Jump to content

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

dragan.dr

Члан
  • Број садржаја

    292
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О dragan.dr

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан 07/14/1977

Profile Information

  • Пол :
    Мушко

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trčanje može da vam produži život za 3 godine Novo istraživanje pokazuje da trkači mogu da žive u proseku tri godine duže od osoba koje ne trče. Ali, najbolja vest koju donosi ova 15-godišnja studija jeste da možete da produžite život čak i ako trčite sporo nekoliko minuta dnevno. ,, Ljudi ne moraju da trče mnogo da bi doprineli svom zdravlju’’, kaže glavni autor Dak-čal Li , asistent na kineziologiji na Državnom univerzitetu u Ajovi. ,, Nadam se da će ova studija motivisati više ljudi da počnu da trče i nastave sa tom praksom u cilju što boljeg zdravlja.’’ Iz studije se ne vidi jasno da li je duži životni vek direktno izazvan trčanjem. Istraživači su samo dokazali da postoji snažna veza između trčanja i dužeg života. Može biti da su zdravi ljudi oni koji biraju da trče, napominju autori studije. Istraživači su pokušali da kontrolišu podatke tako da u obzir uzmu i ove faktore. Važeće američke preporuke za fizicku aktivnost glase minimum 75 minuta nedeljno trčanja ili druge aerobik aktivnosti visokog intenziteta, ili 30 minuta vežbanja umerenim intenzitetom skoro svakog dana tokom nedelje. Ali osobe koje su vežbale manje od toga su ipak ostvarile značajnu korist po svoje zdravlje, kaže ovo novo istraživanje. Umereno trcanje svake nedelje – manje od 51 minuta, kraće od 9,5 kilometara, sporije od 9,5 kilometara na sat, ili samo jednom ili dva puta - i dalje je povezano sa velikim koristima po zdravlje u poređenju sa praksom da se uopšte ne trči – kažu istraživači u najnovijem broju časopisa Journal of the American College of Cardiology. Studija takođe pokazuje da možete i da preterate. Osobe koje su redovno trčale manje od sat vremena nedeljno smanjile su rizik od smrti jednako kao one koje su trčale tri ili više sati nedeljno. Previše trčanja povezano sa kraćim životnim vekom Studija je obuhvatila više od 55.000 odraslih osoba starosti između 18 i 100 godina, koji su praćeni u periodu od 15 godina da bi se utvrdilo da li postoji veza između trčanja i dužine života. Oko jedne četvrtine ove grupe su činili trkači. Učesnicima je rečeno da popune upitnik o svojim navikama vezanim za trčanje a potom su istraživači beležili podatke o onima koji su umrli tokom perioda studije. Istraživači su ustanovili da ljudi koji ne trče imaju za tri godine kraći očekivani životni vek od trkača. Trcanje je povezano sa 30 odsto manjim rizikom od smrti usled bilo kakvog uzroka i 45 odsto manjim rizikom od smrti od bolesti srca ili mozdanog udara u poređenju sa odsustvom trčanja kao aktivnosti. Čak i oni koji ne trče mnogo ostvaruju velike prednosti. Trcanje najmanje 30 do 59 minuta svake nedelje – što je jednako dužini od samo 5 do 10 minuta dnevno – povezano je sa 28 odsto manjim ukupnim rizikom od smrti i 58 odsto smanjenim rizikom od smrti usled bolesti srca u poređenju sa odsustvom trčanja kao aktivnosti. ,, Prednosti u pogledu dužine životnog veka kod trkača su bile slične bez obzira na dužinu trčanja, pređenu razdaljinu, učestalost, obim i brzinu’’, kaže Li. Ove prednosti su ostale evidentne čak i kada su istraživači u obzir uzeli faktore kao što su telesna tezina, pusenje, konzumiranje alkohola ili zdravstveni problemi. Međutim, trkači moraju da budu istrajni. Uporni trkači – oni koji su redovno trčali šest godina u proseku – ostvarili su najveće prednosti, ustanovili su autori studije. Poboljšana funkcija srca i pluća je ključna za zdravstvene benefite od trčanja, kaže Li. Trkači obuhvaćeni studijom bili su za 30 odsto u boljoj fizičkoj kondiciji od onih koji nisu trčali, a njihova kondicija je rasla sa vremenom koje su provodili u trčanju. Dr Majkl Skot Emeri , kopredsednik Saveta za sport i vežbanje Američkog koledža za kardiologiju, smatra da je ,, donekle iznenađujuće da 5 do 10 minuta trčanja ima takav uticaj na zdravlje’’. ,, Ovo pokazuje da najveću korist imate ako se pokrenete i nešto radite, čak i ako to nije u skladu sa važećim smernicama. I malo je bolje od ničega’’, kaže Emeri, kardiolog iz Grinvila u Južnoj Karolini. Ali, dodaje on, trčanje ima više potencijala za povrede od hodanja, uključujući probleme sa zglobovima, iscasenje clanka, sindrom trkacke potkolenice,bol u ledjima i istezanje misica. Ljudi možda imaju sličnu korist od hodanja na istoj razdaljini tokom dužeg vremenskog perioda, predlaže on. ,, Trčanje ima više potencijala za povrede, ali hodanje traje duže’’, kaže Emeri. ,,Morate da pronađete kombinaciju koja vam najviše odgovara.’’ Li se slaže da osobe zainteresovane za trčanje treba da počnu polako i da postepeno razvijaju ovu naviku. ,, Trčanje je intenzivna aktivnost i zato se neaktivnim osobama preporučuje da počnu sa hodanjem pre nego što krenu da trče, kako bi smanjili rizik od povrede’’, kaže on.
  2. Pa mislim na sport koji je odgovarajuci kako za Vase godine, tako i za Vase trenutno zdravstveno stanje,mislim na granu sporta,koja nece dovesti tokom bavljenja njome do opterecenja srca i kardiovaskularnog sistema. Treba naci sportsku disciplinu koja Vam odgovara,i u kojoj uzivate,preporucuje se plivanje,trcanje,voznja biciklom,itd.
  3. Zdravom hranom do zdravog srca Srce je mišićni organ, svojevrsna ”pumpa” za krvotok u našem organizmu. Nažalost, u današnje vreme stresovi, nezdrava ishrana i korišćenje duvanskih proizvoda su svakodnevica. Shodno tome i broj osoba sa srčanim tegobama se povećava. Možete izbeći srčane probleme ako se trudite da izbegavate stres i nerviranje, ako ste pušač rešite se tog poroka, boravite što više na svežem vazduhu, konzumirajte hranu bez mnogo masnoća i naravno, ne u velikim količinama. Bavljenje odgovarajućim sportom je veoma poželjno za dobrobit srca. Bilo bi dobro da u svoj jelovnik uvrstite dole navedene namirnice. Mlečni proizvodi – mleko, sir i jogurt ako su redovno na Vašem jelovniku, odlična su preventiva protiv viskog krvnog pritiska koji može dovesti do infarkta. Jabuka deluje blagotvorno na zdravlje čitavog organizma. Osim što je dobra za zdravlje zuba, pospešuje probavu, snižava nivo lošeg holesterola, dve jabuke na dan trebalo bi da smanje opasnost od srčanog udara. Brusnica je takođe prijatelj Vašeg srca i krvnih sudova. Bilo bi dobro da pijete 3 čaše soka od brusnice svakog dana. Brusnica sprečava kancerogena oboljenja ili napredak kancerogene bolesti. Soja obiluje antioksidansima. Trebalo bi da bude neizbežna na jelovniku dijabetičara, gojaznih osoba, pušača, osobama koje obavljaju stresan posao. Sok pomorandže je saveznik u snižavanju lošeg holesterola. Takođe, ako redovno pijete sok od pomorandže smanjićete rizik od naslaga i zadebljanja krvnih sudova oko 30 % . Savet plus: ako, nevezano za ishranu, osećate bilo kakve srčane tegobe, posetite kardiologa.
  4. Pneumotoraks je stanje koje označava prisustvo vazduha u pleuralnom prostoru. Vazduh dospeva u pleuralni prostor iz spolja šnje sredine zbog prekida kontinuiteta pleuralne membrane, tj. viscrealne, parijetalne ili medijastinalne pleure i u zavisnosti od toga može biti otvoreni, zatvoreni i tenzioni. Do toga najčesce dolazi rupturom visceralne pleure i prodorom vazduha iz pluća u pleuralni prostor. Rezultat prodora vazduha u pleuralni prostor je kolaps pluća. Pneumotorax je najčesće unilateralan, retko se javlja bilateralni. Ukupan rezultat pneumotoraksa je gubitak volimena pluća, a to može ugroziti život bolesnika sa respiratornom insuficijencijom. KlasifikacijaPneumotorax se kalsifikuje na: • Spontani (primarni i sekundarni) • Traumatski • Jatrogeni Spontani poneumotoraks nastaje bez traume ili nekog očiglednog razloga, a traumatski pneumotoraks je rezultat direktne penetrantne ili tupe traume grudnog koša zbog koje nastaje rascep bronha, pluća i visceralne plure, jednjaka, zida grudnog koša i parijetalne pleure. Spontani pneumotoraks se deli na: • Primarni • Sekundarni Primarni spontani pneumotoraks se javlja kod inače zdravih osoba za koje se zna da nemaju poznatu plućnu bolest. Sekundarni spontani pneumotorax nastaje kao komplikacija klinički ili radiografski utvrđene bolesti pluća, najčešće hronične opstruktivne bolesti pluća. Pneumotoraks može izazvati parcijalni ili kompletan kolaps pluća. Etilogija primarnog spontanog pneumotoraksa se vezuje za rupturu subpleuuralnih blepsa u vrhu pluća. Patogeneza subpleuralnih blepsa (vazduhom ispunjeni prostori u samoj visceralnoj pleuri) nije u potpunosti poznata, ali je moguće da su one kongenitalne ili nastaju zbog zapaljenja ili poremećaja kolateralne ventilacije. Primarni spontani pneumotoraks se javlja najčesće u fazi mirovanja u životnom dobu oko 20. godine, a redak je iznad 40. godine starosti. Rizične grupe bolesnika za pojavu primarnog spontang pneumotoraxa su: • Visoke mršave mlade osobe (zbog povećane razlike u gradijentu pritiska između vrha i baze pluca) • Pušači (zbog razvoja bolesti malih disajnih puteva) • Klimatski faktori EpidemiologijaPrimarni spontani pneumotoraks javlja se pretežno kod zdravih muškaraca. Primarni spontani pneumotoraks predstavlja ozbiljan globalni problem. Javlja se kod zdravih osoba sa opisanom incdencom od 18 do 28 / 100.000 osoba godišnje kod muskaraca i 1.2 do 6 / 100.000 osoba godišnje kod žena. Većina bolesnika je starosti ispod 45 godina. Kjaergaard 82%, George 56.2 %, Coloni 78%. Podaci o učestalosti muškog pola su slični: Inoye navodi podatak da je odnos 8:1 u korist muškaraca. Primarni sponatani pneumotoraks se nešto češće javlja na desnoj strani, a bilateralni pneumotoraks se javlja kod manje od 10% bolesnika. Primarni spontani pneumotoraks se klinički najčešće manifestuje bolom u grudnom košu (akutno nastaje, lokalizivan je na strani kolapsa pluća) i tahipnejom, ali može se poajviti i bez simptoma. Dijagnoza se postavlja na osnovu anamneze, fizikalnim pregledom i nalazom karakteristične, takozvane pleuralne linije na radiografiji grudnog koša. Prilikom fizikalnog pregleda može postojati srednje izražena tahipneja, a ostali vitalni znaci su uglavnom normalni. Na starni kolpsa plaća fremitus može biti odsutan, perkutorni zvuk hipresonoran, a disajni šumovi se ne čuju. Na razvoj tenzionog pneumotoraxa treba posumnjati kada su evidentni cijanoza, hipotenzija i tahikardija. LečenjeSuština lečenja je uspostavljanje negativnog plauralnog pritiska, tj. reekspanzija pluća i potpuna obliteracija plućnog prostora. Većina recidiva se javlja unutar preve godine. U lečenju pneumotoraxa se najčešće primenjuju torakalna drenaža i operativno hirurško lečenje, a retko metode opservacije, mirovanje i pleuralna aspiracija- eksuflacija. Torakalni dren se postavlja u II mrp. u visini medioklavikularne linije ili pozadi kroz II mrp. Dren je povezan sa sistemom za aktivnu aspraciju preko koga se u pleuralnom prostoru uspostavlja negativan pritisak od -20 cm do -30 cm Vodenog stuba. Indikacija za operativno hirurško lečenje su stalni gubitak vazduha, recidivi pneumotoraxa. U hirurškom lečenju se primenju video asistirana torakalna hirurgija (eng. VATS) i pristup kroz torakotomiju.
  5. VITAMIN C Izvori vitamina C Organizam čoveka nije sposoban da sam sintetizuje vitamin C, tako da se ovaj vitamin u organizam unosi isključivo namirnicama biljnog porekla, pre svega putem svežeg voća i povrća. Najbolji izvori vitamina C su citrusno voće (limun, pomorandža), bobičasto voće (crna ribizla), šipak, paradajz, nekuvan kupus, aronija, zelena paprika (pre svega deo oko peteljke) i zeleno voće. NAPOMENA! Ne preporučuje se unošenje vitamina C u kombinaciji sa aspirinom, pošto može izazvati krvarenje i crevne smetnje. Sadržaj vitamina C u prehrambenim proizvodima Namirnica Sadržaj vitamina C (mg / 100 g namirnice) Šipak 1025 Peršunov list 166 Paprika - sveža 139 Ribizla - crna 136 Ren 114 Kelj - zeleni 105 Kelj - pupčar 104 Mirođija 93 Karfiol 70 Jagoda 59 Limun 53 Keleraba 53 Pomorandža 51 Kupus - crveni 50 Spanać 47 Luk - vlašac 47 Kupus - beli 46 Kelj - običan 59 Grejpfrut 45 Peršun - koren 41 Blitva 39 Ribizla 35 Praziluk 30 Rotkva 29 Rotkvica 29 Grašak - zeleni 25 Malina 25 Paradajz 24 Ananas 21 Boranija - zelena 20 Paškanat 18 Krompir 15 Orah 15 Luk - beli 14 Dunja 13 Cvekla 10 Ovo sve je bitno znati sad u vreme mrazeva kad nas vitamin c stiti od virusa gripa,prehlada....
  6. Ako su tako rekli na tom predavanju onda su bolje obavesteni od mene, hvala na tome sad i ja znam nesto malo vise :)naucio sam nesto novo :)a jel su Vam rekli sto ga je pojela>?
  7. Šta je ebola? Ebola je opasna, često fatalna, bolest. Virus se sa životinja prenosi na ljude i onda se dalje širi na populaciju putem direktnog kontakta sa zaraženom osobom, piše "Guardian". Virus ebole je prvi put otkriven u Demokratskoj Republici Kongo (tada poznatoj kao Zair) 1976. godine i može se pronaći u brojnim zemljama u Africi. Periodične epidemije pojavile su se od otkrivanja ebole, ali je trenutna epidemija u zapadnoj Africi koja je počela u Gvineji u martu 2014. godine najveća i najsmrtonosnija u istoriji. Šta je direktan kontakt? Direktan kontakt znači da su krv ili telesne tečnosti inficirane osobe ili njenog tela dodirnule oči, nos, usta ili otvorenu ranu zdrave osobe. Ljudi se takođe mogu zaraziti putem kontaminiranih površina i materijala, uključujući posteljine i odeću. Šta su telesne tečnosti? Telesne tečnosti uključuju krv, pljuvačku, sluz, izmet, znoj, suze, majčino mleko, urin i spermu. Da li se ebola može dobiti kijanjem? Moguće je proširiti ebolu putem kašljanja ili kijanja, ali zdravstveni predstavnici tvrde da je to malo verovatno. Pljuvačka ili sluz zaražene osobe morala bi da uđe u oči, nos, usta ili otvorenu ranu kako bi se bolest proširila. Šta su simptomi? Najuobičajeniji simptom je visoka temperatura, tipično viša od 38,6 stepeni Celzijusa. Drugi simptomi mogu biti ozbiljne glavobolje, dijareja, povraćanje, bol u stomaku i, u ozbiljnim slučajevima, unutrašnje ili spoljašnje krvarenje. Simptomi se pojavljuju između dva dana i 21 dana nakon izloženosti eboli, ali tipično nakon 8 do 10 dana. Da li je mogu preneti komarci? Ne postoje dokazi koji bi podržali ovu tvrdnju. Ljudi, slepi miševi, majmuni i gorile imaju sposobnost da prenose ebolu, ali trenutni dokazi govore da komarci i drugi insekti ne mogu da je prenesu. Da li se prenosi vazduhom? Trentuno ne. Da li može da mutira i postane prenosiva vazduhom? I dok do mutacija dolazi, stručnjaci tvrde da je malo verovatno da će virus uspeti da mutira toliko da postane prenosiv vazduhom. Virus ebole ranije nije mutirao na ovaj način i stručnjaci tvrde da ne postoji virus koji se transformisao na ovaj način kada su ljudska bića u pitanju. Da li postoji lek? Da li postoji vakcina? Ne, ali se naporno radi na pronalaženju leka. Eksperimentalni lek zmap korišćen je kako bi se tretirali pojedini pacijenti, uključujući i dva američka misionara. Za sada je još nejasno kakva je bila uloga leka, kao ni da li je ima, u procesu ozdravljenja ovih pacijenata. Nekoliko lekova ubrzanom procedurom stavljeno je u fazu testiranja, uključujući i zmap, ali uprkos tome, stručnjaci tvrde da će biti potrebni meseci, pa čak i godine, kako bi se proizvelo dovoljno lekova potrebnih za kontrolu trenutne epidemije. Započeti su i testovi vakcine, ali ona samo pomaže zaštiti ljudi koji nisu zaraženi virusom. U ovom trenutku, razlika između života i smrti kod pacijenta zaraženog ebolom spala je na osnovne intervencije: davanje dovoljne količine tečnosti, održavanje krvnog pritiska i smanjivanje efekata drugih infekcija koje mogu da oslabe imuni sistem organizma.
  8. Pa draga Sofke imate krivu kicmu,laicki receno, i u nivou L4/L5 manju diskus herniju ali bez ostecenja kicmene mozdine. Najbolje je da se sa specijalistom ortopedije,kao i sportske medicine dogovorite koliko smete i da li smete u teretanu;po mom misljenju mogli bi ste ali samo da radite odredjene vezbe,koje nece pogorsati Vase stanje.
  9. Draga Sofke, lumboisialgia je stanje izazvano razlicitim promenama na kicmenom stubu,tj.pritiscima razlicitih struktura na vlakna n.isijadikusa,i da bih ti pomogao moram malo podrobnije da saznam nesto o cemu se tacno radi,tj.da li si snimala kicmu na rentgenu,ili radila mozda Magnetnu rezonancu?
  10. Dragi prijatelji, želim da Vam objavim da sam pre 2 dana položio specijalistički ispit iz radiologije, i da sam zvanično postao specijalista radiolog !!!

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...