Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Srdjan

Члан
  • Број садржаја

    1215
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Srdjan got a reaction from Сања Т. in "Само не прелазите границу!" - Исповест и разрушени брак   
    Жалосно. Као да су ушли у неку секту, а не у Цркву... 
     
  2. Волим
    Srdjan got a reaction from Биљана, два in Slike iz mog manastira!   
    Freske su prelepe
  3. Волим
    Srdjan је реаговао/ла на Дидим у Зашто не треба постити петропавловски пост?   
    Поп Зоран вс. саопштења = Живи Христос наспрам мртвог.
  4. Свиђа ми се
    Srdjan је реаговао/ла на Zoran Đurović у Зашто не треба постити петропавловски пост?   
    Зоран Ђуровић: Зашто не треба постити петропавловски пост?
     
    1) Није апостолски нити има потврде у Писмима, нити је у складу са Предањем. Новотарска је ствар. Сами апостоли га нису постили. Што си ти већи од Петра и Павла?
    2) Тим постом се ставља надгробни споменик над период Педесетнице. Бива сасвим обесмишљена. Наиме, док се знао ред и смисао, у старој цркви се није постило од Васкрса до Педесетнице. То нису радили ни египатски пустињаци, како сведочи св. Јован Касијан (или Римљанин). 50 дана се мрсило, онда је било редно и да се мало пости, па је тај пост трајао 7 дана од 4. века у црквама: Александрија, Јерусалим и Антиохија. Тај пост се није везивао за Апостоле. Дакле, идеја и смисао је био да се постом одвоји период од Педесетнице. Како сада није одвојен, сасвим је бесмислено постити овај пост.
    3) Веле: „Постимо у част Апостола“. Апостоли нису постили у своју част. Када не постимо пред празнике небројених светитеља, испада да њих не поштујемо. Такође је бесмислено оправдање да се постом стиче Царство Небеско и сл., јер би се суботом и недељом одрицали од тог истог Царства, пошто су тада забрањени постови.
     

     
    4) Дакле, пост после Педесетнице је смислен само ако се држимо праксе старе цркве која није знала за пост од Васкрса од Педесетнице. Овде на делу имамо једну стихијску ствар која је улетела у духовни живот цркве и обесмислила годишњи литургијски круг.
    5) Пост није ни дијета ни аскеза. Он треба да буде одраз само богослужбеног круга. Овде га обесмишљава. Зато је покојни патријарх Павле, поред све своје ригидности, био у праву када је изнео предлог да се овај пост сведе на 7 дана. То је и мој став.
    6) Предложио бих, не као учитељ васељене, него као неко ко ипак разуме здрав народни инстикт (не држим се vox populi vox Dei), али и богослужбени поредак, да верни посте недељу дана, а кад се великаши договоре, добродошло. Јер у овом случају ваља поступати као и са накарадним саветом духовника: Не послушати. Немаш после оправдања. Неки су слушали Артемија, јер се духовник ваља слушати, али како су слушали без расуђивања, пали су у јерес. Тако се и овде не треба држати кобајаги ствари на снази, него здравог разума. - Није ово никаква предлог који је против цркве, јер нема ниједног васељенског сабора који је канонизова 3 остала поста у цркви. Дакле, реч је о приватним мишљенима и стихијским убацивањем пракси које немају благе везе са промишљањем. Јасан је утицај монаха, који су од иконоборства добили на превази, јер се у дане на води, поред среде и петка уводи и понедељак, као дан посвећем анђелима, а монаси их, ваљда, изображавају. Ово није студија, него свођење на коску аргумената.

    Ова порука је постављена и на насловну страницу Поуке.орг
  5. Волим
    Srdjan је реаговао/ла на Juan Valdez у Хришћански поглед на вантелесну оплодњу   
    Абортус је сасвим други проблем. Ту постоји свесна намера да се прекине трудноћа. Осим ако разлози нису медицински, проблем абортуса прилично може да се сведе на етику. Вештачка оплодња је нешто друго. Јајне ћелије се вештачки оплоде и вештачки усађују, а циљ је рађање детета. Суштински ту нема ничег претерано различитог од природног пута. Неки од тих ембриона умру. Уопште није неопходно замрзавати ембрионе и уништавати вишкове, жена може да захтева да се оплоди само одређени мањи број јајних ћелија и да се све усаде. Тиме се процес практично своди на природни и након тога се, ако баш хоћеш, све препушта Богу. Да ли ће ембриони да умру или не након тога, сигурно више лекар не може да одлучи. Баш као ни у природном процесу. Једина је разлика што ће овде да умре неколико ембриона одједном, јер се више њих усађује истовремено, а природим путем умре један у једном зачећу, али се то понови више пута у току живота.
  6. Волим
    Srdjan got a reaction from Милан Ракић in Kakav je ovo sajt: http://www.kmnovine.com/   
    sekta artemita
  7. Волим
    Srdjan got a reaction from Поуке.орг инфо in Kakav je ovo sajt: http://www.kmnovine.com/   
    sekta artemita
  8. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from Дидим in Саопштење за јавност из канцеларије Епископа бачког   
    Решење је да СПЦ пише занимљивије и квалитетније текстове у време одржавања Сабора о ономе што људе занима.
  9. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from Дидим in Саопштење за јавност из канцеларије Епископа бачког   
    Ружно од стране Блица.
    АЛИ, пошто већ постоји интересовање јавности за многа дешавања и проблеме у СПЦ, могла би СПЦ ПР екипа да мало изађе у сусрет и удовољи знатижељи народа, усмеравајући и негујући њихово мишљење у критичком смислу. Кроз текстове који нису досадне објаве где је ко служио или огорчене реакције на писања незрелих новинара локалних медија. 
    Зашто људи радије читају црквене вести из Блица, Курира и сл, него са сајта СПЦ?
    Нека одговорни постављају себи ово питање...
     
  10. Волим
    Srdjan got a reaction from александар живаљев in Саопштење за јавност из канцеларије Епископа бачког   
    Решење је да СПЦ пише занимљивије и квалитетније текстове у време одржавања Сабора о ономе што људе занима.
  11. Волим
    Srdjan got a reaction from александар живаљев in Саопштење за јавност из канцеларије Епископа бачког   
    Ружно од стране Блица.
    АЛИ, пошто већ постоји интересовање јавности за многа дешавања и проблеме у СПЦ, могла би СПЦ ПР екипа да мало изађе у сусрет и удовољи знатижељи народа, усмеравајући и негујући њихово мишљење у критичком смислу. Кроз текстове који нису досадне објаве где је ко служио или огорчене реакције на писања незрелих новинара локалних медија. 
    Зашто људи радије читају црквене вести из Блица, Курира и сл, него са сајта СПЦ?
    Нека одговорни постављају себи ово питање...
     
  12. Свиђа ми се
    Srdjan је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Саопштење за јавност из канцеларије Епископа бачког   
    Сваке године у време одржавања Сабора медији попут овог уносе пометњу међу људе. На друштвеним мрежама има оних који су љути због оваквих саопштења и бране новине.
    Питам се где је проблем и шта је решење? 
  13. Волим
    Srdjan got a reaction from Драгана Милошевић in Саопштење за јавност из канцеларије Епископа бачког   
    Ружно од стране Блица.
    АЛИ, пошто већ постоји интересовање јавности за многа дешавања и проблеме у СПЦ, могла би СПЦ ПР екипа да мало изађе у сусрет и удовољи знатижељи народа, усмеравајући и негујући њихово мишљење у критичком смислу. Кроз текстове који нису досадне објаве где је ко служио или огорчене реакције на писања незрелих новинара локалних медија. 
    Зашто људи радије читају црквене вести из Блица, Курира и сл, него са сајта СПЦ?
    Нека одговорни постављају себи ово питање...
     
  14. Љут
    Srdjan got a reaction from Рапсоди in Смислите слоган за рекламу сајта   
    Зашто слоган за рекламу?
    Ако већ треба, нека буде нешто једноставно и да се не римује, звучи мало безвезе...
  15. Волим
    Srdjan got a reaction from Ayla in Која вас песма дирне до суза?   
  16. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from Smaragdni kamičak in Džordan Piterson - Mape značenja   
    "ne možeš učiniti dobro ako nekad ne uradiš nešto zlo. "
    Да ли је могуће да треба објашњавати бесмисленост горње реченице??
  17. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from Phoebe in Која вас песма дирне до суза?   
  18. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from obi-wan in Која вас песма дирне до суза?   
  19. Збуњен
    Srdjan got a reaction from Вилер Текс in Владика Јоаникије: Не мијењамо име Помјесне цркве, само историјски потврђујемо назив Патријаршије   
    "Српска православна црква - Пећка патријаршија"
    Ако се онда и артемити преименују у "Српска православна црква" људи ће бити збуњени...
     
  20. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from Леон Професионалац in Дејан Мачковић: ПРОБЛЕМ ПОСТА У САВРЕМЕНО ДОБА   
    Заиста инспиративан текст! Хвала!
    Имате ли препоруку и за нешто о аскетизму?

     
  21. Свиђа ми се
    Srdjan је реаговао/ла на Гајић у Дејан Мачковић: ПРОБЛЕМ ПОСТА У САВРЕМЕНО ДОБА   
    Све ово уважени Мачковић потврђује, али и упозорава да средство никако не може постати циљ! 
    Допуна:
    "Када Андреј Рубљов прекида завет ћутања? Када је спојмио Љубав и смисао поста-уздржања, а лакрдијаша је због морализма у осуду бацио!" 
  22. Свиђа ми се
    Srdjan је реаговао/ла на Благовесник у Дејан Мачковић: ПРОБЛЕМ ПОСТА У САВРЕМЕНО ДОБА   
    Medjutim, postni dani treba da budu mnogobrojni, kao sto je danasnja praksa. To je i Trulski sabor uvideo, da je tako najbolje nakon sto je mnogo obicne svetine stupilo u Svetu Crkvu, da ih ti dani potsecaju da bdiju nad sobom, zato ne skracujmo broj posnih dana,  sta bi nam Sv. Nikolaj Srpski  i Prepodobni Justin Celijski rekli, ti nas dani upucuju na duhovnost, savladavanje tela u cilju da dusa  zagospodari nad  telom,  a mladi covek se  kroz posno suzdrzavanje od  odredjenje hrane  uci  i jacanju karaktera da kada se pred njega "na ulici" ponudi ono sto nevelja po zdravlje (droga, opijati, opijanje alkohol i sl.)  mocice odbiti jer je vaspitao i ojacao, a takodje i osvetio, svoj karakter i volju! Dakle, previdjate i tu dimenziju posta, jacanje volje, ociscenje tela, izraz uzdizanja duse iznad tela...
  23. Волим
    Srdjan got a reaction from Поуке.орг инфо in Дејан Мачковић: ПРОБЛЕМ ПОСТА У САВРЕМЕНО ДОБА   
    Заиста инспиративан текст! Хвала!
    Имате ли препоруку и за нешто о аскетизму?

     
  24. Свиђа ми се
    Srdjan got a reaction from "Tamo daleko" in Ларше поново јаше – на само њему познатом коњу...   
    Свака одлука има некo своје порекло, а клицу у природи, нагонима и слободи, једним делом. Сложени и динамички систем у коме особа одраста, сазрева и стиче безброј искустава, мења, руши старе и гради нове навике, проткан малим свакодневним одлукама слободне воље -  утиче на све њене будуће "одлуке", ставове, мишљења, препознавање или погрешно тумачење њене природе. Није тај сексуални нагон дат као такав (хомо или хетеро), већ је само клица која може да се развија овако или онако у зависности, поред свега осталог, и од наше слободне воље. 
  25. Волим
    Srdjan је реаговао/ла на dragisa у Дејан Мачковић: ПРОБЛЕМ ПОСТА У САВРЕМЕНО ДОБА   
    Apostol Pavle u prvoj poslanici Konicanima daje jasniju sliku znacaja svesti o drugome i cak nedostojno pricescivanje explicitno definise ovim odnosom. Dakle ko na zajednickoj večeri "jede svoje" sam sebe iskljucuje iz tela Hristovog. Šteta što se ova diskusija nije zametnula na drugoj Djurovicevoj temi gde me je zanimao odnos Agapi i Liturgije, koliko su bile razdvojene odnosno koliko pomesane:
    20. Kad se, dakle, sakupljate na jedno mjesto, ne jede se večera Gospodnja;
    21. Jer svako svoju večeru prije drugih jede, te jedan gladuje a drugi se opija.
    22. Zar nemate kuća da jedete i pijete? Ili prezirete Crkvu Božiju i sramotite one koji nemaju? Šta da vam kažem? Hoću li vas zato pohvaliti? Ne pohvaljujem.
    23. Jer ja primih od Gospoda što vam i predadoh, da Gospod Isus one noći kad bješe predan, uze hljeb,
    24. I zahvalivši prelomi i reče: Uzmite, jedite, ovo je tijelo moje, koje se za vas lomi; ovo činite u moj spomen.
    25. Isto tako i čašu, po večeri, govoreći: Ova je čaša Novi Zavjet u mojoj krvi; ovo činite, kad god pijete, u moj spomen.
    26. Jer kad god jedete ovaj hljeb i čašu ovu pijete, smrt Gospodnju objavljujete, dokle ne dođe.
    27. Tako koji jede ovaj hljeb ili pije čašu Gospodnju nedostojno, biće kriv tijelu i krvi Gospodnjoj.
    28. Ali čovjek neka ispituje sebe, i tako od hljeba neka jede i od čaše neka pije.
    29. Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući tijela Gospodnjega.
    30. Zato su među vama mnogi slabi i bolesni, i dosta ih umire.
    31. Jer da smo sami sebe ispitivali, ne bismo bili osuđeni.
    32. A kad nam sudi Gospod, kara nas, da ne budemo osuđeni sa svijetom.
    33. Stoga, braćo moja, kad se sastajete da jedete, iščekujte jedan drugoga.
    34. Ako li je neko gladan, neka jede kod kuće, da se na osudu ne sastajete. A ostalo urediću kad dođem
×
×
  • Create New...