Jump to content
Претражи у
  • Још опција
Прикажи резултате који садрже
Прикажи резулте из

Батовен

Члан
  • Број садржаја

    111
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    2

Последњи трофеј

Батовен је имао/ла садржај са највише реакција!

О Батовен

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан 03/04/1987

Скорашњи посетиоци профила

532 посетилаца
  1. Јесте, о оном исечку из проповеди... Али, ставио си то још у везу са НАТО, користио си за Амфилохија реч ,,мангуп"... Анализирао си два минута снимка, што значи да ниси узео озбиљније да послушаш шта он говори, а узео си олако да га поучаваш теологији. Толико се сећам, да не тражим сад. Разлика између тог текста и овога што пишу Перишић и Кубат је у томе што је очигледно да ти тада ниси знао Рафаила више од тих два минута, док ова двојица Порфирија познају деценијама, и то веома добро. Касније сам увидео да велики проценат школованих теолога није склон слушању и вредновању проповеди, него само неким 'научним' и црквено-политичким темама. Заборавља се, изгледа, у теолошком школовању лако жива егзистенција човека са свим кретањима које она подразумева, као да је то нешто што се може превазићи. Људи који се налазе у очајању сигурно неће читати Кубатове књиге, нити твоје текстове по Интернету. Жив пастирски живот и жива проповед су, за Цркву, хијерархијски знатно изнад књига и текстова. То сам поменуо објективности ради, јер као што је бесмислено да један професор и аутор научних књига устаје против онога који својом целокупном личношћу оличава Цркву у њеној светлости и мотивише друге да устану и живе, тако је бесмислено да и ти као теолог и новинар то пишеш о Рафаилу, за кога важи исто што и за Порфирија. Наравно, ти си Рафу доживео као неког падобранца и представио као будалу, али из брзоплетости, а ова двојица клевећу из тешког духовног поремећаја. То што ти пишеш у својим текстовима и објавама - а са чим се, углавном, ја слажем - тиче се 1% верника и допире само до оних које то баш занима. И то је значајно, наравно. Али оно што Рафа ради и говори, тиче се 99% људи и њихових личних живота, независно од њихових индивидуалних интересовања. Рафаило је жива радост и жива утеха као личност и његове проповеди одатле произлазе. Притом, баш свака реч о покемонима је потпуно јасна, тачна, одмерена. Треба само послушати неколико његових целих предавања, па ће онда и ти кратки изводи бити јасни. Разлика између Порфиријевих и Рафаилових проповеди, по мени, јесте у следећем: принцип Порфиријеве проповеди је упућивање на смисао вере, а принцип Рафаилове проповеди је упућивање на гордост. Моји високоучени професори, који нису верници, о Порфирију ће да кажу лепе речи, јер им прија да их неко воли, али ће једнако остати при својим безбожним идејама које су темељно супротстављене ономе што Порфирије говори. Када чују Рафаила, реагују као бубашвабе, осете се угрожено, беже, прекидају контакт... Порф би, рецимо, рекао да ,,уметничко стваралаштво има смисла само ако је литургијско", а Рафа да су ,,за Цркву велики умјетници само људи који имају велики проблем". Тако је и са свим осталим темама. (Нећу да тролујем тему, спонтано се расписах.)
  2. Мени после онаквог писма о Порфирију овако нешто уопште не изгледа изненађујуће (делује ми да си ти изненађен). На неки начин, Порфирије је лакмус-папир. Мени лично је довољно да видим и само то да Порфирија неко не помиње, да изоставља упућивање на њега у наступима и разговорима - у позитивном смислу, разуме се - па да подозревам неки проблем, а камоли то да неко онако јадно пише о њему. Рецимо, више пута сам чуо како Порф похвално упућује на Атанасија и Амфилохија, али њих двојицу нисам никад чуо да њега помену. Порфирије, иако је знатно млађи од њих, није у задњих 25 година мање присутан у јавности, и то као најизразитији узор хришћанског пастира. Колико је само интервјуа дао Григорије и причао о којекаквим баналностима, а никад да помене владику из своје генарације који је толико људи привео Цркви. То су ствари које се читају између редова, а између редова су зато што су они кукавице и зато што су болесно љубоморни. Исто важи и за однос према оцу Рафаилу. Рафаило је, такође, један лакмус-папир. (Ти си раније написао неки катастрофално промашен текст о Рафаилу и одмах сам те отписао. Међутим, на основу других текстова, касније сам увидео да просто ниси упућен у ствар.) Углавном, након онога што су Перишић и Кубат написали јавно, и онаквог понашања Перишића на седници, мене не би изненадило ни да се потурче сутра, постану београдски имами. Реис-ул-улема Перишић. Неки смешни Перишић и Кубат да себе доживљавају као путовође и пљују на Порфирија? Па то је стварно патологија! Професори универзитета, а онако недостојанствено писмо да састављају... То само значи да су они одавно били бубашвабе на факултету, а да се сад само упалило светло.
  3. Опет ти о Фиковој рехабилитацији... На то бих пристао искључиво ако би био теби надлежан владика. Чисто да никад више овако нешто ни не помислиш, а камоли напишеш. Свако озбиљан ко има искуство у Милешевској епархији зна да је Фићко радикалан пример промашеног личног позива и владике и веома, заправо страшно опасног и скупог промашаја СПЦ. Поређења са Максимом и сл. не треба правити, јер то је као да се питамо је ли горе имати рак коже или рак јетре. Једном сам чуо да је Таса био тај који је предложио Филарета за епископа. Не знам да ли је то тачно. Ономе ко нема појма о њему довољно је да прочита његово последње писмо Патријарху Иринеју од пре коју годину (има на нету), па да види какав профил је у питању. Међутим, оно што се не зна јавно неупоредиво је озбиљније и страшније. Ако је владика неко ко је пастир свога стада, Филарет је био сазивач вукова и њихов помагач у клању.
  4. Одакле то да је Вучић то могао? Сам си претходно написао да онај ко призна К* мора надрљати од народа ако то није народна воља. Њему је циљ да остане на власти и након признања. Друго, није Вучић једини чинилац власти. Његова власт је само један вид власти. Ту су стране силе као активни чиниоци, дакле и Русија. А и Црква. Треће. Годинама траје тенденциозно излуђивање народа, убијање у појам. Потребно је хиљаду пута и на хиљаду различитих начина представити човеку да је борба за Косово и Метохију бесмислена, да би се добио што мањи отпор при признавању. То он чини кроз убијање сваког људског достојанства на свим пољима на којима стиже. Вучићев режим је чиста пројекција нихилизма. Четврто. Тих 700к чланова и још толико симпатизера су 90% национално опредељени бирачи и они су сви (сви са којима сам ја имао неко искуство) убеђени да Вучић води патриотску борбу за очување целовитости Србије. Пето. Да се Вучић одлучио на тај последњи корак, не би ли добио директан отпор Цркве? Патријарх, Буловић и толики други својим делима врло јасно говоре да би се таквом Вучићевом покушају директно супротставили. Уз то, ко би мене лично, а и тебе и толике друге, зауставио у сваком облику давања отпора? Ја лично свако Вучићево понашање видим као заједничку процену и одлуку оних којима служи и њега. Они су заједно морали много тога да учине да би створили ситуацију у којој практично тек сада уопште постаје могуће да он уради оно због чега је доведен на власт. Али, њему је стало да остане на власти и после тога, а налогодавце за то брига. Они су, с друге стране, свесни да је он једина права прилика за то и допуштају му временски маневар. То да је Вучић једина и историјски непоновљива шанса не кажем ја, него високи представник у БиХ: ,,сад или никад". Сваки други политички режим би имао неупоредиво мању моћ. Ови трифуновићи, ђиласи, јеремићи су смешни играчи наспрам њега. Ја не знам какав је стварни став Русије и да ли би Русија ставила вето без обзира на то шта Вучић хоће, али знам да је став Цркве и доброг дела народа такав да би Вучић био најдиректније конфронтиран са њима и да би ускоро пао. Стање у Србији је све неповољније, јер је Срба све мање а и све смо духовно болеснији, али је на светској сцени из дана у дан стање повољније. На тој клацкалици се клацкају Вучко и независност шиптарије.
  5. Ти си луд. Ове године сам пет пута био на Косову и Метохији, са толиким људима разговарао... Они се дословно само једног сценарија плаше, а то је хрватски сценарио из '95. За њих не постоји апсолутно никаква будућност са шиптаријом доле. То што ти говориш, поред тога да си умро, у пракси значи и бежање преосталих Срба, долазак на београдске улице, живот на железничкој станици итд. И значи останак српских монаха, којима таква ,,решења" и ,,завршеци" неће значити ништа. Шиптарија се неће зауставити док последњег монаха не убије или не протера. Правда је спора, али достижна.
  6. Да ли за тебе ,,Србија" подразумева и 100.000 Срба који данас, док ти куцкаш овде, живе по енклавама? За тебе је Србија малограђанска скупина која би да одлучује о другима онако како о себи никад? Ко си бре ти да или било који политичар да одлучује у име и о животу Срба из Ораховца, Ранилуга, Пасјана, Велике Хоче, Осојана? Бруко српска. Христос је страдао и васкрсао: дакле, косовско питање је тада решено и завршено. Само ниси обавештен.
  7. Пази, овде Порф каже да је Сергеј Трифуновић за независно Косово и да са те позиције критикује Вучића и поделу. Каже да је Сергеј био код Саве Јањића, да сам Сергеј то каже. Каже да му је (Порфирију) норвешки амбасадор рекао да су они који су разумели НАТО бомбардовање (у смислу као донекле оправдано) били ,,ти и ти" из Цркве, алудирајући на Саву Јањића и вероватно на Теодосија. Зашто измишљаш то што пишеш?
  8. На моју катедру - за општу књижевност - запосле неког асистента, мужеложника, не знам како, ваљда преко везе. Тип био скроз нестручан за књижевност (предавао Дантеа а није прочитао Нови Завет), а и недаровит за професора, и његови часови су личили на средњу школу из америчких серија. Напише скандалозно лош докторат о Оскару Вајлду, буквално на средњошколском нивоу, а уз то фалсификује неки краћи научни рад - превео с енглеског. Катедра одлучи да га моментално избаци. Међутим, покрене он студентарију са разних група којима је држао хипи вежбе и новине, и они напишу петицију против прогона и хомофобије. И? После два-три месеца тип се врати на катедру, као доцент, и сад је ту до пензије. Какве везе имају студенти и петиција са научном нестручношћу и подметањем? Али, прошло. То су мислили да може проћи и у Цркви. Но пасаран. Јадни су сви ови који су у томе учествовали и треба што даље од школе да буду.
  9. А у интервјуу за НИН Макс је рекао да је образложење смене претежно засновано на техничким питањима професуре, а у мањем делу и на његовом учењу. Овде имамо једну страну о техничким питањима и то само један разлог, а две стране о учењу, у којима налазимо четири разлога. Дакле, сада је јасно да је то чиста лаж! А оволику и овакву критику за таоизам свео је на критику ,,благонаклоног" односа према таоизму.
  10. Преко је потребно је да будеш и на ПБФ и у Београду. Надам се да ће те позвати. Превише је млакоња на погрешним местима.
  11. Чуо сам да је Таса дошао на факс јутрос... Није ми јасно што су дизали оволику фрку онда. Или су мислили да ће моћи да прођу са овом харангом, па су се ипак предомислили. Штета. Јер био је ред да их још десетак отпутује...
  12. Можда на ПБФ уместо Тасине Похвале Православља треба увести Еразмову ,,Похвалу лудости", чисто због духовитости будућих доктора.
  13. Не дај да те Максин унтерганг тако обесхрабри. Има живот смисла и ако Макса не буде професор и српске епархије у САД остану српске.
×
×
  • Креирај ново...