Jump to content

Ковач

Члан
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

    Never

Reputation Activity

  1. Волим
    Ковач got a reaction from Славица Дујаковић in Упознајмо се - представимо се   
    Помаже Бог свима и од грешног брата Слободана!
    Све похвале организаторима овог сајта.
    Нисам од редовних и честих форумаша али свака озбиљна и добронамерна дискусија ме итекако занима. Са благословом епископа и одговорним свештенством у администрацији верујем да овај форум може да се уздигне од уобичајених јалових и штетних форумашких преписки и препуцавања - чак до мањих научних огледа...
    Овде сам пре свега због богословски тема као и нове србијанске православне мисли за коју мислим да је у наше дане нарочито потребна.
    Срдачан поздрав,
    Слободан Ковач
  2. Волим
    Ковач got a reaction from ines in О МОЛИТВИ И МОЛИТВЕНОМ ЖИВОТУ ХРИШЋАНА   
    Молите се без престанка  (1.Сол.5,17.), каже апостол Павле позивајући хришћане свих узраста и свих времена на непрестано молитвено заједничарење са Господом Христом. Овај позив се не односи само на калуђере већ на сваку душу живу...
    По светом Клиименту, епископу римском, први хришћани, мирјани, читали су своја молитвена правила на свака три часа. А нарочито су им биле омиљене ноћне молитве на које су они одлазили са големом жељом и надом на други долазак предрагог Господа Христа...
  3. Волим
    Ковач got a reaction from ДСилни in Упознајмо се - представимо се   
    Помаже Бог свима и од грешног брата Слободана!
    Све похвале организаторима овог сајта.
    Нисам од редовних и честих форумаша али свака озбиљна и добронамерна дискусија ме итекако занима. Са благословом епископа и одговорним свештенством у администрацији верујем да овај форум може да се уздигне од уобичајених јалових и штетних форумашких преписки и препуцавања - чак до мањих научних огледа...
    Овде сам пре свега због богословски тема као и нове србијанске православне мисли за коју мислим да је у наше дане нарочито потребна.
    Срдачан поздрав,
    Слободан Ковач
  4. Волим
    Ковач got a reaction from Sanja888 in Šta je zapravo - ISPOVEST (naša iskustva)   
    Мислим да је некоректно помињати Кападокијску праксу честог причешћа а ћутати о Кападокијском покајању...
    Позив Светих Кападокијских Отаца на редовно причешће односио се на верне али не и на кајуће које су високим оградама ограђивали од Огња који спаљује недостојне. Ови јадници стајали су испред Цркве и сузама молили вернике који улазе храм да се тамо помоле за њих. Било је и оних који су могли да бораве у храм само до молитве за оглашене и то на коленима. Велики заговорник честог причешћивања Свети Јован Златоуст грешнике је од истог одлучивао невероватно дуго:  блуднике и прељубнике по десетак година, оне што су ишли код тадашњих тарот мајстора, астролога, видовњака и врачара 5-8 година, а жену која би извршила абортус чак двадесет година... И Свети Василије Велики је вернима препоручивао причешће 4 пута недељно али Га је кајућима итекако бранио и то: оном ко би крао шефа, ближњег или државу 2 године, ко би преварио брачног друга 15 година, а оном ко би се пред људима одрекао Христа био је причешћен тек на самрти, уз пуно среће... (Велики Василије је једном свештенику због блудног греха одредио седмогодишњу казну: сваки дан да клечи испред цркве и сваком пролазнику да довикне: брате, сестро, праштај мени блудноме... ).
    Чему толика понижења и несреће? Зашто Свети Оци одмах болнима не дадоше Лек бесмрности и Живот вечни? Зашто их веригама епитимије на толике године отргоше од Христа који је баш ради таквих дошао  ? Зашто ли ожалостише ове људе жељне Радости вечне? Зар тек због једне наталне карте чак пет година робије? Зар две године да тамнује без Христа онај што га је немаштина нагнала да се "снађе" да би прехранио нејач своју? Зашто ли је жена која је на исповести признала да је абортусом починила чедоморство морала двадесет година да буде лишена Живота? Па она је схватила да је погрешила и променила је мишљење, зар то није преумљење ? Шта више од тога? Зар је Бог мучитељ?
    Овако бунтује западни хуманизам и његова сентименталност пред Распетим Христом. Но Свети Јерарси Кападокијски су вазда пред собом имали једино правo и нелицемернo човекољубље Богочовека Христа Који благовести слабашном човеку свих времена: Покај се јер се приближило Царство небеско. Свети Оци су остављали покајнике ван Царства Небеског (свете Евхаристије) да би се светом тајном Покајања из свог "старозаветног" греха наново преобразили у новозаветне људе  . Они су блуднике, идолопоклонике, лопове... стављали у ред некрштених (оглашених) људи, да би се пре сједињења са Христом наново сусрели са Њим, да би искрено и храбро стали пред Њега и зрацима Божанске Му светлости сагледали сав ужас смрти коју су унели у себе. Јер Љубав несагледна тражи да се разведемо од зла пре него Је опет загрлимо. Јер Живот вечни само нас у вечност позива а не и смрти наше...
    Свети Кападокијски Оци су као доктори опште праксе "умом Христовим" скенирали смрт у болесниковој души, мерили је, размерили и одредили одговарајућу покајну терапије која савест оживљава а душу васкрсава. Ова духовна медицина сачињена је од честих сузних умивања, нарочите дијете и физикалне метанијске терапије...  Огњени Стубови Православља нису имали ове наше данашње лажне протестанске саосећајности  но су се, баш као и свети апостол Павле  , радовали свакој сузи покајној. Знали су они да Човекољубиви Христос није оставио покајника на овом болном самосагледању пред Лицем Његовим, већ му је, Он Свемилостиви, самоунижења и сузе блаженим учинио, дуге епитимије тихом радошћу испунио, сузе радосницама смешао, и у дане неутешне Духа Утешитеља послао...
    На жалост, данашњи обновљенци иако воле Кападокијске Оце не воле њихову блажену науку о покајању пре крштења и након греха. Они и не слуте да својим романтичним хуманизмом ремете овај интимни јеванђелски и преображајнији сусрет Богочовека и човека. Нити схватају да својим разрешавањима, олакшавањима и квази-утехама лишавају човека блажене утехе Духа Утешитеља.
    Човек је двоструко биће и сачињен је од душе и тела, каже нам свети Григорије Ниски  . Зато нам је Свемилостиви уз крштење даривао и покајање за два неразделна сусрета са Њим. Зато уз Причешће и Врлине Његове за два неразделна заједничарења са Њим.
    Дакле, Спаситељ нас заиста позива на свакодневно заједничарење али не само Телом и Крвљу већ и Духом Његовим, Који се усељава у нас ако апостолски верујемо у Христа и живимо по блаженим заповестима Његовим. Па су зато Свети Духоносци разних времена "разумом Христовим" брижно сагледавали решеност хришћана за целовитим заједничарењем са Христом. Тако су оне који се владају као "непријатељи крста"  удаљавали од путира а оне претерано "духовне" понекад и оштро критиковали због неразумног смирења.
    Ми данас имамо калуђере-духоносце који у нама хришћанима не виде кападокијско покајно преображење нити дела његова  , не виде ни да животима својим држимо вјеру апостолску  , нити да смо  храбро подигли устанак против смрти, сујете, забаве и савремених идола који из срца прогоне Господа Христа, не виде ни ранохришћанску чистоту живљења и непрестано мотрење над собом... и зато нам одређују, не кападокијску, већ тек епитимију шестодневног поста  да би у овом маленом, дечијем мучеништву јасније сагледали себе и безакоња своја и истинским покајањем митра приступили Свемилостивом Христу.
    Но имамо и оне који ношени безбожним хуманизмом и духоборним рационализмом трагају за неким лошим предањем, за неким западним утицајима које треба укинути. Они и не виде да тиме бунтују против Господа Духа Светога Који преко Својих духоносаца првохришћане свих времена позива на свакодневно причешћивање, док нас данашње крстомрзце и себељубце ограђује од Огња. Они греше душу те духоносце називају злодусима, расколницима, псевдо-зилотима, мучитељима народа а и не виде да Дух Истине баш у тим "непослушним" манастирима пројављује нарочита исцељења и чудеса...
    Нека Милостиви Господ помогне да обновљенци наши позову србски народ на јеванђелску обнову, на небесно живљење, на подвиг ранохришћана, тада ће, искрено верујем, и духоносци из Рукумије, Овчар-Каблара, Липовца, Ћириловца да се огласе и да ускликну: Владике свете, нека је благословена обнова рода Сербскаго! Амин!

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...