Jump to content

Помозбожница

Члан
  • Број садржаја

    101
  • На ЖРУ од

  • Последња посета


Репутација активности

  1. Волим
    Помозбожница got a reaction from Jace Jerimoth in Житије светог Спиридона Чудотворца, епископ тримитунски   
    Овај чудесни светитељ родио се на острву Кипру од родитеља земљорадника, тежака; а и он сам је био чобанин, пастир бесловесним овцама. Оженио се у раној младости и имао је деце. Житија светих сведоче да је водио „чист и богоугодан живот, подражавајући Давида у кротости, Јакова у простосрдачности, Авраама у гостољубљу“. Веома рано му умре жена, те он стаде „слободније и усрдније служити Богу добрим делима“. Живећи богоугодно, Бог га удостоји дара чудотворства и прослави га даром да исцељује неизлечиве болести. Молитвом „изгоњаше ђаволе из људи“. Прославивши се као чудотворац, није био од сабора епископа постављен, већ је од народа Божјег био изабран за епископа Тримитунта. Предводећи тримитунтску епископску катедру, свети Спиридон је чинио велика и дивна чудеса. Избављао је Кипране од великих суша, велике глади и немаштине. Чак је и змију у злато претворио!
    Прочитај цео текст на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/praz.php#spiridon
  2. Волим
    Помозбожница got a reaction from Kaludjerovic Sreten in Житије светог Спиридона Чудотворца, епископ тримитунски   
    Овај чудесни светитељ родио се на острву Кипру од родитеља земљорадника, тежака; а и он сам је био чобанин, пастир бесловесним овцама. Оженио се у раној младости и имао је деце. Житија светих сведоче да је водио „чист и богоугодан живот, подражавајући Давида у кротости, Јакова у простосрдачности, Авраама у гостољубљу“. Веома рано му умре жена, те он стаде „слободније и усрдније служити Богу добрим делима“. Живећи богоугодно, Бог га удостоји дара чудотворства и прослави га даром да исцељује неизлечиве болести. Молитвом „изгоњаше ђаволе из људи“. Прославивши се као чудотворац, није био од сабора епископа постављен, већ је од народа Божјег био изабран за епископа Тримитунта. Предводећи тримитунтску епископску катедру, свети Спиридон је чинио велика и дивна чудеса. Избављао је Кипране од великих суша, велике глади и немаштине. Чак је и змију у злато претворио!
    Прочитај цео текст на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/praz.php#spiridon
  3. Волим
    Помозбожница got a reaction from ИгорМ in Житије светог Спиридона Чудотворца, епископ тримитунски   
    Овај чудесни светитељ родио се на острву Кипру од родитеља земљорадника, тежака; а и он сам је био чобанин, пастир бесловесним овцама. Оженио се у раној младости и имао је деце. Житија светих сведоче да је водио „чист и богоугодан живот, подражавајући Давида у кротости, Јакова у простосрдачности, Авраама у гостољубљу“. Веома рано му умре жена, те он стаде „слободније и усрдније служити Богу добрим делима“. Живећи богоугодно, Бог га удостоји дара чудотворства и прослави га даром да исцељује неизлечиве болести. Молитвом „изгоњаше ђаволе из људи“. Прославивши се као чудотворац, није био од сабора епископа постављен, већ је од народа Божјег био изабран за епископа Тримитунта. Предводећи тримитунтску епископску катедру, свети Спиридон је чинио велика и дивна чудеса. Избављао је Кипране од великих суша, велике глади и немаштине. Чак је и змију у злато претворио!
    Прочитај цео текст на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/praz.php#spiridon
  4. Волим
    Помозбожница got a reaction from nana in Житије светог Спиридона Чудотворца, епископ тримитунски   
    Овај чудесни светитељ родио се на острву Кипру од родитеља земљорадника, тежака; а и он сам је био чобанин, пастир бесловесним овцама. Оженио се у раној младости и имао је деце. Житија светих сведоче да је водио „чист и богоугодан живот, подражавајући Давида у кротости, Јакова у простосрдачности, Авраама у гостољубљу“. Веома рано му умре жена, те он стаде „слободније и усрдније служити Богу добрим делима“. Живећи богоугодно, Бог га удостоји дара чудотворства и прослави га даром да исцељује неизлечиве болести. Молитвом „изгоњаше ђаволе из људи“. Прославивши се као чудотворац, није био од сабора епископа постављен, већ је од народа Божјег био изабран за епископа Тримитунта. Предводећи тримитунтску епископску катедру, свети Спиридон је чинио велика и дивна чудеса. Избављао је Кипране од великих суша, велике глади и немаштине. Чак је и змију у злато претворио!
    Прочитај цео текст на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/praz.php#spiridon
  5. Волим
    Помозбожница got a reaction from Gordana . in Житије светог Спиридона Чудотворца, епископ тримитунски   
    Овај чудесни светитељ родио се на острву Кипру од родитеља земљорадника, тежака; а и он сам је био чобанин, пастир бесловесним овцама. Оженио се у раној младости и имао је деце. Житија светих сведоче да је водио „чист и богоугодан живот, подражавајући Давида у кротости, Јакова у простосрдачности, Авраама у гостољубљу“. Веома рано му умре жена, те он стаде „слободније и усрдније служити Богу добрим делима“. Живећи богоугодно, Бог га удостоји дара чудотворства и прослави га даром да исцељује неизлечиве болести. Молитвом „изгоњаше ђаволе из људи“. Прославивши се као чудотворац, није био од сабора епископа постављен, већ је од народа Божјег био изабран за епископа Тримитунта. Предводећи тримитунтску епископску катедру, свети Спиридон је чинио велика и дивна чудеса. Избављао је Кипране од великих суша, велике глади и немаштине. Чак је и змију у злато претворио!
    Прочитај цео текст на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/praz.php#spiridon
  6. Волим
    Помозбожница got a reaction from Данче* in „Криза савремене породице“   
    Шта је то Породица? А шта је то Божији план?
    „Ми недостојни Твоји служитељи Господе, захвални за Твоја велика доброчинства нама учињена, славимо Те, хвалимо, благосиљамо, благодаримо и песмом величамо Твоје милосрђе, и служећи Ти са љубављу кличемо: Добротворе, Спаситељу наш, слава Ти. Амин.!“
     
    Прочитај више на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/novosti.php#porodica
  7. Волим
    Помозбожница got a reaction from -Владимир- in Crkva i cenovnik - наплаћивање свештеничких услуга   
    ВКВ поп и слуга Божији

     

    Свештеник није позван да буде чиновник, нити управитељ предузећа. На старословенском он се зове светјеник, а на хеленском хијерарх. Како ће освештати друге, ако сам није свети? Његов позив је да освештава најпре себе, па потом и остале. Свештеник је делитељ светих тајни, учитељ вере, чувар светиња и просветитељ. Ако то није, није свештеник, већ чиновник, мајстор вкв. Не само да споља буде посвећен, већ и изнутра. Своје служење врши у благодати, а не најамнички. Он се сам храни Литургијом и Литургијом храни народ Божији. Он је посредник између Бога и људи. Кроз свештеника верници примају све свете тајне и светост, зато се она излива управо кроз њега. Он заступа Христа. Ако је чиновник, а не слуга Божији, он је преступник и кривотворац. Лажов. „Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином“ (Јн 17,19). Лош свештеник издаје Христа. Јуда је. Изобличује га, искривљује његову икону у душама. Он није „добри пастир“ већ вук. Он не светли свима људима, он није „град на гори“, он није со (Мт 5,13), већ бљувотина. За светог Павла, за све свете оце, особито за Григорија Богослова, Јована Златоустог, Амвросија Миланског, свештеник је „други Христос“. Може ли бити „други Христос“ без светости!?

     

     

    Протосинђел Иларион Ђурица

  8. Волим
    Помозбожница got a reaction from w.a.mozart in Crkva i cenovnik - наплаћивање свештеничких услуга   
    ВКВ поп и слуга Божији

     

    Свештеник није позван да буде чиновник, нити управитељ предузећа. На старословенском он се зове светјеник, а на хеленском хијерарх. Како ће освештати друге, ако сам није свети? Његов позив је да освештава најпре себе, па потом и остале. Свештеник је делитељ светих тајни, учитељ вере, чувар светиња и просветитељ. Ако то није, није свештеник, већ чиновник, мајстор вкв. Не само да споља буде посвећен, већ и изнутра. Своје служење врши у благодати, а не најамнички. Он се сам храни Литургијом и Литургијом храни народ Божији. Он је посредник између Бога и људи. Кроз свештеника верници примају све свете тајне и светост, зато се она излива управо кроз њега. Он заступа Христа. Ако је чиновник, а не слуга Божији, он је преступник и кривотворац. Лажов. „Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином“ (Јн 17,19). Лош свештеник издаје Христа. Јуда је. Изобличује га, искривљује његову икону у душама. Он није „добри пастир“ већ вук. Он не светли свима људима, он није „град на гори“, он није со (Мт 5,13), већ бљувотина. За светог Павла, за све свете оце, особито за Григорија Богослова, Јована Златоустог, Амвросија Миланског, свештеник је „други Христос“. Може ли бити „други Христос“ без светости!?

     

     

    Протосинђел Иларион Ђурица

  9. Волим
    Guest
    Помозбожница got a reaction from Guest in Зоран Ђуровић: Поводом позива папе Франциска да се укину свештенички ценовници   
    ВКВ поп и слуга Божији
     
    Свештеник није позван да буде чиновник, нити управитељ предузећа. На старословенском он се зове светјеник, а на хеленском хијерарх. Како ће освештати друге, ако сам није свети? Његов позив је да освештава најпре себе, па потом и остале. Свештеник је делитељ светих тајни, учитељ вере, чувар светиња и просветитељ. Ако то није, није свештеник, већ чиновник, мајстор вкв. Не само да споља буде посвећен, већ и изнутра. Своје служење врши у благодати, а не најамнички. Он се сам храни Литургијом и Литургијом храни народ Божији. Он је посредник између Бога и људи. Кроз свештеника верници примају све свете тајне и светост, зато се она излива управо кроз њега. Он заступа Христа. Ако је чиновник, а не слуга Божији, он је преступник и кривотворац. Лажов. „Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином“ (Јн 17,19). Лош свештеник издаје Христа. Јуда је. Изобличује га, искривљује његову икону у душама. Он није „добри пастир“ већ вук. Он не светли свима људима, он није „град на гори“, он није со (Мт 5,13), већ бљувотина. За светог Павла, за све свете оце, особито за Григорија Богослова, Јована Златоустог, Амвросија Миланског, свештеник је „други Христос“. Може ли бити „други Христос“ без светости!?
     
     
    Протосинђел Иларион Ђурица
  10. Волим
    Помозбожница got a reaction from александар живаљев in Зоран Ђуровић: Поводом позива папе Франциска да се укину свештенички ценовници   
    ВКВ поп и слуга Божији
     
    Свештеник није позван да буде чиновник, нити управитељ предузећа. На старословенском он се зове светјеник, а на хеленском хијерарх. Како ће освештати друге, ако сам није свети? Његов позив је да освештава најпре себе, па потом и остале. Свештеник је делитељ светих тајни, учитељ вере, чувар светиња и просветитељ. Ако то није, није свештеник, већ чиновник, мајстор вкв. Не само да споља буде посвећен, већ и изнутра. Своје служење врши у благодати, а не најамнички. Он се сам храни Литургијом и Литургијом храни народ Божији. Он је посредник између Бога и људи. Кроз свештеника верници примају све свете тајне и светост, зато се она излива управо кроз њега. Он заступа Христа. Ако је чиновник, а не слуга Божији, он је преступник и кривотворац. Лажов. „Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином“ (Јн 17,19). Лош свештеник издаје Христа. Јуда је. Изобличује га, искривљује његову икону у душама. Он није „добри пастир“ већ вук. Он не светли свима људима, он није „град на гори“, он није со (Мт 5,13), већ бљувотина. За светог Павла, за све свете оце, особито за Григорија Богослова, Јована Златоустог, Амвросија Миланског, свештеник је „други Христос“. Може ли бити „други Христос“ без светости!?
     
     
    Протосинђел Иларион Ђурица
  11. Волим
    Помозбожница got a reaction from Vesna Milovic in Crkva i cenovnik - наплаћивање свештеничких услуга   
    ВКВ поп и слуга Божији

     

    Свештеник није позван да буде чиновник, нити управитељ предузећа. На старословенском он се зове светјеник, а на хеленском хијерарх. Како ће освештати друге, ако сам није свети? Његов позив је да освештава најпре себе, па потом и остале. Свештеник је делитељ светих тајни, учитељ вере, чувар светиња и просветитељ. Ако то није, није свештеник, већ чиновник, мајстор вкв. Не само да споља буде посвећен, већ и изнутра. Своје служење врши у благодати, а не најамнички. Он се сам храни Литургијом и Литургијом храни народ Божији. Он је посредник између Бога и људи. Кроз свештеника верници примају све свете тајне и светост, зато се она излива управо кроз њега. Он заступа Христа. Ако је чиновник, а не слуга Божији, он је преступник и кривотворац. Лажов. „Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином“ (Јн 17,19). Лош свештеник издаје Христа. Јуда је. Изобличује га, искривљује његову икону у душама. Он није „добри пастир“ већ вук. Он не светли свима људима, он није „град на гори“, он није со (Мт 5,13), већ бљувотина. За светог Павла, за све свете оце, особито за Григорија Богослова, Јована Златоустог, Амвросија Миланског, свештеник је „други Христос“. Може ли бити „други Христос“ без светости!?

     

     

    Протосинђел Иларион Ђурица

  12. Волим
    Помозбожница got a reaction from Дејан in Crkva i cenovnik - наплаћивање свештеничких услуга   
    ВКВ поп и слуга Божији

     

    Свештеник није позван да буде чиновник, нити управитељ предузећа. На старословенском он се зове светјеник, а на хеленском хијерарх. Како ће освештати друге, ако сам није свети? Његов позив је да освештава најпре себе, па потом и остале. Свештеник је делитељ светих тајни, учитељ вере, чувар светиња и просветитељ. Ако то није, није свештеник, већ чиновник, мајстор вкв. Не само да споља буде посвећен, већ и изнутра. Своје служење врши у благодати, а не најамнички. Он се сам храни Литургијом и Литургијом храни народ Божији. Он је посредник између Бога и људи. Кроз свештеника верници примају све свете тајне и светост, зато се она излива управо кроз њега. Он заступа Христа. Ако је чиновник, а не слуга Божији, он је преступник и кривотворац. Лажов. „Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином“ (Јн 17,19). Лош свештеник издаје Христа. Јуда је. Изобличује га, искривљује његову икону у душама. Он није „добри пастир“ већ вук. Он не светли свима људима, он није „град на гори“, он није со (Мт 5,13), већ бљувотина. За светог Павла, за све свете оце, особито за Григорија Богослова, Јована Златоустог, Амвросија Миланског, свештеник је „други Христос“. Може ли бити „други Христос“ без светости!?

     

     

    Протосинђел Иларион Ђурица

  13. Волим
    Помозбожница got a reaction from Дејан in Јеромонах Иларион Ђурица   
    ШЕШЕЉ, ЗАМАЛО ИСПОВЕДНИК СВЕТЕ ВЕРЕ

    Dr Војислав Шешељ, могао би бити нови исповедник светог Православља када би вером освештао своје страдање. Само Христом Богом, светим Евангелијем и Његовим Блаженствима би победио Звер која је пуна сифилистичних гука задоцнелих последица крижарских ратова и Инквизиције. Као анђео мира би се показао када би му Бог придодао вере. Био би нови бранитељ напаћеног Српства, као што је генијалан и уверљив. Са више вере православне, био би тамјан Богу, јер би мирисом Христовим проветрио овај смрдљиви свет. Ионако крвари где је бескрван за свој народ. Са више Христа, страдао би и за оне који му се противе и који му суде. Јер он је жртвовао свој живот за нас као иостали потенцијални исповедници Православља пред сатанистичким Хашким трибуналом. Шешељ би са Христом припадао нама. У невољама прогонствима и клеветама, у Христово име, он би нас тешио. Као брат би нам осветлао образ и утешио нас. Он би нас са мало више Христа гладне правде Божије нахранио. Он би био наш отац, али и наша мајка. А ми бисмо били његова одана браћа! Е да је у његовом срцу најпре Бог и правда његова! Његово срце би припадало само Светој Цркви. Могли бисмо да кажемо мирне душе: Срећне ти ране, јуначе и мучениче! А овако, само жалимо што је њему много више стало до правде овог света, а не до правде Божије. Узалуд је генијалан, када није анђео мира.
     
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1496421683957964&set=a.1384597008473766.1073741829.100007704397657&type=1&theater&notif_t=like
  14. Волим
    Помозбожница got a reaction from Blaža Željko in Рај и пакао   
    Огрезла у материјалним богатствима наша морално натрула цивилизација са растаче и друштвено-политички се обесмишљује. До данас нисмо ништа научили из ове приче о богаташу и убогом Лазару. Као сладострасници, потпуно отуђени од вере и савремени богаташи се одричу и Бога и брата, те тако бирају вечну пропаст. Не тиче их се стрпљиви и јадни Лазар који лежи пред вратима њиховим, јер им је Бог стран. Међутим, Лазар је трпео и подносио све док га анђели не однесоше у недра Аврамова. Богаташ се, авај, обрео у тешким мукама пакленим.
    У овој причи оштро је наглашена неумољива досуђеност раја или пакла који су пресликана стања наше душе у тренутку смрти. Верујући наслеђују вечност с Богом, а неверујући ће бити лишени гледања Лица Божјег.
     
     
    Даље на:
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#rajopakao
  15. Волим
    Помозбожница got a reaction from Bokisha in Рај и пакао   
    Огрезла у материјалним богатствима наша морално натрула цивилизација са растаче и друштвено-политички се обесмишљује. До данас нисмо ништа научили из ове приче о богаташу и убогом Лазару. Као сладострасници, потпуно отуђени од вере и савремени богаташи се одричу и Бога и брата, те тако бирају вечну пропаст. Не тиче их се стрпљиви и јадни Лазар који лежи пред вратима њиховим, јер им је Бог стран. Међутим, Лазар је трпео и подносио све док га анђели не однесоше у недра Аврамова. Богаташ се, авај, обрео у тешким мукама пакленим.
    У овој причи оштро је наглашена неумољива досуђеност раја или пакла који су пресликана стања наше душе у тренутку смрти. Верујући наслеђују вечност с Богом, а неверујући ће бити лишени гледања Лица Божјег.
     
     
    Даље на:
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#rajopakao
  16. Волим
    Помозбожница је реаговао/ла на Драгана Милошевић у Обнављање манастира и изградња цркава   
    Kuršumlija -- Manastir Svetog Nikole kod Kuršumlije ponovo je oživeo posle 323 godine. Posle tri veka su se tu naselili monasi.
     
     

     
     
    Manastir je prva zadužbina Stefana Nemanje. Opština Kuršumlija je izdvojila oko tri miliona dinara kako ova svetinja ne bi propala.
    Sada su tu monasi, koji su manastiru udahnuli novi život.

    Opština Kuršumlija uradila je drenažu oko manastira, i radove koji će sprečiti dalje urušavanje objekta. Hram je izgrađen 1165. godine, a prilikom obnove je sačuvana arhitektura iz doba Nemanjića.

    Manastir ima istorijski značaj, jer je Stafan Nemanja kao udeoni knez, iz Kuršumlije, koja se tada zvala Toplice, počeo da stvara srpsku državu. Kada je srpska crkva dobila upravnu samostalnost, 1219. godine, na ovom mestu je bilo sedište prve srpske episkopije - topličke.
     
     
     
     
    Nadležne institucije nisu imale sluha za ovaj verski objekat - niti su ga obilazile, niti su započinjale obnovu, a jedino se moglo čuti tek poneko obećanje ministara, od kojih, do sada, ništa nije bilo. Opština Kuršumlija planira dalja ulaganja u manastirski kompleks.
     
    http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=11&dd=01&nav_category=12&nav_id=918847
  17. Волим
    Guest
    Помозбожница got a reaction from Guest in СЕЈАЊЕ СВЕТОГ ЕВАНГЕЛИЈА   
    СЕЈАЊЕ СВЕТОГ ЕВАНГЕЛИЈА
    (недеља по Духовима 21. Ап. Гал 2,16-20 Лк 8,5-15 зач. 35)
     
     
    Зашто се осипа наша помесна Црква?
    Лако је утврдити да се празне богомоље упркос томе што има епископа, свештеника, ђакона, вероучитеља и богословаца.
    Божја реч није као људска.
    Божја реч је семе вечног живота, деловање и стварање вечног спасења. Створитељска реч Божја и остварује оно што благовести. Напросто: Рече Бог нека буде; и постаде!
    У савременој Цркви, шире гледано, веома је разасута, склона расколима, сумњиви теологијама, вулгаризованом „папизму“ свештених чиновника, приватној цркви, цркви клубу итд.
    Зашто је то тако?
     
    Погледајте више на :
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#evangelije
     

  18. Волим
    Помозбожница got a reaction from ИгорМ in Прича о сејачу и семену   
    ИЗИЂЕ СИЈАЧ...
    (недеља по Духовима 21. Ап. Гал 2,16-20 Лк 8,5-15 зач. 35)
     
     
    Навикли смо да тумачимо сетву Божанског Сејача као проповедање, сасвим апостолско. Међутим, ова сетва не говори о апостолству, о свештеном сејању проповедничке речи и загревању еванђелског семења вере дахом врсних и вредних, те и ревносних апостолских наследника, али и свег народа Божјег. Прича о Божанском Сејачу не односи се, дакле, на веровесничко ширење вере међу неверницимаа и многобошцима, не описује мисионарење, јер Божански Сејач нам говори о својој њиви и о свом семењу. Њива је свака душа, а проклијало семе је сама реч Божја, а не људска. Реч Божја није наш људски говор, наше, чак и надахнуто казивање о Божанским стварима. Реч Божја је више од говора – дело, чин, стваралаштво, динамис, енергија, појавност, створење и створ Божји, али и само служење Богу “у Духу и Истини”. Реч Божја смо ти и ја, и свако, али реч Божја су и сва бића и све ствари. “Све и свја” реч је Божја. Реч твоја и моја ће нечији живот учинити побожним, али и безбожним. Бог је Сејач, али и ми смо сејачи радосне вести Духом светим, али и “гнусобе опуштења” и опустошења.
     
    Даље на:  http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#sijac
  19. Волим
    Помозбожница је реаговао/ла на Иван ♪♫ у Прича о сејачу и семену   
    @@Помозбожница, 
     
    Tekst je izuzetan! Što ga ne postavite u celosti? Takođe, ko je autor?
  20. Волим
    Guest
    Помозбожница got a reaction from Guest in Прича о сејачу и семену   
    ИЗИЂЕ СИЈАЧ...
    (недеља по Духовима 21. Ап. Гал 2,16-20 Лк 8,5-15 зач. 35)
     
     
    Навикли смо да тумачимо сетву Божанског Сејача као проповедање, сасвим апостолско. Међутим, ова сетва не говори о апостолству, о свештеном сејању проповедничке речи и загревању еванђелског семења вере дахом врсних и вредних, те и ревносних апостолских наследника, али и свег народа Божјег. Прича о Божанском Сејачу не односи се, дакле, на веровесничко ширење вере међу неверницимаа и многобошцима, не описује мисионарење, јер Божански Сејач нам говори о својој њиви и о свом семењу. Њива је свака душа, а проклијало семе је сама реч Божја, а не људска. Реч Божја није наш људски говор, наше, чак и надахнуто казивање о Божанским стварима. Реч Божја је више од говора – дело, чин, стваралаштво, динамис, енергија, појавност, створење и створ Божји, али и само служење Богу “у Духу и Истини”. Реч Божја смо ти и ја, и свако, али реч Божја су и сва бића и све ствари. “Све и свја” реч је Божја. Реч твоја и моја ће нечији живот учинити побожним, али и безбожним. Бог је Сејач, али и ми смо сејачи радосне вести Духом светим, али и “гнусобе опуштења” и опустошења.
     
    Даље на:  http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#sijac
  21. Волим
    Помозбожница got a reaction from Volim_Sina_Bozjeg in Прича о сејачу и семену   
    ИЗИЂЕ СИЈАЧ...
    (недеља по Духовима 21. Ап. Гал 2,16-20 Лк 8,5-15 зач. 35)
     
     
    Навикли смо да тумачимо сетву Божанског Сејача као проповедање, сасвим апостолско. Међутим, ова сетва не говори о апостолству, о свештеном сејању проповедничке речи и загревању еванђелског семења вере дахом врсних и вредних, те и ревносних апостолских наследника, али и свег народа Божјег. Прича о Божанском Сејачу не односи се, дакле, на веровесничко ширење вере међу неверницимаа и многобошцима, не описује мисионарење, јер Божански Сејач нам говори о својој њиви и о свом семењу. Њива је свака душа, а проклијало семе је сама реч Божја, а не људска. Реч Божја није наш људски говор, наше, чак и надахнуто казивање о Божанским стварима. Реч Божја је више од говора – дело, чин, стваралаштво, динамис, енергија, појавност, створење и створ Божји, али и само служење Богу “у Духу и Истини”. Реч Божја смо ти и ја, и свако, али реч Божја су и сва бића и све ствари. “Све и свја” реч је Божја. Реч твоја и моја ће нечији живот учинити побожним, али и безбожним. Бог је Сејач, али и ми смо сејачи радосне вести Духом светим, али и “гнусобе опуштења” и опустошења.
     
    Даље на:  http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#sijac
  22. Волим
    Помозбожница got a reaction from Иван ♪♫ in Прича о сејачу и семену   
    ИЗИЂЕ СИЈАЧ...
    (недеља по Духовима 21. Ап. Гал 2,16-20 Лк 8,5-15 зач. 35)
     
     
    Навикли смо да тумачимо сетву Божанског Сејача као проповедање, сасвим апостолско. Међутим, ова сетва не говори о апостолству, о свештеном сејању проповедничке речи и загревању еванђелског семења вере дахом врсних и вредних, те и ревносних апостолских наследника, али и свег народа Божјег. Прича о Божанском Сејачу не односи се, дакле, на веровесничко ширење вере међу неверницимаа и многобошцима, не описује мисионарење, јер Божански Сејач нам говори о својој њиви и о свом семењу. Њива је свака душа, а проклијало семе је сама реч Божја, а не људска. Реч Божја није наш људски говор, наше, чак и надахнуто казивање о Божанским стварима. Реч Божја је више од говора – дело, чин, стваралаштво, динамис, енергија, појавност, створење и створ Божји, али и само служење Богу “у Духу и Истини”. Реч Божја смо ти и ја, и свако, али реч Божја су и сва бића и све ствари. “Све и свја” реч је Божја. Реч твоја и моја ће нечији живот учинити побожним, али и безбожним. Бог је Сејач, али и ми смо сејачи радосне вести Духом светим, али и “гнусобе опуштења” и опустошења.
     
    Даље на:  http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#sijac
  23. Волим
    Помозбожница got a reaction from Интегра in „Криза савремене породице“   
    Шта је то Породица? А шта је то Божији план?
    „Ми недостојни Твоји служитељи Господе, захвални за Твоја велика доброчинства нама учињена, славимо Те, хвалимо, благосиљамо, благодаримо и песмом величамо Твоје милосрђе, и служећи Ти са љубављу кличемо: Добротворе, Спаситељу наш, слава Ти. Амин.!“
     
    Прочитај више на http://www.pravoslavnohriscanstvo.com/novosti.php#porodica
  24. Волим
    Помозбожница got a reaction from Volim_Sina_Bozjeg in Однос Цркве и света!   
    Нови завет спомиње тројицу капетана, стотника: Лонгина, родом из Кападокије, извршиоца крсне смрти Христове, сведока Господње смрти и Васкресенија (Мт 27,54); Корнилија из Кесарије Филипове, ког је крстио свети апостол Петар са целим домом његовим; те и на концу овог стотника, из Капернаума, Римљанина који је остао безимен, јер је многобожац. Односно, еванђелиста му не наводи име, јер није крштен.
    Господ Исус је дошао да спаси цели свет, многобошце као и Јевреје. Икономија спасења је тражила да се свето Евангелије проповеда најпре Јеврејима, изабраном народу Божијем, па тек онда осталима. Господ се строго придржавао тог начела како не би својим саплеменицима дао повода да га одбаце ради његове благонаклоности према многобошцима. Овај стотник је очигледно без икаквих предрасуда. Он је у Господу Исусу препознао Христа, и као Спаситељу му се обраћа. Из тог многобошца исијава његова смирена вера као непоколебива нада у божанску моћ Господњу. Господ Исус заповеда губи, лепри, грозници и другим страшним библијским болестима као што капетан заповеда својим потчињенима. Зачуђујуће је како писмозналци остају до данас слепи за веру, а чак и овај смирени пагански дух је налази. Вера је темељни порив човечији. Она буди остварења наума. Али, зрели чин вере најмање је удвоје, Бог и човек. Она је повезаност Бога и човека – благодат. Потпуно знање, односно, познање је само вера, мада је за њу потребна љубав, односно луда одважност. Вера је увек пустоловина духа. „Вера је основ свега чему се надамо, потврда ствари невидљивих“ (Јев 11,1). Она је откривење. Вера је откривење у коме је човек сазире и у ком Бог говори човеку. Хришћанство није људска творевина већ објава Божја. „Нико се не рађа хришћанином“.
     
    Погледај више на: 
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#stotnik
     
    Погледај још:
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/novosti.php#religija
     
     
  25. Волим
    Помозбожница got a reaction from Arsenija in Однос Цркве и света!   
    Нови завет спомиње тројицу капетана, стотника: Лонгина, родом из Кападокије, извршиоца крсне смрти Христове, сведока Господње смрти и Васкресенија (Мт 27,54); Корнилија из Кесарије Филипове, ког је крстио свети апостол Петар са целим домом његовим; те и на концу овог стотника, из Капернаума, Римљанина који је остао безимен, јер је многобожац. Односно, еванђелиста му не наводи име, јер није крштен.
    Господ Исус је дошао да спаси цели свет, многобошце као и Јевреје. Икономија спасења је тражила да се свето Евангелије проповеда најпре Јеврејима, изабраном народу Божијем, па тек онда осталима. Господ се строго придржавао тог начела како не би својим саплеменицима дао повода да га одбаце ради његове благонаклоности према многобошцима. Овај стотник је очигледно без икаквих предрасуда. Он је у Господу Исусу препознао Христа, и као Спаситељу му се обраћа. Из тог многобошца исијава његова смирена вера као непоколебива нада у божанску моћ Господњу. Господ Исус заповеда губи, лепри, грозници и другим страшним библијским болестима као што капетан заповеда својим потчињенима. Зачуђујуће је како писмозналци остају до данас слепи за веру, а чак и овај смирени пагански дух је налази. Вера је темељни порив човечији. Она буди остварења наума. Али, зрели чин вере најмање је удвоје, Бог и човек. Она је повезаност Бога и човека – благодат. Потпуно знање, односно, познање је само вера, мада је за њу потребна љубав, односно луда одважност. Вера је увек пустоловина духа. „Вера је основ свега чему се надамо, потврда ствари невидљивих“ (Јев 11,1). Она је откривење. Вера је откривење у коме је човек сазире и у ком Бог говори човеку. Хришћанство није људска творевина већ објава Божја. „Нико се не рађа хришћанином“.
     
    Погледај више на: 
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/evandjelice.php#stotnik
     
    Погледај још:
     
    http://pravoslavnohriscanstvo.com/novosti.php#religija
     
     

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...