Jump to content

Млађо

Члан
  • Број садржаја

    797
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

1 Пратилац

О Млађо

  • Ранг
    Наш човек
  • Рођендан 03/27/1984

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Вранеши

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. А по питању новца... Ако је неко одредио да за неку суму новца купи свећу у продавници, зашто му је проблем да за исту суму купи свећу у цркви? Осим тога свећа је известан принос. Признаћемо да је ипак восак чистији од тих парафинских смеса. Према томе и ми када неком приносимо неки дар, трудимо се не само да то буде чистог срца, већ и сам тај принос да буде чист. Ипак, свећу приносимо самом Богу као нашу жртву примерену нашем слободном хтењу и финансијским могућностима. Ружно је да Му приносимо отпад. Из тог разлога је бесмислено да говоримо како је то свеједно где ћемо купити свећу и каквог
  2. Старешина цркве је одлучио да направи правилан ред и поредак у повереној му заједници. И у томе успео! Учинио је то на начин који је уродио плодом. А то што је то некоме мимо те конкретне заједнице скандалозно мислим да је ствар површног односа и како Јанко рече уопштавања и одступања од контекста. Горе неко помену, а имам у личном искуству... Кад год сам нешто мојим парохијанима рекао благо и аргументовано, наводно су ме разумели и нису ме послушали, а кад пооштрим реч, негодују, али послушају. Има наравно изузетака.
  3. Е то последње што сте изнели, бар када је реч о оцу Милићу и његовој литургијској заједници не стоји. Због тога ми је све време интересантно како се ово обавештење коментарише мимо контекста средине где је настало. А будући да ми је та конкретна заједница у великој мери позната, одговорно тврдим да се не може у потпуности применити у општем смислу.
  4. Наравно да је неумесно поредити, али ако неко има идеју да у профаном објекту продаје "верске" или још фрапантније "црквене" свеће, онда би по истој логици било обрнуто. Мада знам да постоје продавнице које поред тих парафинских продају и праве црквене свеће, јер имају неки договор са локалним црквама. И да ли се неко питао на основу ког новца цркве плаћају струју коју нам обрачунавају по тарифи као да смо фирма? Од ког новца цркве набављају и обнављају инвентар за богослужбене и друге потребе? Ако се неко зове верником и сматра да припада цркви онда треба да има и известан део одг
  5. Нема сумње у то да Господ прима молитве људи на основу суштине, а не форме (пример Каин и Авељ). Ипак, наша помесна црква функционише тако, а сваки старешина цркве је одговоран када је реч о реду и поретку онога што му је поверено. Неозбиљно је да се у цркви приноси шта коме падне на памет. А да не би јурио сваког верника појединачно и правио чеку ко какву свећу пали, човек је у својој литургијској заједници потпуно оправдано ставио обавештење о томе каква су правила.
  6. И треће: Прокишњава ми црква у селу, не знам чиме адекватно да је загрејем, недостају ми свећњаци, нафорници, жртвеник на коме треба да проскомидишем, полијелеј, комплет минеја,.... А народ слободно нека финансира неке тамо који од ко зна чега праве те свеће...
  7. Друго: постојао је реалан проблем, а то је да су људи у црквене горионике доносили све и свашта и палили. Мислим да треба разликовати парафин (који је отпад), од чистог воска. Реакција оца Милића, старешине цркве, се више односила на то. А иначе, ја ћу у цркви у којој служим од следећег месеца лепо да унесем рафове за пиво, дуван, новине... Светлост свеће треба да нас подсећа на светост живота који нам једино може подарити Црква. Какве продавнице, пијаце, итд.
  8. Прво: Реч је о цркви светог Марка у Ужицу.
  9. Веровали или не, али тек прексиноћ сам одлучио да се боље упознам са његовим опусом и биографијом. Био сам врло пријатно изненађен, али ми је и посебну пажњу привукла та чињеница да се изненада повукао. И у овим моментима када сам конструисао своје виђење разлога због чега се повукао - ова вест. Волео бих да се извуче и бар некад да се појави у јавности, ако не са песмом и музиком, оно бар неким разговором. Претпостављам да то многи, многи очекују. Иначе, текстови кидају, као и интерпретација. http://www.facebook.com/miladin.sobic
  10. Благодарим господине Стојковићу! То је оно на шта сам циљао. И господин Звонко је одлично расветлио у чему је проблем. Блаженопочивши владика Хризостом нам је лично посведочио да пре Другог светског рата није било паљења бадњака у портама, него само у домовима. То могу да потврде или демантују старији... Да би се народ довео у Цркву деведесетих година прошлог века, неко је вешто, а сматрам и непромишљено, искористио култ бадњака и тиме смо дошли у ситуацију о којој пише господин Звонко. Савремени вид паганизма (невезано за изворни или христијанизовани смисао бадњака), на уштрб литургијског дож
  11. Мислим да нигде нисам написао да било шта треба укидати или изостављати, само му одредити право место. Апсолутно сам сагласан са процесом инкултурације по овом проблему. Одељак сам цитирао не претендујући да га прикажем као апсолутну истину, већ као један од сегмената на задату тему.
  12. "Сима Тројановић је почетком 20. века добро претпоставио да су Бадњи дан и Божић празници соларног порекла који симболизују обнављање Сунца; бадњак је тако врста идола, који на домаћем огњишту сваког српског домаћина понавља "небесну сцену" поновног рађања бога Сунца. У једном латинском рукопису из 15. века поменута су три пољска божићна обичаја: "Неки (Пољаци) на дан рођења Господњег или уочи тог дана 1) не дају никоме ватре на зајам; 2) извесне личности за које се мисле да су срећне позивају, рано ујутру, у своје куће, да би и њима донеле срећу; 3) неки опет зову вукове на гозбу." Сви ови об
  13. Прошле године сам у својој режији правио овако нешто за потребе мојих ученика, али ово ми делује садржајније! Свака част! Искористићу!
  14. Део овог писма што је Моци превео и изнео нам, у преводу са руског гласи овако: "Бачени смо као најнеугледнији и празан суд, неупотребљаван годинама или као подупирач под апсидом, кога након завршеног грађења извлаче и избацују... а ја ћу рећи оно што ми је на срцу и не гневи се на мене...нећу сакупљати оружје и учити се војној вештини, коју нисам научио раније...нећу се примицати команданту Антиму...будући и сам ненаоружан и неборбен и растужен. Али бори се сам са њим, ако ти се свиђа...А мени уместо свега даруј безмолвије. И зашто митрополију лишити славног Сасима? Али ти се јуначи, побеђуј
×
×
  • Креирај ново...