Jump to content

Штампар Макариjе

Члан
  • Број садржаја

    215
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на dilic у Зоран Ђуровић: Када се удруже млади и стари лавови: владике Максим и Амфилохије   
    У диктатури која је подржана спољамормално да све контролише тиранин, како у ЦГ тако и у Србији. Међусобно су повезани и заједно уцењују и газе СПЦ преко својих људи, а ви браћо видите где сте, на страни гонитеља или прогоњених. Да ли сте Јустинови или Владе Зечевића и његовох наследника
     
  2. Волим
  3. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на dilic у Зоран Ђуровић: Када се удруже млади и стари лавови: владике Максим и Амфилохије   
    Врло глуоа паралела са украјинском радколницима. Еп Атанасије је само позвао Иринеја да не дозволи АВ да прави чистку у СПЦ преко њега, тј. да служи Господу а не АВ. Вартоломеј нема никакве везе с тим
  4. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на ana čarnojević у Митрополија црногорско-приморска: Предсједник и безбожна ”Црква”   
    https://youtu.be/N1Cab43_8w4?t=1407

    Beba Popovic- ko je on i kakve veze ima sa srpskom politikom? | Forum Krstarice
    FORUM.KRSTARICA.COM Ko je ovaj covek i zasto se stalno pojavljuje njegovo ime kao lajtmotiv u srpskoj politici? Da li on ima nekim uticaj na srpsku politiku danas i da li je taj uticaj pozitivan? Kad se nesto... Ruku na srce, sta god mislili o Tadicu ili Zivkovicu, bili su potisnuti u njihovo vreme, ono gle cuda i slucajnosti, kako se Beba vratio na velika Vuciceva vrata, vratio se momentalno i vec zaboravljeni Vesic. Ako to nije prijateljstvo, onda nista nije.
  5. Волим
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на ana čarnojević у Митрополија црногорско-приморска: Предсједник и безбожна ”Црква”   
    Ima li pravoslavlja bez predačkih zaveta?
    VLADIMIR VELJKOVIĆ23/08/2019 Peščanik.net, 23.08.2019.
    Foto: Predrag Trokicić Jeromonah A. Radović (sada mitropolit Crne Gore) govorio je (1971. – prim. V.V.) sa svoje strane o „judaičkom iskušenju“ koje vodi u kult nacije i svojih predaka i sprečava Crkvu da ostvari svoju opštost i svoj ekumenski duh.
    Pantelis Kalaicidis1
    Nedavni intervju mitropolita Amfilohija za RTS predstavlja njegov prvi duži javni nastup za ovdašnje medije posle crnogorskog predloga Zakona o slobodi veroispovesti i inicijative predsednika Đukanovića da se obnovi autokefalija crnogorske pravoslavne crkve. Za razliku od bombastičnih i često problematičnih izjava kojima vrlo uspešno privlači medijsku pažnju, u ovom intervjuu možemo videti jednu drugačiju, smireniju stranu mitropolita Amfilohija, ali, isto tako, i saznati nešto o različitim, ne nužno usaglašenim, aspektima mitropolitovog identiteta – verskog i političkog.
    U razgovoru je mitropolit, pre svega, više puta negirao mogućnost da upravo on postane prvi crnogorski patrijarh, rekavši da su to laži koje se plasiraju iz Crne Gore, ali i iz određenih krugova iz Srbije. Na osnovu svega što znamo o mitropolitu i njegovom odnosu prema crkvenoj politici crnogorskih vlasti, scenario prema kojem bi Amfilohije postao patrijarh neke nove crnogorske crkve izgleda neverovatno. Ta priča se pojavila posle majskog zasedanja sabora SPC – kojem se u neformalnom delu pridružio i predsednik Srbije – kada se grupa vladika otvoreno nije složila sa zvaničnim saopštenjem sabora. Pojedini episkopi, naime, nisu prihvatili deo saopštenja o državnim „naporima i neravnopravnoj borbi sa moćnicima za očuvanje KiM u sastavu Srbije“. Među nezadovoljnima je bio i mitropolit Amfilohije, koji je, eto, ubrzo postao medijski kandidat za crnogorskog patrijarha i razbijač SPC.
    Priznajući da je sasvim običan čovek kojem ponekad – zbog plahovitog dinarskog duha – izleti i neka oštrija reč, mitropolit je poziciju svoje crkvene politike i odnos prema crnogorskim vlastima naizgled razložno, ali zapravo nekonzistentno branio, iznoseći različite argumente.
    Prva linija argumentacije je načelna. „Ta ideja da država stvara crkvu, i to sekularna država, to je zaista jedinstveni fenomen“, ispravno je zaključio mitropolit misleći na to da primarni cilj moderne pravne države zaista ne može biti osnivanje crkava ili drugih verskih zajednica. Dosledna primena načela sekularizma bila bi od koristi svim građanima. Ali su, naročito na našim prostorima, verske zajednice i države odavno čvrsto zakoračile u polje identitetske nacionalne politike. Tako da se sukob ili saradnja Crkve i države odvija na polju kreiranja tzv. nacionalnog identiteta, a tu tradicionalno poimanje sekularizma očigledno ima mali domet. Ako je primarni cilj države da se pridržava načela sekularizma, nameće se logično pitanje – mada ga novinar mitropolitu ne postavlja – šta su primarni ciljevi Crkve u jednom društvu i šta činiti u slučaju da od njih odstupi?
    Druga linija mitropolitove argumentacije odnosi se na iskaze o njemu lično ali i o ličnosti Mila Đukanovića. Đukanović je „političar, i on je čovek partijski, njemu je crkva isto što i partija. On ne zna šta je crkva, ne može ni znati kad nije kršten. I onda podređuje crkvu politici“. Teško je izmeriti koliko je tačno nečije krštenje od pomoći u razlikovanju Crkve i političke stranke, naročito iz perspektive pojedinaca, a takvih je uvek više u svakom društvu, koji verskim zajednicama ili političkim strankama prilaze motivisani željom da se društveno prilagode i napreduju. U tom smislu i ateizam i religioznost mogu predstavljati socijalno poželjan model ponašanja. To vidimo na primerima svih postsocijalističkih zemalja.
    Konkretan primer Crne Gore mitropolit ovako opisuje: „Crna Gora je bila ateistička, samo je Albanija Envera Hodže bila ispred Crne Gore po ateizmu. Mnogi vernici su se vratili, mi smo obnovili više od 700 hramova“. Na Đukanovićevu najavu da će obnoviti autokefalnu crnogorsku crkvu, Amfilohije uzvraća – „to je prvi put u istoriji da ateista hoće da pravi crkvu“. Da li je Milo Đukanović poslednji crnogorski ateista ili su njegovi motivi drugačiji? Rekao bih da lični Đukanovićev pogled na svet ne igra važnu ulogu kada je u pitanju crkvena politika. Ne znamo kakav bi bio odnos mitropolita prema crnogorskom predsedniku da je potonji, kojim slučajem, kršteni pravoslavni vernik. Da li bi tada Đukanovićevi crkveno-politički zahtevi bili prihvatljivi?
    Zanimljivije su mitropolitove izjave i o sebi samom. Izdvojiću dve koje oslikavaju kontradiktornu višeslojnost Amfilohijevog ličnog identiteta: „Ja sam pre svega hrišćanin, episkop pravoslavne crkve, hrišćanske, i za mene je to osnovno svojstvo. A crkva kojoj pripadamo, ona se naziva srpskom, ruskom ili grčkom, s obzirom na njeno geografsko prisustvo, ili s obzirom na broj vernika, ali ona je po svojoj suštini vaseljenska, nema nacionalni karakter“. I još: „Moji preci su sa kraljem Nikolom oslobađali Peć, Pećku patrijaršiju, Dečane, mitropolit Gavrilo Dožić je dobio ključeve Dečana i Pećke patrijaršije od kralja Nikole – evo ti ključeve mojih predaka Nemanjića. Krunu Stefana Dečanskog čuvamo u Cetinjskom muzeju, ti ključevi od Pećke patrijaršije i Dečana, eno ih kod nogu Svetog Petra Cetinjskog, kako ja mogu da se odreknem Pećke patrijaršije, Dečana i sve do Prizrena? Ili Metohije koja je pripadala Crnoj Gori, a posle Zetskoj banovini do 1945. godine“. Sada vidimo zašto su različiti argumenti u igri, to jest kako se kontradiktornost ispoljava u zavisnosti od interesa – crkvenih ili političkih.
    Kada mitropolit Amfilohije govori kao hrišćanski episkop, konstatuje ateizam ali se i konstruktivno poziva na sekularizam. Međutim, kada Amfilohije govori u ime predaka, onda je Đukanović „izdajnik Crne Gore“ jer se priznanjem Kosova 2008. „odrekao Metohije, Pećke patrijaršije, Dečana…“ Ostavljam čitaocima da sami procene šta jednom društvu više koristi: govor sa pozicija pravoslavnog hrišćanstva ili spoljne politike pravoslavnih predaka. A kada je u pitanju pravoslavna Crkva, nekada davno se pravoslavni teolog jeromonah Amfilohije ne bi dvoumio u vezi sa negativnim uticajem predačkog nasleđa na život Crkve. Ali se sa promenama društvene klime – sa ateizma na religiju – očigledno menjao i on sam
    Peščanik.net, 23.08.2019.
      Ima li pravoslavlja bez predačkih zaveta? - Vladimir Veljković - Peščanik
    PESCANIK.NET Kakav bi bio odnos mitropolita prema crnogorskom predsedniku da je potonji, kojim slučajem, kršteni pravoslavni vernik?  
  6. Волим
  7. Волим
  8. Волим
  9. Волим
    Штампар Макариjе got a reaction from Istopljeni kamen in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    https://mitropolija.com/2019/08/21/mitropolit-onufrije-poslao-pismo-podrske-spc-u-crnoj-gori/
  10. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе got a reaction from Vladan :::. in Зоран Ђуровић: Када се удруже млади и стари лавови: владике Максим и Амфилохије   
    Митрополит Онуфрије послао писмо подршке СПЦ у Црној Гори | Православна Митрополија црногорско-приморска (Званични сајт)
    MITROPOLIJA.COM Његово Блаженство Митрополит кијевски и све Украјине г. Онуфрије...  
  11. Волим
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на ana čarnojević у Raskol se zahuktava   
    da dok ti ne objasnis kako stoje stvari mi smo slepci.
    sad kad pise ime sad je diplomatija.
    da Onufrije nije upozorio na pravi put i da ti nisi objasnio evo Mitropolit ne bi znao sta ce jadan do Gospojine...onda bi cekao tebe da objasnis deo  do Bozica...
     
    ahahaha znaci umirem...da ne bude zabune 
     
     
  12. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе got a reaction from Bokisd in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Митрополит Онуфрије послао писмо подршке СПЦ у Црној Гори | Православна Митрополија црногорско-приморска (Званични сајт)
    MITROPOLIJA.COM Његово Блаженство Митрополит кијевски и све Украјине г. Онуфрије...  
  13. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе got a reaction from Bokisd in Митрополија црногорско-приморска: Предсједник и безбожна ”Црква”   
    https://mitropolija.com/2019/08/20/mitropolit-onufrije-poslao-pismo-podrske-spc-u-crnoj-gori/
  14. Волим
  15. Волим
    Штампар Макариjе got a reaction from ana čarnojević in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Митрополит Онуфрије послао писмо подршке СПЦ у Црној Гори | Православна Митрополија црногорско-приморска (Званични сајт)
    MITROPOLIJA.COM Његово Блаженство Митрополит кијевски и све Украјине г. Онуфрије...  
  16. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе got a reaction from ana čarnojević in Митрополија црногорско-приморска: Предсједник и безбожна ”Црква”   
    https://mitropolija.com/2019/08/20/mitropolit-onufrije-poslao-pismo-podrske-spc-u-crnoj-gori/
  17. Волим
    Штампар Макариjе got a reaction from Istopljeni kamen in Митрополија црногорско-приморска: Предсједник и безбожна ”Црква”   
    https://mitropolija.com/2019/08/20/mitropolit-onufrije-poslao-pismo-podrske-spc-u-crnoj-gori/
  18. Волим
    Штампар Макариjе got a reaction from Istopljeni kamen in Зоран Ђуровић: Када се удруже млади и стари лавови: владике Максим и Амфилохије   
    Митрополит Онуфрије послао писмо подршке СПЦ у Црној Гори | Православна Митрополија црногорско-приморска (Званични сајт)
    MITROPOLIJA.COM Његово Блаженство Митрополит кијевски и све Украјине г. Онуфрије...  
  19. Волим
    Штампар Макариjе got a reaction from Istopljeni kamen in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Митрополит Онуфрије послао писмо подршке СПЦ у Црној Гори | Православна Митрополија црногорско-приморска (Званични сајт)
    MITROPOLIJA.COM Његово Блаженство Митрополит кијевски и све Украјине г. Онуфрије...  
  20. Волим
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на ana čarnojević у Митрополија црногорско-приморска: Предсједник и безбожна ”Црква”   
    "Laž je da ću biti crnogorski patrijarh"
    VOLIMPODGORICU.ME Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije kazao je da ne postoji bilo kakva mogućnost da bude na čelu Crnogorske pravoslavne crkve. Mitropolit Amfilohije je, u intervjuu za Radio televiziju... Mitropolit Amfilohije je, u intervjuu za Radio televiziju Srbije (RTS), rekao da ima svog patrijarha Irineja, kojeg jedino i priznaje za svog patrijarha, kao i da bi nešto drugo bilo samo ako bi “izgubio svijest, savjest i pamet”.
    “Novi patrijarh (smijeh)? To je apsolutna laž. To su laži koje se šire iz krugova iz Crne Gore, a bojim se i iz Srbije se takve laži pronose. Ja imam patrijarha moga, pošto sam bio jedan od kandidata, ja sam predao patrijarhu Irineju u svoje vreme u Saboru patrijarško dostojanstvo, jer sam zamjenjivao patrijarha Pavla i Bog mi je svjedok što sam srećan do dana današnjeg, da me mimiošla ta čaša, da bih ostao ovdje. I radujem se Bogu što imam patrijarha Irineja, našeg Čačanina, to je moj patrijarh jedini koga ja priznajem i do sada i dok sam ja živ, i dok je on živ”, kazao je mitropolit crnogorsko-primorski .
  21. Волим
  22. Волим
  23. Волим
  24. Волим
  25. Свиђа ми се
    Штампар Макариjе је реаговао/ла на ana čarnojević у Писмо митрополита Амфилохија митрополиту Онуфрију, предстојатељу УПЦ   
    https://rs-lat.sputniknews.com/vesti/201901041118388152-amfilohije-spc-vaseljenska-patrijarsija/
    Amfilohije: Za SPC Vaseljenska patrijaršija više nije vrhovna
    04.01.2019.
    Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije poručio je da autokefalnost pravoslavne crkve u Ukrajini neće uticati na status crkve u Crnoj Gori, ali i da nakon najnovije odluke carigradskog patrijarha, Vaseljenska patrijaršija za Srpsku pravoslavnu crkvu više „apsolutno nije“ vrhovna crkvena vlast.
    Mitropolit je u intervjuu za „Vijesti TV“ rekao da je tokom nedavnog susreta vaseljenskom patrijarhu Vartolomeju predočio odluke Sabora SPC, koji nije saglasan sa njegovom odlukom da ukrajinskoj crkvi dâ autokefalnost.
    Amfilohije je ispričao da vaseljenskog patrijarha poznaje još kad je bio đakon, te da je s njim studirao u Rimu, ali da to što, kako je rekao, on sada radi u Ukrajini, „nije apsolutno adekvatno sa duhom crkve pravoslavne“, jer time razara to vekovno jedinstvo među pravoslavnim crkvama.
      „I sa te strane naša crkva i mnoge druge patrijaršije ne prihvataju takav jedan stav, ja sam mu to otvoreno rekao. Nadam se, ipak, i mnogi teolozi u Grčkoj i arhijereji su protiv toga i njegovog sadašnjeg ponašanja“, rekao je mitropolit.
    Upitan da li bi ovaj ukaz mogao da utiče na status crkve u Crnoj Gori, Amfilohije je istakao da to nema „apsolutno nikakve veze sa statusom crkve u Crnoj Gori“.
    „Drugo je pitanje nezavisna Crna Gora, drugo je autokefalna crkva. To je potpuno druga priča“, jasan je mitropolit.
    A na pitanje da li je Vaseljenska patrijaršija za SPC i dalje vrhovna crkvena vlast, mitropolit kaže: „Apsolutno nije.“
    On objašnjava da samo u Katoličkoj crkvi postoji vrhovna vlast, te da je to rimski papa.
    „U pravoslavnoj crkvi to je borba pravoslavlja 10 vekova, da svaki episkop je vlast. I s te strane, tu je pogrešio vaseljenski patrijarh što se sad umešao u život ruske crkve“, kazao je mitropolit Amfilohije i dodao da mu stoga s pravom prigovaraju ulogu pape, preneo je Tanjug.
    U Crkvi pravoslavnoj, kaže, nema pape, niti je bilo i ona je zbog toga ostala pravoslavna.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...