Jump to content

Orthophill

Члан
  • Број садржаја

    985
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

Репутација активности

  1. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на александар живаљев у СПАСОВДАНСКА ЛИТИЈА 1947. године (видео власништво Југ. кинотеке)   
    Слово Љубве - јутјуб канал       Оригинални снимак последње Спасовданске литије у престоници из 1947. године делимо са вама, благодарећи љубави и предусретљивости г. Југослава Пантелића и "Југословенске кинотеке" која нам је одобрила постављање овог значајног видео записа у чијој одјави стоји: Црно-бели материјал снимили сниматељи „Филмских новости“ за потребе УДБЕ - с непознатом наменом! За умножавање, преснимавање, објављивање или дистрибуирање целог снимка или његових делова, неопходно је обратити се "Југословенској кинотеци" која је носилац свих ауторских права.   blob:https://www.youtube.com/f5aa7bdc-f52f-488e-9cd6-169bbd8433d2
    View full Странице
  2. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Milan Nikolic у Павле Даровски: „Томосологија” Константинопољске Патријаршије   
    СПЦ не жели сама да додељује аутокефалије. Тако важну ствар треба да одобри и заједнички додели сабор православних Цркава.
    Проблем је што данас имамо огољени насртај на саму веру и јединство Цркве, што можеш увидети анализом аргумената патријаршије у Фанару.
    Империјализам и папизам код Фанара заснива се на НАТО-у. Видно је да Црква опет допушта да ,,мрзост опустошења" искористи њену структуру као код западних хришћана, где се Црква користила, и још увек се користи, за поробљавање и освајање добара других народа и геополитичких конкурената.
    Народима се не нуди потпуна и у истинској духовности слобода, него се они користе за сукобљавања и отступнице према геополитичким ривалима. Тако је наше поднебље поприште таквих сукобљавања.
    У таквом амбијенту морамо пазити пре свега на манипулације у које неки уводе Цркву. Чак и да толеришемо политичке амбиције неких, што по себи није погрешно, али се пречесто и сада јасно пројављују као неправда и злочин, оно што је неприхватљиво по цену живота то је допуштање да се исповедање вере и теолошко учење промени и постане неправославно.
    О томе не треба дискутовати на политиканском нивоу какав се уочава код оних који површно критикују и захтевају нешто од Цркава које нису сагласне са Фанаром. Ако Грчка призна независност Косова, и Фанар додели аутокефалију још некима на територији СПЦ, ми треба да укажемо на неправилности таквих поступака и да никада не пристанемо на њих.
  3. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на obi-wan у Павле Даровски: „Томосологија” Константинопољске Патријаршије   
    @Orthophill
    У основи, две су могућности: твоја питања су или крајње наивна, или изразито злонамерна.
    Ја лично, само за себе говорим, имам дубоко уверење да је у питању оно прво - наивност.
    У сваком случају, кад би кренуо да ти одговорим, морао би свакако да искуцам неколико подужих порука - у празно.
    До сад сам на више тема могао недвосмислено да се уверим да тебе не занима никакав квалитетан одговор по овом питању, него било шта да тераш воду на своју воденицу. А да трошим време и живце узалуд, баш ми не пада на памет.
    И опет ћу да нагласим - ништа немам ни најмање лично против тебе, далеко од тога. Просто, у теби све време видим политичку заврзламу, која се стално копрца у немиру и гледа да себи бар негде нађе неког израза. Можда ти сам тога ниси свестан, али то је, бар овако са стране, банално очигледно.
    А ако, ипак, желиш да промислиш о могућем стварном одговору на твоје питање, предлажем ти да почнеш од историјских чињеница:
    1) ко су, у ствари, Македонци, 2) зашто нису и не могу да буду одвојена нација, него јесу увек географска одредница, и 3) томе слично.
    Док се овим не позабавиш, тешко да ћеш моћи да мрднеш игде даље по питању аутокефалије и поретка у Цркви.
    Ништа не може да почива на фалсификовању стварности, то буди сасвим сигуран.
    Такође, нагласићу - реченица коју си цитирао је јасна и гола чињеница:
    Јер, коме је до мира и благостања у Цркви, никад не би ни пробао да тако олако себи приграби иначе непостојеће и ничим утемељено право да редом по свету штанцује "аутокефалне цркве", него би се прво сетио да и сам неосновано носи титулу патријарха, а нарочито васељенског.
    "Дрво се по плодовима познаје" - овога се подсећај што чешће, ако стварно желиш да себи разјасниш ово питање.
  4. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Ристо Подвожњак у Свети архијерејски Сабор 2021. у крипти Храма 24. маја   
    Уколико је ово овако, како говори Ћилиричар, онда Сабор СПЦ мора под хитно да каже да никакви монтенегрини, они са дуплим национом нису и не могу да буду чланови СПЦ. Да су у опасној прелести, да су потенцијално расколно ткиво и да је боље да не долазе у СПЦ. Нека своје вјерске потребе обављају негдје друго. 
    Такође важно је напоменути да то српство јесте толико уско страначко схваћено у главама многих Срба и нажалост архијереја, па је по њиховом тумачењу, српско оно што је мило држави Србији односно владајућој врхушци. Ко год нешто другачије мисли и каже, нарушава јединство и није Србин, а како није Србин, онда шта ће у СПЦ. Тако да није свако Србин док то не установи  свесрпска комисија плус таблоиди. Само у њихове судове вјерујемо.
    Све ово је наравно у складу са вјековном мисијом Цркве, није битно ко је ко је нације, важно је да смо сви Срби. 
  5. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Ристо Подвожњак у Свети архијерејски Сабор 2021. у крипти Храма 24. маја   
    Централизација цркве ан васељенском нивоу никако, централизација на помјесном, must have.
    Сад још помињу Грке, као ето и то се преклапа са црквеном да се призна Косово, а од 2012 водећа врхушка вуче један по један корак да допринесе признању, при чему не мора да се деси размјена амбасадора и слање ноте, довољно је да се препусти дио над преосталим интегритетом. Дакле за сада, суверенитет смо дали, и дио интегритета (Косово може да уђе у ЕУ), 15 члан Вашингтонског споразума даје им и шире овласти, јер је баш несмотрено написан. Нико никад да каже о томе ријеч двије, али сад ћемо све на грке да свалимо.
    Позивамо се на Русе, а не учимо од њих. Они су дали и бјелоруску и украјинску и кинеску и јапанску и коју већ не аутономну Цркву. Код њих није централизација нужна нити обавезна, већ уважавање и принципа аутономије локалних епископа, и саборности и јединства цијеле помјесне Цркве. Кад Руси доносе одлуке против короне, ми их заспемо да су неправославни, криптоатеисти, протестански теолози и шта већ нешто.
    Некима у СПЦ нити одговарају Руси ни Грци ни Румуни, већ само једно те исто ударање у квазинационалну тамбуру. Гдје ту Истина, питам се.
  6. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Ристо Подвожњак у Свети архијерејски Сабор 2021. у крипти Храма 24. маја   
    Изгледа да многи хоће да ЦГ преко ноћи постане дио Србије или постане као краљевина Црна Гора.
    Фали много да се одмах потпише, то је нарушавање достојанства фунцкије предсјеника Владе, плус нема одобрење Владе. 
    Застава и химна су важеће све док се не промјене, а за промјену ова колаиција нема довољна гласова. Кад се скупи, нека се мијења. Црна Гора је такође признала Косово, и Влада је формирана на принципима да се не мијења политика. Логично је да се размјењују честитке. Само то око РС је знак колико је крхка Влада и колико треба да се иде на голубијим ногама, ево сад се тишло и Сарајево и у Бл, укинули су путарину на путу Тб ХН и то је прошло. Мудрости треба.
    Да не знам да ће бити крви до кољена и потпуни слом Срба у Цг ја бих волио да се поведе политика  коју ти промовишеш, ваљда би те само то разувјерило. Поздрав и нећемо даље.
  7. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Ристо Подвожњак у Свети архијерејски Сабор 2021. у крипти Храма 24. маја   
    Па он то и ради и покушава да све те ствари уради у концентрационој Влади. То не смије да се заборавља. Повукли су спорне законе и кренули у припрему Уговора. Кад су га овдје нападали, а ја говорио да се припрема Темељни уговор, људи су говорили да лажем. Онда се усагласио текст и бам одједном се инсистира на два члана која је убацио неко мимо знања Владе. Провјери ко их је убацио, па ће ствари бити јасније. Онда се и долази у ту проблематику кад потписати. Онда иду сва писања против владике Јоаникија пред овај Сабор гдје се оптужује да условљава итд., и ту Кривокапић прави апологетски потез вјерника, а не предсједника Владе, што је неприхватљиво. Исто као што је и неприхватљиво да се на такав начин потпише уговор. Које је то понижење за једну суверену државу, да те неко доведе, и каже, потписуј, и не паметуј много. Ако не потпишеш, онда стављамо ријеч да је дискриминација. Јесу ли заборавили људи из СПЦ шта значи дискриминација у ЦГ? Откуд тако тешка ријеч у саопштењу. Плус, они нису ни рекли да ће бити потписивање, него су дошли да усагласе датум и да разговарају о свим отвореним питањима.
  8. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Ристо Подвожњак у Свети архијерејски Сабор 2021. у крипти Храма 24. маја   
    Исто причам о Кривокапићу и стављам се у његове ципеле. Ја овдје држим страну принципа. Кривокапић не може да каже кога жели за митрополита, он може да то каже као вјерник, али кад долази као премијер, тога не може да буде. Али исто тако је недостојно да се од предсједника Владе једне суверене државе тражи да дође и да потпише уговор који је тек ујутро усаглашен између тимова. Исто као што је то одобрио Синод, треба да одобри и цјелокупна Влада. Плус, аргумент ЦГ владе да се потписује у ЦГ је бвише него смислен.
    Ја мислим да си ти у заблуди и да ће вријеме показати да је ово ударање у српску тамбуру и прича о српском свијету само маска да се сакрије велики лоповлук и издаја. Али вријеме ће да покаже ко је био у праву. Жив био, не замјери ни мени. Људи смо, нисмо мумије, што је говорио владика Атанасије. Ваистину Христос васкрсе! Бог ти свако добро дао.
  9. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Ристо Подвожњак у Свети архијерејски Сабор 2021. у крипти Храма 24. маја   
    Размислио сам о свему и на удбашка масла не насједам ни у лудилу.
    Квазинационална и удбашка пјешадија, потпомогнута појединцима из Цркве, од којих су поједини на овом форуму, су оптуживали владику Јоаникија да је у дилу са Кривокапићем и да они условљавају избор потписивањем уговора. То ствара подозрења од многих чланова Цркве према владиици Јоаникију, на исти начин као што је то било и према митрополиту. Владика Јоаникије не жели да буде виђен као неко ко то ради, и онда он тражи потписивање уговора и наравно жели да покаже да ни он ни нико други из МЦП није тражио да Влада ЦГ условљава потписивање уговора било чим. Отуда је разумљиво да он овако реагује. Али се заборавља да је потписивање условљено позитивним прописима, правилником о раду Владе, договором коалиционих странака, чувањем достојанства Владе и државе. Све ово је било нарушено, позивом, дођи да потпишеш. Прво, уговор и не треба да се потпише у Београду, него у Подгорици, и то је став Владе. Невјероватно је да је за СПЦ у реду да се темељни уговор са Хрватском потписује у Загребу и да га потпише епископски савјет, а да овдје, и поред добре воље Владе да се потпише са Патријаршијом у Београду, неко инсистира да се уговор потпише под окриљм ноћи у Београду. Влада ЦГ није испостава СПЦ, нити једне њене митрополије ни епископије. Она је највећи извршни орган једне суверне државе. И предсједник Владе води рачуна и о томе. Ево и тај јуначки ДФ, нека обори ову Владу и нека ради по тим српским интересима који они желе. Шта је проблем? Што се снебивају? Ево сад ситуације, нека се обори Влада и мирна Бачка. Али буквално, мирна Бачка.
  10. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на grigorije22 у Клечање за време читања Јеванђеља   
    Da li ovi stihovi spadaju u 12 jevanđelja koja se čitaju na Veliki četvrtak?

    1) Свето Јеванђеље по Јовану 13:31-18:1 2) Свето Јеванђеље по Јовану 18:1-28 3) Свето Јеванђеље по Матеју 26:57-75 4) Свето Јеванђеље по Јовану 18:28 - 19: 16 5) Свето Јеванђеље по Матеју 27:3-22 6) Свето Јеванђеље по Марку 15:16-32 7) Свето Јеванђеље по Матеју 27:33-54 8) Свето Јеванђеље по Луки 23:32-49 9) Свето Јеванђеље по Јовану 19:25-37 10) Свето Јеванђеље по Марку 15:43-47 11) Свето Јеванђеље по Јовану 19:38-42 12) Свето Јеванђеље по Матеју 27:62-66
  11. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Violetta Valery у Опера   
    Eun fior che nasce e muore, ne più si può goder  
  12. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на neca995 у Тропари на вечерњем богослужењу у току великог поста   
    Тропари на вечерњем богослужењу у току великог поста по нотном запису Ненада Барачког. Запратите youtube канал, лајкујте и поделите. Хвала од ❤❤❤
     
  13. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на logdanov у Da li decu treba voditi na GROBLJE i SAHRANE   
    Ја моје водим и на сахране ако је неко кога знају умро или ако знају члана породице.
  14. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на JESSY у Da li decu treba voditi na GROBLJE i SAHRANE   
    ja smatram da to treba činiti od najranijeg doba...deca , kao i sve ostalo, treba da nauče da je to potpuno normalna stvar, odnosno da je smrt sastavni deo života...tada će biti mnogo manje trauma...
  15. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Agnostik у Непризната Македонска православна црква   
    Ovo samo na prvi pogled podseca na CG. U CG je narod velikom vecinom za SPC i protiv CPC. U Makedoniji je narod gotovo jednoglasno za makedonsku crkvu i treba njima dati autokefalnost. Nazalost na ovome se vidi da SPC cesto mnogo vise gleda zemaljke nacionalisticke stvari, nego sto bi trebalo. 
    Da je makedonski identitet izgradjen u negaciji srpske to je isto, ali i pre 1914 Makedonci nisu svi bili Srbi, nego su se delili u one koje se osecaju Bugarima, Srbima i nesto zasebno. Posebno na istoku Makedonije gotovo da nije bilo Srba.
  16. Волим
    Orthophill got a reaction from Agaton Vuzman in Непризната Македонска православна црква   
    Што да мислам? Па не сум варварин да го оправдувам ова безаконие! Срамно, недостојно и ужасно!
  17. Свиђа ми се
    Orthophill got a reaction from Вилер Текс in Непризната Македонска православна црква   
    Што да мислам? Па не сум варварин да го оправдувам ова безаконие! Срамно, недостојно и ужасно!
  18. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Тражитељ у Непризната Македонска православна црква   
    Кажем ја... Ено, сад полако постају и Бугари. Ми смо због њих у непријатељским односима са Бугарском, они ће то да испеглају и још ће Србију и Србе да прогласе за заједничке непријатеље. Због њих нас Грчка сматра за непоуздане и превртљиве савезнике. Како је кренуло, не би ме чудило да и са Албанијом заратимо да одбранимо албанске делове Македоније, па они да им и то на тацни предају.
    Уместо да смо лепо, ових 20-30 година, са Бугарима направили неки договор, ми укинемо македонску националну мањину и македонски језик и подржимо их да су то Бугари, а Бугарска се обавеже да очува бар неки спомен на Србе у Душановом Скопљу и Марковом Прилепу, као што данас људски и поштено чувају мошти краља Милутина (и зову га "светим краљем" док га у Србији проглашавају педофилом и лажним светитељем!) и од сваког камена где је застао Свети Сава праве светилиште. Албанце подржимо да у Македонији као минимум имају оно што је Косово имало у Србији, па ако "Северњаци" признају независност Косова, ми македонским Албанцима признамо њихову државу. А из солидарности са Грцима, никако, никада и ни под којим условима тај народ и ту државу доле не називамо македонским именом, јер македонско име припада грчкој држави, грчком народу, грчкој историји и грчком језику.
    Уместо тога, АВНОЈ-евског Завета се држимо више него Старог и Новог заједно.
  19. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Срђан Шијакињић у Упокојио се у Господу Његова Светост Патријарх српски Иринеј (1930-2020)   
    Вечни помен. Када сагледам деценију са њим на челу, мој утисак је да је увек имао добре и промишљене намере и да је радио све верујући да поступа на најбољи начин у датим околностима. Што се тиче неких политичких и уопште ставова о неким питањима вере и ван вере, нема човека коме се не би могло нешто замерити ту и тамо, али мислим да то уопште није ни битно за сагледавање целине његовог делања. С обзиром какву је Цркву добио на управљање, с обзиром у каквом је времену он стасавао, верујем да ће га историја памити као доброг пастира. Не треба заборавити да се у његово време примирила и ситуација са Артемијем. Све у свему, то су неки моји први, несређени утисци, без знања превише инсајдерских информација. На крају, лично је зрачио једном мени пријатном и нежном енергијом. До виђења у Царству! 
  20. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на J_a_n_a у Devetoro Lukovića žive u divljini bogatiji od svih   
    Ili prodate stančić i pravac Stara Planina, ako nemate šta da prodate živite kao podstanari na selu i onako su prazna, idila, čist vazduh, konji, struja vam ne treba živite kao u 15 veku ... i tako...
    Šalim se brate, ne zameraj , slušala sam intervju nekog lika koji reče da grad Beograd treba da iznajmljuje saksije u prometnim ulicama, npr. Balkanska da bi ljudi koji žive u zgradama mogli da sade paradaiz... lično ništa nemam protiv toga da neko živi gde god želi i gde mu odgovara, ali to nakaradno pretvaranje grada u selo ili sela u grad je pogrešno, ako vam je do paradaiza predgrađe, selo.
    Ali suština je da niko neće, čak ni u predgrađe a ovamo selo je divno, to je život, a ne mi u gradu. Poznajem mlade i obrazovane ljude koji su život u gradu zamenili životom u selu, ali oni su možda 5-10% - ostali hvale selo, drže se grada.
  21. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Natasa. у Devetoro Lukovića žive u divljini bogatiji od svih   
    Nije toliko do nastavnog kadra i kvaliteta obrazovanja. Oni imaju praktične obaveze od malih nogu, neka viša filosofija ih ne zanima, tako su oblikovani. Dođe vreme da se kruni kukuruz i nahrane zivotinje, nije im baš do egzistencijalizma. Uglavnom su zaintetesovani za stručne škole i praktično obrazovanje. 
  22. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на J_a_n_a у Devetoro Lukovića žive u divljini bogatiji od svih   
    Jeste i na selu kad nestane struje muka je, pogotovo ako je pun zamrzivač, hoće sve da se odledi i pokvari 
  23. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на J_a_n_a у Devetoro Lukovića žive u divljini bogatiji od svih   
    Živeli su kao deca, krajem 19 veka, ne može to vreme da se poredi sa ovim sada. I svakako nisu živeli izolovani na planini, Teslin otac je bio sveštenik, obrazovan za to vreme i imao svoju biblioteku.
  24. Свиђа ми се
    Orthophill је реаговао/ла на Dragi у Devetoro Lukovića žive u divljini bogatiji od svih   
    Koliko svojih pustinjaka imaju sektaši? Ali mitropolit je episkop metropole, odatle mitropolit. 
    Koliko smo pustinjaka imali mi pravoslavni Srbi? Dok sveti Sava jaše konje zlatnim mamuzama.
    Idite na selo, boli me uvo, u šumu, budite traperi, ako budete srećni što da ne...
    Ja mislim da je čovek jedno socijalno biće i da mu je potrebna jedna veća ljudska zajednica.
    Grka pagana bilo najduže na selu, sve do 10. veka. Isto u Rusiji. Mi Srbi smo drugačiji jer kod nas je bila uvek jedna velika aglomeracija da nije postojala stvarna razlika između grada i sela. Sve je bilo jedno veliko naselje, nekad više nekad manje zajedno povezano, a gradovi ranije jedino utvrđeni centri tih naselja u kojima ni naši kneževi i carevi nisu voleli da žive. 
    PS: Na selu ne prave MiG-ove.
  25. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Dragi у Devetoro Lukovića žive u divljini bogatiji od svih   
    @obi-wan
    Hristos bi se povlačivao, ali ne bi se izolovao; naprotiv, šalje nas u svet i govori da svetlo ne može da sakrije. Nigde Hristos ne kaže: "Sakrite se i čekajte da ljudi dolaze kod vas", nego "Idite u svet i naučite sve ljude i narode da se krste u ime Oca, Sina i Svetog Duha."
    To što imamo monašku Crkvu - monaštvo nije bekstvo od sveta nego je zajednica sa Bogom. Monah koji beži od sveta ne ostaje dugo monah i vrati se u isti svet od kojeg je hteo pobeći. A monasi, oni dobri, pravi, su inače jako informisani šta se u svetu dešava, UDBA iako su povučeni
    Ko hoće na selo, nek ide. Međutim, ako hoćemo carstvo, moramo da imamo metropolu. Na selu možemo da opstanemo, ali bez gradova nemamo državu. Zato sam i pomenuo Jerusalim (a vala i novi Jerusalim iz Jovanovog Otkrivenja), Rim, Carigrad, a i u Rusiji brojimo Moskvu i Petrograd i druge ruske metropole a ne rusko selo. Mi Srbi moramo da gradimo gradove ako hoćemo veliku i jaku Srbiju. Koliko se Turčin samo mučio da osvoji Beograd... a šta da smo imali deset Beograda i deset Smedereva, da li bi ikad osvojio Srbiju ili bi stao kao kod Beča u 1529 ili 1683..? Gradovi moraju da nam postanu veliki, široki, zeleni, slobodni, svaka četvrt da ima svoju šumicu. Ne u visinu kao dosad nego u širinu. Jedino u Srbiji tražimo selo - da možda ne što smo poraženi pa bi hteli da se sakrijemo..?
×
×
  • Креирај ново...