Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

Bokisd

Члан
  • Број садржаја

    4366
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

1 Follower

О Bokisd

  • Ранг
    Не мисли да оде
  • Рођендан 07/22/1970

Скорашњи посетиоци профила

1180 profile views
  1. Daj, bre, Gajicu,... ubaci i neki pozitivan lajk,... da se obradujem malo,....
  2. Odavno sam citao o isihazmu i metodama koje su monasi primenjivali kod Isusove molitve. Ovaj tekst nije los kao uvod u tematiku. Ovi fizicki aspekti molitve su, kako se navodi u tekstu, samo spoljasnji instrumenti koji pomazu kod usredredjivanja na molitvu i na sabiranju misli, kako da kazem, u sto jaci impuls i osecaj i veru u toj kratkoj umnoj i srdacnoj molitvu koju upucujemo Bogu. Sto se tice, psiholoskog i prakticnog dela isihazma, koliko se secam, postoji dosta tekstova i dela otaca ( o ovom aspektu molitve ), koji se nalaze na raznim mestima u njihovim knjigama ( ne secam se da ima bas skupljeno sve na jednom mestu ). Mozda moze da se nadje, pod pojmom ....trezvenost uma, usredsredjenost , paznja.... itd http://www.tebe-trazim.com/forum/viewtopic.php?t=1223
  3. Mislim da je ovo stvarno vrhunska tema. Koliko sam upoznat, malo kroz praksu, vise kroz citanje razne duhovne litelature, , postoji u nasoj veri borba sa mislima i pomislima, kroz molitvu i bogomislije i sozercanje Boga i njegovog delovanja kroz ljubav prema coveku i svetu. Neiscrpna tema o kojoj su pricali i pisali najveci oci podviznici i bogoslovi crkve. Recimo, secam se jednog citata od nekog oca, da je vrhunac borbe sa pomislima, kada, se umom sidje u srce putem kratke molitve Bogu i kada ( parafraza ) covek deluje....kao kada se popne na visoko drvo i strazi i gleda iz daljine dolazak divljih zverova, tako covek i kada udje umom u srce, strazi nad mislenim 'zverovima' i vidi iz daljine sam zacetak strasnih misli i pomisli koje izlaze iz dubine srca i moze jos u tom njihovm zacetku da ih vidi i prekine njihovo delovanje na srce i volju covekovu..... Za nas 'obicne' laike vernike, je ipak ovo previse daleko i uzivseno delanje i koliko sam upoznat, vise se savetuje, lagana koncetracija i stalna paznja usmerena na smisleno i jasno razumevanje reci molitve i na to' da nas Bog slusa i gleda.
  4. Pa, dobro, da se nasalim,....umetnicko - estetsko - duhovno i ljubavno zadovoljstvo...
  5. Ok. Samo sto mislim, da treba ipak, vise protezirati, prenosno znacenje ( tako sam nasao i procitao kod otaca )
  6. Slazem se, prvo treba pogledati litelarni i bukvalni smisao, pa, ako treba i ako je neophodno i dublji, alegorijski i duhovni kontekst. Koliko znam, bas, da bi se izbeglo gledanje na ovu pesmu kao prosti telesni ljubavni odnos izmedju dvoje koje se vole, cela ova knjiga se tumaci alegorijski. Pa, se tako, idilicni i lepi i uzviseni ljubavni odnosi izmedju muskarca i zene prenose u neku drugu duhovnu ravan gde se sozeracavaju i objasnjavaju neke druge stvari i dogadjaji u nasoj veri. Kao recimo, odnos Hrista i njegove Crkve, odnos hriscanske duse i Boga, ili, odnos strarog i novog Izrailja prema Bogu.
  7. Pa, nista, Gajicu. Ako imamo volje i zelje , da polako i opusteno razmisljamo , i otkrivamo,...... dubine misli i opisa, .....koji postoje u Pesmi nad pesmama : http://bible.optina.ru/old:pp:01:01 "О сем свидетельствую, намереваясь коснуться таинственного торжества, изображенного в Песни песней. Ибо описанными здесь действиями душа некоторым образом уготовляется в невесты для бесплотного, духовного и невещественного сочетания с Богом. «Иже всем хощет спастися и в разум истины приити» (1 Тим. 2:4), указует здесь самый совершенный и блаженный способ спасения, именно посредством любви." ( sv.Grigorije Niski )
  8. Recimo, i ovako prica Pavle : " А ја хоћу да сте ви безбрижни. Ко је неожењен брине се за Господње, како ће угодити Господу; А који је ожењен брине се за светско, како ће угодити жени. Друго је жена, а друго је девојка. Која је неудата брине се за Господње, како ће угодити Господу, да буде света и телом и духом; а која је удата брине се за светско, како ће угодити мужу. А ово говорим на корист вама самим, не да вам наметнем замку на врат, него за лепу и пристојну службу Господу без сметње. " ( 1. Kor. 7, 32 - 35 ) Sigurno moze da se ,....bez smetnje pristojno sluzi Gospodu..... i u braku, samo treba sve to lepo dogovoriti i posloziti, , nekako.
  9. Pa, ne znam, tu je negde....mozda u kontekstualizaciji stvari, ( ) ....tako i ove pesme nad pesmama....
  10. Jeste, morao je da ima iskustvo i zamisao i misao o realnim stvarima. Ali, se ono sto je imao kao iskustveno,....tumaci se u prenosnom znacenju. Bar sam ja tako nasao. Mozda imas neke druge citate od otaca ?
  11. Koliko znam i koliko sam citao, kod otaca je alegorijsko tumacenje ( nisam pronasao drugo ). Recimo, meni licno je sasvim odgovarajuce, da je neka alegorija. Mislim, SZ je u pitanju, koji je sav u nekim slikama i praobrazima, tako, verovatno i ova pesma.
  12. Ali, Trifke, zar se Pesma nad pesmama, ne tumaci alegorijski ? Mislim, da nema veze sa odnosom muskarca i zene, sve je u prenosnom smislu i kontekstu, ....odnosi se, na neke druge stvari i dogadjaje.
  13. Naravno, iz srca, pa, ..preko ociju,.....pa, se ponovo vracaju u srce,.... sve povezano, ....sta da radimo. I, polako , bre, Gajicu, i sa tim razvlapocenjem, ....i, sa ove' , ...strasti....
×
Bokisd - Живе Речи Утехе