Jump to content

logdanov

Члан
  • Број садржаја

    210
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О logdanov

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан Јун 24

Profile Information

  • Пол :
    Мушко

Скорашњи посетиоци профила

2954 посетилаца
  1. Де, де. Данас је седница или се варам. Много је важније где ће бити факултет за годину дана него ко се коме допада. Или се варам.
  2. Избрисао сам можда нешто што не треба да се каже, или бар ја не желим. Тога се ни не сећам. Ко је служио војску, а ко није, не знам и не питам. Човека не познајем. Не знам нити један лични податак о њему. Војску сам био намеравао да поменем у другом контексту, као контраст анархолибералима који мисле да клирици треба да се буне против Цркве јер је то слобода мишљења, а коју им црква ускраћује. Али, боље да не причамо о тој алегорији, да се не запетљамо у нешто што ће да нас одвуче ко зна где.
  3. Можда зато што треба дефинисати појмове да би смо знали шта је вера а шта дела.
  4. Да покаже веру на делу, можда.
  5. logdanov

    Тумачења

    Кад год се у Старом завету помиње Реч Господња или Анђео Господњи, реч је о другом лицу св. Тројице. Три анђела долазе Аврааму у Мамријској равници. Он разговара са једним од њих као са Господом. Штавише, пише: Тада Господ рече Аврааму (пост 18:13) и мало касније А Господ рече... (Пост 18:17) Додуше, тек касније видимо да су друга двојица анђели, кад су отишли у Содом. Много јасније се види кад се Мојсију јави Господ у купини: И јави му се анђео Господњи у пламену огњеном из купине. (изл 3:2) А Господ кад га видје гдје иде да види, викну га Бог из купине, и рече: Мојсије! (Изл 3:4) То би све могла да буде песничка слика, као и Реч Господња која дође пророку и позва га. Послије овијех ствари дође Авраму ријеч Господња у утвари говорећи (пост 15:1) Али ону ноћ дође Ријеч Господња к Натану говорећи... (2 Сам 7:4) Све бисмо ово могли да схватимо и другачије, односно да не видимо директно упућивање на Христа да није следећег одељка: И Господ говораше с Мојсијем лицем к лицу као што говори човјек с пријатељем својим. Потом се враћаше Мојсије у око, а слуга његов Исус син Навин, момак, не излажаше из шатора. (Изл 34:11) Опет рече Мојсије: молим те, покажи ми славу своју. А Господ му рече: учинићу да прође све добро моје испред тебе, и повикаћу по имену: Господ пред тобом. Смиловаћу се коме се смилујем, и пожалићу кога пожалим. И рече: али нећеш моћи видјети лица мојега, јер не може човјек мене видјети и остати жив. (Изл 33:18-20) Како је могао Мојсије да говори са Господом лицем у лице, а пар стихова касније, Господ му каже да не може видети Његово лице и остати жив? Оваква "контрадикторна" места су уочили и Јевреји пре Христа. Још тада су они дошли до закључка да су у питању две ипостаси једног Бога. О томе говори и проф Даниел Бојарин. Сам концепт ипостаси није античким народима био непознат и несхватљив. Управо обрнуто, то је био једини начин да се схвати како Бог може да живи у Храму, а да истовремено буде на небесима. За Египћане је, исто тако "ра" био сунце, али и фараон, али и идол у храму истовремено. Јевреји су се овог схватања одрекли тек у 2. веку, због хришћанства.
  6. Не знам о.Зорана, и мислим да нисам ја рекао шта државе практикују. ЈНА, чини ми се, нисам ни поменуо. Подвижника литература често пореди цркву и војску. Црква (војска) је уређени систем који нешто брани, а непријатељ увек напада. Спољни непријатељ је свет. Унутрашњи непријатељ се ода тако што не извршава наређење (Артемије...).
  7. Да, ја правим наиван. Рекао сам ти да знаш више него што кажеш. Да не бисмо трошили енергију, сачекаћемо Сабор (за стручњаке САС). Мене мишљења не занимају. Радим оно што си ти рекао - скупљам информације. Напишем нешто само ако изнутра одреагујем. Колико је ко дуго у Синоду и какав му је састав, никада ме није занимало. Неко је члан Синода, а неко пуца од муке што није. Чини ми се да је свуда исто. Већина ћути, мали број хоће да протури леђа, а увек се около мува неки Изногуд који само жели да буде калиф уместо калифа.
  8. logdanov

    Тумачења

    Добар начин да се пронађу тумачења може да буде преко стихира. Например, догматика петог гласа: Некада је у Црвеном мору, икона Неискусобрачне Невесте била насликана. Тамо је Мојсије разделитељ воде; а овде је Гаврило служитељ чуда. Тада је по дну мора неоквашено ходио Израиљ; а сада је Христа родила бесемено Дјева. Море, по проласку Израиља оста непроходно, Непорочна по рођењу Емануила оста неизмењена. Ти који јеси и који си био (YHWH), родивши се као човек, помилуј нас.
  9. Црква је војска. Команда је извршна. Ко само оклева, а да не говоримо да одбије наређење, угрозио је целину. Излазак у медије је раван издаји. Ја не знам како је ко замишљао епископску службу пре хиротоније. Бива да млада хоће да се уда само да би носила венчаницу. Бива и да није свесна да ће живети са свекрвом и да ће дуго дуго бити невеста, читај најмлађа. После свадбе - метла и пегла. Дешава се и да се невеста побуни и са хоће туђ ред да замени својим. Видиш, ти и ја уђемо у разговор. Отвориш тему ПБФ и Сабора. Ја се одазовем и кажем ти шта мислим. Ти онда кажеш да је то само један део проблема. Ја наставим да образлажем своје мисли, као сад, а ти, канда, чуваш карту за следећи круг. Мислим на то што кажеш да проблеми трају "месецима" па је Синод "годинама" то и то.... И није ми јасно који су епископи маргинализовани. Никанор? Нисам сигуран ни да знам шта то значи уопште "маргинализовани". А још, не знам како бисмо ти и ја могли ишта да знамо о томе ко је маргинализован. Па ми немамо унапред одређен став јер нисмо из те приче. За сада само трагамо за истином. Али ово знамо обојица: У својој епархији сви епископи су у пуноћи ауторитета. У медијима нису. Дај Боже да се у медијима појављује само патријарх и портпарол. То је у свакој фирми тако и баш тако. Често ми, млади хришћани, не разликујемо појмове слободе од ауторитета и слободе у Христу. Исто тако онда не схватамо да постоје различити нивои одговорности пред Богом. Моја баба је могла да каже да у Библији пише да ће жута раса завладати светом, али је постила и молила се Богу. Седела је пред иконом и молила се на бројанице. Грцима у неком селу неће се узети за зло, надам се, то што је њихов владика одлучио да призна Думенка. Калуђери у светогорском манастиру ће се провући јер су послушни својој помесној цркви. И нама ће бити боље да, ако већ нисмо заузели став против цркве, да оставимо Сабору да све размотри као и до сада, без нас, и да донесе исправне и обавезујуће одлуке. Ти немаш ништа с тим. Већина ових људи који дискутују су колеге, знају се. Знају много више од мене, а и ја знам понешто. Истина је да Христа не тражимо у "истини" већ је истина у Цркви коју чини мало стадо православних архијереја и верника.
  10. Технички, сазивање било које седнице има своју претходну процедуру. На седници се доносе одлуке, не на основу онога што је речено, већ на основу извештаја стручних служби. И редовна и ванредна седница морају да имају предлог дневног реда са материјалима, извештајем и евентуално предлогом одлуке који сачини стручна служба. Ово се све доставља учесницима у разумном року на разматрање. Нико никад нигде не може да каже: "Захтевам да се сутра сазове ванредна седница", без материјала. Тај који то тражи, осим што нуди теме, мора да понуди и материјале и да сачека да их стручне службе обраде. На крају, дневни ред увек формално предлаже онај који сазива седницу, а то не може да буде било ко. О дневном реду се гласа, као и о евентуалној допуни. Кад се нешто изгласа, следи одлука или саопштење. Наравно, о седници се саставља записник. У случају као што је овај, учесници у раду седнице долазе са свих континената, треба то све ускладити. Какав би то био начин да 2/3 оних који треба да одлучују нису спремни за седницу? То би могло да доведе до манипулације. Онај ко тражи хитно гласање, унапред се спремио, а од осталих тражи само да се на невиђено сагласе. То је опасно и вероватно манипулација. Што се осталог тиче, опрости нам вулгаран језик и извуци само информације које ти требају за суд. Судија у парници исто тако мора да слуша различите стране. Једни плачу, други псују, а он мора да извуче срж не обазирући се на форму.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...