Jump to content

Desiderius Erasmus

Члан
  • Број садржаја

    1060
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    1

Репутација активности

  1. Хахаха
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Ćiriličar у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Ко, јел' ја? Ма нећу, где би ја то то, а још на тебе...јер да си ме наљутио написао бих ти коментар 4 пута А4...овако смо топла браћа...ово не тумачи буквално...има разне топле браће данас...некога подгеје ово, некога оно...
  2. Волим
    Desiderius Erasmus got a reaction from TSCHeTSCHen in Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Ne vara se... Nastup ti jeste pridikujući, sa kilometarskim komentarima kojima želiš da demonstriraš svoju pamet...
    Zar ne možeš da pišeš kraće komentare koje bi imalo smisla čitati? Zar zaista misliš da je neko došao na forum da bi čitao tvoje kilometarske opservacije?
  3. Радостан
    Desiderius Erasmus got a reaction from Ćiriličar in Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Dakako, pitam sve što mi nije jasno. A upravo sam završio čitanje argumenata fanariota:
    Васељенски трон и Украјинска Црква – Сведочанство докумената
    TEOLOGIJA.NET Захвалност Васељенска Патријаршија изражава своју захвалност истакнутим истраживачима, грчким и руским, који су својим... A sad tražim argumentaciju ruske strane.  
  4. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from Жика in Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Dakako, pitam sve što mi nije jasno. A upravo sam završio čitanje argumenata fanariota:
    Васељенски трон и Украјинска Црква – Сведочанство докумената
    TEOLOGIJA.NET Захвалност Васељенска Патријаршија изражава своју захвалност истакнутим истраживачима, грчким и руским, који су својим... A sad tražim argumentaciju ruske strane.  
  5. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from Жика in Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Ne vara se... Nastup ti jeste pridikujući, sa kilometarskim komentarima kojima želiš da demonstriraš svoju pamet...
    Zar ne možeš da pišeš kraće komentare koje bi imalo smisla čitati? Zar zaista misliš da je neko došao na forum da bi čitao tvoje kilometarske opservacije?
  6. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from dragisa in Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Ne vara se... Nastup ti jeste pridikujući, sa kilometarskim komentarima kojima želiš da demonstriraš svoju pamet...
    Zar ne možeš da pišeš kraće komentare koje bi imalo smisla čitati? Zar zaista misliš da je neko došao na forum da bi čitao tvoje kilometarske opservacije?
  7. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from Жика in Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Mada je tu bilo i još nekih stvari:
    49 Evo, ovo beše bezakonje sestre tvoje Sodoma: U ponosu, u izobilju hleba i bezbrižnom miru beše ona i kćeri njene, a ne pomagahu siromahu i ubogom;
    50 Nego se ponašahu i činjahu gadove preda mnom, za to ih zatrh kad videh.
  8. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Vladan :::. у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Старац га критикује што у својој теорији није консултовао православне теологе и Оце него протестанте, јевреје и масоне. Дакле није реч о ТЕ. Јер ако старцу (суштински и највише) смета (само) ТЕ онда није ни битно шта о томе кажу јеретици, битно је само одбацити ТЕ. Он међутим то нигде не каже него само да се (теолошке) теорије и апологије проверавају Писмом и Оцима. А чудно је да старац не каже директно суштинску и најважније ствар у разговору него све време прича о (нечему несуштинском тј.) књизи.
    Може да се учита да старац мисли и на ТЕ на неки начин, као што сам описао у пасусу о узвичнику.
     
  9. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Vladan :::. у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    У преводу на српски се у том пасусу уз реч теорија дају и две речи "мишљење" и "становиште" које су синоними код нас што доприноси нејасноћи на шта се односе (на теорију писца књиге или на ТЕ). На грчком се дају различите речи од којих би се једна буквално превела као "став, поглед (на нешто)" (тј. становиште) а друга као "одговор, приговор, реплика, апологија". Дакле, што се мене тиче, на грчком је јасније да је старац критиковао лични став, апологију, теорију писца књиге а не ТЕ.
    Друга ствар је што овде имамо дипломираног богослова који пише књигу као потврду еволуције. Не пише да је завршио и билогију. Ја мислим да је мали број људи који заврше неки факултет тј. основне студије и онда пишу стручне књиге. Обично то раде магистри, доктори, професори. Овај је завршио само основне студије, нема података да је биолог, а написао теолошку књигу којом потврђује теорију еволуције. Дакле, није стручан ни са једне ни са друге стране да пише такве стручне књиге (на страну то што посао теолога и није да доказује научне теорије нити ми је јасно како би то изгледало). А ако је у све то уплео још и протестанте, јевреје и масоне онда није ни чудо да је све то смрдело.
    Трећа ствар је један знак узвика. Он је на крају реченице: "Кренуо је разговор и на крају се открило: да је мирјанин, иако дипломирани теолог, написао читаву једну књигу у прилог Дарвиновој теорији еволуције врста!" Овај узвичник говори да је писац зачуђен и изненађен да један теолог може да напише нешто у прилог еволуцији. То може да значи да је то став и старца који је био духовник писца. Ипак, оно што је старац рекао теологу је усмерено на теологову књигу (тј. на његову теорију, ставове, апологије) а не на саму теорију еволуције (мада могу у то да буду укључене и њене претпостављене теолошке и/или личне импликације).
     
  10. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Александар Милојков у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Ово је темељна и велика тема, у којој сам ја апсолутно сагласан са аутором текста. Теологија треба да буде спој, јединство литургијско-подвижничког живота и интелектуалног напора. Просто, то је и метод теологије као науке.
  11. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Драшко у Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Mučno je gledati ikonu Presvete Bogorodice ovako ...
    Moramo da razvrstamo malo stvari
    Gej parada je sad sve samo ne parada ljudi koji žele da manifestuju svoju slobodu! Pored ove slike sa ikonom, ima i ona gde neki muškarci (valjda) idu na povocu ko psi! 
    Svako od mojih prijatelja ko je gej, nadam se da sebi ne bi dozvolio ovo! 
    Ljudsko dostojanstvo je u pitanju, u krizi! Ikona je svetinja i čak i umetničko delo! U to se ne dira! Ne može se ni Mikelanđelov David unakaziti, i autor koji je bio gej, bi poludeo!
     
  12. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from Драшко in Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Mada je tu bilo i još nekih stvari:
    49 Evo, ovo beše bezakonje sestre tvoje Sodoma: U ponosu, u izobilju hleba i bezbrižnom miru beše ona i kćeri njene, a ne pomagahu siromahu i ubogom;
    50 Nego se ponašahu i činjahu gadove preda mnom, za to ih zatrh kad videh.
  13. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на obi-wan у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Sad tek stigoh i vidim da je taj tekst postavljen, i da si ga preveo.
    Eto, dakle, o cemu se tu tacno radi. I eto koliko je vazno da se sve sto se uzima kao argument prethodno dobro procita i prouci.
  14. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Срђан Шијакињић у Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Ваљда нико разуман ни не осуђује само чињеницу хомосексуалности. Али требало би да постоји разлика између биолошке чињенице да је хомосекс. неким људима урођена (шт није грех) и питања да ли је пристајање на живот у складу са урођеном сколоности грех или није. 
    Треће питање је, ако и јесте грех, на који начин приступити живим људима, који нису окренули леђа целој причи (и поред много грубих гласова из Цркве који једва да могу да сакрију презир и осуду) већ успркос свему жуде за Христом, али у датом тренутку немају снаге да се одрекну, најпростије речено, романтичне љубави и блискости другог човека, па макар он био истог пола...
  15. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Bokisd у Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Ovo je brate ono da se ne postaje recimo alkoholicar i pijanac odmah, nego to uglavnom ide polako, ajd jedna casica, pa neka slavlja, pa kafana i tako covek na kraju nazalost postane pijanac....  i tako i ovde, prvo se razvijaju razne strasti i na kraju covek izgubi osecaj i borbu protiv strasti i protiv samog sebe i onoga sto je lose u njemu i postane kao ovo sto se kaze... u bezbrižnom miru... i na kraju bude ovo u 50 stihu.... (jer nisu kaznjeni zbog onoga u 49. stihu, nego zbog toga u 50. koje je sodomski greh....sto je po novoj interpretaciji nekoristoljublje...)
    Сказано: «в сытости хлеба сластолюбствова» и величалась «Содома» (Иез .16:49). Ибо осодомившаяся душа, насытившись хлебом ведения, делается уже неукротимою и несносною...sv.Nil Sinajski...
    И о сем-то сказано одним из великих мудрецов, что если кто с великою роскошию будет питать тело свое, то душу свою подвергнет брани; и если придет в себя и примет на себя труд принудить себя, чтобы овладеть самим собою, то не возможет сего по чрезмерному разжжению телесных движений и потому что сильны и понудительны раздражения и щекотания, производимые теми, которые пленяют душу своими хотениями. Видишь ли в этом тонкость сих безбожных?....sv.Isak Sirin..
     Причина для гибели Содома указывается не вполне тожественная с Быт, но это потому что пророк говорит о ней в приложении к евреям и смотрит на корень зла.... 
    http://bible.optina.ru/old:iez:16:49
     
  16. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from Срђан Шијакињић in Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Mada je tu bilo i još nekih stvari:
    49 Evo, ovo beše bezakonje sestre tvoje Sodoma: U ponosu, u izobilju hleba i bezbrižnom miru beše ona i kćeri njene, a ne pomagahu siromahu i ubogom;
    50 Nego se ponašahu i činjahu gadove preda mnom, za to ih zatrh kad videh.
  17. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Срђан Шијакињић у Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Мени исто делује невероватно да је Содом симбол негостољубља.  Али свакако не мислим ни да је симбол хомосексуалности као такве, већ једне неумерености, изопачења и робовања телесним страстима. Не видим како два моногамна хомосекс. који заиста воле један другог као особе могу да буду слични становницима Содома који су оргијали и били спремни и да убију само да би задовољили своје нагоне = силовали путнике намернике.
  18. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus got a reaction from Срђан Шијакињић in Иконе и Дуге: Why I carried a rainbow Icon of the Bogorodica to Belgrade Pride 2019   
    Da, tamo se nije radilo o prostoj homoseksualnosti već o homoseksualnim silovateljima. Što ne znači da homoseksualni odnosi nisu sami po sebi greh, ali ne možemo poistovećivati te dve stvari.
  19. Волим
    Desiderius Erasmus got a reaction from TSCHeTSCHen in "Исус између ислама и хришћанства" - јавна дебата [НАЈАВА]   
    Ipak bih ja taj sud ostavio Bogu. Niko nije kriv što se rodio u islamskoj zemlji.
  20. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Vladan :::. у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Колико видм писац књиге износи сусрет и разговор старца са неким лаиком. Чудно је да је контекст исповест а овде писац износи детаље разговора, што значи да је тешко да је реч о исповести јер онда не би могао да зна детаље тог разговора.
    Реч је о лаику који је током богословских студија написао књигу у одбрану теорије еволуције. Старац му је приговорио да књигу није засновао на православним теолозима и Оцима него на протестантима, јеврејима и масонима. Објаснио му је да је теорија или апологија добра ако је потврђена било у Писму или надахнутим Оцима.
    Ко је тај човек, о којој књизи је реч и шта је он у њој све писао нема помена.
     
  21. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Vladan :::. у Raskol se zahuktava   
    Добро је @Bokisd одговорио.
     
  22. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Bokisd у Raskol se zahuktava   
    Pa, da, jer smatraju za RPC kao da nije na svojoj kanonskoj teritoriji u Ukrajini i VP nekako misli da je Kijevska Mitropolija olicena u ovim koji su postali raskolnici u odnosu na RPC u Ukrajini i m.Onufrija....
    .....i to je jos jedan bas veliki nonsens ... jer po kanonskom pravu, samo onaj ko je nekog proglasio raskolnikom moze i da primi njegovo pokajanje i da ga vrati u crkveno opstenje, .... dok je to sad odradio VP i prvo kao primio pokajanje tih raskolnika sto nije imao pravo da oprasta onima koje su neki drugi tj. RPC u Ukrajini proglasila raskolnikom.... (i jos koliko sam ispratio i to kao pokajanje je nekanonski i problematicno odradjeno...) i posle im cak i kao autokefaliju dodelio... sve to bre nesto ispada...kao kakao ....
  23. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на Bokisd у Raskol se zahuktava   
    ... komplikovana tema, ima negde na ovoj temi o Raskolu o tome negde mnogo vise , .... kratko receno, nema pravo, osim na svojim kanonskim teritorijama, sad VP tumaci po jednom kanonu sto mu je tamo negde u 4 ili 5 veku dao Vaselj.sabor da ima vlast nad ....varvarskim teritorijama.... da je sada cela dijaspora po kontekstu stvari ta 'varvarska' teritorija... https://svetosavlje.org/category/biblioteka/dijaspora/....
    .....sto se tice Ukrajine, Kijevska Mitropolija je bila pod VP sve do 1686. kada su je sporazumno predali Moskovskoj Mitropoliji i patrijarsiji i RPC,.... ali u cemu je sad fora, sto VP sad to naknadno tumaci da je to bilo samo privremeno i da oni mogu sada da vrate Kijevsku M. u svoju kanonsku vlast i tako su i dali ovima tamo autokefaliju... i izdali su ovo..... http://teologija.net/vaseljenski-tron-i-ukrajinska-crkva-svedocanstva-dokumenata/?fbclid=IwAR3GRDgOXBFclFPPp0GkotRJ-uB22duPvGdRvRqn5oRKNGiflxwH6pQovEE.... kao da nesto svedoci u njihovu korist, ali ima i RPC svoja svedocanstva dokumenata i spremaju jednu knjigu u kojoj ce objasniti kako stoje stvari iz njihove perspektive (ne znam da li je vec izdata).... to je ovako ukratko....
  24. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на obi-wan у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    Imas i bogoslova svakakvih brate.
    Ne znamo ni da li se to zaista desilo, a ako jeste ne znamo ni ko je taj covek, ni sta je on tacno mislio/ucio/podrzavao.
  25. Свиђа ми се
    Desiderius Erasmus је реаговао/ла на obi-wan у Свештеник др Оливер Суботић: Да нам дрвеће не заклони шуму: o „дарвинистичком“ спору из другачије перспективе   
    O. Oliver je to vec sam objasnio u tekstu, gde i pominje taj dogadjaj. Vrlo lepo je zaokruzio taj deo.
    Dakle, nauka koja cita ono sto pise u prirodi i bavi se prirodom je jedno.
    Pseudonaucna ideologija koja iz toga izvodi nakazne zakljucke je nesto sasvim stoto.
    Da, obavezno je da se o tome prica, bas kao sto kaze otac ovde, da se cuje i o zloupotrebama nauke.
    Ali sta to pricamo - zloupotreba nauke? Pa i samo Pismo su ljudi nebrojeno puta zloupotrebili.
    Nije ni do Pisma, ni do nauke, ni do prirode. Do ljudi je uvek i u svakom pogledu.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...