Jump to content

Цвеле1993

Теолог
  • Број садржаја

    2319
  • На ЖРУ од


Репутација активности

  1. Волим
  2. Волим
  3. Радостан
    Цвеле1993 got a reaction from Рапсоди in ВЕРОДАР - Музички пројекат канцеларије за верску наставу   
    ВЕРОДАР је музички пројекат канцеларије за верску наставу Колубарско-посавског намесништва Епархије шумадијске.
    Са благословом Његовог Преосвештенства Епископа шумадијског Господина Јована.
    https://m.youtube.com/playlist?list=PLcc8yrIC7RNhH_rqEfjU9X1WJPuSWWF00
     
     
  4. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from александар живаљев in ВЕРОДАР - Музички пројекат канцеларије за верску наставу   
    ВЕРОДАР је музички пројекат канцеларије за верску наставу Колубарско-посавског намесништва Епархије шумадијске.
    Са благословом Његовог Преосвештенства Епископа шумадијског Господина Јована.
    https://m.youtube.com/playlist?list=PLcc8yrIC7RNhH_rqEfjU9X1WJPuSWWF00
     
     
  5. Свиђа ми се
    Цвеле1993 got a reaction from Дуња in ВЕРОДАР - Музички пројекат канцеларије за верску наставу   
    Веродар - Псалам 138
  6. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Благовесник in ВЕРОДАР - Музички пројекат канцеларије за верску наставу   
    ВЕРОДАР је музички пројекат канцеларије за верску наставу Колубарско-посавског намесништва Епархије шумадијске.
    Са благословом Његовог Преосвештенства Епископа шумадијског Господина Јована.
    https://m.youtube.com/playlist?list=PLcc8yrIC7RNhH_rqEfjU9X1WJPuSWWF00
     
     
  7. Свиђа ми се
    Цвеле1993 got a reaction from Стаљиново унуче in Песнички покушаји форумаша   
    Дијалог Бога и дечака

    Неколико стихова о једном тужном дечаку.
    Који седи напољу, на складно поређаним даскама, у мраку.

    У устима му молитва, две сузе на лицу.
    Осећа се усамљено, иако има велику породицу.

    Замишљен, он пребива у Богомислију у самоћи.
    Не обазире се што је глуво доба ноћи.

    Покушава да пронађе оног малог дечака у себи, безазленог, пуног радости и среће.
    Коме је познат мрак овога света, па се труди да се ка светлости креће.

    Усамљено хода, мрачним путевима овог света.
    И једино у шта се узда је нада коју чека.

    Да ће на крају пута којим иде, угледати Неког коме је до њега стало.
    Онога који је са њим, од кад је почело да куца његово срце мало.

    Онај који је уз њега био у жалости сталној.
    Својим присуством запалио искру у његовој души хладној.

    Из чега је настала љубав огњена, која се у његовом срцу разгорела.

    Која му је омогућила да схвати, којим путем да иде, жели.
    И тада примети да се на два човека дели.

    Јер када наиђе велико добро, одмах за њим иду искушења.
    И младић схвати да се у њему нешто мења.

    Да га често навлада немоћ, па га испољава гневом и бесом.
    И тада схвати да је обложен костима и месом.

    Да он нема само душу, већ и тело, које је пале природе.
    Па увек могу лоше ствари да се догоде.

    Да кад није трезвен њега чула воде.
    И тада се у његовом срцу страсти роде.

    И он тада са сузама и молитвом у устима, рече: "Зашто си Света Тројице
    од мене одступила?
    Зашто ме напустила?

    Пале сам природе, па ме страсти наводе, на грешне мисли које грешна
    дела производе. И то није крај моје заблуде.

    Знам заповести, а ипак падам и грешим, опколише ме многе страсти. Како
    да их се решим?

    Да бежим не могу, морам да се борим.
    Да покријем многе грехе, дела љубави да творим.

    Али и по том питању сам немоћан и слаб.
    Боже, чуј ме! Зове Те Твој раб

    После тога око дечака завлада тишина...

    И он чу одговор у срцу свом, да не очајава, да не пати, да буде
    истрајан и кад нема благодати.

    Да зна да ће се, и кад греши, о њему Неко старати, своје срце неће
    затварати, већ ће му утеху давати.

    Да настави да хода путањом својом, да Га заволи из свег срца, слободном вољом.

    Да устаје, кад пада.
    Да боље собом влада.
    Да никад не одустаје, већ добром да се нада.

    И тада дечак, прекрсти се и захвали Богу, што му је решио невољу и
    да му вољу за нови почетак.

    Да искрено воли Господа и ближње своје.
    Да му никад не понестане снаге и воље.

    Да заволи чистоту, да се радује животу.

    Да почне да се мења, да не клоне духом, јер га чекају нова искушења...

  8. Свиђа ми се
    Цвеле1993 got a reaction from jelica-djuric in Моје молитвено правило   
    Ја сам убацио основне молитве по угледу на кратко молитвено правило светог Серафима, али сам додао и молитве за умрле и живе. То је добра ствар.
    А молитвено правило сам одабрао због дисциплине.
  9. Волим
  10. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Вукашин Ковачевић in Моје молитвено правило   
    Моје молитвено правило


    1. У име Оца и Сина и Светога Духа. Амин.

    2. Царе небески, Утешитељу, Душе Истине, који си свуда присутан и све испуњаваш, Ризницо добара и Даваоче живота, дођи и усели се у нас и очисти нас од сваке нечистоте и спаси, Благи, душе наше.

    3. Оче наш, који си на небесима, да се свети име твоје, да дође царство твоје, да буде воља твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим; и не уведи нас у искушење, но избави нас од зла.

    4. а) Богородице Дјево, радуј се Благодатна Маријо, Господ је с Тобом. Благословена си Ти међу женама, и благословен је Плод утробе Твоје, јер си родила Спаситеља душа наших. (УЈУТРУ)

    б) Достојно је ваистину да блаженом зовемо Тебе, Богородицу, увек блажену и све беспрекорну и Матер Бога нашега. Часнију од Херувима и неупоредиво славнију од Серафима, Тебе што Бога реч непорочно роди ваистину Богородицу ми Те величамо. (УВЕЧЕ)

    5. Верујем у једнога Бога Оца, Сведржитеља, Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
        И у једнога Господа Исуса Христа, Сина Божијег, Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова; Светлост од Светлости, Бога истинитог од Бога истинитог; рођеног, а не створеног, једносуштног Оцу, кроз Кога је све постало;
        Који је ради нас људи и ради нашег спасења сишао са небеса, и оваплотио се од Духа Светога и Марије Дјеве, и постао човек;
        И Који је распет за нас у време Понтија Пилата, и страдао и био погребен;
        И Који је васкрсао у трећи дан, по Писму;
        И Који се вазнео на небеса и седи са десне стране Оца;
        И Који ће опет доћи са славом, да суди живима и мртвима, Његовом царству неће бити краја.
        И у Духа Светога, Господа, Животворног, Који од Оца исходи, Који се са Оцем и Сином заједно поштује и заједно слави, Који је говорио кроз пророке.
        У једну свету, саборну и Апостолску Цркву.
        Исповедам једно крштење за опроштење грехова.
        Чекам васкрсење мртвих.
        И живот будућег века. Амин!

    6. Упокој Господе душе уснулих слугу Твојих (имена) и опрости им сва сагрешења, вољна и невољна и даруј им Царство Небеско.

    7. Смилуј се Боже на све људе који су данас изашли пред Тебе и опрости им сва сагрешења, и вољна и невољна.

    8. Спаси Господе и помилуј мог духовника (име), родитеље моје (имена), браћу моју (имена), сроднике, професоре и све православне Хришћане.

    9. Господе, дај љубави, мудрости, храбрости, снаге и моћ расуђивања свима нама.

    10. Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.
  11. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from StefanLugic in Моје молитвено правило   
    Моје молитвено правило


    1. У име Оца и Сина и Светога Духа. Амин.

    2. Царе небески, Утешитељу, Душе Истине, који си свуда присутан и све испуњаваш, Ризницо добара и Даваоче живота, дођи и усели се у нас и очисти нас од сваке нечистоте и спаси, Благи, душе наше.

    3. Оче наш, који си на небесима, да се свети име твоје, да дође царство твоје, да буде воља твоја и на земљи као што је на небу; хлеб наш насушни дај нам данас и опрости нам дугове наше као што и ми опраштамо дужницима својим; и не уведи нас у искушење, но избави нас од зла.

    4. а) Богородице Дјево, радуј се Благодатна Маријо, Господ је с Тобом. Благословена си Ти међу женама, и благословен је Плод утробе Твоје, јер си родила Спаситеља душа наших. (УЈУТРУ)

    б) Достојно је ваистину да блаженом зовемо Тебе, Богородицу, увек блажену и све беспрекорну и Матер Бога нашега. Часнију од Херувима и неупоредиво славнију од Серафима, Тебе што Бога реч непорочно роди ваистину Богородицу ми Те величамо. (УВЕЧЕ)

    5. Верујем у једнога Бога Оца, Сведржитеља, Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
        И у једнога Господа Исуса Христа, Сина Божијег, Јединородног, од Оца рођеног пре свих векова; Светлост од Светлости, Бога истинитог од Бога истинитог; рођеног, а не створеног, једносуштног Оцу, кроз Кога је све постало;
        Који је ради нас људи и ради нашег спасења сишао са небеса, и оваплотио се од Духа Светога и Марије Дјеве, и постао човек;
        И Који је распет за нас у време Понтија Пилата, и страдао и био погребен;
        И Који је васкрсао у трећи дан, по Писму;
        И Који се вазнео на небеса и седи са десне стране Оца;
        И Који ће опет доћи са славом, да суди живима и мртвима, Његовом царству неће бити краја.
        И у Духа Светога, Господа, Животворног, Који од Оца исходи, Који се са Оцем и Сином заједно поштује и заједно слави, Који је говорио кроз пророке.
        У једну свету, саборну и Апостолску Цркву.
        Исповедам једно крштење за опроштење грехова.
        Чекам васкрсење мртвих.
        И живот будућег века. Амин!

    6. Упокој Господе душе уснулих слугу Твојих (имена) и опрости им сва сагрешења, вољна и невољна и даруј им Царство Небеско.

    7. Смилуј се Боже на све људе који су данас изашли пред Тебе и опрости им сва сагрешења, и вољна и невољна.

    8. Спаси Господе и помилуј мог духовника (име), родитеље моје (имена), браћу моју (имена), сроднике, професоре и све православне Хришћане.

    9. Господе, дај љубави, мудрости, храбрости, снаге и моћ расуђивања свима нама.

    10. Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, и сада и увек и у векове векова. Амин.
  12. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Марина Савковић in Који су по вама најбољи потписи на форуму?   
    Може и лични текст поред слике....
    Мени су ови:
    Anti Palma Crew
    Данас нама кажу, деци овог века,
    Да смо недостојни историје наше,
    Да нас захватила западњачка река,
    И да нам се душе опасности плаше.
    ----------------------
    И данас, кад дође до последњег боја,
    Неозарен старог ореола сјајем,
    Ја ћу дати живот, отаџбино моја,
    Знајући шта дајем и зашто га дајем
    Игор
    Верујем Господе, и исповедам да си ти заиста Христос, Син Бога живога, који си дошао у свет да грешнике спасеш, од који сам први ја.
    Ако те заборавим Книне, нека ме заборави десница моја.
  13. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Благовесник in Атеисти питају вернике   
    1) Погледај у Библији, догађај, кад је Аврааму, Бог рекао да жртвује сина.
    2) Ту се не мисли буквално да окренеш други образ. Па сам Христос није то урадио кад су Њега ударили.
    Али, тај део се може схватити и буквално.
    Најважније је спасење, тако да бих, наравно, учио своје дете (ако га будем имао) по Јеванђељу.
    3) Сваки верник се моли за своје рођаке, и због те љубави, они ће бити спасени.
    Ви атеисти, погрешно схватате рај и пакао.
    Рај није нека бела просторија, где је увек досадно, нити је пакао неки казан где се кувају грешници.
    Рај и пакао су човекова стања душе.
    Значи, ако је неко грешан и није се покајао, он не може издржати силину светлости раја, нити издржати силину љубави у рају, јер такав човек није имао љубави за Бога и ближње.
    И за њега би био пакао, кад би он био у рају.
    Божја несвемогућност се огледа у нашој слободи.
    Свако бира свој пут.
    Свако мисли за оног другог да је на погрешном путу, а за себе - да је на правом путу.
    Било би тотално бесмислено да тај пут има краја.
  14. Волим
    Цвеле1993 је реаговао/ла на Милан Ракић у Католик у дилеми - званични прелазак у православље, да или не?   
    ....
    И да не набрајам више... "Већим" (и бољим) православцем засигурно неш` бити ако инсистираш на ћирилици... Тоталан промашај! Форум "Поуке-Живе Речи Утехе" су од својих почетака отворене за све људе добре воље, без обзира на становишта која заступају... У било ком смислу... Стога, писао на тзв. "ошишаној латиници", ћирилици или пак "правој" латиници, пиши слободно и пиши тако да те разумемо... Нема потребе да "се" пресловљаваш...
  15. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Postomolitvom in Molim pripadnice zenskog pola da ne otvaraju ovo, da se ne crvenim bezveze.   
    О страсти рукоблудија

    Мудрији сам од стараца јер заповести Твоје чувам.
    (Пс. 118,100.)

    Пишем  вам,  младићи, јер  сте побиједили нечастивога.
    (1.Јн. 2,13)


    Да ли је рукоблудије "олакшавање"?

    Има оних који рукоблудије правдају тобожњом потребом за олакшањем, за пражњењем "вишкова". Међутим, Господ је та пражњења регулисао несвесним ноћном истечењима, која се дешавају без икаквих блудних слика и снова.  (Снови су, ако се јаве, знак да је блудна страст озбиљније присутна у души, и они су углавном израз несавладаних дневних похота).
    Свима који о рукоблудију мисле као о "олакшању напетости", одговара Свети Атанасије Велики, пишући писмо монаху Амуну, објашњавајући му суштину природних, бестрасних ноћних полуција: "Кажи ми, најљубазнији мој, шта има у себи грешно или нечисто природно једно истечење? То би било исто, као кад би неко преступом сматрао мокроте које из ноздрва излазе (дакле, слине - нап. аут.), или пљувачку из уста, а можемо показати још и на више, наиме, на празнење утробе, које је живом бићу потребно живота ради. Свему живом дати су неки неопходни пролази, кроз које сваки уд на нама гобацује из себе сувишак. Такви су вишци онога што се од косе одељује (зној, нап. аут.), и оно што се чисти из утробе; а оно (истечење, без страсти, у сну - наш. аут.) је вишак семена". Дакле, рукоблудничити ради "олакшања" уопште се не мора. Бог је дао начина да се вишак одстрани.

    Утицај рукоблудија на душу

    Међутим, рукоблудије нема само свој физиолошки елеменат. Напротив! У највећем броју случајева оно је повезано са похотивим маштаријама у којима се острашћени човек сусреће са особама супротног пола према којима осећа "нагон". Што се дуже рукоблудничи, то су све поганије маштарије потребне да би надражиле вештачки подјаривану похоту. На крају се може доћи до чудовишних исхода.
    Маркиз де Сад, један од најгрозоморнијих писаца свих времена, своје књиге, пуне изопачености и насиља, писао је више на основу мастурбацијских фантазија него на основу стварног искуства. Онај који се предавао нвприродном самозадовољавању у живот носи многе душевне ране. Кад буде ступио у брак, опсесивне маштарије могу се вратити и навести га да се упушта у разноразне сексуалне перверзије, навлачећи тако на себе гнев Пречистога Бога, пред Којим су такве сгвари гнусне. Тим перверзијама он понижава и свог брачног друга, претварајући га у предмет иживљавања.

    Рукоблудије и порнографија

    Не треба заборавити да они који се предају овој опакој страсти углавном читају порнографску (блудописну) литературу и гледају порно-филмове.  Загађење душе које тако настаје кобно је.
    3ато није нимало случајно што су Свети Оци Пето - Шестог Васељенског Сабора стотим каноном забранили блудописна изображења: "Очи твоје да гледају право, и поврх свега што се чува, чувај срце своје, саветује Премудрост; јер телесна чувства лако преносе своје утицаје у душу. Зато забрањујемо да се немају ни на који начин убудуће цртати слике, било на даскама или на нечему другом, које заносе очи и ум развраћају, и које узбуђују ватру нечисте похоте. А који се усуди тако учинити, да буде одлучен".
    Одлучен, дакле од Светог Причешћа; а ако се не покаје одлучен и од живота вечног. Рукоблудије је увод у теже грехе телесног и душевног осквернења, а последице таквих грехова су страшне, како се каже у Књизи пророка Јеремије(5, 8-9): "Јутром су кад устају као товни коњи, сваки рже за женом ближњеге својега. Зато ли нећу походити, говори Господ, и душа Моја неће ли Се осветити таквоме народу?"

    Да ли је рукоблудије "безазлено"?

    Из свега наведеног да се видети да рукоблудије није "обичан" грех и да га се треба, као и сваког греха, клонити попут погубне ватре. Од "малога" почиње, а великим, пакленим завршава. Чак су и многи искусни монаси-подвижници, због гордости или непажње, падали у таму блуда, а камоли ми, грешни и слабашни.
    Сећајући се да је и сам Свети Пророк и Цар Давид, угледавши жену Урије Хетејина, сагрешио у срцу, а затим и на делу (II Сам. 11), Свети Јован Лествичник вапи: "Бежимо, бежимо, да не гледамо, нити да слушамо за плод о коме смо дали обећање да га нећемо окусити! Јер чудим се како би смо ми могли себе сматрати јачим од Пророка Давида! То је немогуће!"

    Начини борбе против ове страсти

    Па добро, како се борити против рукоблудија? Испунењем Божијих заповести, по ре-чи Псалмопојца: "Како ће младић очистити пут свој? Владајући се по Твојим ријечима" (Пс. 118,9). Пре свега, главни извор чистоте и спасења је Црква Божја, коју је Господ снабдео Светим Тајнама и Светим Врлинама, тим неопходним оружјима у борби за вечни живот, а против греха, смрти и ђавола. Свето Причешће, тај, по Светом Игњатију Богоносцу, "лек бесмртности", источник је снаге и мужанства неопходних за борбу са страстима. Покајање и исповест очишћују душу од магле нечистих по-хота и припремају је за примање свесилне благодати Божје. Пост, помоћу кога се, по речи самог Христа, побеђује и изгони сав род ђавољи, такође је неопходан у борби са овом страшћу.
    Треба осетити сву немоћ своје пале природе, и молитвено вапити Богу за помоћ: својим снагама немогуће је одолети искушењима.  Када нас нападну блудне помисли, треба у себи оживљавати страх Божји знајући да се од Господа не може сакрити ни најскривенија помисао срца. Треба се сетити да смо се у Светом Крштењу одрекли Сатане и злих дела његових да смо се у чистоти и чедности Богу обећали, да примамо у Светом Причешћу само Тело и Крв Сина Божијег: па зар ми, прах и пепео кога је Господ удостојио толике благодати, да својим срамним и богомрским страстима ту Крв и Тело ружимо, угледајући се на Јуду издајника? Наша тела су храмови Божји, а ко наружи храм Божји, биће одговоран Богу (I Кор. 3, 17).

    Душу своју морамо чувати од нечистих помисли, сећајући се онога срама који ћемо осетити на Страшном суду кад се мисли и дела наша откривају пред Христом, ангелима и свецима, пред свим људима од Адама до краја света.
    Молитва је силно оружје у боју за чистоту. Свети Максим Исповедник вели да је, у току насртаја похоте, корисна употреба стихова псаламских у којима душа вапије Богу за помоћ (рецимо: "радости моја, избави ме од оних који ме окружују" (Пс. 32,7)).

    Свети Оци су препоручивали и молитвено обраћање оним подвижницима и мученицима који су се истакли у борби иротив блудне страсти (Свети: Мојсеј Мурин, Мојсеј Угрин; Методије Цариградски, Јован Многострадални, Философ, Нон Илиопољски, Андрија Јуродиви; Свете: Марија Египћанка, мученица Томаида, преподобномученица Евдокија, Таиса, Пелагија, итд.) Наша је молитва и труд, а победа је Господња.

    Треба од себе уклањати и све поводе блудне страсти; авва Исаија каже да су то: празнословље, сујета, много спавање, склоност ка претерано украшеном одевању, као и преједање. Мора се избегавати гледање и слушање свега што изазива страст: разговора, ТВ и радио емисија које наводе на похоту, а нарочито читање порнографске литературе. По могућству уклањајмо се и од бестидног друштва, посебно супротног пола, јер је, како кажу Оци, нечистота у "страсном додиривању свога и туђег тела, у смеху и слободном понашању према другима".
    Чување смерности је неопходно јер је смерносг тврђава чистоте.

    Наше доба је тешко: изгубио се стид, тај природни штит против греха, и дошло се до дна развраћености. Па ипак, у борби с демоном блуда увек треба да знамо каква нас награда чека на небесима ако одолимо искушењу телесности, трулежне и осуђене на распадање. Наша љубав према Богу и Царству Божијем увек мора бити на првом месту. "Љубав" према пролазном, пропадивом, свагда је лажна и развратна: она нас гура у вечну смрт.
    У борбу се мора ступити одмах, још овога часа, знајући да је рукоблудије грех који, ако није покајан, води у погибао. Свети Павле га пореди са гресима блуда, идолопоклонсгва, прељубе и мужеложништва (хомосексуализма) и многим другим неправдама људским чији је крај – погибао вечни (1 Кор. 5:9).

    Будимо храбри!

    Људи су се некада женили и удавали млади. Благословеним браком у Христу регулисане су телесне потребе пола и супружници су оснивали породицу да би гајили и васпитавали децу.

    Наши дани су дани себичњаштва и хедонизма: зато толико беспутног блуда, самозадовољавања, греха; отуда и побачаји, израз суштинске духовне јаловости...Обновом целомудреног брачног живота, увиђањем да се само чедношћу постаје чедо Божје, правилним васпитањем деце (не по начелима савремене атеистичко - паганске педагогије и психологије, дакако) - бићемо у стању да осетимо све милине и радости Божјег загрљаја. Храброшћу духовном морамо савладати нечастивог и његове замке. Благо храбрима!

    Њима пише и њих похваљује Свети Јован Девственик, вољени ученик Сина Божијег и Сина Најчистије Дјеве. Кроз медоточна Јованова уста њима стиже и похвала Господња. Помози нам, предраги Господе Исусе Христе, да одолимо трулежним и свелукавим страстима, и не дај да нас ишта одвоји од љубави Твоје! Амин.

    Додатак:

    Могући узроци осквернења: Истечење у сну може се десити, поред блудне страсти, и од:

    1. Осуђивања ближњега, који нам је брат у Христу, што је веома грешно.
    2. Од многог јела и превшпе пића, и томе сличних греховних поступака.
    3. Од високоумија и гордости, што је такође грешно.
    4. Од природе, без блудних покрета и маштарија, истечења бивају слична чшпћењу неких телесних сувшпака (зној, слине, итд.).
    5. Од телесне слабости и неке болести.
    6. Од зависти коју према нама гаје демони ако усрдно Богу служимо.

    Три последња су без греха, али, и ако се изливи десе због тих узрока, и они се сматрају и називају осквернењима.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    8. Рукоблудије је насртај на светињу живота, коју је освештао Господ Животодавац. У мушком семену се чува заметак будућег потомства, па онај који то семе просипа ради самозадовољавања, ни не знајући шта ради, служи Сатани, који мрзи људски живот и на сваки жели да га уништи. (Слично је и када се у току телесног односа са брачним другом користе тзв. презервативи и друга контрацептивна средства, средсгва против зачећа живота.) Бог је дао семе мушкарцу и детородну утробу жени: ко се с небригом односи према овим светињама, Божије дарове скрнави и пропасти, што може имати несагледиве последице.

    9. Кад се каже да је истечење семена - осквернење, то не значи да је семе само по себи прљаво и скверно. Како би то могло бити, ако је, као што смо рекли, у њему заметак будућег живота? Истечење је скверно управо због тога што се мушко семе не сеје тамо где би требало да се сеје ради рађања, него се излива негде другде. То је суштина овог осквернења.

    10. У наша изопачена времена веки "мудраци" праве разлику између "еротике" (која је, тобож уметност) и "порнографије" (која служи у чисто "комерцијалне" сврхе). Нема никакве разлике између ове две врсте навођења на похотне помисли, жеље и дела: и једно и друго је Богу противно и по човека штетно, па макар каква се "уметничка" оправдавања страсти и нечистота могла наћи.

    11. Свети Јован Лествичвик је говорио: "Благи Господ показује и у томе своју велику бригу за нас, што бесрамност женског пола обуздава стидом, као неком уздом. Јер кад би жене саме ишле мушкарцима, ниједан се човек не би спасао". А где смо сад? - Где год да смо, опомињимо се заповести Господњих, кајмо се и поправљајмо! То је једини пут спасења.

    12. Тежња за чистотом основна је тежња Хришћанина: у чистоти обитава Господ Пречисти. Зато се Свети Цар Давид и молио: "Срце чисто саздај у мени, Боже, и дух прав обнови у мени" (Пс. 51,10). Када наступе искушења, треба се молити усрдније - и она ће одступити. Међутим, чак и ако се деси да човек погреши, он не сме да пада у очај; предајући се Богу и кајући се, он треба да се исповеди пред свештеником и да продужи борбу. У обрачуну са овом страшћу важно је и јачање сопствене воље, којим се одолева ђаволовим понудама. Треба се вежбати у том јачању одрицањем од пушења, алкохола, преједања; језик уздржавати од псовки и срамотних речи. То није вежбање које тренутно даје резултате: морамо бити постојани и трезвени, имало помало крепити своју душу, подизати је из блата сластољубивих навика и раслабљености. Борба са самим собом, знали су још у антици, највеће је херојство - ко је победио себе, победио је најупорнијег "непријатеља" (наравно, огреховљеног себе, себе које се противи Христу): духом Божијим он је савладао плотске похоте, Христом срушио идоле самољубља, Православљем одолео незнабоштву, Истоком, Сивом Божијим, запад таме греховне.

    Део из књиге „Младост и страсти“ од Владимира Димитријевића
  16. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Debora in Слике форумаша   
    У тренутку озарења, просвећености, нирване... klapklap


  17. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from PredragVId in Учење Византијског појања   
    Учење Византијског појања - Отац КозмаУчење Византијског појања - Отац Козма[/url]
  18. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from PredragVId in Учење Византијског појања   
    Много је добро, све сам одслушао...
  19. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Рапсоди in GIF анимације :)   
    Ова ја најјача! 0442_feel
  20. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Дијана. in Ко је Анђео Гаврило који је Мухамеду саопштио Куран?   
    Ако вам и ми или анђео с' неба проповиједа јеванђеље друкчије него што вам проповиједасмо анатема да буде! (Гал. 1, 8)
  21. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Интегра in Ко је Аллах а ко је Света Тројица?   
    ОЧЕ НАШ
    Оче наш - Обраћање Богу Оцу
    Који си на небесима
    Нека се свети име Твоје - Исус Христос
    Нека дође царство Твоје - Свети Дух
    Нека буде воља Твоја
    на небесима као и на земљи
    Хлеб наш насушни дај нам данас
    И опрости нам дугове наше
    као што и ми опраштамо дужницима нашим
    И не уведи нас у искушење
    Но избави нас од злога.
    “Нема другог Имена под небом даног људима. ( осим Христовог) којим бисмо се могли спасти” (Дјела 4,12)
    Иначе, моје име потиче из старохебрејског „Елијаху“ (Eliyahu) у значењу „Бог је Јахве“.
  22. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Интегра in Isaa a.s. (Isus) u Islamu   
    Александре, стојим иза сваке твоје речи.
    Још би додао две ствари:
    1. Када би ми неко могао доказати да је Христос ван истине, и када би истина заиста искључивала Христа, ја бих претпоставио да останем са са Христом, а не са истином. (Достојевски)
    2. Ми пут свој знамо, пут Богочовека. (Алекса Шантић)
    0102_laugh
    0110_hahaha
  23. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Интегра in Kontradikcije u Bibliji   
    Кад је Исус говорио да је Отац већи од Њега, говорио је као човек.
    Има пуно таквих примера, као нпр. кад долази Господ да васкрсне Лазара.
    Господ као човек плаче за њим, и народ тад говори: "Гле, како га љубљаше".
    А као Бог, он Лазара васкрсава.
    Пред смрт, он показује страх као човек.
    Као Бог васкрсава.
  24. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Лидија Миленковић in Sve o koka-koli   
    Ја, не конзумирам то пиће. 1500_baby
    Наведите разлог, ако је пијете, зашто је пијете, а ако је не пијете - зашто је не пијете?
    Ја је не пијем, јер више волим Кокту.

  25. Волим
    Цвеле1993 got a reaction from Олимп in Текстови духовних песама   
    Ову песму посвећујем брату Игрутину и брату Трапи.

    Ко удара тако позно

    Ко удара тако позно у дубину ноћног мира
    На капији затвореној светогорског манастира?
    "Већ је прошло тавно вече, и нема се поноћ хвата,
    Седи оци, калуђери, отвор'те ми тешка врата.
    Светлости ми душа хоће, а одмора слабе ноге,
    Клонуло је моје тело, уморне су моје ноге -
    Ал' је крепка воља моја, што ме ноћас вама води,
    Да посветим живот роду, отаџбини и слободи.
    Презрео сам царске дворе, царску круну и порфиру,
    И сад ево светлост тражим у скромноме манастиру.
    Отвор'те ми, цасни оци, манастирска тешка врата,
    И примите царског сина ко најмлађег свога брата..."

    Зашкрипаше тешка врата, а над њима сова прну
    И с крештањем разви крила и склони се у ноћ црну.
    А на прагу храма светог, где се Божје име слави,
    Са буктињом упаљеном, настојник се отац јави.
    Он буктињу горе диже, изнад своје главе свете,
    И угледа, чудећи се, безазлено босо дете.
    Високо му бледо чело, помршене густе власи,
    Али чело узвишено, божанствена мудрост краси.
    За руку га старац узе, пољуби му чело бледо,
    А кроз сузе прошапута: "Примамо те, мило чедо".

    * * *

    Векови су прохујали, од чудесне оне ноћи,-
    Векови су прохујали и многи ће јоште проћи -
    Ал' то дете јоште живи, јер његова живи слава,
    Јер то дете беше Растко, син Немањин, Свети Сава.


Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...