Jump to content

C.A._R.I.A.

Члан
  • Број садржаја

    632
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Тражитељ in Превод Библије на (савремени) српски - препоруке   
    У 19 веку је било доста Срба римокатоличке вере, да би се они некако изгубили у ΧΧ веку из разних разлога.
    Бакотића су одбацили и Хрватска, а и у Србији је остао фактички заборављен. Углавном се продаје у антикварницама, чак ни чувеног Чарнића врло ретко у црквеним радњама не можеш наћи.
  2. Хахаха
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Драшко у Da li će SPC da oćuti novo razbuktavanje epidemije (2)   
    Moraš pitati pripremljena pitanja
    Uzmi katalog "questions you may ask on pouke.org without losing your profile dignity"
    Štampa "forumskenovine 2020"
  3. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на jovanstanic у Da li će SPC da oćuti novo razbuktavanje epidemije (2)   
    Temu su sinoć obrisali sa foruma i zato je postavljam ponovo. Ako oni koji su obrisali temu imaju iole časti, poštenja i hrišćanske savesti voleo bih da čujem šta im to smeta u ovim pitanjima koja sam postavio. Ako mi ne odgovore ili opet obrišu temu time će dati jasan odgovor na pitanje: Zašto se forum gasi?
     
    Broj dnevno novoobolelih, aktivnih bolesnika i ljudi na respiratorima je daleko veći nego sredinom marta kada je uvedeno vanredno stanje i brzo raste. I to ako se veruje zvaničnim podacima a ako im se ne veruje stanje je još gore. SPC međutim ćuti. Juče je održana sednica Sinoda i kompletno saopštenje je posvećeno, van svakog spora veoma teškoj i kritičnoj situaciji u, Crnoj Gori ali o epidemiji koja se sve brže širi po gradovima u Srbiji ni reči.
    Takođe nema ni reči o novom uputustvu za formiranje grupa u osnovnim i srednjim školama koje može da dovede do svođenja verske nastave na simboličko prisustvo u školama a nakon toga i mogućeg nestajanja. Sinod i o tome ćuti.
    Zar zaraza koja se nanovo širi po narodu i moguće gubljenje veronauke ne zaslužuju par rečenica u saopštenju Sinoda?
    Da li je potrebno da 1000 ljudi izgubi posao veroučitelja da bi se desila neka reakcija?
    Da li je potrebno da, ne daj Bože, od korone umre još neki episkop i veroučitelj da bi se neko trgao i progovorio?
    Hoće li SPC da se ponaša u ovom razbuktavanju epidemije kao dr Kon?

     
  4. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Просечан србенда in Превод Библије на (савремени) српски - препоруке   
    У 19 веку је било доста Срба римокатоличке вере, да би се они некако изгубили у ΧΧ веку из разних разлога.
    Бакотића су одбацили и Хрватска, а и у Србији је остао фактички заборављен. Углавном се продаје у антикварницама, чак ни чувеног Чарнића врло ретко у црквеним радњама не можеш наћи.
  5. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Просечан србенда in Превод Библије на (савремени) српски - препоруке   
    За  Стари  Завет нема пуно избора Даничић или Бакотић, оба превода нису најсрећнија.
     Чарнић је превео само Нови Завет, Псалме и понешто из Старог Завета за паримије.
     Одличан му је превод, јасан и разумљив, барем што се Новог Завета тиче, није ми се допало како је приступио преводу Старог Завета, тако да имам само Нови Завет.
     Синодски превод је одличан и може се користити као свакодневни превод, али штета што нема екавски превод и што има поједине неразумљиве речи (које су јасне код Чарнића).
     Постоји одличан превод псалама директно са Јеврејског језика, барем се мени допао, тј. има разлике у односу на превод Еп. Атанасија, али то није толико велико као код Чарнићевог превода.
     Бакотићев превод је пре свега несрећно штампан, јер постоји више издања, где је поправљао ко је шта стигао.
    Тако да је незгодно ући у траг који је његов оригинални превод.
    Свакако да је за неке ствари бољи и јаснији од Даничића, али генерално гледано, и њему треба нека нова верзија.
    СПЦ се бунила и за Даничића, ништа више и ништа мање као за Вуков превод. Али је превод ипак још увек у употреби јер бољи још увек немамо.
    Ваљда ће ускоро Милин да заврши превод Старог Завета па да се провеселимо, а за коју годину и Кубатов пројекат са учествовањем лингвиста, теолога и сл.
     
  6. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Тражитељ in Превод Библије на (савремени) српски - препоруке   
    За  Стари  Завет нема пуно избора Даничић или Бакотић, оба превода нису најсрећнија.
     Чарнић је превео само Нови Завет, Псалме и понешто из Старог Завета за паримије.
     Одличан му је превод, јасан и разумљив, барем што се Новог Завета тиче, није ми се допало како је приступио преводу Старог Завета, тако да имам само Нови Завет.
     Синодски превод је одличан и може се користити као свакодневни превод, али штета што нема екавски превод и што има поједине неразумљиве речи (које су јасне код Чарнића).
     Постоји одличан превод псалама директно са Јеврејског језика, барем се мени допао, тј. има разлике у односу на превод Еп. Атанасија, али то није толико велико као код Чарнићевог превода.
     Бакотићев превод је пре свега несрећно штампан, јер постоји више издања, где је поправљао ко је шта стигао.
    Тако да је незгодно ући у траг који је његов оригинални превод.
    Свакако да је за неке ствари бољи и јаснији од Даничића, али генерално гледано, и њему треба нека нова верзија.
    СПЦ се бунила и за Даничића, ништа више и ништа мање као за Вуков превод. Али је превод ипак још увек у употреби јер бољи још увек немамо.
    Ваљда ће ускоро Милин да заврши превод Старог Завета па да се провеселимо, а за коју годину и Кубатов пројекат са учествовањем лингвиста, теолога и сл.
     
  7. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Пг in Да ли оцу Гојку Перовићу, свештенику СРПСКЕ Правослане Цркве, смета назив "Српска"?   
    Кад размислим, у једном периоду негде 1997, историчар Вељко Ђурић Мишина је кренуо да штампа књигу "Голгота СПЦ 1941-1945". Нико му није дао новац, на крају је штампао од свог личног новца. Поента приче је - када је питао у СПЦ везано за штампу, рекли су му да сачека, да није право време. У овој држави су стално неке кризе. Питање је - када је право време ?
     Тј ако се одложи питање о том називу СПЦ за касније, да опет неко касније не каже "оставимо за касније" под изговором да се о томе у ствари не говори никад, јер када ћемо дочекати то право време ?
  8. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Пг in Да ли оцу Гојку Перовићу, свештенику СРПСКЕ Правослане Цркве, смета назив "Српска"?   
    Управо о таквим темама се и говори међу теолозима, зашто је назив СПЦ настао у 20 веку, и како смо могли и живели вековима пре тога ?
    О Гојко је у праву, једина разлика између њега и других теолога јесте што је неко од теолога то помињао већ (као рецимо Радован Биговић пре 10 година), али сада у овом тренутку је то тема за коју сви знају да је истина, али нико се не усуђује да је покрене, јер има других проблема.
     Па опет долазимо на исту причу, оставити ту тему о имену СПЦ за касније, или је покренути сада. Било је питање времена када ће то да се покрене.
    О. Гојко је одлучио да је је можда боље да се не чека. И хвала му на храбрости.
    Тема није покренута у смислу да ће сутра или прекосутра бити или морати да се изабере ново име СПЦ. Нико не каже да ће се тако урадити. Не знам да ли је истина, кажу да је Еп. Атанасије тражио да се врати стара титула "архиепископ свих српских и поморских земаља" за садашњег архиепископа. Али од тога није било ништа. То је такође везано за нашу тему, и то ће пре или касније морати да дође у фокус. Ако не нас, онда генерације која ће доћи после нас.
    Што се тиче Еп. Јустина, о чему  ми даље да причамо када онако како је Јустин написао да треба да се узноси возглас на Литургији пре више од 40 година, данас врло мало ко ради. И ако би неки свештеник тако и радио на Литургији, оптужили би га да уводи нешто "ново". Кад тако просте ствари нисмо усвојили, кад да очекујемо да се расправе важније ствари.
  9. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Пг in Да ли оцу Гојку Перовићу, свештенику СРПСКЕ Правослане Цркве, смета назив "Српска"?   
    Постоји један проблем. Назив СПЦ не постоји баш дуго. Прецизније речено од 1920 у краљевини Југославији, постојала је Православна Црква у краљевини Југославији. Није постојала СПЦ.
     Помињемо Светог Саву. Како се звала титула у време Светог Саве - "Архиепископ свих српских и поморских земаља".
    Што значи да је вера увек везана за све људе, а не само за једну нацију.
    То су задржали американци, јер не постоји Америчка православна Црква, постоји ΟCA - Orthodox Church in America - Православна црква у Америци. Неретко кажу и православна црква у Црној Гори, што да не, људи треба да схвате да православље обухвата и црнце, и белце, и кинезе, и Албанце, и Американце. А не да се људи љуте што постоји манастири под јурисдикцијом СПЦ у Америци где нема Срба, већ има монаха/монахиња Американаца. Нема разлога за тим.
      Св. Јустин Ћелијски нас је упозоравао да је етнофилетизам јерес, само треба да се подсетимо на то.
     О. Гојка потпуно разумем, потребно је објашњавати да СПЦ није нешто резервисано само за Србе.Када до сада није то јавно објашњавано, барем не на овај начин, онда изгледа да мора овако када је баш пригустело, као у ЦГ.
  10. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Богољуб 1 у + Патријарх Павле - Будимо људи   
    Патријарх Павле - Поука богословима
     
     
  11. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Medeski у Želja za mističnim iskustvima i čudima   
    Verovatno si mislio da posle takvog iskustva čovek može pasti u gordost da je on sad nešto ne znam kako duhovno visok? Ne vidim kako bi mogle biti OD gordosti, ali shvatam da mogu biti i od neke svetske tuge i nekih naboja koji baš nisu blagosloveni. Sva sreća da se to tako retko dešava pa da ne propadnemo skroz
  12. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from PredragVId in Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Бојим се да смо дошли у следећи проблем, када мајка не види ништа реално, од претеране везаности за своје дете, ко год јој нешто каже, доживљава га као непријатеља.
     Не сматрам да би неко од модерације требао да понесе терет свега лошег, јер сам пре свега овде слабо и долазио, и сваки пут када би дошао, атмосфера би била тако нездрава, да нисам имао жеље да се враћам. Тако да модераторе и читав форум, не познајем добро.
    Поента је у следећем - долазимо до кваке 22 - ако овде неко нешто лоше напише о форуму (а има мали број порука) уследи питање - "па откуд сад, и откуд баш ти ?"...
     А ако неко има већи број порука, онда следи питање "Па шта си радио до сада, када тек сада критикујеш"...
     Дакле, како год написао критику, не ваља.
     Ни у једном ни у другом случају се не обрати пажња на то шта је неко рекао, нити се упути коментар - "јесте, тачно је да се то дешавало", или "не, то што ти тврдиш се никада није десило".
    Обично се увек иде "ad hominem" или као брижна мајка, настави се са бригом о форуму, барем још ово мало што нам је остало.
     Заиста бих желео да се форум трансформише у нешто друго, у неки бесплатан форум рецимо, па да се тамо дружимо па чак и расправљамо, што да не.
     Моје лично искуство (не само са форума "Поука", пошто сам члан више форума) јесте да је генерално квалитет форумске модерације на свим форумима опао, барем у последњих 10 година.
    Ја се надам, и желим да верујем да овај форум има снаге и воље и жеље да се издигне из тог просека, и да се негде видимо, у неком виртуелном свету, опет са неким новим темама, и разговорима.
    Не кажем да је лако бити модератор, нити да знам како је то, ово је изнесено само као добронамерна констатација, тако да молим да се тако и схвати.
     Ни форум "Верујем" није био савршен, али не могу сада да кренем у критике бившег форума чији модератори су сада ко зна где. Тако да не сматрам да све што је у прошлости, било дивно, а да само "Поуке" шкрипе, напротив. Желим да овај форум буде и јачи и бољи и наравно да не престане са радом.
     
  13. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from ............. in Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Oливер Суботић је против Фејсбука и форума. Данас је стандард имати инстаграм и фејсбук, сматрам да је његово мишљење у реду, али да нема разлога да одбацујемо Фејсбук као такав.
     Пре 20 година су у  манастирима одбацивали мобилне као сатанске ствари, на ред су дошле чиповане личне карте и крај света и призивање апокалипсе, ништа од тога није било тачно.
     Црква је увек са светом, ваљда зато и све епархије имају свој сајт, а неке и јутјуб канал. Тако да је све питање употребе и злоупотребе, није ништа само по себи зло, ни јутјуб, ни фејсбук.
    Ако погледамо свет како је изгледао 1998, када је само СПЦ имала званични сајт, можда никада не би помислили да ће свака епархија имати једног дана свој сајт.
     Жао ми је што се форум затвара и ипак се надам да ће се наћи неко решење.
  14. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Aandrej in Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Бојим се да смо дошли у следећи проблем, када мајка не види ништа реално, од претеране везаности за своје дете, ко год јој нешто каже, доживљава га као непријатеља.
     Не сматрам да би неко од модерације требао да понесе терет свега лошег, јер сам пре свега овде слабо и долазио, и сваки пут када би дошао, атмосфера би била тако нездрава, да нисам имао жеље да се враћам. Тако да модераторе и читав форум, не познајем добро.
    Поента је у следећем - долазимо до кваке 22 - ако овде неко нешто лоше напише о форуму (а има мали број порука) уследи питање - "па откуд сад, и откуд баш ти ?"...
     А ако неко има већи број порука, онда следи питање "Па шта си радио до сада, када тек сада критикујеш"...
     Дакле, како год написао критику, не ваља.
     Ни у једном ни у другом случају се не обрати пажња на то шта је неко рекао, нити се упути коментар - "јесте, тачно је да се то дешавало", или "не, то што ти тврдиш се никада није десило".
    Обично се увек иде "ad hominem" или као брижна мајка, настави се са бригом о форуму, барем још ово мало што нам је остало.
     Заиста бих желео да се форум трансформише у нешто друго, у неки бесплатан форум рецимо, па да се тамо дружимо па чак и расправљамо, што да не.
     Моје лично искуство (не само са форума "Поука", пошто сам члан више форума) јесте да је генерално квалитет форумске модерације на свим форумима опао, барем у последњих 10 година.
    Ја се надам, и желим да верујем да овај форум има снаге и воље и жеље да се издигне из тог просека, и да се негде видимо, у неком виртуелном свету, опет са неким новим темама, и разговорима.
    Не кажем да је лако бити модератор, нити да знам како је то, ово је изнесено само као добронамерна констатација, тако да молим да се тако и схвати.
     Ни форум "Верујем" није био савршен, али не могу сада да кренем у критике бившег форума чији модератори су сада ко зна где. Тако да не сматрам да све што је у прошлости, било дивно, а да само "Поуке" шкрипе, напротив. Желим да овај форум буде и јачи и бољи и наравно да не престане са радом.
     
  15. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Тражитељ у Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Форум као да је увек био боље место за enfants terribles, блудне синове који би долазили као проблематични, са намером да провоцирају, па се дозвали памети.
    Моја прича је другачија. Био сам члан Поука пре неколико година и био сам банован од стране администраторско-модераторске структуре која више и не пише на форуму као усташа (не под знацима навода, него стваран усташа, присталица и апологета Усташког покрета у НДХ). Тадашњи администратор који је то започео ми се после преко приватних порука извињавао, али покренут је био ланац у ком ме је неколико тадашњих "редовних чланова" у континуитету жестоко вређало док су ми поруке биле "на одобравању" а на шта ја нисам остајао дужан, и све се претворило у ваљање у блату у ком се после није гледало ко је први почео, него су летела бановања на неколико дана на све стране. Сматрао сам својим поразом што сам уопште дозволио себи да ме испровоцирају идиоти (и један модератор, који је касније демодован и напустио форум због свађе са остатком модерације), да на такав начин будем понижен и оклеветан без права на одбрану, и од онда сам форум само пасивно пратио. Кад сам се поново учланио, чврсто сам рекао себи да се нећу више расправљати, него само поставити по које питање везано за теологију или цркву, па сам опет поклекао.
    Са овим псеудонимом такође носим више негативног него позитивног. За време Великог поста, сваки долазак на Поуке и читање постова ме је прљао и загађивао ми остатак дана. У 50% случајева, кад год бих нешто написао, накачио би ми се неко са вређањем или шиканирањем, а у 100% случајева кад бих на то указао, још двоје других би ми се накачило да ми се смеју како "плачем".
    Пратим и учествујем у онлајн дискусијама још од времена BBS-ова и њуз-група. Некада је то било место где су се водиле мало интелигентније расправе и где је чак и неслагање било са стилом, место где су под псеудонимима писали и познати професори, интелектуалци и активни политичари. Од тада је страшна криза захватила цео интернет и саме Поуке то рефлектују: форум је делом, по простачком понашању, постао одраз у огледалу Твитера и новинских коментара и на њему царују докони ликови, који својим плитким надгорњавањима и настављањима загађују цело место. Неки од њих су пристојне евет-ефендије (тапшачи и климачи), али царују токсични ликови и форум је, нажалост, њихова пројекција, а не пројекција модератора који се труде да учине место пријатним пре свега за благе и нормалне хришћанске душе жељне хришћанског контакта са браћом. То је толиког маха узело, да чак и форумски интелектуалци, теолози и свештеници попримају такав начин понашања и дискутовања... а који ја критикујем, јер тако нормални људи не разговарају уживо, а човек би требало да мери сваку написану реч више него изговорену. А овде је обрнуто: чини ми се да мирни, тихи и безазлени ликови као да носе сав свој гнев који гутају у свакодневном живом контакту са људима, само чекају да се "уконектују" на интернет, па да га на миру исповраћају по својим фејсбук и твитер налозима, по коментарима на прочитане наслове, па и по форумима као што су Поуке. Ко је у стању са тиме да се избори и то да избалансира, нека буде убеђен да ће добити посебно место међу блаженима, јер ће га рачунати у миротворце!
  16. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на gavrosaurus у Људи су супер! :)   
    Погледао ме/нас је Бог и јутрос смо били на Литургији у Петроварадину, у цркви Покрова Пресвете Богородице где је након дивног, срдачног богослужења након Литургије уприличена и добродошлица за нас неколицину гостију и...
    Немам фотографије, сликам то у срце.
    Такав снажан утисак је на мене оставио отац Бранислав Керечки, старешина и обновитељ светиње, и такав је диван домаћин, такав прегалник, такав енергични ентузијаста и сабрат у Христу!
    Знате кад вам неко пружи више него што има?
    Знате кад имате осећај да би тај неко од својих уста одвојио, са себе кошуљу скинуо?
    Тај.
    Петроварадин
    Црква Покрова Пресвете Богородице
    Отац Бранислав Керечки
    И сви с њим у вери сабрани.
  17. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Иван Недић у Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Гашење овог форума је као коронавирус. Неки су у потпуној паници, неки се труде да се понашају разумно, а неки уопште не верују у његово постојање. И наравно, никада нећемо заиста сазнати да ли је део природног процеса или вештачки створено. Не зна се ни окле, ни докле
  18. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Kafanski amater in Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Eво да се јавим, нисам пуно учествовао у раду форума, више сам се јављао у време рада "Верујем" форума.
    Сматрам да су постојале неки погрешни потези приликом рада форума, а са друге стране, свакако да ми је жао што форум нестаје, јер је постао пре свега портал, и тек онда место које окупља људе.
     Остаће на неком серверу на интернету нешто од свега, пошто се све то негде и бележи, али мислим да би било боље да сајт промени намену него да се комплетно угаси.
     Не сматрам да је форум прошлост, напротив, форум и форумски разговори никада неће бити нешто што је застарело.
     Жао ми је што се нисмо видели уживо, јер пре свега најбољи је сусрет "лицем у лице" а форум ипак третирам као нешто што дође између сусрета.
     Не знам колико је овде људи са старог "Верујем" форума јер смо имали сусрете и дружења, тако да је нешто и остало од тога, молим Вас оче да размислите о пренамени свега, ако желите да затворите рецимо форум, да остану "Поуке" као портал са вестима и коментарима, нешто као блог. Ако не, хвала на труду и хвала на залагању и за Кану, и за све остале пројекте којима сте се бавили.
  19. Хахаха
    C.A._R.I.A. got a reaction from obi-wan in Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    To je већ приватна ствар, фејсбук и остале НЕдруштвене мреже су нека ствар социјалне интеракције.
  20. Тужан
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Иван Недић у Потребна ми је ваша молитвена подршка...   
    Помолите се за покој Милоша, млад човек преминуо од ове пошасти. Иза њега су остали супруга и двоје деце
  21. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from emilija in Да ли оцу Гојку Перовићу, свештенику СРПСКЕ Правослане Цркве, смета назив "Српска"?   
    Постоји један проблем. Назив СПЦ не постоји баш дуго. Прецизније речено од 1920 у краљевини Југославији, постојала је Православна Црква у краљевини Југославији. Није постојала СПЦ.
     Помињемо Светог Саву. Како се звала титула у време Светог Саве - "Архиепископ свих српских и поморских земаља".
    Што значи да је вера увек везана за све људе, а не само за једну нацију.
    То су задржали американци, јер не постоји Америчка православна Црква, постоји ΟCA - Orthodox Church in America - Православна црква у Америци. Неретко кажу и православна црква у Црној Гори, што да не, људи треба да схвате да православље обухвата и црнце, и белце, и кинезе, и Албанце, и Американце. А не да се људи љуте што постоји манастири под јурисдикцијом СПЦ у Америци где нема Срба, већ има монаха/монахиња Американаца. Нема разлога за тим.
      Св. Јустин Ћелијски нас је упозоравао да је етнофилетизам јерес, само треба да се подсетимо на то.
     О. Гојка потпуно разумем, потребно је објашњавати да СПЦ није нешто резервисано само за Србе.Када до сада није то јавно објашњавано, барем не на овај начин, онда изгледа да мора овако када је баш пригустело, као у ЦГ.
  22. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на obi-wan у Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    @Иван Ц. 
    Vidi ovo... kapiram da ovo nece da ti se svidi bas, a ni jednom broju clanova i clanarina ovde, ali kljucni momenat u naglom urusavanju sajta jeste bio bas onda kad je avvi dozvoljeno da nesakncionisano napravi blato od foruma.
    Tu uopste nije pitanje slobode govora, razlicitosti misljenja ili bilo cega drugog, nego proste osnovne kulture - ako zelis da neko sa tobom uopste prica (i da prica pristojno, naravno), onda se i sam ponasaj tako. Ovo neizostavno vazi i mora da vazi za sve, pa taman da se sam Andrej jurodivi uclanio.
    Na veliku zalost, nacin na koji je on pricao na mnogo tema daleko je oterao (isterao) od zajednice ne mali broj clanova, koji su onda automatski prestali da pisu. Sta je to znacilo za forum? Znacilo je trenutno zamiranje glavnih tema koje drze forum zivim, a koje listom pripadaju ili umetnostima, ili nauci, ili (najcesce) razbibriGi. Nepostojanje tih tema prakticno je u trenutku ugusilo dotadasnji zivot foruma, koji je sve samo ne platforma za istresanje bilo cijih frustracija po bilo kom pitanju.
    Dakle, ako razmisljas ma i sekunde o "vracanju na staro" (sic!), treba da znas da forum bez tih i takvih tema prosto ne moze da postoji. A to opet znaci da je obican svakodnevni covek, neopterecen svojom velicinom ili bilo cime slicnim, upravo onaj koji cini forum zivim. NE veliki teolozi, NE vazne i poznate licnosti, NAROCITO NE politika u bilo kom obliku.
    A da treba dobro da razmislis (i odustanes od gasenja) - treba, jos kako.
    Eto, moje dve (ipo) lepte.
  23. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Милошшш in Želja za mističnim iskustvima i čudima   
    Сузе на молитви могу бити и од гордости, нису сваке сузе на молитви исте. Оци упозоравају да у цркви суздржавамо осећања, јер се баш може десити да када нас преплаве осећања, да се осетимо узвишено, тј. бољи од других, јер нас је дотакла благодат, рецимо неких светих моштију.
     Тежња за чудима се једноставно прерасте, као што човек у 20 тим не размишља као у 30- тим, а у 40 тим не размишља као док је био млађи, тако је и у духовном животу.
     Нико не каже да су чуда непотребна, свакако лепо је када се десе. Али ништа више од тога. Ако се не десе, опет добро. Бог зна кад треба и шта треба да се деси. Бог нас није напустио и када има и када нема чуда. Она не треба да буду "манифестација" да Бог мисли на нас. Он мисли и када чуда нема, јер има хиљаде малих чуда.
    Колико само људи је посетом манастиру добило децу само јер је искрено из срца зажелело и помолило се. И то чудо никада није записано, јер није званично читана молитва. Не кажем да не треба читати молитве за неплодне брачне парове, већ да чуда има много, да то није тек тако једноставно. И када мошти миришу, то је чудо, мада се то свакога дана дешава у манастирима.
     Ми причамо о чудима, а монасима слепи који прогледају и глуви који почну да чују је малтене негде свакодневица. Тамо су чуда честа појава, а опет Бог зна коме ће помоћи. Неко ко је непокретан никада не прохода. Неко прохода после молитве. Бог зна коме је ходање на спасење душе. Зато је ваљда и најбитније.
     Има она прича "Оче видела сам чудо, икона се померила. И свештеник одговара - "Добро, и .." "Оче, чула сам неки глас"...
    Сва та чуда могу да се догађају из прелести, али свештеник је прихватио да нема прелести.
     И на крају јој је рекао "Да ли си ти постала боља после тих чуда?" То је оно о чему треба да мислимо. Да ли је то учинило да ми будемо бољи људи ?
  24. Свиђа ми се
    C.A._R.I.A. got a reaction from Лапис Лазули in Želja za mističnim iskustvima i čudima   
    Сузе на молитви могу бити и од гордости, нису сваке сузе на молитви исте. Оци упозоравају да у цркви суздржавамо осећања, јер се баш може десити да када нас преплаве осећања, да се осетимо узвишено, тј. бољи од других, јер нас је дотакла благодат, рецимо неких светих моштију.
     Тежња за чудима се једноставно прерасте, као што човек у 20 тим не размишља као у 30- тим, а у 40 тим не размишља као док је био млађи, тако је и у духовном животу.
     Нико не каже да су чуда непотребна, свакако лепо је када се десе. Али ништа више од тога. Ако се не десе, опет добро. Бог зна кад треба и шта треба да се деси. Бог нас није напустио и када има и када нема чуда. Она не треба да буду "манифестација" да Бог мисли на нас. Он мисли и када чуда нема, јер има хиљаде малих чуда.
    Колико само људи је посетом манастиру добило децу само јер је искрено из срца зажелело и помолило се. И то чудо никада није записано, јер није званично читана молитва. Не кажем да не треба читати молитве за неплодне брачне парове, већ да чуда има много, да то није тек тако једноставно. И када мошти миришу, то је чудо, мада се то свакога дана дешава у манастирима.
     Ми причамо о чудима, а монасима слепи који прогледају и глуви који почну да чују је малтене негде свакодневица. Тамо су чуда честа појава, а опет Бог зна коме ће помоћи. Неко ко је непокретан никада не прохода. Неко прохода после молитве. Бог зна коме је ходање на спасење душе. Зато је ваљда и најбитније.
     Има она прича "Оче видела сам чудо, икона се померила. И свештеник одговара - "Добро, и .." "Оче, чула сам неки глас"...
    Сва та чуда могу да се догађају из прелести, али свештеник је прихватио да нема прелести.
     И на крају јој је рекао "Да ли си ти постала боља после тих чуда?" То је оно о чему треба да мислимо. Да ли је то учинило да ми будемо бољи људи ?
  25. Волим
    C.A._R.I.A. је реаговао/ла на Ђорђе Р у Да ли оцу Гојку Перовићу, свештенику СРПСКЕ Правослане Цркве, смета назив "Српска"?   
    Браво. Свака част и о. Гојку на храбрости да покрене тему у ово време, време клановских борби.
    Делује да се људи нападају због глупости, оптужују за издају, и сл. непримерене ствари, само стога што су у супротном табору.
    Назив СПЦ је новотарија двадесетог века. То је чињеница. Ово име није свети грал, догма, нит је у симболу вере. Наравно, то није ваљан разлог да се име мења. Већ говори да је име дух времена и околности. 
     
    Мислим да име треба да одржава географске одреднице, а не националне. Јер не би требало да се одвајамо по националном обрасцу: да руси иду у руску цркву у Београду, ил срби у српску цркву у Москви. Требало би да се трудимо да будемо једно, у Христу.
×
×
  • Креирај ново...