Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Midrash

Члан
  • Број садржаја

    2067
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Midrash got a reaction from Aleksandra_A in Некрштени и Црква   
    Neće biti Znaš kako, ako ti ne daš vaspitanje detetu, nego će ga SIGURNO dati umesto tebe - ulica, sekta...Tako da dok odraste, već mu je neko "nametnuo" i obrazovanje i religiozno opredeljenje, a pošto je dete "tvoje", onda je sasvim legitimno da mu daš ono u šta i sam veruješ - a posle, kad odraste, ako je iskreno vaspittan, neće mu pasti na pamet da menja veru
  2. Волим
    Midrash got a reaction from SerbCro in Lujo Bakotić ,najbolji prevod Svetog Pisma   
    Nažalost, ni Daničićev preod SZ, ni Vukov NZ, a ni sidondski prevod NZ, pa sada ni ove dorađene knjige SZ u izdanju Sinoda, nisu baš nešto posebno dobro uražene. Sinodski SZ je, u stvari blago revidiran Daničićev prevod sa dodacima devtero kanonskih knjiga, koje nisu baš najbolje odražene (moja lična primedba, a čuo sam je i od drugih da je to prevod sa starog jezika na arhaični ) Drugo, zaboravlio se ili se nije uopšte uzelo u razmatranje da je književni Srpski jezik EKAVICA a ne ijekavica, kao da će bibliju da čitaju ljudi koji imaju pride i vremeplov da se vrate u prošlost kako bi shvatili značenje arhaičnih reči koje više ništa ne znače ili imaju drugo značenje. Dakle, sa prevodiočke tačke gledanja - potpuni promašaj. Što se tiče Bakotića, on kao ni Vuk ni Daničić nisu bili teolozi, a još manje bibličari koji bi bili sposobni da iznesu sve nijanse značenja originalnih jezika, sa kojih, doduše i nisu prevodili. Ali, za razliku od Bakotića, predhodni par je učinio veliku stvar što je prevodom Biblije, kakvim takvim, zabeležio i u neku ruku kodifikovao Srpski jezik - i to je u stvari vrednost Daničiž-Karadžić prevoda.
     
    Profesor Milin je daleko odmakao sa svojim prevodom SZ, za kojeg mislim da će biti vrhunski, jer sam video petoknjižje, a ujedno će to biti i prvi pravi prevod nma Srpski jezik SZ sa svim karakteristikama savremenih prevoda - upotreba tekstualnih svedoka i sl. Jedina zamerka je što, koliko znam, on prevodi samo Hebrejski kanon a ne i devtero kanonske knjige pa će to, opet, sa druge strane, biti još jedno osakaćeno izdanje.
  3. Волим
    Midrash got a reaction from velimir74 in Да ли постоји сличност између Православља и Ислама и зашто нам је Ислам неприхватљив?   
    Jednostavno rečeno, islam je "blizak" hrišćanstvu, kao što su "bliski" recimo, mormoni ili jehovini svedoci...pa i manje od njih. Islam je kolekcija hrišćanskih jeresi koje je Muhamed pokupio usput na svojim trgovačkim putovanjima i to se vidi kao iz aviona Najveća razlika je, svakako, u ne prihvatanju Boga kao sv. Trojice - ne shvatanje jedinstva Boga u tri osobe, pa onda i ne prihvatanje istog. Druga je odbacivanje božanstva Isusa i njegove uloge u Spasenju, a to povlači i prirodu i način Spasenja. Treća stvar je u samoj Objavi. Hrišćani nisu "narod Knjige" niti je naše spasenje u Evanđeljima, već u Isusu koji JE Evanđelje - dobra vest.
     
    Razlike su i u gledanju na proroke, a naravno i u tome, kako pomenuh, u naččinu kako se na Isusa gleda. Neujednačeno i kontradiktorno, što je opet znak, da se ne radi o objavi (hmm...možda o objavi kneza ovog sveta, jer i on ponekad maskira u anđela svetla, kao što pustinjski ocu umeju da posvedoče), već o privatnom pisaniju, svakako talentovanog pesnika, bar po tvrdnji onih koji dobro poznaju arapski. Ali ti talentovani su u istoriji hrišćanstva umeli da zasnuju najpogubnije jeresi, kao što je poznato, pa se i Islam, po meni, ne razlikuje baš mnogo od sličnih u istoriji, stim što je, tu mu kapu skidam, svakako najuticajnija jeres i najpogubnija.
     
    Dakle, Islam ima veze sa hrišćanstvom, kao što ima veze sa hrišćanstvom kad neko u kakvom američkom filmu usklikne: "O, Jesus". Toliko
  4. Волим
    Midrash got a reaction from Phoebe in И? Како да опростим?   
    Ne može, jer prvo moraju da budu ispunjeni preduslovi:
    1. "Ne poželi" (1 Pt 2,11) Jer je požuda srušila čoveka u Raju. Kad se oslobodiš požude, kad se oslobodiš svoje samoživosti, onda dolazi sledeće  -
    2. "Ljubi bližnjega svog kao samoga sebe" (Mk 12,31) jer ljubav "ne traži svoje", "sve pokriva, sve veruje" (1 kor 13,5-7) - to znači da više nisi ti u centru sopstvene pažnje već Bog i drugi. - a onda -
    3. "Ljubite neprijatelje svoje" (Lk 6,27) jer je to delatni znak da imate ljubavi prema svakome,
    i tek tada možeš da zaista i iskreno praštaš. Dok god ne ispuniš sva tri ZAHTEVA znači da praštanje nije potpuno iskreno, da je učinjeno iz nekih drugih pobuda i da nije savršeno, ako je uopšte moguće.
  5. Волим
    Midrash got a reaction from Ivan Marković in Да ли постоји сличност између Православља и Ислама и зашто нам је Ислам неприхватљив?   
    Jednostavno rečeno, islam je "blizak" hrišćanstvu, kao što su "bliski" recimo, mormoni ili jehovini svedoci...pa i manje od njih. Islam je kolekcija hrišćanskih jeresi koje je Muhamed pokupio usput na svojim trgovačkim putovanjima i to se vidi kao iz aviona Najveća razlika je, svakako, u ne prihvatanju Boga kao sv. Trojice - ne shvatanje jedinstva Boga u tri osobe, pa onda i ne prihvatanje istog. Druga je odbacivanje božanstva Isusa i njegove uloge u Spasenju, a to povlači i prirodu i način Spasenja. Treća stvar je u samoj Objavi. Hrišćani nisu "narod Knjige" niti je naše spasenje u Evanđeljima, već u Isusu koji JE Evanđelje - dobra vest.
     
    Razlike su i u gledanju na proroke, a naravno i u tome, kako pomenuh, u naččinu kako se na Isusa gleda. Neujednačeno i kontradiktorno, što je opet znak, da se ne radi o objavi (hmm...možda o objavi kneza ovog sveta, jer i on ponekad maskira u anđela svetla, kao što pustinjski ocu umeju da posvedoče), već o privatnom pisaniju, svakako talentovanog pesnika, bar po tvrdnji onih koji dobro poznaju arapski. Ali ti talentovani su u istoriji hrišćanstva umeli da zasnuju najpogubnije jeresi, kao što je poznato, pa se i Islam, po meni, ne razlikuje baš mnogo od sličnih u istoriji, stim što je, tu mu kapu skidam, svakako najuticajnija jeres i najpogubnija.
     
    Dakle, Islam ima veze sa hrišćanstvom, kao što ima veze sa hrišćanstvom kad neko u kakvom američkom filmu usklikne: "O, Jesus". Toliko
  6. Волим
    Midrash got a reaction from Благовесник in Бог у старом завету   
    Taman sam mislio da napišem da se slažemo ali aquilio me preduhitri sa neslaganjem. Uh...Aquilio, ima mnogo stvari koje moraju da se shvate pre nego što se dođe do liturgije, ovako ti samo služi kao zastava iza koje se staje kad se nema šta reći. Liturgija nije bajanje pa sve njom postižeš. Ona jeste centralna Tajna Hrišćanstva, ali kao i sve svete Tajne, snagu na pojedinca čini toliko koliko pojedinac to želi i dopušta, inače bi bila čista automatika - a to bi opet, bilo kršenje same Božije volje da čovek bude slobodan, i ukidanje slobode kao takve.
  7. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in Upoznajte najbržeg gitaristu na svetu   
    I...Čemu sve to? Tih brzinskih igrača je masa, a dvoprsti Džango je JEDAN, i teško da iko od njih to što je on svirao može da osvira sa dvadeset prstiju...a kamoli da smisli.
  8. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in ДОМАЋА ЦРКВА - СВЕШТЕНИК ПАВЛЕ ГУМЕРОВ   
    Nema od toga 'leba. Čovek je pao i u ovakvom ljudskom društvu, ravnopravnost ne može da se postigne. Na tome je propao i komunizam. Ideja jednakosti ljudi je prava, ali jednakost osnovana na ljudskoj volji je nemoguća. Čovek ne voli ni sebe, a kamoli da voli druge i da ih smatra jednakima. Jednakost se može provesti jedino na osnovu Božje volje i sa Hristom kao vezivnim tkivom. Sve ostalo je samo jedan ili drugi oblik manipulacije i promašaja.
  9. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in ДОМАЋА ЦРКВА - СВЕШТЕНИК ПАВЛЕ ГУМЕРОВ   
    ...I ti misliš da su to radili zbog ravnopravnosti polova? Pogledaj bilo koju sliku sa kongresa KPJ pa prebroji ženske delegate i uporedi sa muškim. A tek žene direktori, inženjeri u to vreme...minimum minimuma. Jeste, propagirala se ravnopravnost, ali ciljevi su bili drugi - uništiti porodicu, posebno u Srbiji (gde im je izgleda i pošlo za rukom).
  10. Волим
    Midrash got a reaction from Ina Ina in ДОМАЋА ЦРКВА - СВЕШТЕНИК ПАВЛЕ ГУМЕРОВ   
    Pa opet, sestro, svi mi zavisimo od nekog, ne samo od Boga, već i od mnogo ljudi koji su oko nas. Često ne primećujemo tu zavisnost, jer mislimo da je to nešto što se ne dovodi u pitanje. Zavisiš od političara, koji uređuju društvo po svome, zavisiš od onoga ko ti daje posao ili ti ne daje, zavisiš od porodice, da li te prihvataju i vole ili ne, zavisiš i od mnogo "sitnijih" stvari, od gradskog prevoza, od lekara u domu zdravlja, od birokratije...samo se treba malo udubiti i razmisliti. Zavisnost nije negativna, ako nije ropska zavisnost. Zavisnost znači da smo povezani jedni sa drugima. Zavisiš od onoga koga voliš - i te kako - ako se toj osobi nešto desi, rušimo se i mi, ako je prava ljubav u pitanju. 
     
    Sa druge strane, "emancipacija" je često oblanda za vladanje. Dobro je rekao Gumerov. Čovek je pao, i taj njegov pad se odražava na svim nivoima, pa i u želji da se bude "jednak" čak i protiv svoje prirode. Reče da bi se pre ubila nego da zavisiš od nekoga. To znači da nema ljubavi. Jer ako se volite, onda to nije zavisnost, nego funkcionisanje tima, para, zajednice. U zajednici svako ima svoju ulogu, i te uloge se ne dupliraju. To ne znači da žena treba da samo sedi u kući, kuva, sprema i čuva decu, ali i to znači ako tim funkcioniše kako treba. 
     
    Ali, ne verujem da se to može da promeni. Točak se besno zavrteo i nema nazad. Ljudska samoživost i oholost vlada i u porodici, i u odnosima muško i žensko. No, ako pogledamo one primere koji ponekad dođu u novine, o parovima koji decenijama ostaju zajedno i vole se kao prvi dan, vidimo u njihovim pričama da nisu "jurili" ravnopravnost - već ljubav. To stavlja svakoga na svoje mesto. I muško i žensko....Ali, koga to interesuje danas.
  11. Волим
  12. Волим
    Midrash got a reaction from PredragVId in Имају ли животиње душу?   
    Jednostavno je zašto odvajamo. Prvo, sve što je na slici prikazano stoji, ali ipak, dosta je to uprošteno, jer nešto što liči na emociju ili slične nabrojane stvari, može da ima svoj izvor u nesvesnoj radnji, instiktu i sl. što se i kod ljudi dešava, ali u većini slučajeva ima drugačiji izvor nego kod životinja - bitno drugačiji. Osnovna i ne samo kvantitativna razlika je to što čovek o sebi može da razmišlja kao o posebnom objektu - što životinje, ipak, ne mogu, ma kako njihovo ponašanje može da nam se učini.  Svest o tome da smo jedinke, stvorenja koja mogu da apstraktno razmišljaju o sebi i o svetu, nas čini kvalitativno različitima od životinja - i to je to. Naravno, kad delfin, ptica, prase, majmun, napišu pesmu o recimo zalasku sunca ili čempresima na moru, o očima onoga u koga su zaljubljeni, ili slično, biću demantovan...ali mislim da ću debelo da se načekam
     
    To sve, naravno, ne znači da životinje ne treba voleti i da ih treba nipodaštavati jer, pa, i one su Božje stvorenje i Bog nas je pozvao da ih volimo jer su njegove. Ali sa druge strane, ne smemo ni sebe da unižavamo stavljajući se u isti koš, jer nije naša zasluga što smo takvi kakvi smo - i to je opet Božji dar i kreacija i to treba poštovati, a ne oholo se uznositi.
  13. Волим
    Midrash got a reaction from Suncokret54 in Deca Leptiri - Pomozimo im   
    Sajt na kome se može saznati više o akciji: 
     
    http://www.mrezakreativnihljudi.com/2013/11/humanitarna-akcija-lepotom-za-decu.html
     
    Facebook stranica na kojoj možete da ostavite i svoje komentare i pitanja u vezi akcije i udruženja roditelja dece leptira: 
     
    https://www.facebook.com/studioB23
     
    FAcebook stranica za podršku deci leptira:
     
    https://www.facebook.com/groups/90040828130/
  14. Волим
    Midrash got a reaction from Сања Т. in Johan Sebastijan Bah   
    Jos jedna modernija verzija : Yes: Toccata
     

  15. Волим
    Midrash got a reaction from Сања Т. in Johan Sebastijan Bah   
    Malčice modernija verzija Bouree: 
     

  16. Волим
    Midrash got a reaction from Blaža Željko in Да ли је могуће спасити се а не бити ни у браку ни у монаштву?   
    Prepoznaš po tome za šta ti "gori srce". Ako te ispunjava radošću monaštvo, onda si možda za to, ako ne, onda za nešto drugo. Ipak, pre svega treba poraditi na tome da odbaciš sebe, da sebe skineš sa prvog mesta, da se u ljubavi okreneš drugima - i onda si sposoban da čuješ glas Božiji koji će te nepogrešivo voditi. Dok god čovek svoj interes stavlja na prvo mesto (dok radim ono što što se meni sviđa, što mislim da se više isplati i sl.), od buke svoga JA ne možeš da čuješ šta ti Bog govori. Kad svoju dreku stišaš, onda čuješ Božiji glas - jer on je tih, ne želi da ugrozi našu slobodu.
    Ipak, i kad čuješ Božiji glas, moraš da održavaš tišinu u srcu, jer se naša lična dreka lako vrati. Utišanje samoga sebe je osnova, jer i rogati može pozvati i u monaštvo i u brak jer ako nisi za to, lakše ćeš propasti.
  17. Волим
    Midrash got a reaction from Дијана. in Да ли постоји сличност између Православља и Ислама и зашто нам је Ислам неприхватљив?   
    Jednostavno rečeno, islam je "blizak" hrišćanstvu, kao što su "bliski" recimo, mormoni ili jehovini svedoci...pa i manje od njih. Islam je kolekcija hrišćanskih jeresi koje je Muhamed pokupio usput na svojim trgovačkim putovanjima i to se vidi kao iz aviona Najveća razlika je, svakako, u ne prihvatanju Boga kao sv. Trojice - ne shvatanje jedinstva Boga u tri osobe, pa onda i ne prihvatanje istog. Druga je odbacivanje božanstva Isusa i njegove uloge u Spasenju, a to povlači i prirodu i način Spasenja. Treća stvar je u samoj Objavi. Hrišćani nisu "narod Knjige" niti je naše spasenje u Evanđeljima, već u Isusu koji JE Evanđelje - dobra vest.
     
    Razlike su i u gledanju na proroke, a naravno i u tome, kako pomenuh, u naččinu kako se na Isusa gleda. Neujednačeno i kontradiktorno, što je opet znak, da se ne radi o objavi (hmm...možda o objavi kneza ovog sveta, jer i on ponekad maskira u anđela svetla, kao što pustinjski ocu umeju da posvedoče), već o privatnom pisaniju, svakako talentovanog pesnika, bar po tvrdnji onih koji dobro poznaju arapski. Ali ti talentovani su u istoriji hrišćanstva umeli da zasnuju najpogubnije jeresi, kao što je poznato, pa se i Islam, po meni, ne razlikuje baš mnogo od sličnih u istoriji, stim što je, tu mu kapu skidam, svakako najuticajnija jeres i najpogubnija.
     
    Dakle, Islam ima veze sa hrišćanstvom, kao što ima veze sa hrišćanstvom kad neko u kakvom američkom filmu usklikne: "O, Jesus". Toliko
  18. Волим
    Midrash got a reaction from Sir Oliver in Полемика епископа Атанасија Јевтића и др Зорана Ђуровића   
    Ima jedan kamen o kome Izaija reče:  "On će vam biti zamka i kamen spoticanja i stijena posrtanja za obje kuće Izraelove, zamka i mreža svim Jeruzalemcima". (Iz 8,14)
     
    Zaboravismo na taj kamen, pa se drzimo prečesto peska kojeg zamišljamo kao stene I Isus je često "sablažnjavao" slušaoce da bi ih izbacio iz čaure navike i inercije ne bi li uključili mozak.
  19. Волим
    Midrash got a reaction from Снежана in Како разумевамо Христове речи: "Царство Божије је унутра у вама"?   
    Interesantno je kako teolozi umeju divno da zakomplikuju jednostavne Isusove poruke. (Umem i ja  eheeeej ali slaba vajda od toga da ispadneš pametan i naučen ako niko ništa ne razume). Dve su, da kažem, dimenzije Kraljevstva Božijeg - jedna unutrašnja, a druga, da rečem, spoljna. Spoljna je ono potpuno ostvarenje Kraljevstva koje očekujemo, a unutrašnja  dimenzija je već prisutna (ili kao realno stanje duše ili kao mogućnost) - Šta to znači? To znači, da svako ko već sada, na zemlji, živi po Božijem uputstvu, imajući Isusa kao vodilju i učestvujući u zajednici sa njime (Crkva), već živi kao da živi u Kraljevstvu Božijem. To znači ono - Kraljevstvo je tu, ali tek treba da dođe u punini. sv. Pavle je to divno sročio u Ef 2: "On je naš mir". Ko zajedničari sa Urskslim već živi mir kraljevstva Božijeg - stvar poznata iz života svakog sveca. Tu, "unutrašnju" dimenziju kraljevstva svako može da živi. Ona "spoljna", će doći kada Bog to odluči, ali to je već druga priča.
    Ja kad pokušavam da objasnim vernicima, rado koristim primer - nije baš identična stvar, ali se lepo razume: Recimo, imaš brojnu porodicu koja živi zajedno u 40 kvadrata stana. Nemaju posla, prostora - život muka. I odjednom dobiju na lutriji ogromne pare, koje će im biti uplaćene za jedno dva meseca dok se procedure ne završe. Od trenutka dobijanja na lutriji - šta mislite kako žive? Više im stan nije tesan, nije problem što nemaju para - ili nije više toliki...a pare još nisu dobili. Vera i sigurnost, bolje rečeno, u tu isplatu im i pre isplate menja život u korenu. Eto, to bi po meni bilo otprilike šta znači - Kraljevstvo je u vama.
  20. Волим
    Midrash got a reaction from Sasa Kolbas in Како разумевамо Христове речи: "Царство Божије је унутра у вама"?   
    Interesantno je kako teolozi umeju divno da zakomplikuju jednostavne Isusove poruke. (Umem i ja  eheeeej ali slaba vajda od toga da ispadneš pametan i naučen ako niko ništa ne razume). Dve su, da kažem, dimenzije Kraljevstva Božijeg - jedna unutrašnja, a druga, da rečem, spoljna. Spoljna je ono potpuno ostvarenje Kraljevstva koje očekujemo, a unutrašnja  dimenzija je već prisutna (ili kao realno stanje duše ili kao mogućnost) - Šta to znači? To znači, da svako ko već sada, na zemlji, živi po Božijem uputstvu, imajući Isusa kao vodilju i učestvujući u zajednici sa njime (Crkva), već živi kao da živi u Kraljevstvu Božijem. To znači ono - Kraljevstvo je tu, ali tek treba da dođe u punini. sv. Pavle je to divno sročio u Ef 2: "On je naš mir". Ko zajedničari sa Urskslim već živi mir kraljevstva Božijeg - stvar poznata iz života svakog sveca. Tu, "unutrašnju" dimenziju kraljevstva svako može da živi. Ona "spoljna", će doći kada Bog to odluči, ali to je već druga priča.
    Ja kad pokušavam da objasnim vernicima, rado koristim primer - nije baš identična stvar, ali se lepo razume: Recimo, imaš brojnu porodicu koja živi zajedno u 40 kvadrata stana. Nemaju posla, prostora - život muka. I odjednom dobiju na lutriji ogromne pare, koje će im biti uplaćene za jedno dva meseca dok se procedure ne završe. Od trenutka dobijanja na lutriji - šta mislite kako žive? Više im stan nije tesan, nije problem što nemaju para - ili nije više toliki...a pare još nisu dobili. Vera i sigurnost, bolje rečeno, u tu isplatu im i pre isplate menja život u korenu. Eto, to bi po meni bilo otprilike šta znači - Kraljevstvo je u vama.
  21. Волим
    Midrash got a reaction from ivona in Како разумевамо Христове речи: "Царство Божије је унутра у вама"?   
    He 0110_hahaha Pa, nisam naveo ni jedno ime imenjače 0110_hahaha... A što se primera tiče - rekoh da nije idealan, ali i u Evanđeljima ima gomila primera da Isus koristi "ekonomske" prilike i situacije iz života da približi poruku ljudima  0110_hahaha
    Što se reči entos tiče... koliko se ja razumem ona se pojavljuje u celom sv Pismu na desetak mesta - svuda sa značenjem U VAMA, unutrašnjost, u meni...i slično. U NZ se nalazi samo na dva mesta i to kod Mateja 23,26 (unutrašnjost čaše) i kod Luke, ali je interesantno da pola prevodioca jedino tu koriste reč - među vama - a druga polovina - u vama. Sad, pošto je na svim ostalim mestima, kao i u brojnim primerima iz grčkog jezika - entos skoro listom prevođeno kao prilog koji ukazuje na nekakvu unutrašnjost, meni se čini da je prevod Luke malko teološki nategnut na - među vama. No, dobro, ionako oko toga nema saglasnosti 0110_hahaha Može se i tako reći, jer svakako, da bi unutarnje živeo Kraljevstvo nebesko, svakako mora da postoji i spolja, ili bolje rečeno, pošto je Kraljevstvo nebesko, u osnovi relacija, a ne lični stav, svakako da ta dimenzija zajedničarenja postoji itekako. Luka u Evanđelju ukazuje da Kraljevstvo nije lični osećaj, pa je odatle i prevođenje entos-a sa među.
  22. Волим
    Midrash got a reaction from ivona in Како разумевамо Христове речи: "Царство Божије је унутра у вама"?   
    Interesantno je kako teolozi umeju divno da zakomplikuju jednostavne Isusove poruke. (Umem i ja  eheeeej ali slaba vajda od toga da ispadneš pametan i naučen ako niko ništa ne razume). Dve su, da kažem, dimenzije Kraljevstva Božijeg - jedna unutrašnja, a druga, da rečem, spoljna. Spoljna je ono potpuno ostvarenje Kraljevstva koje očekujemo, a unutrašnja  dimenzija je već prisutna (ili kao realno stanje duše ili kao mogućnost) - Šta to znači? To znači, da svako ko već sada, na zemlji, živi po Božijem uputstvu, imajući Isusa kao vodilju i učestvujući u zajednici sa njime (Crkva), već živi kao da živi u Kraljevstvu Božijem. To znači ono - Kraljevstvo je tu, ali tek treba da dođe u punini. sv. Pavle je to divno sročio u Ef 2: "On je naš mir". Ko zajedničari sa Urskslim već živi mir kraljevstva Božijeg - stvar poznata iz života svakog sveca. Tu, "unutrašnju" dimenziju kraljevstva svako može da živi. Ona "spoljna", će doći kada Bog to odluči, ali to je već druga priča.
    Ja kad pokušavam da objasnim vernicima, rado koristim primer - nije baš identična stvar, ali se lepo razume: Recimo, imaš brojnu porodicu koja živi zajedno u 40 kvadrata stana. Nemaju posla, prostora - život muka. I odjednom dobiju na lutriji ogromne pare, koje će im biti uplaćene za jedno dva meseca dok se procedure ne završe. Od trenutka dobijanja na lutriji - šta mislite kako žive? Više im stan nije tesan, nije problem što nemaju para - ili nije više toliki...a pare još nisu dobili. Vera i sigurnost, bolje rečeno, u tu isplatu im i pre isplate menja život u korenu. Eto, to bi po meni bilo otprilike šta znači - Kraljevstvo je u vama.
  23. Волим
    Midrash got a reaction from Жељко in 20% biskupa podržava papu, 70% čeka novog   
    Da...baš. A pravili su anketu pa znaju te brojeve. Nije nego.
  24. Волим
    Midrash got a reaction from Пг in 20% biskupa podržava papu, 70% čeka novog   
    Da...baš. A pravili su anketu pa znaju te brojeve. Nije nego.
  25. Волим
    Midrash got a reaction from Снежана in Зашто интелигенција и студенти ћуте?   
    Evo kako stoje stvari Dok sam još bio žestoki komunista i poprilično mlađi, sa dvoje prijatelja, izuzetno inteligentnih i obrazovanih, sedesmo i razmišljali o tome da li je moguće ostvariti komunističke ideale - jednakost svih.  Ja sam došao do tačke koju nisam znao kako da rešim. Naime, učinilo mi se nemogućim jer - pa ljudi su samoživi u svojoj prirodi (što smo u to vreme zaključili i po ponašanju elite, kao iz govora iz prve poruke). Sam sistem nije dovoljan da se oni sami po sebi promene, potrebno je bilo nešto drugo...šta? To tada nisam znao. Sada, naravo, znam - ono što je potrebno da se čovek promeni je Bog! 
     
    KAkve ovo veze ima sa pitanjem sa početka? Pa, pobune, iako mogu da doprinesu, ipak nisu krajnje rešenje - skini Kurtu da uzjaše Murta. Studenti i "studenti" su to mirijadu puta kroz istoriju pokazali - pogledaj samo studente iz Otpora, društvance iz DS-a i slične, da samo ukažemo na blisku istoriju. Ljudi su kvarljiva roba, a kad je nešto kvarljivo, samo od sebe ne rađa dobar plod. Te stoga, bunili se studenti ili ne, radnici i poštena inteligencija - pošto dolaze od nas i iz naših redova, odnosno mi sami - bez Boga - nema ni promena, već samo promene garniture lopova.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...