Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Зоран Николин

Члан
  • Број садржаја

    41
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

О Зоран Николин

  • Ранг
    Напише по коју
  • Рођендан 06/12/1974

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Кикинда

Скорашњи посетиоци профила

566 посетилаца
  1. Пошто кажеш да већ недељу дана имаш осећај као да немаш интернет, претпостављам да ти је до скоро радило све како треба. Сметње у мрежи се дешавају и када се десе оне се углавном успешно отклањају у прилично кратким роковима. Знам да си изиритиран и да ти пара иде на уши, али ако већ ниси, пријави проблем преко сајта и сачекај да се одазову, а морају да се одазову јер постоји апликација кроз коју се прате сметње. Линк за пријаву сметње је: https://www.mts.rs/privatni/informacije-i-podrska/korisnicki/podrska/resavanje-problema Једва сам га пронашао на сајту, ликови који праве сајт су прави генијалци...
  2. Познавао сам и ја свештеника који није одлазио да свети водицу пред славу и људи су се жалили на њега. Када слушаш њих питаш се какав је то немаран поп. А онда чујеш другу страну приче која отприлике изгледа овако: Дође тај свештеник код дотичних да им свети водицу пред славу па им лепо каже да је лепо то што славе славу, али да би та слава имала потпуни смисао, а не само фолклорни, они би требали да буду активни чланови цркве, да долазе на литургије, да посте да се причешћују, итд... Е, онда ти дотични се не појаве уопште у цркви и следеће године га позову опет да свети водицу. Он опет оде и исприча им исту причу и ако се опет не појаве у цркви он више не иде да им свети водицу. Е, онда они дрвље и камење по њему. Могуће да је и тај свештеник у Краљеву слично поступао. Иначе то да ли епархија има сајт или не је тотално споредно питање. Важно је какав је квалитет литургијског живота у епархији. Ако је литургијски живот усторјен како треба све остало даље само из њега извире.
  3. Тешке глупости. Очигледно су нашли јефтин начин да мало повећају број продатих примерака данашњег броја Блица. У Србији одавно не постоји одговорност за јавно изговорену и написану реч.
  4. Када сам постао пре доста година Хришћанин појам послушности, који доминира у свој аскетској литератури, сам схватао безусловно. И сада мислим да онај ко поступа апсолутно послушно бива жаштићен и руковођен од Бога. Али обзиром, да сам се свега нагледао и наслушао у цркви, исто тако сматрам да смо често у обавези да заузмемо став и да се боримо за њега, наравно у цркви дозвољеним средствима. Мислим да за горе наведено не постоје рецепти него да је то ствар расуђивања у конкретној ситуацији.
  5. Са написаним се слажем у потпуности. Дух Жиче који је изградило сестринство је на менеоставило јак утисак и у Жичу увек радо свраћам. Нису ми јасне овакве одлуке епископа Јустина. Иначе, приче о безусловној послушности епископу мислим да су често схваћене сувише буквално. Послушност епископу, да не будем погрешно схваћен, треба свакако да постоји. Али са друге стране смо често сведоци не баш коректног понашања разних епископа. Епископска служба је таква да од ње све зависи у једној епархији. Епископ треба да је свима отац, а не сурови послодавац свештеницима и монаштву, који нема контакта са животима поверених му људи. Хоћу да кажем да епископ треба да има дијалог са свештенством, монасима и народом и да одлуке које доноси доноси из љубави и бриге о цркви а не из неких других побуда. Иначе, многи у Банату се радо сећају времена када је Вршцу столовао владика Хризостом...
  6. Што се тиче ове теме мислим да ту не може бити рецепата за понашање. Знам пар манастира где људи често одлазе на литургије а при томе су, да тако кажем, лојални чланови својих парохија. Важно је да су ствари постављене на здравим темељима. Ако је све уреду између парохија и манастира треба да постоји хармонија а не ривалство и међусобно омаловажавање.
  7. Пријатељу, очигледно се не разумемо. Поента моје приче је у реченици коју сам горе навео и сада је понављам: Колико се сећам, црква треба да буде икона будућег царства овде на замљи и да сведочи Христа. Обичан човек код нас неће успети да примети разлику између цркве и неке друге установе, јер у оба случаја дође у неку канцеларију и тамо му напалате неке таксе.
  8. Не разумем о чему говориш. Ја говорим о томе да док чекамо живот будућег века треба да некако проживимо овде на земљи. А за то је потребно много ствари које подразумевају финансијску подлогу. Хтео сам да изнесем проблеме који реално постоје и да подстакнем чланове форума на конструктивну дискусију, тј. не на осуђивање и млаћење празне сламе него на размену искустава и предлагање одрживих решења.
  9. А код нас у Банату је епархијски управни одбор, односно епископ, донео акт у коме је између осталог тачно дефинисан ценовник за обреде којег су у обавези да се придржавају сви. Тако је у ценовнику свака "услуга" рашчлањена на компоненте са тачно дефинисаним ценама по компоненти (епархијска такса толико, свештенику толико, појцу толико, полијелеј толико, звона толико, барјаци толико, ...). Након обреда лепо добијеш рачун са свим горе наведеним ставкама. Па још ако не плаћаш парохијал иде додатна цена за то. Цене не знам на памет, колико се сећам крећу се у распону од 4000 до 13500 динара. При том треба рећи да су истим епархијским актом дефинисане плате свештеника које се крећу од 12000 до 17000 динара. Ту је још и дечији додатак који се креће од, колико се сећам, 1000 до 2000 динара по детету зависно од узраста. Свештеници имају и додатак на стаж од, ако се добро сећам, 1000 динара на сваких 10 година стажа. Као што рекох раније на овој теми, у СПЦ није системски уређено финансирње и то је један о већих проблема. Моје мишљење је да би црква морала да покрене свој бизнис како би решила овај проблем. Можемо се ми трудити из петиних жила да објаснимо некоме како ће на ово или оно потрошити силне паре као што рече свештеник изнад и да то што ће платити попу и није тако пуно, кад та прича не пије воде. Колико се сећам, црква треба да буде икона будућег царства овде на замљи и да сведочи Христа. Обичан човек код нас неће успети да примети разлику између цркве и неке друге установе, јер у оба случаја дође у неку канцеларију и тамо му напалате неке таксе...
  10. На жалост све указује на такав развој догађаја...
  11. Питам се где је решење проблема. Не знам да ли сам малодушан, али чини ми се да је оно негде јако далеко и недостижно. Када кажем проблем мислим на општу ситуацију у друштву за коју је предметна појава, како рече Наташа, само индикатор стања. Велики је проблем што се такав систем вредности промовише преко готово свих медија са националном фреквенцијом. Слабо пратим ТВ програм али не памтим када сам видео неки емисију која је имала за тему нешто добро, корисно, позитивно... Сведоци смо промоције простаклука на сваком кораку. То гледа народ и још више тоне... Нека нас Господ све помилује и уразуми.
  12. Изгледа да све иде ка томе да се створе дебилне генерације неспособне за здраво расуђивање о животу. Зашто се то ради? Недавно је о томе писао један од напознатијих математичара света (заборавио сам како се човек зове). Дакле, како математичар каже, центри моћи преко медија и на сваки други начин шире такав систем вредности зато што образован човек са здравим системом вредности није добар потрошач. У читавој причи држава сноси највећу одговорност зато што законски није уредила такве ствари. Ми у медијском протору имамо гомилу кућа са националном фреквенциом које емитују 24 сата чистог смећа. Ту се у мањој или већој мери сврстава и национални сервис. Нисам могао да верујем својим очима када сам једног дана у преподневним сатима на једној од телевизија, мислим да је био РТС, видео неку емисију која се између осталог бавила питањем од чега човек умире приликом вешања. Где се дедоше емисије попут коцкице, опстанка и многих других?
  13. Треба проценити ситуацију. Мислим да је боље замазати тањир неком салатом, а ако неко почне да поставља питања дискретно рећи да је пост у току. Безброј пута сам се нашао у сличним ситуацијама и увек их превазилазио на наведени начин. То понекад буде прилика да посведочимо свој хришћански начин живота међу људима који су из тотално неке друге приче, ко зна можда неког нешто од свега тога и дотакне... Мислим да је погрешно да пред људима који знају да држиш пост мрсиш јер они то неће протумачити као твоје избегавање да их повредиш него ће схватити то као поруку да је ето то све релативно и да ``црквењаци`` крше пост кад год им се укаже прилика.
  14. За покојнике не знам, говорим о живим људима које познајем.
  15. Сасвим озбиљно. Колико год то невероватно звучало постоје места где то заиста функционише.
×
×
  • Create New...