Jump to content

gospodin X

Теолог
  • Број садржаја

    198
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from о.Небојша in Који је то сајт "Политикон" на коме пише г. Вук Бачановић и напада вл. Давида и свештеника Зорана Ђуровића?   
    Не читаш сваки пост па ниси увидео да сам и сам противник рукоположења без "назначења".... Али  не служиш се ни канонима добро, јер се не "свргњава" нити "рашчињава" онај који рукополаже, већ само рукоположени, "на срамоту оног који рукополаже".
     
    Даље, ранг листа постоји, и она је јавна. Ако треба послаћу је и теби лично. Веронауку не добијају свештенички синови већ они који донесу диплому били они синови  камионџије или свештенички синови... А таквих, са дипломом, код нас има већ тројица само од септембра ове године који су приспели након конкурса...онда види колико ће их бити до краја школске године, када ваља објавити нови конкурс. Први без веронауке остао је ђакон који је имао само средње богословско образовање, такође са двоје деце. И, шта је требало? Да остане да предаје???? Организацији верске наставе у епархији шабачкој помогао је епископ бачки са својим ранијим примедбама на рад неког претходног одбора. Сада веронауку организују представници вероучитеља, и сами вероучитељи. Расписује се конкурс и сваки кандидат који нема диплому коју тражи Стручно упутство Министарства просвете које потписује епископ бачки, остаје без посла без обзира на радни стаж, чин, породични статус, у односу на кандидата који има релевантну диплому. Дакле, наша ранг листа је АПСОЛУТНО ТРАНСПАРЕНТНА и то је, може се рећи, најорганизованији сегмент живота у нашој епархији!
     
    На крају свих крајева, услов за предавање веронауке у школи јесте и увек ће бити ДИПЛОМА, јер је то Законом прописан услов, а онда и благослов епископа, који је измеђуосталог дат и приликом слања на богословске студије. Услов за предавање верске наставе није и не може бити мантија.
  2. Свиђа ми се
    gospodin X је реаговао/ла на srb_Lo у Који је то сајт "Политикон" на коме пише г. Вук Бачановић и напада вл. Давида и свештеника Зорана Ђуровића?   
    Не знам Оче зашто си се ухватио само веронауке као да не постоји ништа друго у Епархији ? Шабац , Лозница не браним никога стање је катастрофално у целој Епархији . Али Лаврентије је остарио и не може више да се бори са тим изазовима . Ја се искрено надам да ће следећи Епископ Шабачки бити способан да реши све проблеме који су сегодинама нагомилали . Ако си искрен и не држиш страну некоме онда и сам добро знаш о којим проблемима мислим . Нећу овде да износим прљав веш ионако противници Цркве једва чекају да пљују по Поповима, Владикама али знаш као и многи други где све “шкрипи” . 
  3. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Милан Ракић in Који је то сајт "Политикон" на коме пише г. Вук Бачановић и напада вл. Давида и свештеника Зорана Ђуровића?   
    Јесам, наравно, писаним путем са изводом из Канона... Тад су некако престала рукополагања "без назначења"... Проблем се наставио тако што је рукоположених био буљук, слободних парохија тек једна годишње... Онда су некако на парохије ишли из редова "цивила" (обично само са средњим образовањем, са изговорм они немају ништа)... И ето, дођеш до тренутка када имаш нове кандидате са дипломама мастер теолога, високим просеком, и наравно не можеш да их ставиш на чекање само зато што неко три године уопште не покушава да усагласи своје образовање са траженим у Закону.
  4. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from о.Небојша in Који је то сајт "Политикон" на коме пише г. Вук Бачановић и напада вл. Давида и свештеника Зорана Ђуровића?   
    Да би нешто критиковао, мораш да познајеш материју мало боље, а не да изводиш постулате на основу рекла казала оних који су очигледно остали без посла. Пре свега, одакле "клирик" коме су једини извори прихода веронаука??? Одатле што је завршио једва неко образовање па је потрчао да обуче мантију... И то на начин који је противан канонима наше Цркве, тачније да је свако рукоположење ништавно уколико се рукоположени не поставља за одређену Цркву (важи и за ђаконе и презвитере). Ја тебе питам, одакле онда "клирик" без прихода када остане без веронауке??? Очигледно одатле што је и обукао мантију да не би остао без веронауке и да би што пре добио парохију.... У Епархији шабачкој уназад четири године постоји конкурс за предаваче верске наставе који се спроводи према свим правилима Закона који је прописала држава и Црква. Већ четири године деле се стипендије сваком вероучитељу који студира тако да му је покривена цела школарина. Ето, после три године стипендирања и три године загарантованог радног места тим твојим "клирицима" десило се да је баш прошле године било три кандидата која НИСУ уписала виши ниво образовања нити су положили бар један испит на четвртој години???? О чему причаш онда кад не познајеш материју! Господа нису ушла на списак због своје одговорности!!!! Епархија шабачка, владика Лаврентије и одбор за веронауку три године су упозоравали и дали све од себе да до тога не дође. И наизад, последње четири године Епархија шабачка има листу вероучитеља која је НА ВРЕМЕ одобрена од стране Министарства просвете, а не као што се неке епрхије осрамотише ове године и до 12. септембра нисмо имали заједничку листу за школе.
  5. Волим
    gospodin X је реаговао/ла на Жељко у Зоран Ђуровић: Колико ролекса треба да купи Патријарх Српски Иринеј?   
    Има један апокриф, слушао сам од једног попа где га дивани пре 30 година, у коме се наводи како је ава Јустин прорекао овој четворици свакоме шта га чека, па је рекао да ће један прерано отићи у пеМзију(Таса), други да ће се удаљити од цркве(нешто као јерес али није јерес а није ни раскол помињао, углавном Артемије), трећи немам појма шта, заборавио сам, нешто око власти и четврти да ће желети да буде и биће патријарх.
    И ја сад, зато што сам заборавио шта је за тог трећег речено, не могу са сигурношћу рећи који ће бити патријарх али мислим да ће то ипак бити Амфилохије.
     
     
  6. Волим
    gospodin X је реаговао/ла на Александар Милојков у Коментар на Беговићев текст, који је дневни лист "Данас" на крају ипак објавио   
    Аво, вртиш ко покварена плоча те "аргументе" - то да Максим није докторирао на патролошкој теми, па онда да из тога што у РКЦ владике не предају на факултетима следи да то не треба да буде ни код нас... Максим јесте докторирао на патролошкој теми. То што код римокатолика владике не предају на факултетима нас не обавезује да и код нес не могу предавати. Код њих се попови не жене, а код нас се жене, па ником ништа.
     И ово у вези са блок наставом и регулама БУ и ПБФ ниси у праву.
    Хајде да видимо да ли ће ти професор одговорити. 
  7. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Rašo in Nakon pričešćivanja se uzima nafora, da ili ne?   
    Кренућемо од почетка:
    Рекао си, "Јесам млад али имам више искуства у прислуживању олтару...."
    Питање: Одакле знаш да од неког другог кога при томе не познајеш имаш више искуства прислуживања олтару...... Моја маленкост Саво је моје право име, а што се тиче чтецирања и прислуживања, не битно је колико је дуго, ја то не желим да истичем, али ти само желим рећи сујетно спочитавање и учитавање тога да си ти више у олтару од неког кога не познајеш......
    Деси се да дете бљуцне, трудимо се да обришемо....Бљуцне и без нафоре, нафора не служи за то зашта је ти одређујеш......................
    Одговор на питање: Када падне честица на под, тада се узме крпа па се побрише, некад раније се копала земља, није било плочица, са места на коме је пало Свето Причешће па се онда све са крпом којом је обрисано спаљује......Такође и у случају када свештеник заборави да употреби причешће, па остане до следеће недеље, исто, будући да се поквари, се упија тканином, читај крпом, а онда се све то спали.............
    Да нафора није убрус говоре и следеће ствари:
    Десило се, из мог искуства, да је дете случајно руком тргло убрус, и будући неочекивано, љуљнуло путир из кога се на земљу пролила евхаристија.
    Десило се из искуства, да је једна баба једном старом проти, залетајући се кроз гужву да се што пре причести и побожно се сагнувши пред путиром, главом избила путир и готово пролила читаву евхаристију...
    Десило се још много пута...деси се....
    Али ето, тада се не сакупља нафором по земљи, већ се место штити да се не гази а потом се изврши поменути ритуал уклањања.........
    И још нешто, много више се гази тело Христово кад газиш брата свога учитавајући му да си ти млад а много више чтецираш у олтару кад не знаш брата свога нити колико он олтару служи. Много више ми Христа газимо газећи једни друге, него пијетистички што мислимо да га газимо. Јер како можеш Бога кога ниси видео волети, кад брата кога видиш не волиш.......
    А сад праштај................
  8. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Панарет in Nakon pričešćivanja se uzima nafora, da ili ne?   
    Кренућемо од почетка:
    Рекао си, "Јесам млад али имам више искуства у прислуживању олтару...."
    Питање: Одакле знаш да од неког другог кога при томе не познајеш имаш више искуства прислуживања олтару...... Моја маленкост Саво је моје право име, а што се тиче чтецирања и прислуживања, не битно је колико је дуго, ја то не желим да истичем, али ти само желим рећи сујетно спочитавање и учитавање тога да си ти више у олтару од неког кога не познајеш......
    Деси се да дете бљуцне, трудимо се да обришемо....Бљуцне и без нафоре, нафора не служи за то зашта је ти одређујеш......................
    Одговор на питање: Када падне честица на под, тада се узме крпа па се побрише, некад раније се копала земља, није било плочица, са места на коме је пало Свето Причешће па се онда све са крпом којом је обрисано спаљује......Такође и у случају када свештеник заборави да употреби причешће, па остане до следеће недеље, исто, будући да се поквари, се упија тканином, читај крпом, а онда се све то спали.............
    Да нафора није убрус говоре и следеће ствари:
    Десило се, из мог искуства, да је дете случајно руком тргло убрус, и будући неочекивано, љуљнуло путир из кога се на земљу пролила евхаристија.
    Десило се из искуства, да је једна баба једном старом проти, залетајући се кроз гужву да се што пре причести и побожно се сагнувши пред путиром, главом избила путир и готово пролила читаву евхаристију...
    Десило се још много пута...деси се....
    Али ето, тада се не сакупља нафором по земљи, већ се место штити да се не гази а потом се изврши поменути ритуал уклањања.........
    И још нешто, много више се гази тело Христово кад газиш брата свога учитавајући му да си ти млад а много више чтецираш у олтару кад не знаш брата свога нити колико он олтару служи. Много више ми Христа газимо газећи једни друге, него пијетистички што мислимо да га газимо. Јер како можеш Бога кога ниси видео волети, кад брата кога видиш не волиш.......
    А сад праштај................
  9. Волим
    gospodin X је реаговао/ла на Панарет у Владика Иринеј за "Данас": У Цркви не постоји „деликт мишљења“   
    То ни преосвећени портпарол не зна. Очигледно је разлог обрачун две струје где "крушевачко-бачка" има већу моћ у тренутној констелацији снага па користи прилику да истисне једног представника оне друге. Тако је у медијима првобитно циркулисало као разлог нешто што је најмање спорно: то што је Максим епископ у Западној Америци (свесно написано). Суштина је сукоб струја, а као формални разлог се настоји пронаћи нешто што ће бити довољно убедљиво,  а да не угрози позиције припадника "крушевачко-бачке" струје. Међутим, не иде баш...
  10. Волим
    gospodin X је реаговао/ла на Milan Nikolic у Владика Иринеј за "Данас": У Цркви не постоји „деликт мишљења“   
    Нисам. Али само да додам, не заступам ја варијанте еволуције, него подржавам науку и сматрам да смо данас сви потомци еволутивних облика како наука објашњава.
    Међутим, што се тиче библијског Адама и првобитне творевине, сматрам да се о томе не може научно говорити, јер верујем да је првобитна творевина настала пре класичног Великог праска. Верујем да је у библијском почетку творевина била без умирања, Бог зна како, а да је Адамов пад узроковао да творевина доживи пад кроз извесни колапс и Велики прасак како наука објашњава. Верујем да су Адам и Ева изгнани тренутно у стање творевине након целокупне космичке еволуције коју наука објашњава, и да су добили тела у том стању, каква имају еволутивна племена. Еволутивна племена и целокупну космолошку и биолошку еволуцију сматрам за последицу Адамовог и Евиног пада. А пошто су се, надаље, рођени од Еве измешали са еволутивним потомцима, сматрам да смо данас сви ми како рођени од Еве, тако и од еволутивних племена, те да су свима нама прародитељи и узрочници Адам и Ева, као конкретне личности, првостворени пар људи.
    Још нешто. Зизјулас је погрешно протумачио наше простор-време као категорије које по себи представљају постојање смрти, јер раздвајају све. Међутим, иако интуитивно можемо рећи да простор-време има улогу смртности, ипак то не мора неизоставно бити тако. Модерна физика открива тајне природе, које нас углавном збуњују и доводе у неверицу. Целокупан космос је повезан тако да свака тачка са краја на крај космоса могу да имају интеракцију у моменту. Прераспоређивање информација не мора да означава смртност, него је поремећај у самој структури информација, тачније, разбијање самих информација, заправо актуелизација смрти.
  11. Волим
    gospodin X got a reaction from NemanjaVa in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Анализа једног виђења: Мислим да је гдин Андреј у старту претерао. Понела га је она народна "у мене су и нож и погача" или ти, ја сам доцент на ПБФу, и ја сам режисер "теологија.нет" а очигледно и "поуке.орг". Tенденциозни наслов његовог писанија "Час анатомије" открива и његову нехришћанску надменост, рекло би се у маниру "Здравко сад ћу ја да ти одржим један час". Ово је свакако и један класични приступ на личним релацијама целој расправи који није био у границама опсервирања унутар професионалне (професорске) етике (више се може рећи да је био вулгаран, што се не може рећи за Здравков текст). Такође, јако је тенденциозно било говорити о "плагијату" текста који није имао тежину научног рада, јер није био опремљен критичким апаратом, и из тог аспекта "претити" или опомињати како се због плагијата губи место професуре. Место професуре су губи ако је докторски рад "плагијат" па је стечена титула доктора мањкава, јер професор није стекао звање доктора својим научним истраживачким радом. Колико ме још сећање служи професор др Здравко Пено је своју дисертацију бранио пред седам чланова комисије, међу којима је један од њих био чувени Никос Мацукас, сложићемо се велики професор на чијим смо се књигама у издавачкој режији Беседе и Каленића сви напајали. Не морам напомињати и лично познанство професора Пена са митрополитом Зизјуласом кога је ето игром случаја слушао на докторским студијама и на чију препоруку је и добио стипендију грчке владе (овим не хвалим Здравка лично, него желим да укажем на то да Здравко Јахија не познаје, није се пријатељијо са њим, а ипак се са њиме доводи у везу очито злонамерно, док се сва ова друга референтна познанства нигде и не помињу). Овде ћу се укратко осврнути на чланове комисије гдина Андреја Јефтића, од којих је један ето промовисан у докторску титулу под менторством др Здравка Пене (г. Дарко Ђого), па ме чуди бесомучно оспоравање г. Пена иако се не оспорава његов ученик. Да наставимо о плагирању: професор може изгубити професуру ако у пет година не објављује довољан број научних радова, односно ако су објављени стручни и научни радови плагијати. Такви радови сложићемо се објављују се у релевантним научним часописима који имају своју комисију која се ето бави и тиме да ли је неки рад плагијат или није. Подсетићу да поједини професори у научном часопису Богословље, веома често плагирају сами себе. Уколико буде за потребно пронаћемо радове и варијације разних радова на исту тему са готово идентичним критичким апаратом. На крају, колико је заиста секташки менталитет на ПБФу када је у питању начин запошљавања??? Чини ми се да долазимо до круцијалних ствари око којих се брине и сам Андреј па се труди да унизи и понизи једног професора и учини га "персоном нон грата на ПБФу"? Да ли су сви конкурси на ПБФу затвореног типа, пошто је јавна тајна да се отварају увек за одређену и конкретну личност, која је ето завршила студије на ПБФу. Мора ли тако, и чему онда све формалности око отварања јавног конкурса? На крају, подсетићу овде и на текст Зорана Ђуровића и разним лобијима.
     
  12. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Zoran Đurović in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Заиста дубље. И на овом се неће стати што није добро, или је пак добро.
  13. Волим
    gospodin X got a reaction from Zoran Đurović in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Па мало популистичких радова на теологија тачка фејк има критички апарат. Ево ја прелистах неке, и само у једном налетех на једва три фусноте и једну заграду.
  14. Оплаках :))
  15. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Леон Професионалац in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Недостатак Еп. бачког на факултету је евидентан.
  16. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Леон Професионалац in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Заиста дубље. И на овом се неће стати што није добро, или је пак добро.
  17. Свиђа ми се
    gospodin X је реаговао/ла на Леон Професионалац у Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Мислим да се не курвам ако ревидирам поглед на неку тему.
    Дубље је ово него питање еволуције.
  18. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Леон Професионалац in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Све је могуче! О томе нисам размишљао...
  19. Свиђа ми се
    gospodin X је реаговао/ла на Леон Професионалац у Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    @Ведран*
    Зато ми је све то млако.
    И једно и друго. Први није одговорио о. Зорану, други се заплео, па опет први... И тако...
    Свакако, биће да је испод свега овога неки други разлог. 
  20. Свиђа ми се
    gospodin X је реаговао/ла на Ведран* у Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Ове две ставке су у логичкој колизији. 
    Ни о. Зоран није нудио критички осрт Јефтићевог рада. 
    Тако да је он евентуално разносач "клана" и културе "кланова" - клАнирања 
  21. Хахаха
    gospodin X је реаговао/ла на Поуке.орг инфо у Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Нисмо баш сигурни, али нема везе
  22. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Августин in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Браво, и овде г Јефтић наводи шта се дешава ако се докторска титула стекне плагирањем............. Довољно речено, а Пенин текст свакако није део његове докторске дисертације!
  23. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Zoran Đurović in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Гдине НН сајт админу, по чему не треба изнети сведочанства о писцима, него треба само говорити о објављеним чланцима. Извадити из целокупне биографије професора Здравка Пене само један чланак и онда његово име извргнути апсолутном руглу??!! Не заслужују ли читаоци, па и овог форума, мало боље упознавање са биографијама аутора и кредибилитетом једног и другог аутора????
  24. Свиђа ми се
    gospodin X got a reaction from Zoran Đurović in Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Па добро бре Зоки, велком назад.  Кажи оно што други не умеју или не смеју.
  25. Свиђа ми се
    gospodin X је реаговао/ла на Поуке.орг инфо у Здравко Пено: „На пола пута“ – о теолозима-дарвинистима, вери и лицемерју   
    Људи који знају рад проф. Здравка Пена знају да је он веома плодан писац и цењен професор и сигурно да један текст не може да га дискредитује као професора и човека, али бављење било чијим личним животима у овом контексту је веома, веома неукусно и непримерно. То је мишљење админ-тима. О тексту, једном и другом, слободно пишите, јер то и јесте поента теме.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...