Jump to content

trapa

Члан
  • Број садржаја

    983
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

    Never

О trapa

  • Ранг
    Наш човек
  • Рођендан 01/01/1

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ево ти једна исповест која баш сликовито описује духовно искуство и обраћање једног човека у православље. Ако те буде занимало прочитај чланак "Светолост која зна моје име" https://www.pouke.org/upload/fajlovi/marko/pravoslavni_put/broj20.doc Иначе ово ти препоручујем да прочиташ не зато што се благодат може описати речима, већ зато што ова исповест показује да је доживљај тог човека био истински и дубок и не може се свести на неки плићак на који атеисти често своде духовна искуства верника. Сад шта се њему десило, да ли је полудео или је то неки плацебо или је то заиста сусрет са Богом или
  2. Мислим да је јако битно да схватимо да смо увек делимично у прелести, и да будемо спремни да променимо став, а не увек да се грчевито држимо нечега. Кад се јави сумња у неке ставове не треба бежати од тога већ преиспитати све, потребно је и храбрости за то, ал из мог личног искуства без тога нема духовног напретка, сећам се само колико сам разних ставова променио по разним питањима и колико је то значајно за мене било. Потребно је да постоји та отвореност, и да се чује други и да се сам човек преиспита. Можда смо управу можда не, а у нечему стално грешимо и увек смо у некој заблуди поводом неч
  3. Зло јесте људски продукт, али се дешава са Божијим допуштењем, шта је ту неусаглашено, то је једноставно. Бог би могао да не дозволи човеку да чини зло али не чини то јер би то било нарушавање људске слободе. Значи човек чини зло а Бог то допушта али Он сам нема везе са злом. Е сад одговор на питање: Присуство Божије се препознаје силаском благодати на човека, човек постаје уверен у присуство Божије и доживљава неко јединствено искуство, то нема везе са психологизмима, и сваки верник који то доживљава зна да је то није продукт нашег ума. Притом нека радост која нема везе са светском радошћу,
  4. Да то је тад. Мислим да је то глупост невиђена, не знам одакле уопште дрскости људима да "тумаче" тако нешто. Пре свега врућина је била огромна, владика Иринеј је болестан човек, и у пуној "опреми" је стајао пар сати на Сунцу па ај сад ти изведи закључак. Нек и јесте и нек и није тако, али ко има власт и право да тумачи на такав начин нешто. Ово је чист доказ да појединци у свему виде оно што желе и све покушавају да скроје по својој мери. Опуштено брате. Само питам, нисам ништа тврдио. Нисам ни критиковао тебе, лепо си питао :bla:. Али истог дана су се појавили "пророци" који су одмах расту
  5. Pa ti onda znas da bog postoji? Kako to utice na tvoju slobodnu volju?Ствар је у томе што се то "тестирање" увек дешава уз садејство моје и Божије Воље. Бог се не открива човеку на силу, већ је потребно да Га човек слободно прихвати, или да Га потражи итд. Сликовито: Бог покуца на врата али не улази на силу, већ чека реакцију човека, који може да провири, да отвори итд. Следећи могући сценарио је: након што сам поверовао и на неки тајанствен начин се уверио у постојање Бога, Бог се скрива, благодат и искуство нестају из срца као да никад нису ни били. Човек се сећа да је имао неко искуство а
  6. хехе Трапо , добар си 0120_angryyНишта велико, чисто искуство, дуже од годину дана сам на форуму, мада се по броју порука не види.
  7. Да то је тад. Мислим да је то глупост невиђена, не знам одакле уопште дрскости људима да "тумаче" тако нешто. Пре свега врућина је била огромна, владика Иринеј је болестан човек, и у пуној "опреми" је стајао пар сати на Сунцу па ај сад ти изведи закључак. Нек и јесте и нек и није тако, али ко има власт и право да тумачи на такав начин нешто. Ово је чист доказ да појединци у свему виде оно што желе и све покушавају да скроје по својој мери.
  8. ево ти одмах одговор па студирај https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,1786.msg118589.html#msg118589 https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,1786.msg118590.html#msg118590
  9. Ради се о томе да, нити си био прави верник нити си "тестирао" Бога. Ти си први изрекао парадокс кад си рекао да си "тестирао" Бога у кога не верујеш. Некад си можда био агностик, касније си искључио сваку могућност постојања Бога. Да си некад био прави верник, да си редовно ишао у Цркву редовно се молио, причешћивао итд. па да си онда рекао "поред свега тога Бог ми никад није одговорио" онда би твоја прича о "тестирању" Бога имала смисла. О томе се ради.
  10. Нешо брате А јел знаш ти како је ко кад служио, и шта је отац Јустин говорио будућим владикама и шта би рекао сад. Јел знаш како је +Атанасије служио на Светој Гори или у Светој Земљи. Или зашто и да ли је у служевнику светог Јустина, тропар трећег часа стајао у загради. У време светог Аве Јустина, многи су истог клеветали да служи коњушарским и свињарским језиком, зато што је свети Јустин служио на српском, то је тад огромна новотарија била. Мислим да је уопште безпотребно постављати питање зашто нешто није рађено раније а данас се ради. Ко ће то знати, кад је само толика фрка дигнута само
  11. Потребно је искрено потражити Бога, поверовати барем да постоји могућност за постојање Бога и за то се ухватити, пробати да се живи по Божијој Вољи, Христос каже да ко чини Његове заповести да ће тај познати да је Он Бог, а не тек тако очекивати од Бога да ти се јави и каже "Ево ме". Наравно да би Бог то могао али нам оставља простора да се изрази наша слободна воља, да се окренемо ка Богу из љубави а не да будемо робови. Зато је вера потребна, зато се Бог "скрива" тј. чека да Га истински потражимо као слободне личности, а не верујемо у Њега зато што нам се јавио у сили и слави, ту нема места
  12. https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8474.msg236320.html#msg236320 баци поглед на ова два снимка, укратко сваком схватљиво, отац Јован даје неке одговоре између којих говори о тзв. "новом" и "старом" служењу. Ценим да немаш довољно расположења да читаш одговор вл. Атанасија на неколико страна, који детаљно објашњава проблем "вековног поретка" па за почетак отац Јован то исто говори само много сажетије и сажваканије али ако будеш хтео даћу ти и одговор вл. Атанасија. Некад је потребан и подвиг да би се нешто сазнало, сви хоћемо истант решења а нико неће да чита.
  13. Па како си Бога тестирао, дај нешто конкретније?
  14. Богу није потребно да нас тестира, тест је потребан ради нас самих. Искушења нам служе да сами познамо себе, да видимо реалну слику себе, да збацимо гордо уздање у себе и да се уздамо у Бога, и као што народ наш каже без невоље нема богомоље. Мислим да је погрешно сматрати да нас Бог искушава да би нас проверавао, кад се сувише поуздамо у себе или кад охладни наша љубав или кад прети да се погордимо Бог онда умањи благодат. Такође Бог допушта ђаволу да нас искуша али и то нам је на корист, ми православни верујемо да Бог никад не допушта већа искушења него што можемо да поднесемо. Без те борбе
  15. Наше спасење зависи од нашег односа са Богом, што одмах повезује и наш однос са ближњима. Тако да ми који смо упознати са Христовом науком, градимо однос са Њим сходно нашем знању, тј. дато нам је много али је и одговорност већа. Сад Пигмеји који због географских прилика нису у могућности да се упознају са Христовим учењем, њих Бог свакако неће заборавити, на који начин ће се Он њима открити, то нико не зна али спасење ће им зависти од њиховог односа са Богом тј. ако хоће да се спасу кад тад ће морати прихватити Христа дал након смрти или пре смрти или на Суду или .... то не знамо. Али спасење
×
×
  • Креирај ново...