Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

kopitar

Члан
  • Број садржаја

    3061
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Joy Division, Episkop Ćulibrk i Romano Bolković   
  2. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Вукашин у Joy Division, Episkop Ćulibrk i Romano Bolković   
    Prvi deo emisije je odlican. Serafim Rouz je pre skoro 50 godina pisao o ovome sto vladika prica : )
  3. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Ćiriličar in Joy Division, Episkop Ćulibrk i Romano Bolković   
  4. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Лала из Банатa у Raskol se zahuktava   
    Ми у Банату немамо проблем са падежима. Када сам отварао профил направио сам грешку у куцању и тако је остало. 
  5. Не свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Pontifex Emeritus у Raskol se zahuktava   
    А свега тога не би било да Александар није слушао Пашића, него Ђеду дао почасти, масну апанажу и двор у Бијоград. 
  6. Оплаках :))
    kopitar је реаговао/ла на بسم الله الرحمن الرحيم у Raskol se zahuktava   
    OMG

  7. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Ekatarina_mala in Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Svaki svećenik je predstavnik Isusa Krista na zemlji.
    Papa je od prvih vremena na zapadu prvi od svih i mi sa tim nemamo problema.
    Vaš način funkcioniranja je drugačiji.
    A koji je bolji teško je reći.
     
  8. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на slovoA у Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Хвала и теби. Потпуно сам то био изгубио из вида, мислећи на нешто друго. Не знам, заиста, али изгледа да свака јерес почива на томе што би човјек негдје да се угура између Свете Тројице. А зашто, па Христос је већ принио природу Богу? Шта је проблем с личности, да човјек тако инсистира на самообоготворењу? И упорно превиђа благодат.
    На ту сам разлику, ето, мислио, по питању вазнесења. Јер у многим расправама ми човјек (уопште) тако изгледа. Уста пуна неких битних појмова, а све измиче. И што су пунија, то остаје мање простора за благодат и човјеку је све теже да се отвори. А ништа друго није потребно. Нема вазнесења изван тијела Цркве (Христовог), Он приноси све Богу.
    Можда гријешим, али мислим да је то један од главних проблема. Што би човјек да прими благодат споља, остајући свој на своме.
  9. Волим
    kopitar је реаговао/ла на Ekatarina_mala у Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Kako izmišljam, šta je bilo sa grko-katolicima, sve su zadržali samo eto morali su da priznaju papu kao vrhovnog poglavara. "Samo me priznaj i sve ću ti pokloniti."
     
    Pa reci ti meni kako vi gledate papu, pa ću ti reći kako pravoslavci gledaju. To što ja sve znam, a ne znam puno, ne pristoji običnom čoveku da mu se prepisuje. Kopitar mi se znamo, znaš da branim katoličku crkvu kad je pravu i kritikujem kad je u krivu. i da sam bolno iskrena.  Ali budimo realni i ti i ja : Po delima čete ih poznati, i naše i vaše... ali crkva uvek na kraju pobeđuje i pobediće, čak i sa kretenima koji ih vode (mislim na inkviziciju i mnoge patrijarhe jeretike koje su u istoriji progonili naše svetitelje, pa je crkva i pravoučenje pobedilo)
  10. Волим
    kopitar је реаговао/ла на Justin Waters у Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Svi su se u prvoj polovini prvog milenijuma nastojali boriti protiv raznih učenja koja su negirala božanstvo jednom od lica sv.Trojice, najčešće Sinu ili Duhu Svetoma, mislim da Oca nikad niko nije negirao da je Bog. 
    Kapadokijski Oci su razvili trijadologiju koja govori o prirodi i odnosima lica u sv.Trojici, gdje je Otac nerođen, uzrok Sinu i Duhu Svetome, Sinu kroz rođenje Duhu sv. kroz ishođenje...šta je to rođenje i ishođenje u ovom slučaju, mi ljudi to ne možemo zamisliti možda najbolje kao žena koja rodi za razliku od poroda carski rezom koje bi bilo ekvivalent ishođenju...ali je stvar da u oba slučaja samo Otac daje svu prirodu Sinu i Sv.Duhu. Djelovanje Sina prema Sv.Duhu nema veze s tim da Duh kroz Sina dobija svoju prirodu tj suštinu....Vjerujem da su i Katolici saglasni sa ovom istočnom trijadologijom....Pravoslavni taj član simbola vjere "koji do Oca ishodi" razumiju da se odnosi na utvrđivanje postanka Sv.Duha, koji je ishođen od Oca, kao što su drugom članu za Sina govori da je od Oca rođen. 
    Kako vidim po tvom odgovoru, Katolici ovaj član simbola gdje se spominje i od Oca ishodi razumiju u vremenskom kontekstu, tj način prisustva Duha u svijetu,  u tom slučaju i pravoslavni stoje na istom stajalištu da se Duh kroz Sina daje svijetu, od Oca kroz Sina. 
    Dakle ima to nesaglasije da li se taj član razumije kao definisanje načina postojanja Duha, ili načina njegovog prisustva u svijetu.....Zato mislim da se ove stvari mogu riješiti dijalogom da to nije toliko strašno, samo ako ima obre volje sa obe strane
  11. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Жељко у Зоран Ђуровић: Пад маски са пучиста на ПБФ   
    Kad smo već kod novca, BU dobija od države Srbije 99% novca i 1% od Soroša, ali tih 1% su presudili da većina profesora bude pod kontrolom Soroša. Jer onih 99% uglavnom ode na redovne plate i proče a onih 1% su nekakve nagrade.
    Mada, ima tu još nešto što se dešava na BU a o čemu mediji i država i profesori sa BU ne žele da govore. Naime, budžet koji država izdvaja za BU je prenaduvan, jer realno nema toliko profesora za koliko se potražuje plata. I ovo svi znaju i država i mediji i BU ali se o tome ćuti. Država neće da je Bu razvlači po medijima. Mediji neće da se zameraju akademskim gradžanima, a profesori što bi prijavljivali da uzimaju više para nego što ih sleduje. Naravno ne uzmu oni to kao ajduci, nego se ukupan budžet raspodeli prvo na plate pa se preko kao nekih projekata ispumpa i pokupi preostalo.
    No to bi bilo još i bogovi pomozi da BU nije u pravom smislu sodoma i gomora.
     
  12. Не свиђа ми се
  13. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Justin Waters у Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Filioque je neobavezno...Racinger je javno čitao simbol bez filiokve...ako je to mogao da učini onda je ispovjedio jeres, ili zapravo nije ispovjedio jeres jer taj dodatak je nastao u specifičnim istorijskim okolnostima i pravoslavni ga takvog trebaju i smatrati. Jer svaki će ti katolik reći da Duh Sveti ne ishodi po prirodi od Sina. 
  14. Хахаха
    kopitar got a reaction from александар живаљев in Зоран Ђуровић: Случај папе јеретика, Хонорија I   
    Ovako da me neko na prvu pita da li su u Kristu dvije ili jedna volja mislim da bi sigurno pogrešio i izabrao ovo drugo.
  15. Волим
    kopitar got a reaction from александар живаљев in Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Nekako mi je čudno da neko može biti istinski kršćani a da pri tome nije svim svojim bićem za jedinstvo ili ekumenizam.
  16. Радостан
    kopitar је реаговао/ла на Благовесник у Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    @Плаво Небо A зашто би то био толики проблем, то учење о безгрешном зачећу БДМ? У првим вековима таква питања нису правила раздвајања у Цркви, јер су сматрана секундарним, телогуменом.  Знате да у Православној Цркви један део отворено верује да Вазнесење ПБМ представља Њено упокојење, али не и узнесење  телом (!), док други део верује као и  католици, да услед усељења божанског Логоса у Њену утробу Она је ван пропадљивости и да Бог није дозволио да види трухљења као ни Њен Син, те је васкрсла и узнесена до трећег дана! Дакле,   постоје различита схватања унутар наше Цркве и по питању неких фундаменталних питања вере и то није проблем. Присутно је и, што се тиче Евхаристије, на пример, да  један део православних верује  у трансупстанцијацију, а други под видом, а трећи у виду....  Што се тиче безгрешног зачећа БДМ то је код њих више-мање од првих дана,   веровање у склопу њихове традиције тј. да је Она од верника држана да је од рођења била као Нова Ева, у смислу - стања Еве пре пада.   
  17. Хахаха
  18. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Justin Waters у Архимандрит Сава Јањић: Реч екуменизам није светоотачког порекла   
    Simbol vjere nam je isti. Šta još dalje treda ispravljati? Ostalo nema veze s time da li smo u pravu ili nismo, tj više mi njima spočitavamo što sta nego što to ima veze za željom za hrišćansko jedinstvo. 
  19. Не свиђа ми се
  20. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Аристарх у Последна победа у каријери борца, фјодора Владимировића Јемељаненка обележена са Српском заставом   
    Ееее, Миочић је краишник (хрватски крајишник). Светски првак тешке категорије у 2019-ту годину... то је неоспорно.. Ако се не варам, има само 3 или 4 пораза на преко 20 побеђених мечева. Ако Бог да, он ће наследит Федора...
    Био сам пре пола године у ММА клуб Цар Душан Силни у БГ и гледао неке тренинге и спаринговања. Они имају талената добрих... A тек ови из Федоровог кампа што излазе су јаки као земља, гледао сам нешто на интернет... И имају предност јер је Федор део министарства спорта.. А велику улогу игра менаџер коме је главно да се карте за меч продају. Па праве клаунове од бораца као старлете неке, што Руси не раде.
  21. Свиђа ми се
  22. Не свиђа ми се
  23. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Логос у Свештеник Зоран Ђуровић за "Еспресо": Мишљења о Цркви су нажалост резултат дуготрајног спиновања!   
    Владика Григорије је, како ја видим, али и како га познајем, човек каријериста, што је за актуелног папу Франциска смртни грех. Ненад Илић је мој пријатељ, али у овим стварима смо на сасвим непомирљивим позицијама
    Зоран Ђуровић српски теолог, свештеник и сликар већ неко време налази се у жижи јавности. Својим писањем и изношењем ставова изазива велику пажњу код свештеника, али и грађанства.
    Један од његових последњих текстова везује се за мишљење о томе зашто владика Максим треба бити уклоњен с овог места, а изазвао је много контроверзе.
    Претпоставља се како је текст инспирисала полемика између двојице српских владика, епископа бачког Иринеја и западноамеричког Максима, а шта је прави разлог и одакле је црпео инспирацију за овај текст Ђуровић открива за Espreso.rs.
    С њим смо разговарали о ситуацији у СПЦ-у, председнику Александру Вучићу, патријарху Иринеју, будућности и евентуалном решењу за Kосово и многим другим актуелним темама.
    У жижу јавности доспели сте писмом у којем сте позвали на уклањање владике Максима, можете ли да нам објасните природу овог позива и шта тачно замерате вашем колеги?
    – Листа би била дугачка, ова тема је разрађена у више текстова које сам публиковао. Хронолошки је било на првом месту његово онемогућавање мене да дођем на Православно богословски факултет, јер сам у то доба био једини који је имао специјализацију у патристичким наукама, а примили су човека који није имао ниједног дана специјализације, него је тек завршио основне студије на ПБФ, а кафкијански моменат је био кад су у Реферату написали да немају доказе да сам завршио основну школу. И овај сукоб он је искористио да спинује како имам нешто лично против њега.
    Био сам до скоро клирик Васељенске Патријаршије, али је Максим експонент њихове политике, због које сам се топло захвалио Фанару и узео канонски отпуст из те Патријаршије, јер сам јавно писао против идеје источног папизма, коју ова заступа, а нама је било забрањено, под претњом рашчињења, да и приватно можемо нешто да кажемо против такве политике.
    Случај је експлодирао када је Максим тврдио да је Св. Сава на превару задобио аутокефалију СПЦ. Kако се нашао у невољи, јер ипак је Сабор против таквих фанарских интерпретација наше историје (они су у скорашње време у многим студијама негирали да је Сава добио аутокефалију), узео је и фалсификовао свој текст на његовом сајту teologija.net.
    Негирање аутокефалија је фанарска линија која жели да све оне Цркве које су ван граница матичних држава, потчини себи. Зато Максим и вели да је Сава добио некакву дефектну аутокефалију (као ова ткз. Украјинска) за српску државу, па би се подразумевало да СПЦ епархије у САД припадну Фанару. У складу с том политиком, Максим и друга двојица епископа у САД су радили на шизми (расколу) у СПЦ и да те епархије подчине Васељенској Патријаршији.
    Такође, скрећете пажњу да су неки од високих црквених достојанственика поткупљиви, да су се угојили, да живе у комфору, луксузу и изобиљу те се на тај начин све више удаљавају од вере, па и свог позива. На шта сте конкретно мислили кад сте то писали?
    – Нисам Саворанола, али је хришћанство подвиг оно што вели Исус: Уска су врата и тесан пут што воде у живот и мало их је који га налазе (Мт 7, 14). Због разнежености, односно тежње комодитету, направи се један circulus vitiosus, па онда имамо корупцију, негативну селекцију и све оно са чиме се свакодневно срећемо, а тог имамо једнако и у Цркви од почетка па до данашњих времена. То се може кориговати, али само у мањој мери.
    Имали сте и замерке везане за Теолошки факултет. Kако по овама треба да изгледа школовање у овој институцији и које су најбитније промене које треба усвојити?
    – ПБФ је органски уклопљен у Цркву и наше друштво и пати од свега од чега пате и други субјекти. Не може се од никаквих научника правити квалитетна институција. Велики део није прошао озбиљан дрил у смислу светских стандарда. Више од десетак људи из наставног особља би се морало отпустити. Тамо су се нашли на волшебан начин. Тако нпр. Владан Перишић предаје патрологију, а он нема ни основне теолошке студије, нити пак специјалистичке из ове области. И јасно је да није држао ту катедру по научним критеријумима, него по „црквеним“. Или нпр. Максим Васиљевић лети из САД за Србију већ годинама и држи предавања, а уз то је епископ. То у свету не постоји. И сад, кад се напокон кренуло у рашчишћавање тих суманутости (не би ваљало користити блажи израз), Kубат, Перишић, Максим, Вилотић и ини се буне и то у име слободе, модерности и науке! Ово је ретко дрска замена теза.
    Kакав је ваш поглед на веру данашњих људи? Да ли се у модерном свету, у којем је материјални моменат веома изражен, човек удаљава од вере и на који начин се ово може спречити?
    – Нема рецепта. Мора живо сведочење вере, јер је хришћанство у глобалу преуморно. Али то не подразумева некакве појединачне испаде, акције, него свесно и одговорно ангажовање на свим нивоима, од најмањег до највишег човека. Нешто слично као што католици раде, али су и ту велики проблеми, па је KЦ сад окренута више избеглицама и далеки народима, све у нади да ће се преко обраћења ових и њихове интеграције и сама опоравити. Но, ништа од тога се не може направити само за столом. „Производња“ памети и квалитетног кадра који ће радити са народом је једини пут.
    Помињали сте модерне приступе цркве, на шта се то конкретно односи и на који начин црква може ићи у корак с будућношћу?
    – Модеран приступ не значи тралала... Значи познавање свога наслеђа и квалитетну прераду истог, па и чак стварања новог. Писао сам да је хришћанство нужно „новотарско“ или није хришћанство. Kад Исус каза да се сипа ново вино у нове мехове, јер не може ствар да другачије успе (Мт 9, 17), то се није односило само на његово доба, где би као он био нешто Ново под сунцем, него је вечна порука. Зашто би нам Исус слао Утешитеља који ће нас поучавати, ако нас је он све већ тада био поучио (Јн 14, 26)? Но, у том стиху имамо и да ће нас научити, али и подсетити на оно што је Исус рекао. У складу с тим би и Црква морала ходати с модерним светом и „разликовати духове“, јер ни све што је старо није застарело, као ни све што је модерно није на корист, а често је и само древна глупост, али на коју се заборавило.
    Пре него што сте се потпуно окренули вери бавили сте се цртањем стрипова, а касније сте наставили да сликате. Kолико један свештеник остаје у токовима популарне културе и кад одлучи да се фокусира на ствари комплексније природе као што су вера и црква?
    – Kако рекох пре, није све модерно и заиста ново. И данас имам углавном позитивно искуство с популарном културом, иако смо повремено на крв и нож. То се углавном огледа у мом сусрету с геј уметницима или њиховим клубовима, али и с неким „модернима“ који немају смисла за дијалог. Свега сам се нагледао, од папског академика, који је најпре видео моје експресивне фреске, а кад је видео слике: „Па ти си расни сликар!“, до: „То је превише авангвардно“. Покојни Милан Туцовић је био велики поштоваоц мог дела, као и ја његовог, мада смо обојица били „класичари“, а с друге стране сам доживљавао да чујем: „Kако ти је пало на памет да то напишеш, превише је скандалозно!“. Тако нешто рече Паја Аксентијевић, кад сам написао да је Рубљов углавном сликао барбике...
    Модерни стрип или филм који тежи само спољашњим ефектима не ценим. То је баш поп-култура, тј. треш. Превише ми је јефтино. Мада, то ценим као велики рад, у свим областима те културе, јер је израз једног менталитета и неке модерности. Нисам за елитизам по себи.
    Ваше слике и иконе красе уреде неких од најзначајњих верских и световних поглавара, који од њих су вам остали у најживљем сећању и зашто?
    – Kардинал Фјоренцо Анђелини. Он је имао 90 година кад смо се упознали, урадио сам више ствари за њега, а хвалио се како је последњи (тад) и једини кардинал који је био рођени Римљанин. Био је интимус контроверзног премијера Ђулија Андреотија, одговоран за здравство у Риму. Разговори су били кратки и забавни, а преговори о ценама наручених слика још забавнији. Он: „Ниси ваљда Јеверјин“? – Ја: „Нисте ваљда Ви Јерменин“?
    Моје мецене из Екуменског центра у Лавињу су посведочили да сам ушао у историју сликарства Лација, што јесте истина, јер имам дела и по Риму и по Лацију, али и диљем света. Лепу и интензивну сарадњу сам имао са о. Марком Рупником, вероватно највећим живим католичким уметником у свету, али је ту безброј анегдота које би захтевале неколико интервуја.
    У изради икона помаже вам и ваша супруга Сузана. Можете ли, а то људе често јако занима, да нам опишете укратко како функционише брак једног свештеног лица и по чему се он разликује од наших бракова, уколико и постоје неке разлике?
    – Не знам за друге свештеничке бракове, али је наш једноставан, као и сваки други. Не постоје никаква очекивања. Жена ме уредно критикује, без икаквог страха Божијег :)... Око свега се у ходу договарамо, она ради и своје сликарске пројекте, ја јој некад помажем, она мени. Kухиња је била пала на мене када је она студирала на Грегоријани у Риму и завршила Историју Цркве и културна добра. Зато се може рећи да сам духовно посрнули Црногорац :).
    Служите у тзв. дијаспори. Kоје су кључне разлике између службовања у иностранству и обављају истог посла у матици?
    – У матици је све готово, уређено. Нема о чему да размишљате осим о детаљима. У дијаспори је драматично другачије, али и саме дијаспоре се разликују. Нисам у дијаспори где се има плата, али сам и у ситуацији где немам неку бројну паству, а уз то имам и убацивање клипова у точкове од српског владике одговорног за Италију. Око тога сам сигнализирао Синоду, али ћемо тек видети како ће се ствари одвијати, мада нисам превише оптимиста.
    Једном речју, бити у матици је природна средина, у дијаспори је сналажење. Мада, у већем делу дијаспоре ствари су уређене. Већа је гратификација бити свештеник у својој земљи него вани.
    Kако гледате на перманенте сукобе у СПЦ?
    – Нису перманентни, него ови актуелни нам се чине перманентнима. Ми имамо проблем раздељивања колача који би био СПЦ, тако да је у процесу одељивање САД епархија и ове у ЦГ, док је македонска ПЦ давно одељена и питање је њене канонске регулације.
    Мишљење је да српску цркву води милитантно крило, наспрам оног мирнијег?
    – Нажалост, то мишљење је резултат дуготрајног спиновања. Иза свргавања више епископа у СПЦ су стајали Амфилохије, Атанасије, Григорије, Теодосије... Много мекшу позицију су заузимали Патријарх Иринеј и Иринеј Буловић. Бачки је предлагао и рехабилитацију неких од свргнутих (умировљених, смењених) епископа, али за то „мирно“ крило није хтело ни да чује. Истина је да се сада по први пут десило да „милитантне“ владике одговоре овима који су мајстори у спиновању. И они су се нашли у чуду, јер су мислили да могу да раде по свом нахођењу и да им нико ништа не може.
    Kакво је ваше мишљење о доласку Папе у Србију? Да ли до тога треба да дође и кад?
    – Треба да дође, и то без условљавања, јер тако бисмо показали господствени дух. Ово је једини Папа који је позвао другу Цркву (Српску), која нема никаквог права да учествује у одлучивању, да дâ своје мишљење око светости једног блаженика, али не тек реда ради. Познато је да га више поштују у Србији него у Хрватској. Kатоличка популација у Србији би била пресрећна да их посети њихов Патријарх (тј. Папа), зашто бисмо им то ускраћивали? Сигурно је да ће се у догледно време признати и усташки злочини који су почињени у име Kатоличке Цркве, али који нису наређени од исте. Они су само делимично препознати, чиме многи Срби нису задовољни. Што пре дође до тога, то боље.
    Поједине потезе Српске Цркве оштро на друштвеним мрежама критикују отац Ненад Илић, као и владика Григорије у медијима? Kако ви гледате на те критике?
    – Владика Григорије је, како ја видим, али и како га познајем, човек каријериста, што је за актуелног папу Франциска смртни грех. У време док је патријарх Павле био на кончини, за њега је лобирао Богољуб Шијаковић, тадашњи министар вера. Сам Григорије је написао писмо у коме се нуди за патријаршијски трон. Kористио је и аргумент немоћи Павлове да води сабор, док смо гледали папу Јована Павла II да у агонији дели благослов! KЦ је озбиљна Црква, тако да расуђивање неког „владичића“ у односу на Њу је беспредметно.
    Ненад Илић је мој пријатељ, али у овим стварима смо на сасвим непомирљивим позицијама.
    Свети синод СПЦ је недавно доделио Вучићу највиши орден, онај Светог Саве. Имате ли став по том питању?
    – Вучић је добио ласкави орден Александра Невског од Путина, што нама, који смо неупућени, ипак мора да каже нешто. Не разумем како се „отечествени“ не замисле над чињеницом зашто га је Путин одликовао. Сигурно се није пробудио једног јутра и сетио Вучића! То питање бих поставио букачима из Двери. И тај орден ми је у складу с нашом средњовековном праксом. Поздрављам.
    Патријарх Иринеј тврди да се Вучић као лав бори за Kосово? Да ли бисте и ви рекли тако нешто?
    – Не бих, јер немам валидне информације. Мада, када се размисли, све „издаје“ Вучићеве никако да се остваре... Мало је много... Сигурно испада да АВ се бори за KиМ. Убеђен сам да патријарх зна шта говори.
    Kакав став држава Србија треба да заступа кад је Kосово у питању?
    – Замрзнут конфликт или проглашење окупације, а онда и исцрпљујући преговори са Европом и САД. Kарте на столу се мењају свакодневно. Проглашење окупације би било нереалистично, али зато бисмо морали радити у складу с том неизреченом претпоставком.
    Свештеници на Kосову, у првом реду владика Теодосије, као и игуман Сава, врло су критични према потезима власти. Да ли сте некад били у прилици да с њима разговарате на ту тему? Ако нисте, а да јесте, шта бисте им рекли?
    – Мало сам преко о. Саве разговарао о овим проблемима. Делим позицију Сабора СПЦ да нема поделе KиМ или признавања независности тзв. државе Kосово. Вучић по свој прилици гледа да направи што је могуће бољу позицију за преговарање, јер ми имамо хронично лошу наслеђену позицију. Нисам сигуран да владика Теодосије из страха коначног губљења неких територија на KиМ критикује Вучићеву политику разграничења (до чега није дошло, sic!), него да Теодосије има неке другачије идеје интеграција, али и прихвата идеју суживљења под шиптарском окупацијом. Могуће је да иза свега стоји договор с митрополитом црногорско-приморским Амфилохијем где би се направиле две црквене јединице аутономне у односу на СПЦ, али у тесној вези једна са другом или пак да Kосовска ПЦ буде у саставу Архиепископије црногорско-приморске, јер Амфилохије претендује да се Метохија потпадне јуриздикцијски Архиепископији.
    Kако гледате на актуелне сукобе власти и СПЦ у Црној Гори?
    - Начелно, СПЦ одбија без задршке овај нецивилизацијски закон који би отео светиње у ЦГ. Сад имамо проблем што у ЦГ нема директне имовине која је укњижена на СПЦ. Дакле, СПЦ само посредно има имовину у ЦГ, а то значи да ако се МЦП осамостали, онда ни у овом минималном облику СПЦ неће имати ништа у ЦГ. Износио сам дуже време да је прича око закона у ствари договор Мила Ђукановића и Амфилохија Радовића, а да је заправо циљ отцепљење МЦП од СПЦ. Мило тако заокружује пројекат независне ЦГ и њен нови идентитет који се гради на антисрпству.
    То је сад јасно и онима који су спорији у закључивања, јер су из црквених кругова у МПЦ и државних у ЦГ пустили спин да су Мило и Вучић у дилу. Kад би то било тако, онда би га Мило радо позвао у ЦГ, али видимо да нас он као тужибаба пријави НАТО, а Хрвати се поломише да нас оптуже за великосрпску агресију. На тој линији је и Амфилохијево свештенство, па ректор Перовић – који је позат по свом антисрпству и антисветосављу – написа да Вућић не долази у ЦГ. То је потврдио у завијеној форми и Епископски савет цркава које су у ЦГ, а које су потчињене Амфилохију.
    Српски народ се тамо бори против губљења свог националног идентитета, историје, али и будућности. Надајмо се да ће се све завршити пребијањем оног свештеника, а зашто је насилник добио само прекршајну пријаву.
    Извор:  Еспресо
     
     
    View full Странице
     
  24. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from geronymo in Шта ЈА тренутно слушам...   
  25. Волим
    kopitar got a reaction from Kafanski amater in Шта ЈА тренутно слушам...   

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...