Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

TSCHeTSCHen

Члан
  • Број садржаја

    19
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    Не, наредних пола века ће слати писма на пеграменту са печатом од воска, преко коњаника и голуба писмоноша док се не договоре ко ће да сазове Сабор. 
    Онда кад се договоре наредних пола века ће да утврђују дневни ред. 
    Сабор ће бити 2119 на Недељу Православља. 
    Под условом да не буде беспарица, и да се пре тога не деси крај света.
  2. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Vladan :::. у Raskol se zahuktava   
    Изгледа да ће наша прослава 800 бити преломни камен за ту причу тј. надам се.
  3. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    Синод грчке Цркве ипак неће разматрати питање Украјине на следећем заседању. Изашао дневни ред. Украјине нема.
    Ово звучи као детиња игра 'оце - неце' 
  4. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Vladan :::. у Raskol se zahuktava   
    Не, мало је две комисије, боље да су основали 4 комисије и то посебно за догматска, канонска, међуправославна и међухришћанска питања у Украјини. У ствари, још боље 16 комисија, за свако питање по 4, за сваки случај, да то буде баш онако темељно до темеља... 
     
    Ма какав октобар, не треба журити, најбоље да свака од 16 комисија има по годину дана па да се лепо изјасне за 17 година када се све то сумира након још годину дана сабирања утисака и темељне темељне дискусије... 
     
    Мада, ако ће толико да се развлаче, можда боље да се и не изјашњавају...
     
  5. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    Фала ви Николићу. 
    Пошто је ово важно ископираћу у целости.
     
     

    Његова Светост Патријарх српски Господин Иринејупутио је следеће писмо Његовој Свесветости Васељенском Патријарху Вартоломеју, у вези  званичногстава Српске Православне Цркве о украјинском питању.
     
    Везано за Ваше писмо од 24.децембра 2018. протокол бр. 1119 у вези ваших поступака у Украјини, Београд, 6. фебруар 2019. Године.
     
    Ваша Светости,
    Примивши Ваше писмо од 24. децембра (протокол бр. 1119), у коме сте били љубазни да саопштите шта сте учинили у Украјини у вези са постојећим проблемима, изатражили од нас и наше Цркве да прихватимо Ваше поступке и предузете мере, одговарамо онако како би требалo у складу са нашом савешћу.
    Пре свега, подсећамо Вас да је став наше Цркве, једногласно изражен на најслужбенији и најодговорнији начин од стране Сабрања наших епископâ , саопштен од сâмог почетка, пре супротстављања било којој сестринској аутокефалној Цркви. Међутим, Ви се нисте огласили, и нисте чак ни потврдили примјем нашег писма.
    На исти начин, позив који је уследио, или, боље речено, крик тескобе нашег Светог Архијерејског Синода, Ви сте игнорисали. Као и наш братски захтев током нашег сусрета и сабрања у Солуну, да не журите по овом питању, већ да послушате гласове већине прeдстојатеља и синодâ локалних Цркавâ Православневере, и да размотрите ово питање помирљиво и направославни начин уместо једнострано и самостално.
    Одговарајући на Ваш захтев, Ваша Светости, нећемо се осврнути на слабе или неосноване тачке Вашег размишљања, помоћу којих мотивишете и оправдавате своје поступке и поступке Вашег Светог Синода по овом питању, с обзиром да је наша критика ових поступакавећ била изложена у писму које је послала наша Црква. Дакле, поред формално (или боље речено) нових података који се тичу овог питања, овде представљамо наш нови коментар ситуације и настављамо да изражавамо наш став:
     
    1.     Српска Православна Црква не признаје Ваше очигледно неканонско „упадање“ у канонску територију Пресвете руске Цркве, с обзиром да се Кијевска Митрополија не може идентификовати, чак ни унајмањем степену, са садашњом „Украјином“, коју чине десетак других епархијâ. Кијевска Митрополија је у надлежност Московске патријаршије од 1686. године, што се може закључити на основу докуменатаконстантинопољског патријарха Дионисија IV, на основуодлука које су донели његови наследници, и од "Тактика", "Синтагме", „Диптиха“, "Календара" и “Алманаха” који су издати од тада, не само од стране других Цркава, него и од сâме Цариградске патријаршије, па чак и од Ваших личних изјава и примедби изнетих до априла 2018. године.
     
    2.     Истовремено, не признајемо “Цркву Украјине” која је проглашена аутокефалном, али која канонски не постоји, и у стварности је наметнута силом и представља вештачку “конфедерацију” украјинских расколничких малих група (које се већ супротстављају једни другима и неодољиво крећу према подели). Расколници су остали расколници. Једном расколници остају увек расколници, осим случајева искреног преобраћења и дубоког покајања. Једина Црква коју Српска Црква признаје је Украјинска ПравославнаЦрква на чијем челу је Његово Блаженство МитрополитОнуфрије Кијевски и целе Украјине.
     
    3.     Из тога следи да ми не признајемо “Сабор” Кијева, погрешно назван “Сабор уједињења”, у коме није учествовао ни један јерарх канонске Украјинске Православне Цркве, пошто сте дан пре и без канонског допуста своје Цркве примили Александра Драбинка и Симеона Винитског у Вашу најсветијуј Цркву. Сцене које су окруживале климу и позадину ове чудне гомиле, да избегнем оштрију реч, познате су Вама као и нама. Дакле, немојмо их спомињати! Према нашем мишљењу, овде се ради о псеудо, анти-уједињујућем, раздвајајућем и подељеном савету, који још више проширује јаз отуђења и дезинтеграције несрећне Украјине. Због свих ових разлога, Српска Црква сматра ове неканонске одлуке неважећим и стога за њу ни на који начин обавезујућим.
     
    4.     Не признајемо шизматичку хијерархију као православну јерархију, нити расколничко свештенство као православно свештенство, јер они који припадају Денисенковом клану добили су своје "постојање" одјерарха који је био лишен свог чина, јерарха који је биосврнут, изопштен и анатемисан од стране Цркве (чињеница коју сте ви званично признали у то време), док су припадници Малетићевог клана лишени апостолског наслеђа и свештенства уопште. Ни један документ, Ваша Светости и драги брате у Христу, ни „потез оловком“, не може никада да трансформише оно што је било у оно што није, нити оно што не постоји у постојање. С тога не признајемо г. Думенка (Епифанија) за јерарха, а да и не помињемо примата аутокефалне Цркве. Овај други квалитет није чак признао ни његов "духовни отац", господин Денисенко, "прави примат" доживотно, а још више, "патријарх".
     
    5.     Коначно, ми смо дужни, према правилима, препоручити њиховим преосвештенствима нашим јерарсима и часним члановима нашег клира, да се уздрже од литургијског и канонског заједништва, не само са горе поменутим г.Епифанијем (Думенком) и онима који су са њим, него и са онима који саслужују и који су у заједништву са њим, са јерарсима и припадницима свештенства, према канонском принципу по коме онај ко комуницира са екскомуницираним постаје сам изопштен.
     
    У закључку, "јадиковајући и плачући" због уништеногјединства наше свете Православне и Католичанске Цркве, тражимо поново, молимо усрдно, и преклињемоВашу Светост да размотрите одлуке које сте до сада донели и да вратите претходну блажену љубав као и јединство локалних светих Цркавâ Божјих, јер ништа није потребније и није драгоценије од љубави, мира и слоге међу браћом.
     
    Рекавши то, остајемо у љубави и поштовању, Вашунесрећен брат у Христу,
     
    Архиепископ пећки, Митрополит београдско-карловачки и Патријарх српски ИРИНЕЈ,
    Председник Светог Архијерејског Синода Српске Православне Цркве.
     
    Извор: Orthodoxie.com (превод са енглеског, Поуке.орг)
  6. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ромејац у Шале...вицеви...   
    Прича о жени и псу

    Чекао старији човек годинама да му дају дозволу за градњу.
    На крају му дадоше дозволу и службеник му рече: “Ево све је готово, само још идите на шалтер бр.6 да вам овде ударе печат”.
    - Оде човек сав сретан, кад на  шалтеру бр.6 службеник гледа на сат и каже да му је време за ручак.
    - Несретни човек, покуњен каже: “Сине, десет година чекам овај тренутак. Хајде, жив био, удари ми тај печат, па ћу ти испричати причу о жени и псу”.
    Службеник застаде невољно, али ипак пристаде.
    Овери он све, а онда затражи од старца да чује причу.
    - Старац фино покупи папире и каже:
    - “Е јебо ти пас матер”.
  7. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на milos87popovic у Шале...вицеви...   
    Kakva je razlika između punice i sunca??
    -nikakva , ni u jedno ne
    mos gledat dugo!
  8. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на daljina у Шале...вицеви...   
    Zgodan 40godisnjak,posjeduje stan u centru ,kucu u prigradu,audi q7,vikendicu u planini visoka primanja ....ne trazim i ne prodajem nista ...samo se hvalim .
  9. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Milan Nikolic у Raskol se zahuktava   
    Амфилохије: Вартоломеј није „непогрешиви“ римски папа, нема право да даје аутокефалност
    Митрополит црногорско-приморски Амфилохије одржао је предавање у Културном центру Србије у Паризу поводом осам вјекова аутокефалности СПЦ, а на којем је казао да васељенски патријарх Вартоломеј нема право да дâ аутокефалност Украјинској цркви.
    Амфилохије је оцијенио да искушење првенства постоји у свакој људској заједници гдје постоје људи, па тако и у Цркви, те да је због тога „веома битно да Црква сачува своје изворно устројство“.
    Он је казао да се све то нарочито види из садашње црквене ситуације у православној Украјини.
    „Наш уважени патријарх васељенски Вартоломеј сматра да њему припада право да даје аутокефалност Украјинској цркви и да поништава одлуку од прије триста година, да би могао да примјени оно што је замислио. Ми сви поштујемо цариградског патријарха, првопрестолну Цариградску цркву православну. Међутим, то њему не даје право да може да се понаша онако као што је то урадио са Украјином“, нагласио је митрополит Амфилохије.
    Он је објаснио да је цариградски патријарх кроз историју давао аутокефалност само на оним мјестима која су припадала њему.
    „Словенски народи и цркве су били у орбити Цариграда, као државе, као царске власти. Те одлуке су опстале, признате су од сабора до наших времена. И не само то, него и на сабору на Криту је признато четрнаест аутокефалних цркава. И самим тим оне нису више у надлежности патријарха цариградског, јер је сабор онај који је то коначно потврдио“, казао је митрополит.
    Митрополит је такође казао да поштује патријарха Вартоломеја, који је његов друг из студентских дана.
    „Али то не значи да ћемо подржавати све његове одлуке. Ипак он није непогрешиви римски папа. И зато, рецимо, наша Црква није прихватила то његово признање аутокефалности у Украјини. Да сви православни Украјинци прихватају аутокефалност, онда би то било нормално. Али, ипак већина православног народа Украјине припада канонској Цркви на челу са митрополитом Онуфријем, која је везана за Московску патријаршију. То, дакле, није решење, него само дубље компликовање тога питања“, истакао је митрополит црногорско-приморски.
    Казао је да због тога наша Црква умољава Цариградску патријаршију да сазове свеправославни сабор који ће то питање ријешити и да исто то, поред руске, предлажу и друге помјесне цркве. Рекао је да Цариград има право да сазива васељенске саборе и да је сад проблем ко ће сазвати сабор који једини може да ријеши то питање.
    „Претпостављам да то може да уради Антиохијска патријаршија, коју су такође основали апостоли Петар и Павле, и која је у своје вријеме сазивала велике црквене саборе. Или Александријска патријаршија може да сазове тај сабор. Али то онда треба да прихвати и Цариград“, каже митрополит Амфилохије.
    Он је нагласио да епископ Цариграда данас не може имати оно мјесто које је имао када је Цариград био царска престоница.
     
    https://rs.sputniknews.com/regioni/201903061119067061-amfilohije-ukrajina-vartolomej/
  10. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Марина Савковић у Људи су супер! :)   
  11. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Марина Савковић у Људи су супер! :)   
    Ирански учитељ сваки дан долази у болницу код свог ученика, који је оболео од карцинома, да би му предавао градиво, како дечак не би изгубио много од наставе.


  12. Волим
  13. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на gavrosaurus у Има ли уредник Светосавског звонца објашњење за ово?   
    Али побогу, зашто би се читав један часопис угасио због оваквог текста?
    Зар нисмо ми мало бољи од комуниста и осталих који су тако сурово кажњавали све који нису (били) они?
  14. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Милан Ракић у Има ли уредник Светосавског звонца објашњење за ово?   
    Аутор приче је Града Стојковић, један од најчитанијих дечијих писаца у нас. Аутор серијала Хајдук, о Глигорију Пецикози Хајдуку у девет томова. Први, "Хајдук у Београду", лауреат књижевне награде "Политикиног Забавника" из 80-их година прошлог столећа, штампан је у преко пола милиона примерака.
  15. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Александар Милојков у Има ли уредник Светосавског звонца објашњење за ово?   
    Не видим ништа спорно у овом тексту. Једино, можда је некима сувише компликовано написан да схвате поруку басне. Потпуно разумем намеру аутора - да кроз, међу младима и децом присутаб, језик улице исприча причу са поуком. Е сад, да ли је морао рачунати на рецепцију овог текста код нашег народа... Сигирно да је требало и о томе мислити. Очигледно да овакви екпсерименти у нарацији могу да направе проблеме на релацији намера аутора - народна рецепција.
  16. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Срндаћ у Има ли уредник Светосавског звонца објашњење за ово?   
    Изврћеш о којим људима сам говорио. Говорио сам о родитељима који безвезе дижу фрку. А дјеца нису тупава па да све упијају шта им се сервира. Већина их неће ни скапирати о чему се ради у причи, него ће им најприје бити смијешан језик који се користи. Праву штету чине људи који се лоше понашају и та дјеца гледају њихово понашање и упијају га и опонашају - а не пар ријечи из једне приче коју ће заборавити колико сутра јер не схватају о чему је заправо тема ( хоће баш у 1-4 основне скапирати да вук зове козицу да се мало паре ).
    Али дај, гледајмо то овако. Рецимо да си у праву и да ће дјеца упити ријечи из ове приче. Дај, нека буде најгори могући случај - упиће све ријечи и сав жаргон из приче. 
    Па шта? Хоће ли им нешто бити од ријечи? Наравно да неће. Хоће ли постати џибери ако усвоје неке ријечи? Наравно да неће. Џибер се не постаје читањем заборавне и лоше написане причице, него дружењем са џиберима због недостатка усмјерености од стране родитеља и од стране школе.
    Упоређујеш Фарму ( гдје се приказују људи како се понашају као најбесловесније животиње зарад рејтинга ) са причом од једне странице о неуспјешном мувању вука и козе? И то у причи која дјеци управо поручује да се не понашају као вукови са Фарме. 
    Везе нема једно са другим. У причи најгоре што имаш јесте ријеч "џоинт", док ти Фарма и њој слични програми могу бити 'ладно замјена за Порнхаб. Небо и земља.
    Не потцјењуј дјецу, у сваком случају.
    Па људи мисле да ће ово уништити дјецу, а то је потпуно нетачно и паника је пренадувана. 
    Као што рекох, једна лоше написана прича коју ће лако заборавити није разлог за панику. А људи паничаре јер мисле да ће пар ријечи и покушавање гурања моралне поуке о темама о којима дјеца појма немају нити знају да те теме уопште постоје.
    Дјецу уништавају друге ствари. 
  17. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Vladan :::. у Има ли уредник Светосавског звонца објашњење за ово?   
    Не разумем... У чему се састоји лицемерје свих родитеља који ову причу сматрају ђубретом? Или свих родитеља који сматрају да је поучни ефекат приче једнак гледању Парова и Фарме? Мислиш да сви ти родитељи гледају Фарму, понашају се као вуци или се слажу са вуком а деци говоре супротно? Јер то би било лицемерно: да се сви они речима и делима слажу са вуком а да од Светосавског звонца очекују чистунство.
  18. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Adelaida у Има ли уредник Светосавског звонца објашњење за ово?   
    Ne vidim nista sablaznjivo u tekstu. Bas je poucan. Moja deca su od obdanista znala da postoje pedofili da postoji droga i da je svet pun raznih ludaka. Nije do dece vec do licemernih roditelja.
  19. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на gavrosaurus у Феминискиње ставиле кацељу на споменик Патријарху Павлу са овом поруком   
    То је једино што и знају да ураде с тим кецељама, да се наругају и наруже; та за шта друго кецеље служе него за перформансе по споменицима?
    Мада, треба да се радујемо кад се догоде овакве ствари јер саме себе разобличавају, све се постави на своје место, зна свако своје.
  20. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Bokisd у Raskol se zahuktava   
    Stvarno tesko i pretesko stanje, neka im budu stradanja ovoga veka na spasenje u onom drugom neprolaznom (veku).
    Zalosno, prezalosno je sve to, sto je jedna tako velika i toliko slavna pravoslavna patrijarsija koja je izrodila takve velike crkvene ljude, .... jednog sv.Jovana Zlatoustog, sv.Fotija Velikog, sv.Jovana Postnika , sv.Tarasija , sv.Metodija i mnoge druge velike patrijarhe umislila da je iznad svih ostalih pravoslavnih ljudi.... neka je na cast p.Vartolomeju,... ne pada sneg da pokrije breg,....
  21. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Августин у Raskol se zahuktava   
    Колико могу да видим на фејсбуку на Украјини је општа хајка на Православну цркву.
    Мноштво фотографија и видео снимака.
    То је на неки начин горе него страдање народа у Сирији који је могао да се склони међу своје или да се брани са пушком у руци.Ови на Украјини то не могу.
    Нико не подиже свој глас због тога нити је и једна Црква сем МОСПАТ прекинула комуникацију са узрочником тога злочинцем Вартоломејем.
    Русија никако не реагује колико знам ни њиховим протестима нити је ико поставио питање прогона православног народа на Украјини било где ,а камо ли реаговао-
    Шта је ово?
    Да ли смо ми православни постали мазохисти или тотално дезоријентисани и депресивни да не можемо ни да кажемо.
    Зар ће наш народ да бране само појединци постављањем слика по фејсбуку.
    Шта да се ради?
  22. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    Дакле, горња вест са сајта одела спољњих веза РПЦ (под руководством Митрополита Илариона Алфејева) говори о томе да је СПЦ изнела свој званични став након најновијих дешавања у Украјини. Наводи се писмо које је упућено Цариграду и осталим помесним Црквама.
    Писмо је у деловима оштро, с правом. И лепо је изнесена хронологија реакција и покушаја наше Цркве да украјински проблем не прерасте у ову фазу.
    Све је то позитивно и добро.
    Али!!! Зар је могуће да опет преко грчких и руских сајтова ова вест допире до нас, а не преко званичног сајта СПЦ!!!
    Опет и опет! Ово се непрестано понавља. И никако да се исправи. И то није добро.
    У вести на руском се наводи да вест долази из Информативне службе СПЦ. И већ се неки у Русији ругају, и то с пуним правом, да је Информативна служба СПЦ пропала! Јер ову вест не могу да нађу на званичном сајту наше Патријаршије.
    Тамо имамо читав низ вести о славама, прославама, архијерејским посетама, и културним догађањима, али ове вести нема.
    И то ме страшно жалости јер нам овакви пропусти наносе велику штету. А реч је о тако једноставној ствари, која лако може да се спречи.
  23. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ромејац у Шале...вицеви...   
    Мујо и Хасо решили да отворе месару. Кад су средили месару, Мујо предложи Хаси:
    - 'Ајде да ја будем продавац, а ти купац.
    Хасо улази у месару и каже:
    - Добар дан. Да ли имате пиво?
    - Јеси ли ти луд? Ово је месара, а не пивара!
    - Добро, добро разумем... Добар дан. Требају ми два пива.
    - Па човече, ти си тотални идиот! Лепо сам ти рекао да је ово месара! 'Ајде да мењамо улоге. Бићу ја купац, а ти продавац.
    - Добар дан - каже сад Мујо као купац. - Треба ми килограм кременадли.
    - А јеси ли донео флаше?
  24. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    То би било највеће могуће лицемерје с наше стране. 
    Ја мислим да је та посета опасна. И то што ће да се створи око посете. Требали су све да откажу и да сами прославимо. Још није сувише касно.
    Та прослава, уз неминовни уплив украјинског проблема, може да нас кошта и унутрашњег сукоба. Мени се то ни мало не допада. И нама то уопште није потребно. Ради неке наше финоће и жеље да будемо добри домаћини настаће проблеми. 
    Боље би било послати јасан сигнал отказивањем. Дати свима до знања да велики проблем постоји. Да ми нећемо глумити као да је све супер тако што ће једни да служе, а једни (по свему судећи Руси) да гледају. И да ми будемо саучесници тога. Вартоломеју дати до знања да ће морати да разговара, а не да се прави Тоша. И то отказивање уз извињење искористити као још једну прилику да се изнесу чињенице. 
    Чак би сада након позива, повлачење истих можда имало и бољи ефекат. У сваком случају убеђен сам да је то боље него алтернатива. 
  25. Волим
    TSCHeTSCHen је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    А какве везе има то што евентуално многи од њих не воле нас, са тим да ли ми сматрамо да смо своји?
    Зашто би то што неки тамо Македонац мрзи Србе то утицало на мој однос и став по питању Македонаца? 
×
×
  • Create New...