Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

kopitar

Члан
  • Број садржаја

    2509
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Не свиђа ми се
  2. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Милан Ракић у BAS: Karadžić dr Radovan - Doživotni veselnik   
    Izricanje kazne doživotnog zatvora – koju Radovan Karadžić, a.k.a. Dabić, neće odrobijati na mestu zločina, u bosanskom, nego u nekom belosvetskom KP domu Zenica – propraćeno je znakovitom samozatajnošću zvaničnog Beograda, Kitaj Goroda, Slavskog Pojasa i ostalih selendri i prigradskih naselja smeštenih jedna preko druge u srcu prestone Magakasabe.

    Zašto se srpska truba nije čula s Kosova, zašto se četnici nisu spremili, zašto je samo Šešelj smogao snage da u (za njega) neuobičajeno učtivoj formi promrsomudi nešto o „skandaloznosti“ presude, nije baš najjasnije, ali nije sasvim ni nejasno; u Srbiji, naime, i ostalim „srpskim zemljama“ svi (uključujući i vrapce) – ko svesno, ko intuitivno – znaju da su glavni krivci za bosanski (i ne samo bosanski) pičvajz izmakli ruci slepice pravde, a da je u čitavoj toj krvavoj koreodrami Karadžić samo nastupao u ulozi takozvanog veselnika.
    Pre nego što zađemo u sitna crevca, mlađahnijim čitaocima treba objasniti da je u usmenoj tradiciji našeg naroda „veselnik“ vočić koji se pripušta na kravu da je, klinačkim rečnikom, „napali“, da bi ga – kad rasni bik preuzme stvar – oterali motkama, upregli u plug ili – najgori scenario – odveli na klanicu.
    Nemojte sad doći u napast i pomisliti da će Karadžić robijati na pravdi Boga – tim pre što to ni njegovi doskorašnji intimusi ne misle – daleko od toga; dobio je ono što je zaslužio, možda i manje, ja ovde samo govorim da su ga pravi autori i projektanti pokolja u BiH, a i šire, upravo svojevremeno i odabrali da bi – kad (i ako) stvar propadne – umesto njih dobio to što je dobio ili čak i više.
    Devedesetih je svaka „srpska zemlja“ imala po jednog Dabića, koje je pravovremeno odabrala nacionalna regrutna komisija, kojoj – nemojte biti naivčine – Milošević uopšte nije bio šef. I on je bio samo „veselnik“, glavni doduše, alfa mužjak, ponekad pripuštan na kravu, ali ipak samo izvođač radova.
    Jednoj srpskoj zemlji šef je bio milicaj, drugoj magacioner, Bosni i Hercegovini – draguljima u srpskoj kruni – zapao je psihijatar koji je, uzgred, bio i stihoklepac, stvar vrlo važna za našu priču. Regrutna komisija je, naime, stihoklepca – kada je za to kucnuo čas – oglasila velikim srpskim pesnikom, podsetila ga na „korijene“, a posle je sve išlo kao po loju. Znate priču. „Rašo, sokole, da osvetimo Kosovo.“ I pročaja.
    Eto, tako je Karadžić-Dabić krupnim koracima zakoračio u istoriju koju su mu pisali u Beogradskim mutlacima, ali se relativno brzo obreo, najpre u dubokoj ilegali, potom u haškoj apsani. Članovi pak regrutne komisije su u miru, veselju i prosperitetu proživeli svoje živote i završili kao imena na uličnim tablama. Konkurs za novu regrutnu komisiju je upravo u toku.
    Magacioner, milicaj i psihijatar će se lako naći.
    Oj, Srbijo, zemljo veselnika.
    by BAS

  3. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Ana B. у Шта ЈА тренутно слушам...   
    Tavita ovu pesmu sam čula na radiju nisam znala da momci imaju toliko stila 
  4. Оплаках :))
  5. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Zoran Đurović у Одговор Епископа западноамеричког Г. Максима поводом текста Епископа бачког Господина Иринеја „Опасни портпароли“   
    @Александар Милојков
    Не разумем зашто негираш Томос? Све подручне епархије Украјине припадају у дијаспори Цариграду. Зашто би Максим негирао општење са Денисенковим, јер су они причлисљењи Цркви? 
  6. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Isusovo magare у Karadžić osuđen na kaznu doživotnog zatvora   
    Ne trebaš cijeniti ni poštivati ničije mišljenje ali trebaš cijeniti istinu.
  7. Волим
    kopitar је реаговао/ла на Поуке.орг инфо у ТЕОЛОГИЈА ЗАЈЕДНИШТВА - Κοινωνία- С освртом на запажања Јозефа Рацингера (папе Бенедикта XVI)   
    Разматрајући питање заједништва у Цркви, стојимо пред есхатолошкомТајном пневматолошке еклисиологије – како Отац, кроз Сина Духом, ствара све што ствара. Базирања акта стварања и његово препознавање као динамичке ктисилогије, морамо посматрати из перспектива које јој претходе и које је употпуњују. Отац је из небића призвао све у постојање, дакле логосом познања свега пре постанка, чему даје облик и начин постојања. Сам чин је ктисиологија али однос Бога и света, самим тим и човека, однос за Есхатон = штоједино остаје, јесте еклисиологија. Наше постојање је из будућег –Ω; из царствујућег миленијума без краја. 

    Рацингер постављајућипред себе питање о постојању Цркве, вели да је Дух онај који ствара Цркву[1]. То је чин динамичне еклисиологије историје спасења,са димензијом католицитета (свеопштости, саборности, васељенскости). Највернији осврт на то шта је заједништво у једном посебном контексту, даје нам ап. Лука:„И бијаху постојани у науци апостолској, и у заједници, у ломљењу хлеба и у молитвама“[2]. Дакле, видимо да се овде суштина бића Цркве (као par excellenceΚοινωνία) описује са четири појма: Наука апостолска, заједница(лат. Communio), ломљењe хлеба и молитвe. На први поглед то су засебне целине али у суштини имају одраз заједничког. Могу се посматрати као целине, групе или пак једно. Централни појам јесте заједница.
    Апостолско прејемство (apostolica successio)је институт који црпи идентитет од Сина, коме Бог Отац даје наследство, а преноси се полагањем руку апостола на изабране. Тако у одбрани свог апостолског послања и ауторитета Павле вели Галатима: „И познавши благодат која је мени дана, Јаков и Кифа и Јован, који су сматрани да су стубови, дадоше мени и Варнави деснице заједништва, да ми идемо незнабошцима, а они обрезанима“[3]. Јединство долази из јединства са апостолима (сабраћом) и партиципирању у Телу Христовом, саборности Цркве. Стубовима апостолства сматрани су учесници синајског Преображења и гетсимантског Опредељења. Будући директно призван од Исуса на службу и апостолство, Павле ипак не брани ауторитет заснивајући апостолство на свом доживљају Христа, него на католицитету, саборности свих. Тачније, Павле се позива на оно што Лука препознаје као „науку апостолску“ и прејемство Христом предато апостолима.
     
    Yuroz, Cupid's Help 2007.
    Чињеница да је Црква Богочовечанска заједница, показује да она није само кинонија међу људима, него и кинонија са Христом, Оваплоћеним Логосом Божијим, у светлости Његовог Васкрсења. Оваплоћење Сина Божијег (Новог Адама, Рекапитулатора киноније) даје нам основ на коме заснивамо сваки наш трансцедентни али и хоризонтални, људски однос. Ова кинонија између Бога и човека, која је остварена у Личности Христовој, постаје опитна у Св.Тајни Евхаристије.
    Постваскрсна перцепција Христа код Луке и Клеопе, пример је нашег гледања Бога лицем к Лицу у ломљењу Хлеба. Евхаристија је зато, како лепо описује Св. Игњатије Антиохијски, лек бесмртности (φάρμακον αθανασίας).Неопходност тог лека  парадоксално претпоставља и нашу смртност јер: „..Ако не једете Тијело Сина Човјечијега и не пијете крви његове, немате живота у себи“[4]. Неопходност Евхаристије је истовјетна с неопходношћу Цркве и обрнуто[5].Најдубља тајна киноније између Бога и човјека је у Тајни Тијела Васкрслога, али и обрнуто јер та Тајна захтева и наше тело и остварује се у телу[6].
    Платон у Гозби говори о наизменичној кинонији између богова и људи (ή περίθεούς και ανθρώπους προς αλλήλους κοινωνία). Према његовом мишљењу кинонија с боговима остварује и кинонију с људима. Крајњи циљ овакве киноније, по Платону, јестесмисао и најдубљи садржај свих жртава и култа уопште. У том смислу он формира низ лепих речи, које можемо сматрати његовим предокусом Евхаристије: каже да се у култу не ради ни о чему другом него о лијечењу и здрављу људи. Треба додати и средишњу идеју јелинске мистике, а то је заједништво божанства, људи и свих рационалних бића. Међутим, Рацингер у овом контексту сматра да стварна чежња јелинске мистике није кинонија или комунија, него унија; у коначници овакве мистике, не стоји однос него идентитет[7].
    У досадашњем излагању видели смо, да пут сједињења и заједнице Бога и човека отвара Оваплоћени Логос. Према томе, примити Господа у Евхаристији значи ући у заједницу са Њим, а кроз то у заједницу са Тројицом - Заједницом. Истовремено, тај пут и таква заједница је једини услов ипостасног сједињења људи, у међусобној заједници с Богом. За правилну рецепцију Халкидона, који нам даје прецизне експликације свих ових питања, потребно је изучити христологију Трећег цариградског сабора (681 г.).  Халкидон је својом познатом формулом, о двјема вољама у једној ипостаси, описао онтолошки садржај Оваплоћења. Трећи цариградски сабор се, након спора који оваква онтологија изазива, позабавио подробније овим питањима. Велике егзистенцијалне и савремене последице је могло имати девијантно учење о вољама.
     
    Из историје Цркве је познато да су се тада у седмом веку нудила два решења, која су била неприхватљива. Једни су тврдили да у Христу не постоји људска воља, а други да су то двије потпуно подељене сфере воље. Одговор Сабора је гласио:„Онтолошко јединство две воље(које остају самосталне, у јединству личности) на нивоу постојања представља кинонију двеју воља... Као што се Господње Тијело може назвати Тијелом Ријечи, тако се и његова људска воља може назвати властитом вољом Логоса“.[8] Обје воље су сједињене у ДА; Христова (Новоадамовска) људска воља, божанској вољи Логоса. Обје пак воље у синергији и кинонији са вољом Духа и вољом Оца као Иницијатора икономије.Бог Отац, Син и Дух Свети, Пресвета и Живоначална Тројица, су Кинонија и Заједница Љубави. Логос, Друго Лице, Син Божији узима „обличје слуге“ (човјека) те каже: „Сиђох с неба не да вршим своју вољу, него вољу Онога који ме је послао“[9].
    У афирмативној мисији Логоса, у послушности се исправи непослушност, сједињење двеју воља у једноме „ДА“ Оцу[10]. Тиме се остварила Кинонија између Божијег и људског бића, јединство између Творца и твари. Спознавши ту велику Тајну, сви можемо попут теолога Рацингера радосно узвикнути: „Овде се рађа заједништво, овде настаје Црква!“
    „Чин удионичарења у Синовљевој послушности као истинска промена човека истовремено је једини учинковит и делотворан чин обнове и промене друштва и света уопште: само онде где се оствари овај чин, догађа се промена која води спасењу – Царству Божијем.“
     
    За Поуке.орг Божидар Васиљевић
     
               
      [1]Јозеф Рацингер „Заједништво у Цркви“, Сплит, 2006. стр. 62
    [2]Дап 2, 42
    [3]Гал 2, 9
    [4]Јн 6, 53
    [5]Јозеф Рацингер „Заједништво у Цркви“, Сплит, 2006. стр. 85
    [6]Исто, стр. 85
    [7]Исто, стр. 76
    [8]Јозеф Рацингер „Заједништво у Цркви“, Сплит, 2006. стр. 83
    [9]Јн 6, 38
    [10]Јозеф Рацингер „Заједништво у Цркви“, Сплит, 2006. стр. 84
     

    View full Странице
  8. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Милан Ракић у Karadžić osuđen na kaznu doživotnog zatvora   
    Ја тебе млади човече нигде нисам поменуо у свом коментару на начин како ти овде покушаваш да ме денунцираш. 
    Но,  од воље ти. 
  9. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Милан Ракић у Karadžić osuđen na kaznu doživotnog zatvora   
    Мислим да би требало онда да се као народ запитамо где смо, ако овај човек има свој култ.
  10. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Isusovo magare у Karadžić osuđen na kaznu doživotnog zatvora   
  11. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Isusovo magare у Karadžić osuđen na kaznu doživotnog zatvora   
  12. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Bokisd in Teologija uz jutarnju kafu   
    Ništa novo pod suncem...
    Ili što kaže Cane: "stara priča uvek ista".
  13. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Bokisd у Teologija uz jutarnju kafu   
    Meni je ovo teologija uz popodnevni caj... 
    Ova kafica mi se svidja, gnosticizam, stara tema, koja se danas koristi kao prepakovana u novu pricu kako bi se sto je vise moguce kompromitovalo pismo i hriscanstvo i crkva.  .. gnoza prava dubioza'... 
  14. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Bokisd in Teologija uz jutarnju kafu   
  15. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Orthophill у МИТРОПОЛИТ ИЛАРИОН АЛФЕЈЕВ - о служењу са отвореним Царским дверима   
    Питање и за затворенодвераше и отворенодвераше:
    Да ли Христос се разапео, за да буду двери отворени или затворени?
  16. Хахаха
  17. Оплаках :))
    kopitar је реаговао/ла на Zoran Đurović у Архимандрит Никодим (др Богосављевић): ВИЂЕЊЕ С. Р. О РАВНОЈ ЗЕМЉИ, НЕБЕСКОМ СВОДУ И ЗВЕЗДАМА   
    Ај ти оздрави, леба ти, не могу свако јутро да те помињем у молитвама!
  18. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Жика in Зоран Ђуровић: Случај папе јеретика, Хонорија I   
    Hvala, mislim da bi dogovor oko jedinstva po ovom pitanju ako ima dobre volje trebao biti lako rješen ...ne znam koji bi normalan katolik imao što protiv ovoga.
     
     
  19. Тужан
    kopitar је реаговао/ла на Zoran Đurović у Зоран Ђуровић: Случај папе јеретика, Хонорија I   
    Ја сам превео књигу са конгреса који је сазвао Добри Дух Каспер, али мистериозно, у Бг не штампају ову књигу. Прошло је скоро 10 година одкако сам предао рукопис. 
  20. Волим
    kopitar got a reaction from Zoran Đurović in Зоран Ђуровић: Случај папе јеретика, Хонорија I   
    Hvala, mislim da bi dogovor oko jedinstva po ovom pitanju ako ima dobre volje trebao biti lako rješen ...ne znam koji bi normalan katolik imao što protiv ovoga.
     
     
  21. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Zoran Đurović у Зоран Ђуровић: Случај папе јеретика, Хонорија I   
    Веле да јесте. 
  22. Свиђа ми се
    kopitar got a reaction from Жика in Зоран Ђуровић: Случај папе јеретика, Хонорија I   
    Da li je uloga pape koji je imao u prvih 1000 godina dok je crkva bila jedna prihvatljiva za pravoslavne?
  23. Волим
    kopitar је реаговао/ла на JESSY у Свештеник провео 21 годину у затвору   
    Отворио је врата и рекао сам му: "Христос васкрсе!"
    Погледао ме је и рекао: "Да ли си га видео?"
    Рекао сам: "Господине пуковниче, нисам га видео кад је васкрсао, али верујем у истину о Васкрсењу и у ауторитет оних који су га видели, у апостоле,  ученике, у мученике, у милионе Хришћана који су умрли славећи Христа, било у мучењу или природној смрти, али који представљају гаранцију да је Христос васкрсао. Јеси ли икада видео Северни пол? Али верујеш у ауторитет научника. Ниси видео Маркса ни Стаљина, осим на сликама, али ти верујеш у њих кроз ауторитет комуниста који говоре о њима ".
    Што сам више причао, што сам више полемисао логички, то је више моје срце постајало тужно.
    То је више светлости у мојој ћелији нестајало.
    Зато што сам покушао логично аргументовано, са људском логиком да говорим, о истини о којој се не полемише.
    Једноставаним изговарањем "Христос воскресе!" Било је довољно да га убеди или да га удаљи.
    Схватио сам, да сам направио грех и да ме је Бог напустио.
    Анђео који ми је рекао: "Ваистину васкрсе " је нестао, светлост је отишла из ћелије ... "

    О. Георгије Калчију је румунски свештеник, велики исповедник Хришћанства који је провео 21 годину у разним комунистичким затворима. 
      Извор Манастир Сељани
  24. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на JESSY у МИТРОПОЛИТ ИЛАРИОН АЛФЕЈЕВ - о служењу са отвореним Царским дверима   
    народ треба едуковати...
  25. Свиђа ми се
    kopitar је реаговао/ла на Bokisd у Потребна ми је ваша молитвена подршка...   
    Malko' (vise) me muci neka bolest, ... pomenite kada se setite...    (od o.Zokija, (( @Zoran Đurović )) vec imam molitvenu podrsku, misli na mene, hvala Bogu malo je bolje,... )
×
×
  • Create New...