Jump to content

Nektarija*

Члан
  • Број садржаја

    61
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

Репутација активности

  1. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Дијана. у Причешће ван поста   
    Пост те не чини достојним причешћа; никаква врлина и испуњавање заповијести нас не чини достојним причешћа, а камоли само пост. Причешће је увијек акт милости Христове а не заслуге наше. О томе је говорила Драгана са анегдотом гдје они који се сматрају недостојним смију приступити, а они који се сматрају достојним, не (њен актер је св.вл. Николај). Достојност причешћа је она фарисејска гордост која је приказана у параболи о митару и фарисеју. Сјећам се неког цитата, не и аутора нажалост "И кад све заповијести испуниш, и даље си само бескорисни слуга". Ту ти је почетна грешка у размишљању коју кад отклониш, више нема недоумице и дилеме како си је ти поставио. Друга је ствар што је нпр. св.патр. Павле се залагао за смањење терета постова за мирјане, онако светачки видовито схватајући слабост данашњих људи и данашњи темпо живота. Погрешно је пост сматрати условом за причешће. Пост је само једна мала 'жртва' или вјежбање у аскези; а подразумијева се да се врлински живи и мимо поста, па није сад као пост је вријеме ајде да будемо добри и да се причестимо па после нема везе. Стално морамо да се трудимо. То да је постављен услов 7 дана на води, или бар 5, или бар 3, мислим   да се односи на људе за које је свеште4ник знао да нису иначе црквени и да не посте и иначе. Јер постимо више од пола године, и нема потребе за додатним постом, и иначе је погрешно пост сводити на дијету. Многи људи се баве тешким пословима и не могу, није да неће, тако да посте, и штета је да постови нису краћи и више индивидуалан приступ у томе. Тако је сав ефекат тога да се људи не причешћују (зато што не посте). Дакле, како сам објаснила први пут, код епископа 'старотараца', ако те свештеник зна као црквеног, долазиш редовно на службе, из исповијести и разговора зна твој духовни профил, он ти 'дозволи' причешће ван поста, мада не сматрају, нпр. ако су завршавали школе у Русији а не у Београду, да треба на свакој литургији 'пер се'. 
    Таскође исповијест није услов, него наша потреба, и мени је требало да се навикнем на то да не мора прије, да може и после литургије, а и да може без исповијести за то причешће ако мени савјест тако дозвољава; и сметало ми је само формално 'разрешење' без праве исповијести, или припуштање и без тога. Али после тражим исповијест и то је то. Свештеници углавном напомињу то као 'услов''ради оних који слабије долазе у цркву и требало би и да се исповиједе, а вјероватно само тада кад долазе и посте, итд. 
    Нама лаицима је важна послушност свештеном лицу, па ако је правило строже, да се прилагодимо, и понизно замолимо јер нам је потребно, ако смо у таквом манастиру и баш не дозволе, и то да смирено примимо;  а ако је блаже, да не изигравамо преподобне и 'веће католике од дпапе', т ј. да будемо послушни причешћујући се. Знам кад сам први пут била на литургији о празнику ван поста у 'новотарској' епархији, па кад ми нисмо пришли, како нас је отац пријекорно и запањено погледао, иако ми нисмо пришли, не из гордости, него што нам је до тада трубљено да 'не може ван поста', дакле, нисмо се снашли... после смо се и ми причешћивали, с радошћу и захвалношћу. 
    Дакле нема шизофрене подјеле на то 'врли хришћани у посту достојни причешћа' и 'свакакви хришћани ван поста', него увијек труд у врлинском живљењу, а пост не сводећи само на његову тјелесну страну... Труд увијек, а у посту ваљда још мало и више, јер тјелесно уздржање (и полно) по природи ствари олакшава молитву и уздизање душе ка Богу. 
    Дакле договор са духовним лицем и послушање. Са свештеникове стране, познавање човјека и индивидуални приступ (и строгост и снисхођење).
    Човјек је важнији од суботе, тј. од крутих правила. Знам колико ми значи и кад ми свештеник 'дозволи' да се причестим кад имам мјесечницу. То осјетим као милост Божију, ако баш тад имам потребу... Смирено претрпим и кад не дозволи... јер свештеници и у 'новотарским' епархијама тако у ствари раде 'по старотарски', тј. како су они учили или навикли, а они су одговорни за душе и ваља им се покорити... гдје сам једном питала и одбили су ме, више не питам, и не приступам тада (како год ја била жалосна, јер је нпр. велики празник, завршетак поста, који сам наравно постила)...
     
  2. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Причешће ван поста   
    Pravilno je onako kako dobijes blagoslov.
    U malim parohijama duhovnik dobro poznaje ljude i sve je onda lakse.
  3. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Ђорђе Р у Причешће ван поста   
    Ваљда трпимо све време, и када постимо и када не постимо. Ако живиш нехришћанским животом, и ако не улажеш труд да свој живот промениш (да га преобразиш) сваки дан, ако не трпиш сваки дан, то што ћеш неколико дана бити на дијети (посној исхрани), неће ти помоћи да приђеш причешћу достојан. Не чини дијета човека достојним причешћа.
    Ако си у свађи с неким, немој прилазити причешћу, ма колико да си постио пре тога.
    Пост не служи за прање савести. Ако се пости само ради причешћа, и само пред причешће, онда се умањује и значај и смисао поста.
    Ако имаш неке препреке за причешће, онда се посаветуј са свештеником. Постоје општа правила, а свако од нас је појединачан случај. Правило је да се треба причешћивати на свакој литургији, ако човек нема препрека (ако му причешће није свештеник, духовник забранио). Али ништа не треба на силу. Ако човек не жели, ако не осећа потребу за причешћем, онда у сагласности са свештеником, не треба да се причешћује сваки пут. Најбоље је питати ако човек не жели да се причести, а жели да присуствује литургији.
  4. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Причешће ван поста   
    Никада нисмо достојни
    Има једна прича, ја ћу је парафразирати:
    Не сећам да ли је неки владика актер
    Елем, много народа на Литургији, времена мало за дуже испитивање и он изађе  и каже гласно
    Ко мисли да је достојан Светиње нек стане на једну страну, ови остали на другу. Свако је стао онако како је мислио.
    И сад, Владика говори:
    Хајте, ви што сте недостојни, приђите за Свето Причешће
  5. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Ronald у Причешће ван поста   
    Pričešćuj se uvijek jer je pričest neophodna tvojoj duši kao vazduh tvojim plućima.
  6. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Ђорђе Р у Причешће ван поста   
    Пост и исповест нису везани за причешће, литургију. Услов за причешће је присуство Литургији.
    Пости се када је Црква прописала, а исповеда се када се има потреба, и када се има шта исповедити. А причешћује се када се иде на Литургију.
    Постоји и Литургијски пост, а то је да се ништа не једе и не пије од поноћи до причешћа.
    Ово је вероватно лапсус, хтео си рећи литургијским данима када није недеља?
  7. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на JESSY у Причешће ван поста   
    ko posti sva 4 velika posta i svaku sredu i petak moze se redovno pricescivati na svakoj liturgiji, naravno uz ispovest...
  8. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Дијана. у Причешће ван поста   
    Ispisane su na stotine stranica na forumu o ovome... Nasi 'novotarci' (episkopi) dozvoljavaju pricesce na svakoj liturgijji, onima koji poste redovno. Sad, kod nas u Bosni, i ako je tako nastrojen episkop, i npr. sluzi se 'po novom' (molitve naglas itd.) ipak to nije po difoltu svake liturgije, ali svestenici dozvoljavaju svakome po njegovoj mjeri i zelji. Kod episkopa - 'starotaraca' je dozvoljeno po ikonomiji i individualnom pristupu, dakle, svestenik poznaje duhovni profil covjeka, potreba postoji, dozvoli se... Medjutim npr. u man.Gomionica se monahinje pricescuju samo  u postu i meni je to bilo cudno, jer inace tesko rade a to im je ukrepljenje i radost. 
    Ja sam od onih koji se pricescuju po dozvoli, po potrebi i mimo posta. To mi je potreba i lijek i prema meni bi bilo surovo da ne mogu bar toliko... Ipak se ne pricescujem ni na svakoj liturgiji, otprilike jednom mjesecno, u postu, ako je svestenik 'liberalan', jednom nedeljno... tako se ne osjecam ni uskracenom ni krivom sto obezvredjujem svetinju precestim i olakim pristupanjem...
    Pa Patrijarh Pavle se zalagao za znatno ublazenje postova, a mi danasnji hriscani smo slabi, nama je pricesce cesce potrebno, naravno da se uz to trudimo da budemo manje nedostojni...
  9. Тужан
    Nektarija* је реаговао/ла на Биљана, два у Потребна ми је ваша молитвена подршка...   
    Moj brat od tetke Pavle, sahranjen juče. Pomenite, ko može.
  10. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Anika у Klonite se bluda.   
    Nije bitno sta ljudi govore, vec kakav odnos vlada izmedju dvoje ljudi i ka cemu streme. Za mene musko nije musko ako ne pomaze zeni. Znaju da citiraju "da je on glava...", a zaboravljaju onaj deo da mora da je voli kao sto Hristos voli svoju Crkvu. 
  11. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на lab_man у Причешћивање на поноћним литургијама   
    Posle 17 sati, nema hrane i pića, kod nas.
     
  12. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Просечан србенда у Монику (12) која је нестала у петак отео познати силоватељ   
    Богу хвала да је Моника жива!
  13. Свиђа ми се
    Nektarija* је реаговао/ла на Срђан Шијакињић у Монику (12) која је нестала у петак отео познати силоватељ   
    Размишљам о томе како ли се у неком тренутку дошло до тога да за силовање детета максимална казна треба да буде 12 година... А минимална само пет. То ми је невероватно. Не зато што мислим да би строжа казна деловала превентивно у некој значајној мери, него зато што ми је непојмљиво да човек може да силује дете и рецимо за 7-8 година изађе на слободу и настави са својим животом, а неки и са неделима. Делује ми и потпуно сулудо да се, коликовијално речено, та неописива траума детета "вреднује" са пет до 12 година затвора. Немам идеју зашто се то тако усталило...
    Са друге стране, о овом човеку се писало већ месецима и годинама, да ли је могуће да полиција нема неки неформалан механизам надзора над оваквим људима, када већ нема формалних механизама у конкретној ситуацији. 
  14. Свиђа ми се
    Nektarija* је реаговао/ла на JESSY у Монику (12) која је нестала у петак отео познати силоватељ   
    Игор Јурић, шта је све јадан човек преживео...и после свега има снаге и воље да се бори за другу децу...а ми чекамо, чекамо и чекамо да се његов закон усвоји...у међувремену се зло може само увећавати...трагично...
  15. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на AnaLaz у Монику (12) која је нестала у петак отео познати силоватељ   
    Дај,  Боже, само да остане жива. 
  16. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на obi-wan у Psaltir- licno iskustvo   
    Zlatoust kaze - to stalno volim da ponovim - "bolje da Sunce ne izadje, nego da se prestane sa citanjem Psaltira!"

  17. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Предраг М у Psaltir- licno iskustvo   
    читам коментаре и видим да псалтир слично делује на све нас. Мене, умирује, окрепљује, сабира ми мисли, вади из чамотиње, стварно је псалтир моћан .... 
  18. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Psaltir- licno iskustvo   
    Деси се да упамтим распоред псалама, дође досадно некад. Али кад се погледа уназад виде се плодови такве молитве.
  19. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Dominika у Psaltir- licno iskustvo   
    Читам сваки дан један псалам (то је правило од мог духовног оца), од пчоетка, и кад завршим, поново.. Само, један дан на српском, следећи дан исти псалам на арапском (пошто то је јеизк јако сличан јеврејском, више се разуме и осећа). Само од Великог Понедељка до Велијке Среде укључно читам цели псалтир, осим псалам 118 којисе се пева на статијама Велике Суботе.
    Некад певам псалме у црквеи, на пример за "чаши" или у току Литургије Пређеосвећених Дарова. На црквенослвоенском. Тада обично више нешто "осетим".
    Кад читам кући, то је мало другчије. Понекад себи акжем "Да, то ејб аш то што је у мојој души, шта проживлајвам!" а понекад "Ех, само да то брже прочитам".
    Морам да се много више научим, да имам више стрплења..
  20. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Psaltir- licno iskustvo   
    Slicno iskustvo samo sto ga nisam bila svesna u momentu.
  21. Свиђа ми се
    Nektarija* је реаговао/ла на RYLAH у Da li je piti kafu greh?   
    Брате мили... Још мало па ће и вожња кола ил тако неке ствари да постану грех... Оно, возиш кола и испушташ отрове у атмосферу, трујеш људе око себе.
    Аман, људи, јел мислите да је Бог неки садиста који само гледа како нас измалтретира што више? Па ко би се спасио ако би се гледало дал си пио кафу ил јок ил колко си шољица кафе пио дневно?
  22. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Вукашин у Da li je piti kafu greh?   
  23. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Volim_Sina_Bozjeg у Проблем око Кипријанове молитве.   
    Ma mnogi su jos u crtacima magiju povezuju sa carobnim stapicem.
    Magija je dobro uhodana i organizovana prevara i stetna zlobna laz koja nazalost postoji.
    Molitva i post je lek.
  24. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Gordana . у Проблем око Кипријанове молитве.   
    Protestanti su protiv molitvi iz molitvenika i smatraju da se treba iskljucivo obracati sopstvenim recima.
    Licno mislim da je dobro procitati molitvu i obratiti se neposredno kad god se oseca potreba.
    Mislim da ovde nema problema sa Kiprijanovom molitvom, vec sa nametanjem soptvenog dozivljaja. Svi smo mi razliciti i zato nam duhovnik i odredjuje kako da drzimo pravilo prema nasoj meri.
  25. Волим
    Nektarija* је реаговао/ла на Vockica у Проблем око Кипријанове молитве.   
    I dalje mi nisi odgovorio, kakve veze imaju amajlije sa molitvama? 3111111
     
    Sve je to super, ti volis psalme, al vise volis svojim recima. Ja kad ne znam sta zelim od Boga ili kad ne mogu da nadjem reci, ja citam molitve iz molitvenika kako bih se fokusirala i kako bih bar na neki nacin mogla da opstim sa Bogom. Ne treba da budemo iskljucivi i da prema sebi merimo kako bi bilo idealno za sve da se mole.
     
    U principu, uvek je bolje i da se cita neka konkretna molitva za konkretan problem(npr meni veoma pomaze molitva pred ucenje, da se fokusiram na citanje), nekome treba molitva za vradzbine, u redu. Bolje i da cita molitvu za vradzbine, nego da ide kod vracare da mu skida crnu magiju i nabacuje ''belu''. 
×
×
  • Креирај ново...