Jump to content

НОВО НА ПОРТАЛУ "ПОУКЕ.ОРГ" - ПРИЈЕМ ВЕСТИ И ТЕКСТОВА, кликните на линк

Милан Ракић

Члан
  • Број садржаја

    18171
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    99

Последњи трофеј

Милан Ракић је имао/ла садржај са највише реакција!

О Милан Ракић

  • Ранг
    Инвентар форума
  • Рођендан 06/27/1974

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Земун
  • Интересовање :
    Богословље, ваздухопловство, рачунари,...

Contact Methods

  • Website URL
    http://udruzenjepvlps.org/
  • Facebook
    https://www.facebook.com/mlnrakic
  • Skype
    milan.rakic74
  • Twitter
    https://twitter.com/mlnrakic
  • Instagram
    https://www.instagram.com/mlnrakic
  • Yahoo
    mlnrakic74@yahoo.com
  • Crkva.net
    https://crkva.net/mlnrakic

Скорашњи посетиоци профила

130984 посетилаца
  1. Што СПЦ не дадне неки динар/долар овим америчанским поповима, те их опреми компјуторима и интермеком. Овако, док чешњејши накуцка текст на писаћој, док однесе у луку на брод, брод пређе Атлантик и дође до неке европске луке; па онда вероватно да се уштеди, предметно писмо се прати по неком ко крене за Србију, тако и наш званични црквени сајт три недеље након домјенка објави вест шта се десило пре 20 дана. Више није ни смешно...
  2. Милан Ракић

    Napredna zona sumraka

  3. Гост у овом издању емисији „За Христољубиву војску“ била је проф. др Мирјана Зорић, дугогодишњи наставник војне историје на Војној академији. Повод за разговор био је један значајни јубилеј за српску државност којем се веома мало пажње поклонило у нашој јавности. Реч је о 140. годишњици стицања независности Србије која се навршила пре месец дана средином јула ове године. Одлуке Берлинског конгреса 1878. године означиле су прекретницу у развоју Србије и осталихох балканских земаља које су се тада наметнуле као незаобилазан чинилац у решавању такозваног Источног питања и поделе турског територијалног наслеђа у Европи крајем 19. и почетком 20. века. Зашто је Србија одлуке Берлинског конгреса доживљавала са подељеним осећањима између тријумфализма и разочарења, каква је била улога великих сила и посебно Русије, те како се Источно питање сагледава данас, нека су од питања на која смо покушали да дамо одговор. Кроз призму Источног питања било је речи и о Првом светском рату посебно у вези остваривања ратних циљева Србије.
  4. U prepodnevnim časovima 24. juna ove godine putnički avion Embraer 195 crnogorskog nacionalnog avio-prevoznika kompanije Montenegro Airlines nalazio se četrdesetak sekundi do sletanja na Aerodrom Nikola Tesla kada je njegova posada primetila manji avion koji im na približnoj visini ide u susret ali ne na liniji direktnog sudara. Obe letelice su se mimoišle, Montenegrov Embraer je bezbedno sleteo i nakon skretanja sa piste na putu prema gejtu obratio se aerodromskom kontroloru letenja koji je to jutro svojim neznanjem i nemarom uzrokovao varednu situaciju koja čistom slučajnošću nije prerasla u ozbiljniji incident: „Dobro Beograde, da li je kod vas ovo normalno?“ Blic otkriva Incident je prvi pre dva dana otkrio dnevni list Blic u priči objavljenoj u štampanom i online idanju pod nazivom „Drama na nebu zbog kontrolora, za dlaku izbegnut sudar aviona i „cesne“ iznad Novog Beograda“. Osim što članak prvi put otkriva pomenuti događaj, otkriva i široj javnosti do sada nepoznate aspekte mogućeg kršenja standarda prilikom zapošljavanja kontrolora letenja, tolerisanje ove neadekvatne selekcije putem vertikalnog pritiska na dole kroz upravu SMATSA-e, nesankcionisanje nezainteresovanih i duboko nesposobnih mladih ljudi koji su se nekako provukli kroz sistem obuke ali i korake koje je kompanija, odnosno njen novi menadžment, preuzela da se obračuna sa ovom „zaostavštinom“. Kako Blic prenosi, zbog pomenutog incidenta u junu „deo kontrolora letenja…, primljenih u mandatu Radojice Rovčanina, sklonjen je sa svojih pozicija, a njihov šef Vlatko Jovanović smenjen je sa funkcije zbog propusta koji su ugrozili bezbednost saobraćaja.“ Blic dalje tvrdi da je kao rezultat ovoga „dvadesetak“ kontrolora letenja, od 37 „primljenih i školovanih u eri bivšeg direktora Radojice Rovčanina“ zbog sumnjivo stečenih licenci za ovaj posao „sklonjeno“ sa kontrolrnog toranja i raspoređeno „na druga radna mesta“. Članak koristi „anonimni izvor iz SMATSA-e“ koji detaljnije objašnjava: – … svi ovi problemi posledica neadekvatne kadrovske politike Rovčanina, koji je od 2015. do 2017. godine primio 37 kontrolora, od kojih mnogi nisu ispunjavali propisane kriterijume za ovaj posao. Većina je primljena preko veze, ali ono što je još gore, oni su preko veze dobili i licence. Neznanje se u vazduhoplovstvu skupo plaća, što je moglo da se desi sredinom jula na nebu nad Novim Beogradom, kada zbog pogrešnog navođenja umalo nije došlo do nesreće. Samo prisebnošću crnogorskog pilota izbegnuta je nesreća. Ovo nije jedina njihova greška jer ih je od kada su na tornju bilo više, ali su one bile iskorigovane. Ova poslednja je bila signal za direktora Jovanovića da Rovčaninove kontrolore mora da prizemlji. Procenio je da ceh za njihovu nestručnost treba da plate i oni koji su učestvovali u ovoj lakrdiji, pa je pre neki dan smenio dugogodišnjeg izvršnog direktora za aerodromsku kontrolu Vlatka Jovanovića. On dodaje da je i ova smena opravdana jer je Jovanović pokrivao Rovčaninove kadrovske eksperimente. Ti eksperimenti su počeli 2015. godine, kada je preporuka za zaposlenje kontrolora bilo poznanstvo sa Rovčaninom, a ne stručnost. To je otišlo toliko daleko da su primana deca njegovih prijatelja, i to sa sumnjivim diplomama privatnih srednjih škola, pa čak i neodgovarajućim znanjem engleskog jezika. Većina nije mogla da savlada program. Padali su na ispitima, pa je Rovčanin tražio od Vlatka Jovanovića da umesto strogih instruktora dovede druge. Našao je one koji su pod sumnjivim okolnostima dali prolazne ocene i licencu za svih 37 Rovčaninovih kontrolora. Sve ovo pokušalo je da se zataška zbog bruke, ali su se stari kontrolori pobunili jer su zbog Rovčaninovih propusta oni ostali bez odmora. Ipak, zbog respekta prema direktoru Predragu Jovanoviću, oni su prihvatili nove obaveze pa je sada srpsko nebo u sigurnim rukama. – Pored neidentifikovanog „izvora“ novinarki Blica komentar je dao i novi direktor SMATSA-e Predrag Jovanović: – U poslednjih nekoliko meseci došlo je do više promena na rukovodećim mestima u SMATSA-i. Moram da kažem da, iako su svi kontrolori letenja koji rade na operativnim poslovima obučavani i licencirani u skladu sa evropskim propisima i standardima, zabeleženi su i slučajevi nepridržavanja propisane procedure. S obzirom na to da u vazduhoplovstvu, pa i u sistemu kontrole letenja, postoje višeslojne bezbednosne barijere, zbog toga nije dolazilo do ugrožavanja bezbednosti. Takvi postupci se analiziraju i preduzimaju se mere s ciljem da se takvi događaji ne ponavljaju. – Embraer 195. Tip putničkog aviona koji je učestvovao u incidentu / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six Greške Blica Za početak, članak Blica ima nekoliko netačnih i pogrešno interpretiranih podataka. Događaj se nije odigrao u „julu“ kako je napisano već 24. juna. Ni u jednom trenutku u konkretnom događaju nije bilo opasnosti za živote u obe letelice i nije bilo opasnosti od direktnog sudara. Termin „za dlaku“ je improvizacija, manji avion u događaju nije bio tipa „cesna“ i nije bio „privatni“. Događaj se nije desio ni blizu Novog Beograda i konstatacija da je događaj mogao da ima „posledice po živote žitelja Novog Beograda“ predstavlja neosnovano i esnafski nedozvoljeno (retroaktivno doduše) širenje panike i prizemni senzacionalizam. Autorka članka je, radi konteksta, bila autorka i serijala članaka fokusiranih na bivšeg direktora Radojicu Rovčanina uz korišćenje anonimnih izvora od kojih je najfrekventnija priča zaista i završila na sudu. Sa druge strane, autorka članka u jednom njegovom delu obavlja i odličan posao otkrivajući prvi put široj javnosti detaljnije praksu koja je već više godina javna tajna u domaćoj vazduhoplovnoj industriji. Koncept samofinansirajućih klasa kontrolora letenja bio je strukturno problematičan, netransparentan i nebezbedan dok je velika većina proizvedenog mladog kadra bila nesposobna (u odnosu na profesiju koju obavljaju), nestručna i najinteresantnije – nezainteresovna za posao za koji su se školovali. Bili oni batice-degenerici puni para zbog bahatih i preambicioznih očeva advokata kako ih implicitno ilustruje članak ili jednostavno do te mere slučajno objektivno nesposobni, pa još po broju slučajno koncentrisani u navedenu čitavu jednu klasu. Šta se zaista dogodilo? Predmetni događaj tehnički nije predstavljao ozbiljan incident i stoga nije registrovan niti obrađen u formi informacije o vanrednom događaju na sajtu Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju, preciznije istražitelja za vazduhoplovne nesreće. To jutro 24. juna oko 9 časova, kako Tango Six saznaje, Montenegrov Embraer bio je stabilizovan i u kratkom finalu a Pajper PA-28 registracije YU-DZZ bio je na nebezbednoj putanji, vremenski i proceduralno na nebezbednoj lokaciji u odnosu na letelicu u finalu i mimoišao je putnički avion preblizu za bilo koji standard bezbednih operacija. Naknadnom rekonstrukcijom događaja ustanovljeno je da ni jedna ni druga letelica nisu bile krive za moguće ugrožavanje bezbednosti letenja već da je veliki deo odgovornost bio na mladom kontroloru. Pajper PA-28RT-201T. Tip letelice koji je učestvovao u incidentu Pajper je, prema registru vazduhoplova Direktorata civilnog vazduhoplovstva, u vlasništvu kompanije Gas Aviation a zapravo je bio na misiji suzbijanja besnila divljih životinja iz vazduha putem bacanja mamaca koji sadrže vakcine. Letelica je imala adekvatno prijavljen let koji se sastojao iz mnogobrojnih paralelnih putanja u određenom prostornom bloku vazdušnog prostora radi što boljeg pokrivanja tretiranog zemljišta. Ove paralalene putanje (trekovi) su u jednom segmentu zalazile prostorno u uži reon Aerodroma Nikola Tesla, što je operativno moguće, dozvoljeno i bilo je uredno prijavljeno. SMATSA je imala obaveštenje, vizuelnu reprezentaciju željenih trekova i odobrila je letenje Pajperu. Mladi aerodromski kontrolor je neadekvatno reagovao od samog početka evoluirajuće situacije tog jutra u vazdušnom prostoru za koji je bio nadležan iako je u toj situaciji imao samo dva predmetna vazduhoplova i još jedan takođe manji, lokacijski udaljeniji i nevezan za događaj. Uprkos adekvatnim informacijama po kojima je mogao da koordinira rad Embraera i Pajpera on to ne čini, ne kontroliše dovoljno dobro vremenski i prostorno Pajper i pravi grubu grešku puštajući ga unutar školskog kruga Embraera koji je bio na sletanju. Embraer je u ključnom trenutku bio u kratkom finalu za pistu 12, kontrolor Pajperu dozvoljava da efektivno krosira školski krug u pravcu sa sredine downwind pozicije prema final legu Embraera, stavljajući ih po pravcima kretanja u previše rizičnu situaciju, skoro na putanji za sudar. Mladi kontrolor tu pravi dve velike greške: dozvoljava drugom avionu (Pajperu) da uopšte uđe u školski krug Embraera na sletanju prostorno i visinski i ono najgore – ni u jednom trenutku ne govori obema letelicama za poziciju, visinu i blizinu one druge. Koncept sopstvenog vizuelnog i kontrolorskog razdvajanja IFR i VFR saobraćaja u teoriji stavlja odgovornost kako na pilote tako i na kontrolore ali je u ovom slučaju mladi kontrolor bio najodgovorniji za nepostojeću situacionu svest obe posade. Posada Embraera uočava letelicu sa svoje desne strane na udaljenosti od oko 50 metara ali ne preuzima nikakav manevar izbegavanja niti inicira proceduru neuspelog prilaza. Nastavljaju svoj final, ravnaju i sleću bezbedno. Neagresivno ali ljutito se obraćaju kontroloru koji je nakon dovođenja dve letelice u konfliktne putanje takođe napravio i dodatne, za nijansu manje, greške. Epilog Incident biva registrovan od strane SMATSA-e, kompanija preuzima seriju internih istraga i korektivnih mera. Montenegro Airlines takođe radi svoju analizu ali ne eskalira događaj kod vazduhoplovnih vlasti obe države. Članak Blica ispravno navodi da se nakon incidenta dešavaju ozbiljni potresi u vertikali odgovornosti kako operative tako i nadležnih za obuku u SMATSA-i. Ostaje poražavajuća činjenica, kako Tango Six saznaje iz više izvora, da su jedva dvoje ili troje mladih ljudi iz pomenute klasi bili „adekvatni za posao“. Da je dozvoljeno da dobiju licence aerodromskih kontrolora pa da potom skoro svi budu planirani i za obuku za oblasne kontrolore. Za industriju i struku ostaje i pitanje da li je koncept samofinansirajućih kontrolorskih klasa razuman? Da li je bezbedan i potreban po uzoru na pilotsku profesiju sa kojom ipak ne deli potrebu za toliko brojnim kadrom koji mora što pre da počne da radi. Petar VOJINOVIĆ
  5. "Sartrovski definisan" nedostatak buke... I u toj definiciji se vidi... ČETNIŠTVO
  6. koliko treba da budeš bolesAn da ti Bajaga bude chetnikspick?
  7. Četnička, sa elementima leta i navigacije...

     

    1. АлександраВ

      АлександраВ

      Ако дозволиш, ево још једна... четничка права...

       

    2. Милан Ракић

      Милан Ракић

      baš smo raspusni sovimčetničkim pesni

    3. Нифада

      Нифада

      Mislim da je ova pesma sa potencijalno najviše četničkih elemanata  :)

       

       

  8. A za promenu #oćdpročitamMinja http://irishpilgrim.blogspot.com/search?q=Migne http://patristica.net/latina/
  9. Glazbena cenzura? Zbog pritiska branitelja, otkazan Bajagin koncert u Karlovcu Zoran Tučkar - 11. kol. 18. Nastup Momčila Bajagića Bajage je naprasno otkazan na Danima piva u Karlovcu zbog želja branitelja. Čitam ovu rečenicu, provjeravam i ne vjerujem. Sparina svašta učini čovjeku pa tako i ono da vidi ono što ne postoji i da ne vjeruje u ono što se doista dogodilo. Možda su ljetne omorine učinile svoje i karlovačkoj dogradonačelnici Andreji Navijalić, članici Povjerenstva za organizaciju Dana piva u Karlovcu. Par tjedana prije početka manifestacije otkazan je koncert Bajage i Instruktora koji je trebao biti u sklopu tog događaja, i to zbog nekih braniteljskih udruga koje svoje zahtjeve nisu čak potrudili ni napisati, nego, eto, priča se po gradu, a braniteljima treba udovoljiti. Pod uvjetom da sve gore navedeno nije neka dobra PR sprdačina za dizanje posjećenosti Dana piva, nešto ovako se u mom selu naziva – sramota. Koncerti se mogu otkazati u zadnji čas, no za to treba neki jaaaako dobar razlog koji treba biti jasno naveden. Naprasno otkazivanje bez nekakvog pismenog traga, pravdanje nekim imaginarnim konceptima nije dovoljno dobar razlog. O konceptu i osluškivanju želja publike se ne raspravlja par tjedana prije razglašenog koncerta i programa. To se ne radi. U poslovnom svijetu povjerenje se teško stiče, brzo se gubi, nadam se da je toga svjesna i gospođa Navijalić. A da stvar bude komičnija, Bajaga ima novi album “U sali lom”, kojeg za određena tržišta u različitim državama izdaje – hrvatska firma, Croatia Records. Bajaga bi na koncertu predstavio novi album i nove pjesme (koje su vrlo solidne), vjerojatno bi ga netko kupio. Možda bi neka pjesma imala priliku postati hit, pa bi se još malo novca okrenulo na radost hrvatske firme. Otkazivanje dogovorenog koncerta podsjeća na jednu tužnu obljetnicu. Ove godine, 24.9.2018. bit će točno deset godina od smrti Vice Vukova, velikog pjevača i hrvatskog rodoljuba, čovjeka koji je u socijalističkom režimu u tadašnjoj Jugoslaviji ušutkan bez ikakvog pismenog traga. Samo je nestao s radio stanica. Odjednom, nigdje nije mogao dogovoriti koncert bez pisanog traga, kakva je sad situacija kod Bajage u Karlovcu. Isto je bilo sa snimanjima albuma. Bez pisanog traga, samo se nepoznat netko javio, rekao da mu smeta i to se po cijeloj tadašnjoj Jugoslaviji bezrezervno uvažilo. Onakvom glasu netko je oduzeo petnaest najplodnijih umjetničkih godina. I kad smo kod Vice Vukova, taj čovjek je mogao, a nije, do kraja života govoriti kako su mu komunisti/socijalisti/UDBA/Orjuna uništili karijeru. Imao bi puno pravo na to. Mogao je zahajati na val trijumfalizma devedesetih, rugati se okorjelim komunjarama u lice, a nije. Taj čovjek je imao potpuno pravo biti javno ogorčen na tadašnji politički režim i potpuno pravo do kraja života javno pljuvati po njemu i dovijeka se predstavljati kao žrtva, što je i bio – nitko mu to ne bi zamjerio. Vice Vukov to nije radio, ali brojni profesionalni domoljubi to jesu radili i radit će i dalje. Vice Vukov je imao talent i dignitet, a profesionalni domoljubi nemaju. Doduše, umjesto Bajage je trebalo nastupiti Hladno pivo, no oni su to u međuvremenu odbili. Moram reći da je ovo još manje razumljivo. Ipak je u Karlovcu na vlasti HDZ. Treba li ratom i privatizacijom uništenoj Karlovačkoj županiji umjetnik koji će pjevati “Bog, domovina, nacija, svi na pod ovo je privatizacija”? Naravno, treba, i te kako da treba. Bajaga je fin čovjek, takve pjesme tranzicijske tematike nisu okosnica njegovog repertoara, ali pjesme Mileta i ekipe jesu. Priča postaje još zanimljivija objavom Bajaginog managementa koji kaže da nije bilo nikakvog dogovora. Ipak, na Bajaginom webu je bio prisutan datum i mjesto koncerta u Karlovcu u sklopu manifestacije kao što i pokazuje screenshot snimljen 10.8.2018. u 21:52. Možda su se organizatori i Bajagina ekipa uspjeli dogovoriti, možda je to nekako riješeno na obostrano zadovoljstvo, no ostaje gorak okus zbog otkazivanja nastupa s razlogom koji je beskrajno maglovit. Nadajmo se da se opet ne spušta gusta magla…
  10. (HIT VIDEO) OVAKO JE PREDSEDNIK VUČIĆ IZGLEDAO KAO ŠKOLARAC: Dao intervju u 7. osnovne, a evo šta je rekao o vršnjacima i Crvenoj zvezdi! https://www.kurir.rs/vesti/politika/3100985/hit-video-ovako-je-predsednik-vucic-izgledao-kao-skolarac-dao-intervju-u-7-osnovne-a-evo-sta-je-rekao-o-vrsnjacima-i-crvenoj-zvezdi
  11. Треба прочитати јучошњи оглед о Космету у клоаки званој "Курир". Нешто као "кол`ко нас Косово коштало и кол`ко ће (тек) да нас кошта!?" У анале треба да уђе то сметлиште...

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×