Jump to content

Grizzly Adams

Члан
  • Број садржаја

    32701
  • На ЖРУ од

  • Број дана (победа)

    244

Репутација активности

  1. Волим
    Grizzly Adams је реаговао/ла на Поуке.орг - инфо за a Странице, Нови број Гласника - службеног листа Српске Цркве   
    Службене објаве из Епархије шумадијске и Епархије сремске, Јован Б. Душанић Липљаски: У Бања Луци се гради српско-руски православни храм, Архимандрит Рафаил Карелин: Тајна послушности, Свети Григорије Нисијски: Похвална реч Преподобном Јефрему Сиријском (превео протојереј-стафрофор проф. др Радомир Поповић), Преподобни Јустин Поповић: Бесмртност Светог Саве, Протојереј-ставрофо др Саво Б. Јовић: Кроз огањ страдања у загрљај Христов, Епископ зворничко-тузлански Фотије: Истина ходи на ногама страдања, Божидар Васиљевић: Четрдесет година патријарашке службе Католикоса и Патријарха Тбилисија и све Грузије г. Илије Другог, Монахиња Магдалина: Разговори са децом.    Извор: Српска Православна Црква
  2. Свиђа ми се
    Grizzly Adams је реаговао/ла на Милан Ракић за a Странице, Доситеј Хиландарац: МИРОЉУБ ПЕТРОВИЋ – ШТА О ЊЕМУ МИСЛЕ ХИЛАНДАРЦИ?   
    МИРОЉУБ ПЕТРОВИЋ – ШТА О ЊЕМУ МИСЛЕ ХИЛАНДАРЦИ ?
    1. Он није православни хришћанин
    2. Био је суботар (адвентиста) и то никада није успео да превазиђе
    3. Сада има своју секту, и волонтере (наивне следбенике) који раде у његовим пластеницима док он шири причу о здравој храни и дописује се на интернету
    4. Једини од секташа који користи националну причу да би себи придобио нове следбенике
    5. Злоупотребљава име ЦАРА ДУШАНА и исмева га са становишта православних Хришћана. Своје суботарско-јудаистичко схватање покушава да припише Цару Душану, а Цар Душан је био православни хришћанин, додуше и строг, али да Мирољуб Петровић којим случајем живи у епохи Цара Душана, он би сасвим сигурно остао без свог језика и био би унакаженог носа (урезаног или одсеченог, што би рекли обележен)
    6. Нажалост, изрекламирао се преко наивних свештеника, који нису прозрели његову лукавост, и дали су му простор да са својим причама о креационизму и тајним друштвима и ко влада Србијом превари многе православне хришћане
    7. Нема православно учење о Богу као Светој Тројици, Исусу Христу као Сину Божијем спаситељу људи и Богородици
    8. За православне хришћане то је ВУК У ОВЧИЈОЈ КОЖИ и треба се чувати његовог учења. Могло би се много причати о њему, али ко има уши да чује и ум да разуме схватиће горе речено.
    9. БАЛКАН ИНФО у својој тежњи за популарношћу је срозао себе дајући у својим емисијама простор секташу Мирољубу Петровићу
    10. Свима православнима упозорење да се чувају учења Мирољуба Петровића, и да буду верни својој Православној Цркви
    Доситеј Хиландарац
  3. Волим
    Grizzly Adams је реаговао/ла на JESSY за a Странице, Хор манастира Ковиљ наступио у Карнеги холу   
    За извођење овог, пре свега музичког, али и филмског спектакла, у оквиру којег је приказан и импресивни филм Била Морисона, сва места су била унапред распродата. Узвишени гласови православног монашког хора из Ковиља, обогатили су древним византијским сазвучјем овај јединствени доживљај. Карнеги хол, једна од најпрестижнијих светских дворана, те вечери је одисала православном духовношћу, нежном лиричношћу, незаборавном и аутентичном упечатљивошћу. Музички критичар Њујорк Тајмса Џејмс Остерајх описао је овај наступ хора ковиљских монаха - који је предвођен протопсалтом јерођаконом Јеротејем (Петровићем) појао древну византијску црквену химну „Праведник ће се помињати увек!“ - као „задивљујуће искуство“.
    Сутрадан, у недељу 8. марта 2015. године, хор Светоархангелске обитељи у Ковиљу срдачно је дочекан од стране свештенства и верног народа у цркви Светог Саве на Менхетну, у Њујорку. Ковиљски појци су певали на светој Литургији, коју је служио протојереј Ђокан Мајсторовић, вишедеценијски њујоршки парох, док је настојатељ манастира Светих Архангела у Ковиљу, преподобни јеромонах Исихије (Рогић), причестио верни народ окупљен под сводовима ове православне светиње у строгом центру Њујорка.
    Након Божје службе одржан је и концерт, сада већ прослављеног ковиљског хора. Несвакидашња духовна радост православних верника у Њујорку завршено је кратким предавањем оца Исихија о историји и садашњој мисији манастира.
    У четвртак 12. марта 2015. године, храм Светог апостола и јеванђелисте Луке у Вашингтону је био премали да прими све вернике који су дошли да виде и чују хор Светоархангелског манастира у Ковиљу. Лепота и снага српског и византијског православног сазвучја је испунила ову православну светињу у главном граду Сједињених Америчких Дражава, али и срца свих присутних.
    Дирнут радошћу и гостољубљем свих који су се сабрали тог дана око Цркве Христове и њеног музичког блага, преподобни отац Исихије је и на овом месту беседио о повести, делатностима и мисији манастира, за чије подизање предање везује Светог Саву, позвавши присутне да када дођу у Отаџбину походе и ковиљску светињу.

    за www.spc.rs из Њујорка: Светлана Рогић


    Догађаји (концерти, изложбе)

    |
  4. Волим
    Grizzly Adams је реаговао/ла на Дејан за a Странице, Креационизам НИЈЕ став Православне Цркве   
    Због тога нама православнима и није проблем када, на пример, Давид каже да је Бог утврдио Земљу на темељима њеним, нити када писац шестоднева каже како је Бог раздвојио воду испод небеског свода од воде изнад небеског свода. Ми данас знамо да Земља није равна плоча, да не стоји ни на каквим темељима, и да изнад ње не стоји никакав свод, па нам то опет не смета да читамо 103. Псалм или шетоднев.
    2. Шестоднев није покушај библијског писца да објасни на научним основама како је свет настао. Он у шестодневу износи низ истина које су важне пре свега са религијског и филозофског становишта. Пре свега, он тврди да је Бог творац свега што постоји (што није научна, већ теолошка тврдња). Даље, он тврди да је свет настао постепено, од несавршенијих облика ка савршенијим, што је став са којим се и теорија еволуције слаже. Штавише, редослед стварања наведен у шестодневу се скоро сасвим поклапа са теоријом еволуције. Треће, библијски писац тврди да је створени свет добар (за разлику, на пример, од тога како се свет схвата у будизму или платонизму), што је такође теолошки, а не научни аргумент. Четврто, оно што је главна идеја шестоднева, а што се може видети јасно и из чињенице да се трипут понавља, јесте да је човек створен по божијем лику и обличју (што такође није научна, већ теолошка тврдња). Другим речима, озбиљних неслагања између теорије еволуције и Светог Писма нема. Еволуција одговара на питање КАКО је свет настао, шестоднев одговара на питање ЗАШТО је настао.
    3. Прича о Адаму и Еви и првородном греху потиче из сасвим другог извора него шестоднев, и по стилу и начину приповедања, (а како су касније анализе показале, и по језику којим је писан), тако да је тај извор, за разлику од извора из којег је узет текст шестоднева (који се у теологији и библистици обично назива елохистички) назван јахвистички извор. Јахвистички извор, за разлику од елохистичког, обилује метафорама, алегоријама, сликовитошћу, а када се говори о Боги у антропоморфизмима, па га стога није препоручљиво схватати и тумачити буквално, будући да се на тај начин долази до разних нелогичности (као, на пример, да Бог буквално шета по Рајском врту).
    Главна тема приче о Адаму и Еви није начин на који су створени први људи, већ како је настало зло на овоме свету (будући да је све што је Бог створио добро). Писац ове приче као узрок постојања зла наводи злоупотребу човекове слободне воље, све то по наговору ђавола. Детаљи који се тичу стварања Адама од праха земаљског, узимања ребра и стварања жене од истог, већ поменуте божије шетње по врту, су споредни у овој причи, и не треба их схватати и тумачити буквално.
    4. Свети Оци су Свето Писмо тумачили на различите начине. Неки од њих су га схватали буквално, неки алегоријски, неки историјски. Веома често међу њима није постојала сагласност по том питању (што је ишло до те мере да је, нпр, Св. Василије Велики за тумачења александријских Отаца изјављивао да су то бапске приче). Као и писци Светог Писма, и Свети Оци су били људи надахнути Духом Светим, али, у исто време, ограничени својим схватањима, сазнањима, и менталитетом. У тумачењима Светог Писма ослањали су се на научна сазнања до којих се у то време било дошло.
    Велики број Отаца је био изузетно образован, и то на паганским свеучилиштима која су у то време постојала, и нико од њих није зазирао од тога да научна сазнања свога времена употреби у својим тумачењима. То што су та научна сазнања данас одавно превазиђена, не значи ни да треба да одбацимо оно што су Оци говорили, ни да тврдоглаво противуречимо научним сазнањима до којих је човек у међувремену дошао. Уосталом, не само да се дешавало да неко од Светих Отаца заступа нешто за шта се у међувремену испоставило да је научно нетачно - дешавало се и да су неки Оци исповедали и ставове за које се касније испоставило да су теолошки неисправни и који су осуђени на Васељенским Саборима (нпр, Свети Иринеј Лионски је исповедао хилијазам, Св. Григорије Нисијски је заступао Оригеново учење о апокатастазису итд), па их то опет не чини мање светима, нити мањим ауторитетима.
    Сами Свети Оци су поставили принцип у Православљу познат као Добротољубље - принцип прихватања свега онога што је добро, исправно и истинито. Још је Свети Јустин Мученик и Филозоф говорио да је све оно што је истинито чак и у паганским наукама - од Бога Логоса. На тај начин и ми треба да приступимо њиховим делима - прихватајући оно што се у њима односи на истине православне вере, изнова надопуњујући и усавршавајући та сазнања свиме што се покаже као корисно од сазнања до којих природне науке дођу.
    5. Став по којем теорија еволуције негира да је Бог створио свет настао је на Западу, и то из разлога што је на том истом Западу Свето Писмо погрешно разумевано и тумачено од стране протестаната и римокатолика. Сукоб који је тако настао проширио се и на наше просторе, и то као последица елементарног непознвања основа православне вере од стране оног дела интелектуалне јавности која је према истој била негативно настројена, а траје и данас. Неки од православних хришћана који су желели да своју веру одбране од оваквих напада посегнули су, уместо за аргументима из светоотачког предања, за аргументима протестантских фундаменталиста познатих под именом креационизам.
    https://www.pouke.org/forum/topic/18640-%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%9A%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC-%D1%98%D0%B5-%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BF%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BE%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%BE/page-27#entry620575
×
×
  • Креирај ново...