Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Тавита

Члан
  • Број садржаја

    9502
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Тавита got a reaction from Milica Bajic in Алекса́ндр Серге́евич Пу́шкин ~ Aleksandar Sergejevič Puškin   
    Кажем: ''Како сте мили''
    А мислим: ''Како те волим! 
    Jeste, predivan je.
    Koliko samo istine ,,,,, 
  2. Волим
    Тавита got a reaction from Milica Bajic in Алекса́ндр Серге́евич Пу́шкин ~ Aleksandar Sergejevič Puškin   
    Posetio sam opet

    ..Posetio sam opet
    Taj kutak zemlje gde sam proveo,
    Ko izgnanik, dve kratke godine.
    Vec deset leta prode od tog doba
    I mnogo se promenilo u mome
    Životu: opštem zakonu pokoran,
    I sam sam se izmenio. Al ovde
    Obuzimaju secanja me živo;
    I cini mi se: još sam sinoc luto
    Kroz te šumarke.
    Gle, doma progonstva
    Gde živeo sam s jednom dadom mojom.
    Starice više nema, iza zida
    Ne cujem više korake joj teške,
    Kad nadgleda ujutru kucu. Evo
    Šumovitog huma gde sam cesto
    Sedeo nepokretan, gledajuci
    Na jezero i secao se s tugom
    Obala dugih, drugih talasa
    Kroz njive zlatne i zelena polja
    Ono se, plavo, pružilo široko,
    A po njegovim tajanstvenim vodama
    Vozi se ribar, vukuci za sobom
    Ubogu mrežu. Na obali strmoj
    Seoca raštrkana; tamo dalje
    Vetrenjaca naherena, na vetru,
    Okrece jedva krila -
    A na medi
    Imanja dedova, na onom mestu
    U goru put gde stoje - dva zajedno - treci
    Podalje malo. Kad sam jaho tuda
    Po mesecini, šumom poznatom
    Zdravili su me njini vrtovi.
    Tim putem sad sam prošao i opet
    Video sam ih. Tu su s šumom starim.
    Al oko postarelog korenja,
    Gde nekad sve je bilo pusto, golo,
    Sada je nikla mlada šumica,
    Zelena porodica; kao celjad
    Pod njenu senku žbunje tiska se.
    A njihov drugar tužni stoji sam,
    Ko stari momak, oko njega sve je
    Ko i pre pusto.
    Zdravo, naraštaju
    Mladi i nepoznati! Necu ja
    Tvoj mocni, pozni uzrast videti,
    Kad moje poznanike prestigneš
    I zakloniš im staru, sedu glavu
    Od oka prolaznika. Al, unuk moj,
    Nek cuje on šum vaših pozdrava,
    Kad s drugarske se vraca sedeljke,
    Pun misli veselih i prijatnih,
    Kada po pomrcini prode pored vas
    I pomisli na mene
  3. Волим
    Тавита got a reaction from Milica Bajic in Алекса́ндр Серге́евич Пу́шкин ~ Aleksandar Sergejevič Puškin   
    Пушкин је рођен у Москви 6. јун 1799. (26. маја по старом календару) у неимућној, образованој, аристократској породици. Прадеда по мајци му је био црни Етиопљанин, Ибрахим Петрович Ганибал, кога је у Цариграду купио српски гроф Сава Владиславић Рагузински, тренутно на послу за цара Петра. Гроф Сава је његовог прадједа поклонио цару по повратку у Русију, који га је потом и присвојио за своје кумче Петра Великог. У раном детињству о Пушкину су се старале дадиље и учитељи француског језика. Знање језика је развијао међу члановима нижих слојева. 1811. године је примљен у елитну гимназију у Царском селу, коју је похађао до 1817. године.

    Након школе, обезбедио је место у Савету спољних послова у Санкт Петербургу. Пушкин је брзо упливао у либералне политичке воде и због револуционарних песама је послат у егзил у јужну Русију (званично је само премештен по дужности), где је остао од 1820. до 1823. Након тога је годину дана провео у Одеси, где му је цветао друштвени живот, а упустио се и у две афере са удатим женама. Међутим, пошта му пресреће писмо, у којем исказује позитиван став према атеизму. Пушкин је по други пут протеран, овај пут у северну Русију, на сеоско имање своје мајке - Михајловско.

    Децембра 1825. године у Санкт Петербургу су се одржали протести и код пуно учесника су пронађене Пушкинове песме. Иако он сам није учествовао у протестима, спалио је сав материјал за који је сматрао да може да га компромитује. 1826. Пушкин је написао петицију за пуштање на слободу и након пријема код цара Николаја I, пуштен је. Цар Николај је одлучио да он лично постане цензор Пушкинових дела. Иако је добио de jure слободу, Пушкин није добио слободу кретања и писања.

    Од 1826. до 1831. године Пушкинов друштвени живот се уозбиљио. Знало да се да Пушкин тражи жену и да циља на неке од најлепших Рускиња. 1829. године упознао је Наталију Гончареву, којом се и оженио 1831. Две године касније, Пушкин је проглашен за Камерјункера. У питању је дворски чин, који се обично додељује младим аристократама. Ово је увредило Пушкина, између осталог зато што је веровао да му је тај чин додељен да би његова супруга могла да одлази на дворске балове.

    Пушкин је убрзо запао у лошу финансијску ситуацију, великим делом због расхода своје супруге. Успео је да добије позајмницу, захваљујући којој издаје свој журнал 1836. године, који није донео зараду. Коначно, 1837. године Пушкин је изазвао Д'Антеса на двобој, због сумње да је флертовао са његовом супругом.
    Двобој је одржан 8. фебруара 1837. На једној страни је стајао славни руски песник, Пушкин, а на другој Д'Антес, особа коју је Пушкин оптужио за завођење његове жене. Двобоји су били честа појава у Русији и прихватљив начин, иако годинама незаконит, брањења части међу руском аристократијом. Прво би пуцао један учесник, па затим други, уколико је у стању.

    Први метак је опалио Д'Антес. Погодио је Пушкина у стомак. Овај се ухватио руком за рану и пао напред у снег. Рукама се придигао на колена, уперио пиштољ и покушао да опали. Међутим, пиштољ је био поквашен. Пушкин је затражио да замени пиштољ, што му је и дозвољено. Опалио је, али је метак је само окрзнуо Д'Антеса. Пушкин је убрзо пренет у кревет, где је доктор покушао да му санира рану. Ипак, Александар Сергејевич Пушкин је преминуо два дана касније, 10. фебруар 1837. (29. јануара по старом календару).
  4. Волим
    Тавита got a reaction from ines in Offtopic до миле воље   
    i treba imati neki mnogo jak kisobran  0104_cheesy
    evo par prijedloga sta to nositi ove sezone.. 






    (zadnji mi je poseban, ulala! )
  5. Волим
    Тавита got a reaction from AnaLaz in Павле Паја Јовановић (1859-1957)   
    од Саборског одбора у Сремским Карловцима на челу са патријархом Георгијем Бранковићем, да изради грандиозну историјску композицију Сеоба Срба под патријархом Арсенијем III Чарнојевићем,
    и од вршачког Муниципија, за слику Вршачки триптихон.
    Паја Јовановић, сликарРадо је прихватио позив и одмах почео са припремама, нарочито за слику Сеоба Срба. Отпутовао је у Сремске Карловце и састао се са патријархом Бранковићем. Црквени сабор му је, као консултанта за историјске изворе доделио историчара архимандрита Илариона Руварца, са којим је путовао по фрушкогорским манастирима и прикупљао грађу. Користио је и све друге изворе до којих је могао да дође како би што верније и до детаља представио време и ликове на својој слици. На крају, после десет месеци преданог рада, уметник је био задовољан својим делом, али не и патријарх. Због његових примедби и неслагања, политичког карактера, слика није изложена на Миленијумској изложби. На њу је послата само слика: Вршачки триптихон: Косидба, Берба, Пијаца, која је тумачена као израз добросуседства Срба, Мађара и Немаца.
    После овога Паја је радио и на другим историјским композицијама:
    Furor Teutonicus (Теутонски бес) или Битка у Теутобуршкој шуми, за коју је добио најпре Рајхлову награду бечке Академије, а касније сребрну медаљу на Светској изложби у Сент Луису. (Слику је октупио Национални музеј у Сантјаго де Чилеу.)
    Слику Женидба херцога Ферија IV с Јелисаветом Хабсбуршком је радио у поентилистичком маниру, пратећи тада актуелне ликовен токове, што се није свидело наручиоцу надвојводи Фернинанду Хабсбуршком. Слика је била одбијена и на крају се нашла у Дубровачкој галерији.
    Таковски устанак ради по порџбини краља Милана Обреновића. Ова слика која се данас налази у Народном музеју у Београду, толико пута је репродукована да је у свести народа урезана као аутентични приказ тог значајног историјског догађаја за српски народ.
  6. Волим
    Тавита got a reaction from Рапсоди in Uroš Predić   
  7. Волим
    Тавита got a reaction from Лапис Лазули in Slikarske tehnike   
    Gvaš
    Gvaš je vrsta vodenih boja koja se miješa sa nekom bijelim pigmentom (npr. kreda). Tako nastaje gušća boja koja nema više onu prozirnost akvarela. Boje budu svjetlije pod utjecajem bijelog pigmenta. Gvaš (gouache) se kao termin počeo koristiti u Francuskoj u 18. stoljeću, ali tehnika se upotrebljavala u Europi već u 16.stoljeću.
  8. Волим
    Тавита got a reaction from Лапис Лазули in Slikarske tehnike   
    Grattage
    Grattage (franc.) ili sgraffito (tal.) je slikarska tehnika građenja debele površine pastelom i struganjem gornjeg dijela pastele.
    Za tu tehniku najčešće se koristi uljna pastela koja se potom struže olovkom ili oštricom.
    Postoji nekoliko vrsta grattagea. Jedna se bazira na stvaranju debelih površina pastelom, dok se u drugoj koristi sloj pastela koji je prekriven tušem ili crnom temperom pa se tek onda struže gornji pokrov. Ta se tehnika najčešće koristi kada se žele istaknuti različite teksture i kontrast svjetla.
  9. Волим
    Тавита got a reaction from Лапис Лазули in Slikarske tehnike   
    Enkaustika
    Enkaustika je stara, zaboravljena tehnika i još uvijek se pokušava saznati način postupka. Tek se nagađa kakav je mogao biti postupak. Slična je uljanoj tehnici, ali razlikuje se po tome što boje nisu sastavljane od ulja niti se miješaju lanenim uljem ili terpentinom, i ne polažu se na platnenu podlogu kistom, nego se, vezane voskom, postavljaju metalnim štapićem na drvenu podlogu, na mramornu ili bjelokosnu pločicu. Nakon slikanja vjerojatno je umjetnik ohlađeni vosak ponovno zagrijavao usijanim željezom da bi spojio plohe različitih boja. Enkaustika je neobična tehnika. U al Faiyumu, u donjem Egiptu, bilo je vrlo popularno postavljati portrete pokojnika na grobovima. Prikazan je jedan primjer od tih portreta. Vidljiva je izvrsna očuvanost boja. A slika je stara 1800 godina! Te su boje neobično otporne. Nekada su bile korištene i za slikanje Bogorodice s Isusom  u ranom vizantijskom razdoblju. Nakon toga se počinje koristiti tempera te tako nestaje ta neobična tehnika.

  10. Свиђа ми се
    Тавита got a reaction from Лидија Миленковић in Десанка Максимовић   
    Никада нисам волела њене песме  1405_love
    Можда 1, максимално 2....
    Једноставно није ме додирнуло.
  11. Волим
    Тавита got a reaction from Smaragdni kamičak in Jewelry ♥ ♥   
    линк : www.etsy.com
  12. Волим
    Тавита got a reaction from ВјечитиНуб in Практична питања наше вере - освећење водице, стана , тамјан, кандило...   
    Тамјан и кађење! Два појма: материја и радња. И једно и друго је у нашој свести вазано за молитву било да је у цркви или у нашем дому. Мирис тамјана је некоме угодан а некоме не. Овај мирис често потсећа на цркву, на мистику, на разне црквене обреде који неки воле а неки не. Но нека се зна да је тамјан у великој употреби још од најстаријих времена како у јудејском богослужењу тако и у разним осталим култовима. Ова материја потиче из Индије и из афричких земаља. Још у старом завету се говори о његовој припреми и о његовом коришћењу у богослужбене сврхе. У старом свету овај материјал је због своје реткости био веома скупоцен. У Хришћанству тамјан се такође преузима за богослужбене радње. Три мудраца су новорођеном Богомладенцу Христу заједно са златом и смирном принели и тамјан на дар.

    Када се тамјан топи на жеравици, дижу се колутови белог дима угодног мириса и шире се по храму или дому, што символизује наше молитве које желимо да предамо и уздигнемо Богу као пријатни мирис душе.

    У почетку су хришћани избегавали кађење баш због тога што се користио и у другим религијама а нарочито многобошци у својим култовима. За време гоњења цркве, Хришћани су често били приморавани да приносе тамјан идолима што је било доживљено и равно одрицању од Христа и одпадање од хришћанске вере. Тек касније по престанку гоњења цркве ово се устручавање од кађења изгубило.

    Многи су склони да кађење у нашој хришћанској цркви тумаче као чисто преузимање или имитирање из многобожачких и других нехришћанских култова и култура. Но ово увођење има библијског основа. У књизи пророка Малахије(1,11) пише да ће се у Месијанска времена приносити Богу чиста жртва и кадило. Овде се под кадом подразумева употреба тамјана. У Новом Завету, пак, у Јовановом Откровењу се о употреби тамјана говори као «жртви истинитом Богу».

    Кађењем верних примају се њихове молитве а уједно се и невидљиво освећују  какав је и мирис тамјана. Тамјан се може користити на сваком месту баш онако како се и молитва пружа Богу свуда и увек. Но кађење и употреба тамјана је само спољашњи догађај и пратња онога што се у нашим душама догађа, радња која освештава наше унутрашње молитвено стање а никако обред сам по себи довољан. Хришћанин једноставно осећа потребу да сва његова чула, која му је Бог дао, учествују у прослављању Бога. Око гледа икону, ухо слуша молитву и појање, језик је активан у светом причешћу, а чуло мириса осећа мирис тамјана.

    Зато, код куће упалите тамјан или са брикетом или ако немате брикета ставите на алуминијумску фолију и упаљену ринглу, и уз молитву освештајте свој живот и простор.

    (текст- www.svetagora.info, -м.фотографија)
  13. Свиђа ми се
    Тавита got a reaction from Zayron in Јесен стигла дуњо моја   
  14. Волим
    Тавита got a reaction from Рапсоди in Јесен стигла дуњо моја   
  15. Волим
    Тавита got a reaction from александар живаљев in Јесен стигла дуњо моја   
    I moje justinijan!!!

  16. Свиђа ми се
    Тавита got a reaction from vildes in Offtopic до миле воље   
    i treba imati neki mnogo jak kisobran  0104_cheesy
    evo par prijedloga sta to nositi ove sezone.. 






    (zadnji mi je poseban, ulala! )
  17. Волим
    Тавита got a reaction from PredragVId in Класична музика :)   
    Web adresa www.8notes.com
    Nivo predznanja Srednji
    Jezik Engleski
    Votes 1
    Visited 127
    Sadrži on-line lekcije za učenje više muzičkih instrumenata i katalog preko 1.000 muzičkih sajtova. Dostupno je 1.500 besplatnih muzičkih nota i tema. Pretraživo po kategorijama (klasična, popularna, filmska i televizijska, tradicionalna, itd.), po instrumentima, kompozitorima, naslovima.
  18. Волим
    Тавита got a reaction from Phoebe in Манастир Ћелије   
    Manastir Celije 3 min

  19. Волим
    Тавита got a reaction from florenntina in Biseri književnosti - citati koji su ostavili utisak   
    Stendal

    "Usamljenost nije u tome što smo sami, nego u tome, što ne postoji ništa za čim čeznemo."
  20. Волим
    Тавита got a reaction from АлександраВ in Хаику и сенрју поезија   
    Никада не ћутим.
    Сваки дио тијела.
    Је створен да прича
  21. Волим
    Тавита got a reaction from АлександраВ in Хаику и сенрју поезија   
    Korak po korak...
    do kucnog praga,
    dosetasmo i ja.
  22. Волим
    Тавита got a reaction from АлександраВ in Хаику и сенрју поезија   
    Gde god veceras bila,
    ako pogledas u mesec,
    bicemo zajedno
    daljini uprkos...
  23. Волим
    Тавита got a reaction from PredragVId in Такозвана "Мати" Борка из села Вучак   
    Тачно, инсајдер!
  24. Волим
    Тавита got a reaction from PredragVId in Такозвана "Мати" Борка из села Вучак   
    Ех шта ти је маса људи.
    А пола људи, радо загризе одмах шта им се сервира.
    Слатко сам се насмијала кад прочитах ово.
    NECITAJOVO. BICES POLJUBLJEN/A NA NAJBLIZI PETAK OD LJUBAVI SVOG ZIVOTA.SUTRACE TI BITI NAJBOLJI DAN U ZIVOTU. SADSI POCEO/LA DA CITAS. NESTAJ. OVOJE TAKO CUDNO.1.reci svoje ime 10 puta.2.reci ime svoje majke5puta.3.reci ime svoje simpatije 3 puta.4.nalepi ovo na jos 4... Više......Višegrupe.Ako to uradis,tvoja simp.....................atijacete............poljubiti na najblizi petak. Ali ako procitas ovo inenalepis na jos 4grupe , onda ces imati losu srecu.POSALJI OVO NA 5GRUPA ZA 143MINUTA.KADA SI ZAVRSIO/LA PRITISNI F6 I IME TVOJE SIMPATIJECE SEPOJAVITI NA EKRANU.OVO JE TAKO CUDNO ZATO STO ZAISTA RADI
    И већ замишљам паприке и мркве како несрећне изговарају ова имена...
    психа...
    исто...
    цеди, сеци.....
    е јој....
    за ту "Мати Борку" сам чула. И да оче, ја сам код једне желе видјела да имају њену икону.
  25. Волим
    Тавита got a reaction from PredragVId in Muzika Jevreja   
    DUMA LEVANTINA: PESMI ŠPANSKIH ŽIDOV
    (SONGS OF SPANISH JEWS)

    Release Date: 1998
    Label: Dallas Records
    Catalog #: ?
    Composer: Various
    Performer: Klarisa M. Jovanović & Veno Dolenc
    Number of Discs: 1
    Length: 00:43:38
    Tracks:
    1. La rosa enflorece 4.03
    Roža cveti/Flower blossoms
    2. Ay, morena 3.48
    Ah, črnolaska/Oh, black hair
    3. Noches, noches 3.47
    Noči, noči/Nights, nights
    4. Morena me llaman 2.09
    Pravijo, da sem črna/They say I'm black
    5. Dos amantes tengo 2.36
    Imam dva ljubčka/I have two lovers
    6. Tres hermanicas eran 2.53
    Bile so tri sestre/There were three sisters
    7. Asentada en mi ventana 2.05
    Medtem ko sedim na oknu/While I sit by the window
    8. Cuando el rey Nimrod 3.40
    Ko je kralj Nimrod/When King Nimrod
    9. Ay, mancevo 7.18
    Oj mladenič/Oy, young man
    10. Muchachica está en el baño 3.18
    Deklica čaka na kopel/The Girl is waiting to bathe
    11. Nani, nani 3.36
    Spi, spi/Sleep, sleep
    12. El rey de Francia 4.24
    Francoski kralj/The King of France
    Arrangements of traditional Sephardic songs performed by: Klarisa M. Jovanović (vocals), Veno Dolenc (vocals, acoustic guitar, brač), Zvonka Homan (tamburaško čelo, bisernica), Pavel Rakar (cello), Tomaž Rauch (clarinet, flutes) and Marjan Stanič (percussion). The scores for the cello were composed by Teo Bard. Sound engineer: Artour Azarkevitsch. Producers: Teo Bard and Klarisa M. Jovanović.
×
×
  • Create New...