Jump to content

kopitar

Члан
  • Број садржаја

    2395
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О kopitar

  • Ранг
    Дуго је са нама

Скорашњи посетиоци профила

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ava Zorane smijeli mi se nadati da je pakao prazan? Hans Urs von Balthasar tvrdio je u svojim knjigama "Was diirfen wir hoffen" (Čemu se smijemo nadati) i "Kleiner Diskurs iiber die Holle" (Kratka rasprava o paklu), da se smijemo nadati kako je pakao prazan. On je čak govorio o nužnosti nade u to da nitko ne će biti osuđen. Danas se može čuti da vjerovanje u vječnu kaznu protuslovi Božjoj dobroti. Na to bih najprije želio primijetiti da se von Balthasar znao ponekada izražavati drastično i jednostrano. Potrebno je čitati cjelokupno njegovo djelo da bi se moglo te tekstove pravilno svrstati. Onako kako ja razumijem von Balthasara, on nam je htio reći: Postoje dvije zablude. S jedne srane Origenova zabluda koji nam obećaje "apokathastasis", što će reći: Sve će se dovesti u red, i na kraju sve će biti pomireno. Ideja apokatastaze ni po čemu i nigdje nije u Bibliji utemeljena. Takvo pretkazivanje protuslovi ozbiljnosti čovjekove slobode. Bog nas ne osvaja na prepad, on nas ne spašava protiv naše volje. S druge strane, prema von Balthasaru je i Augustin otišao korak predaleko, tvrdeći da je samo jedan dio čovječanstva predodređen za spasenje te da Bog nije predvidio spas za sve. Biblija nam ne daje pravo misliti tako, jer ona jasno veli: Bog hoće, Bog želi da se svi ljudi spase i dođu do spoznaje istine, Krist je umro za sve. Von Balthasar pokušava takoreći pronaći put u sredini između oba ekstrema. On veli: Mi ne možemo i ne smijemo tvrditi da će se svi spasiti. Ali smijemo gajiti nadu za sve, i to aktivnu nadu, povezujući se s Gospodinom u molitvi, ljubavi i trpljenju, budući da je on za sve htio umrijeti i za sve umro. Za Urs von Blathasara sveta Mala Terezija od Djeteta Isusa uzor je takva stava. Ona veli: Moje će se nebo sastojati u tome da na zemlji činim dobro, da se borim za duše. Sudjelovanje u Kristovim patnjama postaje kreativnom nadom. Dakle, ne radi se o pretkazivanju "da je pakao prazan", nego se radi o obliku duhovnosti su-hodnje s Kristovom voljom, naime, biti tu za sve. Uključiti se u Kristovu smrt, u Kristov angažman za sve molitvom i vlastitim svjedočanstvom. Staviti mu se jednostavno na raspolaganje da se nama posluži za sve ljude! Zacijelo, ne smijemo reći da je pakao prazan. Ali se s Kristom moramo trsiti i boriti za spas svih! Uostalom, i Biblija nam prikazuje pakao kao zbiljnost. Važno je da pakao ne poimamo kao praznu hipotezu, nego kao realnost koja se nas tiče. Joseph Ratzinger "U službi istine"
  2. Ne bi bilo uredu prema ozbiljnom i strogom Benediktu. Biće ljubomoran.
  3. Blaženi vi, mladići, što imate vremena činiti dobro. Nije vrijeme spavanja, jer nebo nije za lijenčine. Sinci, budite veseli; glavno je da ne griješite. Itd...
  4. Čitao sam da su neki sveci padali u zanos na sve što bi ih podsjetilo na Boga...djetelina sa tri lista ili nekakav zvuk , miris i sl. Velika je različitost kod njih. Kažu da se sv. Benedikt nije nikad smijao A sv. Filip Neri je stalno zbijao šale i bio dosta "neozbiljan...
  5. I odlazak u trgovinu je molitva ako činiš iz ljubavi prema bližnjemu.
  6. To je tamna noć ..Ivan od Križa je to najbolje opisao. Slično kao kad vas sv. Siluan Atonski.
  7. Pa naravno , ali ako dođe.. Dobro pa i čitanje sv. Pisma je vrsta molitve jel i onda tjeraš maštu ili je koristiš. Sjetio se neke sevdalinke: Vihor ružu po polju tjeraaaaaše.. Vedran maštu iz glave tjeraaaaaše.
  8. Viđenje nestvorene svjetlosti je specifično samo za Istok nema toga na zapadu. To je ono kad dugo vremena moliš Isusovu molitvu i onda se dogodi nešto. Ovdje je jedan forumaš govorio o tome da je vidio svjetlost ali se on meni ne čini baš normalan.
  9. Zanimljiva je ta različitost istočne i zapadne duhovnosti..ova M. Tereza je nešto posebno to je neka vrsta ludila za Isusom to ko istočni jurodivnici.
  10. Što ti misliš o tim objavama sv Faustine ja nisam to čitao. Nekako je čudan taj odnos sa Isusom , previše sentimentalan.
  11. Ja bi to nazvao nekakvim strahom..možda čak ima veze sa preziranjem tijela .
  12. Ako misliš na molitvu , kako misliš čitati muku Gospodinovu iz Evanđelja a da isključiš maštu?
  13. Može se otići u drugu krajnost...treba biti oprezan sa sobom jer je mašta dio nas, zašto bi je trebali doživljavati kao nešto loše. Ako se moliš pred ikonom onda se zahvali nečijoj mašti bez koje je nebi ni bilo.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×