Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Православље_95

Члан
  • Број садржаја

    29
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на mali perica у Шта је то депресија?   
    2,5-3 godine sam bolovao od depresije, sve ste opisali sto se toga tice kako se covek oseca (suza suzu stize bukvalno, po 20x sam sebi dnevno govorio "ubicu se"). Izlecio sam se bukvalno za 30ak dana (al sam tek oko 60og da kazem postao svestan toga). A evo i kako sam se izlecio:
    Burazer jedan mi je poslao knjigu jednu "Ishrana za sportiste" od Dr. Milisava Nikolica koju onaj Miroljub cesto citira. Knjiga objasnjava kako je covek bice koje ne treba da jede meso, mleko i sl. vec iskljucivo da se hrani biljkama i tome sl....I procitam ja tu knjigu za nekih 2-3 sata, ima 200 strana ali na kraju nekih 60ak strana  su neki recepti pa sam to preskocio. I tako resim ja da izbacim meso iz ishrane i da se hranim samo biljkama vocem i povrcem. 
    Posle nekih 10ak dana na youtubu ja naletim na neke pravoslavne klipove (da se tako izrazim), nadjem psalm 135/136 i pocnem pomalo da ih citam i pocnem da se molim. I naravno sta se desi, Gospod Bog me pogleda i pomogne mi i ja se izlecim od iste.
    Znaci post i molitva  su 100% resenje za depresiju ! (u mom slucaju, iako ja to nejedenje mesa/mleka i namirnica zivotinjskog porekla nisam dozivljavao kao post ispocetka)
    E sad, ja na depresiju gledam potpuno drugacije, citao sam one male duhovne knjizice sto se kupuju u crkvama i nasao sam i neke koje govore samo o depresiji. Ne mogu ja sad da prenesem znacenje istih jer nisam dorastao tome ali cini mi se da crkva odnosno duhovni oci na depresiju gledaju kao na bolest tuge. Mislim da je zovu "camotinja" a sustina je u tome da demon tuge obuzme coveka koji je pao u greh (dal je sujeta ili gordost glavni okidac ili oba nisam siguran). I onda covek na neki nacin pocne da mu sluzi odnosno covek prigrli tu tugu kao otrov u srcu. Kao vino koje opija tako i camotinja odnosno tuga postane "vino" na koje se covek navuce i prigrli istu. Nisam siguran da bi sad objasnjavanje ovoga pomoglo nekom ko je u fazi depresije ali za post i molitvu sam siguran da bi. Postoji i demon "uninije" koji nznm sad sta tacno radi al znam da se i on tu nesto mota. Uglavnom skontao sam da crkva odnosno duhovni oci jedini imaju pravi LEK za  svedusevne bolesti. 
    Posto vidim da dosta pitanja ima tipa "kako pomoci i sl" ja da sam u prilici da nekome pomazem uradio bi to iz sopstvenog iskustva. Znaci pokusao bi da tu osobu privolim nekako da krene da POSTI za pocetak. Onda bi nekako navodio na MOLITVU a posle toga bi se i sam Lekar pojavio i pomogao, kao i meni  
    Slava Bogu.
  2. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Justin Waters у ,,Пражњење'' ума на православан начин   
    Mindfulness je sposobnost da svoj um skoncetrišeš na elemente koji se događaju u sadašnjosti. Srpski prevedeno, to je način da umješ da budeš prisutan, a ne odsutan u sadašnjosti u bilo kojoj situaciji. Meditacija je samo jedna od tehnika koje se preporučuju da stekneš mindfulness. Mindfulness znači da ima popunjen um, a ne ispražnjen. Najbolje je da se kloniš termina "ispražnjenost uma" jer nije dobro biti praznoglav. "ispražnjenost uma" je jedan jako poguban koncep isto kao "slamanje volje". 
    Kada razumješ šta je mindfulness možeš onda naslutiti i sam koji bi bio odgovor kako ispuniti um, tako da budeš povezan umom sa događajima oko tebe. Znači ako si s nekim u društvu slušaj šta ljudi pričaju, ne lutaj mislima negdje drugdje, uključi se u aktivan razgovor. Ako si kući sa porodicom gledaj da iskoristiš vrijeme s njima na neki način, pričaj, predloži da se nešto radi...kad s nekim radiš posao ili nekome radiš posao skoncentriši se na cilj posla...ono gdje je najteže postići da budeš ispunjen s umom je kada si sam sa sobom. Neko predlaže molitvu, što je ok, i meditacija tj čisto opuštanje i kncentracija na nešto lijepo i ugdono pomaže, neki fizički rad, ako nemaš šta da radiš ti ga izmisli, slaži knjige, počisti snijeg, pokosi travu provozaj se kolima, pozovi prijatelja na kafu itd....
  3. Свиђа ми се
    Православље_95 got a reaction from Аристарх in ,,Пражњење'' ума на православан начин   
    Помаже Бог свима. Чињеница је да је већина људи роб сопствених мисли. Поготово данас у конзумеристичком свету. Ако се не варам, депресија и остале недаће сличног типа као један од главних узрока имају преплављеност негативним мислима, које се у тим стањима умножавају. Исправите ме ако грешим.

    Пошто пратим и стране форуме и канале на јутјубу, приметио сам да се све више препоручује медитација и mindfulness (ово не знам како бих превео, али нека буде свесност) методе. Огроман број људи сведочи да су им ове методе помогле у пражњењу ума, спречавању таласа лоших мисли, боље концентрације итд. Ја се лично никада нисам бавио овим стварима (сем што слушам источњачку музику понекад), али ми се јавило једно занимљиво питање: који је одговор православља на савладавање мисли и да ли постоје некакве методе? Ово питам из разлога што православни писци имају јако негативно мишљење о медитацији. Знам да постоји Молитва против рђавих помисли, али нисам сигуран да ли је то решење.

    Живи били!
  4. Свиђа ми се
    Православље_95 got a reaction from Natasa. in ,,Пражњење'' ума на православан начин   
    Помаже Бог свима. Чињеница је да је већина људи роб сопствених мисли. Поготово данас у конзумеристичком свету. Ако се не варам, депресија и остале недаће сличног типа као један од главних узрока имају преплављеност негативним мислима, које се у тим стањима умножавају. Исправите ме ако грешим.

    Пошто пратим и стране форуме и канале на јутјубу, приметио сам да се све више препоручује медитација и mindfulness (ово не знам како бих превео, али нека буде свесност) методе. Огроман број људи сведочи да су им ове методе помогле у пражњењу ума, спречавању таласа лоших мисли, боље концентрације итд. Ја се лично никада нисам бавио овим стварима (сем што слушам источњачку музику понекад), али ми се јавило једно занимљиво питање: који је одговор православља на савладавање мисли и да ли постоје некакве методе? Ово питам из разлога што православни писци имају јако негативно мишљење о медитацији. Знам да постоји Молитва против рђавих помисли, али нисам сигуран да ли је то решење.

    Живи били!
  5. Свиђа ми се
    Православље_95 је реаговао/ла на Зосима у Senzacionalno! "Dostojni Srbije", novi pokret u borbi za oslobođenje!   
    Ни ја не капирам одакле вам те квалификације,кад реално немате појма о коме је реч...
    Драган Петровић је легенда независне јутјуб продукције,јер га само тамо можете видети и чути,а лично сам одгледао све његове снимке...
    Информације ради четири факултета, два доктората,спрема и трећи,60-ак научних радова,десетину књига итд итд...
    Додуше био је на почетку члан снс,али је убрзо збрисао ,кад је видео ским има посла...
  6. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на JESSY у Депресија се лечи редовним литургијама   
    Misli svetih otaca koje je prikupio otac Justin Popović  pomoćiće vam da se  izborite sa depresijom i bezvoljnošću uz pomoć pravoslavne vere.
    Kroz ovih 18 koraka uspostavite duhovnu i telesnu ravnotežu i izborite se sa negativnim mislima!
      1. DUHOVNA RAVNOTEŽA
    Postoji duhovni zakon promene našeg raspoloženja. Kada te obuzme žalost, nemoj joj se mnogo predavati. Seti se da će posle tuge doći radost. A kada si srećan, nemoj dopustiti ni da te to raspoloženje ponese, jer će žalost sigurno ponovo doći. Kao što se posle sunca nadviju tamni oblaci i padne kiša, tako biva i sa našom duhovnom ravnotežom, a uravnotežen čovek u svemu počinje da vidi Promisao Božiju.
    2. POKAJANjE
    Kada se Gospod povuče da bi iskušao dušu, On se vraća čim Ga prizovemo. Međutim, kada se On povlači radi kazne, onda se ne vraća brzo – sve dok duša ne shvati da je počinila greh, dok ne počne da se kaje i oplakuje svoje grehe.
    3. NE SMEMO DOPUSTITI SEBI DA SE RASLABIMO
    Kažeš da te je celog obuzela turobna neosetljivost i da si postao kao beslovesan – bez misli ili osećanja. Takve reči ponekad dolaze kao kazna, nakon što smo u mislima ili osećanjima naginjali zlu. Ponekad, pak, one dolaze kao pouka da bi nas naučile krotosti i navikle da od svojih moći ništa ne očekujemo, već da samo Boga čekamo. Takva iskustva podrivaju poverenje u sebe, jer kada se oslobodimo težine, znamo odakle pomoć stiže, i shvatamo na Koga u svemu treba da se oslonimo. To je stanje potištenosti, ali se ono mora izdržati sa mišlju da ne zaslužujemo ništa bolje. Ne postoji lek protiv takvog stanja, a oslobađanje od njega zavisi od volje Božije. Sve što možemo jeste da vapimo Gospodu: Neka bude volja Tvoja! Pomiluj me! Pomozi mi! Sebi nikako ne smemo dopustiti da raslabimo, budući da je to štetno i razorno.
    Sveti Oci takvo stanje opisuju kao hlađenje ili suvost, i smatraju ga neizbežnim za svakoga ko se trudi da živi u skladu sa Božijom voljom, jer bez toga ubrzo postajemo drski.
     
    4. LEK: VRAĆANjE U BLAGODATNO STANjE
    U vreme sušnog perioda duše, trebalo bi da proverimo da li se u duši javilo kakvo osećanje sujete ili uobraženosti. Uočivši ga, treba da se pokajemo pred Gospodom i odlučimo da ubuduće budemo oprezniji. Lek protiv tuge je povratak blagodati. Budući da blagodat dolazi po volji Božijoj, sve što možemo činiti jeste da se molimo da nas On oslobodi od te suše i kamene neosetljivosti.
    5. KROTOST
    Šta je to što će najpre zadržati blagodat u duši? Krotost. Šta je to što je najpre odgoni? Gordost, visoko mišljenje o sebi, uzdanje u sebe. Blagodat nas napušta čim oseti zli zadah unutrašnje gordosti.
    6.BEZ SAMOVOLjE ILI SAMOSAŽALjENjA
    Kažeš da stalno padaš. Pa, tako će i biti, sve dok u tebi vladaju samovolja i samosažaljenje. To pokazuje da je u tvome srcu najvažnije “Ja”, a ne Gospod. To je greh samoljublja koji živi u nama, koji je uzrok svakoga greha, i čoveka čini grešnim, od glave do pete, sve dokle mu dopuštamo da obitava u našoj duši. A kada je celi čovek grešan, kako se blagodat može nastaniti u njemu? Ona neće doći, kao što ni pčela ne ide tamo gde ima dima. Čovekovu odluku da služi Gospodu čine dva veoma važna elementa: prvo, čovek se mora odreći sebe, drugo, mora ići za Hristom. Prvi elemenat zahteva napuštanje egoizma ili samoljublja, a, sledstveno tome, i neprihvatanje bilo kakve samovolje ili samosažaljenja, bilo u velikome ili malome.
    7.NE PLAŠI SE BORBE
    Ne plaši se borbe i nemoj bežati od nje. Tamo gde nema borbe, nema ni vrline. Tamo gde vera i ljubav nisu iskušani, nemoguće je biti siguran da li one uopšte postoje. Vera i ljubav se ogledaju i otkrivaju u nedaćama, to jest, u teškim i ozbiljnim okolnostima, kako u spoljašnjim, tako i unutrašnjim (za vreme bolesti, tuge ili lišavanja).
     
    8.SA OČAJANjEM SE BORI SVEDOČANSTVOM PISMA GOSPODNjEG
    Često se dešava da satana lukavo opšti sa tobom u srcu i kaže: “Seti se zla koje si počinio. Duša ti se ispuni bezakonjem, oboriše te mnogi strašni gresi.” Ne dopusti mu da te obmane ovim rečima i baci u očajanje, pod pogrešnim izgovorom da je u pitanju pokajanje.  Greh ima takvu moć da stalno razgovara sa dušom, kao čovek sa čovekom, predlažući joj tako grešno delo. Ti mu tada odgovori: “U Pismu Gospodnjem imam svedočanstvo: nije mi milo da umre bezbožnik, nego da se vrati bezbožnik sa svoga puta i bude živ (Jez. 33, 11). Smisao Njegovog silaska na zemlju beše da spase grešnike, da prosveti one koji se nalaze u tami i da mrtvima daruje život.”
    9. OTVORIMO SVOJE SRCE BOGU
    Kada zapadnemo u nevolju, očajanje ili beznadežnost, trebalo bi da činimo ono što je i David činio: da izlivamo svoja srca Bogu i da nevolju svoju pred Njim kazujemo. Tako se ispovedamo Bogu, Koji može premudro sve da uredi: da nam olakša nevolju, ako nam je to na korist, i sačuva nas od razorne i pogubne tuge.
    10. NADA UVEK POSTOJI
    Svakome koga tišti osećanje beznadežnosti i nemogućnosti da dostigne svetost, poručujemo sledeće: ako dostigne bestrašće, videće Hrista, ne samo u budućem veku, već ovde i sada sa silom i slavom velikom . Iako njegova duša, kao kod Sare, već dugo ne donosi nikakva ploda, još uvek, nasuprot svakom očekivanju, on može doneti sveti plod, te, poput nje, može reći: Bog mi učini smijeh. To znači da mi je Bog, posle mnogih godina žalosti i stradanja, podario veliku radost, pokazao Svoju blagu ljubav, koja će se obnoviti kao u orla mladost tvoja . Najpre ostarih u gresima i sramnim strastima, ali se sada ponovo rodih u svežoj i krepkoj mladosti. Telesne želje i gresi me ogrubeše i otežaše, ali sam sada omekšao. Bog, po milosti Svojoj, isceli moj um, te povrativši prirodnu jednostavnost, sada jasno mogu posmatrati ovozemaljske stvari. Moje telo, poput tela Nemana sirijskog, postade poput deteta, jer se oprah u Jordanu duhovnog znanja . Sada sam se, blagodaću Božijom, sabrao i oslobodio zmijinog lukavstva i raznovrsnih zlih pomisli, koje stekoh na neprirodan način.
     
    11.BOG NAM ŠALjE TUGU RADI NAŠEGA SPASENjA
    Zamisli da ti Gospod govori: “Na neko vreme te liših blagodatnog dara u kojem si očekivao da tvoj um nađe ispunjenje i tako pronađe mir. Da bi to postigao, dao sam ti neki drugi dar. Međutim, ti još uvek misliš na ono što je oduzeto, ne zapažajući šta ti je umesto toga dato. Zato si tužan, bolestan i padaš u uninije. Ipak, drago mi je što sam dopustio da te napadne duh tuge. Učinih to za tvoje dobro. Moj cilj nije da te uništim, već da te spasem, jer si ti Moj sin.”
    12. HVALIMO SE U NEVOLjAMA, ZNAJUĆI DA NEVOLjA GRADI TRPLjENjE
    Opravdavši se, dakle, verom, imamo mir u Bogu kroz Gospoda našeg Isusa Hrista, kroz Kojega i pristupismo verom u ovu blagodat u kojoj stojimo, i hvalimo se nadanjem slave Božije. I ne samo to, nego se i hvalimo u nevoljama, znajući da nevolja gradi trpljenje. A trpljenje iskustvo, a iskustvo nadu; a nada ne postiđuje, jer se ljubav Božija izlila u srca naša Duhom Svetim koji je dat nama.
    13. OKRENIMO SE BOGU!
    Čak su i svetitelji Božiji ponekad bivali ophrvani demonskim očajanjem i tugom. Šta tek, mi grešni, da očekujemo? Neprijatelj nas, avaj, često povređuje gnevom i poniženjem, a i srce često biva obuzeto teškim očajanjem! Neprekidno se moramo okretati Bogu i svakog trenutka biti sa Njim, da nas ne bi obuzeli greh i neprijateljska tuga. Pored toga, postoje i drugi načini udaljavanja od njih – široki put ovoga sveta. Ako se predaš ovozemaljskim uživanjima, tuga će te napustiti za kratko vreme, makar dok traju zadovoljstva. Međutim, zadovoljstva će ti, nakon što te porobe, postati neophodna, jer ćeš samo u njima pronalaziti utehu i radost. Ali, neka bi Gospod sačuvao svakog hrišćanina od takvog bekstva od demonske tuge! Bolje je ići uskim putem, strpljivo podnositi tugu i tražiti čestu pomoć i izbavljenje od Gospoda Isusa Hrista, Koji se uvek raduje onima koji se Njega radi trude oko svoga spasenja, nego ići širokim i prohodnim putem ovoga sveta i telesnim uživanjima zadobijati slobodu koja dolazi od duha tuge. Duhom tuge, neprijatelj je mnoge skrenuo sa uskog puta spasenja na široki, koji vodi uništenju.
     
    14. ODGOVOR MONAHU KOGA MUČI DUH TUGE
    Iz tvoga pisma vidim da te je porobio duh tuge. To je ozbiljna strast, protiv koje se hrišćani koji žele da se spasu, moraju žestoko boriti. Ona napada čak i one koji imaju sve što im je potrebno i utešavaju se na razne načine. Koliko li tek onda napada one koji žive u samoći? Preporučujem ti sledeći način borbe:
    1. Prisiljavaj se na molitvu i svako dobro delo, bez obzira što ono možda nije u skladu sa tvojim sklonostima. Kao što čovek lenjog konja bičem tera da hoda i kaska, tako i mi treba da primoravamo sebe na dobra dela i molitvu. Bog, videći tvoj trud i dela, razgoreće tvoju revnost. Sama navika podstiče revnost i privlači nas molitvi i dobrim delima. Stekni ovu naviku, i ona će te privesti molitvi i dobrim delima.
    2. Revnost se stiče različitim zanimanjima, to jeste, menjanjem poslušanja. Najpre se moli, zatim se bavi rukodeljem, čitanjem, razmišljaj o svome duhovnom stanju, o večnom spasenju, itd. Ako te savlada tuga, izađi iz sobe i, šetajući, razmišljaj o Hristu, uzdigni um Bogu i moli se. Tako ćete tuga napustiti.
    3. Sećanje na smrt, koje ti iznenada prođe kroz um, misao na suđenje Hristu, o večnim mukama i večnoj svetlosti, odagnavaju tugu. Razmišljaj o tome.
    4. Moli se i uzdiši, moleći Samoga Boga da ti daruje revnost, jer bez Njega ništa ne možemo učiniti. Ako se pridržavaš ovih uputstava, veruj mi, malo po malo, steći ćeš revnost. Bog od nas traži trud i dobra dela. Potrudi se, jer je On obećao pomoć onima koji se trude. On pomaže onima koji revnuju, a ne onima koji se odmaraju i spavaju. Satana samo čeka našu propast. Ne treba ni da spavamo, već da stojimo uspravno i borimo se protiv tako strašnog neprijatelja. To se postiže molitvom, čitanjem i svakim dobrim delom, tako da, kad nas neprijatelj poseti, ne može pronaći svoje mesto.
    Ne prihvataj đavola i on će otići od tebe. Nijednog čoveka demon ne napada tako lako kao onoga koji živi u nemarnosti i lenjosti. Takav čovek je više nego plodno tle za demona. Neprekidno imaj to na umu i moli se i za mene grešnog. Traži spasenje u Hristu.
    15. SKRUŠENO SRCE
    Ako bi me upitao za razlog tuge i sličnih stanja koja su sami predukus pakla, odgovorio bih ti da si to upravo ti, jer se nisi potrudio da pronađeš lek protiv njih. Postoji samo jedan lek i samo u njemu čovek može pronaći neposrednu utehu svojoj duši. Sigurno se pitaš koji je to lek. Pa, lek je skrušeno srce. Bez njega niko ne može uništiti prepreku zla, već samo videti kako ono trijumfuje nad njim.
     
    16. TRPLjENjE
    Strpljivo podnošenje nevolja uništava očajanje, koje razara dušu. Ono uči dušu da treba da se uteši, a ne da postane žalosna pred mnogim bitkama i stradanjima.
    17. SEĆANjE NA BOGA
    Ako se čovek stalno seća Boga, on će se radovati. I psalmopojac David kaže: setih se Boga, i obradovah se. Jer, kada se um uzveseli sećanjem na Boga, on zaboravlja na muke ovoga sveta, polaže nadu na Njega i više nije ni zabrinut, niti uznemiren.
    18. DUŠEVNI MIR
    Čovek, pogotovo radi duševnog mira, mora da izbegava tugu i da se trudi da bude radosnog, a ne tužnog duha. Kako premudri Sirah kaže: Tuga je mnoge pogubila, i u njoj nema ničega dobrog.
  7. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Јанко у Депресија се лечи редовним литургијама   
    Види, Пеђа, можеш да приђеш ружном сиромашном типу који води лепу девојку и питаш га у чему је тајна код таквих девојака. Он ти неће моћи одговорити. Није то до њега, него до њих. И до односа љубави.
    Одговор је у ЛИЧНОМ ОДНОСУ ЉУБАВИ.
    Код Господа нема субјективне или трговачке везе. Он се даје само онима који себе њему дају. Ово је тако јасно онима који воле, а свемирски далеко хладном рацију. А ако се питаш како да волиш онога кога не видиш и кога никад ниси срео, крени у ретроспективу...Можда си га ипак срео-и окренуо главу од њега... Али нема везе, доћи ће он још пуно пута. Само "треба видети видом а не очима, и чути слухом а не ушима..."
    "Ко има уши да чује нека чује"
    "Сине мој, дај Ми срце своје"
  8. Волим
    Православље_95 got a reaction from Биљана 1234 in Православна литература, предлог   
    Помаже Бог,
    За почетак бих пожелео свим члановима да Божићни пост проведу у миру, врлини и непрестаном духовном усавршавању. Ово ми је трећи велики пост, а од првог сам увео праксу читања духовне литературе у већем интензитету. Апропо тога, волео бих да ми препоручите православне књиге и књижице, које би биле душекорисне особи која је тек на почетку треће деценије живота. 
    Волео бих само да то не буде владика Николај, јер већ имам сабрана дела и отац Тадеј, од кога такође имам све мисли, говоре итд.
     
    Поздрав и хвала!
  9. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на NinaSavic у Православна литература, предлог   
    Моја препорука је "Јуродиви човек Божији: Живот и подвизи светог Гаврила Грузијског". Набавила сам је прошле године, али сам тек сад уграбила прилику да је прочитам до краја, свакако препоручујем.

  10. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на timjančica у Православна литература, предлог   
    "Немој се дрзнути да сам тумачиш Јеванђеље и друге књиге Светог Писма. Писмо које је изречено преко Светих Пророка и Апостола, није изречено произвољно, него по надахнућу Светог Духа (2. Пт 1, 21).
    Како онда није безумно тумачити га произвољно?
    Свети Дух, који је преко Пророка и Апостола изрекао реч Божију, тумачио га је преко Светих Отаца.
    И реч Божија и њено тумачење – јесу дар Светога Духа.
    Света Православна Црква прихвата само то једно тумачење!
    Њена истинска деца примају само то једно тумачење!
    Ко произвољно објашњава Јеванђеље и све Писмо: тај самим тим одбацује његово тумачење од Светих Отаца, Духом Светим. Ко одбацује тумачење Светог Писма Светим Духом: тај, без сваке сумње, одбацује и само Свето Писмо."

    Свети Игњатије Брјанчанинов
     
  11. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на goranger у Православна литература, предлог   
    Divne misli i tumačenja nedeljnih jevanđelja. Drugačije. 

  12. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Sofija_ у Православна литература, предлог   
    Bog ti pomogao!
    Moje preporuke su:
    Azbuka spasenja ( izreke hriscanskih mudraca o zivotu i spasenju) izdavacka kuca "Dabar" Dobrunska Rijeka, sabrao i sredio protojerej Zivan M.Marinkovic
    Nevidljiva borba  prepodobni Nikodim Agiorit, izdavac manastir Svete Petke kod Paracina
    Duhovnu literaturu iskljucivo kupujem po nasim manastirima u Srbiji i Republici Srpskoj.
    Nek ti je sa srecom duhovno uzdizanje, i na zdravlje i spasenje Bozicni post
  13. Свиђа ми се
    Православље_95 got a reaction from Sofija_ in Православна литература, предлог   
    Помаже Бог,
    За почетак бих пожелео свим члановима да Божићни пост проведу у миру, врлини и непрестаном духовном усавршавању. Ово ми је трећи велики пост, а од првог сам увео праксу читања духовне литературе у већем интензитету. Апропо тога, волео бих да ми препоручите православне књиге и књижице, које би биле душекорисне особи која је тек на почетку треће деценије живота. 
    Волео бих само да то не буде владика Николај, јер већ имам сабрана дела и отац Тадеј, од кога такође имам све мисли, говоре итд.
     
    Поздрав и хвала!
  14. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Марина Савковић у Православна литература, предлог   
    Сада сам погледала садржаје сваког тома и тог баш таквог наслова нема.
    Сваки том је подељен на неколико целина. Свака целина је подељена на главе, а свака глава на мање делове са одговарајућим поднасловима.
    У садржају се налази списак целина и глава, али не и списак поднаслова тих мањих делова. Вероватно је "Поуке младима" заправо поднаслов неког мањег дела и зато га нема у садржају.

    Имаш у четвртом тому на самом почетку више поднаслова у којима се обраћа само младима, мада ни ту нема тог баш таквог поднаслова (сада проверих). Могуће да су ту где си слушао тако назвали само тај аудио запис.

    Хеј, небитно то све, него узми редом и свугде има свега за тебе, нема ту поделе на млади-стари.
  15. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на AnaLaz у Православна литература, предлог   
    Бог ти помогао, брате. Ево и ја бих се придружила сугестији@Марина Савковић,коју сам и сама добила. За почетак први том Поука Старца Пајсија- С болом и љубављу савременом човеку. 
     
  16. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Марина Савковић у Православна литература, предлог   
    Јави се са овом:


    Прочитах и то је то што ти треба.
    Све је кроз питања и одговоре. Монахиње записивале интервјуе које су водиле са Старцем. Све је једноставно објаснио, без филозофирања. Мислим да има одговор на свако питање које нам падне на памет. И то какав одговор!
    Ако не можеш да купиш свих шест томова одједном, купуј редом, тако је већина нас радила.
    Обећавам ти да се од ових књига нећеш одвајати и да ћеш им се стално враћати.

    Шта год да изабереш, нека ти је на корист и спасење душе.
  17. Волим
    Православље_95 got a reaction from AnaLaz in Православна литература, предлог   
    Помаже Бог,
    За почетак бих пожелео свим члановима да Божићни пост проведу у миру, врлини и непрестаном духовном усавршавању. Ово ми је трећи велики пост, а од првог сам увео праксу читања духовне литературе у већем интензитету. Апропо тога, волео бих да ми препоручите православне књиге и књижице, које би биле душекорисне особи која је тек на почетку треће деценије живота. 
    Волео бих само да то не буде владика Николај, јер већ имам сабрана дела и отац Тадеј, од кога такође имам све мисли, говоре итд.
     
    Поздрав и хвала!
  18. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на JESSY у Православна литература, предлог   
    https://sr-rs.facebook.com/Православна-књижара-галерија-Благодарник-666272923430326/
  19. Хахаха
    Православље_95 је реаговао/ла на Жичанин у Православна литература, предлог   
    Бог ти помогао јуначе!
    Па ево за почетак... 

  20. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Перезвон у Православна литература, предлог   
    Александар Шмеман "За живот света"
  21. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на timjančica у Православна литература, предлог   
    Ево једно искуство:
    1.  Прво важно ми је да имам добро издање Светог Писма (да није нека протестанска верзија или слично).
        Потом да имам добар Православни Молитвеник (и Псалтир, то увесељава душу).       
    2.  Уз то иде обавезно литература за тумачење Светог Писма!
    3.  У обзир долазе САМО тумачења Светих Отаца.
     
    ТУМАЧЕЊА ЈЕВАНЂЕЉА СВЕТИХ ОТАЦА:
    1. Свети Јустин Ћелијски - Тумачење светог Јеванђеља по Јовану
    2. Свети Јустин Ћелијски - Тумачење прве посланице Коринћанима светог Апостола Павла
    3. Свти ЈусЋелијски - Тумачење друге посланице Коринћанима светог Апостола Павла
    4. Теофилакт - Тумачења светог Јеванђеља по Матеју
    5. Тумачење посланице Ефесцима – свети Јустин Ћелијски
    6. Тумачења посланица
    и уз то:
    Тумачења Дјела - св. Теофилакт,
    Тумачење псланица Филипљанима и Колошанима, св. Јустин Ћелијски
    Тумачење посланица Галатима и Солуњанима - свети Јустин Ћелијски итд.
    Догматика Правослвне Цркве светог Јустина Поповића - Том 1.
    Догматика Православне Цркве светог Јустина Поповића Том 2.
    Догматика Православне Цркве светог Јустина Поповића-Том 3
    Честа питања из Догматике

    Ово је за мене ОСНОВА.
    Не читам интелектуална људска тумачења Бибилије, како савјетују свети Оци, студенти БФ- а знају на шта мислим...
    Онда долази постепено надоградња литературом светих Отаца, с обзиром на оно што вам благослови провјерено православни духовник, кога ако немамо, врло је врло вјероватно да ћемо се скроз погубити.
    Од светих Отаца потом с обзиром на благослов и духовни узраст читала би прво светог Николаја и светог Јутсина Ћелијског, па онда светог Игњатија Брајнчанинова од ових који су нам „ближи“, па онда, кад неко се удуби, свети Григорије Богослов, којег свети Јустин Ћелијски препоручује, па остали свети Оци, до св. Григорија Паламе који је дубоко богословље.
    Ко нема ову основу, а крене да чита из радозналости све и свашта, за њега важи она Јеванђелска "Све ми је слободно, али све на користи;све ми је слободна, али све не изграђује." (1. Кор. 10, 23).

     
     
     

     

  22. Волим
    Православље_95 је реаговао/ла на Жичанин у Pravoslavni mimovi   
  23. Волим
    Православље_95 got a reaction from obi-wan in Ко ће бити председник Србије? (ГЛАСАЊЕ)   
    Након данашњег понижења које нам је приредио са Шредером, променио сам у потпуности мишљење.
  24. Волим
    Православље_95 got a reaction from RYLAH in Ко ће бити председник Србије? (ГЛАСАЊЕ)   
    Након данашњег понижења које нам је приредио са Шредером, променио сам у потпуности мишљење.
  25. Волим
    Православље_95 got a reaction from Paradoksologija in Ко ће бити председник Србије? (ГЛАСАЊЕ)   
    Након данашњег понижења које нам је приредио са Шредером, променио сам у потпуности мишљење.
×
×
  • Create New...