Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

deda

Теолог
  • Број садржаја

    1256
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О deda

  • Ранг
    Дуго је са нама
  • Рођендан Јануар 1

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. - Sta Preosveceni vladika misli o drustvenim mrezama? - Da li bi nasi episkopi mogli, trebali biti prisutniji na drustvenim mrezama? (kao sto mnogi katolicki biskupi, nadbiskupi, kardinali imaju svoje licne profile na fejsbuku, tviteru...)
  2. Ево, ово са лажним налогом је још један разлог више да и наша СПЦ и наше владике отворе профиле на Твитеру, као што сам већ писао на једној теми.
  3. Оче Саво, Пре свега, да Вам се захвалим на одговору, који је веома детаљан и, наравно, искрен. Са Вама се апсолутно слажем, посебно око оног дела о важности непосредне интеракције. Глупо би било да ја сад нешто ту додам. И сам сам на Твитеру пар година (наравно, на ФБ много дуже) и свестан сам значаја исто. Наравно, Ви то још боље знате, што као духовник а што као твитераш Ових дана шаљем мејлове разним епархијама са својим скромним предлогом (рашко-призренска, аустријско-швајцарска, загребачко-љубљанска, нишка, захумско-херцеговачка...) Можда звучи глупо или како већ, али сам уверен у оно што предлажем. Узгред, да напоменем за оне који већ имају твитер, данас сам управо сазнао да епископ стобијски, Давид, има свој твитер налог. Ето, Ви, оче Саво, можда можете да утичете на Преосвећеног владику Теодосија, да реактивира свој налог. Видех данас да има налог, али није активан 2 године. Колико знам, он је и председавајући Мисионарског одељења СПЦ. Још једном, хвала Вам.
  4. deda

    Епископи на Твитеру?

    Ево овде имамо прилику да било шта питамо истакнуте људе из црквеног живота. А сви смо поучени у вери да је икона Христова управо епископ на Литургији. Зар не би било корисно за све да чују и формалне и неформалне речи наших архијереја. Лично мислим да имамо епископе којима треба да се поносимо, људе који су велики духовници, мисионари, интелектуалци. Владику Порфирија углавном нападају због његовог ангажовања око РРА. Али, сви они који га нападају никад нису саслушали неку његову проповед и слично. Не могу баш да замислим да Атанасије Јевтић користи Твитер или Његова Светост, патријарх Иринеј, али ми је скроз реално да га користе Порфирије, Максим, Теодосије, Андреј, Григорије...
  5. deda

    Епископи на Твитеру?

    Да, и то што имају на ФБ-у сигурно уређује неко од секретара, администрације, сарадника. А верујем да би било занимљиво, уз то и корисно, да људе мало ближе упознају наше епископе. Да то нису људи који седе иза затворених двери и воде велику политику, склони аферама. Већ су то људи као и сви ми. А скроз ми је занимљиво како су то, делимично наравно, прихватили католички кардинали. Твитер је огроман потенцијал јер га многи прате, читају. Данас је, чак, постао и извор информације за новинаре. Нпр, сећам се да сам један од првих сазнао да ће папа посетити Сарајево 6.јуна, тако што је новинар који прати папу то твитнуо 2 минута након што је овај објавио да ће посетити Сарајево 6.јуна (на тргу Св.Петра, за време Ангелус молитве). Твитер данас имају, не само новинари и "звезде", већ и разни државници, политичари. То је мрежа где не постоје границе. Свако се свакоме може обратити.
  6. Оче Саво, занима ме Ваше мишљење о једном мом предлогу. Шта мислите о томе да (неки) наши епископи отворе профиле на друштвеној мрежи Твитер? Руски патријарх је, скоро, отворио профил, како ми се чини, на њиховој др.мрежи ВК. На ФБ-у неке наше епархије већ имају своје профиле. На Твитеру, колико сам видео, крушевачка и ништа, такође, имају профил. Оно што ја мислим јесте присуство наших црквених великодостојника на овој мрежи. Мало шире о овоме сам писао на https://www.pouke.org/forum/topic/39347-%D0%B5%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%83/ Узгред, свака част за избор филма "Кум". Увек сам говорио да је то најбољи филм и да сваки верник, пре свега, треба да погледа овај филм и извуче поуке. Свако добро, оче и унапред хвала.
  7. deda

    Епископи на Твитеру?

    Преносим линк једног текста са насловом "Папа долази. Бискупи, крените са твитањем." Линк ка оригиналном тексту, на енглеском језику, налази се на дну овог поста. (мој превод за оне који не знају енглески. Морам да се оградим- превод и није баш нешто квалитетан, не замерите) Папа долази; бискупи, почните са твитањем Надбискуп Џон Вестер је приметио да је свештеник, коме се обраћао, ометен. Заинтригиран, Вестер га је питао о чему се ради. Свештеник је објаснио да је његов нећак направио ново средство комуникације и да сада међусобно размењују кратке поруке о томе где су били, шта су јели. Вестер се нашалио да свештеников нећак треба да се врати учењу. Годинама касније, свештеник и нећак, оснивач Твитера Џек Дорси, су се последњи смејали. Не само да је платформа друштвеног медија у вредности од неколико стотина милиона долара, него је постала главно средство комуникације папе Фрање и десетине кардинала и бискупа, укључујући и самог Вестера. Данас, када се амерички католици припремају за долазак папе Фрање, шачица твитујућих бискупа нерадо припрема своје вршњаке да се логују и да почну да твитују. Вестер, који ће ускоро бити постављен за надбискупа Санта Фе, један је од око 40 бискупа који су активни на Твитеру, према Америчкој бискупској конференцији (АБК). То значи да око 160 не твитује и АБК ради да то промени. Представници фирме са седиштем у Сан Франциску обучавају бискупе, и њихово особље, како да користе Твитер и како да Твитер буде део папских разговора у септембру. Бискуп Берлингтона (Вермонт) Кристофер Којн, председник Одбора за комуникацију АБФ, изјавио је сајту КРУКС, да су два хаштага (кратка фраза која почиње # тарабом и помаже да се сортирају хиљаде твитова који се објаве сваке секунде) изабрана да помогну твитер корисницима да буду у току са папином посетом Вашингтону, Њујорку и Филаделфији #PopeInUs #ElPapaEnUSA Којн је изјавио да има смисла то што користи Твитер у својој бискупији, како би се одазвао папином позиву да цркву приближи људима тамо где се они налазе. „Они не морају да долазе код вас, ви идите к њима. То је више јеванђељски, изаћи и проповедати добру вест“, рекао је он. Вестер се слаже, говорећи за КРУКС, „да је Св.Павле данас жив, верујем да би непрестано користио друштвене мреже, јер је то одличан начин да ширите вест.“ Када се папа Бенедикт XVI придружио Твитеру, Ватикан је морао да превазиђе оштар скептицизам код неких старијих црквених лидера у погледу коришћења нове технологије. Неки су сматрали да 140 карактера у папиној поруци, што је лимит на Твитеру, јесте испод достојанства папске канцеларије. „Али људи су рекли исту ствар и о Радио Ватикану пре 50 година“, рекла је Клер Дијаз Ортиз, аутор књиге „Twitter for Good“ и члан Твитер тима који је помогао Светој Столици да се повеже 2013. године. Она је рекла да је изненађена отвореношћу одређеног особља Ватикана ка новим медијима као и ефикасношћу папе Фрање у употреби овог средства. „То је супер органско“, рекла је она, „очигледно је да је он папа и да ту има више слојева, али када погледате његове твитове, схватићете да је он транспарентан, онолико колико може бити у односу на његову позицију.“ Пре неколико година, Твитер је увидео да су верски лидери међу најактивнијим корисницима друштвене мреже а данас тим људи ради на обучавању верских лидера, међу њима и католичких бискупа. Папа Фрања је један од најутицајнијих верских лидера на Твитеру, твитује на 9 језика уз око 20 милиона пратиоца. Овај успех помаже при убеђивању неких америчких бискупа, који су скептични по питању коришћења Твитера, да се придруже мрежи. „Мислим да све што виде да Св.Столица ради, они желе да се угледају на то што ради“, каже Којн. Наравно, неће сваки бискуп да дође на мрежу. „Увек ће бити неких који ће нерадо користити друштвену мрежу. Не значи да је неуспешан, већ само другачији.“ Хелен Осман, секретар Одбора за комуникацију при АБК, која координира Твитер обуком, изјавила је да има велика очекивања. „Нисам сигурна да је Црква икада била авангарда неком медију, али када једном уђемо у то, онда смо максимално у томе“, рекла је она. Особље конференције је присуствовало вишесатном семинару ове недеље, и очекивано је учешће бискупа, уживо и „online“ и у наредним месецима. Када је папа посетио Филипине ове године, постављен је нови рекорд у твитању. Десило се да је мрежа тада пала. Да би ово избегли, „AT&T and Verizon“ планирају да поставе хотспот уређаје у Вашингтону и Филаделфији да би посетиоцима дали могућност да на друштвеној мрежу учествују у папиној посети. Међу онима који ће твитовати из Вашингтона (ДК), биће и ,некада скептични, Вестер. „То је начин да непосредно одговорим, да поделим шта видим и мислим, да се повежем са људима у надбискупији“, каже он. Ево неких примера како амерички бискупи твитају: (саме твитове нисам преводио- погледај линк и на крају текста и саме твитове) http://www.cruxnow.com/church/2015/05/29/the-pope-is-coming-bishops-start-your-tweets/
  8. deda

    Епископи на Твитеру?

    Имам конкретан предлог. Сматрам да би наши Архијереји СПЦ требали да отворе профиле на Твитеру (барем они који су склони ка употреби савремених средстава комуникације и савремене технологије). Чињеница да је ова друштвена мрежа све заступљенија у свету па и код нас, да се поприлично разликује од Фејсбука и да је јавна и отворена. Свако на интернету може читати било чије твитове (није услов да и ти имаш профил да би другог читао), осим ако профил није закључан. Како сам и сам дугогодишњи корисник Твитера, планирао сам да овај предлог (немој да се смејете) пошаљем неким епархијама, па ће можда неко од секретара (или особља) који чита мејл да пренесе свом Епископу овај скромни, искрени предлог. Свако ће се запитати- А што да наши Епископи отварају профил? Чињеница је да Цркву (СПЦ) нападају данас сви редом, од политичара (скоро и потпредседник ДС-а Борко Стефановић у свом Програму изнео предлог да веронаука треба да се "врати" у цркву и да се верске заједнице опорезују, и није једини који то мисли) до лаика. Новинари раде свој део "посла" (читај: битна им је афера, а то што не познају материју, нема везе...). Јесте, имамо и веронауку и сајтове и свашта нешто... али на Твитеру, мислим, некако би ти наши Епископи били ближе лаицима, и верном и неверном народу, који очигледно тражи одговоре. Скоро прочитах да је Твитер тим направио сарадњу са Католичком црквом. Наиме, ради организације посете Папе САД-у, Твитер тим на семинарима обучава њихове великодостојнике (кардинале, надбискупе, бискупе) око употребе ове друштвене мреже. Многи кардинали и бискупи већ имају профиле. И, могу вам рећи, делује доста занимљиво. п.с. У следећем посту преносим тај текст.
  9. Ма верујем да би ме испитивали, али моје намере су јасне, часне и поштене Ово за свештенике нисам знао. А конкретно, уходим их јер сам вест о њиховој посети добио синоћ, на сајту СПЦ. Нажалост, нисам раније знао да су били у Бг-у, на сајту факса и Академије СПЦ. То ми је била јединствена прилика. Данас сам добио инфо да треба да иду за Шабац и Фрушку гору и у недељу се враћају назад.
  10. Ако неко нешто сазна, значило би ми пуно.
  11. То она вест о њима у Политици, али горе имаш вест са сајта СПЦ (што сам видео и данас на сајту СПЦ) да је делегација дошла у Бг, примљена код Патријарха и да планира да посети епархије Ваљевску, Браничевску, Сремску, да држе нека предавања на ПБФ-у и Академији СПЦ.
  12. Да ли неко зна до када ова делегација из Каталоније остаје код нас? И какав им је план пута? Када ће која места посетити? Ако неко зна, био бих му веома захвалан
  13. Питање за админе форума: Да ли ће се неко са форума можда укључити да испрати предстојећу Твитоманију? Колико знам, Поуке имају профил на твитеру, постоје милион разних блогова црквеног карактера, генерално, Црква је присутна на нету. Мишљења сам да можда не би било лоше активно се укључити у ове догађаје (твитоманија, блогоманија), који су све више и више познати. Такође, колико знам, на предстојећој Твитоманији (Порторож-Словенија, јун 2014.) биће и Вебфест. Беше, то онај Фест када су Поуке пре пар година освојије прво место?
  14. Ljudi, potrebna mi je neka producentska kuca kako bih konkurisao za jedan dokumentarac- o nasoj Crkvi u Barseloni. :)

  15. Лично мислим да сте много запенили после прве епизоде ове серије. Не знам што одмах многи скачу око темпа. Једноставно, свако ко се иоле разуме у кинематографију (а има таквих овде, хвала Богу, видим), зна се како се праве серије. За неке ствари постоји шема, концепт. Тешко да ће у првој епизоди бити одмах неког лудила, јурњаве, пуцњаве. Баш на једној друштв.мрежи лик каже да све то из 1.еп могло да стане у 10 мин. По мом мишљењу, то се управо, намерно, тако ради. Упознавање ликова, ситуације, времена и места радње. Наравно да је све могло да стане и у 5 мин, али потребно је да се развуче материјал како би се добило и на квантитету (због серије). Побогу, сви то раде. Визуелно, мени се допада серија. Ипак, данас се све снима филмски, па и обични музички спотови, а камоли серије. Глума ми је ту и тамо. Лично мислим да кубуримо са младим глумцима (иако их многи величају). Зато, некако и очекујем највише од Драже.. овај Глоговца (као глумца пре свега, не толико као филм.јунака). Ови нови, млади глумци (па ево, можете их видети и у неким другим серијама, филмовима)..некако је све то празно... ајд, ко сме да упореди ове младе глумце данас (говорим о нашима) са најпознатијим српским глумцима када су били млади? Ипак мислим да има разлике. Али добро, да не улазимо сад у то. Што се приче као такве тиче, ја очекујем да видим оно што је Бајић најављивао, да ће покушати да превазиђе поделе (поделе у Србији неко ће превазићи????). И слажем се са Жељковим запажањима (то беше Жељко писао?) о неким пропустима у 1.еп. И мени је баш баш наивно било оно са папучама и она патетика.... па и мали Штиглиц... украдена фора... проваљено већ на многим филмовима (п.с. гледати Михалкова, нпр.) Са друге стране, мислим да многи овде греше јер очекују уџбеник из историје. Себе не сматрам неким ко је уопште компетентан да се бави филмом или, не дај Боже, критиком филма. Али, мислим да многи не разумеју шта је филм-серија. Баш синоћ сам више размишљао о филму Св. Георгије убија аждају и напада на исти. Филм је уметност, и СВАКО ИМА ПРАВО да одређени догађај тумачи на свој начин као што то ради аутор (сценариста, редитељ и др.) као и сваки гледалац. Па ћемо ми у оним смешним папучама да видимо једну симболику, а можда је Бајић имао сасвим неку десету (само њему знану). У праву је неко ко је рекао овде да ће серија послужити као уџбеник многима у Србији. И зато мислим да ће бити грешака у закључивању у старту. Оно што је за мене позитива и плус, јесте управо коментар на твитеру неке особе "Пола свог живота гледам партизанске филмове (наше), вала, погледаћу и ову једну серију Равна Гора". Дакле, за почетак, мислим да је сасвим ок да се у 2.деценији 21.века нешто (мало) променило. Смогли смо снаге да се мало позабавимо темама које су до "јуче" биле забрањене, и, хтели да признамо то или не, ипак је то неки помак. Гледам их хришћанског угла. Лако је критиковати, нападати, пљувати, вређати (ко је на твитеру, могао је синоћ да види невероватне коментаре, да се човек згрози), али... помак има... један мали корак. Тај Бајић се одважио да то уради. Ни ја га нешто не симпатишем али... увек сам говорио, ако неко зна боље и уме, слободно нека уради. Колико је тешко снимити филм у Србији, знају само они који се тиме баве. Стога, не видим разлог да се опет делимо, вређамо (по било којој основи) и то је оно што ми је најтужније. Чак и да имамо различита мишљења и виђења (што је сасвим легитимно, чак и пожељно), не видим разлога за поделу... тј. не видим правих разлога... На крају, победници, по мени, опет су А. Рајс (Чујте Срби) и Д. Ковачевић (20 српских подела).
×
×
  • Create New...