Jump to content

NerZul™

Члан
  • Број садржаја

    214
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

NerZul™'s Achievements

Интересује се

Интересује се (5/9)

39

Форумска репутација

  1. Оче Саво, да ли се философима нпр. Канту, Хегелу итд, узима њихова философија као умножавање њихових таланата? Дефинитивно су ови философи а и многи други изузетно утицали на теологију, али да ли се њихова философија може схватити као њихов плод односа са Богом, будући да су многи философи били побожни или је то само по разуму људском неко умовање. Чуо сам мишљење од једног професора који каже, да је Кант философирајући заправо созерцавао те логосе твари о којима говори Св. Максим, па ме занима шта о овоме мислите.
  2. Оче Саво, дал је могуће то да икона мироточи код људи који су у расколу са Црквом, мислим конкретно на монаха Артемија и остале са њим? Пошто видим да су избацили неки снимак где мироточи икона Св. Василија...Можда је то нека подвала?...или на крају крајева, да ли уопште икона и мироточење морају да се доводе у везу са расколницима, у том смислу да је њено мироточење својеврсно легитимисање њихових (његовог) антицрквених поступака?
  3. Зашто оче Саво, Св. Јустин философ каже да они који верују да после смрти душа иде негде горе, нису хришћани? Он уме да буде врло контрадикторан некад..Нпр у једном фрагменту о васкрсењу он каже да се васкрсење односи на тело али не и на душу јер она не умире, а како се сад то слаже са овом изјавом која је наведена прво?
  4. Зашто Св. Јустин философ тврди да они који верују да после смрти душа иде негде горе, нису хришћани?
  5. Да ли је грех и етичке и онтолошке природе? Или је то двоје приликом чињења греха сједињено у једно и нераздељиво? Нпр. кад човек лаже, тиме се удаљује од Бога и још етички греши...
  6. Другим речима, да ли је дрво познања добра и зла морало да постоји као начин на који човек пројављује слободу? Или оно уопште није постојало него је сликовит приказ одабира човека да не оствари заједницу са Богом.
  7. http://youtu.be/SVA3ffmV_eg Дал је овај филм нека измишљотина или је ово неко реално и аутентично искуство? Узгред, хвала оче на претходном одговору, доста се да научити од Вас!
  8. Пази брате Моцарте, капирам ово и јасно ми је...ал следеће питање је онда, па нек буде и за оца, докле треба да се иде у прихватању туђе културе и у христијанизацији исте? Исто тако учење о души потиче из платонистичке философеме...а опет имамо то у нашим учењима Цркве, у чему је разлика између тога што смо прихватили учење о души а нисмо митарства?
  9. Да ли оче учење о митарствима, која не подржавају сви теолози и схватају као теологумену, потиче из Египатске митологије? Или је то неки плод Хришћанског отркивења у смислу да су духови злобе у поднебесју што каже Павле?
  10. У докторском раду Амвросија Погодина, Марко Ефески и Флорентинска унија, има нешто што ме је заинтригирало. Нисам баш упознат са Русима и њиховим начином посматрања вечног живота у Христу, али знам да када се каже реч "Митарства" одмах на њих помислим Амвросије каже да су покушали пре свега да направе договор Грци са Папом на основу учења о загробном животу. И након тога каже Амвросије, а загробни живот, и дан данас није у строгим оквирима православне догматике. Занима ме, дал његова мисао изражава то да је живот до Христовог другог доласка, у смислу постојања душе (наравно не човека као психофизичке целине)након смрти, само наша теологумена и претпоставка? Или сам га ја погрешно схватио...Јер није ми логично да на бази нечег измишљеног покушавају да реше раскол који је врло реалан и погубан....
  11. Прво предавање сам слушао неколико пута..ово друго само једном али значи! На једно питање ми ниси одговорио, мада слао сам у инбокс...ал ево овде јавно сад... Које је тумачење речи апостола Павла " Боље ми је отићи и са Христом бити, но остати у телу потребније је вас ради"? Хвала!
  12. Како да разумем тврдњу Теофила Антиохијског да човек није створен ни смртан ни бесмртан већ са могућношћу и за једно и за друго? Проф. Перишић ми каже да би се сви оци у основи сложили са тиме да је човек створен као бесмртан а да је постао смртан. А Теофил говори о неком неутралном карактеру човека. И да ли је ова Теофилова тврдња реално примењива на садашње услове живота, будући да смо већ изабрали смрт? Е сад неки тумачећи ово кажу ето видите, нити си смртан нити бесмртан, дакле неки ће кад умру да живе душом до другог доласка, а неки ће у ништавило, јер имаш могућност да изабереш...Дакле да ли се ово тумачи само до одабира Адамовог или може и сад, после одабира?
×
×
  • Креирај ново...