Jump to content

Ел Џи

Члан
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

About Ел Џи

  • Rank
    Интересује се

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Recent Profile Visitors

1028 profile views
  1. Господо који се потчињавате патријаршији у Београду, храмови, гробља и манастири СПЦ су и културна добра и требали би да буду доступни свима, па и нама који више нисмо са вама. Да нам се допусти да служимо службе по храмовима ни ми не очекујемо, али гробља су нешто друго!
  2. Православни не мрзе никога, па чак ни ми које многи овде прозивају да смо конзерве (конзервативци).
  3. https://drive.google.com/file/d/0B4-fsETqCN7_aEV1S1V6c25qajg/view?usp=sharing
  4. Чудесне бугарске иконе Од 22. марта до 14. јуна у Музеју икона у Реклингхаузену одржава се изложба под називом „Чудо светлости“. Реч је о великој изложби бугарских икона из Варне. „Свети Мина Катуански“, непознати иконописац, 19. век Музеј у Реклингхаузен представља 40 бугарских икона насталих између 17. и 19. века. Реч је о делима раскошних боја, а неке од њих и у великим форматима. Иконе настале у Бугарској, како објашњавају кустоси изложбе, карактеришу типичне представе Исуса, богородице и различитих светаца. „Свети Ћирило и Методије, 19. век Ова икона насликана је 1864. године и носи потпис Анастаса Кјерклијсијског. „Бугарски зографи често су сликали словенске апостоле Ћирила и Методија“, каже кустоскиња музеја у Рекингхаузену др Ева Хаушајн-Барч. „Они су први користили словенске језике за црквене литургије и поставили основу словенске азбуке – глагољице. Ћирило и Методије подстакли су покрштавање словенских народа.“ „Постање света“, 19. век Призори „Постања света“ потичу из школе Захарија Цањува и Кјанча Иванчова. Организатори изложбе у Реклингхаузен наводе да је Бугарска била прва словенска земља која је примила хришц́анство. Већ током прелаза из деветог у десети век, у Бугарској настају важни иконописачки центри. Средњовековни бугарски иконописци придржавају се византијске традиције. „Свети пророк Илија“, 19. век Ова икона Захарија Цањува из 1856. године припада Тревненској уметничкој школи. Што се тиче актуелне изложбе у немачком Музеју икона, др Ева Хауштајн-Барч каже да је идеја о изложби бугарских икона потекла од града-партнера Реклингхаузена – холандској града Дордрехта, који је уз бугарску Варну, и суорганизатор изложбе. „Света Марина“, 18. век Аутор ове иконе из друге половине 18. века је зограф Вионос. Развој бугарске иконографије на прелазу из 18. у 19. века повезан је са постепеним одустајањем од аскетизма, и тежњом за више живих слика. Значајну улогу на бугарским иконама из тог периода игра пејзаж у позадини. „Свети Јосиф и Христос, син Божији“, 19. век Ово је икона из 1850. непознатог аутора. Бугарски иконописци у својим радовима током 19. века користе интензивне и ведре боје у комбинацији са призорима из свакодневног живота. Њихов стил је под утицајем западне уметности, нарочито барока. То нарочито постаје очигледно ако се посматра пластичност лица на иконама. „Света Богородица“, 19. век Ово је икона из прве половине 19. Века, чији је аутор Кјанчо Ивачов. Кустоскиња Ева Хауштајн-Барч каже: „Веома ми се допада ова икона са њеним предивним, резбареним рамом. Бугарски дуборез је на веома високом нивоу. Због свега тога смо ову икону изабрали за нашу изложбу“. „Вазнесење Христово“, 16. век Ова икона датира с краја 16. или почетка 17. века. Иначе, кустос изложбе у Реклингхаузену са бугарске стране и састављач каталога „Иконе Реклингхаузена и Варне“ из 2014. године је Константин Угринов. „Јерусалимска икона“, анонимни сликар, 1859. година Бугарске иконе се по стилу уочљиво разликују од руских и грчких. То нарочито важи за иконе из 19. века. Кустоскиња Ева Хауштајн-Барч напомиње да су, после 500 година владавине Османлија, Бугари тада поново почели да откривају свој идентитет. Археолошки музеј у Варни Музеј у Варни основали су 1887. године браћа Карел и Херман Шкорпил. У њему се чува најстарије обрађено злато на свету из Варнанске некрополе које датира из 4200-4600 године пре нове ере. Иконе које су изложене до 14. јуна у Реклингхаузену, део су сталне поставке Музеја у Варни. Аутор: Александар Андрејев Преузето са: http://www.dw.de/%C4%8Dudesne-bugarske-ikone/a-18334319
  5. Цариградски патријарх никада није био у источној Цркви оно што је у средњем веку постао римски папа. Постоје и либералне црквене заједнице православне обредне традиције које одбацују општење са званичним православним црквама. Ви који волите екуменизам брзо би сте се ту пронашли. Ево нпр. једне такве заједнице: https://ru.wikipedia.org/wiki/Апостольскаяправославная церковь Тамо је деловао и познати антикомуниста и борац за људска права о. Гљеб Јакуњин који је недавно умро. Касније је скренуо у екуменизам, али имао је и велике заслуге које не треба заборавити. Бог да му душу прости!
  6. За старокатолике наравно да имам симпатије. Нарочито ми је занимљив њихов (тридентски) литургијски обред. Верујем да ће староправославни (за сада само покрет) имати слуха и за западни обред, као и за проповедање Православља међу нама по језику блиским народима Словенцима и Хрватима.
  7. Ево и потврде коначног разлаза са Патријаршијом у Београду: https://www.youtube.com/watch?v=5OjarQjdNbc За нас староправославне можете да пишете да смо расколници, јеретици, шта год хоћете, али чињеница је да постојимо, да нећемо нигде отићи и да је Србија слободна земља када је религија у питању и да и ми имамо право на своју верску заједницу, богослужбена места...
  8. Старокатолици имају могућност и ожењеног епископата, другосвештеничког брака, забацили су постове, свету тајну исповести. Онда, ту је и крајњи модернизам (толеранција према содомитском покрету), екуменизам. То су све препреке за међусобно молитвено и литургијско општење, а и сами су се почели делити. Међу Хрватима (у Хрватској и БиХ) сада имају две јурисдикције: http://www.hrvatska-starokatolicka-crkva.com/ и http://sveti-metod-rab.blogspot.com/ "Туристи" за двојку о причи о Коптима. Наш епископ исто говори: https://www.youtube.com/watch?v=XRIsxHUmV4Q
  9. Помаже Бог! Себе сврставам међу староправославне вернике (не старообреднике). Као што на Западу постоје старокатолици који су се одвојили од римског папе после проглашења догме о непогрешивости римског папе у питањима вере и морала када говори као (тобожњи) наследник светог Петра и Христов викар на Земљи, тако постоје и староправославци - то смо ми који одбацујемо молитвено и свако светотајствено општење са хришћанима који не исповедају исту веру са нама. Староправославна црква у Србији званично није регистрована, али фактички постоји неколико староправославних црквених заједница: 1. Епархија рашкопризренска у егзилу (највећа и либералнија; популарно звана "артемијевци") 2. Истинска Српска православна црква (мања и конзервативнија; популарно звана "акакијевци") и 3. мања група српских свештеника и верника при једном од многих грчких старокалендарских синода (јако малобројна ултраконзервативна група). Ја припадам највећој староправославној јурисдикцији. Како видим да овде толеришете људе свих могућих вера, надам се да ћете почети толерисати и нас староправославне вернике. Истина је да не делимо исту веру и предање, али имамо много тога заједничког - Свето писмо нпр., исте српске обичаје попут крсне славе и сл., па намеравам да пишем на те теме на форуму.
  10. https://ljubiteljbiblije.wordpress.com/2015/02/06/psalmi-davidovi-crkvenoslovenski-psaltir-davida-proroka-i-carja-pjesan/
  11. Овде се толеришу писанија инопопова а који желе пливати у чистим водама Православља њих се не толерише. Адио господо екуменисти, одох ја лепо у Епархију у егзилу. Тамо имају љубави према свима, па и према иновернима, а Православљем не тргују! Објавите ову поруку па банујте Ел Џија до века.
  12. Господо уредници, срамна је цензура коју проводите зато што је прикривена!!!
  13. И римокатолички традиционалисти се буне против папског екуменизма. Гледајте сами: http://www.youtube.com/watch?v=xHbrFImfJwI
  14. Драги авво Зоране, када је у питању отпадање Рима од једне, свете, саборне и апостолске Цркве, тај период није био кратак и може се гледати и овако и онако, тумачити и овако и онако, мада ја мислим да сам био врло јасан. Ко добро познаје историју, знаће о чему причам. И знајте, где је права вера све се стигне поправити а за наше екуменисте се бојим да ће тек они постати истог духа са онима који чекају другог месију. Најгрешнији од свих православних верника се боји да је мало касно за такве - да они хуле и све мање су наши. А то што још увек такви имају благодат, нека се не заваравају, неће то тако вечно трајати. А да изван православља нема уласка у Царство Небеско, то потписујем и даље. Што сам имао рећи рекао сам, ова тема је стварно постала заморна.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...