Jump to content

Miljan123

Члан
  • Број садржаја

    76
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Miljan123 got a reaction from dilic in Vladika Andrej Vujisić prešao u rimokatolike!   
    Kako je i kada bivši arhimandrit Andrej prešao u rimokatolicizam? – (komentar na vest o tome)
    9. juna 2018.
        Ovaj tekst je komentar i odgovor na želju više pravoslavnih hrišćana koji su se javili, sablažnjeni činjenicom da je nekada pravoslavni arhimandrit Andrej Vujisić prešao u rimokatolicizam. Tekst koji je objavio ovu vest na srpskom jeziku, iz koje su verujući ljudi i saznali za ovu novost je prilično kratak, nekompletan i ne pruža mnogo informacija. Napisan je više u senzacionalističkom tonu, što nikako ne priliči temi kojom se bavi, pa i ne čudi pitanje ljudi koji su nam se obraćali sa željom da pre svega provere da li je to autentično ili ne.
    * Na osnovu novih informacija koje smo dobili, arhimandrit Andrej nije ni bio hirotonisan u pravoslavnog episkopa.*
    Jeste, tačno je da je bivši pravoslavni arhimandrit Andrej sada član rimokatoličke zajednice ali to uopšte nije nova vest. To se dogodilo još prošle, 2017. godine, pre tačno godinu dana, početkom juna 2017. godine. I ima još stvari koje nisu tačne u pomenutoj vesti koja se raširila internetom, o tome u tekstu detaljnije.
    Drugi razlog zbog kojih želimo da objasnimo i pokažemo zašto se ovo dogodilo jeste primer kako ne treba da se vrši pravoslavna misija. A bivši arh. Andrej je pravi primer kako ne treba da se misionari. Pre nego što nastavite da čitate, želeli bismo da vas obavestimo da činjenice u ovom tekstu znamo direktno od ljudi koji se bave misijom tamo, koji su i sami ispitivali ovu temu još mnogo pre nego što je objavljen onaj senzacionalistički tekst.
    Sve je počelo još 90-ih godina prošlog veka. U grčkoj parohiji Svetog Spiridona koja je osnovana na Portoriku su tada služili jeromonah Petar i arhimandrit Andrej. Njihova misija je počela saradnjom sa rimokatolicima, franciskancima, koji su im ustupili mesto za službu. Sve u duhu ljubavi i saradnje, međutim… ‘Ljubav’ se pokazala u trenutku kada su sveštenici Petar i Andrej prisajedinili Pravoslavlju jednu Portorikanku, suprugu pravoslavnog Rumuna. Tada su ih franciskanci izbacili iz hrama (u kome su im ustupili mesto za službu) i ‘ljubazno’ prepustili da služe u hramu pri psihijatrijskoj bolnici u koji niko ne dolazi. Takođe su im zabranili da služe na španskom, ne šire pravoslavnu literaturu na španskom, niti da obraćaju lokalno stanovništvo u Pravoslavlje.
    Ono što šokira je što su se oci Petar i Andrej složili sa ovim uslovima rimokatolika?! Normalno, nakon toga se nisu bavili misijom među starosedeocima, već samo služili za strance koji su tu radili, bili na odmoru… Ipak, formirala se zajednica od oko 30-ak ljudi, sastavljena od Grka, malo Rusa, Moldovljana, Bugara. Bilo je malo i Portorikanaca, uglavnom onih koji su se sami obratili.
    Sveštenici Petar i Andrej su želeli da izgrade pravoslavni hram, (za razliku od o. Grigorija iz Antiohijske patrijaršije sa kojim naš misionarski centar uspešno sarađuje, koji je krenuo samostalno da se trudi na polju misije, očekujući pomoć od Gospoda srazmerno svom trudu i zalaganju, a koji trenutno služi na drugom spratu svoje kuće), čekali su da im ‘sa vrha’ neko prosto pošalje novac da podignu hram.
    Kada su shvatili da im Carigradska patrijaršija neće poslati novac, oni su počeli da mole da budu primljeni u Rusku Crkvu. U Rusku Zagraničnu Crkvu je primljen samo o. Andrej ali je nakon nekoliko godina na zahtev Carigradske patrijaršije i vraćen. Tada su i hteli da mu daju visoki status, da ga postave za glavnog čoveka za Karibe, međutim, arh. Andrej nije želeo. U međuvremenu je njegova saradnja sa rimokatolicima još više snažila, oni su počeli da se aktivno druže i sarađuju sa jednim unijatskim ukrajinskim monahom koji je počeo i da propoveda u njihovoj parohiji, da bi na kraju i prešli u rimokatolicizam sredinom prošle godine.
    Druga netačna vest o kojoj piše pomenuti članak na srpskom jeste da su o. Petar i arh. Andrej u rimokatolicizam prešli zajedno sa svojom parohijom. To je netačno, čak su pouzdane informacije da oni nisu ni rekli svojim parohijanima da su prešli u rimokatolicizam, da se oni i dalje izjašnjavaju pred parohijanima da su pravoslavni, ljudi koji dolaze u njihov hram i dalje misle da su oni pravoslavni! To je ono što je tužno i što pokazuje svo licemerje vrlih misionara i lukavstvo rimokatolika. Jedan od parohijana tog hrama je tek sa interneta, tokom svog boravka u SAD saznao šta se dogodilo, i od tada više i ne odlazi tamo. Pritom mu je pre odlaska u Ameriku, o. Petar rekao da bi bilo dobro da njihova parohija ostvari saradnju sa Pravoslavnom Crkvom u Americi… Ono što je takođe vrlo značajno je da i o. Petar i o. Andrej izbegavaju o. Grigorija iz Antiohijske patrijaršije već godinu dana, ne žele da se vide sa njim, što je i razumljivo iz njihovog ugla. Dobra vest u svemu ovome je što je parohijanin koji je saznao preko interneta za pad ovih sveštenika odlučio da obavesti i sve ostale parohijane, tako da su sve šanse da niko od pravoslavnih više i ne odlazi kod ovih ‘vukova u jagnjećoj koži’.
    U suštini tragična priča koja još jednom potvrđuje činjenicu u kojoj je ranije pisao o. Georgije Maksimov. Misija je direktna zapovest Gospoda (Mt: 28:19-20) ali ako želiš da se baviš misijom suprotno tome kako je Gospod zapovedio, upropastićeš i svoju dušu i dušu bližnjih. Bivši arh. Andrej je samo jedan od primera.
    Ako neko iskreno želi da pomogne misiju na Portoriku (kao i svuda u svetu), neka se priključi našoj listi priložnika, uskoro ćemo ako Bog da, pomoći pravoslavnima tamo sa dva bisera pravoslavne literature koja su pisala dva velika Svetitelja naše Crkve – Serafim Viricki i Nikolaj Žički.
  2. Волим
    Miljan123 got a reaction from Сања Т. in Зоран Ђуровић: Лазарево васкрсење   
    Jel se secas kad Bog pita Adama gde si Adame? On naravno zna gde je fizicki, a i duhovno posle pada, ali Bog to pita sebe, gde si Adame, vise te ne vidim, greh je na tebi ti vise nisi ono sto sam prvobitno stvorio. Tako sad Hristos nalazi Lazara, i misli u sebi kao Bog Eto ga! (misli na coveka uopste) Eto gde ga je greh doveo i gde se sad nalazi. Kao sto se u Vrtu pitao Adame gde si, tako sad kaze evo nasao sam te, tu si, mrtav u raspadanju.
     
  3. Свиђа ми се
    Miljan123 got a reaction from kopitar in Vladika Andrej Vujisić prešao u rimokatolike!   
    U poslednjih desetak godina, srpski sveštenici u Južnoj i Sjevernoj Americi, Kanadi i Južnoafričkoj Republici, preveli su iz katoličke u srpsku pravoslavnu vjeru na desetine hiljada ljudi. Samo u Gvatemali u pravoslavlje je prešlo na hiljade ljudi. Veliki doprinos tome dao je episkop Andrej Vujisić – stajalo je prije tri godine u saopštenja Sabora pravoslavne crkve Meksika, koja pokriva 22 zemlje sa preko 330 hramova.
    No, vladika Andrej je nedavno odlučio da sa čitavom svojom pastvom pređe u katolicizam. Njegovim prelaskom je osnovana prva Istočno-Katolička parohija u Porto Riku. Parohija Svetog Spiridona Porto Rika je primljena u potpuno opštenje sa Papom Franjom, tokom liturgije koju je služio Alberto Morales, vikar Rimokatoličke dijeceze San Huana.

    Andrej Vujisić je svojevremeno bio član Mitropolije crnogorsko-primorske. Potiče iz Morače, gde je rođen 1957. godine kao Zoran u porodici Vojislava i Sofije Vujisić. Iz Jugoslavije se odselio 1969. u Njemačku, odakle prelazi u Australiju i SAD. Završio je studije teologije u Ukrajinskoj bogosloviji, diplomirao lingvistiku na Univerzitetu u Finiksu i doktorirao praktičnu teologiju na Univerzitetu Južna Afrika.
    Zahvaljujući njegovom misionarstvu u katoličkoj Srednjoj i Južnoj Americi, pravoslavci su postali Gvatemalci i Meksikanci, koji vode porijeklo od Asteka i južnoameričkih Indijanaca, ali i mnogi Crnci iz JAR, Bocvane i Zambije. Kao rektor Pravoslavnog instituta svetog Đorđa Nazarenskog, sproveo je program stipendiranja mladih u 17 zemalja Južne Amerike, koji su potom postali pravoslavci.
    Jedan je od najobrazovanijih Srba u dijaspori. Autor je mnogih naučnih studija iz lingvistike, psihologije i teologije. Kao doktor nauka istražuje ulogu ekumenizma u hrišćanskom svijetu, a kao Srbin iz Crne Gore proučava ličnost vladike Rada, Petra Petrovića Njegoša i njegov srpski identitet.
    Izvor: Sedmica
  4. Оплаках :))
  5. Волим
    Miljan123 got a reaction from Milan Nikolic in Разговори о политици и разним друштвеним актуелностима   
    @-Владимир- Zanima me, kao laika u politici, ko bi bio po Vama najbolji da vodi Srbiju, koja ekipa?
     
  6. Волим
    Miljan123 got a reaction from bajsev.mile@gmail.com in Разговори о политици и разним друштвеним актуелностима   
    @-Владимир- Zanima me, kao laika u politici, ko bi bio po Vama najbolji da vodi Srbiju, koja ekipa?
     
  7. Волим
  8. Хахаха
  9. Свиђа ми се
    Miljan123 је реаговао/ла на Vladan :::. у Dali treba postiti predstojeci post?   
    https://pouke.org/forum/index.php?/topic/50535-дејан-мачковић-проблем-поста-у-савремено-доба/
     
  10. Волим
    Miljan123 got a reaction from Dominika in Liturgija Svetog Marka u ORIGINALU   
    Liurgija Svetog Marka.pdf
    Liturgija Svetog Marka 2.pdf
  11. Збуњен
    Miljan123 got a reaction from Vladan :::. in Romanian Bishop communes with Roman Catholics   
    Timisoara , May. 27, 2008 (CWNews.com) – A Romanian Orthodox bishop has shared Communion with Catholics, causing a sensation in a country where Byzantine Catholics and Orthodox have a history of tense relations.
    At the consecration of the Queen of Peace parish church in Timisoara on May 25, Orthodox Metropolitan Nicolae Corneanu of Banat asked to share Communion. The Orthodox metropolitan approached the altar and received the Eucharist from his own hand.
    Romanian Catholic Bishop Alexandru Mesian of Lugoj was the celebrant of the Divine Liturgy in the Byzantine Catholic church; Archbishop Francisco-Javier Lozano, the apostolic nuncio to Romania, was also present.
    Although Orthodox and Catholic bishops often join in ecumenical services, and occasionally participate in each other’s liturgical ceremonies, they do not share Communion– an indication of the breach in ecclesial communion between the Orthodox churches and the Holy See. In Romania, tensions between the Orthodox Church and the Eastern-rite Romanian Catholic Church have been pronounced, adding to the surprise created by Metropolitan Corneanu’s action.
    With some Orthodox believers outraged by the metropolitan’s sharing Communion with Catholic bishops, the Orthodox Patriarchate of Romania issued a statement saying that at the next meeting of the Orthodox synod, in July, Metropolitan Corneanu “may be asked to give an appropriate explanation” for his action.
    The statement from the Orthodox patriarchate went on to say that ecumenical relations with the Catholic Church, “already quite fragile, cannot be helped, but are rather complicated,” by sharing in Communion.
    Metropolitan Corneanu– who was one of the first Orthodox bishops to admit that he had cooperated with the secret police under the Communist regime– has a record of friendship with Romanian Catholics. He was among the few Orthodox leaders prepared to return church properties that had been seized by the Communist government from Catholic ownership in 1948 and handed over to Orthodox control.
     
    http://patriot.rs/romanian-bishop-communes-with-roman-catholics/
     
     
     
     
     
     


  12. Свиђа ми се
    Miljan123 got a reaction from obi-wan in Liturgija Svetog Marka u ORIGINALU   
    Liurgija Svetog Marka.pdf
    Liturgija Svetog Marka 2.pdf
  13. Волим
    Miljan123 got a reaction from Вилер Текс in Liturgija Svetog Marka u ORIGINALU   
    Liurgija Svetog Marka.pdf
    Liturgija Svetog Marka 2.pdf
  14. Волим
    Miljan123 got a reaction from Orthophill in Liturgija Svetog Marka u ORIGINALU   
    Liurgija Svetog Marka.pdf
    Liturgija Svetog Marka 2.pdf
  15. Не свиђа ми се
    Miljan123 got a reaction from Sofija_ in Миљан Митић: Архимандрит Андреј Вујисић – Са Истока на Запад, мада не потпуно!   
    Архимандрит Андреј Вујисић, клирик Грчке Православне Архиепископије Мексика, Централне Америке и Кариба.
     

    Андреј је 2009. године изабран за епископа Васељенске Патријаршије. После конслултација са Васељенским Патријархом , Андреј је одлучио да се хиротонија одложи. У међувремену је постао архијерејски заменик архиепископа Атинагоре, задужен за пријем 527.000 католика у Православље у Јануару 2010. године.
    Међутим…
    Архимандрит Андреј је одлучио да са читавом својом паством пређе у католицизам.
    Његовим преласком је основана прва Источно-Католичка парохија у Порто Рику. 10. јуна 2017. године , парохија Светог Спиридона Порто Рика је примљена у потпуно општење са Папом Фрањом, током свете Литургије коју је служио отац Алберто Моралес, викар Римокатоличке дијецезе Сан Хуана. Литургија је одслужена у цркви у Сан Хуану где се заједница окупљала задњих 10 година.
    Заједница је званично проглашена после потисивања документа о приступању Католичкој Цркви. Документ су пописали представници Римокатоличке дијецезе и парохије оца Андреја. Клир парохије је исповедио Римокатоличку веру током церемоније у просторијама парохије, а верници су то урадили током Литургије која је одржана 10. јуна. Исповедање вере је укључивало и помињање Папе Фрање и надбискупа дијецезе којој је парохија приступила.
    У Католичку цркву су и поред оца Андреја примљени и оци Петар Вулић и Христофер Грист. У овом случају је занимљиво да парохија оца Андреја задржава све теолошке, литургијске , духовне традиције и праксе.
    Отац Максим, католички монах је дугогодишњи пријатељ оца Андреја. Он каже да је отац Андреј замољен да дође у Порто Рико да би служио тамошњој заједници Грчких и Словенских верника.
    Отац Максим каже да никада није било покушаја прозелитизма. Али како је пријатељство између оца Андреја и Максима расло, расло је и занимање за католицизам. Као део процеса преласка, парохија оца Андреја је изучила Брест-Литовску унију, кроз коју су православни приступили католицизму 1596. године. 33.члан Брестовске уније тачно одсликава нашу ситуацију, наглашава отац Андреј.
    Недељне Литургије посећује редовно око 30 људи. Литургије су углавном на Црвенословенском, са предходећим Вечерњем.
    Отац Максим каже да нема притиска ни обавезе да парохија оца Андреја прихвати Латинску традицију и обичаје. Отац Петар Вулић каже да је тренутно 16 свештеника у процесу приступања Католичкој цркви. Отац Петар каже да је парохија Светог Спиридона највећа на острву. Такође постоји и парохија Руске Цркве. 
  16. Не свиђа ми се
    Miljan123 got a reaction from Вилер Текс in Миљан Митић: Архимандрит Андреј Вујисић – Са Истока на Запад, мада не потпуно!   
    Архимандрит Андреј Вујисић, клирик Грчке Православне Архиепископије Мексика, Централне Америке и Кариба.
     

    Андреј је 2009. године изабран за епископа Васељенске Патријаршије. После конслултација са Васељенским Патријархом , Андреј је одлучио да се хиротонија одложи. У међувремену је постао архијерејски заменик архиепископа Атинагоре, задужен за пријем 527.000 католика у Православље у Јануару 2010. године.
    Међутим…
    Архимандрит Андреј је одлучио да са читавом својом паством пређе у католицизам.
    Његовим преласком је основана прва Источно-Католичка парохија у Порто Рику. 10. јуна 2017. године , парохија Светог Спиридона Порто Рика је примљена у потпуно општење са Папом Фрањом, током свете Литургије коју је служио отац Алберто Моралес, викар Римокатоличке дијецезе Сан Хуана. Литургија је одслужена у цркви у Сан Хуану где се заједница окупљала задњих 10 година.
    Заједница је званично проглашена после потисивања документа о приступању Католичкој Цркви. Документ су пописали представници Римокатоличке дијецезе и парохије оца Андреја. Клир парохије је исповедио Римокатоличку веру током церемоније у просторијама парохије, а верници су то урадили током Литургије која је одржана 10. јуна. Исповедање вере је укључивало и помињање Папе Фрање и надбискупа дијецезе којој је парохија приступила.
    У Католичку цркву су и поред оца Андреја примљени и оци Петар Вулић и Христофер Грист. У овом случају је занимљиво да парохија оца Андреја задржава све теолошке, литургијске , духовне традиције и праксе.
    Отац Максим, католички монах је дугогодишњи пријатељ оца Андреја. Он каже да је отац Андреј замољен да дође у Порто Рико да би служио тамошњој заједници Грчких и Словенских верника.
    Отац Максим каже да никада није било покушаја прозелитизма. Али како је пријатељство између оца Андреја и Максима расло, расло је и занимање за католицизам. Као део процеса преласка, парохија оца Андреја је изучила Брест-Литовску унију, кроз коју су православни приступили католицизму 1596. године. 33.члан Брестовске уније тачно одсликава нашу ситуацију, наглашава отац Андреј.
    Недељне Литургије посећује редовно око 30 људи. Литургије су углавном на Црвенословенском, са предходећим Вечерњем.
    Отац Максим каже да нема притиска ни обавезе да парохија оца Андреја прихвати Латинску традицију и обичаје. Отац Петар Вулић каже да је тренутно 16 свештеника у процесу приступања Католичкој цркви. Отац Петар каже да је парохија Светог Спиридона највећа на острву. Такође постоји и парохија Руске Цркве. 
  17. Зачуђен
  18. Свиђа ми се
    Miljan123 је реаговао/ла на ana čarnojević у NISAM KARLEUŠA, VEĆ "SAMO" DOKTOR: "Vaš sin je mrtav. Umro je od bolesti koja je iskorenjena pre 100 godina"   
    ma naravno. 
    evo, ovako se to radi na pravi nacin, kao ova mama. a ne polupismenim tekstovima koji podilaze ukusu gomile.
     
  19. Хахаха
    Miljan123 got a reaction from Рапсоди in Све мањкавости Павлових посланица   
    svaku poslancu pocinje sa braco, a trebalo bi sa braco i sestre
     
  20. Хахаха
    Miljan123 got a reaction from goranger in Све мањкавости Павлових посланица   
    svaku poslancu pocinje sa braco, a trebalo bi sa braco i sestre
     
  21. Оплаках :))
    Miljan123 got a reaction from Trifke in Све мањкавости Павлових посланица   
    svaku poslancu pocinje sa braco, a trebalo bi sa braco i sestre
     
  22. Хахаха
    Miljan123 got a reaction from Goku in Све мањкавости Павлових посланица   
    svaku poslancu pocinje sa braco, a trebalo bi sa braco i sestre
     
  23. Оплаках :))
    Miljan123 got a reaction from Џуманџи in Све мањкавости Павлових посланица   
    svaku poslancu pocinje sa braco, a trebalo bi sa braco i sestre
     
  24. Оплаках :))
    Miljan123 је реаговао/ла на Zoran Đurović у Питање за Зорана Ђуровића: Да ли је Логос имао вечни однос са Оцем искључиво са човечанском природом Логоса?   
    Мислим да нико више не сумња у твој кретенизам. Ти не разликујеш мисао од ствари. Максим говори о стварима (бићима) у овом одломку, а не логосима ствари. На којим си ти дрогама па видиш око себе логосе а не ствари?  
  25. Хахаха
    Miljan123 got a reaction from Trifke in Виђења на сајту Архимандрита Никодима (Богосављевић)   
    Ma brzo ce Nikodim da dobije kanonski otpust od vl Milutina.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...