Jump to content

ekdikos_apomahis

Члан
  • Број садржаја

    186
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Тужан
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Иван Ц. у Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Да... са гашењем Поука гасе се и сви остали подсајтови и пројекти... Свето Писмо, Кана, Црква.нет...
  2. Тужан
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Иван Ц. у Дошли смо до краја пута... Поуке одлазе у историју...   
    Драги моји пријатељи, браћо и сестре,
    Ето, после 11 година невероватног пута и дружења, мислим да смо дошли до краја пута. Дошло је време да ставимо тачку.
    Много тога смо заједно прошли, од најлепших тренутака до оних веома тешких, чак и најтежих. Доживели смо да овде се заснују многи бракови, многа дружења, разни сабори, организације, хуманитарне делатности, награде... много, много тога... , мислим да има толико да би ми требало много времена да све то напишем, а и тада бих сигуртно много тога заборавио.
    Ја сам се много уморио. Немам више снаге ни воље. Једноставно, то би било то. Непрестано мољење људи да се сајт подржи, игнорисање оних који би могли да помогну, много, премного стреса и чега све не.
    Ово све емотивно и тешко доживаљавам, али ја не могу даље са Поукама. Мени су постале терет. Не могу да на сваку поруку која некоме може да се не свиди реагујем, страсирам се, постајем нервозан итд... доста је. Заиста је доста.
    Нажалост, било је овде многих који су били веома безобзирни према заједници. Доводили све у питање. Није битно ко су, само констатујем ту чињеницу. Они су убрзали моју одлуку да Поуке оду у историју и пензију. Верујем да сте се и ви, многи од вас уморили.
    Да не бисмо, као издувано пувало били за подсмех, боље је сада, док још имамо снаге ово зауставимо. Рекох, немам више ни средстава ни снаге да ово водим.
    Знам да ће тешко нешто боље да се изнедри у Цркви, мислим на интернет пројекат. То је, готово сам убеђен, немогуће бар један дужи период. Није претеривање, знам то.
    Људи, сајт ће бити доступан још неко време, можда желите нешто да преузмете, покупите... имате потпуно право.
    Ових дана сам добио обавештење да сам, на предлог многих људи града Крушевца, веома поштованих и цењених, добио највеће признање нашег града - Видовданску награду. То је невероватна част и велика радост за мене, но све је помешано са тугом због овога што се дешава са сајтом. Награда је заснована на мом мисионарском раду за време пандемије, тј. карантина, и свакодневног читања Акатистâ и молитава, као и довођења изузетних људи, који су сваке вечери држали предавање. Тако 40 дана.... Мени је то било нешто веома лепо, уживао сам што знам да су хиљаде и десетине хиљада људи то слушали и да им је много значило... но, осетио сам да је на Поукама дошло до замора, нема више тог елена, зато је време да се све ово повуче... неће бити лако, али преболећемо... ако Цркви овакав сајт и пројекат није потребан- нећемо га гурати на силу. Ја нисам у могућности да ово сâм изнесем.
    Ето, за сада толико...
     
    Много, много вам хвала. Знајте да ми много значите и да ћете ми увек бити драги пријатељи, ако Бог дâ и моји гости.
     
    Ваш,
     
    Иван
  3. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from kopitar in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Па нема ту никакве забуне. Они (апостоли) нису знали слијепца од прије, они питају да ли је болест посљедица његовог гријеха или посљедица родитељских гријеха (или родитељи његови, те се роди слијеп... то је цјелина, а не ко сагријеши, те се роди слијеп)... Иначе Нови Завјет, је пун тих блискоисточних фраза са честим понављањима, допунама итд...
  4. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Саласије in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Оно што Агностик говори је нешто далеко опасније. Он понавља јеховистичку причу у којој се негира постојање Логоса. Сама његов приговор женски/мушки род је плод његовог незнања. Пиговор је бесмислен. Вук преводи именицу Логос на српски именицом "Ријеч", самим тим све именице које се односе на ово су у женском роду. Синодска комисија оставља грчку ријеч, сада у мушком роду. Сходно томе све замјенице су у мушком роду.
     
    Заправо, проблема нема. Као прво, мислим да преегзистениција баш и није најпогоднији термин за проблем о коме се дискутује. Можда би било боље рећи пуно поистовјећивање Логоса и Христа.
    Ако почнемо од Символа вјере, већ ту исповиједамо ово постовјећивање :
    "И у једнога Господа Исуса Христа, Сина Божијег, Јединородног, од Оца рођеног, прије свих вијекова"
    У противном, западамо у монофизитство. Код Севира, што се тиче Христологије, појам физис се изједначава са нашим појмом ипостас... Неко би сад рекао супер... све је терминолошка забуна... али не лези враже, Севир инистира на томе, да прије Оваплоћења, можемо говорити о двије природе, а послије Оваплоћења већ говоримо о једној сложеној природи састављеној од двије. Дакле имамо потпуно конфузан систем, који у Тријадологији постовјећује ипостас са личности, а Христологији поситовјећује физис и ипостас.
    Са друге стране, у Православном учењу, Христос је сложена ипостас, али нема сложене природе. У своју Божанску ипостас, Господ прима људску природу, заједничку са свима нама. При томе не долази до промјене Божанске природе, ни у ком погледу. Постоји communicatio idiomatum, тј. ми можемо рећи, Бог је пострадао, али овдје се мисли на то, да је Христос који је Бог, пострадао по својој људској природи.
      Одломак из Тачног изложења Православне Вере Св. Јована Дамаскина:
    Да опет кажем нешто на тему смрти Христове, има и црквена пјесма, гдје је све ово укратко речено:
    Во гробе плотски, во аде же с душею яко Бог,  в раи же с разбойником, и на Престоле был еси Христе, со Отцем и Духом,  вся исполняяй, неописанный.
    У гробу тјелесно, у аду с душом као Бог, у Рају с разбојником, и на Пријестолу био си, Христе, са Оцем и Духом, све испуњујући, Неограничени.
    Укратко, промјена је својствена људској природи. Самим тим смрт се тиче људске природе Христове.
    ПС
    Да не буде забуне,  оно о чему ја пишем је идентификација између Логоса прије Оваплоћења и Оваплоћеног Логоса, са једне стране, а са друге како то да је Христос умро, без промјене у Његовом божанству.
     
  5. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Zmaj Pisum in Васкрс и забрана кретања   
    Ево, обећах да ћу погледати грчки текст, свети Никодим прича о литургијској кашичици (λαβίδα), додуше у грчком то може бити све од маказа до хватаљке за шећер, али у литургијском контексту мисли се баш на кашичицу.
     

  6. Волим
    ekdikos_apomahis got a reaction from TSCHeTSCHen in Васкрс и забрана кретања   
    Дуго сам размишљао да одговорим на ово, јер је расправа по мом мишљењу несувисла, али ајде.
    Као прво, Црква јесте скандал (саблазан) за овај свијет. Св. Апостол Павле то каже. Црква је саблазан, не само за незнабошце него и за оне из Старог завјета који нису могли схватити да је она испуњење. Дакле, само по себи ми не треба да се осврћемо пуно на ово. Тим прије што пискарање неког полуписменог новинара еспреса, није баш исто као опомена епидемиолога.
    Оно што се често заборавља да Цркву нису прогонили само поремећени садисти попут Нерона и Стаљина, него и јако просвијетљени, цивилизовани људи попут Марка Аурелија, или реформатори као Диоклецијан и Валеријан, одговорни и поштени владари... Дакле, ми треба да увијек будемо спремни на то да ће нам нешто приговорити. Између секуларног свијета и Цркве увијек ће бити несугласица и нема потребе да се Црква прилагођава таквом свијету, а нарочито не да се усваја дух таквог свијета. Ми живимо у том свијету, сами смо му подложни, али Црква, као тијело Христово не може ићи на компромис. (Ово наводим више као генерални став, апропо приче о бепсотребном саблажњавању).
    Међутим, оно што ме фасцинира је оволика прича о Причешћу, када уопште не постоје релевантни докази да се корона вирус преноси конзумацијом. Исто тако, људи  из кризног штаба, такви какви су, а ето, свима су нам познате њихове мане, а мало шта се чуло о врлинама и професионализму... нису истраживачи, него мање више партијски кадрови... тако да постоји рационално оправдање за сумњу у њихову стручност... али... Када су они то рекли да је полицијски час уведен због опасности од причешћа? Причешћивање се одвијало у седмичне дане без коментара струке из кризног штаба. На крају крајева, ја искрено сумњам да су они имали икаквог удјела у одлучивању сем да буду пљувобран за политичаре.
    Ето, у једној епархији промијенише начин причешћа, па им то није помогло... А искрено, није ни одмогло.
    На крају, умјесто закључка, наравно да начин причешћа није догматско учење... и да је подложан измјенама. Али подложан измјенама због потреба Цркве, а не због страха новинара Н1 и еспреса.
  7. Волим
  8. Волим
    ekdikos_apomahis got a reaction from Предраг М in Васкрс и забрана кретања   
    Eто, кад читам ове редове, не знам да ли је ово здравствени билтен Руске Православне Цркве или тема о полициском часу за Васкрс у Србији?
    Озбиљно питам шта је...
    Сви смо већ знали да ће заразе бити, да ће бити и умрлих. То се увијек дешавало око зараза. У прошлости епидемије су биле страшне. У неку руку, када се упореди епидемија Короне са некима од прије 50-60 година, човјек не може да се не зачуди зашто сада влада оволика медијска хистерија, а онда је није било. Иако је било далеко горе.
    Наравно, можемо сада до миле воље расправљати  о налазима, о томе како се зараза преноси углавном дисајним путевима... (тј. и ако пољубите икону, не би требало да се тако заразите....) Да су руси требали затворити богословске школе, као што смо ми урадили... али све је то небитно.
    Шта је поента са набрајњем који се свесвештеник или епископ заразио? Да ли су могли да буду опрезнији, јесу. Али ево још једног податка из Москве, отац Николај Балашов се заразио. Он је иначе замјеник митрополита Илариона, послушао је свог епископа и свог претпостављеног, затворио је Цркву, није било служби за народ, Црква је десзинфикована са прскањем раствором од 76% алкохола.. и опет отац Николај и маћушка Наталија су се заразили... Иначе, брз опоравак и владици и оцу Николају и другим руским клирицима.
    Треба се придржавати санитарних мјера, наравно према степену ширења... треба слушати експерте, али треба бити обазрив... често мијењају исказе, неки превазилазе свој посао (госпођа Тепавчевић говори о казнама и одговорностима, а молићу вас лијепо она није ни шеф Батута, а камоли министар Полиције...). Треба бити опрезан, али опет, влада Србије нема право да уводи забрану кретања на Васкрс, нити да присиљава Додика да то учини у РС.
    Што се мене тиче тема је затворена. На здравље вам и спасење причешће и молитве.
  9. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Ромејац у Васкрс и забрана кретања   
  10. Оплаках :))
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Ćiriličar у Васкрс и забрана кретања   
    Пренос Првомајског печења роштиља можете пратити уживо на РТС-у у петак у 9 часова – #останикодкуће!

     
    Првомајски роштиљ биће емитован уживо на РТС у петак 1. маја ујутро у 9 часова.
    Нема потребе да током полицијског часа напуштате ваше станове да бисте отишли у природу и роштиљали јер ће РТС уживо преносити пренос роштиља. – наводи се у саопштењу Министарства здравља.
    Такође, научно је доказано да је роштиљ канцероген. Сви љубитељи роштиља би требали да прихвате цивилизацијске тековине и поведу рачуна о свом здрављу, јер чувајући себе уједно чувају и своје ближње и државни буџет.
      Тај примитивни обичај печења меса на роштиљу би требало одбацити у име здравља и прогреса и окренути се рецимо далеко здравијем вегетаријанству.
    Но за све љубитеље првомајског роштиља РТС ће ипак преносити уживо централну манифестацију печења роштиља на Авали. Свима који славе 1. мај по грегоријанском календару честитамо празник радосним поздравом – ОСТАНИ KОД KУЋЕ!
     
    Zicer.org | Online Magazin
    ZICER.ORG  
  11. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Bokisd in Васкрс и забрана кретања   
    Eто, кад читам ове редове, не знам да ли је ово здравствени билтен Руске Православне Цркве или тема о полициском часу за Васкрс у Србији?
    Озбиљно питам шта је...
    Сви смо већ знали да ће заразе бити, да ће бити и умрлих. То се увијек дешавало око зараза. У прошлости епидемије су биле страшне. У неку руку, када се упореди епидемија Короне са некима од прије 50-60 година, човјек не може да се не зачуди зашто сада влада оволика медијска хистерија, а онда је није било. Иако је било далеко горе.
    Наравно, можемо сада до миле воље расправљати  о налазима, о томе како се зараза преноси углавном дисајним путевима... (тј. и ако пољубите икону, не би требало да се тако заразите....) Да су руси требали затворити богословске школе, као што смо ми урадили... али све је то небитно.
    Шта је поента са набрајњем који се свесвештеник или епископ заразио? Да ли су могли да буду опрезнији, јесу. Али ево још једног податка из Москве, отац Николај Балашов се заразио. Он је иначе замјеник митрополита Илариона, послушао је свог епископа и свог претпостављеног, затворио је Цркву, није било служби за народ, Црква је десзинфикована са прскањем раствором од 76% алкохола.. и опет отац Николај и маћушка Наталија су се заразили... Иначе, брз опоравак и владици и оцу Николају и другим руским клирицима.
    Треба се придржавати санитарних мјера, наравно према степену ширења... треба слушати експерте, али треба бити обазрив... често мијењају исказе, неки превазилазе свој посао (госпођа Тепавчевић говори о казнама и одговорностима, а молићу вас лијепо она није ни шеф Батута, а камоли министар Полиције...). Треба бити опрезан, али опет, влада Србије нема право да уводи забрану кретања на Васкрс, нити да присиљава Додика да то учини у РС.
    Што се мене тиче тема је затворена. На здравље вам и спасење причешће и молитве.
  12. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Bokisd у Васкрс и забрана кретања   
    Na neki nacin, sto mi volimo da kazemo na forumu po kontekstu stvari, ovi tekstovi se ticu i ove teme :
    https://vidovdan.org/izdvajamo/pojmovnik-poslednjih-vremena/
    Inace, taj decko  Juval Noa Harari, ima ovde njegov tekst o savrememim zbivanjima i koroncicu i religiji :
    https://pescanik.net/korona-i-strah-od-smrti/
    I, ali, stvarno su mi zanimljivi svi takvi skeptici prema religiji,  koji drvlje i kamenje na religiju,.... i, onda na kraju kaze :
    "....  S mogućim izuzetkom nekolicine današnjih milijarderskih beba, svi ćemo jednog dana umreti i svi ćemo izgubiti svoje voljene. Moramo prihvatiti svoju prolaznost...."
    Pa, bre, Harari covece, to upravo i prica sva religija i cemu onda toliko animoziteta prema njoj,..... te nauka ovo, te nauka ono, te mi cemo to (i sve je to ajde okey, .... nauka je korisna za coveka i civilizaciju ako se na dobro koristi), ali, na kraju opet covek dodje do toga,..... sve je prolazno - kako kaze sam Harari, i ako mozda covek' procitas ovu poruku .....da znas, to ti je bre po kontekstu ono iz Jevandjelja,.... Јер каква је корист човеку ако сав свет добије а души својој науди? ....
    Tako da, na kraju krajeva, na isto sve to dodje, i ovaj Harari i religija,.... jer opet sam on kaze,.... Lekari ne mogu da reše zagonetku našeg postojanja.....i, cemu onda sva ta negativnost prema religiji, kada ona moze da ponudi odgonetku ove zagonetke naseg postojanja,..... zar ne bi onda moglo da bude bolje za sve, da bude odredjene prakticne saradnje izmedju nauke i vere, a ne ovakvi tekstovi koji ne nude bas sva resenja za ovaj nas zivot i vredjaju verska uverenja pola sveta.
  13. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from obi-wan in Linux   
    Ове команде ти неће надоградити систем. Заправо, може се надоградити и овако, али претходно треба замијенти eoan са focal у свакој линији у  /etc/apt/sources.list или etc/apt/sources.list.d/official-package-repositories.list (Не знам већ гдје Убунту држи). Овако се врши надоградња у Дебијану, а тако је било и у првим верзијама Убунтуа.
    Систем се надограђује са sudo do-release-upgrade -d Оне три команде, без измјене извора ће ажурирати пакете, али у оквиру истог издања.
  14. Тужан
    ekdikos_apomahis got a reaction from Благовесник in Васкрс и забрана кретања   
    А на годину, Велика Субота 1. маја...
  15. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Благовесник in Васкрс и забрана кретања   
    Добро, немој сад да се ми у Цркви дијелимо на неке таборе. Ја само велим да сва свједочанства треба пажљиво испитати, са узимањем свих чињеница у обзир.
     
  16. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Предраг М in Васкрс и забрана кретања   
    Добро, немој сад да се ми у Цркви дијелимо на неке таборе. Ја само велим да сва свједочанства треба пажљиво испитати, са узимањем свих чињеница у обзир.
     
  17. Радостан
    ekdikos_apomahis got a reaction from Предраг М in Васкрс и забрана кретања   
    Каква пинцета или спаљивање? Не знам одакле је превод који цитираш, али поређења ради ево руског превода:
    Следовательно, и иереям, и архиереям во время чумы следует употреблять для причащения больных такой способ, какой не противоречит этому правилу. Они должны класть Святой Хлеб не в изюмину, а в какой-нибудь священный сосуд, из которого находящиеся при смерти или больные могут принимать его посредством лжицы. Сосуд и лжицу (кашичица, sic а не пинцета) следует затем погружать в уксус, а уксус выливать в алтарный колодец. Или же они могут причащать каким угодно другим, более надежным и каноническим способом.
    Дакле, није баш јасно да ли он говори о толиким санитарним мјерама. Погледаћу да ли су доступни коментари на старогрчком, па да упоредим.
  18. Волим
    ekdikos_apomahis got a reaction from Предраг М in Васкрс и забрана кретања   
    Можда имамо, али то што Курајев наводи од Светог Никодима, баш и није нека потврда. Наиме, није уопште јасно о чему свети Никодим говори, јер коментарише 28. канон Петошестог сабора. Наиме канон гласи:
    Канон 28
    Пошто смо дознали, да се у појединим црквама приноси у олтару, по некоме утврђеноме обичају, грожђе, а свештенослужитељи, пошто исто помешају са бескрвном жртвом приношења, једно и друго заједно раздају народу, - налазимо и то наредити, да никакав свештеник тога у напред не чини, него нека раздаје народу на оживотворење и на опроштај грехова чисти принос; а грожђе, примајући као првине, и благосиљајући га посебно, нека га раздају онима, који га траже у знак благодарења Даваоцу плодова, кроз које тела наша, по Божијој наредби расту и хране се. А који клирик поступи противу ове установе, нека се свргне.
    Дакле, Свети Никодим говори о томе да се Хљеб не ставља у виноград (ваљда мисли на комину).
  19. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Благовесник in Васкрс и забрана кретања   
    Јесу, али то је, мање више, исто оно што је Митрополит Иларион радио. Као што рекох нешто ми тај српски превод не штима... да не буде забуне, не приписујем га теби, ти си га само нашао на интернету. Руски превод је из њиховог издања Пидалиона, исти превод су користили и Курајев и о они који су га полемисали, тако да ми дјелује поуздано... али ето погледаћу на грчком ако нађем.
    Него, ствар је овдје прво код самог контекста, јер се заправо говори о мијешању причешћа са грожђицама или комином, и како се ни у случају заразе не смије мијешати причешће са тиме. Друга ствар је што заправо нема измјене самог начина причешћа, само додатне мјере предострожности. На крају, бабонска куга (чума), је бактеријска болест, а не вирусна. Ми немамо никакве потврде да се корона може пренијети причешћем...
  20. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from Desiderius Erasmus in Васкрс и забрана кретања   
    Добро, немој сад да се ми у Цркви дијелимо на неке таборе. Ја само велим да сва свједочанства треба пажљиво испитати, са узимањем свих чињеница у обзир.
     
  21. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Вилер Текс у Васкрс и забрана кретања   
    О ком ти заташкавању причаш? Шта је сад Црква дужна да даје новинарима информације о здравственом стању свих својих чланова?
    А да ли новинари помињу колико је новинара заражено? Колико пекара, колико шофера, колико продаваца?
    Иначе информације које се тичу здравља сваког човека су поверљиве. Није нешто о чему се бруји на сва звона. Знаш приватност у место распредања по новинама да Марко Марковић болује од овога или онога.
     
    Поред тога чланак јер злонамеран јер сугерише да зараза има везе са богослужењем.
    Ако ти мислиш да би боље водио Цркву тражи да те замонаше па рукопложе па полако до владике и Патријарха да догураш.
  22. Свиђа ми се
    ekdikos_apomahis got a reaction from gavrosaurus in Linux   
    Ове команде ти неће надоградити систем. Заправо, може се надоградити и овако, али претходно треба замијенти eoan са focal у свакој линији у  /etc/apt/sources.list или etc/apt/sources.list.d/official-package-repositories.list (Не знам већ гдје Убунту држи). Овако се врши надоградња у Дебијану, а тако је било и у првим верзијама Убунтуа.
    Систем се надограђује са sudo do-release-upgrade -d Оне три команде, без измјене извора ће ажурирати пакете, али у оквиру истог издања.
  23. Волим
    ekdikos_apomahis је реаговао/ла на Натан у Vakcinacija, tema oko koje nema pogovora. TAČKA. Ovih 7 činjenica to potvrđuje i svi treba da ih znamo   
    Масовно неповерење у вакцину је настало само зато што се престало са националном производњом, јер људи углавном немају поверење у овај видно преварантски свет. Када би вакцина била државна, или бар руска, узимо би наш народ и дуплу дозу. 
    Остало би свега нас неколико непопустљивих ван ''имунизованог крда'', и то нико не би ни приметио, а теме о вакцини би замрле.
    Сва ова заверологија би брзо испарила када би се са комерцијалне набавке прешло на производњу, јер ипак људи имају више поверења у своју него у туђу државу и компанију, поготово ако су западњачког типа.  Они су изгубили сваки кредибилитет.
  24. Волим
    ekdikos_apomahis got a reaction from Ђорђе Р in Васкрс и забрана кретања   
    Није због кашичице, свакако, али увијек је било неких кашичица, Марко Аурелије и Јулијан Отпадник су оптуживали хришћане, између осталих ствари и за ширење заразе. Наравно, када је Антонинска куга наишла, хришћани су били једини да помогну.
    Него остах ти дужан око причешћа. Наравно да ти ниси рекао да су Кон и дружина рекли да се не може у Цркву због причешћа. Ево, да кажем нешто позитивно за Кона, његова једнина изјава о томе је била одмјерена и дискретна. Више сам користио твој коментар као потку да реплицирам трабантима из еспреса. Као што рекох, ја сам теолог нисам медицинар, али као и сваки грађанин читам, некад мање некад више о вирусима. Мени опет није јасно како ми то инхалирамо причешће... па све и да свештеник спусти кашичицу на језик, а ја мислим да огромна већина и прије није спуштала.
  25. Волим
    ekdikos_apomahis got a reaction from Ђорђе Р in Васкрс и забрана кретања   
    Дуго сам размишљао да одговорим на ово, јер је расправа по мом мишљењу несувисла, али ајде.
    Као прво, Црква јесте скандал (саблазан) за овај свијет. Св. Апостол Павле то каже. Црква је саблазан, не само за незнабошце него и за оне из Старог завјета који нису могли схватити да је она испуњење. Дакле, само по себи ми не треба да се осврћемо пуно на ово. Тим прије што пискарање неког полуписменог новинара еспреса, није баш исто као опомена епидемиолога.
    Оно што се често заборавља да Цркву нису прогонили само поремећени садисти попут Нерона и Стаљина, него и јако просвијетљени, цивилизовани људи попут Марка Аурелија, или реформатори као Диоклецијан и Валеријан, одговорни и поштени владари... Дакле, ми треба да увијек будемо спремни на то да ће нам нешто приговорити. Између секуларног свијета и Цркве увијек ће бити несугласица и нема потребе да се Црква прилагођава таквом свијету, а нарочито не да се усваја дух таквог свијета. Ми живимо у том свијету, сами смо му подложни, али Црква, као тијело Христово не може ићи на компромис. (Ово наводим више као генерални став, апропо приче о бепсотребном саблажњавању).
    Међутим, оно што ме фасцинира је оволика прича о Причешћу, када уопште не постоје релевантни докази да се корона вирус преноси конзумацијом. Исто тако, људи  из кризног штаба, такви какви су, а ето, свима су нам познате њихове мане, а мало шта се чуло о врлинама и професионализму... нису истраживачи, него мање више партијски кадрови... тако да постоји рационално оправдање за сумњу у њихову стручност... али... Када су они то рекли да је полицијски час уведен због опасности од причешћа? Причешћивање се одвијало у седмичне дане без коментара струке из кризног штаба. На крају крајева, ја искрено сумњам да су они имали икаквог удјела у одлучивању сем да буду пљувобран за политичаре.
    Ето, у једној епархији промијенише начин причешћа, па им то није помогло... А искрено, није ни одмогло.
    На крају, умјесто закључка, наравно да начин причешћа није догматско учење... и да је подложан измјенама. Али подложан измјенама због потреба Цркве, а не због страха новинара Н1 и еспреса.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...