Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Бездомник

Члан
  • Број садржаја

    47
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Бездомник

  • Ранг
    Напише по коју

Скорашњи посетиоци профила

351 посетилаца
  1. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    Али, зар не вуче ову аналогију Зизијулас из своје теорије о онтологији (бићу) личности, која и не може да се уклопи у монотеизам хришћанства на било који други начин, а да притом не уплива у пантеизам, осим преко учитавања битијне неравноправности и субординације у унутартројичним односима и услед тога, и у јединству саме Цркве?
  2. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    Зизијуласове. Дословце!
  3. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    Зизијулас, са своје стране, у свом есеју “Допринос кападокијских отаца хришћанском појму личности” није најсрећнији тим и таквим изразом монархије, којим се баш и не истиче превише преимућство Оца, па каже: “Drugim rečima, jedan Bog jeste Bog Otac. Sin i Sveti Duh postoje zato što su u Zajednici takvog Oca, sa Ocem. (Na ikoni Rubljova ovaj izraz nije baš sasvim dobro naglašen. Na njoj se vidi da je Zajednica Božija izraz sabornosti a ne da je Otac taj koji je garancija (zalog) Zajednice Božije.” Не своди ли он овим Сина и Духа на равниште створења, обожених благодаћу заједнице са Оцем?
  4. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    А што не би била (таква чињеница предмет иконописа)? Ако је већ (или, можда и није) извесна и потврђена у предањском сазнању Цркве?
  5. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    Али питање је зашто, кад већ онтологија персоналности у савременој теологији налаже да се примат Божјег бића лоцира у личности Оца?
  6. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    А, што их није Рубљов јерархијски означио, будући да су и анђели разврстани по хиерархији? Рецимо, са неким симболом моћи и преимућства којим би се означио примат власти, неким скиптаром, мачем, или слично?
  7. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    Ако је тако, како се у том лику одражава примат, као конститутивни чинилац јединства и саботности у Светој Тројици?
  8. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    Наградно питање: Лоцирајте носиоца примата као критичног, кључног и конститутивног чиниоца за јединство и саборност у Светој Тројици, на истоименој икони Преподобног Андреја Рубљова?
  9. Бездомник

    Монотеизам хришћанства

    “Бог је један, јер су Тројица једно другом Отац, Син и Дух Свети” vs. “Бог је један, јер је Отац” Ваше мишљење?
  10. Бездомник

    Динамика иманентне Тројице

    Али, ево, рецимо да им успе да нас уједине са римокатолицима, шта их потом спречава да нас, на основи тога да је “Бог један, јер је Отац”, уједине и са осталим монотеистичким религијама, када сви они такође верују у једног бога, кога називају оцем.
  11. Бездомник

    Динамика иманентне Тројице

    Шта мислиш, брате Милане, има ли за крајњи циљ Зизијуласова конструкција “Бог је један, јер је Отац”, да олакша подвођење под исту вероисповедајућу заједницу - цркву, све монотеистичке религије?
  12. Бездомник

    Динамика иманентне Тројице

    Мислим да постоји одређена аналогија између саборности Цркве и Христове личности, као и између њене светости и Очеве личности, а такође и између њене апостолскости и личности Духа Светога. Аналогија која вуче ка томе да “благодат Господа Исуса Христа, љубав Бога Оца и заједница Духа Светог буду са свима нама.”
  13. Рецимо прва Божја заповест: Ја сам Господ Бог твој; немој имати других богова осим Мене (у лику Цариградског патријарха, или Римског папе). 🙂
×