Jump to content

Inženjer Djatlov

Члан
  • Број садржаја

    6
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Inženjer Djatlov је реаговао/ла на Hadzi Vladimir Petrovic у Treba li se izbaciti mašta iz molitve?   
    Зато је Ниче тежи за читање и често га погрешно разумију као пјесника. Хајдегер је радикално сузио простор погрешног разумевања и ако му се приступа са замишљајућим разумјевањем ништа се не може разумјети јер његов текст не ствара преставе него их разара ( деконструише и фундира).У нововјековној метафизичкој традицији је наступило доба слике света и ми не живимо више у свијету него у сопственој престави од њему. (Намножиле су се истините представе толико да смо одљелили. Дон Кихот)У ствари тако смо одлучени од времена. (Битије и вријеме) За разумијевање Хајдегера потребно је научити феноменолошки читати, не у представама, него слично молитвеном читању, само што одјек тог читања није у Богу него у свијету. Јер циљ је повратак у свјет (из истине о њему - метафизике) а.не богословље.Али такав приступ осим што све метафизичко богословље оставља на сметљиште отвара пут за трезвеноумно и непрелесно православно богословље.Када у том светлу посматрамо наше персонологе, постаје јасно колико су ретроградни, а не напредни, јер филозофске основе су им метафизичке (дакле предничеанске), а притом су занемарили вјеру.Зато њихово изобличавање не треба да се врши само путем светогорских отаца јер њих презиру, него са запада на који комплексашки слине, кроз правилну рецепцију Хајдегера и Ничеа.
    Која понављам одсуствује у мејнстрим српској теолошкој мисли и држи је у раљама метафизике (19 вјек) а са теолошком и осталу мисао и друштво.
     
    Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
  2. Свиђа ми се
    Inženjer Djatlov је реаговао/ла на Hadzi Vladimir Petrovic у Treba li se izbaciti mašta iz molitve?   
    @kopitar  Да не останем дужан на пољу умјетности, истина је да је замишљајуће сликање било актуелно колико и западна метафизика (и данас је кроз виртуелну стварност , 3д макс....) од Декарта до Ничеа због којег  појављује Маљевич са беспредметним сликарством (односно непредстављајућим)
    Супрематизам — Википедија, слободна енциклопедија
    SR.WIKIPEDIA.ORG и даље надреализмом који је условило откриће параноје, зато Дали каже ја нисам сликар него кибернетичар, јер ускаче у однос човјека и света (слику) и мјења је. 
    До Марине Абрамович која увременошћу, на бази Хајдегера изводи преформансе тако што нас из слике о свјету враћа у свјет - догађај.
    Тако да иконоборачки спор још није разрјешен, и у грдној су прелести они који своје представе сматрају за стање будућега вјека.
    Постоије они који руше лажне слике, као и они који их праве, јер икону разумјевају као идеалану преставу Христа.
    Невоља са правом иконом је јер је по инерцији разумјевају као представу, као што Ничеа сматрају пјесником. Са Марином је то немогуће јер слике нема.
    Политика Online - Отворена изложба Марине Абрамовић у Београду: Дошла сам на своје тло
    WWW.POLITIKA.RS Хвала вам на раном буђењу, обратила се Марина Абрамовић јутрос многобројним новинарима који су испунили салу...  
  3. Свиђа ми се
    Inženjer Djatlov got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Позив свим теолозима на разговор   
    Baš, baš zadovoljavajući i sadržajan odgovor. Hvala!
  4. Свиђа ми се
    Inženjer Djatlov је реаговао/ла на Hadzi Vladimir Petrovic у Позив свим теолозима на разговор   
    Добро кажеш, могло би се рећи да створени логоси имају у потенцијалу нестворене, што се тиче питања, анализом свакодневног човјека па и његове свјести се бавио Хајдегер па ћеш видејети да ни то није лак задатак.Господ није имао гријеха, а гријех помрачује па се у том смислу разликује, најближе томе су свети.
    На нивоу свести ми се крећемо и разумским круговима, потврђујемо се логиком и сл.
    Логика светих је молитва њихове мисли су стреле ка Истоку а њихова потврда испуњење.
    Код Господа је то једно те исто молитва- испуњење, јер је и он извор логоса.
    Још мислим да Господ не подлеже онтолошким пројекцијама и свјетоназорима, али да свакако разумије врсту наше запалости у створене логосе и филозофске урвине.
    Мишљење молитва испуњење бивају једно...
     
    Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију
     
     
     
  5. Свиђа ми се
    Inženjer Djatlov got a reaction from Панарет in Питање предестинације у учењу Светог Августина   
    Želeo sam da ovo podelim sa vama, iako bih možda i imao neko svoje mišljenje, bolje je da velikan govori za mene, ovo što sam citirao je iz ,,Brevijara" Serena Kjerkegora. Mislim da je nekad problem prosto u lošem definisanju pojmova ,,sloboda" ili ,,biranje", pa će ovo možda nečemu doprineti ili razjasniti, i ako možda nije 100% vezano za ovu temu. ,,Birajući apsolutno ja biram očajanje. U očajanju pak ja biram apsolutno. Jer sam ja sam apsolutno, ja postavljam apsolutno. Ovo mogu i drukše reći: ja biram apsolutno koje mene bira, ja postavljam apsolutno koje mene postavlja. 
    A šta je to što ja biram? Je li to ovo ili ono? Ne, jer ja apsolutno biram. Apsolutno pak biram upravo zato, jer sam izabrao da ne biram ovo ili 
    ono. Ja biram apsolutno. A šta je apsolutno? To sam ja u svojoj večnoj važnosti. Kao apsolutno ja ne mogu ništa drugo izabrati do samoga sebe. Jer: izaberem li nešto drugo, onda biram nešto konačno. Dakle, ne biram apsolutno. Ali šta znači to: moje ja? Ako odmah treba da nađem neki izraz, evo odgovora: ja je nešto najapstraktnije od svega i istovremeno najkonkretnije od svega — to je sloboda. 
    U očajanju, dakle, ja biram samoga sebe.
    ... Ono zašto se ja zauzimam u svome ili — ili jeste etičko. Zato još nema spomena o izboru nečeg, ni spomena o realitetu biranja, već o realitetu da se bira. To bih želeo da te osvestim. 
    Do ove tačke čovek čoveku može pomoći. Ako se pak dovde dođe, onda se umanjuje značaj koji čovek za čoveka može imati."  Dakle ovo ,,ja" o kojem Kjerkegor govori je, za mene, ta slika božanskog (apsolutnog) po kojoj je čovek stvoren i čije postojanje ukida potrebu za diferencijacijama o kojima gore govorite. Pozdrav

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...