Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black

Бездомник

Члан
  • Број садржаја

    116
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Бездомник је реаговао/ла на Ćiriličar у Видовдан грчком калуђеру који је опседнут епископом Иринејем Буловићем: Максуз селам из Србистана - надамо се да су мама и тетка, дечко и мачка добро   
    Одговор Видовдана грчком калуђеру који је опседнут епископом Иринејом Буловићем
    Ваш проблем је што та самопрокламована власт патријарха Вартоломеја не вреди ни три метра около његове канцеларије, а камоли у целој Цркви. Српска црква није крива што то нико никад неће прихватити, ни у Атини, а камоли ван грчког говорног подручја.  
    Надамо се да су мама и тетка, дечко и мачка добро. Максуз селам из Србистана од редакције сајта Видовдана!

     
    Драги и уважени оче архимандрите Романе,
     
    Веома нас је обрадовала чињеница да редовно пратите рад нашег сајта. Заиста нам је жао што се мучите с преводом, али у овом тренутку наше могућности не дозвољавају верзију сајта на грчком. Надамо се да ваши пријатељи, који говоре српски али мрзе Србе, барем знају да Вам преведу тачно и коректно.
     
    Пре свега, желимо да Вас утешимо и уверимо да Српска црква нема никакве намере да свргне Цркву Цариграда с било каквог привилегованог положаја. Потпуно напротив, Српска црква жели и покушава да сачува положај који је бивша Велика Христова Црква у Цариграду имала током последњих  хиљаду година у Православној цркви. Историја је избрисала ту славну и мученичку Цркву, а у последње време тренутни патријарх Вартоломеј учинио је све да и те остатке првенства части и угледа уништи.
    Српска црква нема проблем са Црквом Цариграда, него Црква Цариграда има проблем да убеди Српску цркву да има неке привилегије власти о којима код нас нико никад ништа није чуо вековима.
     
    Сви напори Српске цркве иду ка томе да се односи унутар Православља врате на стање пре нечувених, неканонских и издајничких деловања патријарха Вартоломеја у Украјини. Нажалост, изгледи за такво решење су веома мали. Московити, како их Ви називате јасно су рекли да више никада неће пристати да турски патријарх из Истанбула, како они вас називају, икада више има било какву власт и привилегије. Укратко, покушали сте да узмете више него што вам припада, па сте изгубили и оно што сте имали. Иако смо због обе стране жалосни, и покушавамо да задржимо неутралан став, нажалост ми вам помоћи не можемо. Сами пали, сами се убили.
     
    Посебно морамо да нагласимо да српски народ и Српска црква највише воли грчки народ и Грчку цркву у целини (у свим њеним аутономним и аутокефалним црквеним организацијама). Управо та љубав нас обавезује да вам не помажемо у пропасти и срљању у амбис, у који вас је увео ваш Патријарх народа, како га називате.
     
    Српска црква није крива за његове наопаке процене и лоше одлуке у Украјини, када сте признали као православне свештенике људе који су сами себе рукоположили моштима светих. Српска црква али пре свега њена пуноћа – народ не прихвата ни никакве “икономије” према непокајаним расколницима и сличним парасинагогама. Познато Вам је да Српска црква у С. Македонији насупрот себе има потпуно канонску јерархију, и деценијама одбија да прихвати било какве икономије и компромисе који би подразумевали избегавање прихватања кривице за раскол и приношења покајања, и остаје при том ставу по сваку цену. Под притиском и државних власти, и “московита” и фанариота. То је некима у Вашој Цркви тешко да схватите, јер мислите да папски прерогативи које је сам себи доделио патријарх Вартоломеј могу да бришу и пишу векове историје и предања, и да принцип икономије може да се примењује као дресинг за салату, опционо и по укусу. То код нас тако не функционише нити може да прође, ми смо крвљу платили нашу православну веру. Ако нас историја и време већ сломе и натерају да прихватимо силу и безакоње, будите уверени да то сигурно неће бити неки неопапа из Истанбула.

    Ваш проблем је што та самопрокламована власт патријарха Вартоломеја не вреди ни три метра около његове канцеларије, а камоли у целој Цркви. Српска црква није крива што то нико никад неће прихватити, ни у Атини, а камоли ван грчког говорног подручја.  
    Други велики проблем Цариграда јесте да генерално не познајете српску и словенску реалност. Све што сте хтели да урадите и остварите могли сте да сте имало познавали наш менталитет и верску праксу, али за то не кривимо Грке, него Словене који су вас погрешно наводили. На пример, Вама није јасно да Иринеј Бачки није митрополит, а има власт и верника више него 50 цариградских митрополита заједно. Срби никада нису трчали нити имали претензије за испразним титулама и умишљеним почастима које из њих произилазе. Зато ласкаве титуле које грчки митрополити и патријарси користе, код многих Срба су увек изазивали подсмех, иако смо се трудили да поштујемо историју и обичаје. Ипак, оног тренутка кад су неки Грци помислили да велике и звучне титуле значе и носе неку практичну и конкретну власт, наш подсмех је постао гласан смех који проузрокује једна добра комедија. Зато се Вама чини да смо ми незахвални и издајице Мајке, а заправо многима од нас је жао што Мајка не зна за стид, иако искрено морамо да признамо да вам се многи заиста смеју. Патријарх вашег народа је постао патријарх грчке комедије. Довољно је само видети шта вам на дневној бази ради украјински патријарх Филарет.
     
    Текст који критикујете има неке идеје и историјске податке, на које врло радо можете одговорити, а ми ћемо са радошћу објавити Ваш текст. Код нас нема цензуре и диктатуре, наш патријарх није Вартоломеј. Ипак, пријатељски Вас желимо упозорити да избегавате термине националисти, издајице, непојкајани расколници, јеретици итд јер код Срба такође изазивају подсмех будући да је генерални утисак да се ти термини односе искључиво на Вартоломеја и његову клику, па би се могло десити да Ваш текст буде несхваћен.
     
    Надамо се да су мама и тетка, дечко и мачка добро. Максуз селам из Србистана од редакције сајта Видовдана!
    Видовдан
    https://vidovdan.org/info/odgovor-vidovdana-grckom-kaludjeru-koji-je-opsednut-episkopom-irinejom-bulovicem/
     
  2. Волим
    Бездомник је реаговао/ла на Golub у Прогон Српске Православне Цркве у Црној Гори од стране конвертита   
    Кад сам пре пар година погледао овај филм помислио сад да се можда мало  и претерује, је обилазећи Црну Гору нисам веровао да ће се народ овако пробудити:
    Али сад ми је јасно, да је пророк Таса био у праву, као и увек у његовом пророковању, кад је изрекао ово пророштво. Погледати од 35. минуте филма, а Владика Атанасије изриче пророштово у 36. минути филма:
     
     
     
  3. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на logdanov у Raskol se zahuktava   
    Мислим да народ итекако зна зашто се окупља. Да би се било шта у Црној Гори променило, обични људи треба да престану да се плаше. Не могу да престану да се плаше сами, код куће.
    Какве заставе носе? Шта обичан свет жели од овога? Онај ко виче "Црна Гора и Србија то је једна фамилија" и "Косово-Србија" ваљда не помишља на раскол. Све већи број људи на протестима сведочи да су жељни да буду тамо где се тако скандира. Треба што више људи да излази, јер их као свесне Србе нико не може потчинити ни папи ни антипапи.
    Ако подозревамо нечије нечасне намере, ово је једини начин да се оне осујете. Раскола ипак нема тамо где влада јединство.
  4. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Ромејац у Из Артемијевог раскола вратио се под окриље Српске Православне Цркве   
    Будући да се Марко Радосављевић, бивши монах Артемије и бивши епископ рашко-призренски, оглушио о сва настојања Српске Православне Цркве да се врати са пута раскола у јединство са Мајком Црквом, то, на основу члана 69. тачка 29) Устава Српске Православне Цркве, а сходно члану 15. Одредаба о црквеним кривицама, њега и Негослава Николића, бившег јеромонаха Николаја, Артемијем „рукоположеног“ за псеудо-хорепископа измишљене старорашке и лозничке епархије, трајно искључити из Црквене Заједнице, са надом и молитвом Господу да им подари покајање као једини пут спасења и повратка Цркви Божјој, која са радошћу увек прима сваког покајника.
    ...
    Да се знаде од данас па убудуће, све до њиховог искреног покајања, да свака тајна њима обављана, на челу са Светом Литургијом, представља безблагодатну радњу: њихово крштење није крштење, њихово рукоположење није рукоположење, њихово причешће није Причешће, њихов благослов није благослов него клетва на оне које га примају. Ово нарочито треба да имају у виду сви они који су у својој простоти и наивности заведени њиховом обманом и духовном преваром, нарочито заведени њиме лаковерни монаси и монахиње, али и верници.
     
    Саопштење за јавност - 29. мај 2015. године | Српскa Православнa Црквa [Званични сајт]
    WWW.SPC.RS  
  5. Волим
    Бездомник је реаговао/ла на Поуке.орг инфо у Из Артемијевог раскола вратио се под окриље Српске Православне Цркве   
    Слава Богу, бивши клирик секте екскомуницираног лаика Марка Радосављевића (некада владике Артемија), брат Жељко Јовановић, вратио се из раскола у Христову Цркву.
    Наиме, после духовног разговора са епископом Шумадијским Г. Јованом, Жељко се искрено и дубоко покајао за свој некадашњи живот у секти размонаха Артемија и вратио се Мајци СПЦ. Он је пре два дана канонски рукоположен у чин ђакона у храму преподобног Јоаникија Девичког у Крагујевцу, а данас је у храму свете Петке у Крагујевцу од стране владике Јована рукоположен у чин свештеника.

      Отац Жељко ће од данас служити Богу и роду у истинској Цркви Христовој у духу љубави, смирења, послушности, поста и молитве.

    View full Странице
  6. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Обавештење за јавност поводом појављивања снимака лажног свештеника на друштвеним мрежама   
    Овим путем обавештавамо јавност да се извесни Огњен Јевтовић из села Субјел код Косјерића лажно представља на друштвеним мрежама као православни свештеник појављујући се у свештеничком одјејању (службеном оделу/мантији).
    Иако је преко надлежног свештенства упозораван да ово не чини, наставио је са истим.
    На овај начин, својим непримереним понашањем и скарадним песмама, именовани наружује достојанство Цркве и свештенства доводећи јавност у заблуду.
    Наглашавамо да реч није о православном свештенику, већ о лицу које се лажно представља као свештеник. Због тога ће против њега бити предузете правне и канонске мере.
    Из канцеларије Епископа жичког
    Епархија жичка: Обавештење за јавност поводом појављивања снимака лажног свештеника на друштвеним мрежама - Епархија жичка
    EPARHIJA-ZICKA.RS Овим путем обавештавамо јавност да се извесни Огњен Јевтовић из села Субјел код Косјерића лажно представља на друштвеним мрежама као православни свештеник...  

    View full Странице
  7. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Milan Nikolic у Епископ новосадски и бачки др Иринеј на литургијском сабрању у Москви   
    Било како било и биће када буде. А оно гле, ево га:
    Bishop Irenei (Steenberg). Christ and the Church: Responding to Contemporary Currents in ‘Trinitarian Ecclesiology”
    ORTHOCHRISTIAN.COM I wish to confine myself here to one specific manner in which a wrong application of Trinitarian articulations to ecclesiological...  
  8. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Milan Nikolic у Епископ новосадски и бачки др Иринеј на литургијском сабрању у Москви   
    Ово је једно отворено позивање на раскол и поделе, све у име једног непогрешивог, сада, произвођача очинском узрочношћу многих других Цркава. Радујте се , у спознаји једне откривене јереси која потреса Цркву. Шта има блаженије за теологију него да раскринка сваку јерес.
  9. Хахаха
    Бездомник је реаговао/ла на Ćiriličar у Зоран Ђуровић: СА Синод versus доцент Марко Вилотић   
    Ако двоје уђу у прљубу, значи ли то да је мушкарац који је питао жену да блудничи са њом ослобођен одговорности, јер је он, јадник, "само" питао, а жена је, ето, кривац јер је пристала?
    Ал' смо "одговорни", свака част!
  10. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Milan Nikolic у Епископ бачки др Иринеј: Тајна разликовања Божанске суштине и енергије у Светој Тројици по Светом Марку Ефеском Евгенику   
    Права теологија постоји само унутар Цркве и ради Цркве
    25. Октобар 2019   Тајна разликовања Божанске суштине и енергије у Светој Тројици по светоме Марку Ефеском Евгенику – докторска дисертација Његовог Преосвештенства Епископа новосадског и бачког г. Иринеја, представљена је 24. октобра 2019. године на Међународном сајму књига у Београду.
    Беседили су Високопреосвећени Митрополити црногорско-приморски г. Амфилохије и загребачко-љубљански г. Порфирије, Преосвећена господа Епископи бачки Иринеј и крушевачки Давид, као и др Зоран Недељковић, управник Библиотеке Српске Патријаршије.
    Свечаност у дворани Иво Андрић (Хала 1А) отворио је хор Црквене општине новосадске Свети Јован Дамаскин, а добродошлицу присутнима пожелео је др Зоран Недељковић, управник Библиотеке Српске Патријаршије.
    Поздравивши присутне, Преосвећени Епископ крушевачки г. Давид је рекао да постоје многи аспекти књиге која је одраз речи богословске и Отаца кроз векове. -Доживљавамо је као поруку Отаца која се не да заробити временом, не да се заробити маниром, не да се ухватити одређеним временом, јер је свевремена. Нашем аутору је пошло за руком не само да наведе сва важна и најважнија дела, него да их методолошки истражи, а то ће рећи не да описује постојеће списе и студије, и да их тумачи, него да изнутра – преко рашчитавања рукописних књига и списа светога Марка, познатога као Атлант Православља – ухвати нит и корак са чудесним ликом светога Марка, који не престаје да привлачи нашу пажњу, истакао је владика Давид.
    Његово Високопреосвештенство Митрополит загребачко-љубљански г. Порфирије истакао је да докторска дисертација владике Иринеја показује важност Предања Цркве. -Показује да изван Предања нема истинске вере, а изван тог Предања истинске вере нема ни аутентичног и правог живота. Ова књига је канон и параметар како се може користити научни апарат у свој својој разноврсности, али како се мора у исто време – када говоримо богословски – остати веран вери Отаца, веран вери Предања Цркве. Ова књига је продужено Јеванђеље Христово, а владика Иринеј је, нека опрости, у правом смислу те речи – богослов, нагласио је митрополит Порфирије.
    Високопреосвећени Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије казао је да је докторска дисертација владике Иринеја једно изузетно дело о Светоме Марку Ефеском. -Од свих књига и дела која су написана о Светоме Марку Ефеском Евгенику – а писана су и код Јелинâ и код Русâ, и на Западу – сматрам да је ово најбоље дело које је написано о Светоме Марку Ефеском и о суштини његовог богословског учења, поручио је митрополит Амфилохије.
    Епископ бачки г. Иринеј изразио је радост што су се учесници у представљању дела бавили суштином, садржајем књиге, и што то није био само разговор са упућивањем незаслужених атрибута, епитета и суперлатива. -Ако у томе делу има неке вредности – она не потиче од мене, него од садржаја. Творци тог садржаја су свети Оци Цркве, Учитељи наши. Права теологија постоји само унутар Цркве и ради Цркве, и бива само благодаћу Духа Светога, а не као плод нашег умовања, казао је владика Иринеј.
    Преосвећени је заблагодарио свима који су допринели настанку књиге под насловом Тајна разликовања Божанске суштине и енергије у Светој Тројици по светоме Марку Ефеском Евгенику, а особито Патријаршијској библиотеци – инспиратору и организатору сабрања, Матици српској – саиздавачу, г. Станимиру Јакшићу – преводиоцу са грчког изворника, и многим другима.
    Свечаности у дворани Иво Андрић присуствовали су Преосвећена господа Епископи нишки Арсеније, далматински Никодим и умировљени канадски Георгије, многобројни поштоваоци лика и дела Епископа бачког г. Иринеја. Организатор представљања докторске дисертације Преосвећеног владике Иринеја била је Телевизијска продукција Епархије бачке, а саорганизатор Патријаршијска библиотека.
    Дело Тајна разликовања Божанске суштине и енергије у Светој Тројици по светом Марку Ефеском Евгенику објављено је у преводу на српски језик 2019. године, у издању Издавачке установе Епархије бачке Беседа, а саиздавач је Матица српска.
    Извор: Епархија  бачка
     




     
  11. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на The Godfather у Владика Максим за НИН: Надам се да у будућности нећемо црвенети због садашњег односа према власти   
    vise je nego ocigledno da je doticna ekipa izgubila kredibilitet po teoloskim pitanjima i da je njihovom bahatom ponasanju u okviru SPC dosao kraj, pa su teziste svog subverzivmog delovanja protiv majke crkve i drzave svojevrsnom zamenom teza i  tabloidizacijom  dodele ordena AV u pojedinim tzv. " nezavisnim glasilima : prebacili na polje aktuelnih politickih desavanja na domacoj sceni, u nadi da ce pronaci uporiste u odredjenim " opozicionim " krugovima i time izneti resavanje gorucih umutrasnjih pitanja izvan zvanicnih crkvenih institucija i staviti ih na teret javnosti, koristici na jedan krajnje perfidan i maliciozan nacin sam cin dodele ordena radi diskreditovanja Sinoda i Patrijarha prikazujuci ih kao izdajnike koji su uzurpirali crkvenu vlast i sluge rezima koji ce i zvanicno predati KiM u ruke Albanaca! Na taj nacin pokusavaju da izvedu i vec jesu na neki nacin u ocima jednog dela javnog mnjenja izveli neku vrstu " tihog puca " u SPC. ...itd itd ... koristi se nezadovoljstvo naroda ( da se sakriju prave namere ) zarad ispunjenja licnih ambicija i preuzimanja patrijarsikskog trona...
  12. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Ćiriličar у Владика Максим за НИН: Надам се да у будућности нећемо црвенети због садашњег односа према власти   
    Све форумаше молим да ми опросте за тешке речи, за ружне помисли ако их је било, за било ккаву увреду или повреду. Целив  - најислренији - десницама свом клиру СПЦ, ђаконима, свештеницима и Светим Владикам, поклон њиховим Светим Чиновима.
    Мира ради, свога и другог, дајем себи епитимију на дуже време, на комнтарисање било којих порука на форуму.
     
  13. Свиђа ми се
    Бездомник got a reaction from farisejski.bukvojed in Српска је црква основана савршено канонски исправно!   
    Почетком године, у већ чувеном интервју-у, један наш вољени преосвећени епископ је исказао мишљење да је аутокефалност нашој средњовековној цркви неканонски додељена са стране Цариградског патријарха, у Никеји, 1219 године.
    Али, чињенице говоре да је самосталност наше цркве, сагласно својим канонским ингеренцијама, тачније, у складу и у потпуном сагласју са 17. правилом Халкидонског и 38. правила Трулског сабора, даровао тадашњи византијски цар Теодор I Ласкар.
    Управо на основи истих светих канона на којима је 200 година раније основана Охридска Архиепископија, чији се архиепископ Хоматијан тада једини противио таквој царевој одлуци, доводећи у питање његово царско достојанство, што се историјски и фактички није показало исправним.
    Према томе, Цариградски патријарх није био обавезан да тражи дозволу од Охридског архиепископа да би одвојио српске области у посебну самосталну цркву и да јој хиротонише Светог Саву за њеног првог арепископа, него је овај (Хоматијан) и сам био дужан да повуче своје епископе из српских земаља, сагласно горепоменутим светим канонима.
    Отуда, сматрам да исказано мишљење нашег вољеног епископа, а које неретко бива експлоатисано у јавности на уштрб угледа наше свете цркве, уопште не одговара истини.




  14. Свиђа ми се
    Бездомник got a reaction from Драшко in Српска је црква основана савршено канонски исправно!   
    Почетком године, у већ чувеном интервју-у, један наш вољени преосвећени епископ је исказао мишљење да је аутокефалност нашој средњовековној цркви неканонски додељена са стране Цариградског патријарха, у Никеји, 1219 године.
    Али, чињенице говоре да је самосталност наше цркве, сагласно својим канонским ингеренцијама, тачније, у складу и у потпуном сагласју са 17. правилом Халкидонског и 38. правила Трулског сабора, даровао тадашњи византијски цар Теодор I Ласкар.
    Управо на основи истих светих канона на којима је 200 година раније основана Охридска Архиепископија, чији се архиепископ Хоматијан тада једини противио таквој царевој одлуци, доводећи у питање његово царско достојанство, што се историјски и фактички није показало исправним.
    Према томе, Цариградски патријарх није био обавезан да тражи дозволу од Охридског архиепископа да би одвојио српске области у посебну самосталну цркву и да јој хиротонише Светог Саву за њеног првог арепископа, него је овај (Хоматијан) и сам био дужан да повуче своје епископе из српских земаља, сагласно горепоменутим светим канонима.
    Отуда, сматрам да исказано мишљење нашег вољеног епископа, а које неретко бива експлоатисано у јавности на уштрб угледа наше свете цркве, уопште не одговара истини.




  15. Свиђа ми се
    Бездомник got a reaction from Ромејац in Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Наравно да ондашња аутекефалија није иста садашњим, јер је дата у оквиру и контексту очувања и обнове ромејске империје. Слична оној која је 200 година пре тога дата, тада бугарској, Охридској Архиепископији. 
    Дакле, пошто и сам Хоматијан назива аутокефалном своју цркву од које се је, сагласно 17. Халкидонског и 38. Трулског, српска средњевековна црква одвојила, нема никакве сумње да је Св. Сава у Никеји добио, макар и привремену, макар и условну (до потврђивања на Васељенском сабору), али прихваћену од свих осталих (осим Хоматијана), аутокефалност.
    Због тога је то тако велика увреда, када се данас аутокефалност цркве Светог Саве негира или омаловажава, било са стране Цариграда, или његових домаћих обожаваоца.
  16. Волим
    Бездомник got a reaction from Zoran Đurović in Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Наравно да ондашња аутекефалија није иста садашњим, јер је дата у оквиру и контексту очувања и обнове ромејске империје. Слична оној која је 200 година пре тога дата, тада бугарској, Охридској Архиепископији. 
    Дакле, пошто и сам Хоматијан назива аутокефалном своју цркву од које се је, сагласно 17. Халкидонског и 38. Трулског, српска средњевековна црква одвојила, нема никакве сумње да је Св. Сава у Никеји добио, макар и привремену, макар и условну (до потврђивања на Васељенском сабору), али прихваћену од свих осталих (осим Хоматијана), аутокефалност.
    Због тога је то тако велика увреда, када се данас аутокефалност цркве Светог Саве негира или омаловажава, било са стране Цариграда, или његових домаћих обожаваоца.
  17. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Justin Waters у Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Znas kad ce se opet desiti Vaseljenski sabor? Nikad, ili mozda kojim slucajem neke 4689 poslije Hrista...
    A sta do tad, oni kojima je autokefalija spletom istorijskih okolnosti potvrdjena na Vaseljenskim Saborima, su autokefalni u punom smislu, a oni koji tu privilegiju ne mogu dobiti ostace podlozni preispitivanjem maceha Crkvi? 
    Ako sve pomesne Crkve neku Crkvu smatraju autokefalnom to je isto kao i da imaju potvrdu Vaseljenskog Sabora.
     
  18. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на farisejski.bukvojed у Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Upravo tako. To je i stav SPC iz prvo saopstenja povodom ukrajinske krize.
    Posto ne postoji izricita norma o pojmu autokefaliji, njenom sticanju, sadrzaju i prestanku, drzimo se onog sto je vekovna praksa i sto svi priznaju.
  19. Свиђа ми се
    Бездомник got a reaction from Justin Waters in Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Абсолутно. Ја то и истичем у том смислу да, формално (са стране ВС) непотврђена, а прихваћена од свих осталих, аутокефалија, није ништа мања од оних које имају такву потврду, а које су можда, у међувремену, већ нестале са историске сцене.
  20. Волим
    Бездомник got a reaction from farisejski.bukvojed in Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Абсолутно. Ја то и истичем у том смислу да, формално (са стране ВС) непотврђена, а прихваћена од свих осталих, аутокефалија, није ништа мања од оних које имају такву потврду, а које су можда, у међувремену, већ нестале са историске сцене.
  21. Волим
    Бездомник got a reaction from farisejski.bukvojed in Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Наравно да ондашња аутекефалија није иста садашњим, јер је дата у оквиру и контексту очувања и обнове ромејске империје. Слична оној која је 200 година пре тога дата, тада бугарској, Охридској Архиепископији. 
    Дакле, пошто и сам Хоматијан назива аутокефалном своју цркву од које се је, сагласно 17. Халкидонског и 38. Трулског, српска средњевековна црква одвојила, нема никакве сумње да је Св. Сава у Никеји добио, макар и привремену, макар и условну (до потврђивања на Васељенском сабору), али прихваћену од свих осталих (осим Хоматијана), аутокефалност.
    Због тога је то тако велика увреда, када се данас аутокефалност цркве Светог Саве негира или омаловажава, било са стране Цариграда, или његових домаћих обожаваоца.
  22. Оплаках :))
    Бездомник је реаговао/ла на Grizzly Adams у Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Напада се Путин зато што Русију очигледно не води ка слободном свету него на неку другу страну. О Кини да не причамо... Зло и наопако.
    Не жели нормалан свет још један СССР и хладни рат, једва смо онај претходни преживели. За длаку...
    П.С.
    Не би Русију нико дирао да је нормална земља, никог није брига што је ”православна”.
  23. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Vladan :::. у Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Наравно да политичари неће пропусити овај зицер. Ни једни ни други ни домаћи ни страни. Али то не може да се спречи. Никада није ни могло да се спречи. Али Црква може да остане на линији Тела Христовог, и мислим да може да се каже да је то у ствари и једини посао Цркве. Без тога и ван тога бесмислено је и да се говори о Цркви.
     
  24. Не свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Grizzly Adams у Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Тешко теологе да натераш да показују знање еклисиологије и канона...
    Мислим, лепо је то. Свака част на знању, али теологија је овде споредна прича. Не будите наивни. Цела ова смутња има један исти извор, а он је политички. Немој да вас злоупотребљавају.
  25. Свиђа ми се
    Бездомник је реаговао/ла на Vladan :::. у Новинар Вук Бачановић поново напада владику бачког Г. Иринеја   
    Може историјски да се цеди прича о врсти и степену наше ондашње аутокефалије још 100 година али оно што је дигло највећу прашину није толико то на шта је Максим мислио под аутокефалијом, "аутокефалијом", канонским и "канонским" начином добијања (што је касније објашњавао и "објашњавао" што у "интервјуу" што у извештају Сабору) него контекст у којем је о томе говорио. А контекст је ситуација у Украјини и "канонска" "аутокефалија" разбојничке, анатемисане, непокајане дружине без апостолског прејемства. И још је Максим то зачинио рекавши да је тим чином Барт понео крст...
    Наравно, спин цеђења приче о развоју српске аутокефалије нема примарно за циљ њено историјско разјашњавање него ниподаштавање ставова еп. Иринеја и то тако да се тиме изврши напад (и) на његове ставове према Бартовим фанариотима и разбојништву у Украјини (што се у чланку, нескривено, и види). По принципу: ако можда није у праву за српску аутокефалију онда није у праву ни за шта а тиме ни за став према Украјини и фанариотском насиљу.
    А то је клановско размишљање: дај да уваљамо у блато једног па ће неки од осталих (из супротног "клана") да се предомисле.
    Заборављају да се противљењем Барту не бране ни Руси ни Кирил ни Иринеј него Црква.
    А Црква не може да се сведе ни на клан ни на екипу нити кланови и екипе могу да је победе. 
     
×
×
  • Креирај ново...