Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Славиша Буквић

Члан
  • Број садржаја

    27
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Славиша Буквић

  • Ранг
    Почетник

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Не знам под којим именом ћу се овде појавити јер једно време нисам могао под својим,не знам зашто.Због тога ћу написати - ја сам Жељко Познановић из Београда.О неким стручним филмским стварима о којима Коларић говори нисам компетентан да ја говорим па и нећу,али сматрам да је Коларић можда и несвесно рекао неколико великих истина које разјашњавају овај филм до краја и неке недоумице које су се појављивале код управо православних гледалаца..Аутор есеја веома је добро приметио да се режисер упознао са литературом житија светих, боље је рећи него старческом .Толико се добро упознао да је филм житијно-типолошки што је просто невероватно да неко успе да сними и то још човек коме например агиографија није струка.Као да му је консултант био Топоров или неко од највећих стручњака за средњовековну руску књижевност.То да неко успе да направи филм у форми типолошког житија данас је чудо Божије.Постоје тако типови житија покајника,оних који су били побожни од малена,светих владара,епископа,мученика.Не знам да ли је неко у стању данас да напише и такав роман.Дакле снимање овог филма и сам филм је ремек дело.Поготово што Коларићјасно,гласно и храбро каже да је ово филм за гледање за биоскоп-Дакле да доводемо ствар до краја комервијални филм.Направити житијни комерцијални филм је чудо-Зашто је то битно.Многи православни гледаоци са којима сам причао гледали су овај филм из 2006 и филм Цар из 2008.У филму Цар Лунгина, не само да је сама идеја царства,па тиме и државе приказана карикатурално него су и искривљиване и историјске чињенице.Једноставно поједини људи који нису стручњаци ,а филмови се и не праве за стручњаке него за гледаоце ,гледали ова два филма доживљавали су некако у пару.Па су се многи након филма Цар из 2009. разочарали у филм Острво гледајући Лунгина као проповедника анархизма и антидржавности где је једино решење одлазак на пуста острва.Овај Коларићев есеј руши ти предрасуду Филм Острво је једноставно генијална и прецизна уметност, а не део неких идеолошких пројеката. Исправно је и то да ми немамо идеју о средњовековном православном монаштву па немамо ни о Византији.Средњи век увек замишљамо као запад. Добро је да је Коларићна писао да је филм ''Рубљов'' један велики неуспех.Ту колико се сећам Андреј Рубљов чак и убија човека.Да ли је Тарковски проблематизовао положај уметника у СССРу па нисам баш сигуран.Наиме он је тражио веру и одлазио код православних духовника.Али све је то била нека магловита духовност.Он не само да није био православан него није био ни просто речено религиозан човек.Сећам се читао сам у ''Руској мисли'' париском руском емигрантском и антисовјетском часопису последњи интервју са Тарковским пред смрт.Добијао сам редовно тај часопис.И интервју са Тарковским.Овде је нарочито од Жарка Видовића приказиван као православан,чак као апологета православља.Дакле у интервјуу пред саму смрт неколико дана ,пошто је боловао од рака,Тарковски говори како је ишао код православног митрополита Антонија(Блума) титуларно сурошког у ствари лондонског као је сам рекао да га митрополит увери да се причести јер сам себе не може да увери.И шта се дешава.Он каже митрополит није успео да ме увери да пред смрт треба да се причестим.Чак мало и бизарно.И зашто иде у Лондон зар у Русији нема духовника. У сваком случају хвала Павлу Лунгину на генијалном филму'' Острво'' и Владимиру Коларићу на јасним објашњењима.
  2. Ја сам Жељко Познановић из Београда који у једном тренутку нисам могао да се улогујем под својим именом па сам узео овај псевдоним. Пракса у нашој Цркви за време патријарха Германа била је да се код оног који је крштен у било којој конфесији која признаје Свету Тројицу не понавља сама формула крштења него све остало и наравно миропомазање.Понављање формуле крштења свештеници су доживљавали као бохохулно. Ово што Ђуровић сматра за прву и другу књигу Догматике сматрао је и Флоровски. Има једна ствар из треће Догматике која је изашла 1978. године и за коју је Јустина митрополит Филарет поглавар Руске заграничне цркве оптужио за јерес.Наиме 1979.изашао је у Каленићу превод његовог текста да Јустин у трећој Догматици говори о Посебном суду у облику митарстава али да то учење у било каквом облику није православно него је преузето од римокатолика.Мислим и да је дотични Филарет проглашен за светог. Занимљив је став Комисије за катихизацију Руске православне цркве МП коју изражава њен председник Алексиј Осипов када каже да је то не само неправославно него и материјалистичко учење. О Јустину доста знам од владике Саве и од Драгоша Калајића чији је деда био прота Милош Парента ректор богословије Јустину.Када сам Амфилохију рекао да ми је владика Сава много причао о Јустину што је слушао од старијих владика као Иринеја Ћирића бачког као дечак,рекао ми је Амфилохије ја сам га питао зашто мени неће да прича.Ја сам му одговорио -питај га. Јустин не може бити крив за талибанизацију због онога што је писао већ више за утицај преко Атанасија Јевтића који је унео канонски беспоредак у доба патријарха Павла.Сећам се када ме је Акакије шеф старокалендараца наговарао да пређем код њих ја сам рекао да ја то не могу јер су моји преци мученици за веру и да се ја не могу одрећи патријаршије никада.Онда је он рекао али ја сам читајући твоје текстове(дакле моје) одлучио да напустим СПЦ.Ја сам био веома потресен тиме и наравно отишао у Крагујевац код владике Саве који ми је рекао.Ја у Вашим текстовима нисам видео ништа што је на нормалног човека могло тако утицати нисте Ви криви што људи тумаче како могу и хоће.Ето мој мали прилог.
  3. Не разумем о чему се ради јер се Качавенда назива од стране патријарха Зборничко-тузлански епископ што он дуже времена није.Да ли је то нешто старо или када је то било.
  4. Тесла никако не може бити светитељ јер у српском црквеном језику светитељ је епископ који има пуноту тајне свештенства и посвећује свештенике.За оне који нису епископи кажемо свети.Например свети преподобни Серафим Саровски.Светитељ се обично употребљава за свете епископе.Али добро.Још ми је већа мистерија да неко живи на Светој Гори па иде да докторира.Шта ће му то стварно не разумем.Како је неко овде поменуо поштовани аутор као да је заборавио свете мученике који су изнад свих других светих јер су дали свој живот за веру,а неће бити да су се молили за читав свет.Поред тога не знам о каквој процедури за проглашење светим говори аутор.Код нас нема такве процедуре.Свети Сава например никада није прошао никакву процедуру нити је проглашен светим па је ипак наш највећи светитељ.Што се тиче Николе Тесле никада ми није ни пало на памет да би он био свети.То се дешава(такве иницијативе) зато што нецрквени људи то-свети-доживљавају као титулу којом се неко уздиже и даје му се чин.Као што свако може постати министар или епископ изгледа да свако може постати свети.Народ мисли да је свако ко је проглашен светим добио неки чин па је и онај ко је то случајно постао исти у рангу као Свети Петар например првоврховни апостол.
  5. Не разумем зар Господ не може да се јави.Постоји тенденција у православљу да је неверовање у чуда знак неке побожности, а свако чудо прелест.То долази од Игњатија Брјанчанинова о коме се треба обавестити из Путева руског богословља Флоровског. Бог може да се јави коме хоће и како хоће.То нема везе са подвигом.Ми нисмо будисти.На крају чудо евхаристије је веће од сваког другог чуда.
  6. Ово је све тачно и паметно што каже овај свештеник.И то врло кратко и јасно.
  7. Па наплаћују казне ако неко иде у фармеркама без мајице или слично.А Београд јесте град на води па иду људи као на мору имамо хвала Богу језеро и две реке.Београд је најлепши град на свету.
  8. Такви као Радуловић желе да наплаћују порезе да би парохије довели у ситуацију да не могу да плате па да им одузимају храмове.Црква је сиромашна јер је и наш народ сиромашан-Ево код нас у једном делу Београда једва смо покрили цркву.Нема пара.Срби су сиромашан народ.Ово што се врте имена тајкуна па и ти су више у дуговима него што имају а није то Русија где стварно постоје богати људи и има их много.
  9. Пазите у мнонотеистчким религијама па и у хришћанству нема духовних закона као у теозофији или неком будизму.Постоји живи и личносни Бог и у крајњој линији СВЕ зависи од његове воље.То је тврда храна.
  10. Само једно мало упозорење као правник ако идете нпр.по Београду у шорцу или купаћем костиму могу да вам наплате казну због нарушавања јавног реда и мира.Наплаћују и кад људи иду боси.Тако чувајте се.
  11. Саша Радуловић не постоји.Оно што зовемо Саша Радуловић јесте пројекат западних служби.Саша Радуловић као личност нестао је приликом прављења тог пројекта.
  12. Само као предлог за размишљање наводим да Велики Шеик из 11 века Ибн Атаулах ел Искандери који је оснивач Шазилијског тариката (суфијског реда) које је можда најдуховнији и проширен је навише у западном делу северне Африке сматра да је најглавнији узрок душевног бола(тескобе у грудима) Божија брига о нама да га никада не заборавимо.Овде је неко навео да су наши духовници говорили да је свет човек срећан и весео.Не могу да се сетим тога где су то говорили можда на мотивационим постерима.И сам Спаситељ каже-Жалосна је душа моја до смрти.Има једна кљига написао је неки Ром Ландау-Бог је моја авантура.Ко је озбиљно ушао у то никада не зна шта ће бити.
×
×
  • Create New...