Jump to content

Tanja M

Члан
  • Број садржаја

    371
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Tanja M

  • Ранг
    Интересује се

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TORLAK BI MOGAO DA NAPRAVI I DO 20 MILIONA VAKCINA, ALI POSTOJI USLOV: Oglasila se direktorka, doktorka Stoiljković WWW.ESPRESO.RS Nacionalna referentna laboratorija Instituta Torlak vrši analizu briseva građana pristiglih od strane za to nadležnih Zavoda za... "Paralelno sa borbom protiv virusa Covid 19, na "Torlaku" se proizvodi i vakcina protiv sezonskog gripa koja će nam na jesen i te kako pomoći da zaustavimo sudar korone i gripa. U intervjuu za "Blic" dr Vera Stoiljković, direktorka Instituta "Torlak", kaže da je ova ustanova u februaru mesecu počela sa proizvodnjom vakcine protiv sezonskog gripa. U ovom trenutku, kapacitet za proizvodnju je 500.000 doza na godišnjem novu, dok bi uz ulaganje u realizaciju novog proizvodnog pogona od strane države Institut "Torlak" bio u stanju da proizvede i do 20 miliona doza na godišnjem nivou, čime bi zadovoljio kako potrebe stanovništva u Srbiji tako i u regionu. Sve snage usmerene su na borbu protiv infekcije Covid 19, "Torlak" je od početka uključen u ovu priču. Kako se borite sa celokupnom situacijom? Institut za virusologiju, vakcine i serume "Torlak" je već u drugoj polovini feburara meseca počeo sa testiranjem biološkog materijala za koji je postojala osnovana sumnja da je zaražen bolešću Covid 19, izazvanu virusom SARS-CoV 2. Po proglašenju epidemije, a naročito po proglašenju vanrednog stanja od Vlade Republike Srbije, Nacionalna referentna laboratorija za grip i druge respiratorne viruse službe za laboratorijsku dijagnostiku Instituta "Torlak" je sve svoje raspoložive kadrovske i materijalne kapacitete usmerio na borbu protiv Covida 19. Koliko maksimalno testiranja možete obaviti u toku dana? Počev od marta meseca, kada je kapacitet testiranja na Institutu "Torlak" bio 350 testova dnevno, svojom angažovanošću, kontrolom, pravilnim usmeravanjem svog kadrovskog kapaciteta i na kraju velikim i požrtvovanim zalaganjem svojih zaposlenih, "Torlak" je povećao kapacitet testiranja, koji, na dnevnom nivou, u proseku iznosi preko 1.500 testova. foto: EPA-EFE/ NARONG SANGNAK, Ilustracija Koliko ste od početka epidemije obavili testova, koliko je to obiman i zahtevan posao? Počev od trenutka proglašenja epidemije na teritoriji Republike Srbije, Nacionalna referentna laboratorija za grip i druge respiratorne viruse Službe za laboratorijsku dijagnostiku Instituta "Torlak" je, metodom Real time PCR, testirao preko 100.000 građana. Što se obimnosti i zahtevnosti posla tiče, dovoljno je reći da je "Torlak" od samog početka epidemije sve svoje raspoložive resurse preuzmerio na borbu protiv Covida 19, i u tom smislu, angažovao sav svoj raspoloživi kadrovski kapacitet, istovremeno vodeći računa i o održavanju nivoa proizvodnje vakcina, seruma i dijagnostičkih preparata, kao njegove osnovne delatnost, angažujući pritom kadrove iz drugih organizacionih jedinica Instituta. Imali smo priliku da vidimo redove ispred "Torlaka", koliko ljudi dođe u jednom danu? Nacionalna referentna laboratorija Instituta "Torlak" vrši analizu briseva građana pristiglih od strane za to nadležnih Zavoda za javno zdravlje. Ali istovremeno pruža uslugu laboratorijske dijagnostike licima za koje postoji sumnja da su zaražena bolešću Covid 19, izazvanom virusom SARS-CoV 2, na njihov lični zahtev. Danas se taj broj kreće između 200 i 300 dnevno, iako je u jednom trenutku, shodno porastu broja zaraženih, taj broj dostizao i do 400 lica na dnevnom nivou. Koliko dugo se čekaju rezultati testova? U proseku, svi rezultati analiza briseva, kako oni po zahtevu građana tako i oni koji se Institutu "Torlak" dostavljaju od strane Covid ambulanti, izdaju se u roku od 24 do 48 sati. foto: EPA-EFE/ Rodrigo Sura Posle 15 godina "Torlak" ponovo proizvodi vakcinu protiv sezonskog gripa. Da li je sve spremno za proizvodnju? Proizvodnja vakcine protiv sezonskog gripa počela je u februaru mesecu. U jednom trenutku bila je prekinuta usled proglašenja vanrednog stanja izazvanog epidemijom virusa SARS-CoV 2, ali je pregrupisavanjem i stabilizacijom kadrovskih kapaciteta u Institutu "Torlak" ista nastavljena u maju mesecu tekuće godine, kada su se ujedno stekli svi neophodni uslovi za bezbedan rad. Da li je realno očekivati da Torlak u jednom trenutku otpočne proizvodnju dovoljne količine vakcina? Trenutni maksimalni kapacitet pogona za proizvodnju vakcine protiv gripa koji poseduje Institut "Torlak" je 500.000 doza godišnje. Shodno planu proizvodnje za 2020. godinu, planiramo da proizvedemo što veći broj vakcina, shodno navedenim maksimalni kapacitetima. Međutim, uz neophodno ulaganje u proizvodni i kadrovski kapacitet, kao i uz ulaganje u realizaciju novog proizvodnog pogona od strane države, Institut "Torlak" bi bio u stanju da proizvede i do 20.000.000 doza na godišnjem nivou, čime bi zadoviljio kako potrebe stanovnišva u republici Srbiji tako i potrebe u regionu, za predmetnom vakcinom. foto: Ilustracija, EPA-EFE/ OMER MESSINGER Proizvodnja šest vrsta vakcina Koliko vakcina "Torlak" trenutno proizvodi i koje su to vakcine? U okviru proizvodnog pogona Instituta za virusologiju, vakcine i serume "Torlak", trenutno se proizvode, BCG vakcina liofilizovana – vakcina protiv tuberkuloze, Tetavaksal-T® - vakcina protiv tetanusa, adsorbovana, Ditevaksal-T® - vakcina protiv difterije i tetanusa, adsorbovana, Ditevaksal-T® za odrasle - vakcina protiv difterije i tetanusa za odrasle, adsorbovana, Aldipete-T® - vakcina protiv difterije i tetanusa i velikog kašlja, adsorbovana, kao i virusna vakcina - TorVaxFlu - vakcina protiv sezoskog gripa, splitovana inaktivisana."
  2. Choirs may have to remain silent long after society reopens - Portland Press Herald WWW.PRESSHERALD.COM Maine choral directors are ‘disconsolate’ to hear experts say there will have to be a vaccine and an effective treatment for...
  3. Obaveštajni dosije „Pet očiju“: Australijska federalna agencija finansirala istraživanja u Vuhanu RS-LAT.SPUTNIKNEWS.COM Sve intenzivnija rasprava o poreklu kovida 19 dobila je političku dimenziju posle tvrdnji predsednika SAD Donalda Trampa da je... "Све интензивнија расправа о пореклу ковида 19 добила је политичку димензију после тврдњи председника САД Доналда Трампа да је вирус вероватно настао у Институту за вирусологију у Вухану, иако се амерички званичници слажу са научним консензусом да нови корона вирус није направио човек нити је он генетски модификован. Организација за научно-индустријска истраживања Комонвелта (ЦСИРО), аустралијска федерална агенција одговорна за научна истраживања, учествовала је у финансирању и обуци кинеских научника који су били укључени у генетску модификацију смртоносног вируса корона који се са слепих мишева преноси на људе, пише аустралијски „Дејли телеграф“. У извештају заснованом на 15 страница обавештајног досјеа „Пет очију“, англофонске обавештајне алијансе коју чине САД, Велика Британија, Канада, Аустралија и Нови Зеланд, тврди се да су старији истраживачи Института за вирусологију у Вухану кога Трамп оптужује за „производњу“ вируса, прошли обуку или су били запослени у ЦСИРО. Лист даље наводи да изгледа да је сарадња ЦСИРО и Кинеске академија наука још увек у току. Међу кинеским научницима који раде у Аустралији је др Ши Зенгли, директорка Центра за новонастале заразне болести у лабораторији у Вухану, која је живела у Аустралији више од три месеца током 2006. године као гостујући научник, за коју се тврди да се бавила истраживањем вируса САРС. Пенг Зу, још један старији истраживач који тренутно руководи Пројектом инфекције и имунологије на вирусе које преносе слепи мишеви у лабораторији у Вухану, провео је пет година студирајући и радећи у Аустралији а докторирао је на ЦСИРО између 2009 и 2010. године а после је наставио да се бави испитивањем слепих мишева у аустралијској Лабораторији за здравље животиња између 2011. и 2014. године. Кинески научници су објавили 2019. године чланак у медицинском часопису „Вируси“ у коме су упозорили на опасност преношења корона вируса са слепих мишева на друге врсте. Аустралијска сенаторка Сара Хендерсон оценила је налазе досијеа по коме су се кинески научници у Аустралији бавили истраживањем вируса које преносе слепи мишеви „веома узнемиравајућим“, наговештавајући потребу „екстремног опреза“ кад је реч о „било којем истраживачком пројекту који укључује стране истраживаче а тиче се националне безбедности или биолошке сигурности“. Вест о аустралијској подршци Институту за вирусологију у Вухану објављена је после недавног открића да је Амерички национални институт за здравље, америчка владина агенција, дао кинеској лабораторији око 3,7 милиона долара бесповратних средстава за спровођење експеримената на слепим мишевима, како би се утврдило како се преносе корона вируси. Америчко министарство образовања затражило је од Универзитета у Тексасу да достави све уговоре са лабораторијом у Вухану после извештаја о сарадњи вредној неколико милиона долара у уговорима о обуци из биолошке безбедности и „колаборативним научним уговорима у вези са биолошком заштитом“. „Пет очију“ оптужују Кину да је уништила доказе из лабораторије у Вухану и да одбија да пружи узорке вируса међународном тиму научника који ради на производњи вакцине. Др Вун Зиминг, старији директор лабораторије у Вухану наглашава да строги регулаторни режим и кодекс понашања за истраживање онемогућавају лабораторију да извор пандемије вируса корона. Подсећамо, СЗО је саопштио да је вирус корона природног порекла и да није произведен у лабораторији."
  4. Ruski lekar objasnio kako se formira imunitet na kovid RS-LAT.SPUTNIKNEWS.COM Doktor medicinskih nauka i profesor patofiziologije na Prvom moskovskom državnom medicinskom univerzitetu „Sečenov“... "Doktor medicinskih nauka i profesor patofiziologije na Prvom moskovskom državnom medicinskom univerzitetu „Sečenov“, Anton Jeršov, objasnio je za „Rosijsku gazetu“ pod kojim uslovima se formira stabilan imunitet na virus korona. Jeršov smatra da je optimalan slučaj za formiranje stabilnog imuniteta na kovid 19 tok bolesti u srednjem obliku bez preterane upotrebe lekova. „Tada organizam formira maksimalan imunitet na njega“, precizirao je on. Prema rečima profesora, pravi imunitet koji pruža zaštitu od infekcije, ne može se formirati u dva slučaja: u slučaju vrlo blagog ili izuzetno teškog oblika bolesti. U prvom slučaju, uprkos infekciji, u ljudsko telo ne dopire dovoljna količina virusa koja bi učinila da se organizam ozbiljno odnosi prema infekciji i razvije antitela na nju. „Drugi slučaj kada se ne stvara imunitet je ako je čovek bio jako bolestan. U slučajevima izuzetno teških simptoma bolesti, organizam će biti u toliko velikom stresu da će sve njegove snage biti usmerene na trenutno održavanje života, a ne na formiranje zaštite u budućnosti. Telo jednostavno nema dovoljno snage, odnosno proteina, za stvaranje antitela“, precizirao je Jeršov. Press-služba Rospotrebnadzora Fotografija virusa korona Specijalista je dodao da je problem sa trenutnim virusom korona taj što se pojavio nedavno i, shodno tome, nije prošlo dovoljno vremena za „upoznavanje“ sa ovim virusom. „Zbog činjenice da je u pitanju SARS, postoji pretpostavka da će imunitet na kovid 19 takođe trajati dve godine. Ali nema potvrđenih podataka da će se on očuvati“, zaključio je profesor. Svetska zdravstvena organizacija objavila je 11. marta epidemiju nove infekcije virusa korona kovid 19 za pandemiju. Prema poslednjim podacima u svetu je zabeleženo više od 3,56 miliona slučajeva zaraze, a umrlo je više od 248 hiljada ljudi." Pročitajte još: Obaveštajni dosije „Pet očiju“: Australijska federalna agencija finansirala istraživanja u Vuhanu Kraj američke dominacije: Kovid 19 menja svetski poredak Tamna strana rada od kuće – iskrivljeni pogled na svet i usamljenost
  5. Amerikanci prekinuli finansiranje instituta u Vuhanu: Kakva je uloga glavnog epidemiologa SAD RS-LAT.SPUTNIKNEWS.COM Amerikanci su prekinuli finansiranje Instituta za virusologiju u Vuhanu, posle više godina finansijske pomoći toj kineskoj... "Amerikanci su prekinuli finansiranje Instituta za virusologiju u Vuhanu, posle više godina finansijske pomoći toj kineskoj instituciji u istraživanju virusa korona koji sa slepih miševa mogu da pređu na ljude. Nacionalni institut za alergijske i zarazne bolesti, na čijem je čelu dr Entoni Fauči, glavni američki epidemiolog, koji se smatra i vođom borbe protiv epidemije virusa korona, i Nacionalni institut za javno zdravlje SAD, odobrili su u proteklih šest godina Institutu za virusologiju u Vuhanu 7,4 miliona dolara za istraživanje virusa korona, piše „Njuzvik“. pixabay Obaveštajni dosije „Pet očiju“: Australijska federalna agencija finansirala istraživanja u Vuhanu Druga faza projekta započeta je 2019, a 3,7 miliona dolara za nju odobreno je prošle godine. Finansiranje druge faze projekta prekinuto je krajem aprila odlukom administracije američkog predsednika Donalda Trama, piše „Politiko“. Tako neće biti isplaćeno preostalih 370.000 dolara kineskom institutu. Prvu fazu, koja je koštala takođe 3,7 miliona dolara, a trajala je od 2014. do prošle godine, finansirao je Faučijev Nacionalni institut za alergijske i zarazne bolesti. Njen cilj bilo je praćenje virusa korona kod slepih miševa, a njom je rukovodio Ši Ženg Li, koji je zajedno sa drugim naučnicima iz laboratorije u Vuhanu istraživao i katalogizovao viruse korona kod slepih miševa u prirodnom okruženju. © AP Photo / Evan Vucci Tramp o virusu korona: Kina pogrešila i htela da sakrije grešku U drugoj fazi, koju je finansirao Nacionalni institut za javno zdravlje SAD preko neprofitne organizacije „Ekohelt Alajans“, naučnici iz Vuhana u laboratorijskim uslovima izučavali su infektivnost tih virusa, njihovu mogućnost da „skoče“ na ljude. Svetska zdravstvena organizacija navodi da novi virus korona SARS-kov2, koji je izazvao globalnu pandemiju, poreklo vodi iz slepog miša, a da se na ljude proširio najverovatnije preko tržnice u Vuhanu. © AP Photo / Alex Brandon Dr Entoni Fauči, vodeći epidemiolog u SAD Mnogi naučnici su, pre izbijanja pandemije virusa korona, kritikovali ovakva istraživanja zbog opasnosti od toga što bi virus, nad kojim se obavljaju eksperimenti, među kojima je i genetički inženjering, mogao da „procuri“ iz laboratorije. „Njuzvik“ podseća da je Fauči, koji je na čelu Nacionalnog instituta za alergijske i zarazne bolesti još od 1984. godine, pre desetak godina bio umešan u kontroverzno istraživanje virusa ptičjeg gripa. © AP Photo / Mary Altaffer Pompeo: Čvrsti dokazi da je virus korona stigao iz laboratorije u Vuhanu Tada su naučnici „propuštali“ taj virus kroz razne životinjske vrste kako bi postao zarazniji do te mere da može izazvati pandemiju. Više od 200 američkih naučnika tada je pozvalo da se takva istraživanja prekinu zbog opasnosti od moguće „curenja“ takvog virusa iz laboratorije, Fauči je tada takva istraživanja branio rečima da će „omogućiti nalaženje novih antivirusnih lekova koji bi mogli da služe za prevenciju i lečenje“. Pod pritiskom javnosti, takva istraživanja su prekinuta 2014. godine, kada je suspendovana 21 studija. Ipak, Nacionalni institut za javno zdravlje SAD ukinuo je moratorijum na takva istraživanja 2017. godine, a dve godine kasnije odobrio je i sprovođenje dve takve studije na gripu." Pročitajte još: Ruski senator: Amerika na putu rata sa Kinom Čijoj se to Kina „otela kontroli” i šta tu može Amerika /video/ Američki obaveštajci objavili zaključak istraživanja: Da li je koronu stvorio čovek Nešto je sa kovidom 19 jako čudno! Danica Grujičić objasnila zašto misli da je virus veštački
  6. Blood clots are the latest life-threatening complication of the coronavirus, but doctors aren't sure how to treat them TRC.TABOOLA.COM Doctors are seeing blood clots in coronavirus patients, and some are dying even after they've recovered enough to leave the...
  7. Милош Ковић: Увредљива објашњења „струке“ и функционера о одбијању молбе СПЦ за присуство верника на Васкрс – Стање ствари STANJESTVARI.COM Објашњења „струке“ и државних функционера зашто су одбили молбу СПЦ да се дозволи присуство верника на... Милош Ковић: Увредљива објашњења „струке“ и функционера о одбијању молбе СПЦ за присуство верника на Васкрс By Стање ствари on 30. априла 2020. • ( 4 ) Објашњења „струке“ и државних функционера зашто су одбили молбу СПЦ да се дозволи присуство верника на Васкршњој литургији деловала су тако муцаво, нестручно и увредљиво, каже проф. Ковић Милош Ковић (Фото: Соња Ракочевић) Пандемија вируса корона само ће убрзати процес окончања америчке хегемоније и стварања мултиполарног света. Показало се да су озбиљни гладијатори у међународној арени САД, Кина и Русија, а да ЕУ не припада том клубу. Ово су само неке од поука које смо, како нам каже историчар проф. др Милош Ковић, извукли из кризе коју је изазвао вирус корона а какву савремени свет не памти. Ковић наглашава да је ова пандемија, бар по глобалним, огромним размерама карантина и заустављања послова – крупан историјски догађај, а њене економске последице могле би да покрену ланац важних збивања. -Али, за сада, по убитачности, корона вирус не може да се упореди са страшним пандемијама које су столећима, периодично захватале Европу. „Црна смрт“ из 14. века све је променила и њене демографске и духовне последице осећале су се вековима. Шпанска грозница, „шпањола“, како су је звали у нашим крајевима, на крају Првог светског рата, убила је неупоредиво више људи. Пандемије колере трају све до данашњег дана, али више нису тако убитачне као у 19. веку – појашњава Ковић. Кажете да ће криза покренути ланац важних догађаја. На шта мислите? Како ће свет изгледати “дан после”? -Крај ове пандемије још се не назире, па је зато незахвално давати било каква предсказања. Много питања остаје отворено. Људи, заиста, масовно страдају и умиру. Спорно је, ипак, порекло вируса. Тек ћемо истраживати шта је у свему овоме била наручена медијска хистерија, намењена остварењу нечијих интереса. Начелно, већ сада се може рећи да ће пандемија убрзати и заоштрити процесе започете пре него што се она појавила. Она неће променити људску природу, али ће, слично пошастима из прошлости, учинити видљивијом њену тамну страну. Ипак, видљиво је да се друштво, бар на неко време, вратило традиционалним вредностима – породици, природи, пријатељима… – Култура либералног, урбаног индивидуализма је на тешком испиту. Инокосним појединцима у овој изолацији сигурно је најтеже. Људи су се затворили у куће и вратили својим породицама. Многи су из градских станова побегли у сеоске куће и викендице. Ако ово потраје, то неће бити само привремени покрет, него озбиљнији повратак селу и природи. У временима епидемија и масовних страдања људи се, по правилу, враћају вери. Многи су се умирили, читају и пишу. Нека од највећих дела књижевности, па и науке, настајала су у оваквим временима. Све су то кретања која, сама по себи, могу да имају добре последице. Но, када су страдања бивала посебно дуга и тешка, као у време „Црне смрти“, људи су, увидевши да умиру баш сви, без обзира на веру, морал и памет, губили поверење у било какве традиционалне вредности. Напуштали су веру и морал, своје најближе, крали су и отимали. У временима епидемија и пошасти, наиме, цвета себичност. И сада је јасно да ће највишу цену да плате они којима је помоћ најпотребнија. На удару су стари и сиромашни, људи који живе у ратним зонама, у гетима, као наши Срби у Метохији, на Косову, у Крајини. Мање, слабије фирме теже ће издржати економску кризу насталу због општег застоја, него велике компаније. Сиромашне и задужене државе теже ће се одупрети пандемији од богатих. Надам се да ће бар ова несрећа мимоићи Африку. Када је епидемија почела, показало се да су се државе које су окренуте себи боље снашле, док су земље, које су чланице интегративних процеса, попут Италије или Шпаније доживеле катастрофу. -Показало се да је суверена држава кадра да брине о својим грађанима много посвећеније него наднационална структура каква је Европска унија. Као по неком урођеном рефлексу, старе европске државе одмах су се затвориле у себе, заборавиле на Шенген, окренуле леђа Италији и Шпанији, и започеле међусобно отимање за респираторе, тестове, рукавице и маске. Још у децембру 2019, најдаље у јануару 2020. било је јасно шта се догађа у Кини, али то није била тема за бриселске стручњаке и технократе. Хрватској, председавајућој Савета министара ЕУ, после захтева европског комесара за здравље да се сазове састанак министара здравља ЕУ, требало је пуне две седмице да то и учини (од 29. јануара до 13. фебруара). Вирус се тада већ увелико ширио Италијом. Пандемија је потврдила оно што се знало и пре ње: озбиљни гладијатори у међународној арени су САД, Кина и Русија. ЕУ не припада том клубу. Немачка са својим европским сателитима и Велика Британија, ослоњена на Комонвелт и САД, представљају тек регионалне силе, онако као што је то на источном Средоземљу Турска, или на Средњем Истоку Иран. Кина се неупоредиво боље од западних држава снашла у борби против вируса и несебично помагала европским народима. -Кина се, за разлику од ЕУ, успешно изборила са првим таласом пандемије. Стигла је чак да прва пошаље помоћ европским земљама. Њен стари сукоб са САД сада је само постао свима очигледан. У америчким медијима она је заузела место судбинског непријатеља, које је пре пандемије било намењено Русији. То је умногоме поправило положај Русије, која се, такође, добро носи са пандемијом и помаже другим земљама. Она би, од распламсавања сукоба САД и Кине, могла да има значајне тактичке користи. Стратешки, међутим, Русија и Кина упућене су једна на другу у заједничком отпору експанзији Запада, који већ вековима систематски потискује и поништава све што је самосвојно и од њега другачије. Како ће у будућности изгледати улога Кине у свету? Има прогноза и да ће да ли ће она преузети водеће место? -Кина још нема глобалну моћ, на какву претендују САД. Овде, на Балкану, њена економска и дипломатска подршка може да буде драгоцена, али у одбрани Србије (Косова и Метохије), Републике Српске и српског народа у региону она не може да замени Русију. Тако је већ вековима – Русију на Балкан воде њена култура, историја и интереси. Кину тек треба откривати. Неки аналитичари и историчари сматрају да ће ова криза означити крај глобалног светског либералног поретка. Слажете ли се с њима? – Пандемија ће само убрзати процес окончања америчке хегемоније и стварања мултиполарног света. Кина и Русија су, за сада, победнице пропагандних надигравања у добу короне. Пандемија је у САД продубила унутрашње сукобе. Усред масовног страдања, политичке елите се боре за гласове у председничкој кампањи и размењују ниске ударце. Моћ Запада, међутим, и даље је огромна. Средњи слој у Русији, па и у Кини, и даље опонаша западни стил живота и његову културу. И код нас имамо невероватну, самоубилачку веру у Запад, чак и после НАТО геноцида у Крајини и на Косову и Метохији, агресија на Српску и Србију, у исто време док покушавају да нам, отимањем Косова, распарчају Србију. „Мека моћ“, медијска пропаганда, привреда и оружане снаге Запада губе престиж и снагу, али су и даље без премца. Они чак користе проглашење пандемије да би лакше остваривали своје интересе. Погледајте шта сада раде у Србији (на Косову и Метохији) и у Црној Гори. Видимо да се убрзано припремају за време после короне. Недавно сте рекли да су државе у име здравља и безбедности прошириле своју моћ над грађанима и од тога неће лако одустати. Шта сте под тим мислили и какве би то последице могло имати? – Када сам, недавно, поводом пандемије, написао да ће се у будућности, главна борба водити између државне принуде и човекове слободе, нисам очекивао да ће догађаји то тако брзо наметнути као најважнију тему. С једне стране, потврдило се да је, у оваквим временима, држава незаменљива у одбрани живота и здравља својих грађана. Људи то готово инстинктивно осећају и њој, најчешће, верују. Чак и у САД, где је држава вечито сумњива и готово невидљива, људи се у времену короне не плаше ње, него „фармацеутске мафије“ која је у приватним рукама и чије је оличење, како видимо, у последње време постао Бил Гејтс. Питање је, међутим, колико приватни интереси могу да се одвоје од државе и њених чиновника, поготово у земљама какве су САД. Држава је одавно ушла у наш приватни живот, она контролише наше кретање и наше дневне рутине. Сада је то постало свима очигледно. Римокатолички инквизитори, јакобински и бољшевички терористи, британски и амерички колонијалисти – сви су убеђивали своје жртве да их кажњавају и преваспитавају за њихово добро и у корист заједнице. Ви то не знате, необразовани сте и верски затуцани, ваша „политичка култура“ се одупире „модернизацији“, то је ствар „струке“ и науке, зато ћете да ћутите, слушате и трпите. Бољшевици су своје жртве затварали у болнице, и то душевне. Сведоци смо и великих полемика око вакцине против вируса корона, да ли је она лек или служи за “чиповање” људи… – Хоћемо ли заиста морати да бирамо између слободе и здравља? Већина ће изабрати здравље и они ће бити послушна биомаса будућности. Мањина ће хтети слободу и они ће бити оне луче, које ће нам у будућности осветљавати пут. Шта уопште значи бити „здрав“? Да ли су болесни старци које угрожава вирус короне или “стручњаци” који хоће да нам у тело, „за наше добро и за добро заједнице“, уграде чипове, како би међу нама препознали сумњиве? Превише је зла, од 18. века до данас, учињено уз позивање на „здравље“, „струку“ и „науку“, да бисмо имали право на наивност. Многе државе одавно не крију да контролишу све наше контакте, скоро цео наш живот. – Едвард Сноуден нам је само потврдио оно што смо и раније наслућивали. Запад, понајвише англосаксонски свет, под изговором одбране од тероризма, који су, опет, својим освајачким походима сами створили, слуша и гледа све што је на интернету или се преноси телефоном. Бабице интернета су, уосталом, носиле униформе америчких генерала. Новост је само у томе да ми сада, својом слободном вољом, сами објављујемо најприватније ствари преко друштвених мрежа. Наша државна телевизија без трунке дистанце или запитаности, објавила је репортажу о кинеским шлемовима који на улици препознају сумњиве. Кинески полицајац се куне да то чудо технологије неће бити злоупотребљено. Све нам то говори ка каквом свету идемо. Како видите “игре” око цркве у време короне? Сведочили смо различитим препорукама за Васкрс – Синод и држава нису имали исто мишљење, полемисало се да ли је важнија вера или здравље. Истовремено у Црној Гори ухапшен је митрополит Амфилохије. – Размислимо од кога нам данас, у 21. веку, заиста прети опасност. Бити човек од „струке“ значи, поред осталог, бити свестан граница својих знања и компетенција. Зато су објашњења наше „струке“ и државних функционера о томе зашто су одбили молбу Српске цркве да се не забрањује присуство верника на Васкршњој литургији и зашто су на Васкрс завели чак четвородневни полицијски час, деловала тако муцаво, нестручно и увредљиво. У Црној Гори, међутим, држава користи пандемију да би се обрачунала са црквом. Са одвајањем цркве од државе, почевши од 18. века, црква је изгубила моћ и стекла нову слободу. Прогони, као у јакобинској Француској, бољшевичком Совјетском Савезу, титоистичкој Југославији, натовском Косову, Метохији, Црној Гори, чак су јој вратили део ранохришћанске привлачности. Свуда где се у међувремену осрамотила, црква је то учинила захваљујући очуваној или обновљеној симбиози са државом. Западне управљачке елите данас припадају генерацијама „деце цвећа“ из шездесетих, које су цркву изједначавале са америчким расистима и изазивачима вијентнамског рата. У Украјини и Црној Гори њима су идеолошки ближи бивши комунисти и убеђени атеисти, него самосвесни и својеглави православни хришћани. Реалполитички, али и идеолошки, радије ће се удружити са радикалном муслиманима, као у Босни и Херцеговини, или на Косову и Метохији, него са Русији склоним православцима. У прогонима над црквом у Црној Гори, Метохији и на Косову, препознају се, зато, не само антисрпски, него и дубоко антихришћански тонови. Европљани већ препознају Косово као место на коме су се бриселски и вашингтонски властодршци обрачунали са аутентичним, европским, хришћанским наслеђем. У црногорским апсанама, косовским гетима и напуштеним крајишким селима, баш као у вековима под Османлијама, Хабзбурзима, Млечанима, нацистима и усташама, Српска православна црква опет је постала упориште савести и слободе. Љиљана Бегенишић Шира верзија интервјуа објављеног у „Вечерњим новостима“, 30. 4. 2020. Наслов и опрема: Стање ствари
  8. Ponovo rade Skupština i šerpe „Mi u Srbiji od Karađorđa, preko Miloša, Aleksandra, Tita, Miloševića i Tadića do danas, ne uspevamo da vladavinu vlastodržaca i njihove svite i proizvoljnu primenu zakona zamenimo vladavinom institucija koje zakone primenjuje prema svima jednako. Mi malo stariji pamtimo da je još Josip Broz Tito govorio da se ne moramo držati zakona ko pijan plota. Ni vlastodršci što su došli posle njega nisu u tom pogledu ništa promenili“. 2Piše: Safeta Biševac29. aprila 2020. 14.15 Safeta Biševac Ovo je za Danas nedavno izjavio advokat Aleksandar Lojpur. Teško da bi se išta moglo zameriti ovoj izjavi i nije Lojpur ni prvi ni poslednji koji zastupa ovu tezu. Vanredno stanje uvedeno zbog suzbijanja širenja virusa kovid 19 idealna je prilika da se ponovo uverimo u kakvoj zemlji živimo. Prema mišljenju mnogih pravnih stručnjaka vanredno stanje je uvedeno na sumnjiv način, neki tvrde uz kršenje Ustava. Vanredne mere su sigurno bile i još su neophodne, ali mogle su da budu uvedene i sprovođene i po Zakonu o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama. Ali, vanredno stanje deluje moćnije. Omogućava da „jedan čovek“ pompezno potpisuje naredbe, dramatično se obraća javnosti, nosi respiratore, preti, obećava, kritikuje, hvali… A izbori uskoro. Ustavom zagarantovana prava građana sumnjivo su poštovana, neki tvrde kršena. Neki „neposlušni“ hapšeni, novčano kažnjavani, drugi „samo“ opominjani i „targetirani“. Uvek se tešimo da može da bude gore i da se slične stvari svuda dešavaju. Zaista sve evropske i ostale države sprovode manje ili više rigorozne mere protiv pandemije. Ali, razlike u načinu sprovođenje su očigledne. Retke su zemlje imale to zadovoljstvo da im predsednik nosi medicinsku i zaštitnu opremu, obećava da će lično da poleti avionom i ode po respiratore koje nam je neko nepoznat blokirao. Pojedine političke partije i udruženja su najavili obraćanje Ustavnom sudu Srbije za ocenu ustavnosti uvedenog vanrednog stanja i sprovedenih mera. Šta mislite da li će Ustavni sud Srbije reagovati i kako? Čak je i Ustavni sud BiH presudio da mere zabrane kretanja u većem entitetu Federaciji, predstavlja kršenje prava građana. A susedna BiH često nam služi za utehu – ima i lošijih, komplikovanijih i nefunkcionalnijih država. Da li smo na kraju početka ili početku kraja epidemije još se ne zna, ali mere se neobično brzo ublažavaju. Srbija je, čini mi se, na početku kasnila sa donošenjem mera, a sada kao da brza sa njihovim ublažavanjem i ukidanjem. U okviru normalizacije, ponovo radi Skupština, a pred poslanicima je lak zadatak da aminuju uredbe i mere Vlade Srbije uvedene u pokušaju suzbijanja širenja virusa. Uz neizbežne panegirike predsedniku. Ponovo se od 20.05 sati čuju šerpe, lonci, poklopci, zvižduci, nezadovoljnih građana Beograda i još nekih gradova Srbije. Nekima od nas koji se sećamo sličnih akcija krajem devedesetih verovatno se čini da su aktuelne slabije, ali malo li je za vanredno stanje? Sama činjenica da su se nezadovoljni građani probudili i pobunili, značajna je jer pokazuje da u ovoj zemlji prkos uvek postoji. I najopasniji je kada nema ko da ga kanališe. Šerpe, lonci i poklopci Vučića sigurno ne mogu da sruše, ali više je nego očigledno da je čuo nezadovoljne i da mu se nimalo ne sviđa. Po ko zna koji put, SNS odgovara krajnje neoriginalno – kopijom. Opštinsku odbori najavljuju „kontru“, u isto vreme. Kakva će to kakofonija biti, aplauzi, zvižduci, šerpe, lonci, „Marš na Drinu“, Rundekova „Ay Carmela“, „Zemlja“ EKV, Balaševićevo „Dno dna“… Korona nam je zaista manji problem.
  9. Црква се у време коронавируса показала као заједница која је демантовала сву своју теологију и живот | Саборник WWW.SABORNIK.NET Пише: Милан Клисура 1. Тврдили смо и љутили се када нам неко каже да смо религија, убеђујући све да је хришћанство... Mozda je neko vec postavio, al vredi procitati... "Пише: Милан Клисура 1. Тврдили смо и љутили се када нам неко каже да смо религија, убеђујући све да је хришћанство (посебно православље), вера – а не религија. Читава прича која се изродила о литургији и причешћу као да је несвесно показала да ми не постојимо без култа, па самим тим нисмо ништа друго него религија. Када је цар Теодосије поставио хришћанство као званичну религију Царства, он није укинуо паганизам. Само је забранио да се приносе жртве у оквиру њиховог култа. То је било довољно да паганство нестане: нестанак култа, повукао је нестанак паганства као религије. Оно што је опстало био је интелектуални моменат, као што је нпр. Атинска Академија (укинута тек у 6. веку). Дакле, од паганства је остао само интелектуализам укидањем култа. Ми смо својом еуфоријом око литургије заличили на ове пагане, такав утисак имам. 2. Тврдили смо да је Црква заједница љубави и слично. Али сада смо показали да нисмо чак ни то. Нити заједница љубави, нити нешто слично. Ево, један пример, крајње људски. Уколико би у некој породици некоме умро неко, од неке заразе или чега већ, како би се та породица понашала? Да ли би била неосетљива према преосталим члановима свог домаћинства, или би показала неупоредиво већу бригу за преживеле, можда и преко мере? Желели бисмо да избегнемо да и неког другог иста несрећа задеси? А нама, нама умре један епископ, вероучитељ, монаси и монахиње (они о којима се говори и не говори). Али они као да нису део породице, јер ми настављамо по старом – ништа се није променило. 3. Затим смо искористили ситуацију да се још једном поделимо и поцепамо. Не само што се непрестано делимо на либералне и традиционалне, достојне и недостојне, сада смо у најгорој могућој ситуацији увели и поделу на оне који верују и оне који не верују. У складу са тим, позивали смо оне који верују да долазе, а они који су слаби у вери да остану код куће?! Колико је то тек неодговорно? И да ли је то брига породице за слабије чланове или изазивачки позив свима да докажу своју веру стајањем у црквеној порти? 4. Затим смо направили још једну грешку, поистоветили смо болест и грех. Тако је владика Милутин, чак и мртав, од појединаца осуђен као маловеран, Шарић исто тако, сваки монах и лаик може само да осећа стид уколико се разболи, јер је доказао неверу. Узалудно је сада помињати црквено предање, или макар најелементарнију ствар: Праведни Јов. Прича која говори о вечном проблему страдања праведних. Али коме причати и о овоме? 5. Затим смо правдали да је Литургија обавезна да се на њу иде, јер гле у Максију су такве гужве па ником ништа. Чини ми се да је ово неодговорна паралела. Зато што је негде лоше, можемо онда и ми тако. У смислу, „гле они краду зашто не можемо и ми!“ Постојала је прилика да се покажемо одговорни у друштву које је дубоко култно оријентисано, али не и верски. Отуда последично неповерење у Цркву, а поверење у своју бабу (моја баба је радила тако и тако). У таквом друштву, којем додајем још идеолошке непријатеље цркве, морало се показати да смо одговорнији од свих и да запушимо уста свима њима. Јер шта је хришћанство, шта је Васкрс, ако не прослављање људског живота или смо се заглавили у блату Великог Петка?! 6. И све је ово смешно заправо, размажено. Ми смо у неприродним условима били без Литургије готово вековима. Свештеника није било, као ни цркава у време Турака. Нико није ишао тако далеко да тврди да ту нема цркве, јер нема Литургије. Црква се одржавала кроз крсну славу (хлеб и вино), слава је била замена за причешће кога није било. Дакле, кућа је заменила цркве и заједничарење. Да прескочим кратак период слободе, али да поменем време рата, у НДХ није било Литургија, није се служило. У збеговима није било литургија, у логорима није било литургија. Да ли је тамо онда било Христа? Или је можда тамо било и више Христа него у нашим Литургијама данас? У време комунизма, служено је углавном без народа, а цркава није било много (у БиХ и ХР највећи број цркава је изграђен или обновљен 90их). Ни тада никоме није пало на памет да хистерише, црква се сналазила и живела (не само преживљавала). Литургијска обнова је довела готово до идолатрије, идолатрије службе по себи, али не и бриге за народ у тој служби. Ми и данас пазимо да Литургија буде у свему аутентична позној Византији, али нас људи не занимају – не занима нас да ли верник може да разуме, колико разуме и слично. 7. Уместо литургије, центар црквеног живота вековима су били обреди и обичаји из којих почиње да се црпи идентитет и саме православне вере. Затим кућна црква и сл. Крсна слава је имала готово најважније литургијске елементе, хлеб и вино, који су у таквим приликама могли бити замена литургијском животу. Ми и данас живимо по инерцији тих времена, тј. схватању да обреди чине наш идентитет православним, а не редовни одлазак у цркву. Међутим, литургијска обнова је отишла у други екстрем, Литургија и само Литургија. Једно је почело да искључује друго. 8. У Грчкој макар и Румунији народ много више посећује Литургије, јер имају много више цркава. Само Солун има преко 300 цркава! Чак и да су мало попуњене то је неупоредиво више него у Београду који нема ни приближно толико цркава. Не знам податке за Русе, иако смо ми вероватно сличнији Русима (умрло им је неколико епископа и заражено мноштво монаштва) по проценту. Па ипак, Грци нису имали Литургије са народом, а ни Руси, а ни Румуни. Њихове цркве су донеле јасне одлуке. Пренос васкршње Литургије из Москве (без народа, снимано је од горе тако да се лепо могло видети да није било лаика који су се провукли, као код нас). Чврста и јасна одлука омогућила је да се колико-толико укину поделе међу верним народом, а и да се спрече напади непријатеља Цркве, тј. оних које нервира само наше постојање. Од силног богатства вере којим се дичимо, ми смо је редуковали апсолутно и само на Литургију, то се зове сиромашење. Иако, како сам претходно покушао да покажем, у нашој историји, редовно присуство на Литургији је више инцидент, него правило. 9. И можда најгоре, које происходи из свега овога, вера је преточена у инат и пркос, потребу за доказивањем и само-доказивањем. Позив да веру у овој тешкој ситуацији преведемо у хуманитарни рад и практичну бригу о нашим ближњима – изостао је. Позив да Литургија буде оно што је била у Новом завету за Павла, „брига за сиромашне у Јерусалиму“ (Рим 15, 26) – метафорички говорећи. Уместо да добијемо позив да служимо ту службу, све је изостало. Зашто ово говорим, зато што сам из прве руке видео како се и поред позива волонтери не јављају, него је држава издавала радне налоге људима, да би ови глумили волонтере, а заправо су били принуђени на рад. Са друге стране, одушевили су ме појединци, који су се организовали готово по свим зградама (барем у мом крају) нудећи помоћ пензионерима. Али позив Цркве је овде изостао, ми смо изгледали као изгубљени у Литургији, изгубљени у преводу. 10. Отуда моја критика можда и највише иде на одговорне у црквеној влади, јер су одлуке биле толико збуњујуће, да се није знало шта да се ради. И зато су се људи и поделили, зато су се поделе појачале. Цркве које су донеле јасну одлуку, смањиле су могућност јачих подела. Другим речима, те цркве су уклониле могућност да се људи свађају, а то је одговорно понашање. 11. И прошло је ових месец и по, и све ће се лагано вратити у нормалу па и одлазак на Литургију. А толико еуфорије за тих месец и по. После свега, остаће само тужно сећање на наше осиромашено схватања вере, редукцију којом смо укинули љубав, увели култ, а саме вернике слудели и научили да ван порте нема хришћанства и цркве. То је већ дугорочно штетно, јер се тиче самог идентитета ко смо ми заиста. 12. А ко смо ми онда? Јер не сећам се да ће негде бити написано, „а сада остаје пркос, инат и подела, а од њих најзначајнија је подела.“ Чини ми се да друкчије пише, „А сад остаје вјера, нада, љубав, ово троје; али од њих највећа је љубав,“ (1Кор 13,13). 13. Исто тако, не сећам се да негде пише, „А када дође Син Човјечији у слави својој и сви свети анђели са њим, тада ће сјести на пријесто славе своје. И сабраће се пред њим сви народи, и разлучиће их једне од других као пастир што разлучује овце од јаради. И поставиће овце са десне стране себи, а јарад са лијеве. Тада ће рећи Цар онима што му стоје са десне стране: Ходите благословени Оца мојега; примите Царство које вам је припремљено од постања свијета. Јер огладњех, и стајасте у порти сат-два; ожедњех, и стојасте у порти сат-два; странац бијах, и наставили сте да стојите у порти; Наг бијах; болестан бијах, у тамници бијах, али ви и даље достојанствено одстојасте у порти,“ (Мат 25, 31-36). 14. Ипак изгледа да пише друкчије, „А када дође Син Човјечији у слави својој и сви свети анђели са њим, тада ће сјести на пријесто славе своје. И сабраће се пред њим сви народи, и разлучиће их једне од других као пастир што разлучује овце од јаради. И поставиће овце са десне стране себи, а јарад са лијеве. Тада ће рећи Цар онима што му стоје са десне стране: Ходите благословени Оца мојега; примите Царство које вам је припремљено од постања свијета. Јер огладњех, и дадосте ми да једем; ожедњех, и напојисте ме; странац бијах, и примисте ме; Наг бијах, и одјенусте ме; болестан бијах, и посјетисте ме; у тамници бијах, и дођосте ми,“ (Мат 25, 31-36). 15. Сад, шта да се ради? Да се мења јеванђеље или да се мења наше превођење Литургије у стварном животу…"
  10. Sindikat policije : Sledeće nedelje eksperimentalno testiranje 5 G mreže | MEDIAGROUP.RS MEDIAGROUP.RS Saopštenje Sindikata zaposlenih policije Pitam se sta je sad ovo...??? !!!

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...