Jump to content

Anatolij

Члан
  • Број садржаја

    53
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Anatolij got a reaction from Млађони in Исламски терористи данас у Паризу убили 11 новинара(ВИДЕО)!   
    Па да...оно сад као нико од нас никог не би убио сем ако би бранио сопствени живот.Лично мени ова вест и није нешто изненађујућа знајући како су прошли планинари на Нанги кад је убијено 11 планинара из чистог хира.Знам да ако би било нужно,бранио бих свој,у овом случају Божији живот,јер живот није мој ни у ком смислу.Једино због чега ја смем да жалим у овом случају је неосновани разлог због кога су убијени ови мученици,то је много жалосна ствар.
  2. Волим
    Anatolij got a reaction from туриста in Исламски терористи данас у Паризу убили 11 новинара(ВИДЕО)!   
    Па да...оно сад као нико од нас никог не би убио сем ако би бранио сопствени живот.Лично мени ова вест и није нешто изненађујућа знајући како су прошли планинари на Нанги кад је убијено 11 планинара из чистог хира.Знам да ако би било нужно,бранио бих свој,у овом случају Божији живот,јер живот није мој ни у ком смислу.Једино због чега ја смем да жалим у овом случају је неосновани разлог због кога су убијени ови мученици,то је много жалосна ствар.
  3. Волим
    Anatolij got a reaction from Mironosica in Шта радите ....како сте.....?   
    Лоше,у овој земљи са оваквим људима,много лоше.И немојте писати како је кривица на сваком од нас.Критеријуми постоје,да,да не буде ето како ја кривим друге људе за сопствени живот,искрено,надам се да нећу још дуго живети у овој недођији.
  4. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Морава у Vučić: Molim pojedina sveštena lica da se uzdrže...   
    Зосима... свашта се прича по Србији, али ако ћемо тако можда је то због победника евровизије који хоће да дође у Србију да предводи геј параду...
  5. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Архимандрит Сава Јањић у Питајте о. Саву Јањића, Игумана манастира Дечани   
    Већ сам говорио о исповести раније. Погледајте мој одговор 15. марта у 11.10 на 49 страни дискусије. Објаснио сам укратко како се развијала форма исповести од ранохришћанског периода до новијих времена. Нажалост, данас је св. тајна исповести великим делом сведена на формални ритуал који се или развија у психоаналитички разговор са духовником или се само прочита разрешна молитва да би се добио благослов за причешће. Циљ нашег хришћанског подвига јесте да се ослободимо од власти греха и пронађемо истинску слободу у Христу Исусу. Пре свега је потребна истинска свест о греху као неприродном начину постојања који нас суштински одваја од Бога и онемогућава нас да искрено волимо друге и будемо вољени од њих. Грех нас учи да највише волимо себе и коначан исход греха јесте својеврсно самообожење (о томе јако лепо пише старац Софроније у предговору поукама Старца Силуана). Корен сваког греха је самољубље и што више бивамо овладани грехом, све више се индивидуализујемо, постајемо себичнији, усамљенији и несрећнији, видимо више слабости других, а своје не видимо и нећемо да сагледамо. Грех није нешто што само смета Богу и он од нас очекује да се стално кајемо и самокажњавамо да бисмо му угодили. То је потпуно погрешна перспектива која је развијана на римокатоличком Западу у Средњем веку. Грех је пре свега наш проблем јер ограничава нашу слободу личности и чини нас зависницима наших страсти које нас опет подстичу на нечасна дела према другима. Грех нас наводи да другог видимо као опасност, конкуренцију, и не да нам да духовно схватимо да је други заправо неопходан за употпуњење наше личности. Зато је важно да се ослободимо власти греха и то је суштина хришћанског подвижничког живота, а између осталог и исповести.   Подвиг није само за аскете већ је неодвојиви део евхаристијског начина постојања. Евхаристијски живот без подвига је својеврсна идолатрија, а подвиг без здравог евхаристијског живота је факирство и бесмислено самомучење. Ово је данас озбиљан проблем јер имамо оних који пренаглашавају значај аскетизма до те мере да је за њих евхаристија само помоћно средство у подвигу, јер наводно подвигом угађамо Богу и он нам за то узвраћа благодаћу и то је наше спасење. Ова теза се опет своди на римокатоличко учење о "задовољењу Божије правде" и на идеју спасења као индивидуалног одуховљења и обожења. С друге стране имамо и оних који пренаглашавају толико значај евхаристијског живота да сматрају борбу са грехом и подвих нечим сувишним и непотребним. Чињеница је да су екстремни ставови и са једне и друге стране погрешни и зато је православно подвижништво духовно здраво само уколико је утемељено на евхаристијском животу и обрнуто. Спасење није индивидуални чин јер се спашавамо само у заједници са другима. Највећи израз и суштина те заједнице јесте евхаристија, а подвиг је само средство које нам помаже да живимо са другима у заједници љубави.   Исповест не сме да буде само задовољавање форме, рецитовање знаних и незнаних грехова (најчешће са већ унапред спремљених спискова грехова) и у сталном страху да нешто не пропустимо јер ће нас Бог казнити. Исповест треба да буде молитвеног карактера, смирено и искрено признавање својих грешака и падова без правдања и без многоговорљивости.    У почецима историје Цркве сам обред помирења са Црквом примењиван је само у случајевима одступања од Цркве у случају отпада од вере или неких тешких грехова због којих је Епископ или свештеник вернике искључивао из литургијске заједнице (то су биле мале заједнице и сви су се међусобно познавали и реч је о греховима који озбиљно нарушавају заједницу – убиство, блуд, прељуба, отпадништво, магија и сл). Тешки грехови се разликују од других јер они разбијају способност за живот у заједници (породици, парохији) и самим тим онемогућују нормални евхаристијски живот. У редовно литургијско општење покајници су примани јавним покајањем након чега је следила одређена покајна дисциплина до коначне дозволе да се може редовно приступити евхаристији.    С друге стране за опроштај тзв. свакодневних грехова молимо се редовно на свакој црквеној служби и позвани смо да једни другима пре евхаристије опростимо да би и нама Бог опростио наша прегрешењеа. Овде је реч о греховима који не доводе до одвајања од црквене заједнице (осуђивање, клевета, лаж, себичност, гордост итд) али отежавају наш однос са другима у тој заједници. У случају ових, тзв. редовних грехова (да их тако условно назовем) у које као људи често свесно или несвесно падамо, лично мислим да нема потребе сваки час трчати на светотајинску исповест форме ради, већ радије се духовно саветовати са својим парохом, духовником, како да се изборимо са тим слабостима и потрудимо се да се изборимо са поводима који доводе до ових грехова. Овде је већ реч о духовном разговору који је сличан монашком исповедању помисли, пракси која постоји од најранијих времена историје монаштва и можемо се саветовати са искусним хришћанином који и не мора да буде у свештеном чину (у неким манастирима на пример исповедање помисли могу да обављају и обични монаси).   Чињеница да немате спокоја након исповести показује да или нисте исповедили неки тежи грех који вас оптерећује и отежава ваш нормални евхаристијски живот у заједници, парохији, породици или вам је потребан духовни разговор како да се борите са одређеним проблемима који вас притишћу и отежавају духовни живот. Из ваших речи се осећа извесна духовна отупљеност, униније, одсуство смисла живота и отуда и равнодушност према смрти. Било би веома важно да отворено и искрено поразговарате са искуснијим свештеником (духовником) и започнете озбиљније духовно лечење јер овакво стање које нас све понекад притишће последица је духовне оболелости коју као људи носимо у нашој природи и која се манифестује на разне начине. Сасвим је јасно да формална исповест није променила ништа јер исповест није магијски чин који ослобађа од кривице, већ света тајна, а у светотајинском животу Бог делује само у оној мери колико смо му простора оставили у нашем срцу. На пример, можемо да се крстимо, али ако немамо истинску веру и жељу да променимо живот само крштење неће ништа променити и само нас по себи спасти. Крштењску благодат, наравно, можемо да „активирамо“ променом начина живота и тада ће се много тога и променити у нама самима, а то бива покајањем као преумљењем и променом начина нашег делања. Бог делује на принципу слободе, а не принуде и зато је важно да будемо спремни да му отворимо срце и да се суочимо са собом храбро и радикално. Највећи примери покајања управо су такви примери и зато су светитељи покајници и највећи хероји и најслободнији људи.
  6. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Архимандрит Сава Јањић у Питајте о. Саву Јањића, Игумана манастира Дечани   
    Пре него што наставим са одговорима користим ову прилику да свима члановима овог форума честитам најрадоснији празник Васкрсења Христовог - ХРИСТОС ВАСКРСЕ - ВАИСТИНУ ВАСКРСЕ!
     

  7. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на grigorije22 у Отварање ЖРУ подфорума за упознавање и брак   
    Bolje da organizujte neki sabor u trjanju od nedelju dana nego ovako virtuelno muvanje.
  8. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Oglo у Отварање ЖРУ подфорума за упознавање и брак   
    Nijesam za, 
    bolje organizovati koji sabor više, i dati ljudi da se upoznaju uživo...
    ...a tek ovo sa ličnim kartama je sonja biserko
  9. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на draganzzz у То дивно чудо - ЉУБАВ   
    Opet se baca drvlje i kamenje po zaljubljenosti, iz koje zute stampe je ovaj tekst prenet?
  10. Волим
  11. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Разум и осећајност у Упознавање - гласање само за самце/самице   
    Читао сам о овој новој акцији упознавања за "хришћански брак", и размишљао сам да ли бих теоријски могао да се одлучим за такву форму упознавања. Идеја није лоша, за похвалу је, само су услови сувише ограничавајући. Зар неко мора бити апсолутно црквен да би имао леп и успешан брак? То би било као, хмм, не знам са чим да упоредим... као да бирате између особа које се окупљају у клубовима са метал свирком, живе за метал музику, и убеђујете их да би свако други ко само повремено слуша метал (али не живи живот у метал фазону) био погрешан избор, односно не-металац и не-металка не би долазили у разматрање. Хоћу рећи, има пуно дивних људи и жена, момака/девојака, који нису загрижени за цркву, али поштују цркву, и живе традиционално, штета би било њих избацити из акције, а опет има и лоших људи људи при цркви, који сада долазе у први план јер су фаворизовани на неки начин....
  12. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на ВИЛМА у Размена мишљења о разним животно-психолошким темама   
    Mislim da nije ni opravdanje ni linija manjeg otpora. 
     
    Evo, ja ponovo želim da verujem. Zaista želim. Ali ne mogu. Ostalo je mnogo pitanja na koja nisam dobila odgovor, mnogo stvari koje ne mogu da prihvatim, i ne mogu sebe da ubedim da mi to nije važno.
     
    Mislim, da ne bude zabune, verujem da Bog postoji. Kakav- to ne znam. Verovala sam nekada u pravoslavlje, pa otišla u deizam. Sad sam ni tamo ni vamo. 
    A baš baš želim da verujem u Boga u kojeg veruju ljudi na ovom forumu.
  13. Волим
    Anatolij got a reaction from Хришћанин012 in Размена мишљења о разним животно-психолошким темама   
    Кога помилујем помиловаћу...заправо,свако носи свој крст,бар ја тако мислим.
  14. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Још мало па пост...На чему ћете се трудити у посту?   
    @@Anatolij,
    Прво добро ти мени дошао на форум, да наша епархија добије појачање. .smesko.
    Знај да ништа није вечно на земљи; било да је лепо било да је ружно болно увек пролази. slavabogu
    На чему ћу се трудити?
    Хехе, змија крије главу и ноге 4869
  15. Волим
    Anatolij је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Још мало па пост...На чему ћете се трудити у посту?   
    Неки човек се јадао Богу да му је дајтежи крст. Бог га изведе на велику ливаду крстова и каже му да бира.Човек изабере неки који му се учинио најмањи. Бог му одговори: па управо си  изабрао свој крст!
  16. Волим
    Anatolij је реаговао/ла у Иван Ивановић - "промо спот за СПЦ"- ново исмевање Цркве   
    ево један леп коментар:
     

  17. Волим
    Anatolij got a reaction from Душка in Поставите питање свештенику   
    Pomaže Bog!Imam jedno pitanje na koje nikako da dobijem odgovor?interesuje me kojim pravom se naplaćuje krštenje?Sa druge strane još jedna veća glupost koja mi nije jasna,kako može neko da naplaćuje molitvu za zdravlje?Onda takodje mi nije jasno,da li je dozvoljeno uputiti kritiku nekom svešteniku ili treba ćutati i ne reći ništa,jer starac Porfirije kaže,greh je suditi sveštenicima,ali ne mogu da prihvatim činjenicu da pojedini sveštenici mogu večito da se kriju iza čina i da je to pogrešno,i da iako to znam niko ništa ne sme da pita.Sa druge strane nije mi takodje jasno,kako to da pojedini sveštenici imaju pravo malo Bogatstvo,ali ne u tom smislu nažalost?Veoma mi je poznata tematika pravoslavlja,ali ne u potpunosti naravno i kao nepokajani grešnik,želim da znam što više o mojoj veri.Kad kažem nepokajani,to ne znači da pri tom osećam neku grižu savesti,ali čak ni ponos.Samo mi nije jasno,čemu učenje iz Svetog Pisma ako nema osnovnih principa kojih treba da bude.Još nešto,sveštenici se pridržavaju kanona kad god im to odgovara,a kad im ne odgovara vade se na predanja,pouke itd.Veoma mrljavo.
  18. Волим
    Anatolij got a reaction from Natasa. in О чему размишљаш тренутно?   
    Razmišljam kako da bežim iz ove nedodjije koja se zove Srbija.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...