Jump to content

jovanstanic

Члан
  • Content Count

    134
  • Joined

  • Last visited

About jovanstanic

  • Rank
    Интересује се

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Stanje u regionu loše, plus politički marifetluci na svakom koraku uprkos pandemiji. Zašto u celoj istočnoj Evropi ima MANJE UMRLIH od korone nego u Italiji tokom samo jednog dana? WWW.BLIC.RS Evropski podaci o širenju korona virusa navode na zaključak da je situacija u istočnoj polovini kontinenta mnogo manje strašna nego na Zapadu. Ukupan bilans žrtava u više od deset država...
  2. Ti kao da nisi čitao saopštenja koja su se nizala ove dve nedelje, sva su uopštena i kasnila za događajima. Slažem se sa tobom ali sam pesimističan. Ako se uvedu strožije mere po meni je najbezbednije za sve da se liturgije služe sa par sveštenika i par vernih i da se pričešće daje u ruke ali i da se (shodno drevnoj praksi) pošalje vernima da imaju kući za samopričešćivanje za naredne litrugije kojima neće moći da prisustvuju (pogotovo za Vaskrs). Međutim i za to sam, uprkos preporuci Sinoda vladikama, krajnje pesimističan jer smataram da su male šanse da crkvena elita tj. klir omogući nama, običnim smrtnicima, da pričešće imamo kući. Kao da mi nismo (već) Telo Hristovo time što idemo na liturgije ili čeznemo za njima i pričešćem. Možda, doduše, bude to dato monasima (jer nisu obični smrtnici kao mirjani tj. podrazumeva se da su tj. da bi trebalo da budu ozbiljnijij i dostojniji) a možda bude i pojedinačnih izuzetaka kod starijih vernika, veroučitelja i sličnih ali opet daleko od toga da se ovaj problem dostojno reši na nivou cele SPC.
  3. I treća stvar. Interesantno mi je ovo od oca Zorana i Aleksandra Milojkova. Da pričešće može ali i ne mora da prenese zarazu nego da čoveku po veri biva (po reči Hristovoj i ap. Pavla). Prvi razlog je taj što je dvosmerno tj. primenjivo je i u pozitivnom i negativnom značenju: - može ali i ne mora da dezinfikuje kašičicu i/ili hleb i vino - može ali i ne mora da prenese zarazu, zavisi ko i zašto pristupa. Drugi razlog je što se slaže sa onim što od početka govorim na ovoj temi a to je da dejstvo pričešća zavisi od odnosa vernog prema Hristu. Da nema automatizma ni u jednom pravcu. Jer ako ima nekog automatizma onda nije bitan odnos a onda ap. Pavle nije bio u pravu. Dakle, Hristos je taj koji čini ili presuđuje da li će pričešće biti na dobro ili na osudu, On je Taj koji gleda naš odnos prema njegovom Telu. Čak i kada je na osudu Pavle kaže da je to Božije korenje da takvi ne bi bili osuđeni sa svetom, a ja mislim da to znači da su ukoreni da bi se pokajali i (na kraju) spasili.
  4. Razmišljao sam i o ovome. Na čemu su pre hiljadu godina hrišćani zasnivali svoju veru u Telo? Jer oni tada nisu znali ni za bakterije ni za kašičicu. I da su znali za kašičicu nisu znali za bakterije pa nisu ni znali da ih Gospod čudotvorno štiti. Koji su argument imali da kažu nešto kao neki danas: Evo 1000 godina to i to i zato mi verujemo da je ovo Telo? Ja ne znam kakav su oni dokaz ili "dokaz" u to vreme imali o ovakvom (maltene automatskom) čudotvornom dejstvu pričešća. Zbog toga mi se ovih dana motala misao po glavi da je svođenje hrišćanstva, tačnije naše vere, na dezinfekciju i čudo protiv bakterija u stvari znak nekog specifičnog maloverja a ne jake vere. Jer ako su naša braća pre 1000 godina, i bez dezinfekcije, imali nešto zbog čega su čvrsto verovali u Telo gde je to nešto nama danas? Ispada da ga nema, da nema te vere u Telo koju su oni imali pre svesti o dezinfekciji. Zato danas nekima, kada im se poljulja dezinfekcija, pada sve. Pada vera, pada Telo, pada Hristos. A da li je baš tako? Zato ja pomišljam da je (pre)naglašavanje vere u dezinfekciju u stvari znak maloverja, svođenja Hrista na meru naše vere, a ne znak jake vere (kakvu su naši imali pre 1000 godina).
  5. Mislim da onaj deo kod ap. Pavla o nedostojnom pričešćivanju može da da i konkretniji odgovor na to može li (direktno) preko pričešća da se dobije zarazna bolest. Pavle kaže da su oni koji se nedostojno pričešćuju krivi telu i krvi Gospodnjoj. Dakle, krivi su samom telu i krvi, i još kaže da ne razlikuju Telo od hleba i vina. A ako ih je mnogo zbog toga bilo bolesnih i mrtvih, i budući da je reč o vremenu kada su zarazne bolesti harale, razumno je pretpostaviti da među mnogima ima i onih koji su oboleli i preminuli i od zaraznih bolesti. Dakle, ako su oni krivi Telu i Krvi zašto baš preko njih, o koje su se tako ogrešili da zasluže smrt, ni bi bili i zaraženi? Pogotovo jer to za njih i nije Telo nego hleb i vino a nema prepreka da (običan) hleb i vino prenesu neku zarazu. Dakle, ono što je nekome Telo to je drugome hleb. I baš zbog toga što se jedući Telo kao hleb ogrešio o Telo ono mu kao hleb i biva na smrt, a budući da je to za njih običan hleb onda može da im prenese i zarazu. Ako bi se dala primedba da Gospod preko pričešća ubija možemo sa tim da uporedimo događaje da Gospod ubija neplodnu smokvu kao i da Ananija i Sapfira umiru od jedne laži Duhu Gospodnjem. A ako me sećanje ne vara ubijao je i kažnjavao Gospod i prekog najveće starozavetne svetinje tj. kovčega Zaveta. A ako je u ono vreme direktno preko svetinje kažnjavao (izazivao bolesti i slično na neprijateljima Jevreja) zašto ne bi kažnjavao preko još veće svetinje one o kojima govori ap. Pavle? Dakle, mislim da je ovakvim tumačenjem moguće pokazati da Telo, ako se nedostojno jede (kao hleb), može po volji Božijoj da direktno prenese zarazu na nedostojnog, kao i svaki drugi hleb.
  6. Lončar o pričešćivanju: Vernik sam, ali ćemo slušati struku Ministar zdravlja Zlatibor Lončar rekao je povodom saopštenja SPC da će nastaviti sa liturgijama, da će se i u tom slučaju slušati struka. IZVOR: B92 SUBOTA, 28.03.2020. | 15:36 On je odgovarajući na pitanja novinara u Palati Srbija kazao da će stav struke biti najvažniji po tom pitanju. "Izuzetno poštujem sve, vernik sam i idem u crkvu, ali sprovodi se ono što kaže struka da bi se zaštitili ljudski životi. Ne idemo ni manje ni više od onoga što oni kažu", rekao je Lončar. Podsetimo, Srpska pravoslavna crkva saopštila je danas da će nastaviti sa pričešćivanjem. https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2020&mm=03&dd=28&nav_category=12&nav_id=1670546
  7. Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода 28. Март 2020 - 13:47 Поводом најновијих препорука Владе Србије да се у циљу сузбијања ширења вируса COVID-19 ,,верски обреди у верским објектима и на отвореном простору врше без присуства верникâ”, уз образложење да је циљ препорукâ безбедан начин вршења богослужења и заштита здравља становништва и истовремено омогућавање несметаног вршења богослужења, обавештавамо све наше свештенство, монаштво и верни народ да ће Српска Православна Црква применити ове препоруке, као што је то већ учинила у оним државама српске дијаспоре и региона где су овакве мере заштите донете пре неколико дана. Црква неће прекидати служење свете Литургије нити престати да причешћује вернике јер је то ствар око које се не може расправљати: она представља основу наше вере у Бога Живога. То конкретно значи да ће се у храмовима у току богослужења налазити свештеник (или свештеници) са ђаконом, појцима и црквењаком (како је где потреба и прилика). Позивамо све вернике старије од 65 година, као и млађе слабијег општег здравственог стања и слабијег имунитета, да се наредних дана и недеља уздрже од доласка у храмове на света богослужења и ни себе ни друге не изложе ризику. Понављамо: ризик није свето Причешће (напротив, њега примамо, поред осталог и ,,на исцељење душе и тела”) већ реално присутна опасност од вируса, независно од светог Причешћа, због његове експанзије на сваком кораку у последње време, а предстојећи период и кинески и домаћи стручњаци оцењују као најкритичнији и виде што већу изолацију као једини начин да се његово ширење заустави и да се избегне трагично искуство Италије и неких других земаља. Нашим верницима очински, пастирски одговорно и са љубављу благосиљамо да света богослужења прате путем телевизијског и радио-преноса и црквених интернет-страница, а да се са својим парохом благовремено договоре о термину причешћа у свом дому. Остала чинодејства, нарочито свету Тајну крштења, треба одложити до нормализације стања, а када је оно ипак хитно потребно, саобразити га мерама ванредног стања. Сахране треба вршити са што мањим бројем присутних. Посебно напомињемо да није добро да се одлазак у цркву користи као изговор пред својом савешћу и пред ближњима за непоштовање мере самоизолације. Зато још једном позивамо све наше свештенство, монаштво и верни народ да се у свему придржавају прописа које је донела држава и упутстава о црквеном животу које је прописао Свети Архијерејски Синод. Из Канцеларије Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве Саопштење за јавност Светог Архијерејског Синода | Српскa Православнa Црквa [Званични сајт] WWW.SPC.RS
  8. «Страх за ближних учит нас любви». Протоиерей Алексий Уминский — о вере и ответственности во время эпидемии WWW.PRAVMIR.RU Как выдержать удар по благочестию и изменить что-то в лучшую сторону
  9. Haos u Kampali, glavnom gradu Ugande... https://www.monitor.co.ug/News/National/Photos-that-will-compel-you-cancel-your-journey-Kampala/688334-5505362-g3u0ib/index.html
  10. Našao sam: https://www.pravmir.ru/strah-za-blizhnih-uchit-nas-lyubvi-protoierej-aleksij-uminskij-o-vere-i-otvetstvennosti-vo-vremya-epidemii/
  11. Bravo za čoveka! Rusi opet na visini. Nadam se da će tako ostati i ako se i kod njih, ne daj Bože, raširi epidemija. A ako ovako misle i ostali u vrhu biće opet prvi među pravoslavnima koji su razumno i teološki dosledno odgovorili na ovaj izazov. Imaš li izvor za ovu izjavu?
  12. Ovako se to radi: ПРОТОЈЕРЕЈ АЛЕКСЕЈ УМИНСКИ – САЧУВАТИ ЉУДСКЕ ЖИВОТЕ Наравно, то погађа уобичајено народно благочашће. Људима се чини да је много тога спољашњег важно. Како ћемо тако, ми нећемо моћи да целивамо иконе! Али данас, на пример, у земљама западне Европе храмови су потпуно затворени, богослужења се уопшт не савршавају, ако се и врше то је иза затворених врата, преносе се онлајн. Шта нам данашњица може дати? Могућност ревизије наших норми навика, које ми сматрамо неизмењивом традицијом. Видети шта је могуће изменити. Уобичајено парохијско благочашће може се ставити у други план у разумевању светиња. И ЦРКВА МЕЊА СВОЈЕ БОГОСЛУЖЕЊЕ И НАЧИН ПРИЧЕШЋА МИРЈАНА, ДАВАЊА ЕВХАРИСТИЈЕ. МОЖЕМО СЕ СЕТИТИ ИСКУСТВА РАНЕ ЦРКВЕ КАДА СУ ХРИШЋАНИ МОГЛИ ПРИМАТИ ОД СВЕШТЕНИКА СВЕТЕ ДАРОВЕ У РУКЕ И ОДНЕТИ ИХ КУЋИ РАДИ ДОМАЋЕГ ПРИЧЕШЋИВАЊА. У хришћанству се током историје наше Цркве развио огроман број начина и пракси духовног живота, који могу бити примењени и данас у XXI веку. Данас можемо преиспитати све наше пређашње погледе ради тога да би схватили како у условима карантина и епидемије Црква може бити слободна од ствари које су се намножиле у њој као форма народног веровања, народног благочашћа, од кога се може пуно одбацити и тражити друге форме. И ово може постати важно за данашњу Цркву – као начин ослобођења од замрзнутих и мртвих форми. Данас се открива суштина, иако на фону опасних догађања. «Страх за ближних учит нас любви». Протоиерей Алексий Уминский — о вере и ответственности во время эпидемии

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...