Jump to content

Милан Лазић

Члан
  • Број садржаја

    33
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Sloboda7 in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Спиновање са много еуфемизма. Добро опробана тактика на српској јавној сцени у 21. веку, нарочито политичкој, а видим стиже и у окриље ЈЕДНЕ Цркве. Авај..
  2. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Аристарх in Моја омиљена кафана   
    Таква има у Панчеву, зове се "Коноба". Карирани столњаци, месингане пиксле, музика толико гласна да можеш да попричаш са својим саговорником. Банатски ризлинг увек хладан. Милина
  3. Радостан
    Милан Лазић got a reaction from geronymo in Моја омиљена кафана   
    Не знам да ли вас је мајка послужила али знам сигурно да дте слушали моје дивно појање (скроман момак).
  4. Радостан
    Милан Лазић got a reaction from stevan911 in Оно кад ти фали само једна.. :)   
    https://www.in4s.net/poklon-od-rusa-na-dan-oslobodjenja-beograda-stize-dragocjena-stranica-miroslavljevog-jevandjelja/?fbclid=IwAR1iziAo_UcZQSz5ZkCOS4FHi221KgJd8NTymw7IwcsIZj6MG7Z-gpiCpco
     
  5. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from geronymo in Моја омиљена кафана   
    @geronymo Ту ми је мајка радила, можда те је она и послужила.
  6. Оплаках :))
    Милан Лазић got a reaction from Zoran Đurović in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    @Zoran Đurović То ће нам он рећи у наредним данима
  7. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Милан Ракић in Поделе у СПЦ   
    @Goran Likić Далеко сам од идеалисте. Али можемо доста да променимо тек онда када будемо нормално разговарали, без прикривених намера, отворено. Овако док се ми свађамо, заиста ћемо доћи у ситуацију да нам Цркву води пар Епископа.
  8. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Благовесник in Katolička crkva i Trulski sabor   
    @Bernard Много проблематичан сабор, и још проблематичнија чињеница, да не постоји интересовање за реинтерпретацијом његових канона. Хвала за прилог.
  9. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from ............. in Грешке православних   
    Знаш шта мислим о твојим текстовима, али овде се изнео све што боли (свакога од нас), па испаде километарски текст. То је само мала замерка. 
  10. Волим
    Милан Лазић је реаговао/ла на Bernard у Katolička crkva i Trulski sabor   
    Ko? Kada? Gde?
     
    Šta će mojim unucima 11. dogma Trulskog sabora
    U skladu sa politički aktuelnom akcijom formiranja ruske nacije, važno je da se deca što ranije upoznaju sa 11. dogmom Trulskog sabora i da u svom svakodnevnom životu što pre pristupe praktičnoj primeni njenih pravila. Ta su pravila veoma značajna jer njihovim poštovaocima omogućavaju da se osećaju ne samo kao hrišćani, već kao pravi, autentični pravoslavci. Jer Trulski sabor je isključivo pravoslavni. Njegove odluke katolici nikada nisu priznali. A kada pročita i izuči 11. dogmu Trulskog sabora koja nosi naziv „O odnosima sa Jevrejima“, mladi/a građanin/ka Ruske Federacije će saznati da mu/joj se pod pretnjom anateme zabranjuje da „stupa u prijateljstva sa Jevrejima, da prima lekove i lekarsku pomoć od njih, da koristi isto kupatilo i da se zajedno s njima kupa i pere“.
    Ako isključimo javne bazene, ovo zajedničko pranje i kupanje možda i nije tako aktuelno. Međutim, šta će ruski omladinac/ka koji je svim srcem prihvatio/la odluke Trulskog sabora činiti ako ga/je iznenada zaboli zub ili ga/je, ne daj bože, strefi akutna upala slepog creva? Hoće li on/ona utvrđivati versku pripadnost zubara ili hirurga, ili će odlučiti da je zdravlje ipak važnije? A to kako će se osećati deca čija imena, prezimena ili spoljašnost mogu ukazivati na to da su pod udarom 11. dogme, suvišno je pominjati.
    https://pescanik.net/sta-ce-mojim-unucima-11-dogma-trulskog-sabora/
  11. Оплаках :))
  12. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from geronymo in Моја омиљена кафана   
    @geronymo Шаран?
  13. Хахаха
  14. Волим
    Милан Лазић got a reaction from Арман in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Вучић се свети митрополиту због тога што зна шта Амфилохије мисли о њему, па зато спинује. 
  15. Волим
    Милан Лазић got a reaction from Арман in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    @Милан Лазић Чињеница је и да си у првом тексту хештаговао владике које су спиновани медији развлачили јер су одбили послушност АВ. На крају, не бих ти ово ни писао, да ми ниси драг, и да нисмо скоро разговарали о стању у Цркви. Паметнији си ти од већине наших епископа, не треба ти да будеш у машини вође.
  16. Волим
    Милан Лазић got a reaction from Арман in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Да Фанар неће дати Мирашу аутокефалију зна и моја тетка Мирјана. За одузимање имовине, потребна је подршка већине грађана, коју су имали одрођени Македонци ономад, тако да и та чињеница стоји, алал вера. 
  17. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Благовесник in Моја омиљена кафана   
    Таква има у Панчеву, зове се "Коноба". Карирани столњаци, месингане пиксле, музика толико гласна да можеш да попричаш са својим саговорником. Банатски ризлинг увек хладан. Милина
  18. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from geronymo in Моја омиљена кафана   
    Таква има у Панчеву, зове се "Коноба". Карирани столњаци, месингане пиксле, музика толико гласна да можеш да попричаш са својим саговорником. Банатски ризлинг увек хладан. Милина
  19. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Камењарац in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Вучић се свети митрополиту због тога што зна шта Амфилохије мисли о њему, па зато спинује. 
  20. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Камењарац in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    @Милан Лазић Чињеница је и да си у првом тексту хештаговао владике које су спиновани медији развлачили јер су одбили послушност АВ. На крају, не бих ти ово ни писао, да ми ниси драг, и да нисмо скоро разговарали о стању у Цркви. Паметнији си ти од већине наших епископа, не треба ти да будеш у машини вође.
  21. Оплаках :))
    Милан Лазић got a reaction from Камењарац in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    Не стоји оптужба. Зокијеви текстови не иду у прилог Милу, он их оптужује за шуровање. 
    Оно што је сигурно, јесте да оваквим нападима без доказа, са много претпоставки, само отежава стање.
  22. Свиђа ми се
    Милан Лазић got a reaction from Zoran Đurović in Зоран Ђуровић: Контроверзна писма митрополиту Амфилохију   
    @Zoran Đurović Случајно таговах самог себе. Погледај претходну поруку.
  23. Радостан
    Милан Лазић got a reaction from Milica Bajic in Моја омиљена кафана   
    Таква има у Панчеву, зове се "Коноба". Карирани столњаци, месингане пиксле, музика толико гласна да можеш да попричаш са својим саговорником. Банатски ризлинг увек хладан. Милина
  24. Волим
    Милан Лазић је реаговао/ла на ............. у Православље и медитација   
    Да ли је медитација спојива са хришћанством?   У последње време је у нашим крајевима све више заступљена далеко-источна „духовност“ која је код нас продрла преко јоге или New age синкретистичких погледа на свет.  Медитацију често представљају као не-религијску, личну методу самоспознаје, досезања хармоније, итд. Али зашто је она неспојива са православним хришћанством?   Медитација је заснована на будистичком учењу досезања нирване. По будизму, смисао медитирања је одстрањивање било какве жеље и помисли. Не треба да мислимо или желимо ни лоше, ни добро, потребно је да смо сасвим празни. То је једини начин да прекинемо реинкарнацију, поновно рађање и досегнемо нирвану – непостојање. Живот је по себи лош, страдање и патња. Да бисмо зауставили агонију живота потребно је да немамо никакву жељу, мотив, склоност. Да немамо личност. Ово се суштински коси са хришћанством које сваку личност сматра створеном по лику Божијем, а живот сматра добрим, Божијим даром. Срж саме хришћанске вере јесте победа живота над смрћу, победа постојања над непостојањем. Зато верујемо у Страдалог и Васкрслог Христа, зато је сво наше настојање усмерено ка Њему и вери у живот после смрти. (Зашто тај живот не може да буде реинкарнација неком другом приликом.)   Медитација постоји у сличним облицима и у другим религијама, као што је хиндуизам, и поменута њу ејџ идеологија, али је овакво, будистичко значење данас најзаступљеније.   Али  - да ли може постојати добра медитација?   Сама реч „медитација“ долази од латинског meditari што означава промишљати, контемплирати.    Православно хришћанство познаје созерцавање, промишљање срцем. То није толико интелектуално прегнуће, колико прихватање Божијег Промисла, пребивање у Његовој близини. Особа искуствено доживљава и прихвата Божију љубав. Исак Сирин сматра да људска природа постаје способна за истинско созерцање тек када се практиковањем врлина очисти од страсти. О томе је писао Свети Јован Лествичник, на томе се темељи исихастичка теологија.   Наравно, условно можемо назвати медитацијом и размишљање, у молитвеном духу, о Божијем плану за свет и нас лично. Како је мој лични живот повезан са великим Божијим интервенцијама кроз историју? Шта Он жели од мене? Да ли се правилно служим Његовим даровима? Да ли сам и како сам погрешио? То су све питања која човек треба себи да поставља. Ово порађа мотивацију на делање, промену, али смо уједно и помирени  са животом јер прихватамо Божију вољу, осећамо да смо у Његовој близини (созерцање). Из свега овога је јасно да је сваки облик православне „медитације“ прожет молитвеношћу и богослужбеним етосом, где је Причешће епицентар и извориште благодати.    Православље полази од посебности сваке личности али и од суштинског значаја заједнице. Полази од живе жеље за Христом, пред Кога износимо сав свој труд, страдање, недоумице, љубав, чежњу. Далекоисточна медитација негира, гуши сваку жељу, док православно созерцавање осмишљава сваку жељу, приносећи их Богу. Али највећа жеља је, свакако, сâм Бог. Медитација полази  од мог личног духовног мира, смештајући моје лично добро пре Бога који, на крају крајева, не постоји или сам ја сâм бог (њу ејџ). Православље полази од љубави према Богу. Кад би могао да се деси такав парадокс, православни хришћанин би радије био у паклу са Христом, него у рају сâм.   И док будистичка медитација полази од намере да се појединац „ослободи“ везаности за овај свет, људе, природу, време – созерцавање усмерава особу да поштује Богом створен свет и пронађе свој смисао кроз делатну љубав према Богу и ближњима. Медитацијом човек бежи од света, живота, па и себе самог;  у православљу се човек суочава са собом и животом, осмишљава све Христом, и кроз ту наду се мења на боље.  Православна молитва, созерцавање и богослужење, све је узалудно ако се не пројави у конкретном односу према конкретним људима.   Човек не треба да одбацује своје жеље. Чак и ако су те жеље лоше, треба их изнети пред Господа, прихватити свој грех да бисмо се суочили са својим недостацима и признали да без Бога не можемо ништа, па ни да се променимо на боље. Никад не треба бежати од себе јер та трка се увек претвори у бесконачно јурење у  круг. Треба се суочити са својим недостацима и надвисити их. Зато је и Христос постио, пристао на кушање, признао Свој страх у Гетсиманском врту, пристао на смрт да би је поразио.    Поразно је што многи схвату  православља као својеврсни бег од стварности. Тачно је да се на Литургији пева, уоквиру песме „Иже херувими“ – „сваку своју животну бригу оставимо“. Али то је зато што смо, претходно, кроз све прозбе, молитве, јектеније, кроз помињања на Проскомидији – све своје бриге и принели Богу. А сада, кад смо сваку своју животну бригу већ Њему принели да их осмисли и да помогне,  док се Дарови износе, кад почиње Тајна вечера,  ми созерцавамо близину Божију, јер ускоро ћемо се с Њим сјединити. Не приличи да се бринемо „као они који ће примити Цара свих“ у Тајни Причешћа.     Дакле, Црква није бег од стварности, она је пуноћа стварности. Богослужење није заборав  проблема, оно је молитва, вапај за Божијим присуством целим током ношења нашег крста. Литургија није духовна представа створена да разгали верска осећања, него прилажење и сједињење са Самим Христом. А живот у својој целости није подељен на световно и духовно, већ је сав озарен Божијом лепотом и прожет светом борбом.   Најгоре што можемо да урадимо јесте да од те борбе побегнемо.   Док говоримо "ом".   Марко Радаковић Извор: Авденаго
  25. Свиђа ми се

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Креирај ново...