Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

msahost@live.com

Члан
  • Број садржаја

    29
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О msahost@live.com

  • Ранг
    Почетник

Скорашњи посетиоци профила

75 посетилаца
  1. Pročitao sam prvo tekst uvaženog o.Ljube. Ako se dozvoli mali osvrt na sam tekst, na iznesene argumente eklisiološke prirode, na prvi momenat se čine tačni svi navodi. Ali... Nekako sve ima svoje ALI Bilo bi nepristojno da kažem koju grblju reč, ali je analiza Kritkskog sabora pomalo šuplja jer su izostavljene su neke bitne činjenice. Sabor, pa i ovaj Kritski je veoma pragmatična stvar i nikako u to ne treba gurati ono što u pragmatizmu nema i nesme biti a to je neki misteriozni duhovni momenat. Sabornost, kosenzus. Uvek sam za to bio i ostaću pri tome da tako treba. Svako ko čita moje tekstove zna da se te dve reči uvek pominju kada pišem o ovakvim temama. Zašto toga nema i da li je Rimska Crkva jedina prepreka? Naravno da ne i ako je veoma tačna primedba o.Zorana po toj temi, pa je neću obrazlagati jer je on mnogo puta pisao upravo o tome. Gde je onda bazični problem? Koliko se dugo spremao Kritslki sabor? Spremao se godinama. Godinama su davani predlozi, mišljenja, usaglašavanja po mnogim pitanjima. Imalo je vremena na pretek da se reše sve nedoumice i nesuglasice, nadje kompromis i da se Sabor Saborno održi. Ali gle čuda, nije. Kao da je priprema sabora trajala nekoliko dana i kao da su tačke dnevnog reda tek tako navedene od strane nekog samovoljnog arhijereja. Neće biti da je tako. Antiohijska Crkva ima nerešene finansijske sporove i u mesto da to rešava kako dolikuje, bilo dijalogom, bilo pokretanjem teme da se i to uvrsti na neki način u protokole Krita, ona od jednom postavlja prepreku. Što se tiče Gruzijske Crkve, ona je u to vreme bila u problemu i morala je da posluša tatu, RPC. Naravno, posle toga, Rusi su sa "žaljenjem" izjavili da ne mogu zbog "nesabornosti" činiti sabor i naravno, povukli neke svoje predloge po tačkama dnevnog reda, za koje je postojao konsenzus. U glavnom, svi koji nisu došli, iznašli su neko opravdanje, sanćim nije poštovana sabornost. Pa upravo oni koji otkazju dogovoreno, ne žele sabornost. Da su je hteli, mogli su je imati i pored svih medjusobnih netrpeljivosti, makar da se reše tačke koje su godinama ustanovljivane da bi se Sabor održao. U kratko, tu je preovladavala klanovska podela, sujeta, lični interesi, a ne interes KATOLIČKE, a nikako izmišljene KATOLIČANSKE (ta reč nigde ne postoji osim kod nas, samo da bi se makar silom, uz što više animoziteta, što više razlikovali od Rimokatolika) i ako je grčka izvorna KATOLIKOS-KATOLIČKI. I sada, uz ovaj skandal "poluraskola" na videlo izlazi baš ta sujeta Pravoslavnih Papa, ko će više i ko kome. Ko je jači i ko će koga satrti. Ko hoće III Rim, a ko ne. Može i taj III Rim i ambicija RPC, nemam ništa protiv. Ali.... opet ALI Samo i jedino da se PRVI MEDJU JEDNAKIMA bira konsenzusom (opet konsenzus) izmedju arhijereja svih pravoslavnih pomesnih Crkava. Pa kome se zalomi čast, a ne VLAST. Kakav će model primeniti, neka se usvoji takodje konsenzusom i ako je najbolji, bar mi se čini, onaj rimski. Sve ih lepo potrpaš u jednu sobu, zamandališ vrata i dok ne ispale belu raketlu, nema puštanja. Naravno, iz svake Crkve isti broj arhjereja, da se spreči klanovska, rovovska borba. Može tu da padne i model Meletiosa Metaksakisa (ko da više), ali to je opet problem iza zatvorenih vrata sabornosti. Ali da bude samo jednoj Crkvi Vlast, Čast i Mast, to neće da može, jer će svi resto da mu "jade piliće", kao ovaj grešni Vartolomej i ako, istini za volju, Vatikanu najviše odgovara dijalog sa jednim, a ne sa svih 14 komada pravoslavnih papa. To što je neko od naših pomenuo Makedoniju, pa naravno. Ona i služi, za sada, za potkusurivanje i pravljenje problema gde ga nema, kako nama, tako Bugarima i Grcima, pa ko se prvi seti. Što se tiče Crkve Hristove, toliko, a što se tiče spoljne politike Rusije (sa kojom se slažem iz mnogo razloga), njene umešanosti, takodje iz mnogo razloga i zavrtanje "šarafa" Erdoganu, to u nekoj narednoj priči i ako sam istu ispričao pre nekoliko godina i objavio, pa se sada ostvaruje ta moja "bajka".
  2. Ja više ne znam ko sam, al' kako sam uvek tvrdio, najverovatnije da sam katolikos orthodoxos, jerbo se nikada ne odrekoh ni fide orthodoxa, niti sabornosti, vaseljene niti Svete Majke Crkve. Al' da skupljam vlažna drvca za vatricu, paaaaaaaaaa lagano avvo velečasni Zoran Djurović. To se svakako odnosi na ono što godinama tvrdim, da *partizanovci* nemaju šta da traže van manastira i kelija za koje su se sami odlučili i opredelili, ne bi li bili van svetovnog grešnog života, jer previše talibanišu i to se vidi i oseća u Crkvi i dan danas. Više ih ima na TV nego po manastirima ("obuci se sestro da ne gledam" dok ispijam kafu u Knezu). Ne bih da citiram o.Šmemana i Mitropolita Limasolskog o tim pitanjima, jer ne volim citate.
  3. msahost@live.com

    Зоран Ђуровић: Ухватите Вука!

    Nije ovo ni prvina, a ni poslednji put. Godinama je ova taktika u opticaju, da ne ponavljam svoja ranija pisanija. Ništa tu nema skriveno, samo pošteni i časni treba da smognu hrabrosti (jaca) i da potegnu to pitanje, pa šta košta da košta, jer ovako ne ide dalje, pa bio to djakon, pop ili vladika. Ne priznajem "poslušanje" jer poslušanje ne znači "despotizam" i nedodirljivost, a mnogi su navikli na...
  4. Ja sam u Srbiji i Srbin sam Ima ovde nekoliko Redova, ali je teško objasniti ljudima ko je ko jer nas sve svrstavaju u isti koš i ako su razlike velike, bar medju nama. Ali dobro, tako je sudjeno siromašnoj vojsci Hristovoj
  5. Lepo je to kod vas što mogu u hram na službu kako dolikuje. Na žalost, kod nas je to nemoguće. Za pravoslavne u Srbiji smo jeretnici ili još gore od toga. Moj bi se paroh prevrnuo kad bi mu došao u crkvu sa plaštom i regalijama Zakucali bi me na vrata od crkve živog. Dok kod Grka, Vaseljenaca, Jerusalimske, Ruske, Rumunske i Bugarske Crkve to nije problem. Ruski vitezovi imaju svog arhiepiskopa i blagoslov pat. Kirila. Isto svuda, samo je kod nas "skrnavljenje i jeres". Al' mi smo poseban soj. Ne možeš objasniti da si pravoslavni Hrišćanin. Tužno ali istinito.
  6. Znam ih sve ko je ko, ali bolje da ne započinjem, spaliće me živog ko de Molea
  7. Ako, ako, valja se malo. Znači ipak me oči staračke ne varaju kad su "bolničari" u pitanju i njihov časni prior
  8. Koji su ti oni u crnom sa belim Jovanovskim krstom? Braća mi po maču il' me oči varaju?
  9. Kaže se "Jedem odlično", a ne, jedemo odlično. Kada je moja plata u pitanju, da bih jeo "odlično" tokom posta, resto 20 dana bih gladovao jer ni za suv Lebac ne bi imao. Jedino ako ne računaš "spasovdan na kontejneru" kao podvig i post. A što se ovih sportista tiče, ovo prvi put čujem da se ispošćavaju. Znam za neke vatikanskopapističkojudejskomasonskoiluminatskejeretnike kojima je zabranjeno ispošćavanje da bi održali snagu i kondiciju, al' da se neko zbog održanja navedenog ispošćava, to nisam čuo, pokojne mi majka Vidinke, neka je Gospod pogleda u Carstvu nebeskom. Vidi prijatelju dragi, radio sam sa Grcim više od 30 godina i nikome i nikada nije palo na pamet da pominje post, dužinu trajanja, a pogotovo polemike oko toga. Znalo se da je na meniju sredom i petkom riba i da se postio veliki petak, sve ostalo, nikada. Al' mi Srbi patimo od krize identiteta vere, pa smo najpravoslavniji pravoslavci medju pravoslavnim, da slobodno učimo i IH i Apostole kako je valjano postiti. Šta treba, a šta ne. Naravno, shodno tome, Grci su jeretnici jer im se hebe za post i pravila. A da naučiš pravila, il' da upišeš bogoslovski il' na istom tromesečni kurs. Čas voda, čas zejtin, onda može sir, a ne mogu jajca. Pa može riba na zejtinu, al ne može krompir na vodi. Pa ako padne još i neki praznik u medjuvremenu, onda postiš od 14 do 18 na kiselo mleko, a od 19 pasulj na zejtin. Dajte usaglasite se jednom. Od posta na hrani napraviše nauku ko da je astrofizika ili mikrobiologija. Zaboravio sam da pomenem vino i resto alkohola. Vino može ako je krompir na nafti, ali ne može uz masnog šarana, ali zato može uz mleko, ali ne i jajca, pivo je uvek posno jer je jednom na vodi a drugi put u frižideru... Valjda tako nekako ide po nekad. Pojma nemam, ali stvarno.... Ni sa smartphonom se nisam ovoliko namučio medj tolikim podešavanjima, koliko na MENU za posne dane.I taman pomislim da sam uradio valjano, aaaaaaa neeeeeeeeoš džordža....Iskoči neka baba i kaže "danaske je razrešenje na vino i jajca, kolko sutra je na vodi, a ondak imaš beli mrs, al' ne može zejtin"... hebo je i zejtin i ulje i bela jajca i razrešenja.A još kad ti u neki veliki post zapadne i praznik koji se kosi sa pravilima posta, hebo si čvorka.Postiš nešto oko 90 dana, jerbo se tako valja da padneš u nesvest, a onda na pola uskoči Gospodnji praznik pa se ne posti, a zapadne u petak....Jbt..... tek tu nastane haos. Dal' treba, da'l ne treba... pa ako ne treba, kršimo kanon o petku, a ako treba, kršimo Gospodnju zapovest....Aman dokle.... Mislim da je najveći podvig i post da naučiš ta pravila napamet.I kad te uFvati manija za podvizavanjem, sto puta da izrecituješ pravila naizust.Ako se ne zahebeš, garant ulaziš u kalendarče kao velikomučenik.I sve to na "dokazanoj naučnoj osnovi".
  10. Postoji nešto veoma interesantno, koje se redovno ponavlja na svakoj objavi, a koje veoma mali broj ljudi uzima u obzir, a to je: Kada citiramo neki autoritet iz bilo kog vremena, posebno onog iz veoma davne prošlosti, trebamo znati sledeće:1. ko je pisao2. zašto je pisao3. kome je pisao4. šta stoji pre, a šta posle tog citata5. da li je prevod tačan ili je "ofrlje"6. smisao citata u ono vreme po pravopisu onog vremena7. da li je to nešto prošlo ili nije prošlo teološku proveru.Ovo poslednje je najbitnije, jer ako nije prošlo teološku proveru, NE MOŽE se smatrati zvaničnim učenjem Crkve i može se tumačiti, prihvatiti ili odbiti, kako je kome volja, ma koji i ma kakav autoritet da je to nešto napisao.Autoritet ništa ne znači, ako to nešto nije prošlo teološku proveru, a većina citata na koje se pozivamo, nisu pročli tu proveri iz mnogo razloga, pa shodno tome, ne mora se "direktiva" primenjivati makar je zvali i "predanje". I mnogi Oci Crkve su o istoj temi pisali različito, a u zavisnosti u kom periodu svog života i iskustva su pisali. Neću pominjati neslaganja medju samim Ocima po sitoj temi u istim ili različitim vremenskim razdobljima. Naravno, tu se možemo pozvati i na avvinu temu "O (ne)pogrešivosti Otaca" koja se nalazi baš ovde na poukama, kao primer nepravilnog netačnog citiranja i primene citata u današnje vreme.
  11. Aman avvo zar ne vidiš da je čovek u interpolaciji. Nema komentara, a da nije interpolirano ko pločica u kupatilu za selfi cure na početku puberteta.
  12. Šta je Veliko Magistralno Veće, neću da ti kažem. Drugo, ti si najobićniji sektaš i jeretnik, po svom opredeljenju, a ne zaveden kao i većina nesretnika, pa stoga nema potrebe da ti objašnjavam bliskosti u razmišljanjima Šangajskog i Šmemana. Ne, nismo božanstva, ali za razliku od tebe imamo i koristimo mozak, opet, za razliku od tebe, što mozga nemaš pa shodno tome, nemaš šta ni da koristiš. Može samo da mi bude žao što se toliko, a neuspešno trudiš.
  13. Za mene lično nema nikakvih problema, ma kako da se služi. Ispravno je i jedno i drugo. Samo našim talibanima smeta Versus Populi jer je to "jeretnički". Užasavajuće je, koliko se slabo poznaju neke stvari, a još tužnije, da pored ovolikog interneta hiljade informacija, većinu mrzi da pretraže malo i nauče nekoliko osnovnih stvari. Za ovakve primedbe, nije potreban fakultet, već samo nekoliko minuta surfovanja. Da sada nabrajam koliko je ko (istok i zapad) promenio formu službe kroz vekove, potrajalo bi do jutra, a opet kada bi se sve to shvatilo, došli bi do zaključka da je sve to isto i da forma nije bitna već suština.
×