Jump to content

Midrash

Члан
  • Број садржаја

    2067
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Midrash got a reaction from Марина Савковић in Дядо Добри в България (сигурно сте видели његову фотку на ФБ)   
    Verovatno je sitan sat, pa se niko ne javlja, ali mene je ovaj izveštaj podsetio da Evanđelje živi u ljudima. Za one koje mrzi da otvaraju linkove koje sam stavio: starac koga zovu dobri deda, penzioner, ali više isposnik, rekli bi prosjak, prosi svaki dan novac i sve što skupi već godinama daruje za izgradnju crkvi i manastira. Iako živi od 60-tak evra penzije (ako i to ne razdeli), kako reče episkop Tihon, on je najveći donor (pored svih bogatuna i glavara) sabornog hrama, darovao je samo za hram oko 40.000 leva (20.000 evra) skupljajući od nekoga jedan, od nekoga dva leva. Ipak, priča je mnogo lepša od samo ove informacije, pa preporučujem da pogledate obe.
  2. Волим
    Midrash got a reaction from nesha973 in Не може бити мучеништва ван Православне Цркве   
    E moj Janko Ono što reče za katolike vs pravoslavlja važi i za pravoslavce vs katolika. Živ primer si baš ti naveo - nerazumevanje onoga što katolici drže povodom  te dve dogme - nit je Bogorodica "obogotvorena" nit je papi ukinuta sloboda.  Bezgrešno začeće Bogorodice ne znači i nije isto onom Isusovom, već se odnosi na to - ukratko, da je očišćena od POSLEDICA prvobitnog greha ali ne i od mogućnosti da sagreši - i dalje joj je bilo moguće da sagreši ali nije (za razliku od Eve), a papa nije NEPOGREŠIV u svakom slučaju, već kako ti napisa samo KAD GOVORI EX catedra o pitanjima vere i morala - dakle, kad iznosi nauku kao glava Crkve kad je u jedinstvu sa Crkvom. Onoga trenutka kad bi papa proglasio jeres - tog trenutka više ne bi bio papa već automatski exkomuniciran pa onda više i ne bi bio papa. A Duh Sveti je Crkvi obećao vođstvo. pa onda i Papi kao onoime koji je na čelu zemaljske institucije. Ovo je toliko ukratko da je to bolno, ali nadam se da si rezumeo o čemu se radi barem u crticama. 
  3. Волим
    Midrash got a reaction from nesha973 in Зашто интелигенција и студенти ћуте?   
    Evo kako stoje stvari Dok sam još bio žestoki komunista i poprilično mlađi, sa dvoje prijatelja, izuzetno inteligentnih i obrazovanih, sedesmo i razmišljali o tome da li je moguće ostvariti komunističke ideale - jednakost svih.  Ja sam došao do tačke koju nisam znao kako da rešim. Naime, učinilo mi se nemogućim jer - pa ljudi su samoživi u svojoj prirodi (što smo u to vreme zaključili i po ponašanju elite, kao iz govora iz prve poruke). Sam sistem nije dovoljan da se oni sami po sebi promene, potrebno je bilo nešto drugo...šta? To tada nisam znao. Sada, naravo, znam - ono što je potrebno da se čovek promeni je Bog! 
     
    KAkve ovo veze ima sa pitanjem sa početka? Pa, pobune, iako mogu da doprinesu, ipak nisu krajnje rešenje - skini Kurtu da uzjaše Murta. Studenti i "studenti" su to mirijadu puta kroz istoriju pokazali - pogledaj samo studente iz Otpora, društvance iz DS-a i slične, da samo ukažemo na blisku istoriju. Ljudi su kvarljiva roba, a kad je nešto kvarljivo, samo od sebe ne rađa dobar plod. Te stoga, bunili se studenti ili ne, radnici i poštena inteligencija - pošto dolaze od nas i iz naših redova, odnosno mi sami - bez Boga - nema ni promena, već samo promene garniture lopova.
  4. Свиђа ми се
    Midrash got a reaction from nesha973 in Sola Scriptura – у празноумљу своме (Еф. 4:17) – Православно преиспитивање протестантског учења – Протојереј Џон Витерфорд   
    Pa sad...Nije baš Pravoslavna Crkva dala kanon, već Crkva, koja je u vreme nastanka kanona bila jedno. 
     
    Nije Sola Skriptura usmerena toliko na uzdizanje Biblije kao jedino merodavne poruke, već više na odbacivanje autoriteta Jedne, Saborne i Katoličke (katoličanske, ako baš hoćete) Crkve. Time je data "vlast" svakome da se prema veri odnosi kako mu padne, a politika je to svesrdno iskoristila a i podstakla. Pogledajte istoriju reformacije i njen izvor u lokalnim nemačkim prinčevima i velmožama koji su Lutera jedva dočekali.
     
    Sa druge strane, stoji da su protestanti dali ogroman doprinos kritičkom istraživanju sv. Pisma, ali nisu jedini. Opet, stoji i to da je i IStočna i Zapadna Crkva dugo vremena bacila u zapečak Bibliju. Kod nas se situacija poprilično promenila nešto pre II Vatikansog Sabora, kada su bibličarima odrešene ruke i data sloboda istraživanja. Kod pravoslavaca to tek polako, polako kreće. U Srbiji...uh...postoje vrhunski bibličari na PBF-u, ali i striktna kontrola od strane hijerarhije. A što se prevođenja Pisma tiče - teški glib. Još uvek je osnovni prevod onaj od pre 200 godina, nanovo i nanovo prerađivan, uz par dobrih prevoda koji se prepuštaju zaboravu.
  5. Свиђа ми се
    Midrash got a reaction from nesha973 in Зашто свештеник није хтео да одржи опело детету?   
    Problem je percepcije tog čina, odnosno čemu služi taj obred. Svakako za pokojnog, ali, kao što neko reče, pošto to nije sveta Tajna, već blagoslov i molitva, onda se može moliti i blagosiljati svako. Niko ne zna šta je bilo u duši umrlog pred sam čim umiranja. Po meni je mnogo značajnije to što je taj obred i za one koji se okupe na sahrani. Slušaju oni i ono što sveštenik kaže i što moli, a može se mnogo reći i pozvati ljude veri. Susret sa smrću ume da potakne žive da razmisle o svom životu - i to treba iskoristiti. Mi jedino kome uskraćujemo obred je kad je u pitanju javni grešnik, neko ko se pokazao kao onaj ko je za života sablažnjavao ljude svojim ne hrišćanskim životom i ako je u pitanju sekta. Za sve ostale je župnik nadležan da razmisli da li se može ili ne održati opelo. Opelo je, ustvari, oblik evangelizacije živih, posebno što se tu skupe i verni i oni koji ne veruju - pa je to jedna prilika, možda i retka, da i oni čuju i reč Božiju i kakvu poruku i pouku, i to ne treba da se propusti.
    Dakle, najmanje je bitno da li je umrli katolik ili pravoslavac. Već sam čin da su zatražili obred, znači da su ljudi barem malo otvoreni veri - možda na pogrešan način, ali ipak otvoreni, inače ne bi ni tražili opelo. Čemu služi odbijanje? Samo će ozlojediti ljude koji i onako ne razumeju šta je to Crkva i još će ih više odbiti od nje. Ja se ne sećam da sam  u 10 godina službe ikada odbio da održim opelo - da krstim - jesam.
  6. Волим
    Midrash got a reaction from nesha973 in Lujo Bakotić ,najbolji prevod Svetog Pisma   
    Nažalost, ni Daničićev preod SZ, ni Vukov NZ, a ni sidondski prevod NZ, pa sada ni ove dorađene knjige SZ u izdanju Sinoda, nisu baš nešto posebno dobro uražene. Sinodski SZ je, u stvari blago revidiran Daničićev prevod sa dodacima devtero kanonskih knjiga, koje nisu baš najbolje odražene (moja lična primedba, a čuo sam je i od drugih da je to prevod sa starog jezika na arhaični ) Drugo, zaboravlio se ili se nije uopšte uzelo u razmatranje da je književni Srpski jezik EKAVICA a ne ijekavica, kao da će bibliju da čitaju ljudi koji imaju pride i vremeplov da se vrate u prošlost kako bi shvatili značenje arhaičnih reči koje više ništa ne znače ili imaju drugo značenje. Dakle, sa prevodiočke tačke gledanja - potpuni promašaj. Što se tiče Bakotića, on kao ni Vuk ni Daničić nisu bili teolozi, a još manje bibličari koji bi bili sposobni da iznesu sve nijanse značenja originalnih jezika, sa kojih, doduše i nisu prevodili. Ali, za razliku od Bakotića, predhodni par je učinio veliku stvar što je prevodom Biblije, kakvim takvim, zabeležio i u neku ruku kodifikovao Srpski jezik - i to je u stvari vrednost Daničiž-Karadžić prevoda.
     
    Profesor Milin je daleko odmakao sa svojim prevodom SZ, za kojeg mislim da će biti vrhunski, jer sam video petoknjižje, a ujedno će to biti i prvi pravi prevod nma Srpski jezik SZ sa svim karakteristikama savremenih prevoda - upotreba tekstualnih svedoka i sl. Jedina zamerka je što, koliko znam, on prevodi samo Hebrejski kanon a ne i devtero kanonske knjige pa će to, opet, sa druge strane, biti još jedno osakaćeno izdanje.
  7. Свиђа ми се
    Midrash got a reaction from Благовесник in Зашто свештеник није хтео да одржи опело детету?   
    Problem je percepcije tog čina, odnosno čemu služi taj obred. Svakako za pokojnog, ali, kao što neko reče, pošto to nije sveta Tajna, već blagoslov i molitva, onda se može moliti i blagosiljati svako. Niko ne zna šta je bilo u duši umrlog pred sam čim umiranja. Po meni je mnogo značajnije to što je taj obred i za one koji se okupe na sahrani. Slušaju oni i ono što sveštenik kaže i što moli, a može se mnogo reći i pozvati ljude veri. Susret sa smrću ume da potakne žive da razmisle o svom životu - i to treba iskoristiti. Mi jedino kome uskraćujemo obred je kad je u pitanju javni grešnik, neko ko se pokazao kao onaj ko je za života sablažnjavao ljude svojim ne hrišćanskim životom i ako je u pitanju sekta. Za sve ostale je župnik nadležan da razmisli da li se može ili ne održati opelo. Opelo je, ustvari, oblik evangelizacije živih, posebno što se tu skupe i verni i oni koji ne veruju - pa je to jedna prilika, možda i retka, da i oni čuju i reč Božiju i kakvu poruku i pouku, i to ne treba da se propusti.
    Dakle, najmanje je bitno da li je umrli katolik ili pravoslavac. Već sam čin da su zatražili obred, znači da su ljudi barem malo otvoreni veri - možda na pogrešan način, ali ipak otvoreni, inače ne bi ni tražili opelo. Čemu služi odbijanje? Samo će ozlojediti ljude koji i onako ne razumeju šta je to Crkva i još će ih više odbiti od nje. Ja se ne sećam da sam  u 10 godina službe ikada odbio da održim opelo - da krstim - jesam.
  8. Свиђа ми се
    Midrash got a reaction from Огњен in Sola Scriptura – у празноумљу своме (Еф. 4:17) – Православно преиспитивање протестантског учења – Протојереј Џон Витерфорд   
    Pa sad...Nije baš Pravoslavna Crkva dala kanon, već Crkva, koja je u vreme nastanka kanona bila jedno. 
     
    Nije Sola Skriptura usmerena toliko na uzdizanje Biblije kao jedino merodavne poruke, već više na odbacivanje autoriteta Jedne, Saborne i Katoličke (katoličanske, ako baš hoćete) Crkve. Time je data "vlast" svakome da se prema veri odnosi kako mu padne, a politika je to svesrdno iskoristila a i podstakla. Pogledajte istoriju reformacije i njen izvor u lokalnim nemačkim prinčevima i velmožama koji su Lutera jedva dočekali.
     
    Sa druge strane, stoji da su protestanti dali ogroman doprinos kritičkom istraživanju sv. Pisma, ali nisu jedini. Opet, stoji i to da je i IStočna i Zapadna Crkva dugo vremena bacila u zapečak Bibliju. Kod nas se situacija poprilično promenila nešto pre II Vatikansog Sabora, kada su bibličarima odrešene ruke i data sloboda istraživanja. Kod pravoslavaca to tek polako, polako kreće. U Srbiji...uh...postoje vrhunski bibličari na PBF-u, ali i striktna kontrola od strane hijerarhije. A što se prevođenja Pisma tiče - teški glib. Još uvek je osnovni prevod onaj od pre 200 godina, nanovo i nanovo prerađivan, uz par dobrih prevoda koji se prepuštaju zaboravu.
  9. Волим
    Midrash got a reaction from Kafanski amater in Johan Sebastijan Bah   
    Ili jazz bach
     

  10. Волим
    Midrash got a reaction from Kafanski amater in Johan Sebastijan Bah   
    Jos jedna modernija verzija : Yes: Toccata
     

  11. Волим
    Midrash got a reaction from Aleksandra_A in Некрштени и Црква   
    Neće biti Znaš kako, ako ti ne daš vaspitanje detetu, nego će ga SIGURNO dati umesto tebe - ulica, sekta...Tako da dok odraste, već mu je neko "nametnuo" i obrazovanje i religiozno opredeljenje, a pošto je dete "tvoje", onda je sasvim legitimno da mu daš ono u šta i sam veruješ - a posle, kad odraste, ako je iskreno vaspittan, neće mu pasti na pamet da menja veru
  12. Волим
    Midrash got a reaction from SerbCro in Lujo Bakotić ,najbolji prevod Svetog Pisma   
    Nažalost, ni Daničićev preod SZ, ni Vukov NZ, a ni sidondski prevod NZ, pa sada ni ove dorađene knjige SZ u izdanju Sinoda, nisu baš nešto posebno dobro uražene. Sinodski SZ je, u stvari blago revidiran Daničićev prevod sa dodacima devtero kanonskih knjiga, koje nisu baš najbolje odražene (moja lična primedba, a čuo sam je i od drugih da je to prevod sa starog jezika na arhaični ) Drugo, zaboravlio se ili se nije uopšte uzelo u razmatranje da je književni Srpski jezik EKAVICA a ne ijekavica, kao da će bibliju da čitaju ljudi koji imaju pride i vremeplov da se vrate u prošlost kako bi shvatili značenje arhaičnih reči koje više ništa ne znače ili imaju drugo značenje. Dakle, sa prevodiočke tačke gledanja - potpuni promašaj. Što se tiče Bakotića, on kao ni Vuk ni Daničić nisu bili teolozi, a još manje bibličari koji bi bili sposobni da iznesu sve nijanse značenja originalnih jezika, sa kojih, doduše i nisu prevodili. Ali, za razliku od Bakotića, predhodni par je učinio veliku stvar što je prevodom Biblije, kakvim takvim, zabeležio i u neku ruku kodifikovao Srpski jezik - i to je u stvari vrednost Daničiž-Karadžić prevoda.
     
    Profesor Milin je daleko odmakao sa svojim prevodom SZ, za kojeg mislim da će biti vrhunski, jer sam video petoknjižje, a ujedno će to biti i prvi pravi prevod nma Srpski jezik SZ sa svim karakteristikama savremenih prevoda - upotreba tekstualnih svedoka i sl. Jedina zamerka je što, koliko znam, on prevodi samo Hebrejski kanon a ne i devtero kanonske knjige pa će to, opet, sa druge strane, biti još jedno osakaćeno izdanje.
  13. Волим
    Midrash got a reaction from velimir74 in Да ли постоји сличност између Православља и Ислама и зашто нам је Ислам неприхватљив?   
    Jednostavno rečeno, islam je "blizak" hrišćanstvu, kao što su "bliski" recimo, mormoni ili jehovini svedoci...pa i manje od njih. Islam je kolekcija hrišćanskih jeresi koje je Muhamed pokupio usput na svojim trgovačkim putovanjima i to se vidi kao iz aviona Najveća razlika je, svakako, u ne prihvatanju Boga kao sv. Trojice - ne shvatanje jedinstva Boga u tri osobe, pa onda i ne prihvatanje istog. Druga je odbacivanje božanstva Isusa i njegove uloge u Spasenju, a to povlači i prirodu i način Spasenja. Treća stvar je u samoj Objavi. Hrišćani nisu "narod Knjige" niti je naše spasenje u Evanđeljima, već u Isusu koji JE Evanđelje - dobra vest.
     
    Razlike su i u gledanju na proroke, a naravno i u tome, kako pomenuh, u naččinu kako se na Isusa gleda. Neujednačeno i kontradiktorno, što je opet znak, da se ne radi o objavi (hmm...možda o objavi kneza ovog sveta, jer i on ponekad maskira u anđela svetla, kao što pustinjski ocu umeju da posvedoče), već o privatnom pisaniju, svakako talentovanog pesnika, bar po tvrdnji onih koji dobro poznaju arapski. Ali ti talentovani su u istoriji hrišćanstva umeli da zasnuju najpogubnije jeresi, kao što je poznato, pa se i Islam, po meni, ne razlikuje baš mnogo od sličnih u istoriji, stim što je, tu mu kapu skidam, svakako najuticajnija jeres i najpogubnija.
     
    Dakle, Islam ima veze sa hrišćanstvom, kao što ima veze sa hrišćanstvom kad neko u kakvom američkom filmu usklikne: "O, Jesus". Toliko
  14. Волим
    Midrash got a reaction from Ivan Marković in Да ли постоји сличност између Православља и Ислама и зашто нам је Ислам неприхватљив?   
    Jednostavno rečeno, islam je "blizak" hrišćanstvu, kao što su "bliski" recimo, mormoni ili jehovini svedoci...pa i manje od njih. Islam je kolekcija hrišćanskih jeresi koje je Muhamed pokupio usput na svojim trgovačkim putovanjima i to se vidi kao iz aviona Najveća razlika je, svakako, u ne prihvatanju Boga kao sv. Trojice - ne shvatanje jedinstva Boga u tri osobe, pa onda i ne prihvatanje istog. Druga je odbacivanje božanstva Isusa i njegove uloge u Spasenju, a to povlači i prirodu i način Spasenja. Treća stvar je u samoj Objavi. Hrišćani nisu "narod Knjige" niti je naše spasenje u Evanđeljima, već u Isusu koji JE Evanđelje - dobra vest.
     
    Razlike su i u gledanju na proroke, a naravno i u tome, kako pomenuh, u naččinu kako se na Isusa gleda. Neujednačeno i kontradiktorno, što je opet znak, da se ne radi o objavi (hmm...možda o objavi kneza ovog sveta, jer i on ponekad maskira u anđela svetla, kao što pustinjski ocu umeju da posvedoče), već o privatnom pisaniju, svakako talentovanog pesnika, bar po tvrdnji onih koji dobro poznaju arapski. Ali ti talentovani su u istoriji hrišćanstva umeli da zasnuju najpogubnije jeresi, kao što je poznato, pa se i Islam, po meni, ne razlikuje baš mnogo od sličnih u istoriji, stim što je, tu mu kapu skidam, svakako najuticajnija jeres i najpogubnija.
     
    Dakle, Islam ima veze sa hrišćanstvom, kao što ima veze sa hrišćanstvom kad neko u kakvom američkom filmu usklikne: "O, Jesus". Toliko
  15. Волим
    Midrash got a reaction from Благовесник in Бог у старом завету   
    Taman sam mislio da napišem da se slažemo ali aquilio me preduhitri sa neslaganjem. Uh...Aquilio, ima mnogo stvari koje moraju da se shvate pre nego što se dođe do liturgije, ovako ti samo služi kao zastava iza koje se staje kad se nema šta reći. Liturgija nije bajanje pa sve njom postižeš. Ona jeste centralna Tajna Hrišćanstva, ali kao i sve svete Tajne, snagu na pojedinca čini toliko koliko pojedinac to želi i dopušta, inače bi bila čista automatika - a to bi opet, bilo kršenje same Božije volje da čovek bude slobodan, i ukidanje slobode kao takve.
  16. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in Upoznajte najbržeg gitaristu na svetu   
    I...Čemu sve to? Tih brzinskih igrača je masa, a dvoprsti Džango je JEDAN, i teško da iko od njih to što je on svirao može da osvira sa dvadeset prstiju...a kamoli da smisli.
  17. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in ДОМАЋА ЦРКВА - СВЕШТЕНИК ПАВЛЕ ГУМЕРОВ   
    Nema od toga 'leba. Čovek je pao i u ovakvom ljudskom društvu, ravnopravnost ne može da se postigne. Na tome je propao i komunizam. Ideja jednakosti ljudi je prava, ali jednakost osnovana na ljudskoj volji je nemoguća. Čovek ne voli ni sebe, a kamoli da voli druge i da ih smatra jednakima. Jednakost se može provesti jedino na osnovu Božje volje i sa Hristom kao vezivnim tkivom. Sve ostalo je samo jedan ili drugi oblik manipulacije i promašaja.
  18. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in ДОМАЋА ЦРКВА - СВЕШТЕНИК ПАВЛЕ ГУМЕРОВ   
    ...I ti misliš da su to radili zbog ravnopravnosti polova? Pogledaj bilo koju sliku sa kongresa KPJ pa prebroji ženske delegate i uporedi sa muškim. A tek žene direktori, inženjeri u to vreme...minimum minimuma. Jeste, propagirala se ravnopravnost, ali ciljevi su bili drugi - uništiti porodicu, posebno u Srbiji (gde im je izgleda i pošlo za rukom).
  19. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in ДОМАЋА ЦРКВА - СВЕШТЕНИК ПАВЛЕ ГУМЕРОВ   
    Pa opet, sestro, svi mi zavisimo od nekog, ne samo od Boga, već i od mnogo ljudi koji su oko nas. Često ne primećujemo tu zavisnost, jer mislimo da je to nešto što se ne dovodi u pitanje. Zavisiš od političara, koji uređuju društvo po svome, zavisiš od onoga ko ti daje posao ili ti ne daje, zavisiš od porodice, da li te prihvataju i vole ili ne, zavisiš i od mnogo "sitnijih" stvari, od gradskog prevoza, od lekara u domu zdravlja, od birokratije...samo se treba malo udubiti i razmisliti. Zavisnost nije negativna, ako nije ropska zavisnost. Zavisnost znači da smo povezani jedni sa drugima. Zavisiš od onoga koga voliš - i te kako - ako se toj osobi nešto desi, rušimo se i mi, ako je prava ljubav u pitanju. 
     
    Sa druge strane, "emancipacija" je često oblanda za vladanje. Dobro je rekao Gumerov. Čovek je pao, i taj njegov pad se odražava na svim nivoima, pa i u želji da se bude "jednak" čak i protiv svoje prirode. Reče da bi se pre ubila nego da zavisiš od nekoga. To znači da nema ljubavi. Jer ako se volite, onda to nije zavisnost, nego funkcionisanje tima, para, zajednice. U zajednici svako ima svoju ulogu, i te uloge se ne dupliraju. To ne znači da žena treba da samo sedi u kući, kuva, sprema i čuva decu, ali i to znači ako tim funkcioniše kako treba. 
     
    Ali, ne verujem da se to može da promeni. Točak se besno zavrteo i nema nazad. Ljudska samoživost i oholost vlada i u porodici, i u odnosima muško i žensko. No, ako pogledamo one primere koji ponekad dođu u novine, o parovima koji decenijama ostaju zajedno i vole se kao prvi dan, vidimo u njihovim pričama da nisu "jurili" ravnopravnost - već ljubav. To stavlja svakoga na svoje mesto. I muško i žensko....Ali, koga to interesuje danas.
  20. Волим
  21. Волим
    Midrash got a reaction from PredragVId in Имају ли животиње душу?   
    Jednostavno je zašto odvajamo. Prvo, sve što je na slici prikazano stoji, ali ipak, dosta je to uprošteno, jer nešto što liči na emociju ili slične nabrojane stvari, može da ima svoj izvor u nesvesnoj radnji, instiktu i sl. što se i kod ljudi dešava, ali u većini slučajeva ima drugačiji izvor nego kod životinja - bitno drugačiji. Osnovna i ne samo kvantitativna razlika je to što čovek o sebi može da razmišlja kao o posebnom objektu - što životinje, ipak, ne mogu, ma kako njihovo ponašanje može da nam se učini.  Svest o tome da smo jedinke, stvorenja koja mogu da apstraktno razmišljaju o sebi i o svetu, nas čini kvalitativno različitima od životinja - i to je to. Naravno, kad delfin, ptica, prase, majmun, napišu pesmu o recimo zalasku sunca ili čempresima na moru, o očima onoga u koga su zaljubljeni, ili slično, biću demantovan...ali mislim da ću debelo da se načekam
     
    To sve, naravno, ne znači da životinje ne treba voleti i da ih treba nipodaštavati jer, pa, i one su Božje stvorenje i Bog nas je pozvao da ih volimo jer su njegove. Ali sa druge strane, ne smemo ni sebe da unižavamo stavljajući se u isti koš, jer nije naša zasluga što smo takvi kakvi smo - i to je opet Božji dar i kreacija i to treba poštovati, a ne oholo se uznositi.
  22. Волим
    Midrash got a reaction from Suncokret54 in Deca Leptiri - Pomozimo im   
    Sajt na kome se može saznati više o akciji: 
     
    http://www.mrezakreativnihljudi.com/2013/11/humanitarna-akcija-lepotom-za-decu.html
     
    Facebook stranica na kojoj možete da ostavite i svoje komentare i pitanja u vezi akcije i udruženja roditelja dece leptira: 
     
    https://www.facebook.com/studioB23
     
    FAcebook stranica za podršku deci leptira:
     
    https://www.facebook.com/groups/90040828130/
  23. Волим
    Midrash got a reaction from Sanja Т. in Johan Sebastijan Bah   
    Jos jedna modernija verzija : Yes: Toccata
     

  24. Волим
    Midrash got a reaction from Sanja Т. in Johan Sebastijan Bah   
    Malčice modernija verzija Bouree: 
     

  25. Волим
    Midrash got a reaction from Blaža Željko in Да ли је могуће спасити се а не бити ни у браку ни у монаштву?   
    Prepoznaš po tome za šta ti "gori srce". Ako te ispunjava radošću monaštvo, onda si možda za to, ako ne, onda za nešto drugo. Ipak, pre svega treba poraditi na tome da odbaciš sebe, da sebe skineš sa prvog mesta, da se u ljubavi okreneš drugima - i onda si sposoban da čuješ glas Božiji koji će te nepogrešivo voditi. Dok god čovek svoj interes stavlja na prvo mesto (dok radim ono što što se meni sviđa, što mislim da se više isplati i sl.), od buke svoga JA ne možeš da čuješ šta ti Bog govori. Kad svoju dreku stišaš, onda čuješ Božiji glas - jer on je tih, ne želi da ugrozi našu slobodu.
    Ipak, i kad čuješ Božiji glas, moraš da održavaš tišinu u srcu, jer se naša lična dreka lako vrati. Utišanje samoga sebe je osnova, jer i rogati može pozvati i u monaštvo i u brak jer ako nisi za to, lakše ćeš propasti.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...