Jump to content

jermel

Члан
  • Број садржаја

    473
  • На ЖРУ од

  • Број дана (победа)

    1

Последњи трофеј

jermel је имао/ла садржај са највише реакција!

О jermel

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан Новембар 8

Profile Information

  • Пол :
    Небитно
  • Локација :
    ајицакоЛ

Скорашњи посетиоци профила

6459 посетилаца
  1. Тата јесте један али су два сина... и сваки од њих говори оном другом ''ти немаш појма ја знам Тату боље него ти...твој тата је са малим т а мој са великим Т'', а у збиљи ниједан ни други појма немају. Један је добри син-фарисеј а други је блудни син-цариник. Један је разбојник са леве стране а други је разбојник са десне стране. Оба блуде-лутају, један духом а други и духом и телом. Међутим онај други се некако, и ако делује је да је удаљенији, заблуђенији, брже враћа кући... (тако би у све те три приче, као и у свим другим причама из Јевађеља мој Васијане) Е о томе је реч (мислим да ће
  2. Значи ништа од служења, ништа од ужитка давања него само размена...чист рачун, дуга љубав... Одвајате телесни однос од љубави и сводите га на трљање телима (мој израз). А то није Православна мисао. И још нешто, по којој логици (теологици) класификујете грехове и одређујете колико пута је који грех већи (и где се опет денуло настројење срца). То питам због ових ваших речи: Тако да, пушење и псовање имају заједничку греховну природу са оралним телесним односом, само што је практиковање истог (у неком општем смислу) далеко већи грех од прва два. Мада, псовка неког монаха, на пример, може би
  3. Лице је мускуларни апарат којим човек мање или више изражава свој карактер и визуелно представња личност али у смислу постојања лице као предњи део човекове главе са очима није синоним са Личношћу - υπόστασης. Личност није ограничена на лице (као део главе) нити брачни однос на узајамно гледање у очи (лицем ка лицу, као што сте рекли). Волео бих да знам на којим деловима из Светог Писма или речима светих Отаца заснивате овакве експлицитне ставове.
  4. Драги Васијане, како не постоји када понављате да (вашим речима) злоупотребом тела, (мојим речима) покретом тела човек прља тело и душу и под тим подрзумевате да када супружник уснама целива супругу или обратно у одређени део тела (као да нису једно) док целивање у неки други део тела то није нечисто и није злоупотреба. Нисте говорили о настројењу срца већ о покрету тела. Ако већ и сами кажете да је настројење срца то што уноси грех у човека, како знате и тврдите да је настројење супружника у брачном кревету грешно у једној пози али у другој није? Поготово када (као што сте и сами рекли )
  5. Драги Васијане, начин на који ви покушавате да расућујете је далеко од Православне мисли и ако се вама чини супротно. Почели сте са коректним премисама али ваши судови о човеку се никако не поклапају са антрополигијом Светих Отаца а тек никако са Јеванђељем. Ви банализујете човека и деградирате га говoрeћи о чистим и нечистим удовима, такође и да човека погани покрет тела а не покрет духа који је у њему. Говорећи о Причешћивању ви говорите као да се не причешћује цео човек и не превасходно својом вољом већ само неким деловима тела. Притом сте управо речи из Јевађеља ( Мт.15,11) изврну
  6. Овај део закључка је претеран. Тамо пише уз СВЕПРАВОСЛАВНУ сагласност... Значи не даје аутономију само Васаљенска Патријаршија, нити игде пише да ће нека будућа Аутономна Црква бити подређена Васељенској Патријаршији.
  7. 15 Минута - Масакр у Двору "скинут због спама и обмањивања"
  8. Прича о Адаму и Еви је поетска слика, символ односа две слободе; створене, она која има почетак и крај и вечне, оне из које извире свака друга слобода. Голотиња код јевреја је је предсатвљала велику срамоту. Бити осрамоћен или осрамотити некога значи бити ударен или ударити у нечију личност, у оно што он јесте. Велика увреда, велико поништавање личности = смрт. Кажемо: "смртно си ме увредио"... Адам једе плод знања добра и зла и увиђа своју голотињу - долази до спознаје сопствене смртности (јер још увек не једе од дрвета живота, у лику је али не још и обличју). крије се од Бога - (страх
  9. И ако деца кажу да је Сину Божијем име Исус а презиме му Христос, ο χριστός од глагола (χρίω), није именица већ глаголски придев, како на грчком тако и на хебрејском - מָשִׁיחַ, исто и на енглеском - anointed, па и на српском - помазан. У српском црквеном предању се не користи српски већ грчки облик. Помазани (множина - οἱ χριστοι) или посвећени су били цареви и свештеници. Помиње се на више места у старом завету. Χριστός - писало се и пише малим и великим словом, исто као Бог и богови или као што могу да се обратим вама или Вама и ако мислим да би Теби било свеједно и да је теби.
  10. ...πросто, Христос није именица (није име) као све ове друге речи које сте навели већ глагослки придев.... и у том оригиналном облику, а не у преводу, је задржан кроз предање до данас. Српска варијанта би била Помазаник (Исус Помазаник)... све остало је крње... Слично би било и са Теотокос (Θεοτόκος), не Теоток, да којим случајем Богородицу зовемо користећи изворни грчки
  11. Из службе Светом Пророку Мојсију, стихира на Вечерњој пишем на грчком а превод мој - на брзину Νῦν οὐκ ἐν αἰνίγμασιν ὀρᾷς, οὐδ’ ἐσόπτροις πάνσοφε, οὐδὲ σκιαῖς ὡς τὸ πρότερον, τὸν σοὶ ποθούμενον, Μωσῆ νομοθέτα, ἀλλὰ μᾶλλον πρόσωπον, πρὸς πρόσωπον λυθέντων θεόπνευστε, τῶν πρὶν ἐμφάσεων, ὧν ἱκέτευε δωρήσασθαι, τῇ σῇ ποίμνῃ, ἔλεος καὶ λύσιν δεινῶν. Сада (Га) у загонетци не гледаш, нити кроз огледало, нит' у сенци као раније, Њега за ким чежњаше, законодавче Мојсије; али пре лицем у лице, ослобоћен, богонадахнути, (свих) пређашњих појава; Њега моли да нам дарује... ...а таквих и с
  12. ...четрнаестог по греогоријанском. Ако рачунамо по јулијанском онда тај дан (како год да се зове по грегоријанском) зовемо први Септембар, то хоћу да кажем.
  13. У време Арсенија Чарнојевића сви су (Православни) били на Јулијанском... а ако кажеш 14. то је по Грегоријанском а не обрнуто. по Јулијанском је била и остала 1. Септембра. .
  14. Презвитер Дарко Јелић, on 10 Aug 2015, каже: Што се тиче причешћа свим честицама то забрањује св.Симеон Солунски у својим делима које ме мрзи да куцам али директно говори да се вернима само раздаје од Агнеца а не и од осталих честица. И кад се служи и говори Светиње Светима диже се само Агнец а не и остале честице. Све је то лепо и красно али да ли је заистa то оно у шта верујемо. Mени је блискије овакво созерцавање Светог Николаја (ово све и даље има везе са темом; тајна додира или тајна тела). Проскомидија! Шта је Проскомидија? Јеретици и немају Проскомидије. Проскомидија је
×
×
  • Креирај ново...