Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Срђан Шијакињић

Члан
  • Број садржаја

    5456
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    1

Последњи трофеј

Срђан Шијакињић је имао/ла садржај са највише реакција!

5 Пратиоца

О Срђан Шијакињић

  • Ранг
    forever blowing bubbles

Profile Information

  • Пол :
    Мушко

Скорашњи посетиоци профила

21313 посетилаца
  1. Само говорим начелно, јер, на крају баладе, све ће ово проћи, али неки идеали и принципи треба да трају и да се чувају до краја времена - један од њих је слобода говора. Ја се први грозим увреда и уличарских манира, али лек за то су преправљања порука, опомене, стављање на одобравања и на крају бановање. Не треба због тога да се бришу теме. На тим темама је била равноправна дискусија, рецимо RYLAH је извукао тезе из текста о. Зорана и детаљно одговорио на њих. Сви ви/ми остали смо питали, констатовали итд. и ко непристрасно чита са стране може да формира неки став. Овако кад се обрише тема без образложења, поред ускраћивања слободе говора, може на крају да испадне да неко нешто жели да сакрије, и да се на тај начин неким оптужбама које би - можда - биле побијене у дискусији априори даје веродостојност.
  2. Нисам мислио да људи који учествују у отпору лутају - далеко било - мислио сам на то да нико од обичних људи, који немају поуздана сазнања ван онога што могу прочитати у медијима и по интернету, не може извесно да зна шта су мотиви и крајњи циљеви свих актера дешавања широм Српске цркве и уопште Православља. Упркос томе, нема сумње да борба за права СПЦ и права српског народа у ЦГ - која се изражава кроз све што Црква у ЦГ и Србији организује тренутно, литије, молебане, скупове - није лутање, већ једини исправан и могућ пут у овом тренутку. Ово наглашавам. Иначе, слично овом болдованом је говорила и друга страна.
  3. Нећу да паметујем, немам појма како бих поступао да сам админ. Начелно мислим да је слобода говора бели медвед. Овде је било пуно људи који су износили аргументе супротстављене хипотезама против +Амфилохија. Сви су могли да прате и једну и другу страну и донесу закључак за себе. Или да додатно прате дискусије, док се не рашчисти магла да и ми обични смртници можемо нешто да закључимо са каквом-таквом сигурношћу. Све док сви имају једнако право да кажу шта мисле и све док се износе какви-такви аргументи и не позива на насиље - не волим цензуру. Али, опет кажем, можда бих и ја још више цензурисао да сам на месту управе Поука, ко зна. Генерално, знам да су то људи који исто цене слободну реч и да кад нешто магично нестане, то обично значи да им је неко "уврнуо руку" или да мисле да имају баш јак разлог да нешто пометлају под кревет. Како год, мучно ми је све ово помало, све што се дешава, што већина народа лута к'о гуске у магли. Дај Боже да све изађе на добро.
  4. "Виши циљеви", "за наше добро", "да се народ не саблазни"... Наравно да се нисам слагао са многим од хипотеза и оптужби о којима се дискутовало, али... Звучи излизано али слобода говора је непојмљиво битна ствар. Овде смо имали људи који су износили тврдње, људе који су их преиспитивали и износили контра-тврдње, плус поменуте вести, коментари, слике... Штета. Мада у каквом "демократском" медијском мраку живимо, добро је да је и оволико потрајало.
  5. Све ми то има смисла. С друге стране, ако верујемо у дословност или барем историчност приче о Паду, поштено говорећи, има аргумената и за мишљење да је секс, ако не нужно зло, онда само пролазна нужност у служби неких виших идеала. Јер ако га нема пре Пада, а неће га бити ни у Есхатону, тешко је тврдити да је добро по себи (исто као храна, пиће или фудбал).
  6. Мало да искомпликујем ствар, ако је секс пре брака big no-no (а факат јесте), тешко је проценити и проверити нечије назоре, жеље и навике у погледу секса, зар не Није упућено само теби, чисто констатујем додатну проблематику...
  7. Знате шта мислим да Боки жели да каже (исправиће ме ако грешим), да човек треба да пази на себе, да разликује када пожели однос са женом јер баш у том тренутку осећа наглашену љубав и блискост (деси се рецимо спонтано после неких заједничких активности, гледања филм и сл.), а кад је главни мотив то што је осетио потребу и жели је да задовољи и смири тензију коју осећа. Ја мислим да има разлике, није сваки секс вођење љубави. или мислите да то није важно, ако је темељ и позадина односа љубав и поштовање итд?
  8. Проблем са овим је не само што вероватноћа да ће неко имати ужасан живот (да бисмо избегли бесконачна скретања у расправи, узмимо да је "ужасан живот" неки минимум око кога би се велика већина људи сложила да је "ужасан живот", може све то што си побројао као пример) није велика, него и то што није могуће да ту вероватноћу искорениш било чиме што учиниш или не учиниш - па тако ни одлуком да не донесеш новог човека у свет. Ово због тога што тај нови човек може да учини, потенцијално, да живот неком другом човеку, или многим другим људима, не буде ужасан. Шанса није ништа мања него да нови човек пропати. Нпр. да Пастер није рођен и да није пронашао вакцину, многим људима би живот био много гори него што јесте. Према томе, ти дакле пристајеш на могућност да неки други људи искусе патњу, не само зато што је то у складу са твојим личним животним планом, него и зато што тиме пристајеш и на могућност да неки други људи буду поштеђени патње. То што говори би било доследно једино ако бисмо предложили да сви људи на свету престану да се размножавају, те да људска врста изумре. То је предлагао неки Немац чини ми се, Филип се можда звао, филозоф из рецимо 18/19. века (без гуглања из главе извлачим, вероватно си или упознат или можеш лако наћи на нету). Можемо и о томе причати, како из перспективе хришћанства, тако и из других углова. Али поента је да ми се чини да појединац, у условима када сви други људи сигурно неће да престану са рађањем деце, нема никакву моралну одговорност за то што пристаје да рађа децу, све док је њихова судбина суштински неизвесна. По мом личном уверењу, рађање у условима где је потпуно извесно да ће дете патити (као у конц. логорима) би било неразумно. Хајде бићу директан па нећу прећутати очигледно и контроверзно питање које се намеће - да ли је (не)оправдано рађати децу и ако није потпуно извесно да ће страдати (као у логору), али је велика вероватноћа да им неће бити лепо, нпр. ако се живи у крајњем сиромаштву без основних услова за живот и без изгледа да ће то дете имати материјалне предуслове за развој (ту и тамо наиђемо на пример породица у крајњој беди са 7,8,10оро деце нпр.). Немам потпуно изграђен став о томе.
  9. То је лепо речено и са тим се слажем, кроз Христа су подједнако створени и спасени и они који су чули за њега и они који нису. Само сам хтео да укажем на тешкоћу питања зашто неко ко није ни добио заповест било какву од Бога (па самим тим није могао ни да одлучи да је прекрши) испашта због Адамове одлуке да не послуша заповест коју је њему дао Бог.
  10. Мени је ова тема чак и занимљивија од блуда, па у име старог, доброг офтопика, проширућу је мало... Ако није био фул савршен, а није био ни као ми, какав је био? Мислим да се непотребно компликује веровање ако уводимо то неко недефинисано треће стање. Што се тиче Христоса, зашто не би могао да излечи природу свих људи ако Адамов пад не утиче на све људе?
  11. Али Боки, имамо и ону зачкољицу како то да је човек, ако је био савршен, могао да падне. А ако није био савршен, онда ни природа није могла да буде савршена. (Да не улазимо сад у још тежу тему како то да одлука двоје људи може да оштети 20+ млрд људи, од којих многи нису ни чули за Бога, а камоли за Христа.)
  12. То би било неразумно. Ако на то циљаш, да, мислим да проценат ризика да се нешто ужасно догоди детету игра улогу. Нпр. смртност популације од 40 г. је испод 1% (млађих и мање). Смртност у логору је близу 100%. Ти бројеви чине разлику. Хришћани у свету рађају децу за слободу и у слободи, а у логору би их рађали за смрт. Ово прво је можда коцка (али из ванхришћанске перспективе), ово друго није коцка, него одлука да се зачне дете које се или неће родити, или умрети брзо по рођењу. Значи, када има неизвесности, то можемо вером пребацити на Бога, али када нема неизвесности, ту се пројављује наш избор.
  13. Само да рашчистимо овде - је л' причамо из угла хришћанства? Ако да, мислим да је и теби јасно да ти обзири нису битни наспрам вере. Ако не причамо, скроз те разумем и малтене се слажем јер без Бога, доброг Бога какав је наш Бог, живот је једна ружна работа и тешко је наћи оправдања да увлачиш нове људе у њу.
  14. @Bokisd О томе нисам писао досад на теми, али генерално се слажем са тобом да човек треба себе (дакле не партнера) да донекле ограничава у сексуалности. Не нужно да се ограничава у "врстама" односа (мада, лично мислим, да можда и не треба, ако већ друга страна не исказује жељу, да све пробамо) и сл. него просто у учесталости. Да испита себе када жели то да ради из потребе, када због тога што се осећа блиским и повезаним са партнером, а када из досаде или што је дошао у такво расположење из неког спољног разлога (размишљао о свачему, превише зверао по улици или интернету итд.). Доста слично као са храном по мени... Тако да нисам сигуран да ли бих рекао да је блуд у браку немогућ. Мислим односи брачни сами по себи, као појава, врста односа, нису блуд и грех, али може, чини ми се, човек да их злоупотребљава, просто тако што ће превише времена и енергије, једном речју живота, посвећивати томе, а има и других ствари којима се треба посветити.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...