Jump to content

Александар Милојков

Члан
  • Број садржаја

    18576
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    79

Репутација активности

  1. Волим
    Александар Милојков got a reaction from Пантелејмон Нови in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Да, то је моја изјава за лист "Данас". Објаснио сам такође и на Радију Слово љубве о чему се ради: http://www.slovoljubve.com/cir/Newsview.asp?ID=23184&fbclid=IwAR24_TuY_fmYMUM7ylPxtwcvoUByJNk6P4et1tdy4EytT3F_8AMiAhHozrk
    Такође, брат Стеван Јовановић смо читаву аргументацију изнели пред Одбор за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке и предложили решења. Тај акт је Одбор прихватио као свој и њиме се обрати Његовој Светости. Ево текста:
     
    Архиепископу пећком
    Митрополиту београдско-карловачком и
    Патријарху српском
    Г. Г. Иринеју
     
    Предмет: Извештај са састанка Одбора за верску наставу АЕМ, 02. 07. 2019.
     
    Ваша Светости,
    Министарство просвете је 22. јуна ове године издало „Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама“ (у даљем тексту: Упутство). Слична упутства су издавана од стране Министарства и ранијих година. Њима је, између осталог, регулисан начин образовања група ученика који похађају Верску наставу.
    Досадашња упутства су била таква да су одређивала једино минималан и максималан број ђака у једној групи; дакле, од 15 до 30 ученика по једној групи. У пракси, то је значило да је са 15 ученика већ могла да се формира једна група за Верску наставу.
    У горeпоменутом Упутству (од 22. јуна ове године) први пут од када је Верска настава враћена у образовни систем Републике Србије стоји захтев да се групе за изборне предмете морају формирати према максималном броју ђака у једној групи. То практично значи да, ако се у некој школи за похађање Верске наставе пријавило 150 ђака, више неше моћи да се формира 10 група по 15 ученика, него само 5 група по 30 ученика.
    Оваква одлука је штетна за Верску наставу и вероучитеље из два суштинска разлога:
    1)     Квалитет часова Верске наставе ће бити значајно нарушен и одзив ученика ће бити значајно смањен јер настава нашег предмета неће моћи да буде део редовних часова, као што је била до сада. Наиме, Верска настава ће морати да се одржава у смени која је супротна од оне у којој ђаци похађају своје редовне часове, односно или пре или после редовне наставе. Ово ће изазвати читав низ организационих и других проблема директорима школа, катихетама, али и самим ученицима. У пракси, то ће значити да ће се ђаци опредељивати за онај предмет на којем се од стране наставника захтева мања редовност у похађању наставе, и утицаће на далеко мању заинтересованост самих ђака, јер ће се и деца и родитељи опредељивати за предмет који им је погоднији у организационом смислу.
    2)     Фонд часова Верске наставе ће бити преполовљен, што ће довести до тога да ће половина катихета остати без посла и без икакве помоћи од стране државе, будући да вероучитељи нису запослели на неодређено радно време, тј. „за стално“.
    Да би смо избегли овакав сценарио неопходо је или да се спорно Упутсво повуче у потпуности;
    то јесте:
    Да се из Упутства, избрисше на страни 5, у првом пасусу, део који гласи: „Групе за изборне предмете/програме и слободне наставне активности се формирају тако што се укупан број ученика који су се изјаснили за одређен изборни предмет/изборни програм и слободну наставну активност подели са 30 и уколико количник није цео број, заокружи на први већи цео број“; као и на 8. страни истог Упутства, у трећем пасусу, део који гласи: „... и број група се одређује тако што се укупан број ученика који се изјаснио за одређени изборни предмет/изборни програм подели са 30 и ако количник није цео број , закружи на први већи цео број“.
    Друго могуће решење је да се од Министарства просвете тражи да се Верска настава и Грађанско васпитање јасно и недвосмислено изузму од ових мера, тако што ће у самом Упутству да се истакне да се групе ученика за Верску наставу и Грађанско васпитање, не морају формирати према максималном броју ученика у групи; као што важи и за Други страни језик. Дакле, ако може да се Други страни језик (Француски, Немачки, Италијански...) изузму од овог правила, онда могу да се изузму Верска настава и Грађанско васпитање. Поготово што кровни закон о образовању „Закон о основама система образовања и васпитања“ (члан 60, параграф 2) третира Верску наставу једнако као и Други страни језик. Дакле, по Закону оно шта важи за Други страни језик мора да важи и за Верску наставу и Грађанско васпитања.
    Гледано на дуже стазе, било би неопходно да се у кровном закону и другим законима којима се уређује образовање у Републици Србији захтевају измене и допуне, а које би Верској настави осигурале статус у образовном систему Републике Србије који јој припада из верских, историјских, идентитетскик, културних и цивилизацијких разлога.
    Ваша Светости, користимо ову прилику да Вас обавестимо да су наставници Верске наставе дискриминисани због тога што је Министарство просвете предвидело да новоуведени изборни програм „Религије и цивилизације“ не могу да предају лица која су стекла диплому Православног богословског факултета, нити других богословских факултета. Наиме, изборни програм под називом „Религије и цивилизације“ могу да предају наставници Социологије, Психологије, Филозофије и Географије, али не и дипломирани теолози – наставници Верске наставе.
  2. Волим
    Александар Милојков got a reaction from Broken in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Сутра, од 07.30 ћу на ову тему говорити на ТВ Нова с, у јутарњем програму. Наравно, ја нисам никакав соло борац за верску наставу. Брат Стеван и ја имамо благослов нашег Одбора да наступамо у медијима и да бранимо статус верске наставе. Стога, "Дух је Господњи на нама" и нећемо се штедети.
  3. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from Јанко in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Сутра, од 07.30 ћу на ову тему говорити на ТВ Нова с, у јутарњем програму. Наравно, ја нисам никакав соло борац за верску наставу. Брат Стеван и ја имамо благослов нашег Одбора да наступамо у медијима и да бранимо статус верске наставе. Стога, "Дух је Господњи на нама" и нећемо се штедети.
  4. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from ronin in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Дакле, пбраћање Министарства просвете које је објављену на њиховом сајту http://www.mpn.gov.rs/strucno-upustvo-za-formiranje-grupa-izbornih-predmeta-ne-dovodi-do-ukidanja-verske-nastave/ 
    представља најобичнију замену теза и обмањивање представника наше Цркве. Нико се није ни жалио на укидање верске наставе, већ из горе приложеног видите о чему серади.
  5. Волим
    Александар Милојков got a reaction from ronin in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Да, то је моја изјава за лист "Данас". Објаснио сам такође и на Радију Слово љубве о чему се ради: http://www.slovoljubve.com/cir/Newsview.asp?ID=23184&fbclid=IwAR24_TuY_fmYMUM7ylPxtwcvoUByJNk6P4et1tdy4EytT3F_8AMiAhHozrk
    Такође, брат Стеван Јовановић смо читаву аргументацију изнели пред Одбор за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке и предложили решења. Тај акт је Одбор прихватио као свој и њиме се обрати Његовој Светости. Ево текста:
     
    Архиепископу пећком
    Митрополиту београдско-карловачком и
    Патријарху српском
    Г. Г. Иринеју
     
    Предмет: Извештај са састанка Одбора за верску наставу АЕМ, 02. 07. 2019.
     
    Ваша Светости,
    Министарство просвете је 22. јуна ове године издало „Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама“ (у даљем тексту: Упутство). Слична упутства су издавана од стране Министарства и ранијих година. Њима је, између осталог, регулисан начин образовања група ученика који похађају Верску наставу.
    Досадашња упутства су била таква да су одређивала једино минималан и максималан број ђака у једној групи; дакле, од 15 до 30 ученика по једној групи. У пракси, то је значило да је са 15 ученика већ могла да се формира једна група за Верску наставу.
    У горeпоменутом Упутству (од 22. јуна ове године) први пут од када је Верска настава враћена у образовни систем Републике Србије стоји захтев да се групе за изборне предмете морају формирати према максималном броју ђака у једној групи. То практично значи да, ако се у некој школи за похађање Верске наставе пријавило 150 ђака, више неше моћи да се формира 10 група по 15 ученика, него само 5 група по 30 ученика.
    Оваква одлука је штетна за Верску наставу и вероучитеље из два суштинска разлога:
    1)     Квалитет часова Верске наставе ће бити значајно нарушен и одзив ученика ће бити значајно смањен јер настава нашег предмета неће моћи да буде део редовних часова, као што је била до сада. Наиме, Верска настава ће морати да се одржава у смени која је супротна од оне у којој ђаци похађају своје редовне часове, односно или пре или после редовне наставе. Ово ће изазвати читав низ организационих и других проблема директорима школа, катихетама, али и самим ученицима. У пракси, то ће значити да ће се ђаци опредељивати за онај предмет на којем се од стране наставника захтева мања редовност у похађању наставе, и утицаће на далеко мању заинтересованост самих ђака, јер ће се и деца и родитељи опредељивати за предмет који им је погоднији у организационом смислу.
    2)     Фонд часова Верске наставе ће бити преполовљен, што ће довести до тога да ће половина катихета остати без посла и без икакве помоћи од стране државе, будући да вероучитељи нису запослели на неодређено радно време, тј. „за стално“.
    Да би смо избегли овакав сценарио неопходо је или да се спорно Упутсво повуче у потпуности;
    то јесте:
    Да се из Упутства, избрисше на страни 5, у првом пасусу, део који гласи: „Групе за изборне предмете/програме и слободне наставне активности се формирају тако што се укупан број ученика који су се изјаснили за одређен изборни предмет/изборни програм и слободну наставну активност подели са 30 и уколико количник није цео број, заокружи на први већи цео број“; као и на 8. страни истог Упутства, у трећем пасусу, део који гласи: „... и број група се одређује тако што се укупан број ученика који се изјаснио за одређени изборни предмет/изборни програм подели са 30 и ако количник није цео број , закружи на први већи цео број“.
    Друго могуће решење је да се од Министарства просвете тражи да се Верска настава и Грађанско васпитање јасно и недвосмислено изузму од ових мера, тако што ће у самом Упутству да се истакне да се групе ученика за Верску наставу и Грађанско васпитање, не морају формирати према максималном броју ученика у групи; као што важи и за Други страни језик. Дакле, ако може да се Други страни језик (Француски, Немачки, Италијански...) изузму од овог правила, онда могу да се изузму Верска настава и Грађанско васпитање. Поготово што кровни закон о образовању „Закон о основама система образовања и васпитања“ (члан 60, параграф 2) третира Верску наставу једнако као и Други страни језик. Дакле, по Закону оно шта важи за Други страни језик мора да важи и за Верску наставу и Грађанско васпитања.
    Гледано на дуже стазе, било би неопходно да се у кровном закону и другим законима којима се уређује образовање у Републици Србији захтевају измене и допуне, а које би Верској настави осигурале статус у образовном систему Републике Србије који јој припада из верских, историјских, идентитетскик, културних и цивилизацијких разлога.
    Ваша Светости, користимо ову прилику да Вас обавестимо да су наставници Верске наставе дискриминисани због тога што је Министарство просвете предвидело да новоуведени изборни програм „Религије и цивилизације“ не могу да предају лица која су стекла диплому Православног богословског факултета, нити других богословских факултета. Наиме, изборни програм под називом „Религије и цивилизације“ могу да предају наставници Социологије, Психологије, Филозофије и Географије, али не и дипломирани теолози – наставници Верске наставе.
  6. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from ronin in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Сутра, од 07.30 ћу на ову тему говорити на ТВ Нова с, у јутарњем програму. Наравно, ја нисам никакав соло борац за верску наставу. Брат Стеван и ја имамо благослов нашег Одбора да наступамо у медијима и да бранимо статус верске наставе. Стога, "Дух је Господњи на нама" и нећемо се штедети.
  7. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from PredragVId in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Сутра, од 07.30 ћу на ову тему говорити на ТВ Нова с, у јутарњем програму. Наравно, ја нисам никакав соло борац за верску наставу. Брат Стеван и ја имамо благослов нашег Одбора да наступамо у медијима и да бранимо статус верске наставе. Стога, "Дух је Господњи на нама" и нећемо се штедети.
  8. Волим
    Александар Милојков got a reaction from PredragVId in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Дакле, пбраћање Министарства просвете које је објављену на њиховом сајту http://www.mpn.gov.rs/strucno-upustvo-za-formiranje-grupa-izbornih-predmeta-ne-dovodi-do-ukidanja-verske-nastave/ 
    представља најобичнију замену теза и обмањивање представника наше Цркве. Нико се није ни жалио на укидање верске наставе, већ из горе приложеног видите о чему серади.
  9. Волим
    Александар Милојков got a reaction from PredragVId in "Данас": Вероучитељи остају без посла   
    Да, то је моја изјава за лист "Данас". Објаснио сам такође и на Радију Слово љубве о чему се ради: http://www.slovoljubve.com/cir/Newsview.asp?ID=23184&fbclid=IwAR24_TuY_fmYMUM7ylPxtwcvoUByJNk6P4et1tdy4EytT3F_8AMiAhHozrk
    Такође, брат Стеван Јовановић смо читаву аргументацију изнели пред Одбор за верску наставу Архиепископије београдско-карловачке и предложили решења. Тај акт је Одбор прихватио као свој и њиме се обрати Његовој Светости. Ево текста:
     
    Архиепископу пећком
    Митрополиту београдско-карловачком и
    Патријарху српском
    Г. Г. Иринеју
     
    Предмет: Извештај са састанка Одбора за верску наставу АЕМ, 02. 07. 2019.
     
    Ваша Светости,
    Министарство просвете је 22. јуна ове године издало „Стручно упутство о формирању одељења и начину финансирања у основним и средњим школама“ (у даљем тексту: Упутство). Слична упутства су издавана од стране Министарства и ранијих година. Њима је, између осталог, регулисан начин образовања група ученика који похађају Верску наставу.
    Досадашња упутства су била таква да су одређивала једино минималан и максималан број ђака у једној групи; дакле, од 15 до 30 ученика по једној групи. У пракси, то је значило да је са 15 ученика већ могла да се формира једна група за Верску наставу.
    У горeпоменутом Упутству (од 22. јуна ове године) први пут од када је Верска настава враћена у образовни систем Републике Србије стоји захтев да се групе за изборне предмете морају формирати према максималном броју ђака у једној групи. То практично значи да, ако се у некој школи за похађање Верске наставе пријавило 150 ђака, више неше моћи да се формира 10 група по 15 ученика, него само 5 група по 30 ученика.
    Оваква одлука је штетна за Верску наставу и вероучитеље из два суштинска разлога:
    1)     Квалитет часова Верске наставе ће бити значајно нарушен и одзив ученика ће бити значајно смањен јер настава нашег предмета неће моћи да буде део редовних часова, као што је била до сада. Наиме, Верска настава ће морати да се одржава у смени која је супротна од оне у којој ђаци похађају своје редовне часове, односно или пре или после редовне наставе. Ово ће изазвати читав низ организационих и других проблема директорима школа, катихетама, али и самим ученицима. У пракси, то ће значити да ће се ђаци опредељивати за онај предмет на којем се од стране наставника захтева мања редовност у похађању наставе, и утицаће на далеко мању заинтересованост самих ђака, јер ће се и деца и родитељи опредељивати за предмет који им је погоднији у организационом смислу.
    2)     Фонд часова Верске наставе ће бити преполовљен, што ће довести до тога да ће половина катихета остати без посла и без икакве помоћи од стране државе, будући да вероучитељи нису запослели на неодређено радно време, тј. „за стално“.
    Да би смо избегли овакав сценарио неопходо је или да се спорно Упутсво повуче у потпуности;
    то јесте:
    Да се из Упутства, избрисше на страни 5, у првом пасусу, део који гласи: „Групе за изборне предмете/програме и слободне наставне активности се формирају тако што се укупан број ученика који су се изјаснили за одређен изборни предмет/изборни програм и слободну наставну активност подели са 30 и уколико количник није цео број, заокружи на први већи цео број“; као и на 8. страни истог Упутства, у трећем пасусу, део који гласи: „... и број група се одређује тако што се укупан број ученика који се изјаснио за одређени изборни предмет/изборни програм подели са 30 и ако количник није цео број , закружи на први већи цео број“.
    Друго могуће решење је да се од Министарства просвете тражи да се Верска настава и Грађанско васпитање јасно и недвосмислено изузму од ових мера, тако што ће у самом Упутству да се истакне да се групе ученика за Верску наставу и Грађанско васпитање, не морају формирати према максималном броју ученика у групи; као што важи и за Други страни језик. Дакле, ако може да се Други страни језик (Француски, Немачки, Италијански...) изузму од овог правила, онда могу да се изузму Верска настава и Грађанско васпитање. Поготово што кровни закон о образовању „Закон о основама система образовања и васпитања“ (члан 60, параграф 2) третира Верску наставу једнако као и Други страни језик. Дакле, по Закону оно шта важи за Други страни језик мора да важи и за Верску наставу и Грађанско васпитања.
    Гледано на дуже стазе, било би неопходно да се у кровном закону и другим законима којима се уређује образовање у Републици Србији захтевају измене и допуне, а које би Верској настави осигурале статус у образовном систему Републике Србије који јој припада из верских, историјских, идентитетскик, културних и цивилизацијких разлога.
    Ваша Светости, користимо ову прилику да Вас обавестимо да су наставници Верске наставе дискриминисани због тога што је Министарство просвете предвидело да новоуведени изборни програм „Религије и цивилизације“ не могу да предају лица која су стекла диплому Православног богословског факултета, нити других богословских факултета. Наиме, изборни програм под називом „Религије и цивилизације“ могу да предају наставници Социологије, Психологије, Филозофије и Географије, али не и дипломирани теолози – наставници Верске наставе.
  10. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from Tristatri in Да ли верујете да улазимо у коначни део људске историје предсказан у Откривењу?   
    Треба додати опцију "не знам". Мој одговор: не знам, али се трудим да живим као да улазимо. Трудим се да сваког часа будем спреман, као да је Женик на вратима.
  11. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from Desiderius Erasmus in Да ли верујете да улазимо у коначни део људске историје предсказан у Откривењу?   
    Треба додати опцију "не знам". Мој одговор: не знам, али се трудим да живим као да улазимо. Трудим се да сваког часа будем спреман, као да је Женик на вратима.
  12. Волим
    Александар Милојков got a reaction from Trifke in Да ли је Владимир Димитријевић обмањивач?   
    Време му је да почне да се бори против самога себе. Изгледа да је у свој тој гужви грешника коју критикује заборавиом једног најважнијег - себе.
  13. Волим
    Александар Милојков got a reaction from Trifke in Да ли је Владимир Димитријевић обмањивач?   
    Наравно да је обмањивач. Једино је питање да ли је свесно или несвесно обмањује.
  14. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from АлександраВ in "Борбаши" - лажним вестима у служби сејања раскола у Цркви   
    Сајт "Борба за веру" објавио је измишљени интервју са непостојећим. "др Србољубом Петровићем из САД" - пљување по епископима, СА Синоду и Патријаршији са циљем прављења раскола. Фотографија "др Србољуба" је заправо фотографија неког америчког професора. Ко год да стоји иза сајта "Борба за веру", није много промишљен - гуглање по задатој фотографији је могуће и овакве ствари се лако провале.
    Ширење лажних вести је кривично дело по КЗ Републике Србије, а о крађи туђег идентитета да и не говорим.




  15. Љут
    Александар Милојков got a reaction from александар живаљев in "Борбаши" - лажним вестима у служби сејања раскола у Цркви   
    Сајт "Борба за веру" објавио је измишљени интервју са непостојећим. "др Србољубом Петровићем из САД" - пљување по епископима, СА Синоду и Патријаршији са циљем прављења раскола. Фотографија "др Србољуба" је заправо фотографија неког америчког професора. Ко год да стоји иза сајта "Борба за веру", није много промишљен - гуглање по задатој фотографији је могуће и овакве ствари се лако провале.
    Ширење лажних вести је кривично дело по КЗ Републике Србије, а о крађи туђег идентитета да и не говорим.




  16. Зачуђен
    Александар Милојков got a reaction from RYLAH in "Борбаши" - лажним вестима у служби сејања раскола у Цркви   
    Сајт "Борба за веру" објавио је измишљени интервју са непостојећим. "др Србољубом Петровићем из САД" - пљување по епископима, СА Синоду и Патријаршији са циљем прављења раскола. Фотографија "др Србољуба" је заправо фотографија неког америчког професора. Ко год да стоји иза сајта "Борба за веру", није много промишљен - гуглање по задатој фотографији је могуће и овакве ствари се лако провале.
    Ширење лажних вести је кривично дело по КЗ Републике Србије, а о крађи туђег идентитета да и не говорим.




  17. Волим
    Александар Милојков got a reaction from ............. in Свети Григорије Богослов: Песме Богу   
    Превео сам неколико богословских песама Светог Григорија Богослова, па да поделим онима које занима:
     
    ΚΘʹ. Ὕμνος εἰς Θεόν. Ὦ πάντων ἐπέκεινα τί γὰρ θέμις ἄλλο σε μέλπειν; Πῶς λόγος ὑμνήσει σε; σὺ γὰρ λόγῳ οὐδενὶ ῥητόν. Πῶς νόος ἀθρήσει σε; σὺ γὰρ νόῳ οὐδενὶ ληπτός. Μοῦνος ἐὼν ἄφραστος· ἐπεὶ τέκες ὅσσα λαλεῖται. Μοῦνος ἐὼν ἄγνωστος· ἐπεὶ τέκες ὅσσα νοεῖται. Πάντα σε καὶ λαλέοντα, καὶ οὐ λαλέοντα λιγαίνει. Πάντα σε καὶ νοέοντα καὶ οὐ νοέοντα γεραίρει. Ξυνοὶ γάρ τε πόθοι, ξυναὶ δ' ὠδῖνες ἁπάντων 508 Ἀμφὶ σέ· σοὶ δὲ τὰ πάντα προσεύχεται· εἰς σὲ δὲ πάντα Σύνθεμα σὸν νοέοντα λαλεῖ σιγώμενον ὕμνον. Σοὶ ἑνὶ πάντα μένει· σοὶ δ' ἀθρόα πάντα θοάζει. Καὶ πάντων τέλος ἐσσὶ, καὶ εἷς, καὶ πάντα, καὶ οὐδεὶς, Οὐχ ἓν ἐὼν, οὐ πάντα· πανώνυμε, πῶς σε καλέσσω, Τὸν μόνον ἀκλήϊστον; Ὑπερνεφέας δὲ καλύπτρας Τίς νόος οὐρανίδης εἰσδύσεται; Ἵλαος εἴης, Ὦ πάντων ἐπέκεινα· τί γὰρ θέμις ἄλλο σε μέλπειν;
        Песма Богу    О онострани свему, а како те другачије опевати?
    Како да те реч пева? Када ти ниједном речју ниси изрецив.
    Како да те ум просуђује? Када ти ниједном уму ниси ухватљив.
    Једини јеси неисказив; будући да си привео у биће све што је речима казиво.
    Једини јеси несазнатљив; будући да си привео у биће све што је умом појмљиво.
    И оно што говори и оно што не говори, све тебе гласно призива.
    И оно што умује и оно што не умује, све тебе поштује.
    Заједничке чежње и заједнички трудови свега око тебе су;
    Све се теби моли; И све, састав твој разумевајући,
    Ћутећи ти похвалну песму говори.
    Тобом јединим све опстаје, тобом се све заједно хитро креће.
    Свега си циљ, и један, и све, и нико,
    Ниси ни једно, ни све; свеимени, како да те назовем,
    Једини који се именом не може затворити?
    Који си изнад вела облака,
    А који ће ум у небеско продрети?
    Милостив буди, о онострани свему, јер како те другачије опевати?
  18. Волим
    Александар Милојков got a reaction from ............. in Свети Григорије Богослов: Песме Богу   
    Ὕμνος πρὸς Θεόν. Σὲ τὸν ἄφθιτον μονάρχην ∆ὸς ἀνυμνεῖν, δὸς ἀείδειν, Τὸν ἄνακτα τὸν δεσπότην· ∆ι' ὃν ὕμνος, δι' ὃν αἶνος, ∆ι' ὃν Ἀγγέλων χορεία, ∆ι' ὃν αἰῶνες ἄπαυστοι, 509 ∆ι' ὃν ἥλιος προλάμπει, ∆ι' ὃν ὁ δρόμος σελήνης, ∆ι' ὃν ἄστρων μέγα κάλλος, ∆ι' ὃν ἄνθρωπος ὁ σεμνὸς Ἔλαχε νοεῖν τὸ θεῖον, Λογικὸν ζῶον ὑπάρχων. Σὺ γὰρ ἔκτισας τὰ πάντα Παρέχων τάξιν ἑκάστῳ, Συνέχων τε τῇ προνοίᾳ. Λόγον εἶπας, πέλεν ἔργον. Ὁ Λόγος σου Θεὸς Υἱός· Ὁμοούσιος γάρ ἐστιν, Ὁμότιμος τῷ τεκόντι, Ὃς ἐφήρμοσεν τὰ πάντα, Ἵνα πάντων βασιλεύσῃ. Περιλάμβανον δὲ πάντα Ἅγιον Πνεῦμα τὸ θεῖον Προνοούμενον φυλάσσει. Τριάδα ζῶσαν ἐρῶ σε, Ἕνα καὶ μόνον μονάρχην, Φύσιν ἄτρεπτον, ἄναρχον, Φύσιν οὐσίας ἀφράστου, Σοφίας νοῦν ἀνέφικτον, Κράτος οὐρανῶν ἄπταιστον, Ἄτερ ἀρχῆς, ἀπέραντον, 510 Ἀκατασκόπητον αὐγὴν, Ἐφορῶσαν δὲ τὰ πάντα, Βάθος οὐδὲν ἀγνοοῦσαν Ἀπὸ γῆς μέχρις ἀβύσσου. Πάτερ, ἵλεως γενοῦ μοι. ∆ιὰ παντὸς θεραπεύειν Τὸ σέβασμα τοῦτο, δός μοι Τὰ δ' ἁμαρτήματα ῥίψον, Τὸ συνειδὸς ἐκκαθαίρων Ἀπὸ πάσης κακονοίας, Ἵνα δοξάσω τὸ θεῖον Ὁσίας χεῖρας ἐπαίρων Ἵνα Χριστὸν εὐλογήσω, Γόνυ κάμπτων ἱκετεύσω Τότε προσλαβεῖν με δοῦλον, Ὅτ' ἂν ἔλθῃ βασιλεύων. Πάτερ, ἵλεως γενοῦ μοι, Ἔλεον καὶ χάριν εὕρω· Ὅτι δόξα καὶ χάρις σοι Ἄχρις αἰῶνος ἀμέτρου.
        Песма пред Богом    Тебе непролазног и јединог владара
    Дај да гласно славим, дај да певам,
    Тебе врховног господара и владику.
    Ради којег је песма, ради којег је хвала,
    Ради којег су хорови Анђела,
    Кроз кога су векови бескрајни,
    Кроз кога сунце обасјава,
    Кроз кога је пут месечев,
    Кроз кога је велика звездана лепота,
    Кроз кога је величанствени човек
    Добио благодат да умује о божанству,
    И да разумним животом постоји.
    Јер, све је твоја творевина,
    Предаваоче поретка свакој ствари,
    Који их држиш заједно својим промислом.
    Реч си изговорио, дело постаде.
    Реч твоја је Бог Син,
    Јер је једносуштан,
    Једнакочастан родитељу,
    Онај који је подесио све што постоји,
    Да над свиме царује.
    Онај који све обухвата
    Божанствени је Дух Свети
    Који унапред промишљајући о свему брине.
    Зваћу те жива Тројица,
    Једно и једино једноначалство,
    Природа непроменљива, беспочетна,
    Природа недокучиве суштине,
    Ум недостижан мудрости,
    Моћ небеска без мане,
    Без почетка, безгранични,
    Сунчева светлост неуходећа,
    Надгледатељ свега постојећег,
    Дубина још ником несазнатљива
    Од земље бездано удаљена.
    Оче, милостив ми буди.
    Дај ми да у свему служим
    Светињи твојој.
    Одбаци грехове моје,
    Свест ми очисти од свакога зла.
    Да славим божанство,
    Посвећене руке подижући ка горе,
    Да Христа благосиљам,
    Да му се коленопреклоно усрдно молим
    Да мене слугу прихвати,
    Када као Цар буде дошао.
    Оче, милостив ми буди,
    Да пронађем праштање и благодат,
    Да те славим и благосиљам
    Кроз читав век бескрајни.
  19. Не свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from farisejski.bukvojed in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Грчке речи ипостасис и просопон, које Оци користе, немају значење наше речи лице. Односно, нема опасности да буду погрешно схваћене, као наш појам лице који може да означава личност али и много тога другог (што је веома чешћа појава). Из тог рзлога термин лице је лош превод старогрчког ипостасис или просопон.
  20. Не свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from farisejski.bukvojed in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Тако што лице може да значи, и обично значи - лице, образину, маску, позоришну улогу. Личност је нешто друго. 
  21. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from ekdikos_apomahis in Пред лондонским судом поднета тужба против СПЦ због случајева педофилије   
    Ја сам православни теолог. И сад ја, на пример, учиним неко кривично дело и неко тужи СПЦ због тога!? Има логике. Али само за наше туповао новинарство.
  22. Збуњен
    Александар Милојков got a reaction from Милошшш in Ваш омиљени парфем?   
    Мирис нове књиге
  23. Волим
    Александар Милојков got a reaction from Nektarija* in OBAVEŠTENJE FORUMAŠIMA O "POSNIM" PROIZVODIMA   
    @,
     
    Иди бегај брате, па ја онда треба да са собом у продавницу водим дипломираног хемичара са све лабараторијом, микроскопима, реагенсима да случајно неки молекул који се налази у мрсној храни не залута. Свашта. Прочитам састојке и кад видим да нема млека, јаја, сурутке ја купим и једем. Не треба претеривати, заиста. 
  24. Свиђа ми се
    Александар Милојков got a reaction from SerbCro in Ја и моји ђаци тражимо посао   
    Драги пријатељи и људи добре воље,
    Ја и моји драги ученици природно-математичког смера Земунске гимназије тражимо могућност рада на територији Београда, како бисмо зарадили новац за предстојећу матурску екскурзију.
    Као њихов разредни старешина, могу да гарантујем да су ови млади и лепи људи (2001. годиште) пуни позитивне енергије, да су искрени, вредни и паметни. Уколико неко од вас може да нам понуди неки посао, који је за њих адекватан, молим да ме контактира преко приватне поруке.
     

  25. Тужан
    Александар Милојков got a reaction from Протомајстор in Зоран Ђуровић: Пуч на Православном Богословском Факултету Универзитета у Београду   
    Нисам ни покушавао. Са Максимом или без њега.
     
    Да, рекао сам да ћу све мање писати, а ускоро ћу потпуно престати.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...