Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black

vladimir1111

Теолог
  • Број садржаја

    326
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    vladimir1111 got a reaction from Ina Ina in Изабел Жофруа Заз/Isabelle Geffroy Zaz   
    Auuuu cela Srbija se navukla na njih!  0205_whistling
  2. Волим
    vladimir1111 got a reaction from Дијана. in Да ли бисте желели прекид раскола Цркве Истока и Запада?   
    Ja jesam za prekid, ali da katolici predju u Pravoslavlje. To je jedini uslov. Ali to ce biti tesko jer pape ne zele da se odreknu svojih titula i  novih dogmi.
  3. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Odahviing у БРУКА: Ставили Светог Саву на геј заставу!   
    Kao što rekoh AS postaje sve više i više kao neka organizovana religija. Već su članovi počeli da slede voće bes pogovora. Još im samo malo fali i mogu da se registruju kao verska organizacija.
  4. Волим
    vladimir1111 got a reaction from keka in Izreke naših nastavnika-profesora koje pamtimo....   
    Na casu matematike, jedna moja drugarica ukljucila muziku na telefonu i pustila Zdravka Colica. Profesor dok je upisivao cas upita:"Ko to tamo peva?", a neko mu dobaci: "Zdravko Colic!"... profesor:"Neka se Zdravko Colic javi direktoru zbog pevanja na casu i bice mu smanjena ocena iz vladanja!" Meni nije bilo dobro kad sam to cuo a i ceo razred nije mogao da se suzdrzi 0110_hahaha
  5. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на nedeljko у Саопштење за јавност синода СПЦ поводом ослобађајуће пресуде Међународног кривичног суда   
    Саопштење за јавност
    19. Новембар 2012 - 12:19
    Свети Архијерејски Синод Српске Православне Цркве је са неверицом и огорчењем примио вест да је жалбено веће Међународног кривичног суда за бившу Југославију, под председавањем судије Теодора Мерона, донело ослобађајућу пресуду хашким оптуженицима Анти Готовини и Младену Маркачу, којима се судило за злочине против човечности и кршење законâ и обичајâ ратовања од јула до септембра 1995. године, тиме што су учествовали у удруженом злочиначком подухвату чији је циљ био трајно и присилно уклањање српског цивилног становништва из Крајине.
    Овом срамном пресудом хашки суд је коначно разобличио сâм себе и још једном показао да је у питању политички суд коме је најмање стало до правде и до права.
    Нечасна и неправедна пресуда, која не само оправдава злочинце него и умањује – па и поништава – злочине, свакако не иде у прилог процесу помирења у овом делу Европе него га одлаже за нека будућа времена.
    Зачуђујућа је и апсурдна чињеница да највећи број хрватских бискупа — ако не и сви — ову пресуду доводи у везу са Богом и Промислом Божјим, а понеки су у стању и да је прикажу као резултат многобројних миса и молитава за ,,хрватске бранитеље“, предвођене овом двојицом ,,часних“ и, сада већ знамо, ,,невиних“ генерала ,,домовинског рата“.
    Свети Архијерејски Синод најоштрије осуђује политички мотивисану одлуку жалбеног већа хашког трибунала којом се ослобађају хрватски ратни генерали јер она представља још један шамар у лице правде и, што је најгоре, омогућава да се злочин прогласи одбрамбеним ратом, а ратни злочинци прогласе жртвама. Како другачије схватити хашку правду која нам поручује да нико није крив за страдање недужних цивила у војно-полицијској акцији протеривања крајишких Срба под називом Олуја, са преко две стотине хиљада протераних људи и на хиљаде убијених цивила, са стотинама спаљених села и градова, са пљачкањем српске имовине?
    Свети Архијерејски Синод апелује на све искрене хришћане у Европи и свету, на слободољубиве земље и правдољубиве народе, на хумане организације и, коначно, на савест моралних и интелектуалних елита и на Истоку и на Западу, да овом небивалом лицемерју дају оцену коју заслужује.



    Доставља: епископ бачки Иринеј


  6. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла у Сарадња портала Поуке.орг и ФБ странице "Не псуј Бога"   
    У веома добром контексту, срећан сам због тога:
    Čitav svet pretio je noćas dešavanja na istočnoj obali Amerike. Najmanje 16 ljudi je poginulo, a bar 6,2 miliona širom američkog istoka ostalo je bez struje usled udara uragana "Sendi", koji je pogodio istočnu obalu Sjedinjenih Američkih Država. Izazvao je potpuni haos na ulicama Njujorka, Atlantik Sitija, Nju Dersija.
    Dok uragan sve pustoši u Americi, u Srbiji na Fejsbuku je formirana grupa "Sendi, Srbi su uz tebe", na kojem se nalazi samo slika i komentar.

    Međutim, mnogi Srbi se i mole da za spas Amerike, pa je tako na statusu grupe "Ne psuj Boga" napisano da se ne širi mržnja i da nikome ne želimo zlo nikome.
    "Na zlo nikad ne odgovarajte zlom, veli svetitelj naš Pavle! Primjetio sam razne statuse na račun oluje koja se očekuje u SAD-u, budite mudri kao zmije a bezazleni kao golubovi, ne svetite se ne pišite svašta, ne širite mržnju! Ako smo Hrišćani, Pravoslavci, ne možemo onda riječnikom zla govoriti! Nije narod kriv ništa ako ima vlastodršce naopake, nije ni Američki narod kriv zbog zlodjela koje su nam počinili njihovi čelnici. Mnogo je djece tamo evakuisano, zar njima da želimo zlo!? Znam da će te reći, mnogo je i naše djece stradalo u bombardovanju, ali neka Gospod pogleda sve, i neka On sudi svima, ne stavljajmo se u Njegovu ulogu! Budimo ljudi!", napisano je na statusu koji je lajkovalo 650 ljudi.

    Izvor: Kurir
  7. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Дејан у Брак - заједница мушкарца и жене   
    Све је већи број развода бракова. Изгледа да се, неретко, не издржи од фазе заљубљености до зреле љубави.
    Заљубљеност је, могло би се психолошки растумачити, једно нереално осећање квалитета друге личности. Ми јој, на основу спољашњих вредности, приписујемо квалитете које она сигурно не поседује. Али, та првобитна заљубљеност је капитал, тј известан кредит, који Бог даје девојци и младићу да би они препознали квалитете једно у другоме и да би онда кроз ангажман саможртвене љубави, која личи на љубав Христа према нама, полако умножавали то семе, тај кредит и тада би почетна заљубљеност прешла у праву љубав и доживела свој врхунац на крају. То видимо у причи о свадби галилејској где се описује претварање воде у вино на крају свадбе. То симболизује да треба да прође много времена и труда како би заљубљеност прешла у квалитетну љубав коју симболизује вино. Дакле, на почетку је увек лошији квалитет.
    У сваком случају, мислим да је управо православље позвано и да може истински да посведочи брачну заједницу какву видимо у јеванђељу. Хтео сам да наведем да, није важно ко ће шта радити у брачној заједници, али индивидуалистички поглед на свет и индивидуализам у породици труди се да сачува некакав свој умишљени интегритет и своју слободу. И онда имамо, рецимо, расподелу послова уместо да на основу брака као јединства мушкарца и жене проистиче увек оно што изграђује заједницу. Дакле, није важно ко кува, ко пере, ко пегла. Ради се на основу афинитета, а слобода је дата да човек управо кроз љубав остварује заједницу на корист и потребу другога. У супротном, страдају и мушкарац и жена - то је поента!
    У хришћанству морамо поћи од чињенице да је увек већи онај који служи и увек је велики онај који хоће да буде мали. Само у заједници, у међусобном јединству можемо узрастати. Ако узраста један уд - узраста читаво тело; ако један губи у заједници - сви губимо; и мушкарац и жена нису остварили смисао свог живота ако се издвоје из живота цркве. Пример су људи који се бар труде да живе јеванђељски. Они могу да имају несугласице, ипак, имају меру, имају критеријум, имају Христа у односу на кога могу да оцене своју исправност према ближњем. Христос је тај који тада осмишљава ту брачну заједницу, даје јој пуноћу, обогаћује је и усавршава.
    Владика Порфирије Перић
    manastir Glogovac
  8. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на w.a.mozart у E, u ovome vidim Boga (lepotu)   
  9. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла у Зашто жена не може бити свештеник?   
    Зашто жена не може бити свештеник? Дугачак разговор са оцем Томом (Т.Ф: Хопко, профа), кога нападају неке православне жене, али и многи други, због чланка у Тромјесечнику факултета Св. Владимира. Од почет
    ка прашине која се подигла у вези са рукополагањем жена, више ме је изненадило оно што је тиме изашло на видјело, од саме теме те расправе. Немогуће је наћи одлучујући аргумент ни за ни против рукопологања - одлучујући у смислу да је објективно убедљив за обје стране. Обје стране су у праву за себе, тј. унутар властитих перспектива и логике својих аргумената.
    Св. Јован Кронштатски, о јереси Лава Толстоја, рекао је ово:
    "О безумни грофе! Зар не вјерујеш у Свете Апостоле?"
    Али Толстојева јерес почиње од његовог неверовања у апостоле. Дакле, тражење аргумената ex Traditione (позивањем на оно што традиција доказује) промашује мету.
    Јерес је увијек "у једном комаду", цјелина, дубоки избор, а не тек грешка у неким стварима, која се може исправити. Отуд долази и безнадежност теолошких расправа у том случају. Сви теолошки аргументи долазе пост фацтум - након чињеница. Они су укорјењени у искуству, али ако се ради о другачијем искуству, онда они не могу да се примјењују.
    Шта је постало очигледно у дискусијама о рукополагању жена? Том каже:
    "Како неко може да објасни да жена може постати предсједник САД, али не може постати свештеник?"
    Мени се чини (и ја му кажем) да не би требала бити председник САД. Али нико то данас не може рећи, јер би то било уврједљиво. А не треба вређати људе. Тиме смо у зачараном кругу - неизбежан зачарани круг када је органско, примордијално, вјечно искуство разбијено.
    Наша савремена култура се састоји од порицања и прекидања тог искуства; сама њена суштина је то порицање. То је искуство негативизма, бунтовништва, протеста. Цио концепт ослобађања сасвим је негативан. Идеја "сви људи су једнаки" је идеја чији су корјени а приори најпогрешнији. Онда слиједи: "Сви људи су слободни", "Љубав је увјек позитивна" (тиме се оправдава и хомосексуалност), свако ограничавање је тиранија. Све док Хришћани сами прихватају културу која је на овим принципима, ниједан аргумент о немогућности рукополагања жена неће моћи да буде убједљив. Јер сви ти аргументи делују лицемјерно и варљиво. Ако започнемо дискусију са претпоставком апстрактне, нереалне, неприродне "једнакости" између мушкарца и жене, није могуће навести ниједан аргумент који ће имати смисла. Морамо почети са разобличавањем, разоткривањем тог принципа као лажног, јер је он један апстрактан изум. Читава савремена култура, са својим духовним, лажним, чак и демонским премисама, мора бити одбачена.
    У овом принципу поређења, на коме се заснива патос о једнакости, лежи једна дубока обмана. Никада се ништа не постиже поређењем - то је извор зависти (зашто он, а не ја?), протеста (ми морамо да будемо једнаки), а онда љутње, бунта и подјеле. Заправо, то је поријекло ђавола. Нема ту ничега позитивног; све је у томе негативно од почетка до краја. У том смислу је наша култура демонска јер је њена основа поређење. Пошто поређење увијек, математички, води искуству и спознају о неједнакости, а онда и побуни.
    Једнакост се заснива на порицању сваке разлике, али пошто те разлике постоје, жеља за једнакошћу позива на борбу против њих, на силу изједначава људе, а оно што је још горе од тога, одбацује ове разлике које су суштине живота. Особа - мушкарац или жена - која жуди за једнакошћу, већ је испражњена и безлична јер се личност састоји из онога по чему се једна особа разликује од осталих и не подчињава се апсурдном закону једнакости.
    Демонском принципу једнакости Хришћанство супротставља љубав. Суштина љубави је потпуно одсуство "поређења". Једнакост не може постојати у овом свијету, јер је он створен из љубави, а не из принципа. А свијет је жедан љубави а не једнакости. Ништа - и ми то добро знамо - не убија љубав и замјењује је мржњом тако добро као једнакост која је насилно наметнута свијету као циљ и као вриједност. А управо је у љубави и ни у чему другом укорјењена дуалност човјека као мушкарца и жене.
    Није грешка да се људски род мора исправити "једнакошћу", нити је то случајност - то је први и понајвише онтолошки израз саме суштине живота. Ту се лично испуњење постиже кроз властиту жртву, у томе је побједа над "законом", ту је смрт самоафирмације мушкарца као мушкарца, и жене као жене, и тако даље. Све то значи да не постоји једнакост него онтолошка разлика која љубав чини могућом, дакле, јединство а не једнакост.
    Једнакост претпоставља мноштво једнаких јединки које никада не постају јединство јер је суштина једнакости у њеном пажљивом чувању. У јединству разлике не ишчезавају, већ постају јединство, живот, креативност. Мушко и женско су дио природе свијета, али људско обличје их преображава у јединство породице. Гнушање наше културе према породици заснива се на чињеници да је породица посљедњи бастион изобличавања зла једнакости.
    - о.А.Шмеман у свом дневничком запису за сриједу 11. фебруара 1976. године по Христу (прелом пасуса наш)
    Теолошки фрагменти
  10. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на antics у Немам доказа да Бог не постоји- Ричард Докинс (видео)   
    Aко кренемо да чачкамо одакле тај анимозитет према ТЕ у православној Цркви, видећемо да потиче из Русије, и то сасвим легитимно. Наиме, друг Јосиф Висарионовић Џугашвили Стаљин сматрао је да је дарвинизам (дакле не ТЕ, него баш комунистички догматски дарвинизам) једино оружје против Црквеног учења. Колико је ТЕ у СССР-у била објективно тумачена, у то не могу да улазим, јер нити имам историјске податке, нити сам на том пољу стручан, али је - из онога што је познато - употреба те теорије имала идеолошку обојеност, на страну њена објективност.
    Дакле, Црква је подигла свој глас против стаљинизма, онда кад то нико није смео да уради. Поље на коме се догодила колизија Црквеног учења и стаљинизма била је ТЕ. Па као што код нас још увек имамо рецидиве који нас подсећају на Брозово време, у РПЦ преживљава тај анимозитет према ТЕ, јер сасвим сигурно да руско друштво није ни изблиза тако хомогено и једнообразно у вери, како се то нама одавде чини. Сигурно је да има тамо још много више комуниста, кад код нас још увек преживљавају комуњаре (и још добијају положаје, ал ајде... да не лајем и ја много). Морамо разумети да је РПЦ била нападана коришћењем ТЕ од стране државе. Тако да у Русији, где је генератор, дакле, те супростављености Цркве и науке, ТЕ = комунизам. То је контекст, знате, и то се не може порећи. Чињеница је, с друге стране, да тај контекст није наш, па аналогни пренос тог анимозитета код нас делује мало несувисло.
    Е, а сад мало о самој ТЕ.
    Видите, ми верујемо да је Господ све створио Речју својом. И нигде не пише како, осим - Речју. То како је свет створен, ствар је науке и - немојте ме, молим вас, погрешно разумети - са теологијом везе нема. / Светом Писму не пише да Господ није еволуцијом створио свет (мада, ако се задубимо, видимо да Библија јш пре 5 000 година говори о кретању од једноставнијег, ка сложенијем, те је човек круна творевине), али не пише експлицитно ни да није створен помоћу еволутивног процеса. Нек се с тиме наука бакће, то на веру нема никакав утицај.
    С друге стране, ако хоћемо да будемо до краја искрени, као да се мало стаљинизма (оног антицрквеног) прелило и на науку, па поклоници ТЕ аутоматски одбацују мисао о Богу Створитељу. Тиме се прави двострука логичка грешка. Једна њена страна је у томе што појам Бога убацује у створени космос (у континуум простора и времена, а јудео-хришћанско предање говори већ хиљадама година - још кад се није ни знало шта је свемир - да је Бог изван њега), па тражи доказ за постојање Бога. Ако и постоји доказ, он је изван простора и времена, што значи да се не може експериментално утврдити, нити измерити, нити верификовати, нити било шта. Друга страна њихове стаљинистичке грешке (која је у суштини антагонизам неких научењака - не саме науке - према Цркви и вери) јесте то што они не дозвољавају могућност да њихово сазнање не исцрпљује укупну стварност. Да јесте тако - наука се више не би развијала. А Богу хвала - има још толико дивних ствари које су још увек скривене од нас и чекају да их неко пронађе.
    Има принципијелно само једна ствар у којој се вера и научници заиста не слажу: случај.
    Научници кажу: то се догодило тако-и-тако, случајно или ми не знамо зашто. Вера каже: то се догодило не знамо како (нити нас занима, то је ваш посао), али се није догодило случајно, и како даље откривате, видећете само лепоту Божије мудрости; ако је још увек не видите, нисте открили довољно да бисте разумели.
  11. Волим
  12. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на antics у Кога бисте волели да гледате и слушате на ЖРУ предавањима?   
    ЈЕ-ЛИ-САВ-ЧИЋ, ЈЕ-ЛИ-САВ-ЧИЋ



    ('ајмо сад сви)



    ЈЕ - ЛИ - САВ - ЧИЋ ...


  13. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Andre Williams у Долазите ли на Егзит и имају ли Хришћани тамо шта да траже?   
    није тачно Оби. другар и ја смо доказали да је то могуће. ишли смо на свирке на које смо хтели а остало слободно време смо обилазили Н.С., помогли неким енглезима којима се разболео вучјак да нађу лекове за њега (другар је иначе ветеринар), заобилазили лазаревчане који су дували и превише циркали и тако...
    сад што каже Лидија немам енергије за то ал се нисам покајао што сам био.
    Јан Браун је био савршен 301
  14. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Душко Дугоушко у Abortusa dvaput više od porođaja u Srbiji   
    Не улазећи сада у расправу о томе када је човек човек (мислим да је хришћанско виђење абортуса и противљење истом више предање, него дело неке аргументације о томе када је човек човек), нити о ВТО (против кога римокатолици јесу, али православци баш и немају дефинитиван став, као и код кондома, мада ми се ипак чини очигледним да бездетни хришћанин, ако је заиста хришћанин морао би да усвоји дете, а не да иде на вештачку оплодњу). Е сад оно што атеисти треба да схвате јесте да је за хришћане абортус раван бацању дедета у контејнер (а тога се верујем сви ужасавају) и да се једноставно сходно томе и понашају. Стога, гинеколошко-акушерске клинике за хришћане су кољачнице, мада ипак никада нисам чуо да су православци разносили клинике бомбама. Нећу се, као што већ рекох освртати на ВТО, али мислим да није иста патологија у питању код особе која абортира и неког серијског убице, код особе која абортира у питању је мањак савести или одговорности (те особе или околине у зависности од случаја), док је серијски убица једноставно манијак. Хришћани никада неће подржати закон јачег, под изговором слободе, а заправо злоупотребом...
  15. Волим
    vladimir1111 got a reaction from pravoslavna in Владета Јеротић - аудио и видео предавања, текстови   
    Mozete li da mi izbacite link sa snimkom predavanja, jer nisam bio u mogucnosti da pratim predavanje?
  16. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на nishizawa у Nije za sablaznjive... al' ozbiljno nije...   
    Нико од Светих Отаца се оваквим питањима није бавио на овај начин, нити је толико далеко залазио у детаље.
    Једним делом вероватно зато што је највећи део аскетске литературе писан за монахе, делом зато што су чак и највеће аскете сматрале да по питању сексуалности ни не треба залазити у детаље - штавише, Свети Јован Лествичник, који је, по мени, васељенски ауторитет када је аскетика у питању, изричито и говори да при исповести све грехе треба исповедати што је могуће детаљнје - осим оних који се односе на блуд.
    Штавише, када су у питању људи који живе у свету, једино што њима саветује јесте да се држе своје жене, и да им она буде довољна.
    Претерано детаљисање и прописивање "дозвољених и забрањених" поза, техника и начина вођења љубави мени много више личе на најмрачније периоде римокатолицизма, или на оне руске секташе што се моле да деца умру, него на Православље.
    По мом мишљењу, Православље није вера која треба да "пропише" наш живот, већ да га освети. Тако је и са вођењем љубави - наша вера служи не да пропише које су исправне и благочестиве позе, већ да самом сексу и сексуалности да и одреди један нови, другачији и дубљи смисао.
    Да преобрази нагон који се, кроз нашу палу природу, најчешће испољава као задовољење себичних и саможивих жеља за сопственим задовољством или доминацијом, или, све чешће, као средство за напредовање у друштву и стицање материјалне користи или репутације, у нешто што треба да буде врхунац љубави, интимности, поверења и сједињења двоје људи који се истински и искрено воле.
    И све што је увези са сексуалношћу треба, по мом мишљењу, посматрати на овај начин, и са овог становишта. Али не са стране - суд о томе је само на партнерима који у томе и учествују, и не тиче се никога другога осим њих.
  17. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Срђан К. у Не, ово није хришћанство   
    Пријатељи, браћо, да би човек могао судити на исправан начин, мора најпре ДОБРО познавати оно о чему суди. Да би неко имао оваква мишљење о црквеном "идолопоклонству", мора најпре отићи некад до те цркве, учествовати на неком богослужењу, свратити некада до, Студенице, рецимо, где се налазе мошти једног од нашег највећег светитеља - Симеона Мироточивог...
    Православно хришћанство је природни продужетак старозавјетне вере у Бога. И поштовање светитеља код нас је старо 2000 година. Још у раном хришћанству, цркве су се градиле ИСКЉУЧИВО на гробовима мученика за веру. Дакле, у питању су светитељи. Молећи се светитељу, молимо се Господу. Тај светитељ је посредник за нас пред Богом. Старозаветни псалам каже: "Ти нећеш душу моју оставити у паклу, нити ћеш дати да свтитељ Твој види труљење"(15, 10). Поштовање светих и њихових моштију, старије је од 2000 година. Нека да Господ да сви ово схватимо... Поздрав за браћу, која се интересују за ово...
  18. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Небитан Лик у Beograd oblepljen plakatima “Obilić je veličina, Sulejman je samo slina”   
    Све те серије које се годинама врте на нашим каналима су "слине" које испирају мозак људима. Стварно човек треба да има проблема са мањком интелигенције па да одлучи да време потроши у гледању глупих сапуница. Одвратно. Доле кич и шунд! Простор за праву уметност!
  19. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на nishizawa у Beograd oblepljen plakatima “Obilić je veličina, Sulejman je samo slina”   
    Лично немам ништа против неговања наше традиције, историје и културе.
    Међутим, да би се неговала традиција, треба то чинити на начин који је у складу са том традицијом. Да би се неговала историја, то треба чинити на начин који је у складу са том историјом, А да би се неговала култура, треба то чинити на начин који је у складу са том културом...
    Што се за ове плакате свакако не може рећи...
  20. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на marko_13 у Изаберите тему за онлине предавање Др Давора Џалта на ЖРУ.   
    Мислим да су прве три теме веома заступљене и о њима се говори, док је четврта нешто сасвим ново, о чему људи много не знају. Лепота и потрага за Лепим је на пресудан начин утицала на развој православља, па, слободно можемо рећи, и на мисионарско деловање источног хришћанства. Није се православље ширило мачем, већ на тај начин што су пагански народи, одушевљени лепотом Ромејског царства, желели да постану културолошки чланови тзв. "Византијског комонвелта".
  21. Волим
    Guest
    vladimir1111 got a reaction from Guest in Изаберите тему за онлине предавање Др Давора Џалта на ЖРУ.   
    Mene pored cetvrte jako zanima i druga.
  22. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на Solomon Kane у E-novine: Sveti Sava spaljivao ljude, SPC odgovorna za sve nesreće u istoriji na Balkanu   
    Када би текст дотичног имао у себи барем зрнце објективности, аргументације и пристојности, па самим тим и смислености, неоспорно бих ушао у критичку анализу истог, међутим...пошто текст ништа од поменутог не садржи у себи, док истовремено ауторов свеукупни личносни профил долази до свог пуног (без)изражаја кроз исти, једино што могу рећи, а да представља адекватан опис како написаног тако и аутора, јесте следеће...клозет.
  23. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла у Писмо које морам да поделим са вама (од посетиоца портала Поуке.орг)   
    Драга браћо и сестре,
    желим да са Вама поделим ово писмо (претходно се консултујући са човеком који ми је послао јер ми је послао и свој број телефона), које је мене дубоко гануло и потресло где сам некако коначно схатио колико све ово што радимо, са свим манама којих има безброј, значи људима. Неке делове ћу да цензуришем да не би човек који је писмо послао имао невоља, те ће индетитет бити сакривен као и неки детаљи које само ја знам.
    писмо је написано латиницом те ћу у част и захвалност нашем брату да га објавим и на латиници
    ___________________________________
    Oče Blagoslovi,
    Mnogopoštovani oče Ivane, pratim Vaš sajt od samih početaka na koji sam naišao po Božijem promislu i koji mi je veoma pomogao i pomaže na mom putu. Kroz sve to vreme sam se vezao za Vas i poneke forumaše, tako da osećam bliskost i ako me Vi i ne poznajete. Nisam se nikada prijavio, jer nisam toliko vičan radu na kompjuteru, a i zbog drugih razloga.
    Sada, kada je sajt u finansijskim problemima, osjećam dužnost da makar malo i sam pomognem, kada ste Vi meni toliko mnogo pomogli u upoznavanju i produbljivanju vere pravoslavne. Znam da ovo nije siguran način da pošaljem nešto novca, ali se nadam da će ipak dođi na odredište.
    Htio bih Vam napisati nešto o složenosti moje situacije. Živim u Hrvatskoj u kojoj sam i rođen, oženjen sam, imam djecu. Hrvat sam koji je primio Svetu Tajnu krštenja u Srpskoj pravoslavnoj Crkvi prije nekoliko godina. Sve te godine trudim se uz Božoiju pomoć odlaziti na sveta Bogosluženja u druge gradove. Trudim se u postu, molitvi i pričešćuzjem se Svetim Hristovim Tajnama u našoj Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi. Naša uža obitelj ne zna da smo pravoslavnii zbog delikatnosti situacije mi smo TAJNI HRIŠĆANI (podvlačenje moje), moja supruga i moja djeca.... (nastavak je cenzurisan sa moje strane zbog ličnih imena)
    .....................
    Zaista mi mnogo značite i zato sam htio napisati ove retke, a nije mi lako jer se bojim. Prvo sam htio samo ubaciti leptu u kovertu i poslati, ali svo vrijeme ja Vas poznam kroz Vaš rad i trud, stoga i imam povjerenje u Vas kao čestitog i časnog čovjeka i sveštenika.
    Nadam se da će uz priloge sajt živjeti i dalje i vjerujem da postoje mnogi ljudi koji će pomoći, a kojima Vi mnogo više pomažete!
    Ukoliko budete htjeli, molim Vas da mi pošaljete poruku na mobitel ....... da li ste dobili pismo i prilog, da bih i ubuduće mogao tako i koji put na taj način poslati simboličan prilog.
    Tražim oproštaj ako sam Vas uznemirio ovim pismom i molim Vaše svete molitve!
    Neka Vas čuva Presveta Bogorodica, Molitvama Njenim, molitvama sv, ap. Jakova i Svih Svetih neka Gospod bude uz Vas!
    U Hristu,
    grešni brat .......
    Na svetog sv.velikomuč. Teodora 2012 spasenja
    _____________________________
    Људи, ја лепше писмо, лепши благослов у животу нисам добио! Ово ме је заиста дубоко потресло јер ни сам (као и ми сви у админ тиму и ви који пишете и трудите се да дајете Живе Речи Утехе) нисам свестан колико значимо људима. Ово ми је највећа потврда да смо на добром путу, као и вечерашњи благослов Владике крушевачког Г. Давида на предавању на нашем видео каналу.
    Мени ово даје снагу и вољу за нове креације, за нове видове комуникације са свима који то желе а све у циљу да се остваримо као личности у Светој Евхаристији, у својим црквама, код својих свештеника поштујући и волећи своју Свету Цркву као зеницу ока и чувајући је и бранећи је једнино Светом Литургијом јер то и јесте једина истинска одбрана Цркве.
  24. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла на nishizawa у Црнац, баба и трудница (истинита прича)   
    Преносим са профила једне пријатељице (ако она лаже мене, и ја лажем вас):

    "Београд, ту скоро, догађај из јавног превоза...

    Аутобус број 16, шест сати поподне, шпиц, сви се враћају кући, лудница.

    Један од путника који удобно седе је црнац, неодређених година.

    Аутобус стаје на стајалишту, улази жена, трудна је, што се лако види,
    носи пуне торбе, једна баба и још неколико људи.

    Црнац, видевши трудну жену:
    - Изволите, седите - љубазно јој, на солидном српском, нуди место и устаје.

    У том тренутку аутобус креће, а она баба, видевши у магновењу
    слободно место, јурну на исто, одгурну трудну жену и брзо
    ускочи у столицу. И седи тако она, сва срећна што је "освојила" празно
    место, кад јој црнац љубазно рече:

    - Опростите, али ја сам уступио место овој госпођи јер је трудна и
    изгледала је уморно. Мислим да се вама ништа лоше неће догодити ако још мало будете стајали, а њу пустите да седне.

    На то баба одговара:

    - Не знам из којег сте племена младићу, али овде, у овој цивилизованој земљи уступа се место старим и болесним женама, а не младим и здравим!"

    Црнца је очигледно наљутила ова расистичка примедба па је лепо и
    изразито "љубазно" одговорио старој госпођи:

    - Не знам из којег сте села ви госпођо, али у мом се селу такве старе и заједљиве бабе једу за вечеру!

    Кажу да је реакција у аутобусу била неописива..." ))
  25. Волим
    vladimir1111 је реаговао/ла у Владика Григорије добитник награде за међурелигијски дијалог и толеранцију   
    Vladika zahumsko-hercegovački i primorski Grigorije dobio je večeras nagradu - ''Večernjakov pečat'' za osobu godine u kategoriji ''Međureligijski dijalog i tolerancija'' koju dodeljuje ''Večernji list''.

    U obraćanju na večerašnjoj manifestaciji ''Večernjakov pečat'' u Mostaru vladika Grigorije je rekao da nagrada ima veliki značaj i smisao za njega.
    ''Kada bi to bilo moguće, obratio bih se svima vama ponaosob, jer osećam veliku odgovornost prema reči i svestan sam njene nemoći da iskaže suštinu. Zato ću ono što vam želim reći - reći kratko i prosto. Ne bih bio iskren kada bih sakrio da osećam tremu, niti bih bio pravedan kada bih prećutao da ova nagrada ima veliki značaj i smisao za mene'', rekao je vladika Grigorije.
    Vladika Grigorije je naglasio da kao episkop, a pre svega kao čovek, za svoju prvu i najvažniju dužnost pred Bogom i ljudima ima upravo širenje dijaloga, sloge i razumevanja.
    ''Ipak, ne treba preuveličavati ničije zasluge, čemu smo mi, ljudi neretko skloni. Ne činim ništa više što ne čine i drugi - volim ovaj grad, kao i svi vi i trudim se da od njega stvorim dom'', rekao je vladika zahumsko-hercegovački i primorski.
    Vladika Grigorije kaže da ne želi da govori ono što svi često ponavljaju - da je Mostar grad mostova, a da mostovi povezuju ljude.
    ''Želim samo da kažem kako osećam složenost muka ovog grada i ljudi koji žive u njemu. Ne želim ni da se vraćam unazad, poštujem rane prošlosti, ali, i pored svega, verujem u budućnost. Svima nama je potreban dijalog, jer nijedan monolog nije uspeo da opstane niti je doneo bilo šta dobro. Monolog je tužno koračanje od večnosti, a dijalog mukotrpno i ozbiljno uspinjanje ka njoj. Svaki naš korak prema večnosti je korak prema životu, a udaljavanje od večnosti je korak ka smrti. Stoga moramo da pazimo na svaki korak i na svaku izgovorenu reč'', naglasio je vladika.
    Vladika Grigorije je rekao da nagradu deli sa onima kojima ona pripada podjednako kao i njemu i bez kojih ne bi bila moguća: sa biskupom mostarskim Ratkom Perićem i dubrovačkim Matom Uzinićem, fra Ikom Skokom i provincijalom Ivanom Sesarom, zatim mostarskim muftijom Seidom Smajkićem i efendijom Salemom Dedovićem, kao i sa narodom koji je, uprkos svojim ranama, i te kako otvoren za dijalog.
    ''Vaše prisustvo večeras i mogućnost da podelim sa Vama radost i zahvalnost krepi nadu u život. Za jednog čoveka i episkopa nema prijatnijeg priznanja od priznanja za unapređenje dijaloga'', poručio je vladika Grigorije.
    Блиц
×
×
  • Креирај ново...