Jump to content
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black
Yelp Reddit Banana Lime Leaf Tumblr Blueberry VKontakte Slack Watermelon Chocolate Marble Steam Black

александар живаљев

МОДЕРАТОР ЖРУ
  • Број садржаја

    4977
  • На ЖРУ од

  • Број дана (победа)

    7

Репутација активности

  1. Волим
    александар живаљев got a reaction from Августин in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  2. Волим
    александар живаљев је реаговао/ла на Bernard у Kolinda, Bozanić i don Milo: braća po etnofiletizmu   
    Sada već, hvala dragome Bogu, bivša predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović uručila je 14. veljače posmrtno dodijeljeno odlikovanje Velered predsjednika Republike Franje Tuđmana s lentom i Danicom zagrebačkom nadbiskupu kardinalu Franji Kuhariću, ”kao izraz najvišeg priznanja Republike Hrvatske za izniman doprinos u promicanju hrvatskih državnih i nacionalnih interesa u zemlji i inozemstvu, posebice za promicanje državljanskog jedinstva i nacionalnog zajedništva, državotvornosti i duhovnih vrednota hrvatskog naroda”. Odlikovanje je u Uredu predsjednice preuzeo zagrebački nadbiskup, kardinal Josip Bozanić.
    U prigodom obraćanju predsjednica je istaknula da je ovo poseban dan za Zagrebačku nadbiskupiju kao i za cijelu ”Crkvu u Hrvata” (koja je nacionalistička sintagma par excellence, op. D.P.) jer se dodjelom ovoga Velereda kardinalu Franji Kuhariću ujedno izražava zahvalnost za sve što je Crkva kroz povijest učinila za opstojnost, napredak i duhovnu dobrobit hrvatskog naroda u domovini i diljem svijeta.
    ”Upravo je predsjednik Tuđman Katoličku crkvu držao ustanovom kojoj pripada stožerno mjesto u duhovnom oblikovanju pa i u održavanju hrvatskoga nacionalnog bića”, rekla je Grabar-Kitarović i počinila je herezu etnofiletizma (ona kaže da je katolkinja), otprilike kao i predsjednik Crne Gore Milo Đukanović koji za novinsku agenciju France-Presse pretprošli tjedan reče da je Crnoj Gori potrebno da ima “sopstvenu pravoslavnu crkvu kako bi učvrstila svoj nacionalni identitet”!
    Ne može se poistovjećivati kršćanstvo i katolicizam s hrvatstvom ili pravoslavlje sa srpstvom ili crnogorskom nacijom. Ne može se govoriti da je Katolička crkva isto što i hrvatski narod ili SPC isto što i srpski narod, pa tako ne bi trebala postojati ni Crnogorska pravoslavna crkva
     
    “Vođeni smo nespornom potrebom da usavršimo duhovnu, društvenu i državnu infrastrukturu kako bismo ojačali svijest građana o sopstvenom identitetu”, rekao je Đukanović koji je, kao i Grabar-Kitarović, religiološki nepismen čovjek. On, naime, zagovara crnogorski vjerski nacionalizam.
    Pojasnimo pojam etnofiletizam. Na stranici “Upoznaj pravoslavlje” čitamo da se pravoslavlje stoljećima borilo s različitim herezama (krivovjerjima), odnosno učenjima koja su iskrivljavala kršćansku istinu objavljenu od Boga i unosila nered u Crkvu. Najmlađe od svih tih krivovjerja jest etnofiletizam, ili kraće filetizam, nastao u najnovije doba, a osuđen na carigradskom saboru 10. rujna 1872.
    Etnofiletizam (grč. ethnos – narod, file – rod, pleme) jest vjerski nacionalizam, odnosno, stajalište u kojemu dolazi do miješanja, izjednačavanja ili poistovjećivanja vjere i nacije, Crkve i države. Za etnofiletizam, ideja nacije jest iznad ideje vjere. Crkva je tu u prvom redu, kako bi služila pojedinoj naciji ili državi. Interesi nacije su ujedno i interesi vjere, a sudbina nacije je ujedno i sudbina Crkve. Pripadnost Crkvi je istodobno i pripadnost određenoj naciji.
    Rekao je Đukanović da bi u Crnoj Gori trebala postojati autonomna Crnogorska pravoslavna crkva koja bi okupila sve pravoslavne vjernike, ”kako pripadnike srpske, tako i pripadnike crnogorske nacionalnosti”. To da državna vlast ”gradi Crkvu”, kao instituciju, u 21. stoljeću, teško je neznanje. To da jedan državni vladar koji pretendira uvesti svoju zemlju u Europsku uniju ne zna za odvajanje državnih i crkvenih poslova ravno je izjavi Kolinde Grabar-Kitarović, više puta ponovljene, od Švicarske do Australije, da je Hrvatska bila članica Varšavskog pakta!
    Ne bih ipak želio potrošiti cijeli ovaj prostor u ponavljanu stranica jedne pročitane knjige, ona o Kolindinoj temeljitoj političkoj i religioznoj neobavještenosti (znate ono: da je Hrvatska bila članica Varšavskog pakta i da je u Nazaretu rođeno kršćanstvo!) i činu da se časnog kardinala Kuharića nagrdi odlikovanjem koje nosi ime sudionika Udruženog zločinačkog pothvata (Haška presuda hercegovačkoj šestorci).
    Ne bih ni želio obeshrabriti don Mila koji je po stare dane odlučio prebaciti se na posao patrijarha (valjalo bi najprije da se krsti). Neka se zamonaši pa da vidimo. Meni je važnije danas upozoriti na strašniju stvar od toga. Kazat ću nešto o užasavajućem govoru kardinala Josipa Bozanića toga dana na Pantovčaku.
    Bozanić je među ostalim rekao: ”Danas su se dvojica Franja, kako su o njima ljudi rado govorili i promatrali ih poput dvaju stupova, susrela u simbolici odličja (…) smatram da je ta Vaša gesta, poštovana gospođo predsjednice, izniman znak za našu sadašnjost. Simboli su sažetci života, poticaji za nadanja, osviještenje vrednota i učvršćenje identiteta. Kada su istinski, simboli su najjača stvarnost, važni za život zajednica i naroda. Kada se njih dokida, narod se ostavlja u nesigurnosti; prepušten je hiru povijesnih događanja, oslabljenih korijena i nejasnih ciljeva”.
    “Vođeni smo nespornom potrebom da usavršimo duhovnu, društvenu i državnu infrastrukturu kako bismo ojačali svijest građana o sopstvenom identitetu“, rekao je Đukanović koji je, kao i Grabar–Kitarović, religiološki nepismen čovjek. On, naime, zagovara crnogorski vjerski nacionalizam
     
    Zagrebački nadbiskup koji nedostojno sjedi na Kuharićevoj stolici je dodao: ”Ta gesta je poticajna za sve nas, da bismo se još više nesebično ugrađivali u rast domovine Hrvatske onakvom ljubavlju kakvoj nas uči Krist Gospodin. Vjerujem da hrvatski ljudi osjećaju u svome srcu da su dio ovoga odlikovanja i da ga i oni, po Vašim rukama, očituju kardinalu Kuhariću kao svoju zahvalu. Mislim pritom posebno na sve koji su dio one žrtve za Domovinu, od koje Hrvatska živi, a to su prije svih hrvatski branitelji”.
    Ovakvu ekleziološku kupusariju je Bozanić već izlanuo, na propovijedi u Bleiburgu 13. svibnja 2007. kada se proglasio ”biskupom Crkve hrvatskog naroda”. Takvo nešto ne postoji! Ispravio sam ga odmah, a on je ispravak uzeo k znanju, barem u izdanjima svojih sabranih propovijedi.
    Pojasnit ću: nijedan narod ne može sebi anektirati Crkvu, ne može sebe proglasiti istovjetnim s Crkvom bilo tako da Crkvu učini isključivim oruđem svojih interesa, bilo tako da se odrekne tobože svih svojih narodnih interesa u korist Crkve. U svakom slučaju, kad se nešto takvo pojavi ili kad se nešto takvo tvrdi, u pitanju je zapravo jedna velika zbrka.
    Ne može se poistovjećivati kršćanstvo i katolicizam s hrvatstvom ili pravoslavlje sa srpstvom ili crnogorskom nacijom. Ne može se govoriti da je Katolička crkva isto što i hrvatski narod ili SPC isto što i srpski narod, pa tako ne bi trebala postojati ni Crnogorska pravoslavna crkva.
    Vi kažete da postoji Ruska pravoslavna crkva? Ja vam kažem da to ne postoji. Postoji Moskovska patrijaršija. Pa bi u neko doba kada se vrati pamet i kada se ispravno bude tumačila ekleziologija valjalo vratiti naziv Pećka patrijaršija i u njoj bi bile sve eparhije/mitropolije: od beogradske, preko crnogorsko-primorske do zagrebačko-ljubljanske i tako dalje.
    Rješenje nisu nacionalne crkve ili crkve s nacionalnim predznakom. Ja ne osporavam onim Crnogorcima koji bi željeli napraviti raskol, vlastitu crkvu (Dedeića, nekad vatrenog Miloševićevog Srbina, i njegovu skupinu ne nazivamo crkvom, to je cirkus), ali zna se u pravoslavlju kako se stvara Crkva (to sam već ranije pojasnio, u svakom slučaju ne na tuđoj imovini, kako planira Đukanovićeva klika, a svakako s vlastitim svećenstvom i vlastitom, sada nepostojećom, hijerarhijom!).
    To je tako očevidno da o tome ne bi trebalo ni govoriti. Crkva koja bi sebe poistovjećivala s jednim narodom izdala bi time samu svoju narav, ona bi time prestala biti Crkva na putu, ustvrdila bi da kao Crkva ima svoju domovinu ovdje.
    Kršćanstvo je, kako je tumačio naš profesor fra Tomislav Janko Šagi-Bunić, jedna stvarnost višega reda, koja prelazi (transcendira) sve narode, sabire svoje članstvo iz svih naroda, stvara zajedništvo druge vrste nego što je nacionalno zajedništvo. Kršćanstvo se očituje svijetu kao unicum – narod Božji.
    Vi kažete da postoji Ruska pravoslavna crkva? Ja vam kažem da to ne postoji. Postoji Moskovska patrijaršija. Pa bi u neko doba kada se vrati pamet i kada se ispravno bude tumačila ekleziologija valjalo vratiti naziv Pećka patrijaršija i u njoj bi bile sve eparhije/mitropolije: od beogradske, preko crnogorsko-primorske do zagrebačko-ljubljanske i tako dalje
     
    Pa makar ostao sam samcat u ovim stvarima: da Đukanović provodi nasilje nad vjernicima pravoslavnima i njihovom crkvom ili da je Alojzije Stepinac većinu zala odšutio da bi nešto kasnije progovorio, a osobito kada je i posljednjoj budali u Zagrebu bilo jasno da je stvar s ustašama i njemačkim patronima jedna propala avantura, premda mnogi u enklavama hrvatske uskogrudnosti svršavaju na spomen Stepinca jer je bio za državu, bez obzira na to kakva ona bila (a meni nije svejedno ni kakva će biti Crna Gora ako neće biti demokratska i uljudna), ja neću odstupiti.
    Kolinda Grabar-Kitarović, Milo Đukanović i Josip Bozanić uzimaju kršćanstvo kao polazište nacionalizma ili kao komponentu patriotizma, ali to onda nije kršćanstvo u svojoj autentičnosti. Oni su braća po etnofiletizmu.
    Dapače, to može postati temeljem fanatizma koji ponekad urodi pravom i nacionalnom i ljudskom tragedijom, pa čak katastrofom. Što se je i svima nama na Balkanu dogodilo.
    Pak uspoređivati Franju Kuharića i Franju Tuđmana je svinjarija. Hraknulo se na kreposnog kardinala. Premda, istini za volju, drugačije i nije mogao završiti predsjedničin mandat nego još jednim skandalom.
    https://www.autograf.hr/kolinda-bozanic-i-don-milo-braca-po-etnofiletizmu/
  3. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Србољуб+ in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  4. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Milan Nikolic in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  5. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Предраг М in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  6. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на Ćiriličar у Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Mislim da je stvar jednostavna, ako se ide putem selekcije: vl. Longin je ve istupa javno, malo i ponično i javno iznosio odanost Saboru i Sinodu pre. Vladika Mitrofan i Kirilo....mislim da tu nema dvojbe da su čestiti qudi. Ovo sam vec rekao, ponavljam, mislim da vl. maksim, ma kako on mozda samovoljno hteo da neke stvari resava, cesto tvrdoglavo, pokazao je da kad pogresi gresku nece da prizna, nego ide okolo i opravdava, a time sam sebe jos vise stavlja u nezgodan polozaj a i samu crkvu....ipak mislim da ce on biti odan, a da sve ono u čemu ucestvuje cini da umanji stetu, da "spase obraz" sto se kaze. Ne verujem da on ucestvuje u nekim raskolima ili muckama oko para....on voli knjigu, malo vise paznju, ima i talenat da okupi neke ljude oko sebe (mada nije lako liberale ocrkoviti, neka mu je sa srecom).
    Ostaje vl. irinej...i citali smo tu je bilo zestokih propusta, knjizenje, preknjizavanja i da su TU u igri ogromne pare....
    Ne sudim, ne zakljucujem, ali ljudi/covek/neko je kupi dvorac za vladiku (ajde treba imati pristojno mesto da se primaju psoete i to) ali hram koji su Anglikanci iz postovanja ka V. Nikolaju prodali za sitan gros SPC u samom centru Njujorka, je bez krova, rusevina....nema smisla sve to.
    Da neko razvlaci, vrda, menja teze...pa jasno je iz avinoa. Zato pominjem dvor(ac) i crkvu izgorelu bez krova....mi imamo episkopa, Amfilohije i Atanasije recimo...žive bukvalno u manastiru. Ok mitropolit na Cetinju je malo kao odvojen...ali to je manastir, sve skromno....a covek obnovi 600 hramova...a imamo da se kupuje dvorac...ma kupujte ostrva i dvorce nisam zavidan...ali crkva nema krova!
    Ovo je odlicno...ali odlicno....s ozirom na probleme koji vec jesu....dva episkopa iz tih krajeva najlepse moguce pokazuju odanst svojoj Crkvi, ne samo to iznose nepravilnosti, vl. Longin ce se verovatno prikljuciti....nikavog raskola biti nece da ga neko i htedene...a sad....ko nece da slusa Crkvu....neka snese posledice...niko nije nezamenljiv. Sinodalci ce pomiriti narod....to sta misli Vlada Divac o crkvenim svarima...pa koga to, bre, briga. On neka se bavi kosarkom.
  7. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Ćiriličar in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  8. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from The Godfather in Прогон Српске Православне Цркве у Црној Гори од стране конвертита   
    Немамо потврду да је отказана Светосимеоновска литија, након литургије у суботу 29. Изгледа само да ће дочек митрополита Онуфрија да се поклопи са уобичајеном литијом четвртком.
  9. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на The Godfather у Raskol se zahuktava   
    ЈЕДИНСТВЕНИ У НЕЈЕДИНСТВУ: Да ли је у току криза православља? - Националист
    NACIONALIST.RS Верни Христу или верни патријарху? Данас се одржава сабрање...  
  10. Тужан
    александар живаљев је реаговао/ла на The Godfather у Raskol se zahuktava   
    Bulgarian Synod never discussed issue of sending a delegation to fraternal gathering in Jordan—Met. Gabriel of Lovech
    ORTHOCHRISTIAN.COM While the announcement that the Bulgarian Church would not send any...  
  11. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Поуке.орг инфо in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  12. Свиђа ми се
    александар живаљев got a reaction from Вукашин in Обраћање Епископа Митрофана и Епископа Кирила у вези са Ванредним црквеним сабором у Клирвотеру   
    Сад су, очигледно, супротстављени, епископи у самој Северној, Централној и Јужној Америци (Епископском савету за ту област.) 
    Са једне стране су епископи професор др Митрофан и Кирило, а чини се да и епископ Лонгин све више уважава њихове аргументе, а са друге стране епископи др Максим и др Иринеј (Добријевић). Када се десе овако значајна размимоилажења,  коначну реч има једино Свети Архијерејски Сабор.
  13. Свиђа ми се
  14. Свиђа ми се
  15. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на The Godfather у У одбрану истине и јединства СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ (цео текст)   
    1. Ко им је дао овлашчења за активности 2017-те?
    2. Овлашчења за формирање епархијског савета СПЕ у САД нису имали.
    И поред тога имамо њихово понашање од 22. сабора до данас које се не уклапа у њихово представљање стања ствари.
     1. Нико 
    2. Нису. И сад још тврде да постоје два епископска савета један у сад и један за све америке. Ја сам то постављао као хипотетску тезу и питање у оном уклоњеном тексту, а после су они потврдили у неком званичном саопштењу како имају два еп савета. 
  16. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на The Godfather у У одбрану истине и јединства СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ (цео текст)   
    ако је обједињено издање било само предлог (устава) на основу чега су они формирали нову до тад непостојечу структуру - епархијски савет СПЕ у САД?
     на основу одлуке Синода су назвали структуру. Али Синод није одлучио о промени Еп Савета. За одлуку се не зна ко је тачно формулисао онако како је формулисана. Поред тога одлука користи терминологију "српске православне епархије у сад-у", али само као опис тога да устав треба да се ограничи на САД. Међутим, они користе ову одлуку да из тога описа легитимишу своје именовање нове структуре управо тим именом, "српске православне епархије у САД-у". Веома је чудно да се овај нсзив налази у Синодској одлуци (иако само као опис, не и назив). Зато што је та структура управо под таквим називом ВЕЋ ПРЕ била регистрована код државних органа, пре одлуке Синода, и пре америчког Сабора који је наводно гласао за нови устав, итд. Као што смо већ видели. То нам даје разлог за сумњу да је неко ко је све добро знао учествовао управо у формулацији и писању Синодске одлуке. Ову ствар су давно требали да испитају у секретаријату Синода и на претходним седницама Синода, јер је све ово било познато још давно. Али никога није брига.
  17. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на bestragamuglava у У одбрану истине и јединства СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ (цео текст)   
    Da krenemo s kraja: Ko je od potpisanih "licencirani advokat" za postupanje u drzavama u kojoj su registrovana corporate acts i u kojima su nepokretnosti za koje su se pojavili "deeds" (sto je pogresno prevedeno kao tapija)? Ako je neko od potpisnika zaista licencirani advokat, kome od njih su specijalnost corporate law, a kome real estates?
     
    Neka mi bude dozvoljeno da primetim da ne samo da ne delim utisak koji ovde iznose potpisnici, nego tvrdim da je a priori nemoguce proglasavati zlonamernom kritike upucene povodom brojnih pitanja na koja ovim tekstom nije dat ubedljiv odgovor, naprotiv. Nije mi poznato da postoji prozorljivost kojoj se moze verovati u pogledu proglasavanja necijih tudjih namera zlonamernim..
    Ne upustajuci se u detaljno pobijanje, moj utisak da je u najmanje dva clanka gg. Vasiljevica on direktno suprotstavljen pravoslavnom stavu SPC povodom ukrajinske krize. Pored toga, nije moguce "osnaziti" veze bilo koje eparhije sa autokefalnom crkvom u cijem je eparhija sastavu.
    Ako analiza sa sebe tvrdi da je "pravna", onda mora naznaciti koji je "svesteni" kanon u pitanju i sta u merodavnom pravu USA znaci pojam "konacni autoritet". Takodje "pravna" analiza treba da navede i "zakone USA" i clanove tih zakona koji su potrebni da bi religijska organizacija "posedovala" bilo sta.Tvrdim da "posedovanje" (possessio, drzavina) nije uslovljeno ni "svestenim" kanonima, ni "nesvestenim" kanonima, ni meni nepoznatim pojmom "konacnog autoriteta" i samo analizom ove recenice dokazujem da je pisac ovog saopstenja pravno nepismen. Ne razlikuje drzavinu (possessio) od svojine (ownership).
    Da li pozitivno pravo drzava u kojima je izvrsena registracija pravnih lica (koje clankopisac nestrucno prevodi kao "prani entiteti") i dalje dozvoljava da lice ovlasceno za zastupanje korporacije imenuje "Patrijarh SPC" (valjda "Sabor SPC", odnosno "SPC") koji ima adresu i sediste? Ako dozvoljava, zasto to nije uradjeno?
    Da li pozitivno pravo drzava u kojima je izvrsena registracija pravnih lica koji ce biti vlasnici nepokretnosti dozvoljava da osnivac/vlasnik (ili jedini ili zajedno sa eparhijom) bude i SPC sa sedistem u Srbiji? Ako dozvoljava (a dozvoljava), zasto to nije uradjeno? Koji "svesteni" kanon to brani? Da li organ nadlezan za registraciju pravnih lica vodi racuna o "svestenim" kanonima pa bi odbio da vlasnistvo pravnog lica bude podeljeno izmedju SPC sa sedistem u Beogradu i eparhije sa sedistem u USA i da Patrijarh/Sinod/Sabor imaju neka prava upravljanja nad pravnim licem u USA?
    Sta odredjuje koji je kanon Pravoslavne Crkve "svesteni" kanon, a koji kanon nije "svesteni"? Da li je prvi kanon prvog Sabora "svesteni" ili nije?
    Kakve su posledice ako vlasnistvo na nepokretnosti ima pravno lice koje je "u stanju mirovanja"? Da li tu postoji neka bitna razlika u odnosu npr. na zaostavstini, ciji je vlasnik pokojnik, a po kojoj ostavinski postupak jos uvek nije okoncan? Sta se dramaticno desava sa nepokretnostima ciji je vlasnik pravno lice "u stanju mirovanja"?
    Ako su neke nepokretnosti bile u vlasnistvu "svetovnosekularno" nepostojecih pravnih lica, onda su ona sukcesijom presla pravne sledbenike tih lica koja su u medjuvremenu prestala da postoje.
    Ako clankopisac tvrdi da su neke nepokretnosti bile u vlasnistvu "svetovnosekularno" nikad postojecih pravnih lica, onda neka nam clankopisac isprica jos neku bajku, ili basnu, pred spavanje. Ja ne verujem ni u bajke ni u basne.
    Nije jasno da li je g. Saritela ekspert za "svestene" kanone, i jos vise, da li je on jedini ekspert za svestene kanone. Takodje nije jasno zbog cega je bitno da njegova advokatska kancelarija ima sediste u Cikagu.
    Ono sto bi moglo biti interesantno za razjasnjenje nedoumica je kakav bi g. Saritela "model" organizovanja preporucio kada bi mu bio dat zadatak da organizuje SPC u USA na nacin da se izbegne nepotrebno placanje poreza a da SPC sa sedistem u Beogradu, Srbija, ima kontrolu nad nepokretnostima? Sta bi falilo modelu u kome se u USA osnuje jedno pravno lice koja je vlasnik svih nepokretnosti, a u cijem "board-u" pravo glasa ima odredjeni broj lica koje postavlja SPC sa sedistem u Beogradu, Srbija, u skladu sa svojim internim aktima? Onda bi to pravno lice moje da daje nepokretnosti na koriscenje eparhijama, manastirskim bratstvima i kome god 'oce? Ili mozda pravno lice u USA moze biti u vlasnistvu holding kompanije registrovane npr. na Malti, ili npr. na Cayman Islands, pa da onda SPC bude vlasnik i imenuje board kompanije na Malti ili na Cayman Islands (jurisdikcije namerno navedene zbog postojanja ugovora o izbegavanju dvostrukog oporezivanja sa USA sa nepostojecom poreskom stopom za vlasnistvo na nepokretnostima van Malte/Cayman Islands), a da onda holding kompanija sa Malte ili Cayman Islands imenuje board pravnog lica u USA, pa da taj board onda daje nepokretnosti eparhijama na koriscenje a zadrzi vlasnistvo nad npokretnostima?
     
    Tvrdim da bi g. Saritela po tako postavljenom pitanju predlozio drugi model od onog za koji nas clankopisci ubedjuju da je idealan.
    Takodje tvrdim da bi g. Saritela negirao da je on "ekspert" za "svestene" kanone.
    Ovaj deo je posebno interesantan. U slucaju pravnog sledbenista preregistracijom postojecig pravnih lica ne nastaje nikakav prenos nepokretnosti u njihovom vlasnistvu. Postojeca pravna lica (korporacija koju je osnovao Sv. Mardarije) mogla je biti podeljena, pa pripojena ili spojena (ili bilo koja druga rada koja spada u "merger & acquisitions") i u tom slucaju ne bi bilo potrebe ni za kakvim prenosom nepokretnosti sa postojeceg pravnog lica na novo pravno lice. U najmanje jednom javno dostupnom slucaju ipak je nastao prenos putem "quit claim deed", sto bi bio apstraktni pravni posao bez kauze (u USA "consideration"), koji se kao takav ne bi mogao pobijati. Netacno i neistinito nas ubedjujete da je ovaj prenos u skladu sa "svestenim" kanonima, jer nijedan kanon ne ovlascuje vladiku da nepokretnostima raspolaze putem ovakvih pravnih poslova. Ovakvo raspolaganje bi moglo da se podvede pod "embezzlement" ili eventualno "misappropriation", a vi utvrdite sta ove engleske reci znaci u USA i koliko godina robije vuku sa sobom.
     
    Ponovo: 1. "Pravni savetnik" je radio u okviru zadatka koji mu je postavljen, a koji je mogao i trebalo da bude drugaciji (vidi komentar tacke 8).
    2. "Legalni poglavar", a zapravo na srpskom "Lice ovlasceno za zastupanje" ne mora da bude eparhijski vladika, ni po "svestenim" kanonima, ni po pravu (a ne "zakonu") USA, odnosno pravu drzave registracije (lex banderae, lex loci registrationis). Vladika upravlja eparhijom. Ako je vlasnik nepokretnosti "corporation" (for profit ili non for profit), a eparhija je dobija na koriscenje (ius utendi et fruendi + ius possidendi), onda lice ovlasceno za zastupanje "corporation" moze biti bilo ko koga odredi vecina koja upravlja tom korporacijom.
    3. Zasto u corporate Articles of Association (to se na srpski prevodi kao statut) ne pise izricito da "legalnog poglavicu" imenuje i razresava SAS SPC, ili bilo koji drugi organ SPC sa sedistem u Beogradu, Srbija, u skladu sa internim aktima SPC?
    4. I dalje zadrzavamo dah da cujemo zasto je vrsen prenos nepokretnosti sa "quit claim deed", a nije napravljen "merger" stare korporacije sa novoosnovanom?
     
    Ovde se samo ponavlja da su radili kako im je rekao "spoljni" "ekspert" za "svestene" kanone a u najboljoj nameri i da je sada "mnogo" bolje nego sto je bilo pre. Tako bar oni veruju.
    Meni nije bitno da li su oni radili u najboljoj nameri ili nisu, a nisam prozorljiv kao oni da tvrdim da "ko drukcije kaze klevece i laze". Bitno je da niko ko je iole u materiji ne moze ni sa maslom da pojede ovo sto je u ovom tekstu servirano i da SPC treba pod hitno da ucini sve sto moze kako bi nepokretnosti u USA vratila pod svoju kontrolu.
    @Vladan :::. @The Godfather @talicni tom @Талични Том @Zoran Đurović @Августин @farisejski.bukvojed
     
     
     
     
  18. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на Православни Србин у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    А што то кажеш Боксид? Шта сам то рекао а да је нешто толико спорно? Или није у скаду са Православљем или Српством?
    Брате, зависи како ти то тумачиш. Ја пре мислим да ће антихристу трон спремају зло у људима, завист, похлепа, итд, итд. Тако гледајући, сваки владар спрема њему трон. Зло у људима и све негативно што се дешава, глад, ратови, спремају му пут. Уосталом, Свети Оци који су се усудили да тумаче Откровење (а нису сви, јер знамо да се та књига не тумачи толико јер су велике тајне у њој, чак је било вагање да ли да се убаци у канон Светог Писма) уопште нису говорили да ће нека мала, тајна група људи да га доведе на власт, него комплетно зло и похлепа у људима, коју ће он искористити. То уопште, бар мени, не звучи као ,,теорија завере", већ као врло реална прича. 
    Тако да, апропо наше приче, уопште не мора да значи да масони, рецимо пошто причамо о њима, седе и спремају пут антихристу, како се то често тумачи. Често се каже да су ,,масони створили Америку", пас значи да владају њоме. Али, заборавља се, или се не зна, да су масони створили и Србију тј. многи масони су учествовали у стварању модерне српске државе.  Масони су промовисали концепт националне државе у 19. веку, тако да су многи масони српског порекла учествовали у стварању Србије, новчано, идеолошки, преко тих ложа набављали подршку у свету за стварање Србије, итд. Четнички покрет је, такође, био препун масона, сети се да су и Аписа повезивали са тим круговима. Имам велику књигу ,,Историја четничког покрета" у којој су описани масонски доприноси четничкој борби за ослобођење Срба од Турака у Македонији и другим српским крајевима. Поготово што су многи масони били врло конзервативни хришћани. Друго, Његошев инспиратор, учитељ и човек који је значајно утицао на њега, Сима Милутиновић Сарајлија је био припадник масонерије. Масон је био и Мокрањац који је компоновао многе дивне духовне песме, на пример херувимска песма, и тако даље. Затим, Вук Караџић, Александар Карађорђевићвојвода Живојин Мишић, Вук Караџић, неки спекулишу и за самог Карађорђа, а и да није вероватно је био у вези са тим неким круговима. И тако даље и тако даље. И сад, у складу са том свом причом, ако би масоне твојом логиком којим случајем увррстили у те слуге антихриста које спомињеш, испада ли да су сви ови велики људи српске историје били ,,слуге антихриста"? Или неки други велики људи светске историје да су били слуге антихриста? И да ли је и Србија стварала своју државност уз помоћ антихристових слугу? А шта му онда дође Хитлер, који је масоне прогонио и трпао у логоре? Или шта му дође Лењинова Трећа Интернационала, која је забранила масонерију у СССР-у? Па и Тито је забранио масонерију. Стаљин је прогонио масоне, због чега је драг и многим неонацистима у Русији данас. На пример, онај антисемита и антихришћански паганин, Истархов, у својој књизи тврди да је велика штета за руски народ што су ,,жидомасони" убили Стаљина (на Пурим ) јер се он спремао да их затре у Русији. И тако даље...
    Теорије завере, осим тога што су крајње нелогичне, полуистините или чак потпуно неистините (као тврдња да су масони довели Хитлера на власт, а он их трпао у логоре и прогонио), могу да буду веома опасне. Многи су страдали због њих. Због антисемитских теорија завере јеврејски народ је дебело страдао, знаш и сам. Ни православни, нажалост, нису били чисти ту, Руси су прогонили Јевреје, од њих су потекли Протоколи, а знаш да је Хитлер махао њима да би оправдао слање Јевреја у гасну комору. То је мрља на нашој историји шта год неко мислио о томе. Срби, хвала Богу, никада нису имали тај антисемитски набој, јер је код Срба био антитурски набој и то позитиван, пошто смо хтели ослобођење. Тако да ни Срби, а ни СПЦ никада нису били антисемитски расположени. 
    Ето, одужих мало, али хтео сам да искажем своју поенту у вези ове теме. 
  19. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на ronin у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    Masoni mogu sudelovati u vlasti...  Očevi osnivači su svi bili masoni... kraj
  20. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Драшко у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    zvuči ko da je majka Tereza pocepala Hendriksu gitaru na sceni 
  21. Свиђа ми се
    александар живаљев је реаговао/ла на ronin у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    Inace, Ivo Andric je iskljucen iz masonerije zbog preljube
  22. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Ayla у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    Daj nešto mudro, spasi forum i sve nas.
    Budi brat.  
  23. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Вукашин у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    Prso je forum, kad se bavite ovakvim temama 
  24. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Православни Србин у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    https://youtu.be/8pQ2fwDq-DY
    Шојић о теоријама завере. Али, нигде нема онај део где се баш говори о масонима...то ми је мало сумњиво. 
    Шалим се, наравно. 
  25. Хахаха
    александар живаљев је реаговао/ла на Ayla у Otvoreno: tko su masoni i mogu li sudjelovati u vlasti?   
    Ja isto... slobodni su tek u aprilu, i ne mogu ih čekati do tada.
    A dobra ekipa, brate 
×
×
  • Креирај ново...