Jump to content
  • Број садржаја

    297
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

3 Пратилаца

Скорашњи посетиоци профила

637 посетилаца

[email protected]'s Achievements

Интересује се

Интересује се (5/9)

288

Форумска репутација

  1. Ček malo. Nema sprdanja. Taknuto-maknuto. Ne mogu sada da pišem kontravezno pismo Francisku i kao avva se šalio. Il' ideš u episkope ili u bskupe, pa kad si avva da budeš ne samo velečasni nego da te vikamo "eminencijo". A ko zna šta donosi dan, a šta noć, pa te na sledećoj konklavi za papu izaberu. Već imam scenario... dodjem u Rim, a tamo me dočekuje garda, crveni tepisi, papa Avgustin, kafica, ladno pivo i misteriozna zelena torba o kojoj bruji vaseljena.....
  2. Ako je dobri papa Francisko mislio da mi naplati onu kafu od pre dve godine, nema, šipak. Nedam pare. Može, ako će Maxa da broji pingvine na Ognjenoj Zemlji, sad, zakoji mesec dolazi sezona. To su moji krajevi pa il parohija il' nedam pingvine. Biraj. Kolko večeras ću da mu šutnem preko nuncija pisamce.
  3. Bravo!!! Ti mora da si Markovitski učenik Ovo je tek biser nad biserima. Ma jok, tri frtalja behu vernici a jedan frtalj svetih nisu bili vernici. A šta su, molim ti se, Atanasije Veliki, Jovan Zlatousti (samo od njih da krenemo) ? Oni nisu bili teolozi već automehaničari?
  4. Probaj da to razumeš pravilno. Imamo dosta teologa koji nisu na zapadu već na istoku i prema njima je isti odnos. Zapostavljeni su ili odbačeni. Treba samo gledati malo šire, a ne u jednom pravcu kao sa paropidama. Kada govorim o teolozima, mislim na teologe, ne na vladike ili klir jedino. Biti teolog ne znači po automatizmu, biti i u kliru. A nama, našoj Crkvi nedostaju upravo ti mladi, visoko obrazovani, koji mnogo znaju i poznaju, koji mogu da rade sve, od stručnih prevoda preko organizacije do savetnika po raznim teološkim pitanjima. Ljudi koji govore po nekoliko jezika, naučnici koji su sebe posvetili teologiji, ne zarad čina u Crkvi, već zarad vere i saznanja. Al' ajde da ne širimo temu. Nisi razumeo pisanije. Mogu da ti objanim, ali ne mogu da razumem u mesto tebe.
  5. Ovo jeste tačno. Fanar kao Fanar i nema svoje vernike osim ono malo oko Fanara, dakle, zasniva se na vernicima u dijaspori. Ništa neobično, posebno kada su Grci u pitanju. Naravno da je Fanar i daleko liberalniji po nekim pitanjima za razliku od nas i Rusa na primer, gde mi iskazujemo nezavidan konzervatizam u formalnim delovima. Što se tiče srpske dijaspore u Americi, valjalo bi se uvek podsetiti, a većina zaboravlja, na status naše dijaspore do patrijarha Pavla koji je stavio našu dijasporu pod omofor SPC. Naša dijaspora, ona stara, ne govorim o ovima skoro otišlim, je daleko slobodnija u razmišljanju i ni malo nije konzervativna. Nametanje našeg konzervatizma njima, što je slučaj već godinama, kod njih ne prolazi. Jeste da oni ćute, ne galame, slušaju, poslušuju, ali sve ima svoje granice. A te granice su preskočene kada su se ovi naši usudili da im dirnu u klupice, tj. kada su počele mahinacije nekretninama, osiguranjima, prilozima. Mi znamo da se naša dijapora preko vode družila i druži sa dijasporom Grka, Fanara, Ruskom dijasporom i da nikome nije bilo bitno u koju će pravoslavnu crkvu otići ili čiji će pravoslavni sveštenik nekada negde služiti. Na žalost, mi smo promenili taj status tamo i počeli da se konzerviramo i udaljujemo ljude od ostalih. Ne ide to tako niti može to tako. Veliko odsustvo nerazumevanja upakovano sa egoizmom i sujetom naših vladika, dovelo je do toga da sada imamo problem u dijaspori. Naravno da če to iskoristiti onaj koji daleko bolje poznaje dijasporu, koji razume dijasporu, koji je večito u dijaspori, a to je Fanar. Kada sami budemo shvatili sopstvene greške, kada budemo prestali da okrivljujemo sve i svakoga za naše propuste, tvrdoglavo stojeći u sujeti i tvrditi da smo samo mi u pravu, a svi drugu greše, onda će nam biti bolje. Moram napomenuti po ko zna koji put, onaj naš problem, a to je sujeta ovih "staraca" koji zbog svoje sujete i ega odstranjuju mlade i školovane teologe, a prihvataju samo ponizne i uvlakače. A istina je, da imamo veoma mnogo odličnih teologa, doktora nauka, mnogi koji su pored teološkog završili i prirodne nauke, koji redovno objavljuju naučne radove podložne svetskoj akademskoj kritici. Mi takve odbacujemo. To je žalosno. Ali takvi smo još od turskih vremena i ne samo kada je crkva u pitanju, već u opšte i u svakom smislu. Primera mnogo, rekao bih i previše. Mi moramo da se menjamo, pa onda da menjamo druge. Ne možemo sve u naš šablon koji je šupalj kao švajcarski sir. Neće to ljudi, ne oni koji žive nekim drugim životom, slobodni, bez egzistencijalnih problema ili strahom od ratova.
  6. Grešiš. Upravo isto razmišljamo, baš ovako kako si naveo. Jedina razlika jeste, što mislim, na osnovu višegodišnje situacije, da je tako umereno nazovem, mi idemo "kao budala na barutanu". P.S. Dopuštam da se nismo razumeli i da ne znaš moje celovito mišljenje o celoj toj situaciji. verovatno da tu nastaje konflikt. Inače, kada su ozbiljne teme u pitanju, nikada ne posmatram situaciju sa lokalnog aspekta, već uvek sa globalnog, gledajući i uzroke i posledice. Nekada su ti uzroci prikriveni ili daleko od nas i našeg poimanja, ali posledice koje nastaju, veoma su štetne za nas same i još gore, štetne za samu Crkvu.
  7. Mislim baš na to, u vreme kada nije bilo potrebno, a Tomos nije bio ni na vidiku. I tada sam pisao da to neće biti dobro i da Fanar neće prećutati tako nešto, posebno u javnoj formi. I naravno, posle dva meseca, eto ti Emanuila u Novom Sadu, dok se njegova svetos pravila da ništa ne zna. Ako je i tad Bulović imao šta da kaže, trebalo je da to bude prepiska bez javnosti. Zašto je pismo poslao kao javno, ne znam, ali od tada imamo problema bez problema. Nikako se ne mogu složiti sa tim mešanjem gde nam nije mesto. Naravno, sad bi trebali povezati i Kritski Sabor koji je Moskva bojkotovala, a mi se našli podeljeni. Šta mi imamo sa Moskvom i Fanarom ili sa OCA ili sa nekom Poljskom... I na kraju, opet će se svi izvući, sve će doći na svoje mesto, a mi...??? Kao i obično, krivićemo sve za sve, svi krivi samo mi kalauzi. I to je trajalo koliko da sveća dogori pa se ućutali. I Moskva i resto pomesnih Crkava. Samo mi štrčimo u zavadi sa Fanarom, pretimo da ih nećemo pominjati.... Sad se zavadjamo sa Grcima. Eno ga Bulović danas u Grčkoj sa Pahomijem i Davidom. A ovamo iskače neki intervju za novine. Komendija dok nam ne zabibere.
  8. Kada nisu skandal umeli da zadrže u kući, već su krenuli sa javnim obraćanjima naciji i vernom narodu, kada su mazali, frizirali, primali, dobijali, spletkarili zašto onda ne bi baš ta jedna stavka mogla da se iznese u javnost? Kao sve mahinacije i spletke svih strana nisu bile dostupne javnosti, pa kao sada ovo baš treba da se sakrije. Niko smoljavog i beskarakternog Maxu ne brani, ali brate, što su ga čuvali ove dve godine? Za pelcer da se razmnožava? Ili im je trebao kao štafaža za mutne radnje koje nemaju veze sa Maxom, kao moneta za potkusurivanje da se prikriju neke daleko bitnije stvari, koje će opet, hteli mi to ili ne (lično mislim da je mnogo toga MORALO biti i ostati iza zatvorenih vrata) isplivati na površinu. Moje je mišljenje, da ovo sve ništa ne valja. Jednom kada se krene na ovaj način kako je krenulo, teško da će se zaustaviti. Daj Bože da se stvari slegnu, ali ja to ne vidim tako. Od onog časa kada je krenuo da bude moskovski portparol i da se meša u problem izmedju Moskve i Fanara, dok je sama Moskva ćutala i ćuti, bilo je jasno kao dan da je problem na vidiku i to ne mali problem. Ako Moskva ćuti, a ćuti (ili radi sa visokom diplomatijom), ako ćute resto pomesnih crkava, za koji djavo se mi petljamo sa Fanarom, osim ako nije direktiva sa strane, što je još gore od svega navedenog. A men' se čini da je upravo to u pitanju. Kome je u cilju da se oslabi status SPC posle svih muka, ne mogu da tvrdim, ali da ovo sve valja, ne valja nikako. Godinama idemo iz jednog skandala u drugi, Godinama se Crkva razvlači u javnosti kao krpa. Godinama stoje nerešeni problemi sa raskolnicima i nikome na pamet ne pada da ih rešava, jer pojedini arhijereji iste te koriste za svoje ciljeve. Kad im trebaju, samo ih ubace kao žeton za kafu u automat. I sada je ovo kao skrivanje, jer sanćim svi smo mi debili, pa ništa razumeti nećemo, a do sada se imena dotičnih nisu razvlačila u javnosti. Pa nisam ja pravio skandale i o njima obaveštavao "poštovani publicum". Kako god, slagali se mi ili ne oko nečega, mnogo toga je moralo ostati u "kuči" i mnogo toga je trebalo rešavati na vreme radikalnim merama, bez milosti. Pandorinu kutiju su sami otvorili, sad neka je zatvaraju. Ako je ne zatvore, biće još crnje i gore. Ne samo po njih, već po Crkvu (velikim slovom), a i po crkvu.
  9. Da li se neko seća, gde je i u kakvom statusu bila Crkva u dijaspori (Amerika) do pre trideset godina? Zašto je imala takav status i zašto nije htela pod omofor Pećke Patrijaršije od kraja II Sv. Rata? Da li je sada ova situaija vraćanje na staro ili je nešto novo? I na kraju... Koja je razlika izmedju predloga čuvenog Konkordata i ove situacije koju danas imamo u majčici Srbiji?
  10. """Образложење је опширно и није намењено јавности. Оно је теолошке природе и највећем делу јавности не би било довољно схватљиво.""" Meni je ova izjava baš slatka. Je Suis Debilčići.
  11. Neće iz više razloga: 1. Znalo bi se ko je 2. Mantijašu pare da izvučeš, nema šanse, a za džabe neće ni markoviti. 3. Imaš i ti neprobojno jeleče
×
×
  • Креирај ново...