Jump to content

Тражитељ

Члан
  • Број садржаја

    4
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Стаљиново унуче in Епископ Атанасије Јевтић: Ко га је овластио да предаје Косово Шиптарима?   
    Дошло је задње време, кад у јавности о Исусу и односу верника према Богу више чујемо од муслимана и протестаната, него од црквених архијереја. Којима као да је највећа жал што од епископског чина нема даље и нема ко да их постави да буду судије, законодавци, војсковође и државници.
    Лепо је бити свестран и имати мишљење о свему и баш због тога је жалосно што се сви гурају да воде државнички посао, и то не са становишта грађанина који има право гласа, него са становишта некога коме власт по природи ствари следује. Само, ко нам онда остаје да народу проповеда о вери?
    Упорно говоримо како неко треба да призна или не призна нешто на Косову. То је све у реду, да не буде спора око тога, али са којим правом је по том питању најгласнији управо онај ко је са Косова први отишао и никада није показао намеру да се на њега врати? Све објективне околности стоје, Аустријско-Турски рат, пристајање Срба уз Аустрију, терор и одмазде Арбанаса кроз векове, али опет се понегде нашао неко ко је све то време остао, а то нису биле ни владике ни патријарси ни трговци ни великаши, него гоља и сиротиња. Док пећки патријарх не столује у Пећи, с којим правом си ти* најгласнији у одбрани нечега што ничим суштински и не браниш, још при том оптужујеш искључиво друге, а о својој одговорности и одговорности своје организације - ма колико она можда била и безначајна, а није - не прозбориш ни речи?
    Та организација је, наравно, СПЦ, али не као Црква Христова и заједница свих верних, него као политичка организација у којој право гласа и право на мишљење и одлуке имају само они на хијерархијском врху. Треба ли нам СПЦ као државно-политичка организација у време кад имамо и државу и партије? И ако су и држава и партије овакви какви су, хоће ли СПЦ побољшати ситуацију тако што ће постати једна од њих, али тим достојанственија јер је није народ бирао да тртља о политици, него јој је Бог то дао?
     
    (*Не "ти" у смислу обраћања форумашу који је поставио цитат, него делимично хипотетичком саговорнику, а делимично владици Атанасију!)
  2. Волим
    Тражитељ got a reaction from Протомајстор in Епископ Атанасије Јевтић: Ко га је овластио да предаје Косово Шиптарима?   
    Дошло је задње време, кад у јавности о Исусу и односу верника према Богу више чујемо од муслимана и протестаната, него од црквених архијереја. Којима као да је највећа жал што од епископског чина нема даље и нема ко да их постави да буду судије, законодавци, војсковође и државници.
    Лепо је бити свестран и имати мишљење о свему и баш због тога је жалосно што се сви гурају да воде државнички посао, и то не са становишта грађанина који има право гласа, него са становишта некога коме власт по природи ствари следује. Само, ко нам онда остаје да народу проповеда о вери?
    Упорно говоримо како неко треба да призна или не призна нешто на Косову. То је све у реду, да не буде спора око тога, али са којим правом је по том питању најгласнији управо онај ко је са Косова први отишао и никада није показао намеру да се на њега врати? Све објективне околности стоје, Аустријско-Турски рат, пристајање Срба уз Аустрију, терор и одмазде Арбанаса кроз векове, али опет се понегде нашао неко ко је све то време остао, а то нису биле ни владике ни патријарси ни трговци ни великаши, него гоља и сиротиња. Док пећки патријарх не столује у Пећи, с којим правом си ти* најгласнији у одбрани нечега што ничим суштински и не браниш, још при том оптужујеш искључиво друге, а о својој одговорности и одговорности своје организације - ма колико она можда била и безначајна, а није - не прозбориш ни речи?
    Та организација је, наравно, СПЦ, али не као Црква Христова и заједница свих верних, него као политичка организација у којој право гласа и право на мишљење и одлуке имају само они на хијерархијском врху. Треба ли нам СПЦ као државно-политичка организација у време кад имамо и државу и партије? И ако су и држава и партије овакви какви су, хоће ли СПЦ побољшати ситуацију тако што ће постати једна од њих, али тим достојанственија јер је није народ бирао да тртља о политици, него јој је Бог то дао?
     
    (*Не "ти" у смислу обраћања форумашу који је поставио цитат, него делимично хипотетичком саговорнику, а делимично владици Атанасију!)
  3. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from farisejski.bukvojed in Епископ Атанасије Јевтић: Ко га је овластио да предаје Косово Шиптарима?   
    Дошло је задње време, кад у јавности о Исусу и односу верника према Богу више чујемо од муслимана и протестаната, него од црквених архијереја. Којима као да је највећа жал што од епископског чина нема даље и нема ко да их постави да буду судије, законодавци, војсковође и државници.
    Лепо је бити свестран и имати мишљење о свему и баш због тога је жалосно што се сви гурају да воде државнички посао, и то не са становишта грађанина који има право гласа, него са становишта некога коме власт по природи ствари следује. Само, ко нам онда остаје да народу проповеда о вери?
    Упорно говоримо како неко треба да призна или не призна нешто на Косову. То је све у реду, да не буде спора око тога, али са којим правом је по том питању најгласнији управо онај ко је са Косова први отишао и никада није показао намеру да се на њега врати? Све објективне околности стоје, Аустријско-Турски рат, пристајање Срба уз Аустрију, терор и одмазде Арбанаса кроз векове, али опет се понегде нашао неко ко је све то време остао, а то нису биле ни владике ни патријарси ни трговци ни великаши, него гоља и сиротиња. Док пећки патријарх не столује у Пећи, с којим правом си ти* најгласнији у одбрани нечега што ничим суштински и не браниш, још при том оптужујеш искључиво друге, а о својој одговорности и одговорности своје организације - ма колико она можда била и безначајна, а није - не прозбориш ни речи?
    Та организација је, наравно, СПЦ, али не као Црква Христова и заједница свих верних, него као политичка организација у којој право гласа и право на мишљење и одлуке имају само они на хијерархијском врху. Треба ли нам СПЦ као државно-политичка организација у време кад имамо и државу и партије? И ако су и држава и партије овакви какви су, хоће ли СПЦ побољшати ситуацију тако што ће постати једна од њих, али тим достојанственија јер је није народ бирао да тртља о политици, него јој је Бог то дао?
     
    (*Не "ти" у смислу обраћања форумашу који је поставио цитат, него делимично хипотетичком саговорнику, а делимично владици Атанасију!)
  4. Волим
    Тражитељ got a reaction from Рисбо in Епископ Атанасије Јевтић: Ко га је овластио да предаје Косово Шиптарима?   
    Дошло је задње време, кад у јавности о Исусу и односу верника према Богу више чујемо од муслимана и протестаната, него од црквених архијереја. Којима као да је највећа жал што од епископског чина нема даље и нема ко да их постави да буду судије, законодавци, војсковође и државници.
    Лепо је бити свестран и имати мишљење о свему и баш због тога је жалосно што се сви гурају да воде државнички посао, и то не са становишта грађанина који има право гласа, него са становишта некога коме власт по природи ствари следује. Само, ко нам онда остаје да народу проповеда о вери?
    Упорно говоримо како неко треба да призна или не призна нешто на Косову. То је све у реду, да не буде спора око тога, али са којим правом је по том питању најгласнији управо онај ко је са Косова први отишао и никада није показао намеру да се на њега врати? Све објективне околности стоје, Аустријско-Турски рат, пристајање Срба уз Аустрију, терор и одмазде Арбанаса кроз векове, али опет се понегде нашао неко ко је све то време остао, а то нису биле ни владике ни патријарси ни трговци ни великаши, него гоља и сиротиња. Док пећки патријарх не столује у Пећи, с којим правом си ти* најгласнији у одбрани нечега што ничим суштински и не браниш, још при том оптужујеш искључиво друге, а о својој одговорности и одговорности своје организације - ма колико она можда била и безначајна, а није - не прозбориш ни речи?
    Та организација је, наравно, СПЦ, али не као Црква Христова и заједница свих верних, него као политичка организација у којој право гласа и право на мишљење и одлуке имају само они на хијерархијском врху. Треба ли нам СПЦ као државно-политичка организација у време кад имамо и државу и партије? И ако су и држава и партије овакви какви су, хоће ли СПЦ побољшати ситуацију тако што ће постати једна од њих, али тим достојанственија јер је није народ бирао да тртља о политици, него јој је Бог то дао?
     
    (*Не "ти" у смислу обраћања форумашу који је поставио цитат, него делимично хипотетичком саговорнику, а делимично владици Атанасију!)
  5. Волим
    Тражитељ got a reaction from Ђорђе Р in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Помаже Бог свима!
    У сусрет свим живим савременим помодарствима са запада, што комерцијалним што културолошким, ваља рећи и 100 пута поновити: амерички (и ирски) празник "Хелоуин" није никаква "Ноћ вештица", већ римокатоличка прослава вечери уочи дана Свих светих, а сама реч Halloween (Hallow' Even') буквално значи "Вече светих". У питању је остатак претхришћанске праксе налик нашем Бадњем дану, вечери уочи Божића, када се традиционално пале ватре, пуца из оружја, а у појединим крајевима изводе и коледарски обичаји, чак и ови слични "Хелоуину" када се деца облаче у костиме и "коринђају" од куће до куће док им домаћини дају дарове у воћу и слаткишима.
    Од некадашњег слободног филмског превода филма "Halloween" као "Ноћ вештица" (по аналогији на мексичку Noche de brujas), прогласисмо римокатолички празник чије име у преводу значи "Вече светих" за квази-сатанистички пир и још му кумовасмо вештичјим именом.
    Отварам тему у "Породици", пошто ово помодарство највише погађа најмлађе, а чак се увлачи и у школе. Будимо поштени према себи и свесни да смо сав пратећи сатанизам око овог католичког празника делом сами измислили, овом бесмисленом вештичјем прекрштавању "Ноћи светих" сами кумовали, а затим за све то оптужујемо запад. Не треба славити "Хелоуин", али немојмо бар ни лагати и оптуживати друге за нешто шта смо око тога сами направили.
  6. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Милан Ракић in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Ово је тачно, међутим моје чуђење је било због тога што тај дан ваљда нико на свету осим нас не зове "Ноћ вештица" (осим можда Шпанаца и Мексиканаца који имају неку своју ноћ са тим називом), већ се та ноћ зове "Вече светих". Наравно, у питању је комерцијални хорор-празник циљан на децу и тинејџере којима се продају костими, а генерално на ТВ станицама и по биоскопима врте хорор филмови, још успут и подстиче продаја слаткиша које треба даровати деци која иду од куће до куће.
    О оправданости тога, као и иначе о оправданости свих комерцијалних "хајпова", бесмислено је судити у контексту тога како нам неке верске секте или отворени сатанисти потурају "амерички сатанистички празник". А "сатанистичким празником" га правимо сами јер из њега узимамо нео-паганску љуштуру, а фалсификујемо његово право име. Отприлике као што је и Бадње вече, поготово у време Југославије, и даље прослављано и обележавано обичајно, а лишено верске позадине. Међутим, то се и даље звало "Бадње вече", није га нико преименовао у "Ноћ ломаче", "Ноћ експлозија" или "Ноћ под маскама" (у Војводини се деца маскирају и коринђају по селу/улици и скупљају дарове у џаковима). Ово наше са "ноћи вештица" је заиста најбизарнији шлаг на иначе бизарној торти. То је моја поента, да будемо свесни бар о чему је реч - комерцијализација "Свих светих", нечега из туђе фолклорне хришћанске традиције што је постало делом америчке поп-културе и одатле се шири на Европу, а не празник посвећен сатанским силама.
  7. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Avocado in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Ово је тачно, међутим моје чуђење је било због тога што тај дан ваљда нико на свету осим нас не зове "Ноћ вештица" (осим можда Шпанаца и Мексиканаца који имају неку своју ноћ са тим називом), већ се та ноћ зове "Вече светих". Наравно, у питању је комерцијални хорор-празник циљан на децу и тинејџере којима се продају костими, а генерално на ТВ станицама и по биоскопима врте хорор филмови, још успут и подстиче продаја слаткиша које треба даровати деци која иду од куће до куће.
    О оправданости тога, као и иначе о оправданости свих комерцијалних "хајпова", бесмислено је судити у контексту тога како нам неке верске секте или отворени сатанисти потурају "амерички сатанистички празник". А "сатанистичким празником" га правимо сами јер из њега узимамо нео-паганску љуштуру, а фалсификујемо његово право име. Отприлике као што је и Бадње вече, поготово у време Југославије, и даље прослављано и обележавано обичајно, а лишено верске позадине. Међутим, то се и даље звало "Бадње вече", није га нико преименовао у "Ноћ ломаче", "Ноћ експлозија" или "Ноћ под маскама" (у Војводини се деца маскирају и коринђају по селу/улици и скупљају дарове у џаковима). Ово наше са "ноћи вештица" је заиста најбизарнији шлаг на иначе бизарној торти. То је моја поента, да будемо свесни бар о чему је реч - комерцијализација "Свих светих", нечега из туђе фолклорне хришћанске традиције што је постало делом америчке поп-културе и одатле се шири на Европу, а не празник посвећен сатанским силама.
  8. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Zayron in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Ово је тачно, међутим моје чуђење је било због тога што тај дан ваљда нико на свету осим нас не зове "Ноћ вештица" (осим можда Шпанаца и Мексиканаца који имају неку своју ноћ са тим називом), већ се та ноћ зове "Вече светих". Наравно, у питању је комерцијални хорор-празник циљан на децу и тинејџере којима се продају костими, а генерално на ТВ станицама и по биоскопима врте хорор филмови, још успут и подстиче продаја слаткиша које треба даровати деци која иду од куће до куће.
    О оправданости тога, као и иначе о оправданости свих комерцијалних "хајпова", бесмислено је судити у контексту тога како нам неке верске секте или отворени сатанисти потурају "амерички сатанистички празник". А "сатанистичким празником" га правимо сами јер из њега узимамо нео-паганску љуштуру, а фалсификујемо његово право име. Отприлике као што је и Бадње вече, поготово у време Југославије, и даље прослављано и обележавано обичајно, а лишено верске позадине. Међутим, то се и даље звало "Бадње вече", није га нико преименовао у "Ноћ ломаче", "Ноћ експлозија" или "Ноћ под маскама" (у Војводини се деца маскирају и коринђају по селу/улици и скупљају дарове у џаковима). Ово наше са "ноћи вештица" је заиста најбизарнији шлаг на иначе бизарној торти. То је моја поента, да будемо свесни бар о чему је реч - комерцијализација "Свих светих", нечега из туђе фолклорне хришћанске традиције што је постало делом америчке поп-културе и одатле се шири на Европу, а не празник посвећен сатанским силама.
  9. Зачуђен
    Тражитељ got a reaction from Milica Bajic in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Помаже Бог свима!
    У сусрет свим живим савременим помодарствима са запада, што комерцијалним што културолошким, ваља рећи и 100 пута поновити: амерички (и ирски) празник "Хелоуин" није никаква "Ноћ вештица", већ римокатоличка прослава вечери уочи дана Свих светих, а сама реч Halloween (Hallow' Even') буквално значи "Вече светих". У питању је остатак претхришћанске праксе налик нашем Бадњем дану, вечери уочи Божића, када се традиционално пале ватре, пуца из оружја, а у појединим крајевима изводе и коледарски обичаји, чак и ови слични "Хелоуину" када се деца облаче у костиме и "коринђају" од куће до куће док им домаћини дају дарове у воћу и слаткишима.
    Од некадашњег слободног филмског превода филма "Halloween" као "Ноћ вештица" (по аналогији на мексичку Noche de brujas), прогласисмо римокатолички празник чије име у преводу значи "Вече светих" за квази-сатанистички пир и још му кумовасмо вештичјим именом.
    Отварам тему у "Породици", пошто ово помодарство највише погађа најмлађе, а чак се увлачи и у школе. Будимо поштени према себи и свесни да смо сав пратећи сатанизам око овог католичког празника делом сами измислили, овом бесмисленом вештичјем прекрштавању "Ноћи светих" сами кумовали, а затим за све то оптужујемо запад. Не треба славити "Хелоуин", али немојмо бар ни лагати и оптуживати друге за нешто шта смо око тога сами направили.
  10. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from "Tamo daleko" in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Помаже Бог свима!
    У сусрет свим живим савременим помодарствима са запада, што комерцијалним што културолошким, ваља рећи и 100 пута поновити: амерички (и ирски) празник "Хелоуин" није никаква "Ноћ вештица", већ римокатоличка прослава вечери уочи дана Свих светих, а сама реч Halloween (Hallow' Even') буквално значи "Вече светих". У питању је остатак претхришћанске праксе налик нашем Бадњем дану, вечери уочи Божића, када се традиционално пале ватре, пуца из оружја, а у појединим крајевима изводе и коледарски обичаји, чак и ови слични "Хелоуину" када се деца облаче у костиме и "коринђају" од куће до куће док им домаћини дају дарове у воћу и слаткишима.
    Од некадашњег слободног филмског превода филма "Halloween" као "Ноћ вештица" (по аналогији на мексичку Noche de brujas), прогласисмо римокатолички празник чије име у преводу значи "Вече светих" за квази-сатанистички пир и још му кумовасмо вештичјим именом.
    Отварам тему у "Породици", пошто ово помодарство највише погађа најмлађе, а чак се увлачи и у школе. Будимо поштени према себи и свесни да смо сав пратећи сатанизам око овог католичког празника делом сами измислили, овом бесмисленом вештичјем прекрштавању "Ноћи светих" сами кумовали, а затим за све то оптужујемо запад. Не треба славити "Хелоуин", али немојмо бар ни лагати и оптуживати друге за нешто шта смо око тога сами направили.
  11. Волим
    Тражитељ got a reaction from Августин in У сусрет 31. октобру: "Хелоуин" није "Ноћ вештица" већ "Вече Светаца"   
    Помаже Бог свима!
    У сусрет свим живим савременим помодарствима са запада, што комерцијалним што културолошким, ваља рећи и 100 пута поновити: амерички (и ирски) празник "Хелоуин" није никаква "Ноћ вештица", већ римокатоличка прослава вечери уочи дана Свих светих, а сама реч Halloween (Hallow' Even') буквално значи "Вече светих". У питању је остатак претхришћанске праксе налик нашем Бадњем дану, вечери уочи Божића, када се традиционално пале ватре, пуца из оружја, а у појединим крајевима изводе и коледарски обичаји, чак и ови слични "Хелоуину" када се деца облаче у костиме и "коринђају" од куће до куће док им домаћини дају дарове у воћу и слаткишима.
    Од некадашњег слободног филмског превода филма "Halloween" као "Ноћ вештица" (по аналогији на мексичку Noche de brujas), прогласисмо римокатолички празник чије име у преводу значи "Вече светих" за квази-сатанистички пир и још му кумовасмо вештичјим именом.
    Отварам тему у "Породици", пошто ово помодарство највише погађа најмлађе, а чак се увлачи и у школе. Будимо поштени према себи и свесни да смо сав пратећи сатанизам око овог католичког празника делом сами измислили, овом бесмисленом вештичјем прекрштавању "Ноћи светих" сами кумовали, а затим за све то оптужујемо запад. Не треба славити "Хелоуин", али немојмо бар ни лагати и оптуживати друге за нешто шта смо око тога сами направили.
  12. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Vladan :::. in Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Хвала много још једном свима на одговорима и труду да се напишу, надам се да су још неком били од користи осим само мени!
  13. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Vladan :::. in Стајање у цркви на литургији: лева или десна страна?   
    Можда круто делујем, такав ми је стил писања јер док уобличим реченицу, мисао оде из главе, па све личи као неко, Боже прости, званично писмо.
    А иначе, да, интересовало ме је да ли постоји неко, хајде да не кажем "правило" па да опет асоцира на саобраћај или нешто нефлексибилно, него ред понашања. Јер видим да се брачни парови углавном раздвајају при уласку, али има и оних који то не чине, па ме чисто интересује. Као што је и препорука коју не треба посебно појашњавати да се долази пристојно обучен у складу са могућностима, па опет нико неће избацити некога ко дође у тренерци.
    Ако сам добро схватио, никаквог прописа око тога нема, али ипак не би било лоше потврдити код свог пароха.
  14. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Жика in Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Хвала на савету. Није проблем у благом трпљењу, може се без проблема одстојати на литургији и са каменчићем у ципели или трном у руци, само се осврћем на то какво треба да нам буде субјективно искуство литургије.
    Већи проблем али то је друга тема, имам са најужом породицом која не воли да иде на недељну литургију. Једноставно та идеја учествовања у црквеном животу као жртви није људима блиска.
  15. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Phoebe in Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Помаже Бог!
    Активније се укључујем у црквени живот, а иначе сам целог живота верник, али нажалост нисам најбоље упознат са неким ритуалним и/или обичајним деловима црквеног обреда. Одлично је што постоји овакав форум и извињавам се унапред ако је ово питање било раније постављано. Вероватно ћу отворити још пар сличних тема.
    Нафора би требало да је освећен хлеб који представља тело Христово и даје се заједно са вином при узимању причешћа и ту ми је све јасно. Али која је тачно функција њеног дељења свима након литургије и шта тада представља? Да ли ју је обавезно узети? Да ли и за њу важи правило да не треба јести пре ње, то јест да је треба узети на празан стомак?
    Како се правилно узима нафора? У мојој цркви се испружи рука и сагне се глава и целива свештеникова рука док је даје, што свему даје свечани чин. Да ли неко може да баци мало више светла на овај део литургије?
    Унапред хвала!
  16. Свиђа ми се
    Тражитељ got a reaction from Vladan :::. in Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Примери из моје праксе: када би нам, као деци, неко са литургије донео нафору, већ би увелико прошло 11 сати и до тад смо увелико доручковали.
    Такође, а зато сам и питао како бих видео да ли је погрешна пракса, као студенти, пошто смо устајали пре 7 да би отишли на литургију, доручковали бисмо у мензи ако се не припремамо за причешће, и узимали смо нафору а да смо пре тога доручковали.
    Данас морам признати да то ствара благе незгодације, јер празан стомак и чупање у њему непотребно одвраћају пажњу и уносе нервозу за нас који редовно устајемо око 6 и до 8 сати доручкујемо. Не мора то бити обилат доручак, али бар кифла или који комад хлеба да се беспотребно не развија глад, а журити кући да би се она утолила око 11 сати ем што упропасти/одложи недељни ручак, ем што мало нарушава поенту недеље као такве.
    (Ово не придикујем и не критикујем, него само наводим своја искуства.)
  17. Свиђа ми се
  18. Свиђа ми се
    Тражитељ је реаговао/ла на Небитан Лик у Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Вађење Агнеца из Просфоре:

  19. Свиђа ми се
  20. Свиђа ми се
    Тражитељ је реаговао/ла на Небитан Лик у Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Агнец извађен из просфоре. Од овог што остаје сече са антидор или нафора.
     

  21. Свиђа ми се
    Тражитељ је реаговао/ла на Небитан Лик у "Оглашени" на литургији и позив да изађу напоље   
    Оглашени су они који се примпремају за крштење (још увек су некрштени). Они су у пракси древне Цркве излазили након возгласа "оглашени изиђите", из разлога што се тада завршавао део Литургије којем су могли да присуствују и започињало се са уласком у саму Евхаристију и причешће, којем могу приуствовати "верни", то јест они који су крштени. Са оглашенима су излазили и они који су крштени, али су из разлога епитимије били одлучени (приверемено) од причашћа.
  22. Волим
    Тражитељ got a reaction from Grizzly Adams in "Оглашени" на литургији и позив да изађу напоље   
    Извињавам се што је ово већ трећа тема коју отварам, али одлучио сам се за регистрацију кад се накупило питања. Иначе нисам "клинац", али доста дуго нисам био активан у црквеном животу, а ишао сам као студент редовно на литургију и многе ствари су ми познате како се раде, али ми није био јасан разлог, а сада ме занима.
    Ко су конкретно "оглашени" и да ли у њих спадају, на пример, и младенци који су заказали венчање, па се њихово венчање оглашава на три литургије? Да ли то значи да док се не венчају не треба да присуствују целој литургији?
    "Оглашене" сам раније схватао као некрштене и иноверце, а знам и за праксу у Палестини да муслимански лидери иду на литургију за велике хришћанске празнике, али излазе након позива за оглашене да изађу (ту праксу је имао и Јасер Арафат коме је и супруга, ако се не варам, била православка). Али, која је поента свега и како је ово ушло у праксу и због чега би иноверци уопште и долазили, осим ако нису у питању политичке делегације или, на пример, чланови породице друге вере?
    Да ли у оглашене спадају и католици и протестанти? Да ли у оглашене спадају и деца која још нису крштена (ово ме посебно занима!) и сме ли, на пример, дете од 3-4 године чије се крштење тек планира, да са родитељима присуствује литургији?
     
    Унапред хвала!
  23. Свиђа ми се
    Тражитељ је реаговао/ла на Bokisha у Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Бог ти помогао
    брате или сестро.
    Добродошао(ла) на Поуке.Ево да скратимо муке  на 
    ОБЈАШЊЕЊЕ СВЕТЕ БОЖАНСКЕ ЛИТУРГИЈЕ – Светосавље
    SVETOSAVLJE.ORG   имаш објашњење Литургије а иначе на исом сајту  ћеш наћи мноштво других књига  како богослужбених тако и светоотачких
  24. Свиђа ми се
    Тражитељ је реаговао/ла на Небитан Лик у Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Нафора или антидор представља хлеб (Просфору) из којег је извађен Агнец (оно што се приноси на Литургији, постаје Тело Христово и њиме се причешћујемо). Оно око Агнеца, што остане након вађења, сече се на комадиће и дели се након Свете Литургије. Антидор значи (грчки άντίδωρον ) уместо дара. То јест, нафора је освећени хлеб који је првенствено намењен онима који се из неког разлога нису причестили.
  25. Свиђа ми се
    Тражитељ је реаговао/ла на Bokisha у Нафора након литургије: зашто се узима и шта представља?   
    Завршавајући Литургију, свештеник произноси отпуст, призивајући свете Божје угоднике, да посредују за људе. Верници прилазе свештенику да целивају часни крст, а он им раздаје антидор, нафору, то јест остатке просфора из којих је извађен Агнец и остале честице. Нафора се даје онима који се нису причестили на Литургији (јер сви верници нису увек спремни и достојни да приме Свето причешће). Отуда се нафора и назива антидор – што значи: уместо дара Свете евхаристије. На тај се начин постиже јединство оних који су се причестили са онима који се нису причестили. Овим се унеколико испуњавају речи Светог апостола Павла: Јер је један хлеб, једно смо тијело многи, пошто се сви од једног хлеба причешћујемо (1.Кор.10.17).
    Давање нафоре чини се спомен на агапе (вечери љубави), заједничке трпезе хришћанске заједнице из првих времена Цркве. Од остатка принесених дарова, а у сврху помагања сиромашних, одржавале су се агапе – заједничко братско обедовање, као видљив знак међусобне љубави и хришћанског јединства.
    На место ових агапа црква је уобичајила да, после Литургије, подели вернима остатке благословеног хлеба, у знак њихове заједнице са Црквом. У знак те заједнице нафора се шаље кући онима, који због болести или каквог другог оправданог разлога, нису могли да дођу у цркву на Службу Божју.
    Нафора се обично једе пре сваког другог јела тога дана.
     
    https://svetosavlje.org/objasnjenje-svete-bozanske-liturgije/
     

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...