Jump to content

Макрина

Члан
  • Број садржаја

    2912
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    2

Репутација активности

  1. Љут
    Макрина got a reaction from Владимир Миливојевић in Вучићу Орден Светог Саве   
    Жепи,ево ти другара: 
    ĐUKA: Ne razumem ljude koji se bune zbog Vučićevog ordena
    DNEVNIZURNAL.COM - Javlja se onda i vladika Amfilohije, to što on radi zaista postaje... ? онај " стручњак" што пијеш кафицу са њим ??(мила мајко... ?)
  2. Волим
    Макрина got a reaction from "Tamo daleko" in Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Владика Атанасије је данас последњи ушао у салу за ручавање.Једва су га увели ? Био је са народом као и увек.А болестан је много.... 
  3. Волим
    Макрина got a reaction from "Tamo daleko" in Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Видела сам данас део овога о чему причаш.Стар је,болестан је.Дух жубори у њему,љубав је присутна али старост и болест је узела маха али с тим пре би требало,ваљда,из поштовања према свему што је био и што јесте( мада је стар и болестан) да се не провлачи његово име на овакав начин и да му се спочитава.Увек треба да се сетимо какве су мисли биле Св.Григорија Ниског,када је,да би сахранио своју сестру Макрину,отворио породичну гробнцу својих родитеља.Да не би свет видео земне остатке,кости,његових родитеља и "срамоту смрти" он је узео један покривач и брзо покрио кости својих родитеља.
    Тако би требало да покривамо старост,немоћ,грешке.
    Добро је што си променио наслов теме.Није ствар у вулгаризму,реч" карати" има свој смисао,нажалост,злоупотребљена у Срба.
  4. Волим
    Макрина got a reaction from Камењарац in Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Владика Атанасије је данас последњи ушао у салу за ручавање.Једва су га увели ? Био је са народом као и увек.А болестан је много.... 
  5. Волим
    Макрина got a reaction from Протомајстор in Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Владика Атанасије је данас последњи ушао у салу за ручавање.Једва су га увели ? Био је са народом као и увек.А болестан је много.... 
  6. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from ronin in Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Владика Атанасије је данас последњи ушао у салу за ручавање.Једва су га увели ? Био је са народом као и увек.А болестан је много.... 
  7. Волим
    Макрина got a reaction from Istopljeni kamen in Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Владика Атанасије је данас последњи ушао у салу за ручавање.Једва су га увели ? Био је са народом као и увек.А болестан је много.... 
  8. Свиђа ми се
    Макрина је реаговао/ла на Evgenik у Зоран Ђуровић: Владика Атанасије прилази људима на голубљим ногама   
    Оцо Зоране, волим те бескрајно, али мислим да си сад стварно претјерао.
  9. Волим
    Макрина је реаговао/ла на александар живаљев у Из канцеларије Епархије захумско-херцеговачке - Језик као огледало личности: писанија епископа Давида   
    Језик као огледало личности: писанија епископа Давида
       Затечени језиком непримјереним било каквој врсти цивилизоване комуникације, а камоли индиректном јавном обраћању једног епископа Српске православне цркве другом епископу, у овом случају владици Атанасију, имамо потребу да јавно изразимо своју невјерицу и запањеност. Овдје нарочито мислимо на лексику и остала лингвистичка средства којима се епископ Давид служи у својим реаговањима на писма владике Атанасија патријарху Српске православне цркве, а која учестало (поред осталих објава своје учености и хришћанског опредјељења или чега ли већ?!) објављује на званичном сајту своје епархије. Примјере из наведених реаговања нећемо овдје наводити (али ћемо се осврнути на неке од њих) како бисмо избјегли репродуковање идеологије коју језик епископа Давида експлицитно и имплицитно промовише у форми подразумијеване царске супериорности (која се, између осталог, манифестује у употреби трећег лица једнине из којег се аутор обраћа јавности) и са хришћанске тачке гледишта веома проблематичног односа према ‘другом’,  ма ко тај други био. Скрећемо пажњу на општеприхваћен став савремене науке о језику да је употреба језика истовремено друштвено конституишућа (учествује у обликовању друштвене стварности) и друштвено конститутивна (дио је друштвене стварности) из чега произлази да  језик има посљедице (нпр. ратовима увијек претходи нека језичка активност), па остајемо запитани и забринути стварношћу коју конституише језик којим се епископ Давид служи?
       Наше искуство употребе језика од стране владике Атанасија, стечено учешћем на архијерејским Литургијама, слушањем његових бесједа, предавања, разговора током послужења у гостопримници манастира Тврдош и из личних разговора са њим, свједочи о стварности коју тај језик обликује, у којој се сав свијет носи на властитим раменима, са властитом одговорношћу према свакоме и свему, у сваком тренутку, са хришћанском љубављу којом се и грди и милује. Његов наступ према другима, а то је важно рећи, никада није значио прогон или цензуру, нити је замаглио велику љубав према њему од стране оних у нашој средини који су били изложени критикама, па је епископ Атанасије у својој Херцеговини, вјероватно, највољенија личност. Управо стога овакав однос владике Давида вријеђа све који га као оца знају и поштују. Јавно и у личном обраћању, посебно у комуникацији са другим епископима, владика Атанасије се никад није спуштао на ниво епископа Давида, који карактеришу личне увреде и атмосфера презира, осим што је, можда, био оштар у критиковању неких политичара, па се питамо кога то епископ Давид брани од епископа Атанасија и због чега – Цркву и своју епархију сигурно не…
       Кулминација садржана у оптужби за издајство свога ‘вјерују’ коју епископ Давид износи је нешто што нико разуман не може повезати са именом епископа Атанасија. Овакво лаконско изношење најозбиљнијих оптужби видимо као аларм да се и епископ крушевачки и они који га евентуално подржавају и охрабрују, или му само ласкају, запитају какву стварност они подразумијевају под појмом вјере, када могу индивидуално, са осјећајем непогрешивости у процјени, инквизиторски судити и пресуђивати на овакав начин. И то коме?!?! Мада, руку на срце, није он једини који је оптужен и извријеђан и све ово више подсјећа на обрачуне међу комунистима  и чистке у комунистичкој партији, у којима је неко увјерење или обично мишљење било само параван за личну мржњу и осигурање превласти и моћи.
       Ни не помишљајући да овим текстом заступамо непогрешивост епископа Атанасија, ипак нисмо могли остати нијеми на прозивке за кукавичлук човјека кога народ Херцеговине памти као онога који није презао ни пред чиме, да би за вријеме посљедњег несретног рата стигао до сваког гладног и потребитог, дјететета и старца. Да је епископ крушевачки некада у току рата, као врли монах, дошао да помогне херцеговачком епископу, видио би човјека, који је, за разлику од њега, године рата и страдања провео  раме уз раме са страдалнима и потребитима и који је кроз кише граната увијек доносио помоћ и утјеху и не би, засигурно, помислио да у јавност изнесе  срамоту оваквих тврдњи. И даље, пошто епископ Давид, у њему својственом маниру, алудира и на старост епископа Атанасија и блиски крај његовог живота, добро би било да себе подсјети да је епископ Атанасије у његовим годинама већ увелико био у добровољној пензији (чиме је једини од наших епископа у новијој историји, хтјели – не хтјели, све нас неодољиво подсјетио на Светог Саву), па би било добро да и он поразмисли о својој пензији. У сваком случају, имао би више времена за свој богословски рад који би био пажње вриједан кад би достигао барем дјелић богословског доприноса владике Атанасија (у овој години светосавског јубилеја ваља напоменути и да су генерације данашњих чланова наше Цркве богословски одрастале на, од владике Атанасија преведеној, Бесједи о правој вери – светог оца нашег Саве, а да на прославу осамстогодишњице наше помјесне Цркве он није ни позван од стране Светог Синода, чији је члан и епископ крушевачки).  
       Увидјевши да је последњим текстом епископа Давида увријеђен не само наш први епископ од обнове ове епархије деведесетих година прошлог вијека, него посредно и читав народ и Црква Херцеговине, са горчином у срцу написасмо ове ријечи да одужимо дуг савјести.
    Канцеларија Епископа ЗХиП
     

    https://eparhija-zahumskohercegovacka.com
  10. Волим
    Макрина got a reaction from Istopljeni kamen in "Danas" у акцији уочи прославе: Отказан позив сестринским црквама, неке владике изостављене?   
    Одлично што ће добити орден.Ништа боље није могло да се деси јер до сада смо кукавни тумарали у мраку и спотицали се о сопствене сенке а од уторка ће Свети Сава узети ово под своје аршине свете.
     
     
  11. Оплаках :))
    Макрина је реаговао/ла на Golub у "Danas" у акцији уочи прославе: Отказан позив сестринским црквама, неке владике изостављене?   
    Ух, добро је, значи није трудан, ако ће добити... 
  12. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from Ana B. in Хомосексуални лобисти у походу на Православље   
    И опет имамо један набацан свим и свачим текст.
     Овим се отуђује црквено предање и сама Црква, те занемарује чињеница да је свако људски биће без обзира на род, пол, узраст или сексуалну оријентацију икона Божија, и по назначењу позвано у заједницу са Богом.
    Овим се потврђује да аутор овога текста појма нема шта пише.
    Слобода је дар Божији,усађена са његовим стварањем "по образу Божијем" али је и услов за човеково усавршавање"по подобију" Божијем.(видети Онтолошки садржај личности,слободно самоодређење по архимандриту Захарију Есесшком )
    Сиромашно је ово и мртво.Телесно.Мислим на цео текст.Јалово.Господо,не постоји средњи пут.Ви би упорно себе на ту стазу да ставите али....нема тога,жао ми је.
    Коректно би било барем бити смирен у својој палости.
     
  13. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from o. Miroljub in Хомосексуални лобисти у походу на Православље   
    И опет имамо један набацан свим и свачим текст.
     Овим се отуђује црквено предање и сама Црква, те занемарује чињеница да је свако људски биће без обзира на род, пол, узраст или сексуалну оријентацију икона Божија, и по назначењу позвано у заједницу са Богом.
    Овим се потврђује да аутор овога текста појма нема шта пише.
    Слобода је дар Божији,усађена са његовим стварањем "по образу Божијем" али је и услов за човеково усавршавање"по подобију" Божијем.(видети Онтолошки садржај личности,слободно самоодређење по архимандриту Захарију Есесшком )
    Сиромашно је ово и мртво.Телесно.Мислим на цео текст.Јалово.Господо,не постоји средњи пут.Ви би упорно себе на ту стазу да ставите али....нема тога,жао ми је.
    Коректно би било барем бити смирен у својој палости.
     
  14. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from Bokisd in Хомосексуални лобисти у походу на Православље   
    И опет имамо један набацан свим и свачим текст.
     Овим се отуђује црквено предање и сама Црква, те занемарује чињеница да је свако људски биће без обзира на род, пол, узраст или сексуалну оријентацију икона Божија, и по назначењу позвано у заједницу са Богом.
    Овим се потврђује да аутор овога текста појма нема шта пише.
    Слобода је дар Божији,усађена са његовим стварањем "по образу Божијем" али је и услов за човеково усавршавање"по подобију" Божијем.(видети Онтолошки садржај личности,слободно самоодређење по архимандриту Захарију Есесшком )
    Сиромашно је ово и мртво.Телесно.Мислим на цео текст.Јалово.Господо,не постоји средњи пут.Ви би упорно себе на ту стазу да ставите али....нема тога,жао ми је.
    Коректно би било барем бити смирен у својој палости.
     
  15. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from Рапсоди in Хомосексуални лобисти у походу на Православље   
    И опет имамо један набацан свим и свачим текст.
     Овим се отуђује црквено предање и сама Црква, те занемарује чињеница да је свако људски биће без обзира на род, пол, узраст или сексуалну оријентацију икона Божија, и по назначењу позвано у заједницу са Богом.
    Овим се потврђује да аутор овога текста појма нема шта пише.
    Слобода је дар Божији,усађена са његовим стварањем "по образу Божијем" али је и услов за човеково усавршавање"по подобију" Божијем.(видети Онтолошки садржај личности,слободно самоодређење по архимандриту Захарију Есесшком )
    Сиромашно је ово и мртво.Телесно.Мислим на цео текст.Јалово.Господо,не постоји средњи пут.Ви би упорно себе на ту стазу да ставите али....нема тога,жао ми је.
    Коректно би било барем бити смирен у својој палости.
     
  16. Свиђа ми се
    Макрина је реаговао/ла на Hadzi Vladimir Petrovic у Зоран Ђуровић: Колико ролекса треба да купи Патријарх Српски Иринеј?   
    Имам утисак да је јесењи сабор отказан да би се видило како ће реаговати сабор у банкротираној Грчкој, по питању Украјине.
    Ако стане на страну Украине, могуће је да се СПЦ поцијепа. Мени је тешко да замислим Игњатија који не служи са Зизијуласом, или епископе у Америци који мученички страдају због стања у Украјини.
    Уколико би дошло до раскола, имали би паралелну јерархију?
    Јасно је ко би имао подршку запада, а самим тим и неки облик државне заштите.
    Са правницима као што је Беговић можемо очекивати "Осму офанзиву" на Цркву.
    Што се тиче ролекса, вјероватно бих их васпоставио Вартоломеј, што опет значи раскол.
    Мислим да у нашој Цркви има мудрих људи, и нека им је Господ на помоћи, јер се за овако нешто нису спремали, нити су од браће очекивали, а са друге стране је годинама брижљиво и студиозно рађено и вјероватно имају савјетовања о даљем раду.
    Та савјетовања свакако нису саборска.
    Како било, Црква има инструменте за којима нерадо посеже, да се одбрани.
    Мени је сабрање код Јустина улило наде.
     
  17. Свиђа ми се
    Макрина је реаговао/ла на Александар Милојков у Зоран Ђуровић: Борис Беговић – ловац на сумњива лица и елементарне непогоде   
    Ма какав Максим, немо' се правиш блесав.
  18. Оплаках :))
    Макрина је реаговао/ла на Александар Милојков у Зоран Ђуровић: Борис Беговић – ловац на сумњива лица и елементарне непогоде   
    е тамо ћете слати неког другог, мене јок
  19. Волим
    Макрина got a reaction from Таша in Nasi Ljubimci   
    A ево и сличица



  20. Волим
    Макрина got a reaction from Orthophill in „Парада поноса“ – два дана касније и много једа у мени   
    Он није био" поједини" него је БИО Епископ и ако ћемо поштено,тврд је био и тежак на лингвистици,желео је свако да разуме оно што је њему било дато,али када је практичан живот у питању,био је танана софистицирана душа,широка,педагог.Немој да мислиш да није разумео проблематику,већ је тражио жртву и труд,не себе ради,већ ради онога који жели заједницу са Христом.
    Е,сад улазимо у једну другу проблематику.Видимо као редовну појаву у Цркви,када нам се народ причешћује о постовима.Па ту имамо курваре,па имамо пијанце што туку и малтретирају све по кући,па имамо жене што су вршиле абортусе а нису ни помислиле да се покају....сви они заједно чекају у реду да се причесте Светим Тајнама,па онда нека стане и хомосексуалац.Може да стане.Може да оде у Цркву где га нико не зна и да стане.Све то може да буде и бива али ако нам је мера свега Христос  онда је математика мало другачија,ту нема непоштења,изговора нити за хетеро нити за хомо,а поготово за хомо( јер је противно природи а то је посебна тема када причамо о томе може ли човек да се роди са хомо склоностима и да остане у тој природи под тим изговором) 
    Ја сам имала много сусрета и разговора са хомосексуалцима.Признајем,давно је то било,девојка сам још била,добар мој пријатељ из детинства био је хомосексуалац.Много смо се волели као пријатељи.Он ми је отворио та врата његовог света,на неки начин,желео је избављење а опет и није.То је тужан свет,препун лажи,препун сенки и мрачних ходника.Најгори су они што су педери и у души( што би рекао о.Ђуровић) .
    Нема слободе без Христа.Стојмо у слободи коју нам Христос даде,па нек падне и крв и нек се лије зној.Вредно је сваке сузе,сваког труда.
  21. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from Жика in Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Није био педер,био је аскета.Надишао је своје страсти и чувао се целога живота од истих.Зар то није вредно свакога дивљења? Сви смо позвани на ово....
  22. Свиђа ми се
    Макрина got a reaction from Камењарац in Православни Богословски факултет има и трећи уписни рок због недостатка буџетских студената   
    Одлично.Било је и крајње време.Надам се да ће и у богословије ићи само најупорнији и они са љубављу према Богу и Цркви грејани а не рачунице ради или они копи-пасте теолози,сви исти,досадни и стерилни,нема ни а од аутентичности.
     
  23. Не свиђа ми се
    Макрина got a reaction from Jelena19 in Православни Богословски факултет има и трећи уписни рок због недостатка буџетских студената   
    Одлично.Било је и крајње време.Надам се да ће и у богословије ићи само најупорнији и они са љубављу према Богу и Цркви грејани а не рачунице ради или они копи-пасте теолози,сви исти,досадни и стерилни,нема ни а од аутентичности.
     
  24. Волим
    Макрина је реаговао/ла на RYLAH у Коментар на Беговићев текст, који је дневни лист "Данас" на крају ипак објавио   
    Једино у смислу тога да ми жао што си се толико отворено сврстао у те нецрквене работе по Цркви. Да извинеш, заболе ме за те клановске поделе, криво ми је што постоје, а посебно ми је криво што их предводе духовна деца једног светитеља.
    Мени не може да предаје човек без школе, ја сам своје школе одавно завршио, а дал Максим има ил нема школе нисам позван ни стручан да оцењујем. Исркрено, уопште не мислим да се ту ради о томе дал неко има школе или не, него искључиво о клановским борбама. Као што не сумњам да се преко неких великих ствари прелази ако је неко у твом клану.
    Не цедим комарца, не гутам камилу, само кажем да ми криво што си се уплео у то, после свега кроз шта си прошао, свих неправди које си претрпео, и после слободе за коју си се изборио. Имаш право на то, свакако, ал греота.
  25. Волим
    Макрина је реаговао/ла на Александар Милојков у Коментар на Беговићев текст, који је дневни лист "Данас" на крају ипак објавио   
    Мени су права слика живи људи које не желим да изгубим и да их се одрекнем, ма и да су пали. Да остану живи и читави - то је за мене истина. А ова борба идеја, то је све феноменологија, све је то тренутак који ће проћи и нестати.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...