Jump to content

mirjanap

Члан
  • Број садржаја

    290
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О mirjanap

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан Мај 3

Profile Information

  • Пол :
    Женско

Скорашњи посетиоци профила

2802 посетилаца
  1. Ако могу да допуним. Разлика је то што хришћани знају да су грешни док остали немају такво сазнање о себи. И што хишћани не траже Истину ни љубав у духу овога света и века, него у Светом Духу који се открио и тамо где се открива. И што каже владика Давид, што хришћани имају дара разликовања духова. Барем би тако требало. А то да смо сви такви кави смо у моралном смислу скоро да се и не разликујемо. И да су нам срца отврдла, јесу. Изгледа свима. А понеко од хришћана улаже и труд у обнову свог духа и образа а не само да се ложи и разматра.
  2. Немој се очаравати па се нећеш ни разочаравати. Звучи ко фраза али је тачно.
  3. "Разочарани" смо у мери са којом нас овладава дух времена (света). Није лако Цркви живети у овом веку и свету а пребивати у Духу. Мало да будемо нежнији код осуде и очекивања, и да се тргнемо од тема овосветских, па и да предахнемо, и да пустимо да Дух нас "организује" а не неки тамо наш било какав активизам.
  4. Lepo je neko rekao da je namerno Srpsko svedeno na Srbijansko edabi sve ono što je van toga prestalo da bude Srpsko.
  5. Јер да се ја онда не молим за душе мојих умрлих родитеља? Те молитве су једини могући покрет и дело моје љубави и искључиво су упућене Светој Тројици, Богородици и светитељима. Читајући све ово имам утисак да је то Црква направила као неку утешну режију која у себи нема никакве истине. Није ми битно ни где је ни шта је ад, него имају ли моје молитве као дело љубави моје икакве везе са истином или је то само ето тако ради утехе, ко што је већ овде наведено. Ово питам из све душе моје и мени сличних.
  6. @ Лазаре Да нам тема не би отишла у лично препуцавање а све због тога што се не слажемо у мишљењима завршићемо са твојим одговором и мојим примању к знању твоје напомене. Ево и теби смајли .smesko.
  7. Надовезујем се ради малог разјашњења се једним пластичним објашњењем из једног Зизијуласовог текста: "На питање: "Ако неко прихвати смрт као ништавило-нестанак итд., шта онда бива са оним човеком који прихвата смрт као нестанак-ништавило?", одговор је следећи: тај човек ће остати вечно слободан да потражује уништење, другог и своје. Али, не могући да га оствари, јер чак и ако буде постојао само један други човек - Христос- )тим пре што се тај Један заодева телом Цркве), он ће се вечно мучити због те своје неиспуњене слободе" и на другом месту: " Будући да оно што је тварно од момента стварања буде обдарено бесмртношћу, тада било шта да се догоди (пад, грех), оно неће нестати. Због чега би дакле, био потребан сав труд Очовечења? Ако није опасност нестанка творевине била та која је нагнала Логоса да се ваплоти, шта је онда? Отпуштење грехова? Али9 тада би било довљно и покајање. Логос се очевидно по светом Атанасију, због "претње (реч има значење на остварење) уништења". и даље " Бесмртност по благодати је, као што ћемо видети, замислива, али зашто бисмо је ограничили је на душу? Бесмртност по благодати је било кад и било где присутна, тиче се и тела, и уопште материјалног света" (Ово је Зизијулас није "треће око") Има у том чланку још доста тога ради бољег разумевања његове теологије која се може надовезати на Флоровског. И не одступа од предања а далеко од тога де си иде у некакво лустрирање предања. Треба се чувати прелести и шукетања. Ја још и могу да лупетам из незнања, јер немам звање које од мене захтева такву одговорност. Људи у цркви верују и устројству цркве и обраћају се онима које је црква верификовала као теологе. Мада се све више саветује и опрез.
  8. Ово је већ истеривање на силу. Сви чекамо васкрсење мртвих. Нико не чека живот душе после смрти. Чекамо га и сада док смо живи и грешни. Па јел то значи да нисмо живи у палом стању.
  9. Ово је врло утешно. Зизи је моја прва љубав, али сам касније постала опрезна управо због дешавања уоквиру нових младих нараштаја и њихове интерпретације. Очекивала сам да ми млади теолози разјасне све оно што ја немогу а испоставило се да ме заводе за Голеш планину, па сам се из опреза повукла. Треба водити рачуна о томе ако се већ неко зове теологом.
  10. А не. Тешко да неко од нас може да говори о души без тела на јасан начин. Ја немам појма шта би то могло да буде и како. И није у питању амбијент. Ја да знам јасно била не бих овде пискарала по нету. Постоји одељак од Флоренског "геена" где он на почетку свог излагања сведочи о личном искуству ништавила. Занимљиво је.
  11. Пре 17 година сам се први пут срела са оваквим зизијуласовим текстом у часопису Беседа. И ја сам тако разумела и била сам врло збуњена. Тек у следећем броју је изашао неки чланак одговора на питања од стране неких Грка и тек ту је разјаснио о чему се ради и заиста нема везе. Накнадни чланак је издат само захваљујући томе што се из предходног свашта могло разумети што се показало код питања и одговора. Данас углавном читам Оце и држим се тог кључа иначе олако се одлута.
  12. Јесмо умрли смо у смислу да је човек душа и тело. Једино што нисмо отишли у ништавило. Тело се распада у материјалној сфери на своје елементе а душа има своју неку духовну димензију шта год то било, углавном је тајна јер је мало откривено. Неки мисле да није откривено јер нам није на корист а други јер се не може пренети нашем искуству. Више сам склона овом другом. Таман ето простора да се на свачију вољу може "теологисати", правити разне мисаоне конструкције, па и ући у анале великих хигијеничара црквеног предања.
  13. Господ је ипак ушао у ад, окусио смрт и победио га. О каквој некрофилији причаш. Па и ја ваљда очекујем да ме Господ избави из смрти. Одлучи се шта сам: уплашена од смрти или некрофил. Пошто си ме начастио онолико.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...