Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

prave vrijednosti

Члан
  • Број садржаја

    15
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

3 Пратиоца

О prave vrijednosti

  • Ранг
    Тек дошaо/ла
  • Рођендан 08/20/1974

Profile Information

  • Пол :
    Мушко

Скорашњи посетиоци профила

1344 посетилаца
  1. Помаже Бог оче Саво, само бих се надовезао кратко на 5-у главу ,случај Коринтског блудника. Наиме свети апостол Павле у тој глави каже : 3.Јер ја, одсутан телом но духом присутан, већ сам осудио, као да сам тамо, онога који је тако учинио. 4. У Име Господа нашега Исуса Христа кад се саберете ви и мој дух, са силом Господа нашег Исуса Христа. 5. Да се такав преда сатани. Као што можете да видите да сам подебљао један дио из кога заправо слиједе моја питања. 1. О каквом је суду наиме ријеч када апостол то каже да је "осудио" ? И каквим судом ? (Да се одлучи из заједнице блудник и да се преда сатани или само да се одлучи из заједнице ?). 2. И како разумјети ту апостолову "осуду" некога ,у контексту тога када Господ Сам каже "Не судите, да не будете осуђени" ?
  2. Помаже бог оче Саво, 1) у тумачењу по св.Аверкију ( Четрдесетодневни пост и кушање од ђавола (Мт. 4,1-11; Мк. 1,12-13; Лк. 4,1-13)) се каже : Главни смер кушања уперено је на људску природу Исуса, на коју је ђаво усмерио свој утицај да би је управио на лажни пут. Христос је дошао међу људе на земљу да би међу њима основао Своје Царство - Царство Божје. Два пута могла су водити том циљу: један, о коме су маштали тадашњи Јудејци пут брзог и блиставог зацарења Месије као земаљског цара, други - пут спор и трновит, пут добровољног унутрашњег препорода људи, скопчан с многим страдањима не толико за следбенике Месије, већ и за Самог Месију. Ђаво је и хтео да одведе Господа с другог пута, намеравајући да га прелести, по Његовом човештву, лакоћом првог, обећавајући не страдање, већ славу. .... Ђаво се надао, да ће једанпут саблазнивши се, Исус и даље поступати тако: оградити се легионима анђела од гомиле непријатеља, сићи с Крста, или призвати Илију да га спасе (Мт. 26,53; 27,40-49). 2) Код аве Јустина пише такође (Догматика Православне Цркве – Том II): Да су страдање и смрт Богочовека неопходни саставни део његовог подвига спасења света, и да је то тако по неиспитаним разлозима човекољубивог промишљања Божјег о свету, показује Спасова одлучна реч апостолу Петру: не мислиш што је Божје (τά του θεού) него што је људско (τα των ανθρώπων). .... Господ Христос није рекао: Сатана говори кроз твоја уста, него: иди од мене, Сатано! Јер је противник баш то желео, да Христос не страда (το μη παϋέίν τον Χριστόν). Ради тога je Он тако силно изобличио Петра, јер је знао да су се Петар и остали највише бојали тога, и нису могли мирно слушати о томе. Из тог разлога Господ обелодањује и тајне мисли његове говорећи: не мислиш што је Божје него људско (Мт. 16, 23) ---------- 3) Са друге стране опет Владика Атанасије на једном предавању говори да свети Игњатије Антиохијски каже да је од ђавола било сакривено тајна страдања Христовог. Дали из прилога под тачкама 1 и 2 горе наведеног ,може да се закључи да је ђаво од самога почетка (када је Христос постио 40 дана и био кушан ) тј. тада када је кушао Господа већ знао да је пут страдања Христовог ,пут спасења за род људски,и да је Господ ради тога пута и дошао (сишао међу људе ), па га је из тог разлога наводио на други пут ,као што пише св Аверкије ? Шта је уопште могао да зна ђаво о свему томе ? И шта се мисли под овим што Владика Атанасије помиње (тачка 3 ) и каква је разлика (ако је има) између овога што Владика наводи и навода под тачкама 1 и 2 ? Замолио бих вас да ми одговорите. Унапријед хвала !
  3. Христос посреди нас драги оче Саво ! Наш драги Господ Христос је за вријеме живота чинио многа чуда и то на очиглед свих, како обићних људи тако и јудејских старјешина. То нису била било каква мала чуда него веома убједљива,јасна,несвакидашња (како стоји у писму:"Да не творих међу њима дјела која нико други није творио"),чуда исјељења,васкрасење уснулих и много тога још. За вријеме распећа како каже писмо : "и би тама по свој земљи".."завјеса храмовна се раздера..земља се потресе", "многи гробови се отворише и устадоше многа тела светих..и изишавши из гробова по васкрсењу његову, уђоше у свети град и показаше се многима ", "људи су ишли кући бијући се у прса видећи шта су учинили",и конаћо само васкрасење. Све то није оставило утисак на многе од људи који су били очевидци свега тога, тако исто и старјешине јудејске које су били пратиоци свег збивања,све то није оставило утисак нити их навело да повјерују или бар покушају да схвате да би Христос могао бити Бог. Чак на крају када је Господ васкрсао ,стражарима ,који су им испричали шта се десило, дају новац да никоме не говоре шта се збило. Како је могуће и из које перспективе најлакше то да схвати данашњи човјек да поред свега горе наведеног,и још многи тога више што се десило,толиких очевидних чуда,да није дошло до тога да народ , старјешине јудјске који су сви били очевидци, не препознају,или бар покушају да повјерују да је Христос Спаситељ,Бог,обећани месија,него напротив још су до самога краја упорствовали у својим злим намјерама и неверју ? С љубављу Брат у Христу
  4. Помаже Бог Оче Саво, Ако би сте могли да протумачите дио из псалма 45. 9. Ходите и видите дела Божија, чудеса која је поставио на земљи. 10. Прекиде ратове,до краја земље,лук преби,копље сломи и кола сажеже огњем. постоји тумачење које каже : Указује на мир који је донела проповед и којом је, како каже Псалмопо­јац, прекинута свака битка на земљи. Чудесима назива или поништење или прекраћивање битке, јер је Господ поништио сваку битку. На које се ратове(битке) мисли овдје ? Пошто је свима познато да је ратова и битака било и да их има и даље. Како исравно схватити смисао ових ријечи. Унапријед хвала Свако добро од Христа
  5. Помаже Бог брате Зоране, прошло је већ неко вријеме од објаве вашег текста,али тражећи нешто на ову тему сам наишао на ово што сте на написали. Интересује ме дали још постоји могућност да се нађе можда аудио запис овог предавања или од неког другог свештеног лица. Свако добро од Господа !
  6. Radiometrijsko Послато са Y635-L01 користећи Pouke.org мобилну апликацију
  7. Помаже бог оче Саво, Као прво желим да вам се дубоко захвалим за вашу несебичну љубав коју стално показујете овдје својим великим учешћем и пожртвовањем. Бог нека вамa и вашој братији подари свако добро . у тумачењу по св.Аверкију ( Четрдесетодневни пост и кушање од ђавола (Мт. 4,1-11; Мк. 1,12-13; Лк. 4,1-13)) се каже : Главни смер кушања уперено је на људску природу Исуса, на коју је ђаво усмерио свој утицај да би је управио на лажни пут. Христос је дошао међу људе на земљу да би међу њима основао Своје Царство - Царство Божје. Два пута могла су водити том циљу: један, о коме су маштали тадашњи Јудејци пут брзог и блиставог зацарења Месије као земаљског цара, други - пут спор и трновит, пут добровољног унутрашњег препорода људи, скопчан с многим страдањима не толико за следбенике Месије, већ и за Самог Месију. Ђаво је и хтео да одведе Господа с другог пута, намеравајући да га прелести, по Његовом човештву, лакоћом првог, обећавајући не страдање, већ славу. .... Ђаво се надао, да ће једанпут саблазнивши се, Исус и даље поступати тако: оградити се легионима анђела од гомиле непријатеља, сићи с Крста, или призвати Илију да га спасе (Мт. 26,53; 27,40-49). Код аве Јустина пише такође (Догматика Православне Цркве – Том II): Да су страдање и смрт Богочовека неопходни саставни део његовог подвига спасења света, и да је то тако по неиспитаним разлозима човекољубивог промишљања Божјег о свету, показује Спасова одлучна реч апостолу Петру: не мислиш што је Божје (τά του θεού) него што је људско (τα των ανθρώπων). .... Господ Христос није рекао: Сатана говори кроз твоја уста, него: иди од мене, Сатано! Јер је противник баш то желео, да Христос не страда (το μη παϋέίν τον Χριστόν). Ради тога je Он тако силно изобличио Петра, јер је знао да су се Петар и остали највише бојали тога, и нису могли мирно слушати о томе. Из тог разлога Господ обелодањује и тајне мисли његове говорећи: не мислиш што је Божје него људско (Мт. 16, 23) ---------- Дали из приложеног може да се закључи да је ђаво од самога почетка (када је Христос постио 40 дана и био кушан ) тј. тада када је кушао Господа већ знао да је пут страдања Христовог ,пут спасења за род људски,и да је Господ ради тога пута и дошао (сишао међу људе ), па га је из тог разлога наводио на други пут ,као што пише св Аверкије ?
  8. Хвала оче Саво од срца ! На основу приложеног цитата, желим да вас питам дали знате можда како су уопште Јеврејски тумачи овај дио и тумачили. -"Да начинимо човека по свом обличју, као што смо ми".. Шта је за њих то значило ? Ако је је реч о сабору Бога Творца и небеских сила (како су то они инаће тумачили),по чијем обличју онда да се "начини" човјек (јер имамо и Господа и Анђеле) и какво је то обличје за њихив појам ? Од Господа Христа свако добро !
  9. Pomaze Bog oce Savo, Ponekad je zaista tesko naci odgovor tek tako na neka pitanja,pa bih vas zamolio da mi probate ukratko objasniti kako to da jevreji (Judejski narod ,prije Hrista,za vrijeme Njegovog dolaska,a posebno poslije Hrista) pored svih primjera koji se navode u starom zavjetu da je Bog Sveta Trojica ipak i dalje vjeruju samo u jednoga Boga Oca svih ljudi. Evo na primjer u starom zavjetu se jasno vidi kada kaze: "Eto ,covjek posta jedan od nas znajuci dobro i zlo"- kaze "nas",ne kaze posta kao "ja". Kako i dalje vjeruju u jednoga Boga kada se na vise mjesta u starom zavjetu (koji i oni koriste) moze primjetiti da se Bog predstavlja u "mnozini" (Trojstvo).Kako se moze uopste preci preko takvih djelova starog zavjeta i zanemariti tako nesto,kada se jasno vidi o cemu se radi ? O cemu se zapravo tu radi ? Hvala unaprijed, Od Gospoda Blagoslov Branislav
  10. Христос Васкресе оче Саво, Молио бих вас за мало времена да ми појасните љедеће. Читао сам : Догматика Православне Цркве – Том II ОДЕЉАК ТРЕЋИ ђ) Богочовекова победа над грехом, смрћу и ђаволом Исјечак из текста: "И шта све није учинио ђаво да Христос не умре! Ево шта говори Пилат: узмите га ви и распните, јер ја не налазим на њему кривице (Јн. 19, 6). И Јудејци Му говораху: ако си Син Божји, сиђи с крста (Мт. 27, 40). Из ког разлога се Ђаво труди да Христос не умре ? " Волио бих да ми то мало појасните,пошто је непомјаник све дао од себе да се Христос разапне на крсту ,ипак пише у овом текту да му није то била коначна жеља. Дали то значи да је знао непомјаник шта га чека послије Христовог распећа и смрти на крсту ,да ће тада изгубити власт и бити побијеђен ? Унапријед хвала ! Свако добро од Христа !
  11. Помаже Бог Оче Саво, молио бих вас да ми одговорите на сљедеће питање. Заправо нашао сам један текст : "Бог је предвечно предодредио да у телу пострада за спасење света, зато што је унапред знао да ће Адам пасти у грех, и да је једини начин да човекова природа победи власт греха, смрти и ђавола и сједини се с Богом тај, да Он сам, као нови Адам у телу дође на свет и пострада за нас, како би Својом смрћу и Васкрсењем победио смрт." Дали то значи да Бог није могао никако другачије (на неки други начин,јер каже "да је једини начин") да спасе свијет сем да сам пострада за нас ? Хвала ,од Господа свако добро !
  12. Pomaze Bog oce Savo ! Vjerovatno mnoge interesuje kao i mene samoga da li se ima neka predstva o tome kako ce sve to biti u Carstvu Nebeskom. Kao sto sam naveo citat,tako sam nasao i u molitvi :"Hriste Boze kome se u svako vreme i svakoga casa klanjaju i koga slave na nebu... ".. Dali to znaci da ce ljudi tamo neprestano slaviti Boga kao Andjelske sile ? Ako je to tako ,u kome obliku,formi i na koji nacin ce to da bude ? Kako da shvatimo to ? (Jer sada Gospoda slavimo u Bogosluzenju,molitvama,pjesmama,psalmima,svojim djelima,cesto gvorimo :"Slava ti Boze"...itd...)
  13. Sveti kralj Milutin (Nemanjić) (rođen oko 1253, umro u Nerodimlju 29. 10. 1321) O svetome kralju Milutinu postoje razliciti izvjestaji, pored toga da je imao skoro 5 zena,i jedna od tih je bila cak maloljetna vizantijska princeza Simonida. Po jednima, beše "vrlo lep i ljubazan čovek, hrabar i vičan boju,više ratnik nego diplomata". A po drugima "njegove oči imale su nešto lukavo i požudno" a on je bio ambiciozan, uvek znao šta hoće, "radi vlasti gazio je preko svega, a od njegovih surovosti nisu bili pošteđeni ni najbliži". Stoji takodje da je podigao je više crkava nego svi Nemanjići zajedno,42. Ne bih zelio da me pogresno shavtite oce Savo,ali sam pojam Svetitelja,iziskuje veliku paznju i postovanje i ima jedan uzvisen smisao i znacenje. Cak istoricar Corovic ,na tako jednoj poznatoj srpskoj stranici ,pise ne tako liepe stvari,koje nebih ovjde da citiram. izvor : http://www.rastko.rs/rastko-bl/istorija/corovic/istorija/3_5_l.html Citajuci istorijeske izvjestaje o Svetom Kralju i njegovom zivotu, postavlja se logicno pitanje,kako covjek da shvati to,svetost sa svim tim istorijskim zapisima (koji bas i nisu dobrog sadrzaja),kako to pase jedno sa drugim,dali je to moguce i kako ? Znamo cak i da su njegove mosti neraspadnute. Kako je to sve moguce ? Sta o tome kaze Crkva ,sta vi mozete da mi kazete o tome. Molim vas ,razjasnite mi to ,kako bih mogao sve na ispravan nacin da shvatim. Nacin njegovog zivota ,svetost ,netrulezne mosti ? Hvala unaprijed i svako dobro od Gospoda
  14. Pomaze Bog oce Savo ! U bogosluzenju,u raznim kako zajednickim tako i licnim molitvama i u opste u hriscanskom zivotu mi cesto slavoslovimo (slavimo) Boga i Njegovo sveto ime. Cesto govorimo "Slava Bogu","Slava ti Boze","Slava Ocu i Sinu I Svetome Duhu" ..itd. Cak se i kaze da cemo sa andjelima u vjecnosti neprestno slaviti Boga. I kako andjeli na nebu neprestano slave Boga. U jednoj od molitava takodje stoji :"Hriste Boze kome se u svako vreme i svakoga casa klanjaju i koga slave na nebu i na zemlji..". Koji je smisao i razlog slavljenja Boga? Zasto se tako cesto i ,kao u predhodno navedenim primjerima,na taj nacin proslavlja (slavi) Bog i Njegovo sveto ime ? Kako ljudski um koji je ogranicen i sagledava sve iz jedne sasvim druge perspektive,da shvati na najbolji nacin sve to,slavljenje Boga ovdje i u vjecnosti? Dali je to slavljenje (slavoslovlje),Nesemu Bogu potrebno i dali Gospod od nas to ocekuje? Hvala ...
×
×
  • Create New...