Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Ивановић

Члан
  • Број садржаја

    88
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Ивановић

  • Ранг
    Ту је, мало гледа-мало пише
  • Рођендан 01/01/1

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. На сајту romfea.gr има нова одлука Свете Горе о црквеној ситуацији у Украјини. Ако неко зна грчки језик: Одлука Свете Горе
  2. То није истина. Литургије у православној цркви су много посјећеније него код осталих. Да не говоримо о литијама, које се за расколнике мјеста политичких и националистичких агитација. Мјера црквености је и монаштво, као и број манастира. УПЦ са око 5000 монаха и монахиња прелази све остале расколничке и јеретичке групе заједно. На свакој сједници Синода имате да се оснива по један манастир или више њих. Бити вјерником канонске цркве у Украјини је исто што и бити исповједником вјере.
  3. УПЦ је мањинска црква једино у Галицији (а то су 3 области Украјине). У осталим дјеловима Украјине она има неупоредиво више парохија. Митрополит Онуфрије је човјек јаког духа. Исто гоњење цркве је било и у вријеме патријарха Тихона и црква је однијела побједу. Не треба се плашити ни сада.
  4. Митрополит калавритски Амвросије: Патријарх Вартоломеј је одлучио да подијели православље
  5. Глава цркве је Господ Исус Христос. У православној еклисиологији сваки епископ изображава Христа као првосвештеника на видљив начин, што се нарочито види у православној литургији. Није цариградски патријарх ни по чему већи, нити има већу благодат Светог Духа од епископа у Крушевцу или у Сиднеју. Једнако као што не може патријарх или поглавар у некој помјесној цркви имати неограничену моћ, то не може ни цариградски патријарх на васељенском нивоу.
  6. У православљу не постоји главни патријарх, нити споредни патријарх. Јер Православна Црква није организација, већ организам.
  7. Журнал засиједања Светог Синода РПЦ-е Став Светог Синода РПЦ-е о дјеловању Цариградске патријаршије у Украјини
  8. Да ли у Пољској има преласка римокатолика у православну вјеру?
  9. Житије светог Климента је и мени познато. Али знате врло добро шта се дешавало са светом браћом и њиховим ученицима. Са њима се поступало потпуно супротно од одлуке папе Адријана. Забрањивано је богослужење на словенском језику, проповиједана је јерес "филиокве" од латинских свештеника, ученици су затварани и протјерани без икакве кривице. Како су се цареви односили према светом Атанасију Великом, када је исто био протјериван и одузет му је архијерејски престо. Нормално је да црква ту види гдје је истина и правда. Али, када се говори о Филарету Денисенку, ситуација је ту врло јасна. То је човјек који је рашчињен, јер је у цркви створио раскол из свог властољубља и жеље да буде патријарх московски. И сам филм који сам Вам напоменуо документовано говори о томе. Није битно колико људи су у расколу, хиљаде или милиони. Они су у страшном гријеху, јер цијепају хитон Христов. Ту не може бити компромиса.
  10. У Украјини постоји једно стадо и један пастир. То је митрополит кијевски Онуфрије. А о историји раскола на територији Украјине имате документарни филм: Анатомија раскола. Није тачно да било ко негира постојање државе у којој живе, јер су углавном сви епископи УПЦ са територије Западне Украјине. Васељенска патријаршија не може никоме вратити чин у цркви, јер је то противно свим канонима православне цркве. Једном рашчињени свештеник или епископ не може више бити враћен у чин и не може вршити свете тајне цркве. То је познато у свим одлукама васељенских сабора цркве. Уосталом, приликом рашчињења Филарета Денисенка о томе су обавијештене све помјесне цркве, укључујући и Цариградску патријаршију. Све цркве су то прихватиле и никада ниједна није имала било какво канонско и литургијско јединство са тзв. Кијевском патријаршијом.
  11. Није тачно да свака држава има своју помјесну цркву. Од 14 аутокефалних православних цркава, у само 7 од њих се канонска територија поклапа са територијом државе. Ја годинама пратим дешавања у Украјини. Не стоји чињеница да православни народ у Украјини жели аутокефалну цркву. То показује број епархија, парохија, манастира, монаштва у канонској православној цркви и код расколника. Зна се зашто је бивши митрополит кијевски Филарет Денисенко отишао у раскол почетком 90-их година. Зато јер није био изабран за московског патријарха. Значи, у питању је чиста сујета и властољубље једног човјека, који је нажалост за собом повукао милионе других људи. Слабљење православља у Украјини одговара једино Ватикану и гркокатолицима. Једини начин је враћање расклоника и јеретика у цркву путем покајања, а не легализовање раскола. На тај начин се може било коме ко захтијева дати "аутокефалност". У Црној Гори постоји група лажних свештеника на челу са некаквим "владиком" Мирашем Дедејићем који су умислили да су аутокефална црква. Дакле, треба да се премијер обрати васељенском патријарху да му се призна аутокефалност, упркос ставу епископата, свештенства и вјерника у Црној Гори који су против тога. Наравно да тако нешто у православном свијету неће проћи.
  12. Митрополија црногорско-приморска је увијек неку скромну количину новца давала сваком свештенику. То није никада била велика количина новца, али довољна јесте за један скромни живот.
  13. У Црној Гори нису никада постојале таксе за крштења, вјенчања, сахране или било који црквени обред. То је у потпуној супротности са учењем Христовим. Знам, рецимо, да један свештеник који је ове године напунио 30 година свештеничке службе није никада узео од вјерника ни један динар. Чак и ако му вјерници дају. И Бог га није никада оставио.
×
×
  • Create New...