Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Море Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер WhatsApp Ubuntu Угаљ

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Васијан

Члан
  • Број садржаја

    996
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Жељко у Зоран Ђуровић: О причешћу   
    Пост је и ако човек рецимо једе ђачку паштету 6 недеља. Дакле само паштету и по које парче хлеба.
    Ајд да видим мајсторе који ће то диздрже.
    А овако пиче 6 недеља сваки дан неке слаткише, лигње, дагње, пите, посне буреке и којешатрије и још се гоје на крају.
    Пост је у томе да ти храна буде ништа, да не буде примамљива...а не да буде друга врста хране која ће опет да ти буде примамљива.
    И то је на крају само телесни пост+ уздржање од кекса.
  2. Хахаха
    Васијан је реаговао/ла на Жељко у Зоран Ђуровић: О причешћу   
    Значи АРХЕОЛОГЕ  не причешћивати!
     
    Знао сам да су грешници. Сву су нам историју изврнули!
  3. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Vladan :::. у Зоран Ђуровић: О причешћу   
    да пробам да допринесем разјашњавању
    ако буквално схватиш златоустог онда буквално нема ни за кога причешћа, можда неколицина живих светих на планети, али и светитеља да питаш има ли чисту савест и срце и беспрекоран живот рећи ће да он нема ништа од тога... и рећи ће да би сам себе одлучио од причешћа... али приступа јер зна да "без Бога не можемо чинити ништа"

    и хиљаде свештеника који служе у спц могу ли да се похвале таквим животом? не, а верници? ни они, и шта онда? да се нигде не служе литугрије? осим након крштења и пред смрт? зато мислим да цитат не би требало да се разуме буквално
    дакле, иако је цитат такав да вуче на буквално разумевање ја бих га ипак разумео да се односи на оне који устају од падова, труде се, покушавају све и колико могу да живе тако да имају чисто срце савест и живот
  4. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Trifke у Зоран Ђуровић: О причешћу   
    Meni je zanimljivo to sto apostol Pavle u prvoj poslanici Korincanima kao nedostojnost ne razlikovanje tela i krvi Gospodnje. Znaci ne bezgesnost nego se trazi razlikovanje pricesca od obince hrane. Strasna je zaista zloupotreba tog teksta. 
    1Cor 11:23 Jer ja primih od Gospoda što vam i predadoh, da Gospod Isus onu noć u koju bivaše predan uze hljeb,
    1Cor 11:24 I zahvalivši prelomi i reče: uzmite, jedite, ovo je tijelo moje, koje se za vas lomi; ovo činite meni za spomen.
    1Cor 11:25 Tako i čašu, po večeri, govoreći: ova je čaša novi zavjet u mojoj krvi; ovo činite, kad god pijete, meni za spomen.
    1Cor 11:26 Jer kad god jedete ovaj hljeb i čašu ovu pijete, smrt Gospodnju obznanjujete, dokle ne dođe.
    1Cor 11:27 Tako koji nedostojno jede ovaj hljeb ili pije čašu Gospodnju, kriv je tijelu i krvi Gospodnjoj.
    1Cor 11:28 Ali čovjek da ispituje sebe, pa onda od hljeba da jede i od čaše da pije;
    1Cor 11:29 Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući tijela Gospodnjega.
    1Cor 11:30 Zato su među vama mnogi slabi i bolesni, i dovoljno ih spavaju.
    1Cor 11:31 Jer kad bismo sebe rasuđivali, ne bismo osuđeni bili.
    1Cor 11:32 Ali kad smo suđeni, nakazuje nas Gospod, da se ne osudimo sa svijetom.
    1Cor 11:33 Zato, braćo moja, kad se sastajete da jedete, iščekujte jedan drugoga.
    1Cor 11:34 Ako li je ko gladan, neka jede kod kuće, da se na grijeh ne sastajete. A za ostalo urediću kad dođem.
     
  5. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Zoran Đurović у Зоран Ђуровић: О причешћу   
    Зоран Ђуровић: О причешћу две речи
    Јако леп дан. Литургија са мало људи, али се продужила до вечерас. И кроз тај наставак људи улазе у Тајну. Сатана је све урадио да одбије људе од причешћа. И ради и данас преко ових његових сарадника који одбијају под изговором побожности људе од причешћа. Лудачка идеја припреме за причешће... Да ли си спреман за причешће? Ја бих као поп морао свакодневно да постим по том правилу, а да дам да ми неко други са женом прави децу. Објашњавах, на линији Василија Великог, како дете не зна рационално ко је његова мајка али познаје сису и како мајка много више зна ствари око своје бебе. А да је дојење неопходно. Тако се ми овде дојимо Христом. У овом свету смо као бебе. Не знамо. Али ћемо једног дана знати као што смо познати. 
    И гледам вечерас жену која прича као права хришћанка, а ништа није знала о хришћанству. Јела је јутрос, јер узима и лекове, али јој рекох да се причести јер ко зна када ће јој се прилика поново указати. И да ли ће је имати. Каква је лепота настала из целодневног дружења... 
    Ја сам давно поздравио неки јуридичко-моралистички свет. То кад кажем не мислим да не разликујем шта је добро или зло, а гледам да никоме не чиним зло. У две заповести је све садржано. Нема ту много памети. 
    Није ово пролазна ствар, него нешто што је сазрело временом. Ова ће и даље да ме оптужује као маскилисту, али је то безначајна ствар, која улази у сферу шале, док она улази у сферу божанског. 
    Не желим да причам превише, јер је то нека интима коју овде не бих делио, али сам скоро у Палерму имао и случај миропомазања једног детета са озбиљним проблемима, а које је, како кажу његове бабе (тајна обављена као у време комунизма у бившој Југи, тајно), променило поглед. 
    Како сам имао много оваквих ситуација, видим да Господ на почетку даје и "објективне" знаке који се препознају. 
    Ови "душебрижници" заборављају да је Господ и Јуди дао причешће. Притом заборављају да је Господ бисер који не може да се опогани. Па они узимају да вагају коме дати или не тај бисер. На нашим фрескама се показују анђели који у пехарима скупљају Исусову крв. Али је она праштала на све стране, јер су њега бичевали и млатили из све снаге. Та крв је капала на земљу. И то је наша храна. И ти узимаш себи за право да одлучиш од причешћа девојчицу од 6 година која је пре литургије у манастирском дворишту појела трешњу? Људи, да ли смо ми људи? 
    Овде је неверје на сцени. Опсесивни покушај неверника да Господа замене правилима. Дојиља је закон. Та Млекопитатељница...

  6. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Nebojš.a in Зоран Ђуровић: Шта има Амфилохије против Степинца?   
    Нема потребе да будеш дрзак и безобразан. Не знаш ко сам, нити како живим. Нити сам тражио твоје савете. 
    Објашњења од тебе не видех, нити си иоле способан да их предочиш, јер ни сам не знаш шта мислиш и шта тврдиш. Не умеш да саставиш једну конкретну теолошку мисао, а на конкретна питања си избегавао одговор на врло перфидан начин. Просто се чудим како Ви уопште завршавате тај Т. Факултет, али добро.Тако да уопште ми није јасно шта си уопште тражио на овој теми, као и целокупно твоје навијање и изношење мишљења, без икаквих аргумената.
     
  7. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Nebojš.a in Зоран Ђуровић: Шта има Амфилохије против Степинца?   
    Не, тај филм више нећете гледати. Да се вртим у круг на тај начин, са неким као Ви, нема Више смисла. Све има своје границе. Свако ко жели може да упореди докле је дошла Ваша дрскост у извртању и манипулацији.
    Богу хвала, долази ново време, и све јереси које лебде по етру ће бити санкционисане. Почиње ново поглавље у Православној Цркви, када ће се неки ствари, коначно, почети кристалисати. Тако да ћемо и Вас, ако се не покајете пре тога (а чисто сумњам) видети са онима изопштенима из Цркве. У животу ништа није случајно, тако да није ни случајно што припадате баш Константинопољској Патријаршији. Мењају се ствари полако, и ове Ваше херезе ћете моћи да просипате још само на Фејсбуку и овом Форуму (док не дођу и нека боља времена за СПЦ и она се побрине и за ове интернет ствари) код истих људи који су се примили на Ваше слатко умовање, док остали народ све више и више проваљује о коме се ту ради. Они који су се примили, они су се примили. Као и код Артемија. 
    Тако да се поново враћам на исто са Вама (а притом оно што учитавате код мене, код себе не видите. Јер све исто, само много горе видим ја и многи други код Вас), јер нема сврхе. Све што писах, писах због оних који би ово читали, да би могли да упореде какве небулозе Ви износите. На већину ствари је одговорено и речено, али Ваш про-језуитски софистички ментални склоп никада неће моћи то да разуме, макар ја, или било ко други, одговорио на још милион питања.
    Као што рекох, Богу хвала, иде ново време, када ћете и Ви и сви остали јересиисповедници (и остали који на било који начин урушавају Цркву) бити санкционисани и одлучени. Тако да се не бринем много. Вама је "сав живот" ФБ и Форум, јер на другим местима (и у Цркви глобално) Ваше писаније нико не шљиви баш много, нити ће икада шљивити. Овде једино имате некакву пажњу, али ни то неће још много дуго да потраје, јер ће се Црква кад-тад морати побринути за ове домене црквеног живота, а ја сматрам да ће то бити у скорије време. 
    .
  8. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Ivan Marković in Liturgija gde i kako   
    Св. Литургија се може служити на било коме месту. Битно је да се савршава на Антиминсу (https://sr.m.wikipedia.org/sr/Антиминс). Наравно, цркве (објекти) се граде због тога (ради служења Литургије и осталих Св. Тајни) и то је природно место за литургијска сабрања, то јест парче освештаног простора које се разликује од остатка света. Међутим, пошто на неким местима (из различитих околности) нема услова за храмове, онда се из снисхођења дозовољава да се служи у просторима који нису освештани и предвиђени за богослужења. 
    Што се тиче пушења. Ако гледамо искрено и прецизно, наравно да се ради о "ђаволској работи", јер сваки порок и свака греховна навика којој робујемо (а притом вршимо и геноцид и тихо убијање нашег тела) је везана за ђавола. То јест, све што није у сагласју са вољом Божијом, везано је за свет палих духова и нашу палу вољу и природу. Притом, пушење подгрева скоро све остале страсти и наркотички делује на човека и његово унутарње биће (убија осећај за истинско покајање, а тиме и способност за обожење - које је смисао и сврха живота) и савест. Тако да је пушење (као и сваки други порок, коме човек робује) директно сатанско дело, ма колико се то нама несвиђало и колико год ми желели да оправдамо оно што се оправдати не може.
  9. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Nebojš.a in Зоран Ђуровић: Шта има Амфилохије против Степинца?   
    Немојте, молим Вас, само Ви о љубави. Такве приче код мене не пролазе. Врло добро познајем на коме степену је Ваша "љубав" и како она функционише у реалном животу. Те приче о љубави можете само да продате онима који су се заљубили у Вас. Када би Вам неко лупио шамар, да можете и да имате храбрости, главу би му отсекли и замрзели би га за вјек и вјеков. 
    Тако функционише Ваша искривљена свест. Једина радост је у томе што ће се кукољ, коме и Ви (нажалост) припадате, у будућем периоду очистити у Светој Цркви Христовој.
    Шта рећи, а не заплакати. Мене би, на Вашем месту, било срамота било да помињем Св. Максима. Тај Светац Вас директно и суштински изува из ципела, јер тврди да је рашчињен стварно рашчињен и лишен благодати, док Ви заједно са маштовитим Латинима вилените и просипате фантамозгарије и тврдите да такви ипак богослуже.
    Само један од доказа да сте се оперисали од срамоте.
    Када да ме Ви таквим назовете, сасвим сам сигуран да је све супротно од тога. 
     
  10. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Ведран* in Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Веома је велика разлика када некога оптужимо за јерес, или пак означимо нешто код некога као јеретичко или проблематично, а сасвим друго је када некога крајње осудимо као "јеретика". Ту требамо да будемо пажљиви. Наравно, увек је битан контекст и не треба да јуримо једне друге да хватамо у сувој речи.
    Што се тиче деловања Цариграда, и те како њихово деловање има јеретичке основе и није у питању пуки канонски проблем.
    https://svetosavlje.org/patrijarh-vartolomej-ukrajina-i-autokefalija/
  11. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Ведран* in Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Веома је велика разлика када некога оптужимо за јерес, или пак означимо нешто код некога као јеретичко или проблематично, а сасвим друго је када некога крајње осудимо као "јеретика". Ту требамо да будемо пажљиви. Наравно, увек је битан контекст и не треба да јуримо једне друге да хватамо у сувој речи.
    Што се тиче деловања Цариграда, и те како њихово деловање има јеретичке основе и није у питању пуки канонски проблем.
    https://svetosavlje.org/patrijarh-vartolomej-ukrajina-i-autokefalija/
  12. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from Ведран* in Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Веома је велика разлика када некога оптужимо за јерес, или пак означимо нешто код некога као јеретичко или проблематично, а сасвим друго је када некога крајње осудимо као "јеретика". Ту требамо да будемо пажљиви. Наравно, увек је битан контекст и не треба да јуримо једне друге да хватамо у сувој речи.
    Што се тиче деловања Цариграда, и те како њихово деловање има јеретичке основе и није у питању пуки канонски проблем.
    https://svetosavlje.org/patrijarh-vartolomej-ukrajina-i-autokefalija/
  13. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Ведран* у Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    У овој слободи да сви кажемо шта мислимо, зашто је проблем да и отац Петар каже шта мисли? Не разумем. 
    Да ли је рекао нешто погрешно? То је питање. А не шта он доживљава и шта ко од нас преживљава итд. Не видим да јесте рекао нешто неприлично. 
    Неки овде говоре нешто у стилу како он брани да се раскол зове раскол. Ја то не прочитах. Он је писао о томе да не треба олако потезати оптужбе за "јерес", и сасвим је у праву. И то је његова пастирска дужност.
    Иако нисам приметио да у овом конкретном случају имамо мноштво људи који то чине (оптужују за јерес), ми данас ипак имамо општу хистерију и манију називања једни других јеретицима. Па тако добисмо разне, Акакије, Артемите, Хрисофоре, Никодиме, итд.
  14. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from "Tamo daleko" in Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Сада ми је јаснији Ваш став. Мада, мислим да нисте добро разумели изнето у горњем тексту, јер се, колико сам ја схватио, о. Петар бави нечим другим, а то је осуђивање некога, у овом случају једног Патријарха, мимо осуде Цркве.
    Саборска одлука Московске Цркве нема никакве везе са овим о чему говори о. Петар, јер он прави паралелу са рашчињењем и анатемисањем Несторија, док се одлука Руске Цркве односи само на административни прекид општења и ни по чему није обавезна за Српску Цркву, све док се сама СПЦрква не одлучи на такав корак.
    Дакле, не постоји никаква Саборска одлука која оправдава "приватно" анатемисање Пт. Вартоломеја и Цг Цркве.
     
  15. Хахаха
    Васијан got a reaction from Ведран* in Raskol se zahuktava   
    Весели Никодим јеретиствујући. Да нема овога, сво његово антиисихастичко православље би изгубило сав смисао. Весели Руси иду из крајности у крајност. Једни проглашавају Цара Николаја за "крвавог цара", док га други проглашавају за искупитеља руског народа...
  16. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from "Tamo daleko" in Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Сада ми је јаснији Ваш став. Мада, мислим да нисте добро разумели изнето у горњем тексту, јер се, колико сам ја схватио, о. Петар бави нечим другим, а то је осуђивање некога, у овом случају једног Патријарха, мимо осуде Цркве.
    Саборска одлука Московске Цркве нема никакве везе са овим о чему говори о. Петар, јер он прави паралелу са рашчињењем и анатемисањем Несторија, док се одлука Руске Цркве односи само на административни прекид општења и ни по чему није обавезна за Српску Цркву, све док се сама СПЦрква не одлучи на такав корак.
    Дакле, не постоји никаква Саборска одлука која оправдава "приватно" анатемисање Пт. Вартоломеја и Цг Цркве.
     
  17. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Kifa у Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Ево мог превода једног дела недавне беседе Митрополита Онуфрија, јединог канонског поглавара Православне Цркве у Украјини. Да ли ће и сада неко да ме оптужи за несаосећајност према страдајућем свештенству и верном народу у Украјини? 
  18. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Kifa у Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Брате Августине, не разумем Вас. Чему та срџба и нестрпљење? Откуд у Вама толико подозрења па и неке врсте огорчености и панике? Постављате ми „сто педесет и шест питања„ у пар реченица и то као да уопште не читате оно што сам написао. Или Вам је моје писање небитно а битно Вам је да, пошто пото, избифлате нека Ваша подозрења и фатаморгане?
    Ко овде уопште говори о повреди Патријарха Вартоломеја „мислима„ - како Ви то претеривачки, подметачки и фалсификаторски закључисте? Где сам то говорио о мислима и осуђивању у мислима? Говорио сам и писао само о томе да нико не треба пре Саборске одлуке, унапред, пре времена, појединачно, одокативно, самоиницијативно, брзоплето, јавно осуђивати Патријарха Вартоломеја као јеретика или расколника.
    Говорио сам и о томе, и то великим словима нагласио у свом тексту, да постоји у историји Христове Цркве нешто што се зове ПРИВРЕМЕНО ОЧЕКИВАЊЕ ЦРКВЕ.
    Како ли се тога не сетисте и то не приметисте у мом тексту?
    Куда сте се драги брате залауфали? Или мислите да сам пао са Марса и не видим неке ствари о којима и врапци знају? Није поента у томе. Поента је да се људи науче да не осуђују брзоплето било кога, а посебно не првог међу једнакима у Православљу. Да почну да гледају очима вере, наде, љубави и стрпљења. Посебно у овим тешким временима препуним саблазни и искушења.
    Или мислите да ће јавно и брзоплето осуђивање Патријарха Вартолимеја, као јеретика и расколника, и поред његових очевидних грешака око Украјине, било шта променити на боље?
    Писао сам дакле о томе, ако Вас уопште интересује шта сам писао, да нико не треба и нема право да било кога, а посебно не Патријарха Цариградског, без одлуке Сабора називати јавним јеретиком и расколником.
    Ви као да не читате да сам одлуке мини Сабора у Цариграду око Украјине, из септембра ове године, већ назвао "погрешним, небратским и неканонским", јер да сте то прочитали не би изфантазирали и подметали ми да Вама или било коме забрањујем и помислити нешто против одлука Патријарха Вартоломеја и Цариградске Патријаршије? Не знам зашто се бавите подметањима? Или Вам је то просто забавно?
    Стога ми и не пада на памет да Вам одговарам на сва Ваша, с брда с дола и конфузно набацана питања, очевидно настала из неке својеврсне еуфоричне паничности и подозрења неке моје, од  Вас измишљене, апсолутне подршке Патријарху Вартоломеју, у свему и свачему.
    И сада, као и у предходном мом одговору брату који се представља као фарисејски буквојед, одговору који као да нисте ни прочитали, поновно сведочим, да не подржавам цариградско свевасељенско тумачење 28. канона Халкидонског Васељенскиг Сабора из 451. године.
    Но, брате Августине, ако баш желите или Вас то посебно забавља, слободно постављајте нова бесмислена питања, потпуно ван контекста онога о чему иде реч. Нема проблема. Хартија и интернет скоро све трпе. А и не бих да Вас на силу спречавам у било чему, па ни у фантазирању и подозревању, нити мене нити било кога.
    Све Вам је слободно, мада Вам све није на корист.
    Једино немојте очекивати да ћу се и убудуће нешто посебно бавити Вашим ветрењачама, јер нити сам Дон Кихот, а нити ми пада на памет да трошим речи на злонамерне, изфантазиране и испразне коментаре.
    С поштовањем, игуман Петар (Драгојловић).
     
  19. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    Анатема Денисенку:
    "Вселукавому Михаилу Денисенко, безбожному делу придавшемуся и главой нечистиваго сборища поставленному ради личного благополучия и рекшего себя бытии Патриархом киевским и всем того последователям — анафема"
    Хоће ли Вартоломеј да му је скида?
  20. Хахаха
    Васијан је реаговао/ла на Ведран* у Raskol se zahuktava   
    о. Андреј Ткачев о Денисенку:
    "да је којим случајем Ал Капоне жив он би по степену преступа, и развратности душе своје код Филарета био само ипођакон, не више од тога". 

  21. Свиђа ми се
    Васијан got a reaction from "Tamo daleko" in Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Сада ми је јаснији Ваш став. Мада, мислим да нисте добро разумели изнето у горњем тексту, јер се, колико сам ја схватио, о. Петар бави нечим другим, а то је осуђивање некога, у овом случају једног Патријарха, мимо осуде Цркве.
    Саборска одлука Московске Цркве нема никакве везе са овим о чему говори о. Петар, јер он прави паралелу са рашчињењем и анатемисањем Несторија, док се одлука Руске Цркве односи само на административни прекид општења и ни по чему није обавезна за Српску Цркву, све док се сама СПЦрква не одлучи на такав корак.
    Дакле, не постоји никаква Саборска одлука која оправдава "приватно" анатемисање Пт. Вартоломеја и Цг Цркве.
     
  22. Хахаха
    Васијан got a reaction from Ведран* in Raskol se zahuktava   
    Весели Никодим јеретиствујући. Да нема овога, сво његово антиисихастичко православље би изгубило сав смисао. Весели Руси иду из крајности у крајност. Једни проглашавају Цара Николаја за "крвавог цара", док га други проглашавају за искупитеља руског народа...
  23. Хахаха
    Васијан got a reaction from Ведран* in Raskol se zahuktava   
    Весели Никодим јеретиствујући. Да нема овога, сво његово антиисихастичко православље би изгубило сав смисао. Весели Руси иду из крајности у крајност. Једни проглашавају Цара Николаја за "крвавог цара", док га други проглашавају за искупитеља руског народа...
  24. Волим
    Васијан је реаговао/ла на Kifa у Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Не бих се сложио са оценом која произилази из контекста писања брата који се потписује под псеудонимом „фарисеј буквојед„ да је једна Синодска одлука, једне Помесне Аутокефалне Цркве, тј. Руске, заједно са одлукама Аутономне РПЦЗ, или пак УПЦ МП, довољна да ми некога називамо јеретиком или расколником, или да га не помињемо на Литургијама. Из више разлога то кажем.
    Прво, у тим одлукама само Синода али не и целог Сабора те једне Аутокефалне Цркве, Руске, нема директне квалификације Цариградског Патријарха као јеретика или расколника.
    Друго, то нису Саборске одлуке целе Цркве, већ само Синода једне Аутокефалне Православне Цркве.
    Треће, то није одлука наше Помесне Цркве Српске. Нити нашег Синода нити нашег Сабора и нас не обавезује.
    Четврто, Саборна одлука Цркве, је она одлука коју прихвати цело Православље, а не само једна Аутокефална Црква.
    На пример, када је св. Кирило Александријски писао прва протесна и упозоравајућа писма Несторију, он га је и даље наставио помињати као Архиепископа Цариградског, и није га називао јеретиком, иако је овај већ почео јавно проповедати јерес.
    Потом, кад га Несторије није послушао, св. Кирило Александријски организује Сабор епископа тог дела Африке, на коме одбацују и не прихватају Несторијево лажно учење, али га ни тада нису назвали јеретиком, нити се св. Кирило осмелио да прекине општење са Несторијем. Нити да га избаци из Диптиха.
    Потом је св. Кирило Александријски тражио мишљење св. Целестина Првог, папе Римскога. И тада је и један локални Сабор у Риму, осудио учење Несторијево, али не и Несторија лично као јеретика. Ни тада се не престаје са помињањем Несторија. Он и даље остаје у Диптисима и у Риму и у Александрији. И у целом Православљу.
    Папа св. Целестин Први, на крају предлаже Васељенски Сабор, да се коначно реши питање око Несторија, што св. Кирило прихвата. Тражило се дакле мишљење целе Цркве, а не само неког Њеног дела.
    И тек на Трећем Васељенском Сабору, 431. у Ефесу, Несторије бива од целе Цркве и лично осуђен као јеретик, јер коначно и дефинитивно није хтео да се одрекне свог јеретичког учења.
    Дакле, тако суди Црква. Врло опрезно и врло човекољубиво. Без брзања. Без панике. Са пуно љубави, вере и наде. И никог коначно не назива јеретиком или расколником без Саборске одлуке целе Цркве.
    То је дакле поента мог писања.
    Наравно, немам ништа против брата који се представља под псеудонимом фарисејски буквојед (можда је то баш брат Бранислав). И помолићу се за њега, а нека се и он помоли за мене.
    И лично се слажем са Вама брате, да Цариградски Патријарх нема право на свевасељенско поимање 28. правила Халкидонског Сабора. А и одлуке мини Сабора Цариградске Патријаршије из септембра ове године, по питању Украјине су погрешне, небратске и неканонске.
    Но, ни тада, ми немамо право било кога да називамо јеретиком нити расколником, јер те одлуке Цариграда још увек нису коначне и остварене на делу, а нити су епископи Цариградске Патријаршије осуђене Саборски, од целе Цркве. Све то важи лично и за Цариградског Патријарха.
    О коментару да Константинопољ није Првопрестона катедра, већ како рече наш брат, „другопрестона" не бих ни да расправљам, јер је очигледност промашаја мог опонента, тако јасна.
    С поштовањем, игуман Петар (Драгојловић).
     
  25. Свиђа ми се
    Васијан је реаговао/ла на farisejski.bukvojed у Игуман Петар (Драгојловић): Не судимо неопрезно Патријарху Цариградском   
    Oce Igumane,
     
    Cinjenice su onakve kakve jesu, slagali se nas dvojica oko njih ili ne.
     
    Nigde ne videh da sam kritikovao Vas stav da "nikoga ne smemo brzopleto nazivati jeretikom i raskolnikom". Tu sam saglasan sam sa Vama, a jos vise sa Kanonima Vaseljenskih Sabora koji neke situacije prekidanja opstenja izricito zabranjuju, a neke izricito dozvoljavaju. 
     
    Ne bih polemisao o posebnoj zastiti Vaseljenskog Patrijarha od nazivanja jeretikom i raskolnikom, s obzirom da je on drugoprestona katedra po Vaseljenskim Saborima.
     
    Ono u cemu nisam saglasan to je da nemam saborsku odluku. Imam je. Odluka Sabora Moskovske Patrijarsije da prekine pominjanje Vaseljenskog Vartolomeja i sasluzenja sa kliricima, kao i slicna odluka Sabora Ruske Zagranicne Crkve su odluke koje prihvatam, kao deo Crkve (sa Hristom kao pocetkom i krajem). Ove odluke izazvane su odlukom Sabora Vaseljenske Patrijarsije da nekanonski uzme u razmatranje predstavke ukrajinskih i makedonstvujucih raskolnika i preduzme nekanonske radnje van svoje kanonske teritorije, i protivno cl. 28 cetvrtog Vaseljenskog Sabora (koji vaseljenci nepravilno tumace).
     
    Dakle, nema ovde niceg brzopletog s moje strane.
     
    Nadam se da nema zle krvi medju nama, a prastajte ako sam je svojim tonom izazvao. Ako Vam je volja, pomenite i Branislava u molitvama, bio bih Vam zahvalan.
     
     
    Nadam se brate da sam objasnio odgovorom ocu Igumanu.
×